ובחרת בחיים-ש"ס!עמישב

בס"ד

לקט שיחות והלצות שנלקטו בס"ד מקונטרס דבר שטו"ת

שחובר בס"ד ע"י הצדיק בישראל אשר שמעו מתהלך לפניו כקרסו אשר לפנים, הרה"ג החסיד הפשוט ר' אלי יוסף מנדט שליט"א,

שנת "ויברכני הוי' בגללך ש"ס" סימן.

 

הנה נשאלתי ע"י הרב החסיד הבחור המתמיד אשר לרגע לא פוסק הש"ס מפיו ואת שכלו לרבו השיב, הבחור חיים טל הי"ו, האם מצווה מן התורה לבחור באגודת הספרדים הטהורים מפזרי התקציבים ש"ס, או אם לפחות מצווה היא מדרבנן.

וכה הם דברי:

 

ראיתי יקרת דבריו מיום ט"ו בשבט והחשתי להביא תשובתי בחזרה למהר דבר המלך ודתו לפני בוא יום ה' הגדול והנורא, יום בו מקיימים אנו מצוות "ובחרת בחיים" בידינו ממש. ובכן תלמידי האהוב והנחמד, אינני יודע מדוע זה עלת על ליבך זו השאלה שכן הדבר ברור הוא ואין כאן צד ומיחוש והכל לצד אחד יטו. אין כל ספק ורבב כי הבוחר ש"ס מקיים מצווה מן התורה, ולא זו בלבד שזוכה ליראה, ולא זו בלבד שמלבשתו ענווה וחכמה ועניות, שכן מצאנו בכתובים שנאמר "ובחרת בחיים", וכי תעלה על הדעת אפשרות שיש חיים בלי ש"ס, והלא הם המכלכלים כל העולם מקרני ראמים ועד ביצי כינים, והם פותחים ידיהם ברוב כל ובנדיבות ללא קמיצה וקריצה כלל. וזהו שאמרה המש' באבות "אם אין קמח אין תורה", וזה דייקא כי חיים היינו תורה וש"ס היינו קמח, וכן להפך חיים הם קמח וש"ס היא תורה, והבן. וסימנך- ש"ס עולה בגימטריא 360, שעולה גם "חלק א-לוה ממעל", שזה נאמר על נשמת ישראל, והבן כי הם שידאגו לכל אחד ואחד מישראל, וישראל והתורה וקב"ה כולם אחד כמאמר הזוהר.

ועוד אינני מבין למי הנך חושב לשים יד ופתק, כי לכל מקום אשר תפנה אבל ומספד ליהודים, חוסר בדעת ובתורה. הן אינך חושב להצביע לאנשי השמאל, דהם מסיטרא דהפך הקדושה, כידוע ליודעים, ומצאתי לר' אלי ישי שכתב בספרו "אלוקי עובדיה" שכל אשר יאמרו אליך הם כהפכו עשה, שהם אנשי שקר ורודפי בצע, אנשים לא אמון ולא תורה בם, ועליהם כבר אמר הכתוב: "אנשי דמים ומרמה לא יחצו ימיהם", וסימנך- "אנשי דמים" עולה בגימטריה "שמאל סדֹם", שעולה גם "כל הנשים", שהן כידוע ליודעי ח"ן, מסיטרא דשמאלא, והבן.

ומאידך גיסא מי יהיה עמך? כי אתה עם לבדד ישכון ובחילונים לא תתחשב, ועל כן גם לליכוד לא תתן קולך?

ואגודה? היא אגודת רשעים, ולאגוד אותה עמנו זוהי אגודה שאינה במינו, וכי תאגוד הלולב בשאינו מינו? ואף אם בעיניך כגימוניות של זהב הם, הן הם תחפשם כמטמונים ותמצא כי אין הדברים כפשטם, ואין כאן המקום להאריך, ואידך פרושה הוא זיל גמור.

ואם שמא תעלה בדעתך להצביע לאנשי "הבית היהודי", הן לא מאנשינו הם, כי דע לך שמצפון תפתח הרעה ומן המזרח גם כן, ואל לך להחזיק טיבותא כלל לאנשי המזרחי, אף אם סימו עיניך בחול אשר על שפת הים, כי את דתי מלך מלכי המלכים אינם עושים, רק נקיים לביתם הם, לא שנה ולא שנתיים גם דור עשירי מהם לא יבוא בקהל ה' וספרדיו. וכבר אמר דוד המלך ע"ה בספרו (תהילים ק"ג, י"ב): "כרחוק מזרח ממערב הרחיק ממנו את פשעינו", וכידוע אנו באנו מארצות ערב, ומהפס' מובן שמהמערב ירחיק העברות למזרח, וכי בעבירות תבחר? בחיים תבחר!!

וכעת לא נותר לנו כי אם מפלגת האיחוד הלאומי, אשר הם, בני יקירי מחמד ליבי, הכי קרובים לדת האמת. אך דע לך בני אהובי שכבר אמר יחזקאל כי "הקרוב בחרב יפול", וסכנה היא כי עלולים אנו להתבלבל מהם, כי אדרבה לא רק שהאמת שבקרבם אינה מבטלת את הרע, אדרבה כח הרע שבה נובע מהאמת, ובלי האמת אין לשקר אחיזה, ולכן עלינו להזהר מאוד ממעט האמת שעוד נותר בקרבם, כי בעבר היו קרובים הם לדעת אבותינו, אך היום נאמר עליהם: "שלום שלום לרחוק ולקרוב", כי כרחוקים כך הקרובים, שהרי תשעים ותשע אחוז אמת אינם אלא מאה אחוז שקר, ורק התורה היא אמת, וחותמו של הקב"ה. וכשם שיש אמת בסיטרא דהפך הקדושה (הנקראת עבוד"ה בלע"ז), כך גם אנו האמת בצד הקדושה, וזה לעומת זה עשה האלוקים, כי כבר תקנו אנשי כנסת הגדולה בתפילה לומר: "והשב את העבודה לדביר ביתך", כי כאשר יש עבודה בצד הפך הקדושה, כך גם יש חלילה דביר ביתך בהפך הקדושה שהוא משכן הכנסת, שהוא כינוס רשעים (וברמז אומר אליך כי העולם נברא ע"י ק"כ צמצומים, כמניין חברי הכנסת, והבן). והדרך להפוך הכנסת לאור הקודש הוא דיקא ע"י משכן דקדושה, היינו ע"י שמכניסים העבודה דקדושה אליו, דהיינו ש"ס, ומשכן עולה במניין: "ש"ס ן", שנו"ן סופית היינו מלכות, היינו כאשר תשלוט ש"ס בכנסת, אזי יהפוך משכן הרשעים להיות דביר ביתך, ותשוב אליו העבודה, ואזי כל צמא ילכו למים, ואין מים אלא תורה, ואין תורה אלא ש"ס, דעכשיו אין לקב"ה אלא ד' אמות של הלכה, ואין הלכה בלא ש"ס שמשם הכל ולשם חוזר הכל, והם הקמח והם התורה כי הם חיינו ואורך ימינו, ובחרת בחיים והיית לעם ולממלכת כהנים וגוי קדוש, דוקא כשהגוי נהיה קדוש, והבן.

 

ואחר כל זאת אינני יודע מה עלה על לוח לבך לתהות על העניין, כי ברור ומחוור כי מצוות עשה דאורייתא להצביע ש"ס, שזה ממש תיקון עולם במלכות ש-די, שאומר לציונים די. ודע לך בני אהובי, כי "ש-די" ועוד מ"ו, כמניין שנות מרן נשיא הדור הרב שמואל טל שליט"א עולה ש"ס, והבן.

 

בתקווה ,ובתפילה כי ישובו כל בני ישראל לאיתן התורה והתקציב,

רב דק"ק "הצבע וקבל"

הגרא"י מנדט

 

[כל הגימטריות נכונות]

יש!!! עמישב! עשית את זה טוב!ruthi
התגעגעתי לסוג...
בשמחה. האריאלניקהנאמן מכין תגובה. "חדש ימינו כקדם"עמישב
אכן! החזרת עטרה ליושנה!פרת משה רבינו

[בדקתי חלק מהגימטריות]...

מזמן לא צחקתי ככה!

יישר כוח!

תודה.עמישב
ובחרת בחיים? הלא אין סם החיים כ'מרץ'יצ. יאיראחרונה

נראה מפשטות דברי הגאון ר' אלי יוסף מנדט שליט"א*

כי איננו מבין לחלוטין את בסיס הדמוקרעטיה והקדושה הנובעות מהבחירות שכן לא יתכן שאדם הבריא בנפשו ומבין לאשורן את השלכות הבחירות היה מציע לציבור שומרי המסורת להצביע ש"ס שזה כידוע ראשי התיבות של ש'ינוי ס'פרדי ואינם אלא גרורה גזענית של התאחדות החילונים העולמית המכונה 'שינוי'.

 א"כ מובן שבפני כל יהודי שקדושי ישראל נוגעים ללבו עומדת הדילמה הכבידה- במה לבחור? שכן לא ייתכן שיבחר בחילונים ובשמלאנים כפי שהזכרנו ואף תנועת ש"ס בכבודה ובעצמה איננה דתיה כפי שהיא מנסה להציג את עצמה וא"כ מה יעשה הילד (אה האיש) ולא יחטא?

ב"ה בשנים האחרונות(ששים שנה בערך) הוקמה תנועה קטנה(אם ירצה ה'- ובהשתדלותנו) וצעירה אשר כל העומד לנגד עיניה(כמעט) הוא הדאגה לארץ ישראל ותורת ישראל בראשות התנועה עומד כיום חיים אורון (בגמטריה ג'ומס- סתם לא) אשר הבטיח בעבר כבר מס' פעמים שידאג ל(הסרת)תקציבי הישיבות ופיתוח(תוכניות לפינוי) השומרון, הנגב, הגליל ומאוחר יותר אף אזור המרכז.

באתי על החתום הרב הגאון הגדול מאד המקובל האלוקי העניו והצדיק ר' יוסף בילעין

אם כן בל יישכח ציבור שומרי המסורת לשים בקלפי 'מרץ'

לכו תדעו אולי הם יעזרו לנו.

מוגש כחומר למחשבה מטעם **מטה דתיים לאומיים למען זהבה גלאון (חה היא בחוץ ב"ה )***

 

 

*(אני מקווה שאין מישהו כזה באמת כי השם לא עד כדי כך הזוי והוא אפליו נשמע לי מוכר).

 

**שמתם לב שיש כזה לכל פוליטיקאי מתחיל (מטה דתל"ים למען  פרוש, מטה דתל"ים למען- מה שמו- המתחרה שלו -וכד').

 

***גילוי הדעת נכתב לאחר הבחירות בשל החשש ולו הקל שבקלילי הקלים שמישהו עוד ישתכנע.

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך