יש לי שאלהאדרת

בס"ד

כתוב "אל תרבה שיחה עם האשה"
האם זה אומר שמותר במקביל לשוחח עם כמה נשים בו זמנית?

אסור, אבל מסיבה שונה: "לא ילבש".סלים וארזה
"לא ילבש" כוללת גם את כל הדברים שנשים עושות, ואסור לגברים לעשות אותם. ידוע הוא שנשים מסוגלות לעשות כמה דברים בעת ובעונה אחת: לדבר בטלפון, לגהץ, להלביש את הילד, לאפות עוגה ולכתוב.
אה, אגב...סלים וארזה

מזל טוב על התואר שאני מעניק לך עכשיו: מחזירת עטרת פורום פרויקט השטו"ת ליושנה.

יאללה, רוצים לראות עוד שאלות, לא סתם "קבלו קטע חזק..."

חח..איזה שאלה..גייטל רייזל

 

ודאי~מאיר~
הרי משמעות המשפט היא "אל תרבה שיחה עם האשה"-אשה ספציפית מסוימת (אולי לבני?! עיינו בקמפיין הליכוד-"האשה הזאת")
וודאי שאסור באיסור חמור.אחד מאלף

בס"ד

יש לדייק בלשון המשנה: ואל תרבה שיחה עם האשה". כשיש נשים רבות, האיסור גדול הרבה יותר.

חולקת! מתפלגת!רחלקה

אל תרבה שיחה עם האישה- הריבוי נאמר על השיחה עם האישה, ולא על מס' הנשים!

אבל.. וכי איך אפשר להרבות שיחה?? ניתן לומר "להרבות בשיחה", או "להאריך שיחה". אבל להרבות שיחה??

מכאן אנו למדיםמישי' מאפושו'

שמדובר בהרבה שיחות, בו-זמנית.

שהרי כתוב "אל תרבה שיחה עם האישה"  ולא אל תרבה בשיחה

מסקנה: אסורלדבר עם הרבה נשים בו זמנית.

מסקנה :אליעד.
שאתם חופרים...למי יאכפת?!!!!...
לא קראת ת'תגובותיאירו
אבל אין שום איסור לדבר עם נשים..
קראתי*יאירו
מענין לענין בענין אחר לגמרי(אותו סיגנון)ybs

שאלה מאוד  מאוד ישנה שעדיין מציקה לי כי לא קיבלתי תשובה:

"שלושה שאכלו כאחד חייבים לזמן"

מה הדין אחד שאכל כשלושה????

חייב בזימון.רחלקה
אך מכיון שאין מי שיענה 'שמיים', אל לו לזמן.
אלא אם כן נמצא בסביבה בחור עמל בר מצווה שיוכל לענות.
לא חייב בזימוןצ.מ.צ

כי כתוב 3 שאכלו על שולחן אחד, ולא 3 שאכלו כאחד.

אבל אם אכל על 3 שלחנות, נראה לי שגם לא חייב, כי אי אפשר לאכול בו זמנית מיותר משולחן אחד.

אה... אוי לנו בעוונותינו...סלים וארזה

למה לא בשרשור חדש?

אין זאת כי החדשים (קרי-שלא היו בתשס"ח, ואני מבקש את סליחת מי שכן היה אך נבצר מזכרונו ייעוד הפורום), לא יודעים כי אין זה פורום של סתם בדיחות ודברים לא קשורים...

אוי לנו... לאן נעלמו גאוני הדור כ"הרב אמזלג" (לנהל פורום ישיבות) "שנוציי!!" (כיום טליש-לנהל פורום מוזיקה), ישי ויזנר (היה שלום, חבר...) ועוד רב(נ)ים וטובים.

בעוונותינו הפך הפורום לסתם פורום עם יציאות של אנשים משועממים...

 

סלים- שכחת אותי? גמני הייתי מגיב כאן בעבר |נעלב|אחד מאלף
השמטתי עוד כמה שבוודאי נעלבו,סלים וארזהאחרונה
אבל הכוונה שלי ברורה.
לא, זה הולך ככה-יורבית

שלושה שאכלו כאחד- חייבים בזימון.

אחד שאכל כשלושה- חייב בדיאטה.

לא בהכרח.רחלקה

במידה והנ"ל צם בכל שאר ימות השבוע [כגון נמצא בישיבה כל השבוע והאוכל אינו מצוי בישיבה כפי הידוע, וכהאי גוונא], אינו חייב בדיאטה.

הנה שרשור ישן:אלעד
דויסים היינו, ודוייסים נשארנו! רחלקה
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך