״תעביר את זה הלאה״גלויה

מי ראה את הסרט פעם?

 

מתאים לבנות בכיתה ט? (בצינזור וכולי)

 

מחשבות בעקבות

 

עופו

 

שוטו 

 

דברו.

אם אני זוכר נכון הוא לא בעייתיכתום כואב


כנראה שצנזרו לךגלויה

קטע קטן ולא משמעותי לעלילה

 

המבאס הוא הסוף

 

 

ראיתי אותו פעםפאי פקאן
סרט יפה עם מסר ענק

לא כ"כ זוכר מה קורה בסרט, אז לא יכול להעיד על צניעות וכדו'
דרוש צינזור.נפש חיה.


ראיתי. בעייתי בכמה סצנות.נפש חיה.


מתאים לבנות כיתה ט. מסר מצויין. דרוש צינזור!נפש חיה.


החלטתי להראות קטע קטןגלויה

הסרט בעייתיי יותר ממה שזכרתי

רעיון טוב קווי ה
לא מבין מה הענייןקווי ה
עבר עריכה על ידי קווי ה בתאריך כ' באייר תשע"ז 05:17
עבר עריכה על ידי קווי ה בתאריך כ' באייר תשע"ז 05:16
להעביר מסר שהוא באמת יפה ומאוד מיוחד אבל בא יחד עם זה גם שיח חילוני, שפת רחוב, ודברים לא צנועים. אמנם שפת הרחוב שם היא ממש זעירה לעומת סרטים אחרים.. אבל זה עדיין מתבטא בצורה שותפת לאורך כל הסרט. מדובר בסרט דרמה רומנטי, סביב דמויות של בן, אמא, מורה. אמו של הילד היא אלכוהוליסטית שעובדת בבר די מפוקפק הייתי אומר, במלבוש פרובקטיבי,
שמפתחת קשר עם המורה של הילד. כמובן לא הרעיון העיקרי בסרט אבל אין ספק שזה חלק נכבד בו והוא לאורך כל הסרט. מבחינת קללות/ביטויים, לבוש פרוץ או נשיקות(מורידים את הראש), יש שם כמה (שוב, זה סגנון של סרט רגוע יחסית.
לדוג ביטוי מיוחד שמתייחס לאנשים מהקהילה "הגאה"). אבל ניחא. מה שוודאי לא מתאים שם זה שיחת בנות קצרה על חדר המיטות לדוג. ומעבר לזה יש קטע של יחסים בלי בגדים.

וזה בלי העניין בכלל אם אפשר לצנזר.. כי אי אפשר. (קשה לדעת מאיפה זה בא, וגם אם נגיד ידעו מתי וצנזרו את הקטע החמור אז זה לא מספיק כי יש עדיין את שאר הדברים ושפה שלא שייכת, וכמו שאמרתי לא הרבה בכלל, קטעים ספורים.. אבל עדיין..).
חושב שאפשר לגבש את הטוב שבנו בדרך אחרת ולא צריך בגלל זה להיכנס למערכת יחסים של זוג
ושפה לא שייכת וכו
מה שכן, זה מאוד מאוד חבל, כי הרעיון שם פשוט אדיר.
ואני רוצה להגיד שאני לא בעד לא לראות סרטים בכלל או משהו כזה.. פשוט הסרט הזה לא מתאים.
כיעוד סתם אחד
לעזור לשכנה שלך לסחוב את סל הקניות הביתה זה חשוב - אבל לעזור לאמא שלך לצאת ממעגל הקסמים שדופק אותה בעבודה מפוקפקת עם לקוחות סוטים - זה יותר חשוב. זה בדיוק חלק מהמסר של הסרט: לעשות טוב זה לא לעשירים שנוסעים בלמבורגיני, אלא לרדת לסחלה של האנושות ולהפיק מהם טוב. ולבקש מהם להעביר את זה הלאה.
יותר חשוב כן.בניה ט
אבל למה צריך לראות את זה...
א. אם זה על מנת שאני יעשה גם ככה אז לא.
ה דואג לסחלה של האנושות עם הסחלה של האנושות. אם לא היתה הרבה ברירה מילא.
זאת בדיוק הסיבה אגב שישנם פחות דתיים במשטרה בפרט במקומות המפוקפקים.
ב. ובלי קשר לעשיה או לא, גם אם זה יותר חשוב אז לא טוב ללמוד מכזה דבר כשאפשר ללמוד מדברים אחרים שאינם כאלו, מה שנקרא יוצא בחסרונו. זה לא שגילינו את אמריקה כן? ולא מזלזל, זה לא בונוס או משהו כזה..
זה אכן חשוב. אבל לא צריך להיכנס למקומות כאלו בשביל זה. בכלל
תתפלא לשמוע אולי,עוד סתם אחד
אבל ילדים בכיתה ט' לא בדיוק מכירים את המציאות הזאת. ומתישהו זה בסדר ונחוץ להיחשף אליה.

את סעיף א שלך לא הבנתי בכלל, סורי.
סעיף א אומרבניה ט
שאני לא צריך להיכנס לתוך בוץ כדי למגר פשעים כשמישהו אחר יכול לעשות את זה והוא כבר מתעסק בזה, זה ממש לא התפקיד שלנו הדתיים סליחה.
ילדות בכיתה ט' לא מטומטמות, ואם יש פערים ישלימו אותם.
אפשר לספר להם את המציאות הזאת. ואפשר גם ללמוד אותה בדרך אחרת בלי להיכנס אליה, אמנם לא חזק ועם אלמנטים מסוג זה אבל עדיף לגמרי.
מה שאתה אומר נשמע מאוד מופרך במחילה אבל אולי גם נלך לבית בושת כדי שנוכל ללמוד איך לא להתנהג?! (בהגזמה)
כי באמת לראות סרט עם קללותעוד סתם אחד
וללכת לבית בושת זה אותו דבר. וכן, ראיתי שכתבת שזו הקצנה - אבל זה בדיוק מה שמייתר את הטענה: כל דבר אפשר להגחיך על ידי הקצנה. זה כשל רטורי שנקרא "אד אבסורדום".

לטעמי לראות סרט זו בדיוק הדרך לחשוף למציאות.

ילדות בכיתה ט' בבית ספר דתי "טוב" - לא חשופות למציאות. לא קשור לטמטום או אינטלגנציה. יש לי חברים שעד שלא הגיעו לצבא היו בטוחים שכולם סופר-אינטלגנטיים ועושים 45 יחידות בגרות, ושהבעיה הכי קשה שיכולה להיות בחיים זה כשאחת המכוניות מתקלקלת וההורים צריכים להחליט מי נוסע לעבודה עם האוטו השני ומי נוסע בתחבורה ציבורית...

בכל אופן - נראה לי שהדיון מיצה את עצמו. כנראה יש לנו מחלוקת בסיסית יותר בשאלה כמה זה נורא לראות סרט שבו האמא עובדת במקום עבודה מפוקפק. לטעמי, כאמור, ההמחשה של המסר הרבה יותר חזקה ככה מאשר אם הוא היה מעביר שלושה זקנים את הכביש ומבקש מהם לא לצעוק על הנכדים שלהם כדי להעביר את זה הלאה...

ו-א שווה ערך לאמירה שה' זן את כל העולם אז אין צורך לתת צדקה לעניים (אולי מלבד החובה שבמצווה).
אבל זה עדיין לא מתאים.בניה ט
עבר עריכה על ידי בניה ט בתאריך כ' באייר תשע"ז 12:32
לא יודע מה זה הכשל הרטורי הזה, לא אכפת לי שזה מגחך את הטענה או לא.
העיקר שהעיקרון יצא משמה.

אני לא אומר שיש בעיה לראות סרט שבו האמא עובדת במקום מפוקפק, אני אומר שיש בעיה עם השיח.
אפשר להסביר את העיקרון שאתה אומר, אפשר להמחיש אותו, אפשר ללמוד בדרך אחרת.
אתה יודע איזה נזק זה יכול לעשות כל השיח הזה? אתה חושב שאחרי הסרט הבנות לא ידברו על הקטעים האלה ויצחקו עליהם
ומה יהיה בסוף? רק פתח.. אבל אולי ידרדרו עוד בעקבות זה
באמת טוב להם עכשיו לדעת מה זו בחורה "צ'ארמרית".
והיו עוד הרבה דברים מעין אלו בסרט הזה.

אמרתי כבר מקודם שאני חושב שהסרט חזק והוא עם אלמנטים ייחודיים.

אבל בצדקה אין את העניין של להימנע מרע כשאפשר. אז זה לא אותו דבר.
סרט הוא לא מציאותעוגי פלצת

סרט הוא חיתוך של סצינות מבויימות האורך סביבות שעה עד שלוש.

 

דרך איכותית ומעובדת להעביר סיפור כתוב, וגם ערכים.

 

הוא לא יותר "מציאות" בשום מובן - משעת חינוך בבוקר עם המחנכת.

 

 

אם קללות הן המציאות, למה אתה צריך סרט כדי להנכיח אותן?

כשתלמיד מדבר בשיעור, ספר לו מה אתה חושב על יחוסו המשפחתי.

(וכ"כ אירוני - מכניסים ילדים לבועה כמו בית ספר כדיעוגי פלצת

להגן עליהם מהמציאות, ואז מכניסים את המציאות בכוח מהדלת האחורית)

ושוב - אד אבסורדוםעוד סתם אחד
לא טענתי לרגע שזה סרט דוקומנטרי, וגם אם כן - אזי גם סרט דוקומנטרי אפשר לערוך, כפי שציינת. אבל הסרט משקף מציאות מסוימת, ומבוסס עליה. והמציאות הזאת היא בדיוק מה שמעצים את המסר שלו, ולכן היא הכרחית לסרט כסרט.

שוב - היה אפשר לעשות סרט על ילד מבית טוב עם שני הורים בזוגיות מצוינת, אמא עקרת בית ואבא מנהל בית ספר; הילד מקבל משימה בבית הספר לחשוב איך להפוך את העולם לטוב יותר, ומחליט לתת בחינם לימונדה לשלושה אנשים צמאים ביום קיץ חם, במקום למכור להם כוס תמורת דולר, ומבקש מהם להעביר את זה הלאה לשלושה אנשים אחרים הגרים בפרבר הקרוב לביתם. איכשהו אני חושב שהמסר היה מתפספס בתסריט כזה...

אז כן, הסיפור מומצא. אבל המסר שלו, שעם הרצון להיטיב צריך לחפש את נקודות הכובד של האישיות שאיתה מנסים להיטיב, ושגם בסיטואציות קשות ביותר יש אפשרות להיטיב - דורש התייחסות למציאות קיימת ועוד איך (יש אנשים קשי יום, יש משפחות חד הוריות, יש מסוממים, יש אמהות דפוקות והומלסיות כמו הסבתא וגם הן יכולות לאהוב את הנכדים שלהן, יש ילדים מוכים וכו').

לראות סרט עם אמא שעובדת במועדון חשפנות זה לא כמו להגיד לתלמיד שלך שאמא שלו לא יודעת מי אבא שלו.

לא יודע מה קורה בשעת חינוך עם המחנכת, לא זכור לי שום דבר כזה.
בא לי להגיב מנקודת מבט של צופה אובייקטיבית/סיבייקטיביתנפש חיה.
אבל יותר מאוחר
טוב?
אד אבסורדום זה גם יכול להיות טענה נכונה, זה תלויבניה ט
לא מדוייק מה שאתה אומר, אפשר להגיד לתלמיד בצורה קצת יותר ברורה מה זה אחת שעובדת במועדון חשפנות.
נכון זה לא אותו דבר,
אבל זה לא הכרחי מאותה סיבה שאמרתי מקודם.
אני לא מבין למה בנות בכיתה ט צריכות לראות סטוצים ותקשורת שהיא שלילית ולקויה.

מה שבטוח שזה דבר שפסול לגמרי
בעוד שאת העיקרון שיש שם,
אפשר להשלים בהרבה וקרוב לכולו.
בגלל זה אני סובר אחרת ממך במחלוקת שלנו. יש כאן חיסרון על מלא.
^^^ אד אבסורדום זה לא כשל לוגי, זה טכניקת הוכחה די קבילהעוגי פלצת


לא אמרתי שזה כשל לוגיבניה ט
התכוונתי שזה יכול להיות גם טכניקת הוכחה שהיא שגויה. הרי יש טענה בטכניקה הזו
בדיוק, חיזקתי את דבריך. לא מדוייק לסווג את אד אבסורדום ככשלעוגי פלצת

היא בעיקר טכניקה שעשויה לאתר כשלים, למרבית האירוניה...

מסכיםבניה ט
גם אני לא אמרתי שזה כשל לוגיעוד סתם אחד

אמרתי שזה כשל רטורי. אם יש אמת בטענה שהיא 'אד אבסורדום' הרי זה מפני שיש בה משהו שאיננו קשור לגיחוך שבהקצנת הטענה שכנגד. אד אבסורדום לא מוכיח כלום, רק משחק על הרגשות של השומעים בניסיון לטעון שפלוני אמר משהו 'ממש ממש ממש לא סביר', כשהוא בעצם בכלל לא אמר אותו. 

 

למה לשבות בשבת? אולי פשוט לא נעבוד כל השבוע, ונצפה שהאוכל יקפוץ לנו לצלחת אם נקיש באצבעות כמו מרי פופינס? - זהו אד אבסורדום, כיוון שברור לכל שאין בין הטוען שיש לשבות בשבת לבין הטענה שאולי לא נעבוד בכלל ולוּ כלום. עכשיו, אם תרצה לטעון שהמשק מתחזק יותר כשעובדים שבעה ימים מלאים (מבלי להיכנס כרגע לשאלת נכונות הטענה) - אזי זו הטענה שיש להעלות, ולא טענת האד אבסורדום, שאיננה טוענת דבר, בעצם. 

חיפשתי את המושג כשל רטורי. הוא הוזכר בנשימה אחת עם כשל לוגיעוגי פלצת
חיפשתי גם rhetoric fallacy


(לדעתי אין באמת הבדל בין כשל רטורי
לכשל לוגי. look it up ומוזמן להפריך)

/>אתה פשוט מציג שימושים לא מוצלחים
באד אבסורדום, שבכל מקום רציני שחיפשתי
מוצג כשיטת הוכחה.
לא כשל לוגי ולא רטורי. למרות שההוה אמינא
מובן בגלל השם שאופייני לכשלים לוגיים
במילים אחרות, הפרכת את האד אבסורדום - בשיטת אד אבסורדום עוגי פלצת
צודק, השתמשתי במונח לא נכוןעוד סתם אחד
התבלבלתי בגלל ה"אבסורד". אבל אם בדקת בוודאי ראית שאין קשר בין מה שעשיתם לבין "אד אבסורדום": אד אבסורדום הוא מהלך לוגי המוביל לסתירה.

