הנה שאלה שמסכמת את כל החומר בבחינות להסמכה לרבנות של הרה"ר. מי שעטנה נכונה, מקבל זימון ישיר לדיינות:
מה דין אשה נדה, אבלה, שנפלה לסיר חלבי בשבת? האם עלתה לה טבילתה?
בס"ד
למה נראה לכם שאם אתם עוטפים את זה במילים אחרות מותר לכם לדבר על עניינים כאלו בפורום כזה?!
הנה נדרשתי לעניין הסבוך שבא לפנינו, ואע"פ דלא צנוע הוא, הנה נגמרינן בלשון הגמר' וכך אינשי ואיתתות דלא מעלי לא יכוונו ליבם לשמוע ולהבין אמרי קדשי והוסר המכשול ולית חששא ביה כלל.
והנה ידוע לנו דנדה לא שריא לטבול אלא במקווה דמכיל ארבעים סאה מי גשמים או מים שאובים, ובסיר לא יתכן כך דאין בנמצא כלל סיר בגודל כזה. ואף אם ימלאנו ליבנו לבוא להקל ולומר דמה שאמרה תורה מקווה כוונתה היתה לעניין טהרה ואי הכי אף סיר שבת קדש הוא ומהני, לכך לא נחשוש להתיר, כיוון דמהסיר חלבי מסתמא אף התבשיל חלבי, וכל דאכל בשבת תבשיל חלבי חייב מיתה ואכמ"ל.
ואם נדיינידן ליה במילי דגמרא נחתי לעומקא דדינא דבשבת אף לטבול אסור כמפורש במסכת נדה והכי נהוג ופוק חזי וכו', ועל כן אין להתיר אשה זו לבעלה, ואף לאוכלה עם בשר אסרינן ליה בהכי.
ואי אתינן להכי נדמה מילתא למילתא מעניין קישקע בחמין, דלא עלתה לו טבילה הואיל ואינו ראוי למאכל, ואילולי דמיסתפינה הייתי אוסרה עולמית. וק"ל.
הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
אפשר פילאטיס ולא זומבה
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
בגרויות חורף פטור מלספור
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונהאתם שטוניקים גאוניים
פעם היינו חברות;)
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
בשביל הלא מעודכנים
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.