מיתוסים שקרים וסתם משפטים טפשיים שהאכילו אותנו בילדותחותם-צורי
פתאו שמתי לב, שאני מונע נכל כך הרבה הסתכלויות שמעולם לא בחנתי אותם כל מיני דברים שקבלתי הרבה לפני שיכלתי לבקר אותם... ומאז הם שם מיותרים ומזיקים.
אין לא יכול יש לא רוצה-
למשל, זה פשוט שקר.חד וחלק. לכל אחד יש את החבר הזה בישיבה שמת אבל מת לקום לתפילה ולא מצליח. אף פעם. והוא רוצה. יש הרבה חשיבות לרצון אבל זה פשוט לא הכל.
מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת.
במת? אני מכיר אישית המון ימי שישי שביךליתי במעיין עם גיטרה ועניימים או בשוק או סתם בחוסר מעש וחזרתי לבית איש לא מנע מלאכול


יש כל כך הרהה מתנות חנם בעולם הזה ובעולם הבא-אז למה להוציא את המאמר חזל הזה מהקשרו המדויק ולהפוך אותו לאיום בפולנית?
אה. 'תסתכל על× הוא בלי אופניים ולא בוכה, למה אתה כן?' או 'תראו איך הוא אוכל יפה'. כן.
מה הקשר?
להסתכל עליו? כדי לראות שמה שמניע אותי לעשות או לא לעשות דברים מסוימים לא מניע אחרים? למה? אז אולי גם אני יסתכל עליו כמה הוא יפה וישאל את עצמי למה אני לא. בהחלט צורת חשיבה אידיאלית...
מזדהים? תוסיפו!
המשפט הראשון באמת לא תקף להרבה מקריםש.א הלוי
מצד שני יש מקרים שמוכחים את ההפך ושהוא כן נכון
הדוגמא שהבאת לא תופסת כי לדברים שחשובים לו הוא קם. (כל מקרה שהוא קם בזמן ולא איחר.)

המשפט השני - אם לא תטרח בערב שבת לא יהיה לך מה לאכול. זה שאחרים טרחו זה לא אומר שימנעו ממך לאכול כי אתה לא נקפת אצבע.
אבל אם תגור לבד ולא תדאג לאכול- טכנית. לא יהיה לך מה לאכול. (וגם לדאוג לפיתות וחומוס נחשב דאגה)
אבל אני לא חושבת שזה משפט שנאמר בקטע הטכני שלו.

יש בהם אישהו אמת נכוןחותם-צורי
אבל היא חלקית! וזה קריטי!
לדוגמא- אותו ילד שלא מצליח לקום לא ייעזר במומחה אלא רק יטפטף לעצמו שהוא לא רוצה מספיק ולא הוא לא קם לטיול היה לי חבר במחלקה שלא קם ליציאה הביתה(!)
מי שטרח גם. לעיתים צריך לטרוח לעיתים זה בא לבד.
ילד ששומע את ז מחלחל לו איזה רעיון שכל דבר מצריך עמל ויזע שזה מוסר יפה מאד רק לא עומד במבחן המציאות הפשוטה
למה קריטי? תלמד את הילד שלך שלא הכל מוחלטש.א הלוי
ולא כל משפט הוא שחור או לבן
ברור שיש חשיבות לעמל אבל כל אחד צריך לעמול בדברים שונים, ולכל אחד יש את הדברים שבאים לו בקלות יחסית.
לכל אחד יש הדברים שקשה לו בהם גם אם אנחנו לא רואים את זה.
תלמד אותו להבין שיש מורכבות בחיים ולמרות שיש דברים שבאים לו בקלות לאחר זה לא תמיד כך
ויש סיכוי (די גבוה) שהוא יתקל בקשיים בחיים, השאלה היא אייך הוא מתמודד איתם.
ויש מליון דרכים וצורות ולכל מקרה/אדם מתאים משהו אחר,( גם וויתור הוא לפעמים נכון ומתאים)

דוגמא- ילד עם בעיות דיבור, שצריך הנחייה של קליאנית תקשורת ואילו אח שלו לא צריך ומדבר מעולה מגיל צעיר
אבל האח הצעיר מסתבך במוטוריקה עדיננ וצריך תרגילים לכך.
כל אחד מהם עמל בדרכו שלו ובדברים שלו.


הבעיה היא לא במשפט- הבעיה היא באייך שאתה תופס אותו.

ביהדות *רוב* הדברים הם לא שחור ולבן.
וואו כתבת עמוק... אני אעבור על זה ואגיב שיהיה לי ראש טוב?נפש חיה.
הביטוי "מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת" מובא בבבלי עבודה זרה ג.חסדי הים
ששם הכוונה, שמי שטרח בעולם הזה לעשות מעשים טובים, יזכה לשכר לעולם הבא.

אמנם גם פשטות הביטוי נכון. כדי לאכול סעודה טובה וחשובה הראויה לשבת, צריך להכין אותה בצורה טובה בערב שבת.
אתה יכול להנות משל אחרים, אבל הם טרחו להכין את האוכל.
המשפט הראשון,ד.

הוא המצאה של מורים מסויימים. באמת חשוב שאדם ישים לב לכל מיני "משפטים", עד כמה הם אמיתיים.

 

אבל על הכח הגדול של הרצון - שזה נכון, יש משפטים יותר טובים.

 

 

"מי שאכל בע"ש יאכל בשבת" - זה כבר בפאזה אחרת. 

לא כתוב שם שמי שלא טרח, לא יהיו אנשים טובים בבית שלו שלא יתחשבנו איתו על כך שאינו עוזר... כתוב שמי שטורח מראש - יאכל את פרי עמלו. זה נכון גם לגבי העוה"ז מול העוה"ב (ושם - לא כדאי לסמוך על כך שמישהו יבשל כבר בשבילך..)

 

 

אבל נכון, גם לגבי ה"תסתכל" וכו'... יש כל מיני אמירות שהריווח המקומי שלהן קטן - ונזקן מבחינת התדמית העצמית (והאמת) מרובה.. מי שמחנך/מגדל ילדים, צריך לשים לב..

הבעיה - שהבנת אותם כפשוטם. ולא את המסר שבהםעוגי פלצת

החיים לימדו אותך שהם לא כפשוטם אז השלכת את התינוק עם מי האמבט

הפוך.חותם-צורי
המסר שלהם לא נכון. לא תמיד. המון פעמים לא. אולי הפשט שלהם נכון. ושוב, לא שפכתי שום דבר פשוט הבנתי שלומר משפט בומבסטי חד משמעי זה מזיק. זה שקר.
ואני יודע שזה מחזל אבל צריך ללמוד ולהבין. כי הנה כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא והתנא הזה שחטא בעריות כל חייו וקנה עולמו בשעה אחת- איך זה מסתדר עם המשפט???
צריך להעמיק ולא לבלבל את ה מח.
חותם.צורי. אני אגיב לך .נפש חיה.
ממה שכתבת נדמה שפספסת את המסר המקובל למשפטים האלהעוגי פלצת


לגבי המשפט,ד.

ר' אלעזר בן דורדיא (לא היה תנא), חזר בתשובה גמורה. על זה בכר רבי ואמר: יש קונה עולמו בשעה אחת.

 

לגבי עוה"ב. ראשית, בפשט דברים יש המשך, שהרי המשנה בפרק חלק אומרת: כל ישראל ישלהם חלק לעולם הבא חוץ מ...

 

וגם מי שלא ב"חוץ מ" - יש מדרגות, ויש מה צריך לעבור כדי למרק ולתקן. זה לא "צחוק". עי' מס"י מה שאומר על אלו שמתרצים לעצמם ש,לא נורא אם יהיה להם רק חלק קטן"... ושואל כמה בעוה"ז הם מוכנים להסתפק ב"דברים קטנים"...

 

[אבל אכן, דומני הרבי מלובאוויטש הסביר שאכן, בסופו של דבר לכולם יש חלק. ולפי"ז, כנראה, המשמעות של הלשון "חוץ מ.." מראה על כמה צריך "עבודה" שם להגיע לאותו חלק שנשאר טהור]

יווווווווו איך שאתה צודק. ואיך הצחקת אותינפש חיה.


חותם-צורי
העונג כולו שלי
ממש לא מסכיםמבקש אמונה

המשפט הזה "אין לא יכול יש לא רוצה" זה המשפט הכי נכון שיש!!!

הבעיה שלפעמים אנחנו משכנעים את עצמנו שאנחנו לא יכולים.. אבל בתכלס אנחנו לא רוצים.

לדוגמא, תקח את זה שלא מצליח לקום בבוקר לתפילה ותגיד לו שיש משהו שהוא ממש אוהב (טיול, כסף, לא יודע מה..)   ואם הוא לא קם הוא מפסיד... תראה איך הוא קופץ מהמיטה כמו טיל!!

 

כנ"ל לגבי אלף ואחת דברים שאנשים שבאמת רצו.. והצליחו!!  עם כל המוגבלויות ועם כל המניעות..

 

לגבי המשפט של "מי שלא טרח וכו'.. כבר הגיבו כאן שזה מדובר על העולם הבא..

אבל בעיקרון, תחשוב על זה שאם לא תשקיע בחיים שלך יגיע יום שאף אחד לא יעזור לך.

 

 

 

 

תקרא את התגובות מעליךחותם-צורי
לא יפה להוציא לשוןמבקש אמונה


לא התכוונתינפש חיה.
כל הכבודmatan

זה שלב קריטי בבנייה העצמית שלך- לבחון מחדש את הדברים.

 

אבל- תיזהר לא לשפוך את התינוק עם המים... יש הרבה מעבר למה שאתה מתאר.

משל כמובן איננו סך המילים אלא המסר שבו- והמסר שבו הוא נכון הרבה פעמים.

 

המסרים שאתה מדבר עליהם הם חשובים.

הבחור שלא קם זה כי הוא לא באמת רוצה. אם הייתי אומר לו שמחלקים מיליון דולר הוא היה קם.

אפילו בשביל משחק של מכב"י הוא קם. אז קשה לו תפילה.

הוא רוצה לרצות. אבל הוא עדיין לא רוצה באמת.

מי שלא טורח לא קוצר. זו מציאות קיימת. יש דברים שאתה צודק, אפשר להישען על אחרים. אבל לא לנצח.

ויש דברים שאי אפשר- מי שלא יעבוד על המידות, לא יהיה בעל מידות. הוא יסבול כל החיים מזה. אבל אף

אחד לא יכול לעשות אותו בעל מידות. חוץ מעצמו.

 

חשוב לבדוק ולבחון. חשוב לא לקבל את הדברים כשפשוטם. אבל לזלזל?

אני גם לא חושב שהם כאלו מזיקים. אבל מן הסתם יש דרכים להבין אותם כמזיקים וצריך להימנע מכך.

 

 

דקות חברים,, תקראו לאטחותם-צורי
שוב, דברתי על המסרים ולא על המשפטים. תקראו ותראו. שוב, לא אמרתי שאין בהם אמת ואני לא שופך שום תינוק עם המים רק רוצה להגיד שמשפטים אבסולטיים זה רע. וזהו.
לא אכפת לי אם אין ברירה ועניינים שהמחנכים יחשבו איך מסבירים מסרים עמוקין .
יש בהם אמת אבל היא חלקית. זה הכל.
יש אדם שרוצה לרצות ולא מצליח ברמות מסוימות. זה קצת עמוק, סליחה. אבל גם הרצון לא בשליטתינו תמיד אתה רוצה מאד לעשות דיאטה? למה אתה עושה התערהות עם חבר?
או דוגמא אחרתחותם-צורי
לשמור עיניים?
למה יש לך רימון? תרצה יותר ותצליח להישמר. זה לא תמיד עובד ככה.. . . לפעמים אי אפשר. פשוט. לא ייאמן. אבל כן.
אוף היה לי עוד המון דוגמאות איכשהו שבאתי לכתוב נשארתי עם השלוש דוגמאות המורכבות האלה
רוצה להרחיב?נפש חיה.


לשים רימון זה חלק מלרצות...matan


גם המשפט "משפטים אבסולוטים זה רע" הוא משפט אבסולוטיmatan

ולכן הכל במידה והכל צריך ללכת על פי העומק.
לא אמרתי אין ברירה אמרתי ש"ישרים דרכי ה' צדיקים ילכו בם ורשעים יכשלו בם"

משפטים כאלו נותנים לך לבחור אם אתה לוקח את נקודות האמת או שאתה מבטל אותם או לוקח את 

הנק' הפחות טובות מהן. עלייך המלאכה לברור ולא על אחרים.

 

יש אדם שרוצה לרצות ועדיין לא חיזק את הרצון שלא מספיק. זה שלב, והוא באמת לא יצליח.

כמעט ואין מציאות שאדם לא יכול לחלוטין. אנשים עיורים הולכים לתחרויות ג'ודו, ונכים שוחים,

אנשים עומדים בתנאים כמעט בלתי נתפסים, אני מסכים שיש אחוז מסויים שהוא באמת נמנע ממני בגלל

חוסר יכולת מובהק(להצמיח כנפיים לדוג'). אבל הוא גם לא באמת רלוונטי לי ככל הנראה.

נכון. כמו "חיים מאושרים - רק בלי אינטרנט וסרטים" פפפפפפפפפאלעד


.....פפפפפפפפפנפש חיה.


מתןחותם-צורי
לא אני ולא אתה אלופי העולם בגודו. כנראה שזה לאו דווקא הכיוון. לרצותתתתת
הרצון זה מה שמניע אותך לעשות את הדברים הנכונים לך. אם אתה ממש לא רוצה, כנראה יש פה איזה תקלה. שצריך לשים עליה את הדעת.
למשל אדם שלא קם בבקר באופן קבוע-
כנראה מאד לא בא לו להתעורר אל החיים. באופן כללי. משהו בו מת קצת. והוא צריך לבחון את זה ולרפא את זה, ולא יעזור לו שיכעסו עליו שהוא לא רוצה מספיק, ורק לטיולים הוא קם. כי הוא באמת לא רוצה!
הוא רוצה לרצות, אבל לא מצליח.
בעצם... הרצון הוא לא תמיד בבחירה! וזהו.
לכן יש סינון באינטרנט, כי לא תמיד הרצון מצליח לרצות טוב. והוא רוצה לרצות.. אבל זה לא בידיו.
אולי היו מלמדים אותנו שצריך להקשיב לרצון הפנימי?
שאם ממש זר לנו הפקודה מלמעלה אז צריך לבחון אותה ולראות אם היא אנחנו או לא ולא "לרצות אותה" יותר במגלומניות.
אולי היו מלמדים שתמיד יהיה לנו טוב ותמיד הי"ת ידאג לנו לכל מחסורנו אבל פשוט בא לנו להסיף טוב? בגן חובה, כן, לא בשיעור א' אחרי שעברנו מה שעברנו בתיכון והחלטנו להעמיק והתרצן.
אולי היו מלמדים אותנו ללמד זכות, לאהוב את עצמינו- להיות חברים... מה שמעסיק אותנו ביום יום. מה שמכאיב ומה שמשמח. פחות קריטי מטרגדיות מספר בראשית (יוסף ואחיו, העקדה, מבול... מה רצו ממנו?...) שילד לאידע להכיל אותם כלל. בטח שלא ללמוד מהם מוסר השכל.
כן, זה מהפכני מאד בעצם. חתרני. יומרני. א
אולי זה מה שרציתי להגיד מלכתחילה.
חותם צורי. תודה! נהניתי לקרא ואני מוצאת את זה נכון (לי)נפש חיה.
תודה רבה!
תודה על הפידבקחותם-צוריאחרונה
תגובה מסודרתmatan
עבר עריכה על ידי matan בתאריך כ"ב באייר תשע"ז 20:10

מה הקשר? אם הייתי רוצה הייתי מתאמץ מספיק בשביל להגיע לרמה גבוהה. לא יודע אם אלוף עולם,

אבל הייתי יכול להגיע לרמה גבוהה מאוד. וגם אתה- תלוי בהשקעה שלך.

 

לכעוס- בטוח שלא עוזר לכעוס. אבל אין קשר בין המשפט ללכעוס. זו אמירה של אמיתיות האדם מול עצמו.

האדם משקר לעצמו שהוא "לא יכול" אבל זה לא נכון. הוא יכול ולא רוצה. אולי הוא לא מרגיש טוב עם החוסר

רצון הזה. הוא בטוח צריך לטפל בו. אבל הוא לא "לא יכול". שיגיד לעצמו- אני לא רוצה מספיק. אני יכול לקום,

פרקטית, אני מסוגל. אני פשוט לא רוצה. עכשיו שיתמודד עם עצמו. שלא ישקר שהוא "לא יכול".

הרצון ניתן לשינוי ולכן ניתן לבחירה. אמנם לא רגעית. אבל אדם יכול לגרום לעצמו לרצות דברים. הוא יכול

להשפיע על הרצון שלו. מכאן שהרצון ניתן לבחירה. יקח זמן ועבודה רבה. זה לא יקרא ביום. אבל זה אפשרי,

ולכן מחייב.

הסינון באינטרנט הוא ללא קשר לרצון. הוא לא כדי למנוע- כי מי שרוצה ימצא פירצה. זה קל יותר ממה שחושבים. זה נועד לדאוג שלא תגיע בטעות ובקלות למקומות הללו. 
הוא לא בגלל שאנחנו לא רוצים מספיק. אגב- אנשים לא רוצים מספיק שלא לראות. יש בהם דחף, יצר, שהוא

רצון לראות את הדברים הללו. אז הרצון לא מבורר. לשים חסימה זה להגיד- אני יותר רוצה לא להגיע לשם.
 

מלמדים את מה שאתה מדבר- מלמדים להקשיב לרצון הפנימי. הרצון הפנימי הוא רצון לקיים מצוות ולהיות

בעל מידות. אנחנו רוצים את הפקודות מלמעלה. אז אתה תטען שאתה לא מרגיש. אני יודע. אז מה? זה לא

הופך את זה לחיצוני לך. צריך ללמוד ולהעמיק ולחבר את עצמנו. אבל צריך לדעת שאנחנו לא עושים כי אנחנו

"מתחברים" - אנחנו לא עובדים את עצמנו. אנחנו כן עובדים את ה' ית' וגם אם לא מתחבר לנו אנחנו עובדים.

סליחה, טרמפיסטית יקרהפשוט אני..

נסעתי היום ברחבי ארצנו, בשטח שנמצא מחוץ לגבולותיה הרשמיים של מדינת ישראל (כלומר יו"ש).

 

באחת מתחנות האוטובוס שבהן לא עוברים אוטובוסים,

עמדה נערה צעירה והושיטה ידה לכיוון הכביש.

 

עצרתי לידה, פתחתי את החלון, ואחרי שהבנו שהיעדים שלנו קרובים זה לזה - היא חשה להיכנס לתוך המכונית.

 

אחרי מספר דקות במכונית, הטלפון התחיל לצלצל. על המסך הגדול של הרכב היה כתוב באותיות קידוש לבנה: מוחמד אל חטיב.

עניתי למוחמד, קולגה בעבודה, ביולוג הגאון, בעל מבטא ערבי כבד. 

אתה לא יודע מה גיליתי, הוא אמר לי. אבל אני יכול לספר לך רק אם אתה לבד.

מצטער, מוחמד, יש לי טרמפיסטית במכונית. 

אה, אמר מוחמד, אז נהיה בקשר, הפטיר וניתק את הטלפון.

 

המשכתי לנסוע עוד כמה רגעים, עד שהבחנתי שהבחורה רועדת מפחד.

היא עלתה על טרמפ, ולא רק שהיא שמעה שיחה עם מוחמד במבטא ערבי כבד, אלא היא שמעה שמוחמד קיבל דיווח על זה שיש לי טרמפיסטית ברכב.

כנראה הראש שלה התחיל להריץ סרטים.

 

מיד כשקלטתי את המצב שלה, הסברתי לה שמוחמד עובד איתי, סיפרתי לה על מהות העבודה שלנו, ואפילו הקראתי לה בע"פ את שיר של יום. 

של יום רביעי כמובן, של הביוקר.

התנצלתי על הלחץ ועל החרדה שהיא חוותה.

 

בקיצור,

מסר לקהל הקדוש:

לא לענות למוחמד כשאתם עם טרמפיסטים. וגם אם כן, לא להגיד להם שיש לכם טרמפיסטים.

 

*שם המשפחה שלו כאן שונה כדי למנוע זיהוי. שאר הפרטים נכונים.

 

למנוע זיהוי? סיפרת סיפור ספציפי כל כך.די שרוט

כמו שאספר שהעלתי טרמפיסטית, לחצתי על הכפתור שהופך את האוטו לרובוטריק מעופף בשביל לדלג על הפקק במחסום חיזמא, טסנו מעל ירושלים רבתי ונחתנו בכותל ובירכנו הגומל בסידור אדום בנוסח רפורמי.

 

צבע הסידור שונה על מנת למנוע זיהוי. ככה אין מצב שהיא תזהה אותי.

😅פצל"פ

אני לא יודע אם אתה בכוונה צוחק🙈

אבל

הוא לא רוצה שיהיה זיהוי שלו או של המוחמד הזה

לא של הטרמפיסטית

אני מקווה שהיא לא כאן פשוט אני..אחרונה

ובלי השם שלו - לא תוכלו לחפש אותו בגוגל...

המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותooאחרונה

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
לאפצלשי"תאחרונה
זהו?זיויק
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"תאחרונה

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולדאחרונה

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקד

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

לכאורה ככל שמשהו הוא יותר קשור לחייםנקדימוןאחרונה
ככל שמשהו מוסיף חיים, בכמות או באיכות, אז זה טוב. ככה חשבתי פעם. זו שאלה עמוקה מאוד.


ולגבי איפה ה' בסיפור? ובכן, הוא זה שיצר את המערכת ואת האדם, ולכן הוא יודע מה עובד הכי "טוב" כלומר מה מתאים לחיים בצורה המושלמת.


מרגיש לי קצת שטחי, אבל אולי זה מועיל כנקודת פתיחה כלשהי.

רטוב לי 🥶⛈️🪖בחור עצוב
מקווה שבינתיים החלפת טיטול, ואתה יבש ונקי 🤭פ.א.
"רטוב הוא לפני שמש"חסדי היםאחרונה

אולי יעניין אותך