חברה מה אתם חושבים על זה..רוני 36

תקראו ואל תשכחו להגיב..

אח/ות יקר/ה, המכתב הזה אליך
אז הלכתי על זה. הלכתי הכי גדול שיכולתי. הלכתי ישר לגוב האריות. משם אוכל להציל הכי הרבה אנשים ושם יהיה הכי הרבה קידוש ה´. וידעתי כי שלוחי מצווה אינם ניזוקים. ואני הרי על תקן של אחד כזה, לא?

מן הגולשים

אתה, שמתלבט עכשיו בין כל מוסדות ההתנדבות השונים ותוהה לאן ללכת.

אתה שמתלבט בין תרומה לסביבה בסניפי פיתוח מעורבים דרך שמירה על הקיים בסניפים נפרדים ועד התנדבות במד"א למען הקהילה, וכלה בהתנדבות בעמותות שונות לאיסוף מצרכים.

אתה, שחושב עכשיו מחשבות גדולות כמו - עם ישראל - "הפרט והכלל", חברה מעורבת - "לכתחילה או דיעבד", "קידוש ה'" לעומת "חילול ה'" "תורה והדרכה" ועוד כהנה וכהנה.

אתה, שעושה עכשיו מהלך כה חשוב בחייך של נתינת עצמך למען האחר תוך הקרבה עצמית.

אליך אני כותב.

כן, גם אני בדיוק כמוך, חלמתי על שינוי ואמרתי השינוי מתחיל בי. גם לי, בדיוק כמו לך, לחש קול קטן -קום, עשה מעשה! וגם אני החלטתי לשמוע לו. גם אני בדיוק כמוך התלבטתי האם חברה מעורבת זה טוב או רע וגם אני התלבטתי האם אני קודם לכלל או אולי הכלל זקוק לי. וגם אני, בדיוק כמוך - החלטתי שהכלל זקוק לי. אז הלכתי על זה. וזה ממש לא חשוב איפה. מה שחשוב הוא שזה היה בחברה מעורבת ושהייתי לבד, בדיוק כמוך.

ואל תשלה את עצמך - אתה לבד.מי מבין אותך? הר"מ? מי יודע מה עובר עליך? רה"י? או אולי הקומונרית? מי יבין אילו ייסורים זה לראות חניך שהפסיק לשמור נגיעה וזה לאחר שדברת איתו שעות. מי עוד יודע איך מרגיש אדם שנמאס לו לדבר עם מדריכות אבל הוא לא יכול כי זה חלק מהתפקיד? מי עוד יודע איך מרגיש מדריך שרוצה לבכות כמו חניך על המצב שלו אבל אין לו למי? מי איתך? עם יד על הלב, מי?

אתה לבד, וזה אוכל אותך. בדיוק כמו שזה אכל אותי.

אז הלכתי על זה. הלכתי הכי גדול שיכולתי. הלכתי ישר לגוב האריות. ידעתי, (אנחנו הרי תמיד יודעים) משם ההשפעה תהיה הכי גדולה. משם אוכל להציל הכי הרבה אנשים ושם יהיה הכי הרבה קידוש ה'. (קידוש ה'-גם כן סיסמא. חשבת פעם בדיוק מה זה אומר?) וכך, הלכתי - אני, המדריך המהולל, המדריך הנערץ שכה רבים מסתכלים עליו כדמות לחיקוי, לשיא השיאים שאפשר להגיע אליו כמדריך. והשפעתי. ללא ספק. אני לא חושב שמישהו שם שכח אותי. ועזרתי לכולם, ותמכתי, וישבתי עם כולם והייתי אוזן קשבת לכולם. ולכולן. ובאמת שלא ייחסתי לזה בעייתיות. הכל היה לשמה. באמת.

אז דברתי איתה עד 3:00 בבוקר, זה לא שאני מרגיש משהו כלפיה. ובאמת לא הרגשתי כלום כלפיה, ואני עדיין לא מרגיש. אבל הנזק שזה עשה - אותו אני מרגיש.

אז הלכתי על זה, בדיוק כמוך הלכתי על האתגר הגדול. הלכתי על החינוך של הדור הבא. משם כידוע, הכל מתחיל. ובאמת הועלתי, באמת שיניתי. באמת שהאנשים שהיו כה חשובים לי חזרו משם בריאים ושלמים (יחסית). וכן,יש לי חלק בזה. וחנכתי את הדור הבא, אני מקווה, מתוך יראת שמים ואהבה לה' יתברך. ובאמת שהיה שווה לצאת לשם.

אז הלכתי על זה. וידעתי בדיוק מה לעשות ואיך לעשות. וקראתי ספרים ושותי"ם בנושא וידעתי איך הכל הולך לקרות. הייתי מוכן לכל תרחיש. קראתי את כל ההלכות וידעתי איפה למצוא כל דבר אם חלילה אשכח. ידעתי שזה מסוכן. אבל הייתי מוכן לכל. כמעט. אני לא אשקר. פחדתי. מאוד פחדתי. אבל ידעתי כי שלוחי מצווה אינם ניזוקים. ואני הרי,על תקן של אחד כזה, לא?

אז הלכתי על זה. ואז הלכתי אני. האני שלי הלך. הייתי מוכן. עניתי לכולם על כל השאלות וידעתי את ההלכה תמיד. אבל אין מה לעשות,סביבה משפיעה. וזה לא משנה כמה אתה חזק או מה אורך הפיאות או החצאית שלך .ואם הסביבה לא ידידותית אתה תינזק מזה. כמה ואיך – תלוי בך ובעוינות הסביבה. אבל אתה תקריב משהו מעצמך, תהיה בטוח. לא משנה כמה אתה חזק ועד כמה אתה רציני וסומך על עצמך-אם הסביבה לא מושתתת על התורה ולא בנויה מהבסיס על טהרת ההלכה, אתה תנזק.

וזה לא משנה איפה או עם מי. בנים ובנות, דתיים וחילונים. בקטע הזה אין הבדל בניהם. אם זה לא מושתת על ערכי התורה אתה תנזק. וחבל. כ"כ חבל.

אחי היקר לי מכל, האמן לי. השפעה זה חשוב. הכי חשוב. אתה מדריך בסניף עולים? אשריך! פתחת דוכן להנחת תפילין? אשריך! כל פעולת חסד שאתה עושה היא טובה ועושה נחת רוח לבורא. אשריכם ישראל. באמת.

אבל תשמרו על עצמכם. תזכרו שחייך וחיי חבריך – חייך קודמים. וזה נפסק להלכה. ואם יש ספק -ספק פיקוח נפש דוחה שבת. ועל חילול שבת מתחייבים כרת. וכן, מדובר בנפש שלכם. אל תסמכו על עצמכם. אתם כלום. כולה נערים בני 15-18. אתם לא באמת יודעים מה טוב לכם.

שמרו על עצמכם. זכרו ששלוחי מצווה אינם ניזוקים רק במקום שלא מצוי היזק. אבל אם הכנסתם עצמכם למקום סכנה זה סיפור אחר לגמרי.

שמרו על עצמכם. על טעויות משלמים. ואם לא עכשיו - בעוד כמה שנים. זה יגיע, אני מבטיח. אל תעשו לעצמכם הנחות. אל תגידו לי זה לא יקרה. אל תשחקו בעצמכם. אל תחשבו שאתם כל יכולים ושעליכם כלום לא משפיע. הכל משפיע על הכל. אתם נשמות טהורות –א ל תהרסו את זה. אתם קודמים לכולם! קל להגיד את זה. אני יודע, גם אני אמרתי. אבל זה כ"כ נכון.

אני לא שמרתי על עצמי ועכשיו אני משלם על זה. תשמרו על עצמכם. אתם נוער טהור וקדוש. אתם בנים של הקב"ה! אתם שיא השיאים של היצירה האלוקית. ואני לא אומר את זה בצחוק.

ואל תשכחו להגיב..

אנחנו שיא השיאים של היצירה האלוהית,תירא-אל

גם בגיאלאים 15-18, בקשה.

ומה היא בדיוק אותה השפעה רעה שהמדריך המתייסר מדבר עליה?

שלב חשוב בהתבגרות שלנו, היא ההתמודדות במצבים בהם אני פוגש אנשים שהם לא כמוני, עם קונפליקטים שונים משלי, וחיים שונים משלי. אדם שמסוגל ללכת להשפיע (אגב, אפשר להשפיע לא רק ב'גוב האריות', אפשר להשפיע על החברים הגלותיים שלך, אפשר להשפיע עלך עצמך. ואגב, די להוזלת המושגים. בניף של חילויינים חמדמדים הוא לא גוב האריות. אנא.) הוא אדם שישמור על היחוד שלו, על האניות שלו, גם מול אנשים שונים. ולא רק ברמה הרוחנית, גם ברמה הנפשית-רגשית הבסיסית ביותר, אדם שמתקפל מול כל מודה חברתית מטופשת ודאי שאינו יכול להכניס את עצמו למקום שהמודה החברתית בו היא לחלל שבת. אם אתה אדם שמסתכל על העולם כמשפיע, אזי תשפיע בכל צעדיך, ולא תיפגע מאף אחד. אם אתה קיים בעולם בתור מושפע, אזי תעבוד על עצמך להפסיק להיות תלותי בחברה לפני שאתה עוזר לאחרים לנשום עצמאית. אם אתה מגדיר את עצמך לפי איך שהחברה רואה אותך, אזי נראה לי עדיף שתישאר בבית.

הבעיה היא שכולנו קצת מושפעים, כולנו קצת כנועים לאותם קווים חברתיים. באיזה שהיא מקום, באיזה שהיא רמה, אבל מושפעים. אם ברמה של לרוץ אחרי כולם בהכל, ואם ברמה של להתמרד ולרוץ בכיוון ההפוך. גם זו השפעה. פעם קראתי ספר של רב מסויים, שמעודד יצירת מעגל של תלות בחברה: לשדר משהו שאותו אני רוצה להיות, וכך להיות  מוגדר בחברה עפ"י מה שאני משדר, וכך החברה תעניק לי כוח לשמור על אותה הגדרה עצמית. אבל כוח החברה הוא כוח שיקרי. הוא לא רק שיקרי אלא הוא גם חולף ותחלף. ואם מחר אותו הכוח יורה לך לירות בהורים שלך, גם אז תושפע. ואם הכוח הזה יאמר לך כמה אתה קטן, גם אז תושפע. אני מאמינה שבכל אדם קיימים תהומות שמהם הוא מסוגל לשאוב כוח, כוח עצום קיים בתוכי, אז למה שאנסה להשיג אותו ממקור שיקרי, כוחני ולעיתים שלילי כל-כך? אדם צריך לאתר את הבארות מתוכו, לשאוב את כוחותיו מהם, ולהתגדל מהם. בסיוע אחרים, אבל לבד.

בכל אופן, אני מאמינה שאדם שלם וחופשי משיג את חרותו ע"י ניתוק כמה שיותר עמוק מהחברה. החברה היא משעבדת, וכל תלות אליה היא שיעבוד.

נו באמת...עמישב

בס"ד ליקבה"ו

המשפטים שכתבת דומים למשפטים שנהגתי לומר. נגמלתי. לא, אני לא זקן תיכו, אני עדיין מתבגר, אבל אני כבר מבין שיש הבדל בין נער שמעצב (או משמח) את חייו לבין מבוגר שכבר עבר אי אילו דברים. נכון שזה לא כיף להבין את זה? גם לי זה לא היה כיף. מישהו פעם אמר שהאמת צריכה להיות כיפית?

וזה ככה, אדם מושפע מהחברה. יש כאלה יותר, יש כאלה פחות, אך סוף סוף, כולנו מושפעים. בין אם נרצה ובין אם לא. לא מסכימה? ד"ש לרמב"ם - פרק ו' מהלכות דעות, הלכה א': "דרך ברייתו של אדם להיות נמשך בדעותיו ובמעשיו אחר ריעיו וחביריו נוהג כמנהג אנשי מדינתו, לפיכך צריך אדם להתחבר לצדיקים ולישב אצל החכמים תמיד כדי שילמוד ממעשיהם, ויתרחק מן הרשעים ההולכים בחשך כדי שלא ילמוד ממעשיהם..." הרמב"ם היה כל כך קיצוני, לא עלינו שה' ירחם (שהרי אנחנו בינוניים... רק לא קיצוניים), עד שהוא אמר שיעזור מדינה של אנשים רעים וינסה להתחמק מהם, אך אם כלו כל הקיצים ואין לו לאן ללכת ואינו יכול לשבת ליד הרשעים בלי שתרבותם חודרת לחייו (תראו לי בית אחד שהתרבות לא חדרה אליו...) יברח למערות. נער גבעות ל"ע. אני בעד להחרים את הרמב"ם.....

את לא יכולה להתחמק מזה - האדם הוא יצור חברתי, והחברה משפיעה עליו. ואדם בגיל ההתבגרות מושפע עוד יותר מדברים אחרים. תנסי פעם לקחת גזע, לקשור אותו בחבל לכיוון מסויים, ונראה אם הוא יתעקם. לעומת זאת, תקחי חוטר צעיר (שתיל, לשוכחי העברית שבינינו) ותקשרי אותו עקו וכך הוא יגדל.

אלו הן שנים שבהן אנחנו מעצבים (או משמחים, כאמור) את עצמנו, ואם נסתובב בחברה שמשפיעה לרעה נושפע ממנה. ולב אדם יודע מרת נפשו. בשקט בשקט, בלי שאף דוס ישמע, תנסי פעם לחשוב כמה דברים עשית בגלל ש... למרות שחשבת שהם לא כל כך נכונים. תנסי לחשוב כמה דברים עקמו אותך מעט. לזה את שמה לב. אך לא תמיד שמים לב לעקימויות גדולות שגורמים מבחוץ עשו. כן, גם אני לא שמתי. ועדיין לא שם לב. ולכן אני משתדל לקיים את דברי גדולי ישראל, דוסים או לא, אבל אני דתי. אני דתי, משמעו שאני רוצה לעשות את רצון ה'. רצון ה' נמצא בתורה. גדולי ישראל יודעים את התורה. אני משער שלמדת חשבון ולכן תביני לבד שהמשוואה אומרת שאם אני דתי אז אני עושה מה שגדולי ישראל אומרים. ולא מה שכל קומונר מלהיב מבני עקיבא גבב בקשקושיו ממה שהוא חשב שהוא הבין אצל הרב קוק (שאגב, עשה שבע ברכות לבת שלו בהפרדה... אופס, כנראה שהוא היה חרדי קיצוני ל"ע).

בקיצור - לא משנה מה תגידי, רק תחשבי מה ה' היה רוצה ממך באמת. מותר לך לטעות, בתנאי שעשית הכל כדי שזה לא יקרה. הכל, משמעו לבדוק באמת. לחקור באמת. לברר באמת. לשאול באמת. ולא רק שמיניסטים בעלי ניסיון, אלא גם רבנים בני חמישים זקנים וסניליים, שכבר שכחו מזמן מה זה חברות וצחוקים, או סתם שחנ"ש לשמהּ (של הבחורה כמובן, לא של התורה...) עד לשעה שאפילו המלאכים לא מכירים אותה. כן גם הם למדו משהו בחיים, שלא כמונו. וגם אני בכלל.

עוד נקודה קטנהעמישב

בס"ד ליקבה"ו

לא יודע אם שאלת פעם את עצמך, אבל מדוע אנחנו הרבה פחות חכמים מפעם? מדוע בעבר ידעו הרבה יותר תורה, גם הגדולים של היום הם לא כמו בעבר? מדוע בעבר היו יותר רבנים עם רוח הקודש כמו של הבעל שם טוב והנעם אלימלך?

אולי פשוט כי אנחנו סופגים טומאה מכל כיוון ערב ובוקר וצהריים? אולי כי אינטרנט הפך להיות לחם חוקנו במקום הספרייה?

אני רק שואל. הרי בסוף כולנו בני שמונה עשרה שצריכים לברר את הדרך על פי שיקול הדעת הנרחב שרכשנו לנו עם שנותינו הרבות. שלא נדבר על הניסיון העצום שעמלנו עליו...

תמחלו לי על הציניות, אני פשוט בשעת משבר קטנה מהשטויות שלנו כ"נוער מתבגר" (למביני הלשון שבינינו, בניין התפעל משמעותו פעולה שאני פועל בעצמי. אנחנו פועלים בעצמנו את ההתבגרות, היא לא באמת מתרחשת...). אנחנו כל כך מעוותים את מושגי החיים הפשוטים בגלל גחמות נערוּת שרק השטן בכבודו ובעצמו יודע מהיכן באו. ואח"כ אנחנו בוכים לאלוקים שהוא עושה לנו צרות.

תחשבי על זה. אני גם נער צעיר, עם ניסיון כמו שלך.

לילה טוב.

נ.ב. היו דברים שלאו דווקא נכתבו אלייךעמישב

בס"ד ליקבה"ו

כמו השפעת החברה (בכללי), אך העיקרון... העיקרון הוא העיקר.

וואו.. ח פ י ר ו ת.. אבל יש לי מה לומר בכ"ז--נצח לנצח!!!

בדורנו נוהגים כל הזמן לחשוב..

"אני חסין מכל מפולת של בחברה.. אני יכול ללכת להשפיע.."

אמירות כאלה או אחרות..

אז זהו-- כמה פעמיים יש להדגיש שהמצב ממש לא כמו שחושבים..

ואפילו ההפך.. החברה כ"כ.. קשה שגם ה"נוער" הזה שבטוח ש"הוא יודע להתמודד.."

יכול.. (ולא רק יכול).. אלא נופל!!!

סניפים מעורבים היא בעיה כללית גם בלי קשר לזה שזה סניף עולים..

אבל אם כבר מדברים על חבר'ה רציניים שבאמת נכנסים לזה כדי להשפיע..

אז--

זהו שזה לא פשוט.. ההתמודדויות לא צפויות תמיד.. וההכנעה מגיעה בסופו של דבר..

מעבר לקילקולך ו"תזכרו שחייך וחיי חבריך – חייך קודמים"..

אתה אחראי למעשייך-- ולתוצאות...

למה להכנס לזה..???

 כשהרצון כ"כ טוב... ללכת להשפיע.. לתרום.. לעזור..

 הנפילות.. (ולו הכי קטנות) לא שוות את זה!!!!

הוא אשר אמרתי.עמישב
בר מינןאנונימי (פותח)אחרונה

חפירות לא חוקיות לאור היום ??????

מנהלים למחוק!!!!!!!!

אמ, לא יודעת למה לא הובנתי:תירא-אל

בס"ד

 "הבעיה היא שכולנו קצת מושפעים, כולנו קצת כנועים לאותם קווים חברתיים. באיזה שהיא מקום, באיזה שהיא רמה, אבל מושפעים." ברור שקיימת השפעה תמדית, אני לא מפקפקת בכך לרגע. אני גם לרגע לא חושבת ללכת אי פעם להתנדב בסניף בנ"ע, להפך, השיר האהוב עלי הוא: "בני-עקיבא בני-עקיבא עבודה זרה כל חניך כל מדריך יש לו חברה". והיי, אפילו גדלתי באריאל ואני אפילו רכזת השיעורים שלהן עד עצם היום הזה. כל ההצטדקות הזאת נועדה לאמר, כן, אני מסכימה איתך לגמרי.

בדיוק דנו בזה קודם, אם האדם מיסודו הוא חברותי באמת (כמו שנהוג לחשוב), או שבעצם מיסודו הוא בודד, ורק החברה שסביבו הפכה אותו לתלוי בה. מה דעתך? הניסויים שערכנו על עצמינו דווקא הוכיחו הפוך מהמקובל.

לענ"ד- חברתי מיסודו.עמישב

בס"ד ליקבה"ו

א. אני מתנצל, קראתי את דברייך ברפרוף, ולכן לא כ"כ הבנתי. את הטעות הבנתי רק אחרי שפרסמתי, ולכן כתבתי את העניין שזה לאו דווקא אלייך.

ב. פשוט לי שהאדם חברתי מיסודו. מאיפה פשוט? מהלב. עכשיו אפשר לנסות להוכיח בשכל, אם טעיתי, אז אני חוזר בי. זה נכון שיש חיות בודדות, אבל הן בודדות. הטבע כולו עובד יחד עם אנשים אחרים. העולם נברא ביחיד כדי ללמד אותנו שכל המקיים נפש אחת מישראל וכו' (משנה באבות). אבל בעיקרון אין דבר כזה יחיד בעולם. למעט הקב"ה. וזה לא סתם ככה. אין דבר כזה תיקון העולם ע"י אדם יחיד. כשאנחנו קטנים אנחנו חולמים על זה, איך נתקן את העולם, אבל גם נפוליאון היה צריך חיילים כדי להלחם.

יוצר האדם מעיד עליו: "לא טוב היות האדם לבדו", אז נכון, הוא לא עשה לו חֶברה כנגדו, אלא חַברה... אבל עדיין תיקון העולם תלוי בחברה. בעם. העולם נברא בשביל ראשית, ישראל הם ראשית. א"א בלי חברה. חברה מתוקנת, כמובן. יש עוד הרבה מה להאריך בזה... בהזדמנות אולי.

כל טוב.

זה שלא טוב לאדם לבדו,תירא-אל

זה לא בהכרח לכתחילה. כלומר, יכול להיות שבהכרח האדם יהפוך לכזה, יעבור תהליך צפוי מראש שיוביל אותו להיותו חברותי- אבל לא שהוא נולד ככה. יכול להיות, שאם אדם לא היה נולד לחיבוק של אם (ועל-פי הנאמר, להתמכרות לחום ואהבה) ולחינוך של אב (להתמכרות לצורך בשיפוטיות), והיה גדל ללא אחים סביבו (התמכרות להבנה), הוא לא היה צורך את כל התכונות האלו? אם אדם היה גדל ביער, בחברת דובים, האם היה לו צורך בחברה? לא כל-כך פשוט לי.

תנסו להשוות את זה למיניות. האדם הוא מיסודו מיני. כן, גם אם אדם גדל ביער עם דובים, הוא עדיין יהיה מיני באותו האופן. לכן ברור, המיניות אינה תכונה שנרכשת מהחברה שסביבינו, אלא היא דבר שטמון ביסוד הווייתינו.

לא יודעת, אולי אין דרך להוכיח לא לכאן ולא לכאן.

אני חושב שאני יודע מי זה...האריאלניקהנאמן
!חברון בנשמה
אם לא שמתם לב אז הראשון שפתח את השרשור הזה בכלל לא רשם דברים שקשורים למה שרשמתם.....
ש פה 2 שרשורים שהתערבבו..הסנה-בוער
פתיחת ווצאפ במחשביאיר גדסי

אני מנסה לפתוח ווצאפ במחשב הבעיה שיש לי פלאפון כשר ניסיתי להתקין אימולטר 

ניסיתי מאה סוגים אבל בכל אחד הוא לא נתן לי להתקין ווצאפ

מישהו עם פלאפון כשר הצליח להתקין ווצאפ על מחשב?

ויכול להדריך אותי בדיוק איזה אימולטר ואיזה ווצאפ להוריד

ממש יועיל לי

אתה לא בפורום הנכוןזיויק
חפש בפורום טכנולוגיה
טעותיאיר גדסיאחרונה

אתה צודק לא ידעתי אני חדש 

איך אני מוחק

אשכרה הפורום הזה נפתח שנה לפני שנולדתי!!!!!!!!!!!ההרהמורניק

בואו נחיה אותו

מה קורה פה?פיטוניה
כלוםזיויק
פורום נטוש ככל הנראהקעלעברימבאר
אבל אולי לא. מי יודע?קעלעברימבאר
וואו. מקום עם הסטוריהמשה
מה היה פה?שדמות בחולות
פורום פעיל עם חברים אהוביםמשהאחרונה
סביב העשר שנים אחורה.
שיר חדש לקראת פורים!שירים חדשים
מוישי קליינרמןעשב לימון

למה לדעתכם האם בחזית ולא האב?

גיטי קליינרמן: "מוישי הוא כבר הבן של עם ישראל" | ערוץ 7

 

גם עם הדר גולדין זה הרבה כך,

וגם עם שלושת הנערים הי"ד

 

זה חדש יחסית

עם נחשון וקסמן הי"ד זה היה האב בחזית

 

(למה זה גורם לי לחשוב שאני שוביניסטית?)

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?דבדב

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?

כולם מדברים על "המצב" ועל זה "שנמאס".
אבל מה אנחנו מרגישים באוויר ולמה?

פודקאסט חדש, מרתק וויחודי ששווה להאזין לו.
והפעם על: "תנועת הבעד"

כל הפרטים, להאזנה>>

קניון, מה הוא עושה לנו בלב? פודקאסט חדשדבדב

 

 

קניון, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

אולי יעניין אותך