משו פשוט , קצר , יפה  - לנשמה שלנו! כנסו >>&אח..

אהלן חבר'ה...
זה ח-ז-ק. כדאי לכם לקרוא.
אני נהנתי. אני חושב שגם אתם תהנו.
הסגנון מאוד פשוט לקריאה.

טוב אז - מובא בגמ' במסכת מנחות -

כשמשה עלה למרום - ה' הראה לו את ר' עקיבא - כן. זה , ר' עקיבא הענק שמשה אמר לה' שיתן את התורה ע"י ר' עקיבא ולא על ידו. זה שהעמיד עשרות אלפי תלמידים! אח"כ הראה ה' למשה את היסוריים שיעבור ר' עקיבא. [להזכירכם - סרקו את בשרו
במסרקות של ברזל...]
שואל משה את ה' - "זו תורה וזו שכרה?" - עונה לו ה' -"שתוק - כך עלה לי במחשבה".

ווואוו - הזוי. מה זו התשובה הזו?!
א) אם ה' רוצה להגיד למשה שלא יתערב שיגיד לו - "שתוק" וזהו - למה התוספת של "כך עלה לי במחשבה"?
ב) למה ה' לא נותן למשה תשובה? הרי משה שאל שאלה טובה!

אז ככה - כידוע לכולנו -
ר' עקיבא עד גיל 40 היה בור ועם הארץ...עד כדי כך שהוא אמר שאם יביאו לו תלמיד חכם הוא ינשוך אותו כנשיכת חמור [שמשברת את העצם]...רואים - הוא שנא תלמידי חכמים...רק בגיל 40 הוא התחיל ללמוד תורה...
אם נתבונן טוב בתשובת ה' -

ה' עונה למשה - "כך עלה לי במחשבה" - המילה "כך" - גימטריא של 40 - אומר ה' למשה - "כך" -
אותם 40 שנה עולות לי במחשבה...אותם 40 שנה שר' עקיבא היה בור ועם הארץ! על ה"כך" הזה שאני נזכר בהם - שבהם ר' עקיבא הלך נגד התורה  - אני רוצה לכפר לר' עקיבא בשביל שיגיע זך וטהור לשמיים...
על כן אני מביא לו יסוריים שיכפרו לו. לכן - "שתוק" - משום ש - "כך עלה לי במחשבה" - זה רק לטובתו.

זה הפשט - "שתוק. כך על לי במחשבה"
ממילא מובן - ה' ענה למשה תשובה ולכן גם הוסיף בדבריו - "כך עלה לי במחשבה" - כי זו התשובה.
 

נכון יפה!!
אחחחח הנשמה עכשיו שמחה! הא?!
שבוע מבורך לכווולם!
אחח....יפה יפה יפה!!!!!!תהילה=)=)!!!

סחטיין עליך....אני רואה מצאת את התשובה לזה........;)

חחח......אני הולכת להעביר אתזה הלאה......

אשריך!!!!!!!!!!!!!

..להבת-כוח

בהחלט בהחלט יפה!

אשריך

אתה לא מבין כמה עזרת לי עכשיו אתה פשוט לא מבין אנישבלול
בס"ד

מאושרת.

היינו בסמינר גשר מטעם האולפנה גישור בן חילונים לדתיים.
ושם הביאו לנו בשבת בבוקר את המדרש הזה והשארנו אותו פתוח ולא ממש למדנו אותו, כתוצאה מזה חברה שלי ממש התחילה לשאול שאלות כופרות כמו למה ה' עושה לי רע ולמה לי להאמין אם הוא עושה לי רע (היו לה הרבה דברים בחיים שגורמים לה לערער) בקיצר לא ידעתי לענות לה על המדרש ועכשיו פשוט ענית לי עליך תודה רבה רבה! שבוע מדהים! יווו אני כ"כ מאושרת ^_^
באמת יפה!מישהי5
יפה, אהבתי...הירהורי הלב
מאוד לא יפה כי מה זה מראה -ניצוץ חן
שאי אפשר לחזור בתשובה בלי יסורין. וזה לא נכון, זה מיאש את כולנו.
אנ אמרתי יפהתהילה=)=)!!!

כי בדיוק שמעתי על הסמינריון גשר ומה שהיה שם עם הקטע הזה ומזה התעצבנתי......

אז זה נותן הרבה תשובות שבאמת תסכלו גם אותך.....

אח....שכוייח על הפרסום!!!

שכוייח עצום! אבל,אחד מאלף

בס"ד

לי אישית קשה מאוד להסכים עם הדברים הנ"ל.

"זו תורה וזו שכרה"? ידוע שכוחה של התורה למרק את כל עוונות האדם, האם ייתכן שר' עקיבא, מגדולי הדורות כולם, הסמל למסירות נפש, התמדה בתורה וחידושים עצומים, ייאלץ להתייסר כדי לכפר לו על הזמן שהיה "תינוק שנשבה"?

זה גם הפוך לחלוטין מהפשט. הפשט אומר "שתוק, כך עלה במחשבה לפני" אתה לא יכול להבין. זה נשגב מבחינתך לגמרי. כך עלה במחשבה לפני.

תשובות: [ניצוץ חן , אחד מאלף - ]אח..

הנה , רמב"ם מפורש >
[הלכות תשובה פרק א']


י  עבר על מצות לא תעשה שאין בה כרת ולא מיתת בית דין, ועשה תשובה--תשובה תולה ויום הכיפורים מכפר, ובאלו נאמר "כי ביום הזה יכפר עליכם" (ויקרא טז,ל).

יא  עבר על כרתות ומיתות בית דין, ועשה תשובה--תשובה ויום הכיפורים תולין, וייסורין הבאין עליו גומרין לו הכפרה, ולעולם אין מתכפר לו כפרה גמורה, עד שיבואו עליו ייסורין; ובאלו נאמר "ופקדתי בשבט, פשעם; ובנגעים עוונם" (תהילים פט,לג).

יב  במה דברים אמורים, בשלא חילל את השם בעת שעבר.  אבל המחלל את השם--אף על פי שעשה תשובה והגיע יום הכיפורים והוא עומד בתשובתו ובאו עליו ייסורין, אינו מתכפר לו כפרה גמורה עד שימות, אלא תשובה ויום הכיפורים וייסורין שלושתן תולין ומיתה מכפרת, שנאמר "ונגלה באוזניי, ה' צבאות:  אם יכופר העוון הזה לכם, עד תמותון" (ישעיהו כב,יד).


חוץ מזה - גמ' מסכת סנהדרין - "נענה רבי עקיבא ואמר חביבין יסורין"


מקוה שהובנתי.
שנזכה כולנו לחזור בתשובה שלימה!!

"הן אמת חפצת"...אחד מאלף

בס"ד

לאור המקורות שהבאת, אני חוזר בי.

(למרות שתכל'ס זה לא מובן לי ושיש לי כמה קושיות על הנושא. אלמד את הסוגיא בל"נ, ואגיב)

לא מקבל את דבריך.אחד מאלף

בס"ד

התוספות בכתובות (סב מבאר את ההתבטאות של רבי עקיבא:

"דהוה צניע ומעלי- והא דאמר באלו עוברין (פסחים מט: "אמר ר"ע כשהייתי עם הארץ הייתי אומר מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור" משמע דלא הוה מעלי? איכא למימר דהתם לאו משום שהיה שונא תלמידי חכמים אלא משום שהיה סבור שמתגאין על עמי הארץ מפני תורתן והיו תלמידי חכמים שונאים אותם וגם משום שלא היו מניחין אותם ליגע בהם כדאמרינן (חגיגה דף יח בגדי עם הארץ מדרס לפרושים אבל מכל מקום שומר מצוות היה".

ר' עקיבא לא היה רשע.

חוזר בי > [הד"ת עדיין עומד במקומו]אח..

מזה שהוא היה "שונא תלמידי חכמים" -
אבל - הוא לא אהב אותם. כך כתוב.

חוץ מזה - מה שכתבת -

"זו תורה וזו שכרה"? ידוע שכוחה של התורה למרק את כל עוונות האדם, האם ייתכן שר' עקיבא, מגדולי הדורות כולם, הסמל למסירות נפש, התמדה בתורה וחידושים עצומים, ייאלץ להתייסר כדי לכפר לו על הזמן שהיה "תינוק שנשבה"?

לא מסכים. זה רמב"ם מופרש שכך יכול להיות. [כמו שמובא בתגובה לפני...]

בכל מקרה - הד"ת עדיין עומד במקומו.
[רק שבלי את ה..."שונא..." - ו...זה שהוא קבל יסורין - זה לכפר לו כנראה על דבר אחר]

תודה "אחד מאלף" על התיקון - תבורך.

בהצלחה לכל עמ"י!

אולי על ארבעים שנה של ביטול תורה, שחייבים עליו כרתעמישב
בס"ד ליקבה"ו

למרות שאני עדיין חולק עליך ברובד הפשט. כאמור, זה וורט יפה, לא מעבר לכך.
במחילה, אבל זה לא הפשטעמישב
בס"ד ליקבה"ו

דברי ר' עקיבא הידועים מוזכרים בדף שלם של דיבורים והתבטאויות של חכמים על עמי ארצות, ור' עקיבא מובא בתור אחד שדיבר כעם הארץ (שכשהוא היה כזה אז הוא אמר...). אני חושב שקצת קשה להתעלם מדבריהם של חכמים, שברור שלא אמרו רק שהם לא חבבו את עמי הארץ ("ארור שוכב עם בהמה", "מצווה לנוחרו ביום הכיפורים"). לא מדובר כאן על ויכוחי גדולי ישראל שנהגו לקיים בהידור את דברי הגמ' בקידושין על "את והב בסופה", שבסוף אוהבים זה לזה (אם אני לא טועה, דף ל' עמ' ב'). בתקופה ההיא היו מריבות לא פשוטות בין עמי הארץ לחכמי ישראל. איך זה מסתדר עם אהבת ישראל? שאלה יפה. אני לפחות, מעדיף להשאר עם שאלות מאשר לסדר את הפשט שלא כדבריו. תיק"ו.
וורט יפה, לא הייתי קורא לו פשט...עמישב
בס"ד ליקבה"ו

הפשט הפשוט הוא - לא הכל גם אתה, הענו באדם והגדול בנביאים, משה, מבין. אני עשיתי קל וחומר בעצמי...
ר' עקיבא אכן היה שונא ת"ח. הד"ת אמיתי.אח..אחרונה

[ו...זה שזה לא הפשט הפשוט - איך אומרים בשפה "ישיבתית"? יש פשט ויש פשט. זה הפשט האחר...]

ר' עקיבא היה שונא ת"ח. [לפחות לפי חלק מהראשונים]
עיין כמדומני - תוס' כתובות סב: [התוס' אומר שהיה שונא אותם בגלל סיבה מסוימת. אבל היה שונאם.]
עיין גם מהרש"א מסכת פסחים כמדומני מט: [תוס' בכתובות מפנה לשם]

היסורים אפשר לומר שאולי [על הצד הזה הד"ת אמיתי - שהרי הנסתרות לה'] באו בכדי למרק לו את עוונותיו.

שבוע מבורך!!

פתיחת ווצאפ במחשביאיר גדסי

אני מנסה לפתוח ווצאפ במחשב הבעיה שיש לי פלאפון כשר ניסיתי להתקין אימולטר 

ניסיתי מאה סוגים אבל בכל אחד הוא לא נתן לי להתקין ווצאפ

מישהו עם פלאפון כשר הצליח להתקין ווצאפ על מחשב?

ויכול להדריך אותי בדיוק איזה אימולטר ואיזה ווצאפ להוריד

ממש יועיל לי

אתה לא בפורום הנכוןזיויק
חפש בפורום טכנולוגיה
טעותיאיר גדסיאחרונה

אתה צודק לא ידעתי אני חדש 

איך אני מוחק

אשכרה הפורום הזה נפתח שנה לפני שנולדתי!!!!!!!!!!!ההרהמורניק

בואו נחיה אותו

מה קורה פה?פיטוניה
כלוםזיויק
פורום נטוש ככל הנראהקעלעברימבאר
אבל אולי לא. מי יודע?קעלעברימבאר
וואו. מקום עם הסטוריהמשה
מה היה פה?שדמות בחולות
פורום פעיל עם חברים אהוביםמשהאחרונה
סביב העשר שנים אחורה.
שיר חדש לקראת פורים!שירים חדשים
מוישי קליינרמןעשב לימון

למה לדעתכם האם בחזית ולא האב?

גיטי קליינרמן: "מוישי הוא כבר הבן של עם ישראל" | ערוץ 7

 

גם עם הדר גולדין זה הרבה כך,

וגם עם שלושת הנערים הי"ד

 

זה חדש יחסית

עם נחשון וקסמן הי"ד זה היה האב בחזית

 

(למה זה גורם לי לחשוב שאני שוביניסטית?)

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?דבדב

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?

כולם מדברים על "המצב" ועל זה "שנמאס".
אבל מה אנחנו מרגישים באוויר ולמה?

פודקאסט חדש, מרתק וויחודי ששווה להאזין לו.
והפעם על: "תנועת הבעד"

כל הפרטים, להאזנה>>

קניון, מה הוא עושה לנו בלב? פודקאסט חדשדבדב

 

 

קניון, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

אולי יעניין אותך