מה דעתכם?פלצור
הציבור הדתי יולד יותר אך לא גדל

מחקר על הציבור הדתי לאומי.


מטריד אתכם?
אנחנו צריכים לעשות משהו בעניין?
אם כן מה?
למה זה קורה?

או שבכלל המחקר מוטה ויש בו הנחות יסוד לא נכונות?

ביאס אותי. הציבור הדתי לאומי לוקח על עצמו פרוייקטים גדולים, אבל יכול להיות שאנחנו מפספסים משהו?


ממש אשמח שתחכימו אותי בתגובותיכם, הנושא מעסיק אותי..
מרוב לחשוב מה לעשות שוכחים איל ומתפסםסיםנפש חיה.
מתפפספסים.



במלא דברים!!
אז?פלצור
נפסיק להתגייס?
נפסיק ללכת לפגוש את עם ישראל כי אנחנו פוחדים ”להתקלקל”? אז עם ישראל יישאר רחוק.. מה הרווחנו?
לא. לא נפסיק.Talp01

כי זה חלק מהותי בעבודת ה' ועשיית רצונו.

 

אבל אולי נפסיק לשייך קדושה למדינת ישראל (זאת שמחריבה חבלי ארץ ומגרשת יהודים) ומוסדותיה האנטי יהודיים. אולי נפסיק לאמץ את התרבות החילונית על כל סמליה, אולי נפסיק ללכת נגד ההלכה בדברים מהותיים ונטען שזה בסדר... אולי... אולי....

👍פלצור
מלחמת תרבות.
ישראל נגאלו ממצרים מתוך מ”ט שערי טומאה על כל ששמרו על תרבותם, שלא שינו מלבושם ולשונם.

(ולמדינה אני לא נכנס)
לא קראתי את המאמקמישהי=)
אבל לא אכפת לי מהסקרים של החילונים
שרוצים למצוא דופי במשפחה גדולה
איך אומרים בפחות יפה?.שיקפצו לי
אשרייך!פלצור
תגדלי משפחה גדולה!..
לא בטוחה שזה נכון...נורופן.
אבל נניח.

שבת שעברה דיברו על כהנים.
נראה לי שלהיות כהנים זה לדעת להיותר קדושים עבור עמ"י, לא רק עבור עצמך...
פלא שכזה שדווקא כהנים הם אלו שנטמאים כדי לטהר.

אני לא באה להצטדק
אני חושבת שיש טעות גדולה ומרה בשיח הזה שגדלנו עליו...
אין תודעת שליחות כל כך גדולה.
הכל נהיה ציני, חסר משמעות, חסר מטרה. משתלבים בשביל השילוב ולא בשביל להיות עובדי ה' טובים יותר.
מסכים.פלצור
כהנים שיוצאים לטהר את עם ישראל נטמאים טומאה קלה.

מה היא הטומאה הקלה שאנחנו יוצאים כדי להתחבר לאחים שלנו?
החיבור לאחים שלנו חשוב עד כדי שרבים מאיתנו לא נהיה מחוברים לרבונו של עולם? (שהוא זה שבעצם שולח אותנו להיות מחוברים לאחים שלנו...)


שוב, כמובן בהנחה שהנתונים הקשים הללו נכונים.
לכן אמרתינורופן.
אנשים נטמאים ללא מטרה.
(מעניין לקרוא את זה כהמשך לדיון שפתחת בזמנו)נפתלי הדג
אתה רואה סתירה?נורופן.
משום מה אנשים חושבים שללמוד מכל אדם, הרצון להשתלב-
הוא לא לפי רצון ה?

הכל עניין של תודעה.
האם אני בוחר לחיות בקדושה גם מחוץ לקודש הקודשים.
מחקר מעולה ומדוייק.Talp01

אני לא חושב שהוא מחדש משהו לציבור הדת"לי.  למה פחות מחצי נשארים דתיים? שאלה מעולה ולהרבה אנשים יש תשובות שונות.

 

לעניות דעתי (שמבוססת על דעתם של רבים וטובים אחרים וכן גם על המציאות) התשובה היא פשוטה. בתוך האידאולוגיה הדת"לית ישנה סתירה לוגית פנימית. בגילאים צעירים עוד איכשהו ניתן לחיות איתה אבל ככל שמתבגרים - כך רואים אותה יותר בבירור. מכאן הדרך החוצה מהזרם מהירה מאוד. כמובן שיש גם להוסיף את היצר על זה.

 

ראייה נוספת- כאשר בן אדם מ"בחוץ" מחפש את האמת, ומוצא אותה בדת מושה וישראל, מסך האופציות העומדות לרשותו, כמעט אף אחד לא ייבחר בדת"לי. הרוב ייבחרו בחסידויות/ליטאיות למיניהן. זאת, לדעתי, מאחר ואותה הסתירה הלוגית (ואני נזהר מלהגיד ה"טעות הפאטאלית") נראית מאוד מאוד ברורה מבחוץ.

לגבי ה'ראיה הנוספת' ברמה העובדתית..אדם כל שהוא

אם תבדוק בנתוני הלמ"ס על מעבר בין מגזרים שמופיעים במחקר, תראה שדווקא מבחינת מצטרפים, אין יתרון ברור לחרדים על הדת"ל. [אפשר לטעון שאפילו להפך, אבל זה לא מוחלט בעיני].

קראתי. אני גם מעורב בנושא.Talp01
אתה באמת חושב שיש את אותה כמות חוזרים בתשובה במגזרים הנ"ל?
קשה לי לדעת..אדם כל שהוא

ההתרשמות שלי, בלי המחקר, הייתה שיש פחות. אבל שבהחלט יש קבוצה חשובה כזו [אני מכיר כאלה גם מהיכרות אישית, יש גם דמויות ציבוריות כאלה], בניגוד למה שכתבת ש"כמעט אף אחד".

איך אני מסביר את ההבדל בין מה שאני מתרשם לתוצאות המחקר?

יש לי כמה אפשרויות -

1. אולי החוזרים בתשובה פחות בולטים בציבור הדת"ל.

2. אולי חלק הם מסורתיים שהתחזקו, בלי שינוי דרסטי כ"כ בולט.

3. נקודה נוספת, שקשורה גם לתוצאות בכיוון ההפוך - יש ציבור ספרדי גדול בטווח שבין מסורתיים לדתיים. [עם תנועה בין המגזרים], ולא ברור איזה חלק מהדתיים שבו מגדירים את עצמם כדתיים, ואלה כחרדים.

בציבור הדת'ל החוזר בתשובה מתערה לגמריאניוהוא
ואין הבדל בינו לבין דת'ל מבטן...
אצל החרדים הוא תמיד נשאר סוג ב (לפחות) - מוסדות לימוד שונים, שידוכים אחרים וכו'...
ולכן זה נראה שיש פחות חוזרים לתוך הציבור הדת'ל.
טל מה הסתירה הלוגית פנימית? מעניין אותינפש חיה.
לא נכנס לזה.Talp01
אין לי זמן או חשק לדיונים השקפתיים. אני מניח שתגלי עם הזמן. אן שכבר גילית ואת לא דתלית קלאסית.
טל ככה אתה מנפנף אותי?! ולמה?!נפש חיה.
הוא חשב הוא עדין ביום העצמאות משיח בן דוד


למה? כי אני לובש חולצה שחורה ? Talp01

עניתי למטה. תייגתי.

 

תהיה גבר ותזמין אותה לדייט. פחדן.

חחח אני כבר יצאתי איתה מאה פעם משיח בן דוד


100 ?!?!Talp01

תסגרו וורט ויאללה, תזמינו אותי לחתונה דוסית, בקומות נפרדות!

בינארי טל, זה בינארינפש חיה.
100 דייטים.....Talp01

מי סוגר וורט אצלך? אבא?

טל אל תגיד ככהנפש חיה.
באמת לבשתי חולצה שחורה ביום העצמאות.Talp01


ואמרת תחנון?נפש חיה.
מה פתאום?Talp01

יום של נסים והודיה. וחשבון נפש.

לאן הם נסים זה השאלה!משיח בן דוד

 

נפש ..? מקווה שעשית חשבון נפש..על זה שזרקת אותי אחרי כל הדייטים בוכה/צוחק

באמת לא יפה.Talp01

אולי היא תקח אותך בחזרה, מתוך רחמים?

לא יודע איך זאת שאני יוצא איתה תקבל את זה..משיח בן דוד


תגיד לה שתדבר איתי..נפש חיה.
כבר ראיתי שידוך שנפל ככה.Talp01
טל הוא צוחק. לא יצאנו אא"כ שאנחנו מדברים בפומבי פהנפש חיה.
קירוב דיעות זה דאורייתא.דרור=)
לא ידעתינפש חיה.


קבלי משהו יפה.Talp01
"דבר מלכות" של השבוע: )


הפסקה השניה, המשל.
טל.תזכיר לי לעבור על הקטע הזה היום^^נפש חיה.
הוא לא מנפנף ביום העצמותנפש חיה.
וכשמתבגרים עוד קצת מגליםסטופ
שיכולת להכיל מורכבויות איננה סתירה לוגית,
ושהחיים ביקום הזה הם לא בדיוק בינאריים.
אז זהו - זה בדיוק חלק מהסתירה Talp01

החיים הם כן בינאריים. כל מעשה וכל התנהגות וכל בחירה - היא או נכונה או לא נכונה. יש רק אמת אולטימטיבית אחת. "ובחרת בחיים". כן, יש מורכבות - ולכן גם מבקשים מה' חוכמה בינה ודעת - שנוכל לפרק את המורכבות ולפעול נכון.

 

ברגע שאתה אומר שאפשר לשלב, שיש תחומים אפורים, שניתן "גם וגם" - אתה יוצר סתירה לוגית.

 

לראיה - המחקר (שדי תואם את המציאות הנראית לעין).

 

@נפש חיה.

סיסמאות שלוםנפש חיה.
מה זה בינארי
מה זה כשל לוגי
ומה הקשר ביניהם
יש גוגל Talp01

בינארי = 1 או 0 . בהקשר שלנו , "נכון" או "לא נכון".

כשל לוגי = בהקשר שלנו, טענה סותרת או "מוקש" בתוך ההיגיון, שמוביל לכיוון אחר מן המתכוון.

 

לסיכום: כאשר טוענים שמספר כלשהו זה גם 1 וגם 0 = מי ששומע את זה לא יסכים עם כל מה שהמשמיע אומר.

 

המשנה הד"לית מכילה כמה וכמה "מוקשים" כאלו, שגורמים למחצית מבני הנוער להוריד את הכיפה. זה מה שהמחקרים והמציאות אומרים.

אבל טל המספר 10 נקרא או שזה לא קשור?נפש חיה.
לא.Talp01

זה רק שני בחירות/אפשרויות. או זה או זה. לא ביחד. זה שפה מבוססת חשבון - ומכאן גם היגיון .

אז איך אתה מסביר את המונח נשיאת הפכים?נפש חיה.
את מערבת נושאים.Talp01

זה שילוב של "קצוות", לא הפכים.

ומנין הקביעה שהחיים בינאריים?פסידונית

(הם לא.)

על זה נאמר לא הכל שחור לבןאניוהוא
יש גם אפור.

וכמו שאמר מי שאמר(לא זוכר מי) ששאלו אותו אם הוא יותר 'דתי' או יותר 'לאומי'
הוא ענה - אני יותר המקף.
אני חושב שזה היה אורי אורבך ז"ל, לא בטוחצריך עיון
נשמע ככה. או אורי אליצור.נפש חיה.


נראה לי שגם לפניואניוהוא
אני זוכר במעומעם - בורג האבא אבל לא בטוח
ישמצבנפש חיה.


גם גוגל חושב כמוךצריך עיון
מצאתי איזו כתבה ישנה בערוץ שהזכירה את 'תשובתו המפורסמת' של יוסף בורג ז"ל
שהוא המקף המחברצריך עיון
נכוןנפש חיה.

יש מצב אתה מקשר אותה לפה?

 

ברוך שכיוונתיאניוהוא
אין סיכוי שאורי אליצורסטופ
קרוב לוודאי שהוא היה עונה שהוא לאומי בגלל שהוא דתי.
הרבה לפניואניוהוא
לא, זה לא תחומים אפורים.סטופ
זה דברים שיכולים להיראות סותרים בחשיבה פשטנית ולא עמוקה, אבל אם מסוגלים לראות מעבר לאפסים ואחדים
מבינים שכשיש מקור אחד להכל הדברים פשוט לא יכולים לסתור זה את זה.
לומר שיש סתירה קיומית בין חומר לרוח, זה די כפירה
כי אתה אומר שהחומר הוא לא ממקור רוחני- אלוהי.

עריכה: ראיתי תגובות אחרות שלך בשירשור.
אני וב''ה חלק נכבד ממי שאני מכירה לא רואה שום סתירה מהסיבה הפשוטה שמה שמעניין אותי זה מה ה' רוצה ממני. (הוא גם רוצה שאני אחיה טוב, אגב. ספר דברים מפוצץ בזה.)
..פלצור
הגבתי ואחר כך ראיתי שפרטת בהמשך
2 נק' על התגובה שלך אחרי עיון במחקרנפתלי הדג
1. שים לב שהמעבר העיקרי הוא בין ההגדרה 'דתי' (לאו דווקא דתי לאומי) ל'מסורתי-דתי'. ממה שאני מכיר סביבי, נכללים בהגדרה הזאת בעיקר חבר'ה לא מההארדקור הדתי לאומי, שבמקרה שהם מדתלשים לרוב הופכים לחילונים וד''ל. אני לא אומר זאת כדי לסתור את הבעיה, אלא כדי להבין יותר את הנתונים.

2. הנתונים במחקר לגבי חזרה בתשובה מפריכים את הטענה שלך (שהיא אכן טענה נפוצה):
מקרב מי שגדל בבית חילוני 16.2٪ חזרו בתשובה. אל הציבור הדתי, מתוך הציבור המסורתי והחילוני
הצטרפו סה"כ כ 102,000 חוזרים בתשובה. אל הציבור החרדי, הצטרפו סה"כ כ 109,000 חוזרים בתשובה,
מתוכם 32,540 מי שגדלו בבית דתי.


נדמה לי שמה שקרה במחקר הזה זה שהעובדה שלא הפרידו בין קטגוריית 'דתי' ל'דתי לאומי' יצרה בלאגן בנתונים.
נראה לי זה אורי אורבך אמר פעםהזדמנות
שהדתיים מולידים יותר חילונים מהחילונים
זה נתונים מוזריםסטופ
עיינתי לא מזמן בנתונים של הלמ''ס ולמיטב זכרוני ראיתי נתונים שונים.

ואני אזכיר לך רגע איך עובדת סטטיסטיקה: לוקחים מדגם, נגיד 5000 איש אקראיים, מרימים אליהם טלפון ושואלים איך הם מגדירים את עצמם מבחינה דתית.
בהנחה שאכן חמישים ומשהו אחוז מהמגזר הדת''ל מורידים את הכיפה, אתה אמור לראות את זה בשטח, ורוב הדת''לים שתכיר יעזבו את הדת.
אני משערת שזה רחוק מאוד מלהיות נכון...
אני מאוד מקווהפלצור
שהדברים נכונים..

אין לי דרך להוכיח שהמחקר אמת. מקווה שאת צודקת.
זה נכון רקעוד סתם אחד
אם את מניחה שההתפלגות אקראית. אם את מניחה שיש גורם ספציפי - אזי 'אוכלוסיית הסיכון' היא מי שיש לו את הגורם הספציפי הזה, ואם הוא גורם *חברתי*, אזי הסיכוי שתפגשי בו אם את לא חלק מאוכלוסיית הסיכון - קטנה, גם אם מדובר ברוב סטטיסטי.
וזה נכון רקסטופ
אם אני לא פוגשת מנעד רחב של מה שמכונה 'הציבור הדתי' ובהתאם- עלולה לא להיפגש בכלל עם האוכלוסיה בסיכון על אף שהיא - לפי הסקר- מהווה חלק רחב מאוד מהציבור (לפחות 50٪, וגם זה רק אם יש אוכלוסייה שבה יש 100٪ עזיבת דת).

סליחה, אני לא מכיר אותך ולא יודע את מי את מכירהעוד סתם אחד
מעצמי אני יכול לומר שהאוכלוסיה שאני מכיר באמת יותר 'דוסית', אבל אני מודע לזה שאני מכיר פלח מאד מאד מסוים מהאוכלוסיה הדתית הכללית (לעומת זאת יש לי קרוב משפחה שכל הילדים שלו חזרו בשאלה. שבעה במספר. כך שאני לא מופתע מהמחשבה שהמספרים מאד גבוהים בחלקים מסוימים באוכלוסיה).

שוב - אני אומר מהניסיון וההיכרות שלי.
הנתונים ידועים כבר מזמן, השאלה למה ומה יש לעשות עם זהימ''ל

רק אזכיר שלפני שנה וקצת היה ראיון של הרב שמואל טל ואחריו סדרת תגובות שעסקו בנושא הזה (הוא קיבל תהודה יותר בגלל הנושא הממלכתי שעלה בו אבל עיקר הדברים כוונו לעניין החינוכי).

 

ציטוט:

המחשבה שקיימות "עדיין" בעיות בחינוך ושהנוער "עוד מעט" אמור להגיע לתפיסה החינוכית הנכונה היא לענ"ד אשליה מתוקה שאין לה שום בסיס במציאות. ואף להיפך: הבעיות רק מחריפות והולכות. ישנם מוסדות יוקרתיים וחשובים במרכז הארץ שמחזורים שלמים שלהם לא נשארים דתיים; ישנם ישובים וקהילות שכמעט כל הנוער שלהם אינו נשאר דתי.

המספרים הרשמיים מדברים על כ-25 אחוז חילון גמור ועוד כ-30 אחוז דתיים לייט. אלו מספרים שלא היו כלל לפני שנים לא רבות (גם אם המספרים הללו לא מדויקים, לצערנו, הם בוודאי נכונים כמגמה).

הסיבה לכך היא שהנוער היקר שלנו נמצא במצב בלתי אפשרי של קריעה פנימית נוראה בגלל ההשתייכות הסותרת למלכויות הסותרות. התעצמות הטומאה שמייצרת החברה החילונית, והלחץ הגובר והולך להיות חלק אינטגרלי מהחברה החילונית, רק גורמים לקרע הזה להחריף יותר ויותר.

הלחץ הזה בא הן מתוך הציבור שרוצה יותר ויותר להיות שייך ולהתערות בציבור החילוני, והן מהחברה החילונית שדורשת את ההשתלבות הזאת במקביל. ולכן קצב החילון רק גובר והולך.

העובדה שהגבולות בין המלכויות מטושטשים לחלוטין, גם גורמת שבקלות יחסית הבחור או הבחורה עוברים מ"מצב בנט" ל"מצב איילת".  

 

(@Talp01 לסתירה הזו התכוונת?)

כן.Talp01
למה? שתי סיבותהיכל ה
גם בגלל שהדור השתנה, וגם בגלל שכל פתח שנפתח, אלו שהתרגלו אליו עכשיו עושים אותו עיקרון.
מה יש לעשות עם זה? לא להתפשר עם הלייטים בכלל. לעמוד על הלימודי קודש, הצניעות, החינוך הנפרד, הנראות של בחור ישיבה.
פעם לא היית רואה בחור ישיבה הולך עם כיפה גרוש, מכנסי בוקסר וסמארטפון ביד..
המקסימום הנורמלי שהיה זה ערוץ 1 ולא כל הזבל הזה, בנות לא היו הולכות עם חצאיות קצרות כל כך ומכנסיים, יש היום אולפנות שלמות ומהממוצעות במגזר שכל נערה שם הולכת עם מיני, לא היה מושג של חברים וחברות בגילאי הבגרות, נערים לא היו תקועים כל היום בתוך אינטרנט/טלוויזיה עם שכלולים ומה לא שזה להכניס את החינוך החילוני הביתה בעצם.. והקטע שאנשי החינוך יודעים שמשם זה נכנס וממשיכים עם החינוך שלהם.. טובלים בשרץ בידם כפשוטו .
אם רוצים להפחית את התופעה, צריך לעמוד על עקרונותינו עד שיבינו ולא תהיה להם ברירה אלא לקיים.
מי שלא עומד בזה- פשוט להעיף אותו.
ועדיף להיות מעט ואיכותי מאשר הרבה
ועם כדור שלג ענקי שלא עוצר.
שיהיו במקומות/מוסדות דתיים שלהם, ניתן להם כיף בבית כנסת ומצידם שימציאו להם איזה מסורתיות חדשה או משהו כזה..
(אבלאבל מה זה 30% דתיים לייט?ענבל
בס"ד

מה ההגדרה?
חילוני אני מבינה, אבל דתי לייט?
זה נגיד לא נתון שמפחיד אותי במיוחד כי הוא פשוט לא מוגדר..
גם אני לדעת חלק מהסובבים אותי יכולה להיכנס בהגדרה הזאת.
אבל טובנו, אני מניחה שזה על פי הגדרה עצמית אז אני אסתום )
שאלה טובהימ''ל
גם אני תהיתי. אני מניח שהכוונה היא לדתיים סוציאלית - כאלו שמגדירים עצמם דתיים רק מסיבה חברתית אבל הם לא באמת מאמינים ו/או שהדת לא באה לידי ביטוי בחיים שלהם.
הנתונים שבמחקר החדש לא כוללים את ההגדרה דתי-לייטאדם כל שהוא

אלא חרדי, דתי, מסורתי דתי, מסורתי לא כל כך דתי וחילוני ע"פ הגדרה עצמית, לעומת הבית בו גדלו בגיל 15 (גם ע"פ הגדרה עצמית).

(ע"פ נתוני הסקר החברתי של הלמ"ס).

רוב היוצאים מהציבור הדת"ל נמצאים בתוך שתי ההגדרות העמומות של מסורתיים. 

כנראה שרוב גדול מאלה שמוגדרים בנתונים שי.מ.ל הציג כדתיים לייט, וחלק ניכר מאלה שהוגדרו באותם נתונים כחילון גמור, הגדירו את עצמם כמסורתיים.

לא דיברתי על המחקר,ענבל
בס"ד

דיברתי על מה שימל ציטט בשם הרב טל כמדומני..
אל תשכח שיש גם דתיים לייט שיגדירו את עצמם דתייםפצלשטות
פצלשטות
אפילו ימ"ל קרא לך דתיה חברתית..
בימינו כל דבר מוגדר לפי איך הבנאדם מגדיר את עצמוסטופ
אפילו מגדר
מממ יש הבדל בין פיזי לנפשיענבל
מממ לא ממשימ''ל

אם אני עצוב לא יעזור שאגדיר את עצמי כשמח,
גם לא משנה שאני מגדיר את עצמי חבר שלך למרות שאני בעצם בכלל לא מכיר אותך,
גם לא רלוונטי שמישהו שלא מאמין באלוהים ולא מקיים מצוות מגדיר עצמו כדתי.

ההבדל הוא שההגדרה יותר מורכבת ולכן גם קשה יותר להוכיח את הטעות.
על אמונה באלוקים אני מסכימה.ענבל
בס"ד

שמירת מצוות זה דבר שנתון במחלוקת לגבי ההגדרה שלו.

אני עדיין חושבת שנפשי שונה מפיזי. אם אני מגדירה את עצמי דתייה וככה אני רואה את זה אז אתה יכול לקפוץ בזיגזג, זאת לא אמת אובייקטיבית.
מגדר זאת אמת אובייקטיבית. אם יש לי איברים נשיים לא יעזור לי להגדיר את עצמי גבר.
שוב - זה תלוי באיך מגדיריםימ''ל

את הדבר עצמו, לא איך האדם מגדיר את עצמו ביחס לדבר המוגדר.

 

לצורך העניין - צריך להגדיר 'שמירת תורה ומצוות' ואח''כ על פיה להגדיר מי 'שומר תורה ומצוות'. ההגדרה של האדם חסרת תוכן אם הדבר שאליו מתייחסים הוא חסר הגדרה או בעל הגדרה גמישה.

 

לומר שלמושג 'דתי' אין הגדרה מסוימת (או אובייקטיבית אם תרצי אם כי זה לא מדויק) ולכן כל אחד יכול להגדיר את עצמו ככזה זו סתירה.

לצורך הענייןספיישל
אדם שהולך לים מעורב נחשב ללייט.
ויחד עם זה סרטים/שירים בעיתיים, קשרים שאינם ראויים בין בנים בנות, צניעות וכו
כל אלו אפילו אם עושה אחד מהם נחשב לכזה בלמעלה מ90 אחוז (וזה רק עולה) עפ"י החברה. אפשר לבדוק גם ב100 אחוז, אבל אין לזה הגדרה כללית זה קצת יותר פירוט
הדבר היחיד שאפשר להגדיר ב100 אחוז בלי יותר פירוט זאת אחת נגיד שהולכת עם מיני..
הרשה לי להפתיע אותך-ענבל
בס"ד

רוב מי שמכיר אותי לא מגדיר אותי דתייה לייט ואני עושה את כל הדברים שאמרת חוץ מהקטע של הים כי אני לא מתה על הים.

(התעלמתי מההערה על המיני אז נא לא להסיק שאני הולכת ככה).
כי את משתייכת לאלה שלא מוכנים להודות בזהספיישל
הם מכבדים אותך.
הרבה לייטים מגדירים את עצמם דתיים.

ותעשי טובה..אדם שרואה משחקי הכס או אמריקן פאי,"זגורי" או סטנדאפ של שחר חסון, (וזה בא ממנו) הוא לייט לגמרי
מוזמן לעוות את המציאות כרצונך.ענבל
בס"ד

אנשים לא מגדירים אותי על פי כמה הם מכבדים אותי.
סבבה לכי תראי אמריקן פאיספיישל
וזה לא מה שאמרתי. כ"ט
מאיפה יש לך היכרות עם התכנים האלה?זמן של אולי
מה זה אומר עליך שאתה יודע לנקוב בכל כך הרבה שמות של סרטים בעייתיים?
סבבה די מגוחך להאשים מישהו בלייטיות, ולשלוח אותה לראות תכנים בעייתיים שאתה כבר נחשפת אליהם.
סבתא שלי הייתה אומרת: "קשור עצמך תחילה".
**זמן של אולי
* קשוט עצמך תחילה.
קשור עצמך תחילה חביב יותר פסידונית


ונאה דורש נאה מקיים מבקש אמונה


לא יודעת מה איתך, לי יהיה קצת קשה לקשור מישהו כשאני קשורהפסידונית

אני לא צופה בזה כי זה לא מעניין אותי.ענבל
בס"ד

מוזמן להסביר מה אמרת.
נכוןספיישל
למה את עושה את זה?
אם מסתכלים על העולם מבחוץ אף אחד לא יכול להגדיר.ענבל
בס"ד

אתה לעצמך יכול כי יש לך דעה על מה זה דתי.
מכיוון שתכלס אי אפשר באמת לדעת מי צודק אני מעניקה יותר משמעות פה להגדרה עצמית ובחייאת, אין שום סיבה שאדם חילוני יגדיר את עצמו דתי. ברור שיש דברים בסיסיים כמו שבת, אבל מעבר לזה, במיוחד בנושאים שנתונים במחלוקת אני לא מאמינה בזה שאני יכולה להיות כ"כ נחרצת בהגדרה שלי כלפי אדם אחר.

אני אגב לא מגדירה את עצמי דתיה לייט.
למה שבת זה בסיסי וסרטים זה לא?אביחי מנחם
הגדרת הדתיות נקבעת לפי פוק חזי מאי עמא דבר? סרטים לא צנועים זה חמור פי כמה מ לסמס בשבת. אגב לסמס זה אולי דרבנן ואשה נשואה בלי כיסוי ראש זה דאורייתא. וזה תופעה לא מבוטלת של נשים בלי כיסוי ראש שמגדירות את עצמן דתיות. אז למה המסמס בשבת לא יכול להגדיר את עצמו דתי ונשים בקבוצה השנייה כן יכולות להגדיר את עצמן דתיות?
התשובה הפשוטה היא שזה פשוט לא מעניין אותי.ענבל

בס"ד

 

הן יכולות להיות מוגדרות דתיות אם השאיפה שלהן היא להתקדם בעבודת ה'. 

מבחינתי שניהם מוזמנים להגדיר עצמם דתיים אם הם באמת רוצים להתקדם.

אתה שואל מה אגיד לילדים שלי אם הם יתהו איך היא דתייה והיא עושה ככה? אגיד להם שהיא חושבת אחרת ממנו אבל שאנחנו חושבים שהיא טועה.

אין לי עניין להגיד שכולם צודקים, אבל אני לא אתעסק בלהגדיר אותם או לשלול את הגדרתם. בעיניי מחקר שנעשה על פי הגדרות דתיות חיצוניות הוא לא מחקר מרשים במיוחד.

[אגב, לדעתי יש הבדל גדול בין ללכת בלי כיסוי ראש *בכלל* לבין לצפות בסרטים שיש בהם קטעים לא צנועים ולו רק מכיוון שכסר"ש אין מחלוקת שצריך לפחות משהו וסרטים לא צנועים זה פשוט כדי להתרחק, לא כי מעצם היותם סרטים הם לא בסדר. בשביל זה אפשר לצנזר.

אבל אני סוגרת כאן את הדיון כי אני יודעת לאן הוא יתגלגל ואין לי כוח להיכנס אליו ולהתעצבן סתם.]

 

שואף להתקדם?פצלשצצ
גם אם הוא אוכל חזיר ונוסע בשבת, והוא יגדיר את עצמו דתי, אנחנו נקבל את ההגדרה שלו?
רק משהו קטןאביחי מנחם
אני לא אגיב להכל בעיקר מכיוון שלא ענית לעיקר הטענה שלי וסתם הסטת את הדיון למקום אחר. בחירה שלך.
אבל בשביל שלא חלילה ייצא מכשול, סרטים לא צנועים **אסור** לראות וזה לא איזה גזרה בגלל שיש שם מדי פעם קטעים לא צנועים. וגם מי שעובד על עצמו ואומר שהוא מצנזר עובר על איסור, בלי קשר להשפעות השליליות של סרטים, והחיבור לתרבות החילונית, אני לא מדבר על זה. הגמרא אומרת שמי שעובר במקום שהנשים כובסות ויש לו דרך אחרת נקרא רשע. ק"ו סרטים שוודאי אית ליה דרכא אחרינא, ולרוב הקטעים ה'לא צנועים בסרטים פחות צנועים מאשה כובסת . ותעשו לי טובה, ראיתי יותר מדי סרטים בחיים שלי בשביל להבין שלצנזר זה פשוט חרטא. עבודה בעיניים.
טוב.ענבל


לצורך הענייןיוני
היית מגדירה את עצמך רסטפרית
ונגיד שעשית ראסטות ואת מתלבשת בצבעי אדם כדי להרגיש מחוברת לטבע..
זה לא הופך אותך לרסטפרי, נכון?
רסטפרי?ענבל
משהו שאת לא, גם אם תגדירי את עצמך כןיוני
לא הבנתי למה אני לא יכולה להגדיר את עצמי ככזאתענבל
כי זה שיהיה לך ראסטות ותעשני קנאביסיוני
לא הופך אותך לרסטפרית

אם תגדירי את עצמך ככה זה יהיה מצחיק ולא יותר.

דיברת על שמירת מצוות, אני מדבר (להבדיל) על שמירת חוקי הראסטה.
או, אם את אוכלת בשר לא יעזור לך הגדרה עצמית ולא יעזור שתתלבשי כמוהם,
אבל גם אתה לא מקיים את כל המצוות.ענבל
בס"ד

לכולנו יש מצוות שיותר קשה לנו בהן. לכן המדד הוא השאיפה וזה מדד שרק האדם עצמו יכול למדוד.
ממש לאסאלם עליכום
עם כל הכבוד..אדם שלא נזהר לדוגמא מייחוד/שמירת נגיעה או מים מעורב נגיד הוא ממש לא מה שנקרא "דתי".
אלו דברים בסיסיים בהלכה
ויש עליהם עונשים חמורים.
אדם כזה נקרא לייט.

בוודאי אפשר להגדיר.
בסיסיים באיזו הלכה?ענבל

בס"ד

 

כל אחד וההלכה שלו מסתבר.

חוץ מזה, מי אמר שייחוד חשוב יותר מתפילה?

למה?

 

יש מלא דוגמאות. שכל אחד יתעסק בשמירת מצוות שלו וזהו.

אם אני מגדירה את עצמי דתייה אתה לא תהיה זה שיבוא ויגיד לי שאני לא. זה פשוט לא עניינך וגם לא מידיעתך.

מה זה אומראניוהוא
ה'הלכה שלו'???
ייחוד זה עריות, זה חשוב מתפילהיוני
וזה לא עניין של קיום או לא אלא על ראיית מחויבות אליהן.
אני רואה את עצמי מחויבת למצוותענבל

בס"ד

 

ועדיין אתה ואני כנראה נגדיר אותי אחרת.

בקיצור, כל עוד לא מסתמכים על הגדרה עצמית אז מחקרים כאלה הם מגוחכים. מכיוון שאני מניחה שמשתמשים בהגדרה עצמית אז אני יותר בסדר עם מחקרים שכאלה.

זה הכל.

אלו ההלכות הבסיסיות.סאלם עליכום
כל אחד וההלכה שלו? למיטב זכרוני יש לנו תורה שבכתב ובעל פה שעברה מדור לדור ואדם לא יכול להמציא ולקבוע לו הלכה משלו.

ייחוד זה יותר חשוב מתפילה, ראי תגובה אחת למעלה.
השו"ע פסק שזה אביזרייהו דעריות.

דיברתי על הדוגמאות האלו,
את מוזמנת להפריך אותן אם את חושבת שאת צודקת.
וממש לא ענייני,ומה הקשר.
את יכולה לענות לעניין ולא להסתובב סביב סתם מילים בלי קשר.
ולמרבה הפלא יש המון מחלוקות והמון רבנים והמון גישות.ענבל

בס"ד

 

די להיתמם. הבנתם טוב מאוד למה התכוונתי כשאמרתי את זה.

מה את אומרתסאלם עליכום
גם על ייחוד?
לא אמרתי שזאת מצווה שלא צריך לקיים או שאני לא מחויבת אליה.ענבל


לא אמרתי שאמרת.סאלם עליכום
אז יש מחלוקות והמון רבנים והמון גישות גם על ייחוד?
לא בדקתי את הנושא לעומק אבל לא הבנתי מה הקשר.ענבל


זה דבר בסיסי.סאלם עליכום
ועם כל הכבוד, אדם שלא יכול עדיין לעמוד בדבר כזה לא יכול להתקבל בהגדרה "דתי".
למהפצלשטות
את תמיד בורחת במילים כמו אני יודעת מה אני אומרת או בגלל מה שאמרתי וכו כדי לנסות לצאת טוב, ושאת כבר מתחילה לא להיראות טוב את אומרת שאת מסיימת את הדיון, ושיש לך אפשרות לברוח בלי לענות את עושה את זה, כמו עכשיו.
?
כדי שיהיה לך מה לשאול.ענבל


לפחות תעני לו..פצלשטות
זה לא מעניינך למי אני עונה ולמי לא.ענבל


מאיפה הנתונים שלך?אדם כל שהוא

למה אתה קורא להם 'רשמיים'?

ובפרט, המקור שלך שהבעיות מחריפות?

הנתונים האלו לא שליימ''ל
ציטטתי מתוך מכתב של הרב שמואל טל שהתפרסם פה בערוץ.
הנתונים שלו מבוססים על כמה מחקרים שנערכו בנושא (בין השאר של הלמ''ס), את זה שהמצב מחמיר הוא רואה בשטח (הוא מדבר הרבה עם אנשי חינוך מרכזיים בציבור).
1. תסתכל על הנתונים של אחוז התלמידים בחינוך הממ"דאדם כל שהוא

http://www.cbs.gov.il/reader/shnaton/templ_shnaton.html?num_tab=st08_12&CYear=2008

וכאן - http://www.cbs.gov.il/reader/newhodaot/hodaa_template.html?hodaa=201306212 בעמ' 2

אני לא רואה שם את מגמת ההתדרדרות שאתה מדבר עליה.

2. הנתונים של הסקר החברתי של הל.מ.ס לא כוללים 'דתי לייט', וגם אין זרם חינוכי שמוגדר ככזה. כך שאני  נוטה לחשוב שאין נתונים כאלה בל.מ.ס. 

ראיתיימ''ל

1. ע''פ הנתונים שהבאת יש ירידה עקבית באחוזים: מ26.5% ל19% ביסודי ומ37.5 ל17% בעל יסודי. אבל גם אם לא הייתה ירידה זה לא היה אומר הרבה - עיקר הנשירה קוראת אחרי התיכון כך שפחות רלוונטיים הנתונים של משרד החינוך (לטווח הארוך כן, אבל אז צריך לקחת בחשבון גם את נתוני הילודה שמפצים על הנשירה).

 

2. צודק, הלמ''ס רלונטיים לאינדיקציה בעיקר לגבי הנשירה, הוא התבסס גם על מחקרים סוציולוגיים בנוסף להלמ''ס (לא זוכר איפה הוא כתב על זה, אתה מוזמן לחפש).

אבל באיזה שנים קרתה הירידה?אדם כל שהוא
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך כ"א באייר תשע"ז 16:27

נתונים לגבי היסודי-

בין תש"ך לתש"מ הייתה ירידה מ26.5% ל 20.1% (6.4% לעשרים שנה)

בין תש"מ לתש"ס הייתה ירידה מ20.1% ל19.2% (1.1% לעשרים שנה)

בין תש"ס לתשס"ח הייתה ירידה מ19.2% ל19% (0.2% לשמונה שנים).

בהמשך יש נתונים (ללא נקודה עשרונית, דבר שמשמעותי מאוד במספרים האלה) של 18% בתשעב, וצפי ל19% בתשע"ט. 

(קשה לראות מגמה ברורה, אבל לא נראה שמתש"ס ואילך המצב חמור יותר מאשר בשנים תש"מ-תש"ס, ובוודאי שלא חמור יותר מבתש"ך-תש"מ).

מכיוון שמה שהתייחסתי אליו הוא המגמה בשנים האחרונות, ולא האחוז המוחלט, ההשפעה של נתוני הילודה פחות משמעותית. (אמנם, יש השפעה לשינוי בנתוני הילודה, אבל ייתכן שהוא מתקזז עם השינוי בציבור החילוני והמסורתי).

 

יש פה נתון שלא מתייחסים אליומשה

עד לפני דור וחצי החרד"ל היו מיעוט גמור והרוב היו מה שהיום מגדירים "דתיים לייט". צא ולמד לפני 40 שנה כמה אחוז מהנשים כיסו את הראש?

 

אז יש קצת חזרה אחורה שמוגדרת כירידת רמה. זה  חבל אבל צריך לשים את זה בפרופורציות.

צודקימ''ל
יש הקצנה לשני הצדדים.
לכאורה, זה לא שני שלבים, אלא תהליכים שאירעו במקביל..אדם כל שהואאחרונה

הנתונים שלהם לא מתארים משהו שקרה רק בשנים האחרונות.

נתוני המעבר בין מגזרים הם מכלל המבוגרים בישראל, [גם בני שבעים שעשו את השינוי באורח חייהם לפני כיובל שנים].

גם ההצטמצמות של אחוז הממלכתי דתי היא מזה עשרות רבות של שנים. [הבאתי קודם קישור לנתונים של משרד החינוך משנים קודמות].

התופעה שהזכרת לא בא לידי ביטוי במחקר, כנראה כי לא היה בו שאלות על הקפדה ביחס לשמירת מצוות ספציפיות.

זה מפתיע?אני מקליד...
זה דיי ידוע אחרי הכל
אני רואה את זה בעיניים..מבקש אמונה

זה קרה עם אחותי, שבהתחלה היא הייתה מאד צנועה וכו' אבל בגלל קושי מסויים הלכה ללמוד בבי"ס דתי לאומי

ודווקא שם לימדו אותה איך לשים פס על ההלכה...   היום היא חצי חילונית לצערי

 

וגם יש לי כמה קרובי משפחה דתיים לאומיים, ואני רואה לאיזה כיוון הילדים הולכים.

השאיפות, תחומי התעניינות...  רחוק רחוק מהתקרבות לה'.

 

שה' יעזור לנו.גאטוסו


יואו. בדיוק היה לנו שיעור על הנושא הזהמישהי=)
אני חושבת שזה תלוי באיך מחנכים אותנו למסגרת.
הלכה היא מסגרת. והמון לייטים רואים בה בית כלא וגדרות שחוסמות, אבל מה לעשות הם כבר מאמינים או שהם פוחדים ללכת לקיצון השני,
אז הם מקלים ומעגלים פינות.

אני לא אעוף על עצמי ואומר שהנסגרת הזאת לא מעצבנת אותי לפעמים,
אבל אני אוהבת ובוחרת במסגרת הזאת,
כי היא עושה לי טוב.

אולי הבעיה היא לא בדת הישנה הנוקשה
אלא באיך מעבירים את הדת לילדים..
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה

מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?

סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צע
לא עולם שאני מכירמשה

בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק

 

1.AI

2. אקסל

ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.

 

 

נשמע רעיון ממש טוב, תודה.צע

אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..

וגם יודע שיש קורסים חינמיים..


 

איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?

ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה? 

אתה צריך בסוף ללמוד איך לעשות את העבודה שלךמשהאחרונה

כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו  בהתאם.

 

לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה? 

AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר  איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.

האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך