בס"ד
כתוב "אל תרבה שיחה עם האשה"
האם זה אומר שמותר במקביל לשוחח עם כמה נשים בו זמנית?
בס"ד
כתוב "אל תרבה שיחה עם האשה"
האם זה אומר שמותר במקביל לשוחח עם כמה נשים בו זמנית?
מזל טוב על התואר שאני מעניק לך עכשיו: מחזירת עטרת פורום פרויקט השטו"ת ליושנה.
יאללה, רוצים לראות עוד שאלות, לא סתם "קבלו קטע חזק..."
בס"ד
יש לדייק בלשון המשנה: ואל תרבה שיחה עם האשה". כשיש נשים רבות, האיסור גדול הרבה יותר.
אל תרבה שיחה עם האישה- הריבוי נאמר על השיחה עם האישה, ולא על מס' הנשים!
אבל.. וכי איך אפשר להרבות שיחה?? ניתן לומר "להרבות בשיחה", או "להאריך שיחה". אבל להרבות שיחה??
שמדובר בהרבה שיחות, בו-זמנית.
שהרי כתוב "אל תרבה שיחה עם האישה" ולא אל תרבה בשיחה
מסקנה: אסורלדבר עם הרבה נשים בו זמנית.
שאלה מאוד מאוד ישנה שעדיין מציקה לי כי לא קיבלתי תשובה:
"שלושה שאכלו כאחד חייבים לזמן"
מה הדין אחד שאכל כשלושה????
כי כתוב 3 שאכלו על שולחן אחד, ולא 3 שאכלו כאחד.
אבל אם אכל על 3 שלחנות, נראה לי שגם לא חייב, כי אי אפשר לאכול בו זמנית מיותר משולחן אחד.
למה לא בשרשור חדש?
אין זאת כי החדשים (קרי-שלא היו בתשס"ח, ואני מבקש את סליחת מי שכן היה אך נבצר מזכרונו ייעוד הפורום), לא יודעים כי אין זה פורום של סתם בדיחות ודברים לא קשורים...
אוי לנו... לאן נעלמו גאוני הדור כ"הרב אמזלג" (לנהל פורום ישיבות) "שנוציי!!" (כיום טליש-לנהל פורום מוזיקה), ישי ויזנר (היה שלום, חבר...) ועוד רב(נ)ים וטובים.
בעוונותינו הפך הפורום לסתם פורום עם יציאות של אנשים משועממים...
שלושה שאכלו כאחד- חייבים בזימון.
אחד שאכל כשלושה- חייב בדיאטה.
במידה והנ"ל צם בכל שאר ימות השבוע [כגון נמצא בישיבה כל השבוע והאוכל אינו מצוי בישיבה כפי הידוע, וכהאי גוונא], אינו חייב בדיאטה.
רחלקההרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
אפשר פילאטיס ולא זומבה
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
בגרויות חורף פטור מלספור
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונהאתם שטוניקים גאוניים
פעם היינו חברות;)
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
בשביל הלא מעודכנים
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.