מיתלבטת....אין על רבנו!

תקשיבו אני חייבת עזרה!

אני ממש רוצה לטוס לאומן פעם שניה! (בפעם הראשונה הייתי קטנה...)

אבל מצד שני אני לא רוצה לצאת מהארץ! וכל הזמן אני לומדת על החשיבות של להישאר בארץ!

אבל אני ממש מרגישה רצון ענקי לטוס לרבנו! ממש כאילו הנשמה שלי צרכה את זה!

והצדיק קורא לי!

אבל הארץ הקדושה.....

 

אומן . זה מקום קדוש וטוב.א"י לעמ'י
קברו של רבי נחמן מברסלב.
נשמה! לכל אחד פה יש דעות שונותאין על רבנו!

אבל אפשר להגיב בצורה הולמת........ אוהבת אותךנשיקה

למה הגבת לי ?(: אתזה?א"י לעמ'י
לא לך לראשונה....אין על רבנו!


יש כאלה שבוכים ביציאה מהארץ ובמטוס. תשאלי אתנפש חיה.
אני בעזרתו טסה ..א"י לעמ'י
כן. זה קשה הידיעה שאתה עוזב תארץ..
אבל אני טסה לדוג לפולין. זה מקום שהיהודים עברו שם המון . .
וזה גם אומן. זה מקום קדוש וטוב.
תחשבי עלזה(:
חושבת יותר מידיי....אין על רבנו!


תלכי לפי הלב שלך יקרה.א"י לעמ'י
זה בדיוק הבעיה!אין על רבנו!

הלב באמצע מושך בשתי החוטים....

אני חושבת.א"י לעמ'י
שלטוס. לאיןדעת, אומן זה לא נגיד כמו ללכת לטיול בגאורגיה.. זה באמת היתה התלבטות נורא קשה ..
בשביל להגיע בסוף לארץ ישראל השלמה,Solomon
גאולה שלמה,.חייבים ללכת הם הצדיקי האמת!!
אז ברור שהם כול הכאב שיש לנו בלעזוב את הארץ..
חייבים להקשיב לצדיקי האמת!!
זה הדעה שלי בענין...
אוווף!! אני לא אוהבת החלטות.....אין על רבנו!

הק"בה תיתגלה אליי רק הפעם.....

לא לצאת!אילו פינו

מעלת א"י יותר חשובה

את יכולה להתפלל מהארץ או ללכת לקברות צדיקים.. למה דווקא אומן? בגלל רבי נחמן? 

תשאלי רב מה יותר חשוב וצודק.

לפי דעתי ארץ ישראל חשובה יותר, ואפשר להתפלל לה' זה לא פחות עוזרקורץ 

סתם לא קשור- מציק לי כל העיניין של אומן ורבי נחמן זה הפך למשהו פתתי , רואים את הרבי כאלוקים שהוא זה שמביא את הברכה ואם לא נתפלל ונלך לקבר לא נקבל את מה שאנחנו רוצים. ושוכחים את הקב"ה שהוא זה ש"זן ומפרנס לכל"

הופכים את אומן לארץ קדושה לויודעת משהו לא הגיוני!

הקבה פה לידך כל בוקר צהריים וערב מקשיב ושומע!!

 יכול להיות שזה סתם מחשבות שלי על האנשים האלו.. אבל זו דעתי!

ובהצלחה ענקית בבחירה הקשהחיבוק

חס ושלום! ברור שהק"בה תמיד פה!אין על רבנו!

אולי הגיע הזמן להביא את קבר רבנו לארץ!

תודה על הרעיון לשאול רב - אבל אתה בוחר איזה רב לשאול , ובדרך כלל אתה יודע מה הוא חושב בגדול......

אני מסכימה שהגבול דק וצריך לא להתבלבל, כי יש אנשים שבאמת הופכים את הרב לאלוקים..

ויש עיניין שעל ידיי צדיק יתקרב לאבינו שבשמיים!

וואו^^א"י לעמ'י
הלוואי שיביאו את הקבר של רבי נחמן לארץ. אני בטוחה גם שזה מהלב סדוק

שהוא היה רוצה.

אבל האוקריינים לא יוותרו על הקבר כי זה מביא מלא "תיירים" ומכניס מלא כסף.

אם ימשיכו לבוא כ"כ הרבה אנשים הם לא יוותרו.

אבל אולי אם לא יבואו אנשים לאומן- הם יוותרו.

חאלס מה אתם רוצים מרבנו??.Solomon
רבנו בחר להקבר שם...
לענ"ד, הוא בחר לקבר שם כדי להיות קרוב לחסידים שלו.לב סדוק

היום כמדומני שרוב החסידים בארץ.

אבל כל החיים שלו החלום שלו זה לעלות לא"י..א"י השלמהה

אז רוב הסיכויים זה שהוא רוצה שיעלו את קבר שלו לארץ..

שאלת אותו??.Solomon
יודעים את זה!א"י השלמהה

יודעים את זה מי מלא משפטים שהוא היה אומר לכל מקום שאני הולך אני הולך לארץ ישראל...

ויש עוד פווול.. אז מן הסתם שהוא גם רצה להקבר בארץ..

 

^^^^dvirm1


מילה בסלע ^^^dvirm1


אשמח לקבל לימוד או כל דברזוהרת בטורקיז

על החשיבות לא לצאת מהארץ

תסתכלי בדבר השם ליצחק. גור בארץ הזאת . והמפרשים על זהנפש חיה.


קברו של רבי נחמן הוא בחינת ארץ ישראלאוהב אותך ה

זה יחזקאותך לכל השנה

 

מה?? "בחינת ארץ ישראל"?? (ליטוואק שמבקש הסבר)dvirm1


שזה כמו ארץ ישראל ממש...Solomon
ה' יעזור! אומן זה כמו ארץ ישראל??אילו פינו


כן..מה הבעיה??.Solomon
תחשוב לבדאילו פינו


זה מכוון רק ליהודים בגלות . לא לגלות לאומן.נפש חיה.
הבעיה היא שזה קשקושdvirm1

אני לא אומר שזה לא נכון שאומן היא בחינת ארץ ישראל,

אבל משום מה לא נראה לי שרבכם הקדוש התכוון שעל הקבר שלו אין טומאת ארץ העמים,

ושאומן חייבת בתרומות ומעשרות.

אז זה יפה בתור אגדה, לא בתור פשט

והנה דברי הרב שרקי על כך:dvirm1
עבר עריכה על ידי dvirm1 בתאריך ח' בתמוז תשע"ז 17:09

הרב אורי שרקי, ראש בית המדרש של "מכון מאיר", בשיעורו על ספר ליקוטי מוהר"ן, הוא מתייחס גם למנהג: "יש לדעת, שללא ספק ר' נחמן לא התכוון שיצאו מארץ ישראל על מנת לעלות לקברו באומן, למרות שהקבר הוא בבחינת ארץ ישראל. זוהי שטות גמורה לחשוב כך, לעזוב את ארץ ישראל ממש בשביל מקום שהוא רק בבחינת ארץ ישראל".

 

@גיבעוננח בקשה עיין והגב..

@א״י הקדושה שאני לא מצליח לתייג (שמישהו יתייג לי בבקשה)

וכל מי שחושב שאומן זה בחינת ארץ ישראל..

גם אם זו בחינת ארץ ישראל, זה לא כמו ארץ ישראל ממש. יש הבדל.

בגלל זה קוראים לזה בחינה ולא ארץ ישראל..

סליחה שכתבתי קצת מפוזר פשוט הנושא הזה בוער לי

ואני ממש לא אוהב שמעוותים דברים של רבנים וכל זה..

הוא תייג אותך כדי שתעני וגם בגלל הכינוי שלךנפש חיה.
^^^ dvirm1


dvirm1 רצה לתייג ולא הצליח...אני והאני


אז או אמר...ו..???Solomon
אז ר׳ נחמן אמר.. ו..??dvirm1


יופי הכול טוב..Solomon
מה אתה רוצה?!
זה הצדיק שלי אז אני הולך אחרו..
הם זה הרב שלך תילך אחרו...
מה רציתה להגיד בזה???.
יפה גם שכול אחד ניהא פרשן של רבנו..
רציתי להגיד שזה שר׳ נחמן אמר שהקברdvirm1
עבר עריכה על ידי dvirm1 בתאריך י"ב בתמוז תשע"ז 16:59

הוא בחינת ארץ ישראל, זה לא אומר שהוא ארץ ישראל ממש.

אם ר׳ נחמן רצה שיעלו לקבר שלו מא״י - לא יודע, לא באתי להוכיח

מהדברים של הרב שרקי שכן או לא.

אני רק חושב שזה לא בסדר, שכששואלים אותך מה זה אומר,

אתה אומר שזה כמו ארץ ישראל ממש.

זה ״בחינת ארץ ישראל״. יש הבדל! מסכים?

הרי ברור שיש הבדל בין ארץ ישראל עצמה לקבר שנמצא בחו״ל, כמה שהקבר קדוש 

וכמה שמי שקבור בו צדיק..

אתה לא יכול להשוות בכלל!!

מה פתאוםםם בארץ ישראל יש קדושה מיוחדתא"י השלמהה

שאין באף מקום אפילו באומן!

אז חייבים באומן במצוות התלויות בארץ? זה לא ארץ ישראלי.

תפסיקו לבלבל את הציבור. יש טומאת ארץ העמים על אומן כמו בכל חו"ל.

אולי יש גם מצוות עשה לכבוש את אומן כמו את ארץ ישראל...

חחח גם אתה ליטוואק... ברוך השםdvirm1

צודק מאה אחוז

הנה יצילני!!!!דרשתי קרבתך!!!!
אין מה להשוות בין אומן לארץ הקודש, עם כל הכבוד וההערכה לרבי נחמן!!
אומן זה מקום של טומאה,זה חו"ל במלוא מובן המילה וזה פשוט זלזול בארץ ישראל מה שאמרת!
חוצמיזה, מי שרוצה התעלות בעבודת ה' וכו וכו שיילך לדברי אבות, רחל אימנו ולא חסר עוד.. הם קצת קודמים לרבי נחמן..
טוב מחילה אבל אני באמת לא חושב שצריך ללכת אבל רבי נחמן אמר (אוהב אותך ה

אני חבדניק יותר מברסלבר )ואם זה מחזק אותה דווקא אז שתלך

רבי נחמן אמרתמיד בבטחה

שאומן היא פתח לא"י. אתה לא צריך פתח כשאתה כבר בארץ, ולכן לא יוצאים לאומן.

לפי הטרמינולוגיה הזאת, גם ארץ ישראל זה בחינת הצדיק....גפן פוריה

בטוח שהוא אמר את-זה איפה שהוא...

תחשבי מה ה' רוצה ממך. אם את מרגישה שזה מה שיעשה לך טובאניייי

ושזה יכול ממש לחזק אותך בעבודת ה'- לכי על זה!
 

"אחד המרבה ואחד הממעיט, והעיקר שייכוון ליבו לשם שמיים", לא?

זה לא משנה מה תעשי בסופו של דבר- העיקר שאת עושה את זה לשם שמיים באמת. ככה לדעתי. (במקרה הזה)

 

בהצלחה צדיקה!

שאלי רבבמחשבה


הפניני הלכה כותב בעניין:קופקליפטוס

:הרב אליעזר מלמד כותב בפניני הלכה

יציאה לחוץ לארץ לצורך חשוב וטיול

"שאלה מרכזית בהלכות ישוב הארץ היא, מהו הגדר המדויק של המצווה. האם עיקרה הוא שמקום המגורים הקבוע יהיה בארץ, אבל אין חובה על יהודי להיות בארץ בכל שעה ושעה. או שעיקר המצווה הוא שאדם יחיה תמיד בארץ, ובכל רגע ורגע ישנה מצווה שישהה בארץ. בהגדרה ההלכתית הזו תלויה השאלה האם מותר לצאת מהארץ לשם טיול קצר בחוץ לארץ.

על פי התלמוד במסכת עבודה זרה (יג, א) פסק הרמב"ם (הל' מלכים ה, ט), שאסור לצאת מארץ ישראל לחוצה לארץ לעולם. אולם לצורך שלושה דברים התירו לצאת, בשביל לימוד תורה, נישואין ומסחר. וכל זה בתנאי שיסיים את ענייניו בחוץ לארץ ויחזור לארץ, אבל לשכון בחוץ לארץ בקביעות אסור. ואם ישנו רעב כבד בארץ, מותר לצאת לחוץ לארץ לזמן ארוך. ואפילו במצב של רעב כבד, מידת חסידות להישאר בארץ. וכן נהגו רבים מגדולי ישראל, וכפי שציווה ה' ליצחק אבינו ע"ה בעת שהיה רעב: "שְׁכֹן בָּאָרֶץ" (בראשית כו, ב).

אם כן יוצא שישנן שתי דרגות במצוות הישיבה בארץ. האחת היא הישיבה הקבועה, דהיינו קביעת מקום המגורים, ולגביה רק כאשר ישנו רעב קשה בארץ, עד שבלתי אפשרי להתקיים בה, רק אז מותר לו לאדם לקבוע את ביתו בחוץ לארץ, אולם ללא כן, מצווה עליו לקבוע את ביתו בארץ ישראל. וכיום ברוך ה', אין רעב כבד בארץ, ולכן אסור לרדת מהארץ לשם השתקעות.

והדרגה השניה היא השהייה בארץ, שאין לבטלה בחינם. אולם מותר לצאת לחוץ לארץ לזמן מוגבל לצורך מסחר ופרנסה. וכן מי שלא הצליח למצוא אשה בארץ, מותר לו לצאת לחוץ לארץ כדי למצוא בת זוג ולעלות אח"כ לארץ. וכן מי שרוצה ללמוד דווקא אצל רב מסוים בחוץ לארץ, מותר לו לצאת וללמוד אצלו, ובתנאי שיתכנן אח"כ לחזור. אמנם בתקופה האחרונה רובם הגדול של תלמידי החכמים גרים בארץ, ולכן אין כמעט סיבה לצאת לחוץ לארץ כדי ללמוד שם תורה. אולם מצוי מאוד שמבקשים מרבנים ומחנכים מהארץ לצאת לחוץ לארץ כדי ללמד שם תורה ולחנך לעלייה לארץ, וזה מותר ומצווה. וגם לצורך רפואה מותר לצאת מהארץ. וכן מותר לצאת לתקופה קצרה לצורך כיבוד הורים.

אבל לצאת לטיול לחוץ לארץ, לדעת רבים אסור, שכן למדנו שרק לצורך גדול, כלימוד תורה, פרנסה ונישואין, התירו, ולא לצורך טיול (כך משמע ממשפט כהן קמז, וכ"כ ביחו"ד ה, נז).

אמנם נראה שאפשר ללמד זכות על היוצאים לטיול לחו"ל, שאם היציאה לזמן קצר, כגון שהיא למשך זמן של פחות מחודש, והיוצא קונה לעצמו 'כרטיס-חזור', הרי שיציאה זו שונה בתכלית מהיציאה שעליה דובר בתלמוד וברמב"ם. באותם הימים היוצא לחוץ לארץ היה יוצא לזמן ארוך, שכן הדרך עצמה ארכה חודשים, וממילא מי שכבר יצא לחוץ לארץ היה יוצא לשהייה ממושכת, ואף היה חשש מסוים שמא בסוף לא יחזור לארץ.

וכן הסיבות שלמענן התירו חכמים לצאת מהארץ, דורשות יציאה לזמן ממושך של שנה ואף יותר. שכן היוצא לשאת אשה היה צריך למצוא כלה, להתקשר עמה ולהתחתן. וכן היוצא ללמוד תורה, היה צריך לשבת לפני רבו חודשים רבים, ובדרך כלל כמה שנים.

ואפשר לומר לפי זה, שכל הדיון בתלמוד היה על יציאה ממושכת, שבה האדם קבע את מקומו לזמן משמעותי בחוץ לארץ. ואף היה חשש שמא ישתקע שם ולא יחזור לארץ. אבל על יציאה לזמן קצר ביותר לא דיברו ואין בה איסור. כי אין חובה להיות בכל רגע ורגע בארץ ישראל. ולכן יציאה לטיול קצר של פחות מחודש, כאשר קונים מראש את כרטיס החזרה – אינה אסורה. ובמיוחד כאשר מתווספת לטיול איזה מגמה של מצווה, כגון להיפגש עם יהודים בגולה ולקשרם ליהדות ולארץ, או כדי להחכים בראיית אנשים ומראות שונים.

ומכל מקום אף אם נאמר שאין איסור לצאת מהארץ לזמן קצר, בוודאי מעלה גדולה להישאר תמיד בארץ, שכל רגע ורגע שיהודי נמצא בארץ ישראל יש בידו מצווה של ישיבה בארץ. ועיקר מעלת המצוות כשמקיימים אותן בארץ, נמצא שהיוצא מהארץ מאבד במשך זמן שהייתו בחוץ לארץ חלק משמעותי ממעלת המצוות ושכרן, ועל כן טוב להיות תמיד בארץ.[7]"


[7]. בין המחמירים שלא לצאת לטיול לחו"ל, יחו"ד ה, נז; עשה לך רב ח"ח מט; וכך משמע מדברי מרן הרב במשפט כהן קמז; וכן משמע מהרב גורן "במשנת המדינה" ע' 31 בשאלה על אילת. וכן מובא בספר "ארץ צלצל כנפים" בשם הרב ליאור, והרב זלמן נחמיה גולדברג. ולכך נוטה הרב אריאל באהלה של תורה ב, ט. בין המקלים: הרב ישראלי בארץ חמדה ספר א' א, י, שהקל לצאת על מנת לחזור לכל צורך אפילו של רשות. ושלא לצורך כלל – אסור. וכ"כ בשבט הלוי ה, קעג. וכ"כ הרב שלמה דייכובסקי בתחומין כ'. וכן נלענ"ד עפ"י הסברה שכתבתי למעלה. עוד נראה שאם האיסור לצאת הוא אפילו לשעה קלה, הרי שאסור לצאת מגבולות הארץ אפילו למרחק של מאה מטר כדי לקנות ירקות בזול, ולא מצאנו בדברי חז"ל שום דיון המגדיר איסור זה ואת הגבולות המדויקים של הארץ, שמהם אסור לצאת.

 

אלא שגם למקילים יש מצווה להישאר כל רגע בארץ ישראל, שכן עיקר קיום המצוות בארץ, וכפי שאמרו חז"ל בספרי עקב לז, ורש"י דברים יא, יח, ורמב"ן ויקרא יח, כה, וכמובא לעיל א, ג. ומו"ר הרצי"ה מסר בשם ה"חפץ חיים" שלפי חשבונו ערכה של מצווה בארץ ישראל פי עשרים מערכה של מצווה בחו"ל. אמנם אפשר לומר שעיקר העניין תלוי במקום המגורים, וכלשון חז"ל "הדר בארץ ישראל דומה כמי שיש לו א-לוה", ואפשר לומר שכוונת "הדר" למקום מגורים קבוע. ואזי מי שיוצא למטרות חיוביות לחו"ל, גם כשהוא בחו"ל הוא בבחינת דר בארץ ישראל, שכל עולמו ומגמותיו קשורים בארץ ישראל, ועל כן גם מעלת קיום המצוות שלו בחו"ל קרובה למעלת קיומן בארץ ישראל. אבל אם הוא יוצא לטיול סתמי, אכן הוא מפסיד יותר ממעלת ארץ ישראל. יש להעיר כאן כי פעמים יש בעייה חמורה יותר בטיולים בחו"ל, שיוצאים למקומות שקשה לשמור בהם אורח חיים יהודי, ומתרחקים מקיום המצוות, והנזק עלול להיות חמור מאוד."

בואי נסתכל על זה כמו שצריך..לא נשברים!
תראי
היציאה מהארץ אסורה מגזרת חכמים (לפי הידוע לי)

השאלה היא כאן האם דברים שחכמים אמרו בעבר נוגעים גם לימינו או לא..
למשל בחלב נוכרי הרבה טוענים שזה כבר לא רלוונטי והגויים כבר לא מערבבים חלב פרה בחלב גמל ולכן מותר לאכול

אבל
אם למדת בתושבע את ספר החינוך לקט מצוות אז את צריכה לדעת שיש עניין גדול לא להמרות פי חכמים
הרי כל משפט בתורה אפשר לפרש לאלפי כיוונים ואם כל אחד יעשה לפי איך שהיא מבין את התורה יהיה 70 תורות ולכן קבעו שאין להמרות פי חכמים

אך כיום לצערינו
כפי שאמרנו יש כאלה שאוכלים חלב נוכרי ויש כאלה שיוצאים מהארץ
ויש נורמא חברתית שבית הדין שפעם לא רלוונטי לימנו
למרות שיש בכך סכנה ליהדות

השאלה עכשיו היא
מה הדעה שלך בעניין..
זה מפריע לך?
את מאלה שמקפידים לא להפר גזרת חכמים או שלא..
ולדעתי אם תדעי לענות לעצמך על זה תדעי אם את רוצה לצאת מהארץ או לא..
סליחה. את כותבת דברים בעייתים. חייבים לשמור על גזרות חכמיםי.

אין חולק על זה.   מה שהזכרת לגבי חלב נוכרי, יש שסוברים שחכמים לא גזרו על אבקת חלב. ויש גם היתר שאם יהודי נכנס לפעמים באמצע החליבה, אז הגוי יחשוש לערבב חלב אסור. לכן יש מי שסובר שאם חוקי המדינה מענישים את מי שמערב חלב טמא ,אז מותר.  יש הרבה ת"ח שאוסרים בכל מקרה.  אבל מה שחשוב כאן, שחייבים לשמור על גזרות חכמים, ואין כאן מחלוקת, אלא שיש גזרות שהטעם כתוב ביחד עם הגזרה, ולכן יש סוברים שאם הטעם לא קיים אז הגזרה לא חלה, וכל דבר כזה צריך לברר אצל תלמידי חכמים.

 

מי זה הסוברים האלה?! אם יש בהם תלמיד חכם אמיתי אחד ?לא נשברים!
אם את רוצה להתקרב לצדיק, מה שיעזור לך זה ללמוד את התורות שלותורה מעל הכל!
לא להתפלל ליד מה שנשאר מהעצמות שלו...
תודה ענקית לכולם! עדיין לא החלטתי....אין על רבנו!

אבל תורות של רבנו אני לומדת כל הזמן! וזה באמת מקרב לצדיק!- ברמות שאתה רוצה לבקר ולבכות על קברו!

ורבנו אמר שיש עניין וזכות  להגיע לקברו - שזה ממש לא " מה שנישאר מהעצמות שלו"!

 

לא חושבת שהוא התכוון גם למי שנמצא בארץ הקודש, אלא למי שכברתורה מעל הכל!
בגלות, כמו שהיו רוב היהודים בתקופתו...
הבנתיסניורה

שאם את ארץ לזמן קצוב, אז אין עם זה בעיה. בכל מקרה כדאי לשאול את הרב שלך

סליחה עם קצת תקפתי.....אין על רבנו!

אני יבדוק עם רבנו אולי כתב על זה...........

ויקרא מאמרים של רבנים בעניין.......

סניורה

תרגישי בנוח, לא תקפת אף אחדכאילו מוציא לשון

צריך לומר "אני אבדוק", לא "אני יבדוק". לזה אני מקווה שגםי.

ר' נחמן מודה..

*אם רבנו כתב על זהdvirm1


*עוזבת את הארץסניורה


טוסי...אני באה איתך!!|מתגעגע|נוצת זהב

אני גם מרגישה חייבת

וכל העניין של א"י וכל זה...

אם את לא עוברת לגור שם אין בזה בעייה

לפי מה שאני הולכת לפחות.

נוצת זהב

טסתי לפני שנה...היה מדהיים!!!

 

איזה התלבטות קשה..לב סדוק

לדעתי, יש צדדים לפה וצדדים לפה.

תנסי לחשוב- מה המטרה האמיתית אמיתית שלך בנסיעה לאומן?

יש לך דרך אחרת להשיג את המטרה הזו?

את בטוחה שתצליחי להשיג את המטרה הזו דרך נסיעה לאומן?

ואז אני מניחה שתגיעי להחלטה.

הכי חשוב שתהיי שלמה עם ההחלטה

בהצלוחה, צדיקה!

אהלןדורשת קרבתך
אני טסתי פעמיים. ובשתיהן היה לי באמת קשה לעזוב את הארץ. ממש. בכיתי כשמטוס התרומם וראיתי את הארץ האהובה שלנו מתרחקת.
אבל,
אני הבנתי שאני חייבת את המרחק הזה בשביל להבין איך להתקרב באמת.
לטוס רחוק לרבנו הקדוש, לבירורים על עצמי. ולחזור ככ נקייה ומחוברת יותר לעצמי, לארץ לה' כמובן.

ככה הבנתי על עצמי. אם את מרגישה שזה נכון לך לטוב ואת רוצה את רבנו תלכי עלזה.
זה לא אומר שאת בוגדת בארץ. את רק מתרחקת קצת- וחוזרת מחוברת יותר.
סוף סוף דעה שפויהSolomon
שמעילישועתך קיויתי
הצדיק בוודאי לא קורא לך, הוא בעולם האמת...
ואם כל כך חשוב לך להתפלל אצל צדיק, יש בארץ מספיק תח שגדולים מרבי נחמן, בלי לזלזל בכבודו. יש כאן קברי תנאים, קברי אבות, אנשים שמעלתם גדולה יותר, לכי לשם...
אומן בוודאי אינה בשום אופן כארץ ישראל, היא מלאה טומאה כמו כל מקום אחר בחו"ל...
ובלי להעליב, אפילו משה רבינו רק מתחנן מהקב"ה שימחה את זכרו ולא ימחה את עמ"י, אז שרבי נחמן יבטיח שהוא יוציא את כולם מגיהנם, מקום יותר חמור מאשר מחיה מהעולם הזה. אולי אפשר קצת לסייג את דבריו...
חיכיתי לתשובה שלך או של נגר.פוסעת


עוד הלכתי כאן בקל...לישועתך קיויתי
רמבמיסט יש לך מדד???Solomon
שאתה מחליט מי צדיק יותר ומי פחוט???
מה זה מחירון???
כל אחד והצדיק שאו מתחבר אלו...
זה לא קשור...
לי אין מדד, אבל חכמים עצמם מעידים שדורות קודמים הם צדיקים יולישועתך קיויתי
חז״ל מעידים בגמרא על עצמםdvirm1

״אם ראשונים כמלאכים - אנו כבני אדם, ואם ראשונים כבני אדם - אנו כחמורים״ (שבת דף קיב)

קל וחומר בנו של קל וחומר שאנו לעומתם עפר ואפר.

ומדובר על צדיקים קדושים! אמוראים שלא פסק פיהם מלימוד לרגע אחד! ובכל זאת..

אז להגיד שיכול להיות שר׳ נחמן יותר צדיק - זה קצת הגזמה..

רבי נחמן צדיק גדול ! אבל כדאי לדעת שיש עוד צדיקים חוץ ממנונפש חיה.

נכון שיש לו הרבה דברים טובים שפעל בהם.

כדאי לזכור שיש כרונולוגיה- מי היה לפני מי.

כמו שיש סדר בברכות
ויש סדר בתורה [חומש שקודם לגמרא שקודמת לאחרונים ממש]

אנחנו לא מזלזלים באף חלק ממנה בכלל בכלל!!

אלא מה?

כל דבר
יש לו את העניין שלו.

ולכן כשרוצים למשל לברך, או לסדר ספרים אחד על השני- נוהגים בסדר מסויים.
גמרא מתחת חומש ולא להפך.

לא לפי כל הדעות, אבל נכוןdvirm1


נכון. אבל רבי נחמן עצמו אמרתמיד בבטחה

שאם אתה בחו"ל- לך לקברי צדיקים בחו"ל.

