אם את/ה נופל/ת ברחוב ואז מי שבא לעזור לך זה בת/בן, את/ה כמובן שומר/ת נגיעה...
אם את/ה נופל/ת ברחוב ואז מי שבא לעזור לך זה בת/בן, את/ה כמובן שומר/ת נגיעה...
היה על זה שרשור פעם עם ליפול לבור...
הוא/היא אומר/ת לך שהוא/היא רופא/ה ותן/תני לה/לו את היד והוא/היא יבדוק/תבדוק שאין שום שריטה או מכה חיצונית.
את/ה יודע/ת שאין כלום וששום דבר לא כואב לך.
@מתיישב בנשמה @בוערת @לא נשברים!
אני יתן לו/ה לעשות את זה זריז ואומר לו/ה בעדינות שימעט/תמעט בנגיעות מיותרות
אם זה יהיה משו רציני אז אני יתן לה לראות, בלי לגעת, ואם יהיה צורך- אז אלך לרופאה...
צריך להוציא אותה משם.
אתה היחיד ברחוב ונפלה ילדה שאתה צריך לשמור נגיעה ממנה?
אם אתה רואה אישה שטובעת בנהר אתה לא תציל אותה כי אתה שומר נגיעה???
טוב, אולי הגזמתי בדוגמא שלי... אבל הרעיון מובן.
אני לא מכחיש שנגעתי בנשים כדי לעזור להם לקום!
אח\ות אסור נגיעה של חיבה,
אבל בכללי אסור כל נגיעה שהיא.
אסור לגעת גם בנהג אוטובוס כשמשלמים לו.(לבנות כמובן
)
אפילו שזו לא נגיעה של חיבה.
לא יודעת את ההלכה בנושא של עזרה..
לגבי נהג אוטובוס- בדיוק שאלו משהו דומה את הרב אליהו בסמס- על מקומות צפופים שנוגעים בטעות נגיעה סתמית, אז הוא אמר להשתדל שלא ואם בשוגג אז לא נורא.
אני אצטט:
איסור נגיעה בצפיפות.
מה עושים במצבי דוחק כשנתקעים ועוברים על איסור נגיעה בגברים בלי רצון לעשות זאת? (כמו לדוגמא בל"ג בעומר במירון, בריקודגלים, ברכבת הקלה בירושלים)
הרב אליהו: משתדלים שלא יקרה, ואם קרה בטעות- אין מה לעשות.
נראה לי שרואים מזה שגם נגיעה סתמית היא בעיתית.
(וכמו גם שתמיד נזהרים בין בנים לבנות בנגיעה. זה איסור נגיעה, לא איסור לחיצת יד.)
נהג אוטובוס זה עניין אחר, כי בלי לגעת יכול ליפול כסף(מניסיון
) אבל כן נראה לי צריך להשתדל.
)אם מותר לגעת בו?
יכול להיות שבדיעבד או במקרה צורך מותר נגיעה של חיבה.
אבל לא ראוי.
ויש כאלה לדעתי שאומרים שאסור לגמרי.
מה ההבדל בינו לאבא שלי? (כמובן בקטע הזה)
לב סדוק![]()
סתם, אבל נראה לי עדיף לא לנצלש..
אפשר לפתוח על זה שרשור חדש..
זה כמו שמותר לי לישון איתו אותו חדר
לכן מותר לך:
לישון איתו באותו חדר
לגעת בו נגיעה סתמית
וגם שאלתי את אבא שלי אז אני לא עושה את זה
אם את מקפידה על זה אז סחתיין
הרמב''ם(ספר קדושה הלכות איסורי ביאה פרק כ''א הלכה ו') והשו''ע( אבן העזר הלכות אישות סימן כ''א סעיף ז') אומרים שיש איסור לגעת מגע של חיבה באח/אחותו הגדולים ועל זה אין חולק!!
מי שרוצה אפשר לעיין שם
המח' היא בנוגע לאח/אחותו הקטנים:
א) איזה גיל זה קטן?
ב) האם יש איסור?
הייתי אומרת שלנהג מותר לגעת בגלל שזה התפקיד שלו.
(כמו שלסאונדמן מותר להקליט בת..)
אבל עדיין הייתי מצפה שיהיה אסור.
אומרת יפה תודה, ושלום.
זה כמובן רק אם זה כזה נורא...
אבל לדעתי אם את/ה רואים מישהו שנפל והוא לא מצליח לקום, בוודאי לבוא לעזור לו.
לא להסס אפילו.
הייתי עושה כאילו לא ראיתי שמציעים לי עזרה.. פשוט קמה מהר
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!