מה שאתה ובניה טת עשיתם היה פשוט גרסה אחרת של "איש הקש", שזו פשוט דמגוגיה. אם ברור לכם שלא טענתי טענה מסוימת והחילוק בינה לבין מה שאתם תוקפים ברור לגמרי - אז אין טעם לתקוף אותי באמצעות מתקפות על אותה טענה.

ולא, לא עשיתי את אותו הדבר בהודעה על חילול שבת. עשיתי אנלוגיה, לא איש קש.
הם לא עשו איש קש, אלא אד אבסורדום.matan
הטענה שלך היא שכדי להכיר את המציאות חייבים לפגוש אותה ולכן ראוי לחשוף את הנוער לתכנים מקולקלים(קללות, מיניות שפלה) על מנת שיכירו במציאות.
הם ביצעו אד אבסורדום והשתמשו באותו הגיון על מציאות אחרת.
מה שהוכיח שאנחנו לא מסכימים עם ההיגיון הזה.
ככה גם אני הבנתי אותך, אז או שלא העברת את מה שאתה חושב כמו שצריך, או שלושתנו טעינו בהבנה שלך.
מה שאתה עשית הוא לא אנלוגיה ולא נעליים, כי הטענה אם בשבת אנחנו לא עובדים אז אפשר כל השבוע היא טענה שמתעלמת משורש המושג שבת.
מה זה אד אבסורדום ? לא הבנתי כללנפש חיה.
אני גרוע ממש בלהגדיר דברים כאלהעוגי פלצת

הוכחה בדרך השלילה – ויקיפדיה

אני חושב שזאת ההגדרה הכי טובה שראיתי בינתיים ^

ותכלס, "רדוקטיו עד אבסורדום" ראוי להיות קללה־שאין־עליה־מחילהעוגי פלצת

בהארי פוטר!

 

 

ותכלס,

זה באמת לחשים בלטינית שלוגיקנים בקרב מוחות משתמשים בהם

כדי לנטרל את היריב מנשקו

בפשטותmatan
אד אבסורדיום- אם היית צודק איזה היה צריך להיות מצב מסויים.
המצב הזה לא נכון ולכן אתה טועה.

איש קש- להכניס למישהו מילים לפה ולדון במילים שהכנסת ולא בטענה שלו.

אנלוגיה- הקש, להחיל על א' את העקרונות/היגיון של ב'. בשביל להחיל אנלוגיה נכונה צריך קודם להוכיח שיש לה בסיס. לדוג' גם כדורגל וגם גולה בעלי צורה עגולה ולכן אפשר בהינתן ההוכחה שכדור מתגלגל להקיש שגם גולה מתגלגלת. מה שלא נכון בלהקיש על קוביה מכדור
אם הבנתי נכון, אני איתך מתן ^^^עוגי פלצת


טובעוד סתם אחד
אם זה לא סתירה לוגית זה לא אד אבסורדום.

כאמור, אם החילוק מובן - אז זה איש קש. אם לא מובן לך מה ההבדל בין לדבר על שתוקי ואסופי לבין לקלל תלמיד שלך אז הבעיה היא בך, לא בי.
זו סתירה לוגית בעינייmatan
ההיגיון הוסבר למעלה ולכן המצב היה צריך להיות שתעודד מפגש עם המציאות גם הקשה ביותר.
מכאן שאם ההיגיון שלך היה נכון היית מעודד קללות בכיתה.
מכיוון שהמצב לא נכון יש סתירה לוגית פשוטה.

ולפנות לאד פרסונום זו לא טקטיקה מוצלחת.

אני מבין את ההבדל מצויין. ההיגיון שהפעלת לא מבין.
אחי, זה ממש מבלבל. רק לפני חודש עליתי על זה מגיגול אקראיעוגי פלצת

ראיתי המון התייחסויות לאד אבסורדום ככשל,

לא באנציקלופדיות / ספרים / מקורות של לוגיקה,

אבל סתם בהתכתבויות פה ושם, ולא מעט.

זה לא תירוץ עוד סתם אחד
אני סתם מזניח את העיסוק בלוגיקה...

נראה לי שרוב האנשים מתכוונים למה שאני התכוונתי אליו: להקצין את הטענה של השני כך שתיראה מגוחכת זה זהה לטענת "המדרון החלקלק", שעם כל הכבוד - איננה טענה. היא *אולי* שיקול של מדיניות, המודה בנכונות הדברים אבל חוששת מההשלכות שלהם.

בכל אופן - הדיון מיצה את עצמו כבר בהודעה הראשונה. בדיעבד איני מבין למה בכלל טרחתי להגיב...
למה בנות בכיתה ט *לא* צריכות לראות דברים כאלו?~ציון

דברים כמו אישה שעובדת במקום לא בדיוק מכובד ומשפילה את עצמה בשביל הכסף.

זה לא קיים בעולם? 

אם נעצום את העינייים המציאות הזו תיעלם?

אם נסתיר אותה מאנשים עד גיל מסוים העולם יהיה בסדר?

מצטערת, באמת שאני לא מסוגלת להבין מה טוב בזה שאנשים יצאו לחיים לצבא\שירות לאומי ואז יגלו שהעולם הוא לא מה שסיפרו להם בבית ספר.

 

 

מי אמר להסתיר.בניה ט
אפשר להסביר את זה. אבל לא לראות/לשמוע את זה.
אני רוצה להגיב אבל אין לי זמן עכשיונפש חיה.


מוזמת בשמחה שיהיה לךבניה ט
אז הנה התגובה שלי אל הסרט [ובכן נזכרתי עכשיו....דברים טוביםנפש חיה.

באים בסוף....]
אציין שהתגובה נכתבת בלי לקרוא תגובות או בהתאם אליהן, אלא מה שזורם לי כעת מהראש כצופה בסרט [כבוגרת, כילדה שמעתי עליו ואיני זוכרת אם צפיתי בו.]
אז ככה

המסר הכללי של הסרט יפה ומובע בצורה [נעימה?] של
"עשו לך טוב? תעביר אותו הלאה וכך היה שותף ביצירת עולם טוב יותר"

עד כמה צריך להיות חשוף למסר הזה בעזרת מציאות חיים מעוותת?
אני חושבת שהסרט בא להגיד- לפני שאתה משנה ומחפש להפוך את העולם- עזוב אידאלים גדולים, אל תחפש רחוק- תישאר קרוב, 
חפש בסביבתך משהו ראוי לשינוי- ועשה אותו. והשינוי ממילא יבוא ויהפוך את המציאות הקיימת לטובה יותר [כפי שנראה בסרט]. וכן- הנכונות לשלם מחיר על פני "מורשת" שתישאר לטווח רחוק.

לגבי השאלה- האם נכון להסתיר או להחביא מציאות חיים מעוותת מגילאים צעירים?

ובכן , בעיניי- ילד צעיר הוא ילד שעדיין אין לו הכלים להבין דברים בצורה מטאפורית והוא עדיין מפרש דברים כפשוטם- בשונה מהראיה שלנו כבוגרים שמחפשים "מה הדמות הזו באה לייצג" וגם כשלא, אנחנו מבינים שמדובר פה במציאות מעוותת ולא ישרה שיש מה לתקן בה לעיתים.
משום כך- וגם משום תחושת הטהרה הפנימית שילדים מצויים בה [ונכון לומר- גם לגבינו אנו כיהודים עובדי ה', שאמונים עליה בחיינו]
אין לנו יכולת לחשוף אותם למציאות שכזו ללא תיווך מתאים שנעשה בשיקול דעת מקדים.
האם אנחנו יכולים לסמוך על היותם "מעל גיל מצוות" כדי לסנן תכנים?- בעיניי לא.

ממילא
לתת להם לראות תוכן לא מסונן [ויהא אשר יהא, לא מחייב בבעיות צניעות, המדיה "התברכה" במגוון בעיות חינוכיות-אתיות] גובל ברשלנות מסויימת- כי הרי ממה שהסברנו קודם ילד לא יכול לפקח על תכניו ולדעת ממה לצמוח וממה להיזהר, וק"ו שלא יודע לסנן בדרך של בחינת "תוכו אכל קליפתו זרק" שהרבה מבוגרים נוקטים בה.

ילד בוגר- נער- הוא ילד שיש לו הכלים להבין את החוויה גם בתלת ממד [חווייתי- תודעתי- אישי] ולא רק כפשוטו. 
האם נכון לחשוף ילד כזה, אף שהוא בוגר לסצינות בוטות כל כך [שמילא פוגעות בטהרתו]. ולסמוך על "הסינון" והעיבוד שייתבצע אצלו , ללא תיווך? - בעיניי, גם לא. 

תאמרו, ומתי הילד ילמד את המציאות הכואבת בעולם? 
הרי לא לעולם הוא יגדל ב "חממה" ויהיה חשוף במיה זו או אחרת לפגעי הסביבה הלא מתוקנת?

אני אומרת-
כשיש תיווך מתאים, מתוך היכרות ה "יש" אנחנו ממוצעים- בין המציאות הבעייתית לילד, לעולמו ה"מתוקן" [*לכאורה, האמירה "מתוקן" מתייחסת להיעדר קילקול בוטה כל כך כפי הנצפה בסרט]
ומחנכים ילד להביט בעין  מושכלת על המציאות החסרה [בין אצל יהודים טועים ובין אצל אומות העולם, אני חושבת שהוא יוכל להעריך את הבעייתיות גם בלי לטעום ממנה באופן ויזואלי מוחשי ולפגוע בטהרת נפשו.

לשם הדוגמא- אני כילדה וכנערה צעירה עדיין, לצערי ולבושתי נחשפתי לתכנים שלא תמיד יכולתי להכילם ולהבינם, היום אני יודעת שהם הם- אלו שתרמו במישרין או בעקיפין לתפיסות מעוותות שב"ה אינן חלק מתפיסת העולם שלי כיום.
כאשר נתקלתי בספרים כדוגמת "מקימי" עלתה בלבי התהייה הבאה- האם על מנת לדעת מהו ביוב- יש צורך להיחשף אליו?האם כדי ללמוד תפיסת עולם נכונה מהי- יש צורך להעמיק בזו הבעייתית ממילא??

בעיניי התשובה שלילית-
וכשם שהחושך- ניכר מריבוי האור-
כך הבנת מצב מקולקל והיחס הנאות אליו- יתאפשר אך ורק מחינוך נכון אל הבטה נכונה למציאות , מתוך הערכת האור- למציאות המורכבת והחשוכה הזו.
[לשם הדוג'- לא הייתי חושפת את הילדות לצפייה ללא כל חוצץ- מילולי או פיזי [קרי: צינזור] במאורות חשוכות של סמים או בית בושת שהובא בתחילת הסרט, או קולות נפץ ומראות קשים שיהיו בהמשך.

אני לא יודעת אם הצלחתי להסביר את עצמי כראוי, מהמסר העולה מן הסרט- נכון וחשוב,
אך בנידון לסרט כולו- הייתי מוותרת על כמה סצינות בעייתיות וממירה אותן בהסברה בע"פ מתוך הבנה שדי בראייה אחת פגומה או קריאת מצב לא נכונה מצד הנערה- - כדי לקלקל נפש שעתידה להיתרם בע"ה ולצמוח מכך. [כמו בשאר סרטים שהמסר ויזואלי חזק ונטמע יותר מספר בגלל היחקקות הציור ותרגומו בנפש הצעירה לעיתים באופן לא נכון.


מחיר שנכון לשלם- הוא מחיר שאנחנו מודעים לתוצאה שלו מראש וזאת רק על ידי בקרה ומעקב.
כך אפשר להיות בטוח שהילד או הנער/ה לא יינזקו ונפשם לא תישרט בצורה שהיא "אל חזור"- 
לדוג' ילדי הגרעינים התורניים [או חב"ד, או כל מציאות תורמת אחרת]- המקבלים תיווך תדיר אינם עיוורים לנוכח המציאות הבעייתית מולם- אבל גם לא מתרגשים ממנה בצורה חריפה- מתוך ראיית האור- ההבנה הפשוטה איך לתקן ומה להשפיע- נכונה יותר , בעיניי.

מה הכוונה לשלם מחיר על פני "מורשת"?המנטליסט
מחיר זה גם לכל החיים.
הבנתי נכון.?
ולא ראיתי שדיברת על צינזור אצל אדם בוגר.. צריך גם?
שאלת שאלןת יפות וחשובות בעיניי. אשיב עליהן תיכף בע"הנפש חיה.
באתי להשיב. הנהנפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך כ"ו באייר תשע"ז 22:42

מחיר זה גם לכל החיים. הבנתי נכון.?  כן. אם ראינו משהו והמראה נחקק לנו בתודעה [בלב/ במחשבה....] אנחנו בבעיה. 
[צא ולמד למה הרהורי עבירה קשים יותר מעבירה ] יש הרבה עוצמה ומראות, יותר מאשר לקולות וריחות, בטח כשזה משולב איתם.
אם נראה משהו שנושפע ממנו ולאורך החיים ההשפעה תהיה ניכרת - אם זה דבר לא טוב- הנה המחיר.

ולא ראיתי שדיברת על צינזור אצל אדם בוגר.. צריך גם?

בעיניי צריך , אמנם לא חייב ברמת הילד- אבל כן לסנן וכן לבקר את המראות ואת התוכן הנקלט .
כי גם אנחנו לא חסינים- הגם שיש לנו יותר כלים להבין ולא להיות מושפע לחלוטין לרעה.

אה..המנטליסט
חשבתי מהמשפט לשלם מחיר על פני מורשת שאת בעד לראות סרט בעייתי למען המטרה הטובה שבו.
אי הבנה..
כנראה שהתכוונת למשהו עמוק יותר כי אני רואה שאת מסכימה איתי שמחיר זה לכל החיים אז עדיף לא לראות, אלא אם כן הוא מצונזר..

ושאלה לגבי צנזור.
לא הבנתי איך את חושבת שאפשר לצנזר סרט. הרי יש שם כמה קטעים עם שיח לא ראוי וכו שקופצים פתאום. מילא שני קטעים ברורים שיודעים, אז אפשר לגמרי. אבל זה לא כך.. יש עוד כמה שקשה לצנזר
לא תמיד יודעים
בדר״כ יודעים את העיקריים
ואנחנו ממש לא נצפה בשביל לבדוק איפה..
אז קצת בעיה
אני מבין שאפשר נניח להראות חלק מהסרט שזה בסדר
אין לי בטריה ... אגיד את המחשבה שלי בהמשךנפש חיה.
כיף לדעת שאתה קורא...
אז ככהנפש חיה.

מסכימה איתי שמחיר זה לכל החיים אז עדיף לא לראות, אלא אם כן הוא מצונזר..

נכון- וסיפור אמיתי ששיתפתי פה.
ראיתי סרט כלשהוא, שעד היום חקוקה לי תמונה מזוויעה ממנו, נורא ואיום.
אילו הייתי יודעת שזה המחיר, בפירוש לא הייתי רואה את הסרט [למרות המסר]


ושאלה לגבי צנזור. 
לא הבנתי איך את חושבת שאפשר לצנזר סרט. הרי יש שם כמה קטעים עם שיח לא ראוי וכו שקופצים פתאום. מילא שני קטעים ברורים שיודעים, אז אפשר לגמרי. אבל זה לא כך.. יש עוד כמה שקשה לצנזר
לא תמיד יודעים
בדר״כ יודעים את העיקריים
ואנחנו ממש לא נצפה בשביל לבדוק איפה..
אז קצת בעיה
אני מבין שאפשר נניח להראות חלק מהסרט שזה בסדר

לכן- אם אנחנו יודעים את העיקריים שדורשים צינזור- קדימה לצנזר. ולכן נצפה כבוגרים צפייה מקדימה-בסרט, על מנת להחליט אם הוא טוב מספיק [טוב= נקי ובעל מסרים ראויים, ללא אלימות חוצה גבולות וכ'] ונכון להראות אותו לילדים שכמו שכתבתי לא בטוח שיצליחו להבין כראוי ולכן יש חשש שייצרב להם בתודעה משהו שלילי שיכול להשפיע מאד לרעה.

ברגע שיש חשש ולו קטן, שללא תיווך או הסברה הילד ייקח משהו לא טוב מהסרט- גמרנו.

דוגמא מחיי הצעירים- סרט כמו "לשחרר את ווילי" ודומיו [לא עולים לי עוד סרטים אבל מאמינה שהעיקרון ברור] אילו הייתי יודעת או לפחות מקבלת רושם מקדים על הסרט [גיבורים, סיפור מסגרת, עלילה וכו'] לא הייתי מתקרבת.
אין הצר שווה בנזק המלך.

החיים שלנו מלאים התנסויות גם ככה.
למה להתקרב בכח למשהו שאנחנו לא יודעים מה טיבו ? רק כי הוא סרט?

לכן
צפייה מקדימה- כן [או לפפחות, שימוש בביקורת מהימנה]
מאמצים לצינזור- כן.
תיווך- כן. לאורך כל הסרט.

צפייה חופשית לחלוטין - לא.
 

ככההמנטליסט
יש בדרכ עוד כמה מלבד העיקריים.
זה מה שרציתי להגיד בנוגע לסרטים מסוג זה.
בקשר לצפייה המקדימה, אדם לא יכול להכניס את עצמו לנסיון.
שימוש בביקורת מהימנה כן.. זה ברור, כמו כל הסרטים הטובים שאנחנו יודעים עליהם
לא מאמינה כל התגובה המושקעת הייתה באנגליתנפש חיה.


מה ? לא הבנתיהמנטליסט
כתבתי תגובה וזה היה על קאפס לוק וזה זרם לי אז לא תירגמתי....נפש חיה.

העיקרון שלה היה- 
גם כמבוגר אנחנו נסנן את מה שאנחנו רוצים לראות- על ידי שימוש בביקורת [מי ראה/ טיב הסרט  או התוכן וכו']
 ונשתתמש בתבונה בדברים שנראים לנו. 
תבונה= להפעיל ביקורת, לדעת לפעמעם להוציא את הטוב ולזרוק את הקליפה 

וודאי שנסנן את מה שאנחנו רוצים להראות לילדים.
מה שלא טוב לנו כמבוגרים- וודאי שלא טוב לילדים שעדיין לא יודעים לבקר ולסנן.

מבין,המנטליסט
אבל זה לא בדברים כאלו,
לצורך העניין שייך להגיד מה שאת אומרת לדוגמא על האמא בסרט הזה שעובדת במקום ההוא..
אבל דברים אחרים, כגון שיחה שהיא פשוט לא מתאימה... אי אפשר לראות/לבחון על מנת לצנזר
אפשר תוך כדי להריץ או לעצור ולהסביר את העניין בכללי.נפש חיה.

נכון לא חייבים להראות את כל הקטעים הבעייתיים לילדות בכיתה ט?

מנסיוני 
ראיתי
שיש עניין כזה- לטייח או סתם, לוותר קצת.... וחבל.
בנפש של ילד חבל לשחק.

אי אפשר להריץ זה העניין אדם לא יכול להכניס את עצמוהמנטליסט
לנסיון, נכון שזה חוסך הרבה אבל זה עדיין לא, אי אפשר לדעת מתי קטעים כאלו באים..
ידוע, וכמו שאמרת גם מקודם, שאפשר לשלם מחיר על זה וגם רק מדבר אחד.

שלא תחשבי אולי שאני קיצוני או משהו כזה.. אבל רק בשביל לסבר את האוזן אני רוצה לומר..
נניח ויש בסרט מסויים נשיקות
או מישהי שבקושי לבושה - אז זה כמו ברחוב. ופשוט צריך להוריד את העיניים..
ברור!! לא אמרתי שלא!!!! אלא שכשבאים להראות את זה לילדים- אםהנפש חיה.

אנחנו לא יכולים להתפשר.
א"א לרצות לבנות בילד בסיס טוב 
ומצד שני לערער אותו.

זה לא עובד.

סורי פשוט קשה לי קצתהמנטליסט
מה קשה ?נפש חיה.


קפץ,שניההמנטליסט
סורי פשוט קשה לי קצת להבין אותך אם תבדקיהמנטליסט
תראי שההודעות שלך, לפחות האחרונה.. אפשר להבין אותה גם לכיוון ההפוך...
בכ"א, אז אני מבין שאת אומרת שאי אפשר לצנזר סרט כזה... אלא אם זה משו מיוחד צינזור חבל על הזמן אין דברים כאלה - או - שרואים חלק מהסרט.

ולילדים כל שכן שצריך להקפיד יותר. אי אפשר להתפשר.



לגבי מה ששאלת- נכון, אסור להראות אפילו קטע אחד בעייתי לילדות בכיתה ט.

ובעיקרון, צינזור, אי אפשר לעשות את זה.
טוב.. רק כנראה לילדים.. בדברים שהם לא בדיוק אסורים שלא.. כמו נשיקות וכו
שעדיף שלא לילדים ועוד דברים בסגנון..
"דברים שהם לא בידיוק איסורים"- האפור הזה- בעניינים ששייכיםנפש חיה.

ליראת שמיים- אני חושבת שפה הבעיה.


א"T מצד אחד ללמד יראת שמיים
ומצד שני להכניס בדלת האחורית דברים שהילד לא יודע להתמודד עם הסתירה הזו.

המשפט לא טוב, לא התבטאתי נכון. הכוונה שזה מותר אך לא ראויהמנטליסט
אבל לקחת את זה לכיוון ההפוך, לא מבין למה כי הבאתי דוגמא לסצינה
שיש נשיקות, אז זה כמו ברחובשלא מסתכלים *ולגבי ילדים*- מעבירים, מריצים, כי ילד פחות יודע לשמור את עצמו ולא להסתכל וכו , אבל זה לא *אסור* וחייב להעביר/להריץ
הכוונה לא ראוי וצריך לעשות כך..

|הברה של הדברים|
קשה חי לקרא מהפלאפון.....נפש חיה.
זה ארוך וקשה לקרא מהפלאפוןנפש חיה.
טוב לא משנההמנטליסט
אם תרצה אפשר שרשור חדשנפש חיה.
אין צורךהמנטליסט
פשוט לא הבנתי למה את אומרת שאפשר לצנזר כי אני ממש לא רואה איך זה אפשרי
יש סרטים שבאמת יש מי שיצא פשוט ויימנע מלראותונפש חיה.


נכון..המנטליסטאחרונה
בכל אופן.. בעיקרון אי אפשר לצנזר..
כיתה ט זה לא בדיוק קצת מעל גיל מצוות...ענבל
בס"ד

מה שסיפרת על עצמך אני חוויתי בכיתה ו'. שם אולי הייתי מסכימה עם טיעונייך (אם כי גם שם לא הייתי מסכימה אבל שם זה סביר יותר).
בכיתה ט' כבר אפשר להבין שזנות זה לא המקצוע הכי יוקרתי בארץ (בעולם דווקא יש מצב שכן).
המושגים שלך מאד שונים משלינפש חיה.
לא בהכרח מסכימה עם דברייך
אלו מושגים? כיתה ט?ענבל
מממ אוקייענבל
אני וכןענבל
בס"ד

אם כי ההרגשה שלי בסוף הסרט הייתה שזהו, ברגע שעשית דבר מאוד ספציפי שכביכול בגללו הגעת לעולם את ישר מתה. קצת גרם לי לפחד לעשות מעשים טובים (הייתי בכיתה ח).
בקיצור, שימי לב אם זה עולה ואל תבטלי את זה, תני לזה יחס ותסבירי.

ראיתי ואהבתי, הסוף באמת מעצבן :/RedHead
וואי, סרט מהמם. קוין ספייסי אחד השחקנים האהובים עלייעוגי פלצת

ראיתי אותו ממש מזמן אז לא זכרתי אם הוא בעייתי

 

לפי האתר imdb יש כמה בעיות איתו

פירוט של הבעיות כאן

רק עכשיו ראיתי שכבר צפיתם בסרט עוגי פלצת

בכלופן כדאי להשתמש בפירוט הזה באתר imdb

 

הוא מאוד יעיל ומפרט באיזה תחומים הסרט בעייתי

אתר טוב זה.. מצויין לדתייםישי ר
ראיתי שיש שם 64 קללות בסרט..חח
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לבאחרונה

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצובאחרונה
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

אולי יעניין אותך