אם אתה בארץ- לך לקברי צדיקים בארץ, ואל תלך לחו"ל.

באמת?? לא שמעתי אף פעם... (לא שאני לא מאמינה... חן טוהר


איפה רבינו אמר את זה??Solomon
האמת שאין לי מושג. אבל אבא שלי אמר והוא בקיא ואני סומכת עליותמיד בבטחה


תשאלי אותו...חן טוהר


דעתי בעניין:פוסעת

ארץ ישראל זו ארץ הקודש, ארץ אשר עיני ה' בה מראשית השנה ועד אחרית השנה, ארץ זבת חלב ודבש.. לא חסרות מעלות לארץ הקדושה שלנו.

ארץ ישראל זה המקום היחיד בו יהודי יכול לקיים מצוות ושיחשבו כמצוות. הסיבה שבגלות המשיכו לשמור תורה ומצוות זה בשביל שלא ישכחו.

כל צעד ושעל שלך בארץ זו מצווה. כל נשימה.

לחו"ל יוצאים בשביל תורה, עבודה ואשה.

תורה- אני מאמינה שיהיה לך פה מענה על מה שתרצי. ב"ה יש ככ הרבה מוסדות תורה בארץ שלא היו לפני מאתיים שנה, שזה מדהים. מדהים.

עבודה ואשה- טוב, זה לא העניין שבשבילו את רוצה לצאת.

טיול- עכשיו "נוספה" הלכה שמותר לצאת ל-פחות משלושים יום.

אומן, כמו כל ארצות הגלות, מלאה טומאה. מלאה. רבי נחמן לפני מאתיים שנה ביקש להיקבר שם כדי שליהודים יהיה מקום קדושה קטן להיתלות בו עד שיוכלו לעלות לא"י. תאמיני לי, שאם רבי נחמן היה שומע שאת רוצה לרדת מהארץ בשבילו הוא היה מזדזע.

וכמו שרמבמיסט אמר- הוא נפטר, עם כל הכבוד לרבי, הוא לא בין החיים והוא לא קורא לך. צר לי. ומכאן אני מסכימה איתו.

 

(חוץ מזה שבכללי אני לא מתחברת לתורת רבי נחמן.)

המממ...נגרינסקי
אין הרבה מה לחפש שם...
יציאה מהארץ, לפרנס גויים...
אני חולק על הרעיון שלירידה לקברים ולהתפלל שם... אב אבות הטומאה + טומאת ארץ העמים...
ללמוד דברי תלמידי חכמים זה עדיף מללכת לבקר אותם... חסר משמעות... הוא מת...

ותיוג בשביל הכיף... @גושניק מצוי
שלוםגושניק מצוי
אם את מתלבטת בקטע של יציאה מהארץ אז יש מספיק היתרים לצאת לצורך טיול(זה אפילו היה בבגרות בגמרא).
אבל את צריכה לבחון אם טוב וכדאי ללכת לקבר של צדיק בכללי(רמז:לא ממש) ולהוסיף לזה את השיקול של היציאה מהארץ.
בכללי תומך במה ש@נגרינסקי אמר
יש פה תעות בכתובת של השאלה!מתנחל!!!!

למה את חושבת שכמה חבר'ה ידעו לענות לך תשובה נכונה ואמיתית על שאלה חשובה כזאת?!? 

זו שאלה שצריך לשאול רבנים!!!

כתוב כל הדר בחוץ לארץ כאילו אין לו אלוקהים המלח

כאילו עובד עבודה זרה.., שה' רצה להעניש את עם ישראל מה הוא עשה להם? הוציא אותם מהארץ הטובה..

ללכת לשם זה עונש!!, זה מקום טמא, שמי שגר בו נחשב כאילו עובד עבודה זרה...

״מי שדר״כאילו עובד ע״ז,לכן יש מקום שיוצא ע״מ לחזור פחות חמורdvirm1


א. יש לך טעות בכותרת...נגרינסקי
כתבת בטעות 'תעות' במקום 'טעות'...

ב. תהיה בטוח שאנשים כאן לא ממציאים מעצמם וגם להם מותר להשמיע את שיטתם...

ג. רצית רבנים, הנה:
הרב ערוסי: לזכור מה טפל ומה עיקר

http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/624/630.html

אומן, אומן, ראש-השנה? רבני הציונות הדתית מתנגדים -
לא להביא רק רבנים נגד....אין על רבנו!


שאביא גם רבנים בעד?נגרינסקי

כל הקטע שאני מביא רבנים להיות סימוכין לטענה שלי...

להביא רבנים מהצד החולק זה מוזר... חושב

לא קראתי את שאר התגובות...לעשות רצונך!

לדעתי, בשום אופן לא לצאת מהארץ אין מקום יותר קדוש מארץ ישראל!! ,אם בא לך מקום להתפלל בקדושה לכי לכותל! מה צריך יותר מזה? השריד שלנו מבית המקדש!!!!!!!! 

גם בארץ את מוגנת ובטוחה יותר מכל מקום אחר וה' נמצא פה יותר מכל מקום אחר!

הכותל??? זה מה שיש לך להציע???Solomon
א. הכותל..זה רק בית כנסת..לא יותר מזה..
יש שם למעלה גם את הר הבית סתם להזכירך..
אתה לא תגיע רחוק עם זלזול..... נכון שקדושתו פחןתה מביצתכנסתנפש חיה.
אבל עדיין

בית כנסת שבקדושתו עומד



ומעולם לא זזה שכינה מהכותל המערבי
כך מקובלנו.
כן אבל המדרש שאומר זאתdvirm1

מוסיף על כך, וכותב:

״מעולם לא זזה שכינה מכותל המערבי של היכל״ (=של קודש הקודשים)״

גם אני חשבתי כך, עד שגיליתי שזוהי לשון המדרש..

מצויין! עדיין, בית כנסת חררוב- בקדושתו עומד זה גם מופיע בהלכנפש חיה.

לכן אגב מי שמגיע לשרידים של "תפארת ישראל" ברובע-  צריך לנהוג לא בקלות ראש שם.

לא הבנתי למה הכוונה..dvirm1


אני אומרת- נכון שהחידוד אומר שמדובר על ההיכל [=קוה"ק]נפש חיה.

אבל עדיין- זה לא מבטל את העובדה שאכן
הכותל המערבי יש לו קדושה של בית כנסת
גם אם נניח שהוא בית כנסת שנחרב כבר.

וגם, 
הרבה אנשים מתפללים שם בגלל הסיבה הזאת.
מה שלא כולם יודעים הוא
שאת הרגליים בעת התפילה כריך לכוון אלכסונית- לצד שמאל
כדי להיות בתפילה מו ל מקום המקדש-  כמו שאתה אומר נכון.

רגע ומה עם הקבר של ר׳ נחמן?dvirm1

ה״ציון הקדוש״ הוא רק קבר, לא יותר מזה.

למה שחשיבותו תהיה גדולה יותר מבית כנסת?

וגם אם זו לא חלופה טובה מספיק בשבילך (הכותל) - 

זה לא נימוק מספיק טוב בשביל לצאת מהארץ.

 

אני חייב להודות, שהנימוקים שלך והתגובות שלך פה

מאוד מעוררות פרובוקציה.

גם אם אתה לא חושב כמו מישהו,

אתה לא צריך לקטול אותו ,

ואתה יכול להתווכח כמו בן אדם תרבותי, ובלי לזלזל

בכל דבר שמישהו מגיב

שלא מסתדר בדיוק עם התפיסת עולם שלך.

 

גם אנשים אחרים לא מסכימים עם השיטה שלך ,

ואפילו חושבים שהיא מוזרה .

למרות זאת הם לא מזלזלים בך ,

הם מעלים נימוקים הגיוניים ולא יורדים עליך..

 

קצת חומר למחשבה..

תודה. אין לי מה להגיד לך..Solomon
תעשי מה שבא לך..
הכותל זה שריד בית המקדש שלנו??? פה הגזמנו!!!! ממש אבל!!😤תורה מעל הכל!
הכותל???יש לך מקורות לזה???Solomon
למי כתבת אתזה?...תורה מעל הכל!


לך.Solomon
אני בקטע שהכותל לא שווה הרבה יותר מבית כנסת רגיל...תורה מעל הכל!


שאת לא רואה בו חשיבות גדולה..א"י השלמהה


מה חבל???..Solomon
מה קרה לך?! כולם יודעים שהכותל זה שריד של בת המקדש!!א"י השלמהה


וואלה אין מקור אחד כזה אפילו...Solomon
אני אחפש בלי נדר בעז"ה אבל..א"י השלמהה

זה שריד של החומות של הר הבית\בית המקדש.

ואתה רואה את זה שיש את הר  הבית והכותל מקיף אותו..

אז אני יסביר לך קצת...Solomon
מה שכתוב זה אל הכותל המערבי של בהמ"ק...
והכותל המערבי של היום זה אפילו לא חומה של הר הבית עצמו זה חומה של הארחבה של האורדוס (או איך שלא כותבים אותו)
ואין לי בעיה הם הכותל שלא יהיה לך לא מובן...רק צריך לשיים אותו בפרופורציות
ולא להגיד שאו קודש הקודשים...וגם שמתפללים שם צריך לזכור שיש למעלה את הר הבית...והנכנו רוצים להגיע לשם...|אני ירשה לי לדבר קצת בחריפות| ושה' אומלס!!..כן לה' אין בית.
מתייגSolomon
מה אני? הסברת לי?א"י השלמהה


לא! הבנתי מעולה סבבה כל אחד והדעות שלו בעינין..א"י השלמהה


בסדר אבל יש שם גם..Solomon
קצת היסטוריה לא??
בכותל? כן..א"י השלמהה


כן..Solomon
סתם את מתפללת שם אז שתידעי מה זה..לא??
תכלס.. נכון..א"י השלמהה


אימאלהה איזה זילזוללללעשות רצונך!

אתה לא מתבייש????? ה' הומלס?????. גם אם אתה חושב שזה נכון זה לא סיבה להשתמש בביטוי הזה כלפי ה'!!!

ובכלל...לעשות רצונך!

להשוות את הכותל לבית כנסת??? מה אתם חושבים סתם מאות אלפי אנשים מכל העולם באים ומתפללים, מכבדים ומבינים את קדושת המקום?, הכותל הוא חלקה המערבי של החומה.

בסדר אז בית כנסת גדולSolomon
הם את רוצה אז אפילו ענק...
תמשיך...לעשות רצונך!

חבל שזה ההתייחסות שלך כלפי הכותל אבל מי אני שיגיד לך להשתנות

נו אז מה זה???Solomon
ומה האבדל בין הכותל לבית כנסת??
בית כנסת הואלעשות רצונך!

בית מקדש מעט, הוא המקום לתחליף של הקורבנות, לתפילות. הכותל הוא המקום שבו הקדושה של ה' הכי קיימת עד שייבנה בית המקדש במהרה בימינו אמן.

מאיפה את מביא את זה??Solomon
יש לך מקור..??
מהחינוך שמנחילים לי בביתלעשות רצונך!


סבבה אז יש גם אנשיםSolomon
שהחינוך שלהם מהבית ...למשל שאין ה'..
או לסוע לבשבת...
זה לא אומר לי יותר מדי..
אז אני מרחמת עליהםלעשות רצונך!

ואנחנו צריכים לעזור להם והחזיר אותם בתשובה, וככה יבנה ביהמ"ק

בסדר אבל זה לא מה שרציתי להגידSolomon
זה שאת קיבלת חינוך כזה לי זה לא אמור להגיד יותר מדי..
אני אומרת את דעתילעשות רצונך!

לא ניסיתי לשכנע אותך

טוב ..Solomon
אז דעתי שיש לי טרסה מול הבית שזה כמו בית מקדש..
ואני לא מסכימה איתך...לעשות רצונך!

אתה יכול להמשיך ולחשוב מה שבא לך... 

אני מצידי יודעת ומאמינה באמת.

 

סבבה אז הכול טוב..Solomon
אבל כןלעשות רצונך!

כואב לי על האנשים שיש להם אמונה שגויה

יופי זהו הכל טוב!!לעשות רצונך!אחרונה

נגמר. שבת שלום!

מה ה'לא הומלס???Solomon
כמה שזה קשה לשמוע את זה זה נכון!!.
אבל למה להגיד את זה בצורה כזאת???לעשות רצונך!

ה' לא זקוק לבית, בית המקדש הוא בשבילנו, שה' ישכון בתוכינו, ואנחנו אלה שצריכים להשתפר בשביל שהוא יבנה.

כי לה' אין בית...וה' כן רוצה בית...Solomon
אני חושב שצריך לזעזע אותנו קצת...
ה' רוצה בית בשבילנולעשות רצונך!

מה שהפריע לי  זה הביטוי הומלס, אני יודעת שאתה צודק אבל לא צריך להגזים

לא ידעת אם זה יעזור לך...חן טוהר

הרב שלמה אבינר:

 

ש: האם נסיעה לאומן זה טוב או רע? 
ת: כללית אין לצאת לחו"ל, אלא למצווה. ביקור בקברי צדיקים אינו מוגדר כמצווה. אמנם זו מעלה, אבל המבלי אין קברים בארץ ישראל?! אברהם יצחק ויעקב שרה רבקה רחל ולאה הינם יותר עליונים מרבי נחמן (שו"ת אורח משפט קמז).

ישראל שבחו"ל עובדי עבודה זרה בטהרה הן.א-ל-ו-ל
כל הדר בחו"ל דומה כמי שאין לו אלוה.
להשאר בארץ וזהו. לא חסרים פה צדיקים ש/עולים על מעלת ר' נחמןאנו_נימי (G+)

בלי לזלזל כלל בגדולת הצדיק

מה הקשר??.Solomon
שמעתי פעם ממשהי שהיתה פעם ברסלברית, שרבי נחמן אמר לבוא למיתורה מעל הכל!
שכבר בחו"ל, אבל מי שבארץ שילך לרשב"י ולא יצא ממנה...
תטוסיום לאומן ותתפללישפיפול
אולי הצדיק יוציא לך את השטויות של להשאר בארץ מהראש.
אתה מסכים עם טרול שבעיקר מציקלישועתך קיויתי
כל הכבוד
מאוד בוגר הזלזול שלך..dvirm1

ממש ״שטויות״..

השיח שלכם מאוד רדוד ולא מסתמך על שום מקור הלכתי מבוסס

או שאולי ר׳ נחמן (או אולי ר׳ נתן, בספר ההלכתי שלו) כתב על זה?

אם כן , אולי תביאו את המקור,

יעזור מאוד לויכוח התרבותי שמתנהל פה..

מה מה את רוצה??Solomon
א׳. אתה, לא את. ב׳. מה לא מובן במה שכתבתי?dvirm1


למה שאני יבזבז את הזמן שלי אל להגיב לך???Solomon
זה לא שטויות!תמיד בבטחה

ברור שאסור לצאת מהארץ אפילו לקברי צדיקים, כתוב בגמרא. קברי צדיקים יש גם בארץ. יש היתרים שאפשר לסמוך עליהם אבל זה לא שטויות שאסור

ברור שמותר לצאת מהארץשפיפול
למה שיהיה אסור.
תפתחי שולחן לא תמצאי אף איסור כזה.
גם החפץ חיים שאמר שאסור לא היה בארץ יום אחד.
רק ברסלב יוצאים.חן טוהר


בשולחן ערוך לא כתוב שאסור. נכון.תמיד בבטחה
עבר עריכה על ידי הודיה68 בתאריך י"א בתמוז תשע"ז 18:38

אבל גם לא כתוב שמותר.

ובספרים אחרים כתוב שאסור (בבלי, ירושלמי וכו').

לא מצאתי גדול דור שאומר שמותר לכל דבר ובלי חשבון.

כשאוהבים מישהו- לא בורחים ממנו. כשאוהבים את הארץ- לא בורחים ממנה, גם לא כדי להתפלל.

וכן ראיתי בשולחן ערוך:

"ואלו מגלחין במועד... וכן הבא ממדינת הים... והוא שלא יצא מארץ ישראל לחוץ לארץ לטייל"

בגמרא כתוב שמותר....Solomon
לפי זכרוני בעבודה זרה...
אתה רוצה לומר שהוא סתר את עצמו?dvirm1
עבר עריכה על ידי dvirm1 בתאריך י"ד בתמוז תשע"ז 22:43

החפץ חיים לא היה בארץ יום אחד.

והוא אמר שאסור לצאת מהארץ.

נכון.

מי שגר בארץ, אסור לו לצאת מהארץ.

החפץ חיים לא יצא מהארץ.

 

@שפיפול

מותר..לצאת לקברי צדיקים...Solomon
אני ישלך מקורות בהמשך...
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך