ידוע המכתב שכתב הרבי לקראת יום ההילולא הראשון של הרבי הריי"צ, שכל אחד ואחד מהחסידים יעלה לתורה לפני יום ההילולא, וגם כל שאר המנהגים שהכול יהיה בדוגמת מה שנוהגים לפני וביום היארצייט על אב ואם כפשוטו רחמנא ליצלן.
דבר שלא ראינו בגלוי אצל שאר רבותינו נשיאנו.
בכלל ראינו שזו הייתה הנהגתו של הרבי שמה שהיה עושה היה בבחינת "מגיד דבריו ליעקב חוקיו ומשפטיו לישראל" כידוע מאמרז"ל על זה "מה שהוא עושה אומר לישראל לעשות". גם כאשר הרבי שלא לבש סיורטוק לפני הנשיאות ואחרי קבלת הנשיאות התחיל ללבוש סיורטוק, הוא דרש שגם החסידים ילבשו סיורטוק. ויש עוד כמה דוגמאות. כמו כן גם במנהגי הילולא, שהרבי שהוא חתנו של הרבי הריי"צ נהג במנהגי יארצייט כמו בן לאביו, הכניס לזה גם את כל עדת החסידים.
ויש להעיר ולהאיר עוד לפי מה שהרבי מבאר בהקשר לפרשת קורח, שרצונו של קורח להיות בדרגת כוהן גדול היה רצוי, רק מעשיו של מרידה במשה רבינו ואהרן היו נגד הכוונה. כי יש רק כהן גדול אחד. כמו כן בעניינינו, שיש רק רבי אחד, אבל להיות בנים של הרבי ולנהוג במנהגי יארצייט עד כמה שאפשר בדיוק כמו בנים של הרבי, את זה יכול לעשות כל אחד ואחד. ויש לומר שזה גם הקשר לפרשת קורח, שג' תמוז יוצא בסמיכות לפרשת קורח.
ויש לומר עוד לחידודא על כל פנים, שהנה הרבי דרש שחסידות, חסידות חב"ד היא נחלת כל עם ישראל, ואם כן כל עם ישראל הם חסידי חבד, ואם כן מה יהיה עם ה"ונפלינו"? להיות בנים של הרבי פשוטו כמשמעו ולנהוג במנהגי הילולא בדיוק ועוד יותר כמו בנים ביולוגיים ממש!
ומסיימים בברכה: בנים אתם לה' אלוקיכם. ברכנו אבינו כולנו כאחד.
