באמת אין שום ייאוש בעולם כלל?עולה על הכל

למה אתם מאמינים למשפט הזה?

לא מאמינים לו.נקודונת.
אבל אז נופלים למערבולת שחורה שכזועולה על הכל


אין יאוש בעולם כללyagel

1.אני סומך על רבי נחמן, שוואדי אומר דברי ה'!! ואינו משקר חו"ח.

2.ומתוך כך אני שם לב להמון הגיון במשפט....

 

יאוש יש. עובדה.נקודונת.
השאלה מה עושים איתו.
אבל יש יאוש. ויש עצב. ויש עוד דברים בעולם חוץ משמחה.פוסעת


אין יאוש לא הכוונה שהוא לא קיים, אלא שאינו צריך להיות, שאיןyagel

לו סיבה אמיתית להיות.... כל היאוש כולו שקר אחד גדול!!! אין שום סיבה להיות מיואש.... אין יאוש בעולם כלל!!!!!!!!!!!!!

 

 

כן, גם עצב זה שקר?פוסעת

לא, יש יאוש. כן, יש מציאות של וואלה זה לא עובד, תייאשו. נסו משו אחר.

להגיד שאין יאוש זו התכחשת.פוסעת


זה מה שחזק ומטורף!!!אין על רבנו!

שאני עושה ש"ב וחורשת למבחנים, מיואשת לגמרי נושאת עיניים לשמיים (לתקרה)

ורואה סטיקר מתנוסס בגאון לאורך הארון - זה מחזק ! ושזה בתודאה - אתה מנסה גם לחשוב ככה זה  ,וזה עובד!

(בלי קשר יש לי מבחנים לעת צרה - שאני מיואשת אני לוקחת אותם ומסתכלת על הציון הגבוה למעלה.....)

את מתארת את זה כמשהו פסיכולוגי גרידא,עולה על הכל

שלא בכרח שהוא באמת נכון,
יכול להיות שהוא סתם עוזר לך פסיכולוגית.

גם פסיכולוגית זה סבבה...אין על רבנו!

וזה לגמרי נכון איזה יאוש .

תמיד יש משברים - אבל מכולם קמים!

יש משברים של ימים ויש גם של חודשים ושנים - אבל זה בסוף עובר!

ואתה יכול לקצר את התהליך!

לא מכולם קמים.נקודונת.
זה לא נכון.
נקודונת, איך אפשר לחיות בעולם שכזה?עולה על הכל


אי אפשר.נקודונת.
יש טעויות שאי אפשר לתקןשאג
אבל לא כל טעות היא רחוב ללא מוצא, וגם אלו שכן תמיד מובילות למקומות כלשהם. אולי חנות מעניינת אולי בית של מישהו ואולי להבנה שצריך להפסיק ללכת לכיוון הזה.
אולי לא תמיד זה ברור, אבל אפשר לנסות הנסיון הזה יכול להיות שווה את הטעות, כי עצם האמירה שיש אולי אפשרות זה כבר נוגד חלק מהיאוש
מה הקשר לטעויות?נקודונת.
התכוונתי למשבריםשאג
עכשיו הבנתי.נקודונת.
אבל לפעמים אין כבר שום דרך חזרה. וזהו.
לא תמיד קורה ממשברים דברים טובים בסוף.
משברים יכולים גם רק להפיל וזהו. ולייאש.
נכון, לפעמים אין דרך חזרהשאג
ולא תמיד יש דברים טובים בסוף, אבל זה שלא יצא מזה משהו טוב לא מחייב שזה ייאש
מה הבעיה?פוסעת

אני שואלת איך אפר לחיות בעולם שמתכחשים לרגש?

מצרפת משהו....אין על רבנו!

רבי נחמן מברסלב זי"ע אמר בקול גדול "אין ייאוש בעולם כלל".
כל דרשן יכול לדרוש בדרשותיו: "רבותי לא להתייאש" אך האם הוא ערב על כך שאין ייאוש?
אפשר שבדברים קטנים וקלים מעודד המשפט אין ייאוש בעולם, אך מה עם הדברים הגדולים?
אם יבוא אחד ויאמר: "אני מיואש מהמשיח, מבית המקדש, אני מיואש שאין לי את משה רבנו ויוסף הצדיק, או שאין לי אישה וילדים וכן אין לי בית? לרבנו נחמן יש כיסוי לצ'ק הזה, והוא ערב על כל מה שהוא אומר כי הכרתו ודעתו את בורא העולם היא עצומה ביותר שאין לו שני מבריאת העולם כמו שאמר בעצמו שזכיתי ליחידה דיחידה במדרגה הגבוהה ביותר שאפשר בן אנוש לזכות.

לזה שמיואש מהמשיח יענה רבי נחמן יש לך משיח! אם תדע מה זה משיח אז יש לך עכשיו ואין ייאוש בעולם ממשיח, כמו שכתב בליקוטי מוהרן, תורה כא' חלק א': אם לאדם יש דעת אז יש לו ואפילו אם יש לו בגשמיות, אם אינו יודע את הדעת הרוחנית של הדבר אז אין לו, ואפילו אם אין לו בגשמיות אם יש לו דעת, יש לו את הדבר בעצמו, כי הדבר השכלי והרוחני הוא הנצחי והדבר הגשמי הוא מדמה ומשל ושלם של השכל ואמצעי בינינו לבין השכל וההבנה, אז משיח פירושו לשוח עם השם יתברך, ומשיח לשון משיח. ועומק דברי חז"ל בגמרא: שמשיח בא בהיסח הדעת", הכוונה שהשם יתברך נמצא רק מסיחים את הדעת ממנו ואין משוחחים ומדברים עמו.

בית המקדש, שאותו בונה רבי נחמן בספריו, שבונה לו בית מקדש פרטי בשכלו, ובתוכו שורה אלקותו של השם, שאינו שוכח אותו לרגע, אם יעבוד נכון ובהתמדה על פי עצותיו של רבי נחמן.

בחינת משה זה הצדיק האמת, רבי נחמן בעצמו, שמוציא אותנו מגלות ההבנה בתורה ובחיים ע"י שלמות הדעת שנקראת משה וכן נקרא יוסף כי ע"י יורד השפע לעולם, אם לא ימכרו אותו ויקיימו עצתו שהיא התבודדות שעה בכל יום, שזה דיבור אישי שלך במילים פרטיות, להודות לו ולשפוט את עצמו אם מתנהג כראוי כלפי בורא העולם, ולבקש על העתיד ותיקון המידות שנקנים מריבוי תפילות ודיבורים. וכן בפרטיות אתה ואני נקראים משה, שצריכים להוציא דיבורי התפילה הנקראים בני ישראל, כי אני ישראל והדיבורים הם בני והגרון נקרא מצרים וכן נקרא האיש שמתבודד יוסף כי מדבר עם השם כמו יוסף הצדיק ששם שמיים שגור בפיו, אז אין ייאוש מיוסף וממשה, כי התורה הייתה הווה ותהיה.

וכן אישה זה אמונה בהשם יתברך, והילדים זה הדיבורים שמולידים בהתבודדות מהפה שלנו, ויראת שמים זה ההכנה שהשם יתברך רואה אותי עכשיו ומסכים אני לכך זוהי בבינת יראה, מלשון ראייה, וכמו שכתוב בגמרא שבית זה יראה, פרוש ראיה, זה עומק דבר רבי נחמן - אין ייאוש בעולם, ורבי נחמן ערב על זה, ומסביר זאת בתורתו, בהבנת השכל ובזה מכפר עוונות וממלא כל החסרונות כמו שכתב בליקוטי מוהר"ן תורה ח' חלק א'.
 

מאיפה הבאת את זה?עולה על הכל


אתר שאני קוראת בו דברים , מידי פעם...אין על רבנו!


תקרא..ממש מעניין!yagel

(משיבת נפש חלק ב' אות י"ח)

"לפעמים נראה להאדם השומע או המעיין בספרים, ורואה התחזקות שחיזקו אותנו הצדיקים האמיתים ותלמידהם אשר באו אחריהם, והודיעו לנו שאין יאוש בעולם, ואפילו אם נפל מה שנפל רחמנא ליצלן, אף על פי כן השם אתו עמו.....נדמה לו כאלו הם רוצים רק לפתות אותו ולהסיתו לכנוס עמו בדרך פשר בעלמא, כדי שלא יפול עוד יותר ויהיה גרוע עוד ביותר רחמנא ליצלן.

אבל האמת הוא...שרוצה הבעל דבר( יצר הרע) להסיתו ולהדיחו מדרך האמת.

.....וכל הדיבורים שהצדיקים מחזקים אותנו ומנחמים אותנו ומעוררים אותנו ומקיצים אותנו...לא מליבם הוציאו דברים אלה רק הם דברי ה' ממש...ולעתיד לבוא יזכו לראות זאת בעניהם ממש..."

אשרייכם ישראל!!אין על רבנו!

במשפט הזה אתם מאמיניםקורץ?

אין על עם ישראל!!!

זה תלוי לאיזה יאוש אתה מתכווןשאג
יאוש שמשמעותו " אין שום סיכוי בעולם שמתישהו תהיה דרך שזה יהיה אפשרי" - אז אני מאמין למשפט הזה כי מישהו מתישהו איפשהו כן יצליח

יאוש שמשמעותו "אני עכשיו ברגע זה לא מוצא את הדרך" - פחות מאמין למשפט כי יכול להיות שזה נכון

יאוש שמשמעותו "צריך לשנות משהו שהיה כבר" - לא מאמין למשפט
כי ככה רבינו שאג בקול גדול!!!!אקונה מטטה

סתאםםםם

כי אסור להתיאשש

ברגע שמתייאשים הכל אבודד

ואין תקווה...

לא מאמיןלישועתך קיויתי
אני לא מחויב לתורת רבי נחמן
נכון אבל המשפט הספציפי הזההה....אקונה מטטה


לא. גם איתו אנלא מסכימה.פוסעת

כמו עם כל תורת רבי נחמן ומה שנהיה ממנה.

אל תסתכלי על מה שניהיה ממנהאקונה מטטה

רק מהדברים הטובים שבהה...

לא. לא מסכימה.פוסעת

וזה אחרי שהייתה תקפה שבדקתי, אל תחשבי שלא.

נו טובב מה שאת רוצהאקונה מטטה


זה מוסכם על כל הרבנים...אין חולקים זה דעת תורה של הכל!!yagel


מעניין באמת לבדוק את זה הלכתית, אבל לא נראלי שרבים עסקו בזהעולה על הכל


זה זוהר וגמרא הרב קוק רמח"ל רמב"ם ועוד! זה דעת תורה שתשובהyagel

מכפרת על הכל...(ולא זה לא סותר עונש, עונש יכול להיות חלק מתהליך התיקון)

מה הקשר לתשובה?לישועתך קיויתי
אני בטוח שאם רבי נחמן היה מתכוון לתשובה הוא היה נוקט בלשון הזה, הוא בחר יאוש, לא תשובה.
הפרשנות שלך שמפרשת שתמיד יש איך לחזור בתשובה זו פרשנות סבבה, אבל אז מה החידוש בדבריו, זה דבר ידוע ביותר...
יש מספיק שחולקים על הגישה של רבי נחמןלישועתך קיויתי
כך שאני לא אקח חלק מהכתבים שלו ומקפיד עליהם כי ספציפית אין מחלוקת ברורה עליהם. מכיוון שנהיר לי שהכל מגיע מאותה השקפה אני לא פוסק בשום דבר ועניין כרבי נחמן.
יש את התורה, וצריך לעבוד את הק"בה.אין על רבנו!

חב"ד , ברסלב , גור ,קוק וכדומה - כולם יהודים שעובדים את הק"בה

, רק כל אחד בדרך שלו..... לכל אחד יש נשמה אחרת - לעולם התיקון שלך, לא יהיה התיקון של חברך...

 

שמת לב שכתבת רק גישות חסידיות...לישועתך קיויתי
הרב קוק היה מאוד מקושר לחסידותלישועתך קיויתי
ברור, אבל להגיד שגישתו היא גישה חסידית זה קצת מרחיק לכת.עולה על הכל

למרות שבדכ אני בעמדה ההפוכה של הויכוח,
אבל גם אם תאמר שהרב זצל דומה מאוד לגישות חסידיות, שואב מהן וכו',
להגיד שיגישתו היא גישה חסידית זו אמריה מרחיקת לכת.

כל אחד והדרך שלו...אין על רבנו!

וחוץ מיזה הכל הסתדר עם "האין יאוש"?

יש בה מוטיבים חסידים מאוד חזקיםלישועתך קיויתי
היא אולי לא החסידות שאנו מכירים אבל יש בה יתד חזק מאד
חסידות , מוסר , יראה וכדומה פשוט לא עלה לי...אין על רבנו!


נראה לי שלא הבנתם תמשפט...yagel

"אין שום יאוש בעולם כלל"- הכוונה אין שום סיבה ליאוש. כי תמיד אפשר לתקן ותמיד ה' איתך גם בתחתיות ארץ.

מי שלא מאמין שיפתח משיבת נפש ויקרא....

(הקדמת משיבת נפש) "הספר הקדוש הזה מחזק ומאמץ את הנפשות העייפות והחלושות והנידחות ומודיע להם שגם ממקום שהם, יכולים לחזור ולשוב אליו יתברך ואין יאוש בעולם כלל"

המשפט בא לחזק כנגד הטענה "שאני לאיפה שהגעתי עם חטאי, עליי לא מדובר שאפשר לשוב ולתקן. הלך עלי, אני חסר תקנה" (כמו בן עזאי).

לא שאין אנשים שמתייאשים, ברור שיש. לא שאין דבר כזה יאוש. יש רנשים מיואשים ואליהם פונה המשפט ואומר "הפסיקו להתייאש!! שהרי אין יאושש בעולם כלל! ועוד יש לכם תיקון, ועוד ה' איתכם ממש איפה שאתם וכו'".

יפה אתה כותבב!!!! וצודק לגמרייאקונה מטטה


מצטרפת!! תודה על כל ההסברים המפורטים והמובנים!אין על רבנו!


תודה! yagelאחרונה


פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך