עד כמה צניעות זה דבר חשוב?סתם אחתת

שלום

 

עד כמה צריך להחמיר בצניעות?

להשקיע אנרגיות ולהתאמץ בלבוש חצאיות ארוכות עד הרצפה וגרביים וכדומה...

או שמספיקה חצאית 3/4?? 

ועד כמה זה באמת חשוב?

לא עדיף להשקיע את האנרגיות בעבודה על המידות ובמצוות שבין אדם לחברו?

 

מציק לי שאנשים חושבים שאם הם צנועים אז הם נקראים 'דוסים' ואז הם בעצם מושלמים...

בעצם זה צבוע כזה...

 

אשמח לעזרה בשאלות (אני מקווה שהם מובנות )   תודה!!

 

אנסה לענותתכלית הכוסף

אני לא חושב שנכנס פה שיקול של סדר עדיפויות. יש הלכה וצריך לקיים אותה.

לגבי מה ששאלת. צניעות זה חשוב מאוד, לא פחות ממצוות שבין אדם לחברו. צניעות היא אחד מעמודי התווך של היהדות, אז כן צריך להשקיע בזה לא פחות מעבודת המידות או מצוות שבין אדם לחברו. ואולי אפשר לומר שמי שמתלבשת בצניעות כן יש פה קצת בחינה של עבודת המידות- זה ניסיון מאוד קשה!! ואת עומדת בו. להתלבש בצניעות זה קידוש ה' גדול מאוד, בדור שכולו פריצות ותאווה.

 

זה מה שאני חושב בעניין...

 

@נפש חיה. אני מאמין שהיא תדע לענות על זה יותר טוב ממני

תודה על נתיוג! ולשואלת היקרה. השאלה נכנפש חיה.
נכונה וחשובה.
בעזרת ה הערב אשיב.


תזכיאי לי .


יום טוב!
מסכימה עם כולםתורה ועבודה

אבל הפריע לי שכתבת גרביים ובאופן כללי ראיתי כמה אנשים שכתבו את זה בזמן האחרון... אין חובה הלכתית ללכת עם גרביים 7\24!!! וגם חצאית שעוברת את הברך זה צנוע. לא חייבם ללכת כל הזמן עם חצאית שמסתירה את כל הרגל, גרביים וחולצה עם צווארון

זה לא להשקיע אנרגיות מיותרותשמחת הלב

זה לעשות את מה שה' רוצה, את ההלכה. ועניין הארוך/ אחרי הברך זה תלוי אחרי איזה פוסקים את הולכת.

בעיקרון לצניעות יש רובד מחשבתי-פנימי מטורף ומהמם! ממש מציע לך ללמוד..

אבל קודם, גם אם אנחנו לא מבינים, צריך לעשות את רצון ה'.

נכון , אבל בכ"ז זה קשהאני121

אני חושבת שזה חשוב, וזה לא סותר.. את יכולה להחליט שעכשיו את עובדת על זה וכשאת שלמה עם זה לעבור למשהו אחר..

וכן , יש הרבה מה לעבוד על זה כי זה נורא קשה..

לי היתה תקופה שניסיתי ללכת עם חצאיות עד הרצפה ופשוט לא מצאץי בשום מקום והיו לי 2 חצאיות!! וכל היפות הם יותר קצרות.. אז אני משתלדת ללכת כשאני יכולה אם ארוך אבל בכ" אני לא תמיד עכשיו למשל אני עם שלושתרבעי

אז שיהיה לך (ולי) בהצלחהה!!

לפי כמעט כל הפוסקים צריך חצאית שמכסה את כל הרגל. עד הברך זוי.

קולא של המשנ"ב שקשה בסוגיות. כך סוברים למשל :ערוך השולחן, שבט הלוי, הרב זלבר( שו"ת אז נדברו), הרב מרדכי אליהו (דרכי טהרה), הרב עובדיה יוסף(יביע אומר), הרב שמואל טל(טל חיים).

לכן יש מקום לשאלה שלה.

ועדייןנקדימון
המשנ"ב ברורה מספיק גדול בשביל לסמוך עליו.
הגדוילים הגדולים של הציבור החרדי סמכו וסומכים על המשנ"ב אז מי אנחנו שלא? אנחנו בוודאי לא יותר צדיקים ו/או למדנים מהם.
אפשר ללכת עם חצאית עד הברך בלב שקט, מה שכן בציבור שלנו אורך החצאית ישייך אותך לפלגים מסויימים..
אם תלך אחרי המשנ"ב גם בחומרות שלואסטרו
אשרייך
אין הכי נמינקדימון
יכול לתת דוגמאות?
הסבה בליל הסדראסטרו
תקרא את לשונו שם.
אבל העניין הוא פשוט הרעיון של בחירת רב ולא חיפוש מתיר.
דיון הלכתי ?מדבר שור

אפשר למצוא כל מיני היתרים הלכתיים לדברים
השאלה היא, המשנ"ב זו הדרך פסיקה שלך?
כי הדרך של מציאת הקלות ואסיפתן לידי מעשה אצל שלל הפוסקים זו לא דרך 
יש לזה ביטוי אבל לא אכתוב אותו. 
הרב אבינר שליטא מביא את התייחסות הרב צבי יהודה על כך. 

"הנה קיים בעניין זה, היתרו הידוע של ה'חפץ חיים' לגבי ה'קניא', שמותר לאישה לגלות את רגלה מתחת הברך. אמנם אם היה מוותר על קולה זו, היה טוב יותר... היינו מוותרים על דקדקנותו ההלכתית של ה 'חפץ חיים'. כמובן, אחרי שפסק היתר ה'קניא', פסק כן, אבל היינו מוחלים על ההיתר בנקודה זו שהרי קיים באדם יצרא דעריות המכונה בשפה המודרנית נטייה סקסואלית" (גן נעול, עמוד 13). אם כן, אין כאן ביקורת של רבנו על ה 'משנה ברורה'.

אדרבה, הוא מקבל את פסיקתו. המצוי בפסיקת ההלכה, יודע שיש כאן עמדה מיוחדת. שהרי דעתו המקלה של     ה 'משנה ברורה' בנדון היא דעת יחיד, והוא נמצא כמעט בודד מול כל שאר הפוסקים האחרונים, שהביאו נגדו ים של הוכחות. זה מסביר מדוע כמעט כל פוסקי דורנו לא קיבלו קולה זו.    
הרב אבינר פרסם בעצמו : " לכתחילה צריך חצאית ארוכה עד הרצפה, וכמובן לא צמודה לגוף ולא בצבע מושך עין. דיעבד די בחצאית 15-10 ס"מ תחת הברך ולהשלים עם גרביים צנועות. דיעבד של דיעבד חצאית כנ"ל בלי גרביים. ויהיה רצון שכל נשות ישראל יקפידו לפחות על זה."
יש הייתחסות נוספת לזה בספר התורה הגואלת , סיכומי שיחות של הרב צבי יהודה בפרשת פינחס . 
שם הרב ממש מצטער על ההקלה הזו של המשנה ברורה. 
זה לא פשוט בכלל .. 

נהניתי לקרואהדוכס מירוסלב


יפהשורקת

גם אני

חח זה היה מוכר לי ןואז גיליתי שקראתי את זה לא מזמן

תודה רבה

ובכןנקדימון
א. בעניין ההליכה אחרי המשנ"ב כתבתי "אין הכי נמי" דהיינו אכן צריך ללכת גם אחרי החומרות, אלא שלעיתים יש מקום להקל לאנשים במקום שיש על מי לסמוך כפי האדם והצורך בייס אליו. (אני מקווה שהרמז מובן).
ב. בעניין אורך הבגדים וחובת הכיסויים למיניהם בין בגוף ובין בשיער וכו׳ כדאי לראות את הספר ׳את צנועים חכמה׳ כדי להבין שאין פה גדר הלכתי דאורייתאי בכלל אלא תקנות חז"ל, דבר שהופך את הסוגייא הזו למורכבת יותר, לשני צדדי ההלכה.
למדתי את המקורות, וברור מעל לכל ספק ששוק הוא עד הקרסולי.

וסברא היחידה שאולי מקלה, שהגדר משתנה לפי הנהוג באותו דור ומקום.   אבל דווקא בעניין הזה המשנה ברורה (וכן החזו"א וערוך השולחן )סוברים שמה שמוזכר בגמרא כמקום שצריך לכסות אינו משתנה לפי הרגלי הדור.

לפי המשנ"ב אסור בשבת להזיז סיר ואז לכסות אותו, מדין אוהל.י.


ומה אכפת לך שיתייגו אותך? ועוד לשקול את זה כנגד ההלכה...מתיישב בנשמה


לא מובן, תוכל להסביר?מדבר שור


לעשות שיקול של תיוג מול הלכה...מתיישב בנשמה


אני התכוונתי לצד השני דווקאנקדימון
שרוב הנשים הולכות עם חצאיות ארוכות יוצר מעד הברך, ואם מישהי תלך עם חצאית קצרה יותר, יש לזה השלכה.
ולעניין התיוג, באמת אולי זה לא יפריע לבן אדם אבל זה משהו שצריך לקחת בחשבון.
או אולי לא, רק ציינתי נפק"מ שיש אנשים ששמים ליבם לזה.
אה בסדר...מתיישב בנשמה


אבלשורקת

הגדולים של הציבור החרדי פסקו את אורך החצאית הזו  (משנה ברורה) כשלובשים (!!!) עם האורך הזה גרביים!

לא נכון לומר שהגדולים החרדים סמכו על המנש"ב. יש פסקי.

עם חתימות של הרב קנייבסקי, הרב ווזנר ועוד רבים שחייבות ללבוש גדביים, ולא בצבע הרגל. 

בכל הציבור החרדי הולכות עם גרביים.

אם אפשרפשוט יהודייי
המשנה ברורה חולק עלייך אבל נו שויין...
להלכה אפשר להקל...
אני מתכוון לגבי גרבייםפשוט יהודייי
^^^^^^^^א-ל-ו-ל
המעטת מאד...סלמון

צניעות היא היא עבודת מידות ע-נ-ק-י-ת בפני עצמה, על אחת כמה וכמה בדורנו.

 

כל היסוד של עבודת המידות היא בלימה של החוץ והקשבה לפנים,

גילוי של האני האמיתי שלי, לא המזוייף, ה"מסכה" החברתית שלי (איך אני רוצה ש"יראו" או "יתייגו" אותי).

 

האלוהים ברא את האדם ישר, אבל היצר רע - מנעוריו...

את הישרות הזו יש לחשוף ולשפר, והצמדות למצוות התורה - תעשה את העבודה (רמב"ם שמונה פרקים).

 

בדורנו - ה"שופוני" (תראו אותי!!) הוא מאד חזק ועוצמתי, נוצץ ומושך.

מי שבולם או בולמת את היצר הזה, שהוא יצר חברתי עוצמתי ביותר - יזכה בפנימיות שלו.

אבל חייבים להבין שזו העבודה וזה הכיוון. לא סתם צניעות ותחושת סבל!

 

באותה מידה גם עבודת השתיקה היא עבודה אדירה על הנפש.

זה יותר הקשבה פנימית אדירה ותחושת עוצמה אמיתית, כזו שבאה עם ענווה.

 

אבל, שוב, אם אדם מבין מה הוא עושה ובוחר לעשות זאת מתוך שמחה - שני הדברים האלו יכולים פשוט לשחרר אותו מכל הכבלים (בנאדם נורמטיבי, כמובן..). תחושת החירות האמיתית שתהיה לו או לה

תהיה הפרס הגדול!

 

והלוואי עלי!! ועל כולנו!!

כתבת מהמםנפש חיה.
תודהסלמון


איזה שטויות - דמגוגיה בגרוששפיפול
ממש בעיה לשים על עצמך עוד סמרטוט ואז עם הרבה סמרטוטים לעשות "שופוני כמה שאני צנועה"
פשוט שתוק. אין לך משו חכם להגיד נכון? אז לפחות אל תבלבל תשכלתכלית הכוסף


חחחחחסלמון

נשמה...

אם אתה לא מבין מה כתבתי... תשאל...

אני מבטיח להרחיב...

חמוד אתה חחח

 

למעשה, התגובה שלך מעידה שפשוט הבנת הפוך את מה שכתבתי..

 

נו טוב.. הנה חמודי, בבקשה, מישהו שהוא לא דמגוג:

 

ספר המידות, ערך "בגדים" סימן א': א. בִּגְדֵי אָדָם מְרַמְּזִים עַל מִדּוֹתָיו שֶׁל אָדָם.

 

הרב ארז משה דורון על צניעות:

 

breslev.co.il - ברסלב, פורטל יהדות, כניסת שבת, פרשת השבוע, שעורי תורה, שאל את הרב

 

אם אשקיע עוד כמה שניות בחיפוש, אציף אותך בעוד, אבל, חבל"ז

מה אתה מנסה להוכיח?שפיפול
שמישהו מכוסה בסרטונים הוא סמרטוט?
לא ממש נראה לי שהבנת מה כתוב שם.
הסברסלמון

השואלת שאלה האם לא עדיף להשקיע את האנרגיות בעבודת המידות ובן אדם לחברו.

 

תשובתי הייתה שאדרבא - לבוש יש בו עבודת מידות גדולה.

 

כמו בכל עבודת מידות, חלק מהעניין הוא להכיר את הרווח שיש במאמץ שאני עושה.

 

מספר המידות כבר מראה לך שיש קשר בין מידות ללבוש.

 

מדברי הרב ארז משה דורון אתה רואה שיש עניין של צניעות, חיצונית ופנימית ויש בה

 

עבודת מידות גדולה, קרי - עבודה על האישיות שלי.

 

ברור שיש קשר בין עבודה על צניעות פנימית לעבודה על צניעות חיצונית.

 

יש עוד הרבה שאפשר להרחיב, אבל אני לא כותב ספר, רק ראשי הדברים ואתה אמור

 

להבין ולהסיק לבד. אם לא - לא נורא, חפש את האמת שלך במקום אחר.

 

נ.ב. אף אחד לא אמר לשים סמרטוטים. זו הפרשנות הרגשית שלך.

הייתי ממליץ שתשב עם עצמך לחשוב: מה כל כך הרגיז אותך בתשובה שלי,

נסה לחשוב שאני אומר משהו אחר ותקרא שוב את התגובה.

אני לא אבזבז את הזמן בלהתווכח עם הלב שלך...

בעיקרון עד כמה שידוע לי עפ""י הרב שמואל אליהו שליט"א-בוערת

ההלכה היא שהפתח צוואר ציך להיות סגור (נאלי שלא יראו את העצמות שבולטות, אבל בלי צווראון...)

שרוול 3/4.

חצאית 3/4 ועדיף MX.

וגרביים- זה לפי מנהג המקום, ז"א- שאם בבית שלך ובשכונה שלך הולכים עם גרביים- אז תלכי גם את, אל תהיי שונה...

ובעיקרון הכל חשוב, אבל הצורה החיצונית שלך, היא לא מראה על הםנימיות ושאר המידות, אבל אני חושבת שהיא משפיע....

השפיע. אחרי המעשים נמשכים הלבבות.נפש חיה.


לדעת אביואסטרו
מעיקר הדין חצאית עד הקרסול. ועדיף גם גרביים
ואם 3/4 אז גרביים עד מעל לחצאית.
נכון. לגעת הרב זצ"ל צריךשהרגל תהיה מכוסה- אבל לא חובה על הכףבוערת

רגל, ואם נוהגים בקהילה ללכת עם גרביים- אז שלא יהיו שונים.

 

וסתם לידע כללי, אז שיטת הרב שליט"א היא כמו אביו בכל נושא...

הרב שמואל אליהו לא פוסק כמו אביו בכל דבר...הדוכס מירוסלב


אני שמעתי אותו ביום שישי אומר שדעתו היא כמו הרב זצל.בוערת

ומהכרות משפחתת עם הרב שמואל והרב זצ"ל אז בכל דבר אני רואה את הקש , הדימיון בינהם...

שאלתי את הרב שמואל על אתר שאלה מהמאמר מרדכי והוא ענה לי אחרתהדוכס מירוסלב

ומההכרות כנ"ל, אני חושב אחרת.

אמנם זה בנקודות ממש קטנות והלכתיות גרידא, אבל יש הבדל

טוב...בוערת


חשוב מאודדד זה חלק מעבודת המידותלא נשברים!
כי זה לכופף תרצון שבא לי להיות עם בגד שהוא פחות צנוע ולהתגבר וללבוש צנוע
אמממ...חשיבות?-חשוב מאוד ומאודאנו_נימי (G+)

לדעתי ולדעת הרבה רבנים גדולים בדורנו צריך להשתדל ולהחמיר עד כמה שאפשר בצניעות,במיוחד בדור שפרוץ בזה מאוד.

יש את העניין של החטאת הרבים,דהיינו אם אישה או נערה הולכת בלבוש לא צנועה היא מחטיאה את הרבים וגדול המחטיאו יותר מההורגו.

צריך להשקיע בהכול-הצניעות לא נוגדת אדם לחברו או מוסר ועבודת המידות.אין כמעט קשר בין הדברים.

'דוסים'-פרוש המילה הוא 'דתיים' בהברה אשכנזית. אין קשר בין מושלמות(שזו בכלל טעות גדולה-בעז"ה בפעם אחרת[שלמות ומושלמות]) לשמירה על צניעות.

הדבר דומה לדברי המשנה באבות

אם למדת תורה הרבה אל תחזיק טובה לעצמך שלכך נוצרת-כך בכול עניין ועניין בעבודתו ית'.

 

חזקי ואמצי!!!

בצניעות בדורנו יש הרבה עבודת המידות:לא להסחף אחר החברה, להתגי.

להתגבר על זה שחם, לא להרגיל את הנפש לחפש קולות מתחת לאדמה, להתאפק מלגלות דברים שלא צריך, לחיות את האמת שאתה מאמין בה.

תתחילי עם המידות האלה, וכמובן שאסור להזניח את המצוות שבין אדם לחברו, כי צנוע אמיתי לא מבליט את עצמו, ונותן הרבה מקום לקב"ה ולהבדיל גם לחבריו.

איפה את רוצה להיותמדבר שור

שלום
אנסה להביא את דעתי הקטנה  
צריך לזכור שצניעות זו תכונה פנימית, נפרט לימוד קטן על זה ברשותך ... 
**************************************************************************
מספרת הגמרא (מגילה"יג): "בשכר צניעות שהיתה בה ברחל זכתה ויצא ממנה שאול ובשכר צניעות שהיה בו בשאול זכה ויצאת ממנו אסתר"  שאול הומלך באוהל ויוצא ומספר שהנביא גילה לו איפה האתונות ואסתר לא מגלה את ארץ מולדתה ... יש פה עיקרון שנעמוד עליו. 
***************************************************************************
שואלת הגמרא מה היתה צניעותה של רחל, ועונה -במסירת הסימנים ללאה. 
היא מסרה לה את הסימנים ולמעשה מסרה את אהוב ליבה! יעקב אבינו הענק שבענקים! מסרה את עצמה מהזכות להרכיב את עם ישראל. הרי לאבות הייתה רק אישה אחת ... 
והרי כתוב לאה עיניה רכות. למה? כי היא חשבה שתינשא לעשיו , אז מרוב בכי נשרו לה הריסים. 
ומה רחל עושה?? מוסרת לה את הסימנים. 
איך אפשר לתפוס את זה בכלל?!?!?!  איזה ענקית רחל אימנו! והיא יושבת ומבכה עלינו שנשוב לארץ. 
השבוע היה מטען שהתפוצץ ליד הציון ... לאף אחד לא קרה כלום . רחל אימנו היא הסמל של העוצמה הנשית והצניעות והקב"ה שומע את תפילתה! לא יכול לעמוד בפני תפילתה .
הקב"ה בכבודו ובעצמו, מנחם אותה על בכייה ואומר: "מִנְעִי קוֹלֵךְ מִבֶּכִי, וְעֵינַיִךְ, מִדִּמְעָה: כִּי יֵשׁ שָׂכָר לִפְעֻלָּתֵךְ נְאֻם-ה', וְשָׁבוּ מֵאֶרֶץ אוֹיֵב. וְיֵשׁ-תִּקְוָה לְאַחֲרִיתֵךְ, נְאֻם-ה'; וְשָׁבוּ בָנִים, לִגְבוּלָם". והינה שבנו. בזכות אמא שלנו
***********************************************************************************
מהי הצניעות?  הסתרה – שמירה על סוד, לא לגלות, לא לחשוף. צניעות היא ההיפך מחשיפה. 
את מבינה? צניעות זו תכונת נפש ! זה שיא עבודת המידות!! 
במיוחד בדור שלנו, כל אחד מקבל ידיעה או עושה מעשה הכי קטן וישר מפרסם אותו ברבים...
זה חוסר צניעות. 
אין הברכה שורה אלא שורה אלא בדבר הסמוי מהעין . 
ההיסחפות לתוך העולם הזה שעסוק בלחשוף כל הזמן יוצרת אצלנו את הניתוק הזה בין העולם הפנימי של עבודת המידות, ענווה וצניעות, לבין העולם החיצוני של הלבוש, השיחה, הראייה .  
*************************************************************************************

בפרשה האחרונה אהרון הכהן פושט את בגדי הכהן הגדול , ואנו רואים בפרשיות בהם מתוארת עבודת הכהן, כמה פירוט יש על לבישת הבגדים והורדתם ושוב ושוב .... כמה התורה כותבת על זה .... 
לכאורה אם זה חסר חשיבות, מה לתורה להרחיב על זה.. 
אנו מבינים שיש חשיבות. בגדים מסמלים משהוא, מביעים משהוא, הלבוש שלנו גם פועל עלינו פנימה. 
יש לזה משמעות . 
בחורה שלבושה בצניעות ברורה, כמו כן, גבר שעל ראשו כיפה ברורה, יפה, זקן וציציות , מוקרנת פה החוצה אמירה מסוימת .
וזה פועל עלינו, כמו כן זה פועל על מי שרואה אותנו, אנו רואים איך זה מגיב על הסביבה ואז זה גם דורש מאיתנו את הצורך להתאים לאיך שזה נתפס , את מה שזה מייצג. 
ואם עניינינו בחיים זה קידוש שם שמיים ואנו בעניין החשוב שקשור מאוד לעבודת המידות של ( גמרא ביומא) תהיי התורה נאהבת על ידינו . אז זה משפיע עלינו כללית . להיות מקרינים אור תורה  ומידות. 
מקווה שלא הארכתי מידי ... 
בהצלחה רבה רבה 
בשורות טובות בע"ה !!!   

^^ יפה מאודהדוכס מירוסלב


לא נכוןמאיר231

יש מלא רבנים שיגידו לך להתגבר על כעס ולשון הרע.

זה גם הלכתית פחות חשוב מצניעות.

 

צניעות זה לא המצאה של רבנים, אלה אם אתה מדבר על תנאים, ואז לך תדע,

 

אבל לדעתי יש קצת אמת במה שאתה אומר, שהופכים את הצניעות לדבר כ"כ חשוב למרות שהוא לא עד כדי כך חשוב.

 

ולהתגבר על קמצנות, יכולת להגיד כל תכונה אחרת כמעט, אבל קמצנות???

הרבנים יגידו מה שנוח להםשפיפול
עדיף להם תמיד להתעסק בשטויות כמו אורך שרוול מאשר בעבודה רוחנית אמיתית
אתה חושב שקיום מצווה חומרית זה חשוב?מאיר231

כמו להדליק אור בשבת?

מה כולה עשית?

זה עבודת ה' אמיתית?

מה זה השטויות האלה של לקחת עור של בעל חיים מת, לצבוע בשחור, ולכרוך סביב היד? (ולא לדאוג, זה בטח היגיני)

 

לדעתך יש תורה שבעל פה?

מה דעתך לגבי נטילת ידיים?

 

או אתה רק כופר בממסד הרבני של ימנו?

 

אם זה עוזר במשהו, אני גם לא כ"כ מאמין בממסד הרבני.

בעיקרוןבן אדם לחברו

בעיקרון עד כמה שידוע לי חז"ל אומרים: "על 3 דברים יהרג ואל יעבור, עבודה זרה וגילוי עריות... ולשון הרע כנגד כולם" גילוי עריות נכנס לגדר של צניעות כלומר ההיפך הגמור של צניעות וחז"ל אומרים שחטא לשון הרע יותר חמור מזה, ויותר מזה הם אומרים שחטא לשון הרע שקול כנגד שלושתם: רצח, זנות, ועבודה זרה.

 

אז אשמח לדעת איך רבנים הגיעו למסקנה שצניעות חשובה יותר ואני לא חלילה באה לזלזל בזה, אני חושבת שהכל חשוב וכל אחד יעשה ככל יכולתו אבל חז"ל אומרים עוד שעל חורבן בית ראשון שנשים לא התלבשו בצניעות, לא שמרו שבת וכו' כלומר עבירות שבין אדם למקום גלינו רק ל-70 שנה ואילו בחורבן בית שני על עבירות שבין אדם לחברו עדיין לא נגאלנו, אני חושבת שיותר מכל מאמר חז"ל זה והשתיקה העיקשת של בורא עולם עד שלא נתקן את הפגם הזה מעידה כאלף עדים מה חמור יותר ומה בורא עולם מצפה מאיתנו, הכרתי הרבה אנשים שמרוב רצון לדקדק ולהחמיר בבין אדם למקום רצחו נפשות (לא פיזי) של אנשים סביבם הכרתי אישה שעטתה על עצמה של אבל מהיכרות קרובה איתה הנשמה שלה שחורה, שחורה מאוד והיא פגעה בי מאד בצורה ממש חמורה עד כדי כמעט איבוד השפיות, אז אני לא אומר לאנשים מה לעשות במיוחד שמדובר פה בהלכות שולחן ערוך אבל יש חז"ל מפורשים שאומרים מה חמור יותר והיכן אנחנו צריכים להקפיד ולהחמיר יותר.

 

ויש עוד משהו חז"ל אומרים: "שעל עבירות שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר עד שירצה את חברו" כלומר גם אם אדם/אישה תתעטף ותכסה גם את העיניים ותצום את כל יום כיפור והיא/הוא ציערו אדם ולא ביקשו את סליחתו התשובה פשוט לא מתקבלת.

 

אז כן צריך לשמור על צניעות אבל ברגע שאדם משקיע משאבים רק בחומרות שבין אדם למקום ושוכח את הבן אדם לחברו ועבודת המידות היא הדבר הבסיסי כדי לתקשר עם החברו אז הוא בעצם הופך להיות קנקן ריק מתוכן.

 

בא ניקח סתם דוגמא נגיד גבר שרוצה לעשות שמירת עיניים וסבתא שלו הנכה צריכה מישהו שיקח אותה לקופ"ח ואין מישהו אחר שיעשה את זה ובשביל שמישהו אחר יעשה את זה הוא יצטרך לריב עם הסביבה או לצער את סבתא שלו שתמשיך לסבול נראה לי שברור מה הוא צריך לעשות (זה אמנם דוגמא מאד קיצונית) או שנגיד אישה שמקפידה מאד על צניעות אבל כל היום מדברת לשון הרע/ או לא נזהרת החפץ חיים אומר במפורש שכל המצוות שלה עוברות לאדם שעליו דיברה לשון הרע וכל העברות שלו עוברות אליה וזו ממש לא מליצה זו עובדה.

 

אז מה יותר חשוב? הכל חשוב אבל נראה שכיום אנשים מתמקדים בעיקר בטפל (חומרות) ושוכחים את העיקר (חומרות בבין אדם לחברו/אפילו לא חומרות הדין הבסיסי והמחייב).

לא מסכים עם שום מילהמאיר231

זה כמו עדיף שיזרוק עצמו לכבשן האש מאשר ילבין פני חברו ברבים.

זה אימרה, חמודה, לא קשורה למציאות אלה באה ללמד אותך דברים.

 

אני יכול לקחת דוגמה דומה, אני שומר שבת, וסבתא שלי רוצה שאני יענה לה תמיד תמיד, גם באמצע שבת, כשהיא מתקשרת, כי היא בודדה ומסכנה

זה אומר עכשיו אני אמור לחלל שבת?

ומה עם לנסוע אליה בשבת כי היא בודדה?

 

המקרה שאתה מספר הוא קיצוני, שבו אתה מתאר סיפור ספציפי ומשווה דברים שלא שווים בגודלם.

אני יכול להשוות שמירת עיינים לרצח, או שמירת שבת ללהגיד למישהו שלום, זה פשוט לא מקרים ששווים בגודלם.

 

חורבן בית ראשון נהרס בגלל שפיכות דמים  לא פחות מעבודה זרה וגילוי עריות ולא, צניעות וגילוי עריות הם לא הפכים.

 

זה לא נהרס כי לא שמרו על צניעות אלה גילוי עריות

 

ובית המקדש הראשון שנהרס לא נהרס בגלל שלא הקריבו קורבנות

הנביאים קמו נגד הצביעות שאת מדברת עליה בבית המקדש הראשון ולא השני.

 

 

אני מכיר אנשים עם נשמה שחורה שמקיימים בני אדם לחברו, והם פגעו בכ"כ הרבה אנשים

זה שאת מכירה מקרים כאלה, קיצוניים ולא משקפים, אולי משקפים ציבורים ספציפים, לא הופך את בן אדם לחברו לקדוש.

 

באותו דבר אם מישהו מקדש רק דבר אחד, או בבין אדם למקום או בבן אדם לחברו הוא יהפוך לקנקן ריק.

 

הבעיה היא לא ששומרים על צניעות, אלה כשהיא הופכת לדבר הכי חשוב בעולם.

 

אז ככהבן אדם לחברו

בשורה התחתונה בדיוק הסכמת איתי שהבעיה היא לא ששומרים על צניעות אלא כשהיא הופכת לדבר החשוב בעולם, דבר שני מוטב לו לאדם שיפול לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים זו ממש לא אמרה חמודה זו עובדה שכמעט קרתה, ואם זכרוני אינו מטעני היה תנא אחד או שניים שנכנסו לתנור לוהט כדי לא לבייש יהודי ולכן אגב הם היו תנאים שיכלו להחיות מתים.

 

המקרה של שבת לא שווה למקרה של שמירת עיניים מהסיבה הפשוטה שמירת עיניים זו חומרה שמירת שבת זו חובה מדאורייתא וכתוב במפורש "איש אימו ואביו תיראו... שבתותי תשמרו" מדוע נסמך וכו' אלא שאם יאמרו לך לעבור על דברי תורה אסור לך לשמוע בקולם, ושוב אי אפשר להשוות שמירת שעיניים (חומרה) לאיסור מדאורייתא- רצח שעוד כתוב בעשרת הדיברות, מה הבעיה לשמור שבת ולהגיד למישהו שלום בפה יש איסור כזה שלא ידעתי?

 

לגבי חורבן בית ראשון שפיכות דמים זה בדיוק עברות שבין אדם למקום וכתוב במפורש שבית ראשון נחרב בעוון אי שמירת שבת וחוסר צניעות אתה מוזמן לעיין בישעיהו ג' ולא הבנתי איך גילוי עריות זה לא בדיוק ההיפך של צניעות, זה בדיוק ההיפך של צניעות, ברגע שאדם שוכב עם מי שהתורה אוסרת עליו לעשות זה (7 קרובים) זה גילוי עריות והוא הפר את הצניעות שלו, חבל שאתה לא מבין את הקשר הבסיסי הזה.

 

בבית ראשון לא דיברתי על קורבנות (גם לא בשני) אז אין לי מושג מאיפה הבאת את זה.

 

כתוב במפורש בחז"ל: "שעל קמצא ובר קמצא..."- שנאת חינם וזה היה בחורבן בית שני.

 

אין דבר כזה אנשים שמקיימים בין אדם לחברו ופגעו בהרבה אנשים אם הם פגעו הם פשוט לא מקיימים, זה כמו שתגיד אני מכיר אדם שיש לו הרבה כסף אבל בעצם אין לו כסף.

 

או שכן או שלא, יש כללים מאד ברורים לבין אדם לחברו ו"החפץ חיים" ליקט אותם מהגמרא בצורה מאד מדוייקת אם אדם הולך לפיהם בצורה מדויקת הוא נזהר בבין אדם לחברו ואם לא אז הוא עובר על בין אדם לחברו.

 

ושוב נחזור לאותו נושא שכתבתי בהתחלה אסור לקדש שום דבר הבעיה שכיום אנשים מקדשים את בין אדם למקום ומזלזלים/ לא מקפידים מספיק בבין אדם לחברו, אין צורך ללכת מקיצוניות לקיצוניות כדי לקיים משהו.

 

מאחלת לך שתשכיל ללמוד מדרכו של הרמב"ם כדי להבין שאין צורך להיות קיצוני לשום כיוון אלא לחפש את דרך האמצע, לבד ממידת הענווה שבזה הרמב"ם אומר שחייבים ללכת לקיצוניות השניה.

 

הבעיה הבסיסית בדור הזה שאנשים לא מבדילים בין חומרות להלכות דאורייתא ודרבנן כפי שמשתקף מדבריך.

שמירת העינייםשלום לכם.

שמירת העיניים זה ממש לא חומרה!

זה עיקר הדין!

אוקייבן אדם לחברו

לא דיברתי על שמירת עיניים בבסיס כמו שהתורה ציוותה ולא תתורו אלא על חומרות למשל הדוגמא שהבאתי שם למעלה, הרי אם אדם לוקח את סבתא שלו לדוגמא לקופת חולים הוא יכול להיכשל והוא יכול לא להיכשל זה לא כמו מי שהולך לבית בושת (בכוונה הקצנתי כדי לחדד את כוונתי) בנאדם פשוט נמצא היכן שנמצאות מחשבותיו, אז ברור שאם מלכתחילה בנאדם מכניס את עצמו לאיסורים והוא אומר ה' יעזור לי לא לחטוא, אז ה' לא יעזור לו וזה תהיה בעיה שלו אבל אם הכניס ה' אדם לניסיון טוב יעשה אם יתפלל והוא יקבל את העזרה שלו (יש סיפור בגמרא שהלכו להציל אישה מבית בושת כלומר התנא הוכרח להיכנס למקום אסור ולכאורה עבר על לא תתורו) ועדיין למרות שזה עיקר הדין זה לא מגיע לדרגת חומרות העבירה של יהרג ואל יעבור ובטח ובטח לא ולשון הרע כנגד כולם.

 

יש סיפור בגמרא על תנא שהשטן התחפש לאישה ורצה להכשיל אותו, נדמה לי בן בבא והוא תקע שיפודים בעיניים שלו כדי לא לחטוא, הוא לא הרג את עצמו...

דעתי האישיתמאיר231

יש לצניעות חשיבות בפני עצמה

אבל רוב החשיבות של דורנו בצניעות זה כמו ללבוש כיפה

זה מראה לאחרים ואפילו לך כמה את דתייה.

 

לגבי להשקיע את המצוות בבין אדם לחברו, אז למה לא בבן אדם למקום?

ולדעתי צניעות זה חצי חצי.

 

הרבה דוסים צבועים, הרבה טיבעונים צבועים, הרבה פמניסטים צבועים, יש בכל מקום צבועים.

 

לגבי ההלכה, לדעתי זה תלוי על הסביבה שלך.

אם כל הבנות בלבוש מסוים אז אוטומטית יש יותר סיבה להחמיר עד הרמה הזאת.

לא שזה הדבר הכי חשוב, אבל אם את באזור שבו כולם בחצאיות ארוכות, אז ארוך יותר חשוב.

מנגד אם את באזור חילוני, אז לדעתי מכנסיים צנועות זה לא סוף העולם.

הלכה היא גדר מוחלטמדבר שור

אחי, דבר ראשון הלכה הוא גדר מוחלט 
עם משחק בין קצוות של פוסקים לכאן ולכאן 
מכנסיים הן כרגע מחוץ לגדר הזה 
ג

אין שום גדר הלכתי בלבוששפיפול
אפילו לפי המ"ב שהוא מחמיר וקיצוני.
תלמד הלכה מעשיתמאיר231

הלכה מעשית לא פוסקים לפי האם העוף טרף או כשר, אלה לפי השואל.

יש חתיכת הבדל בין "הלכת בית המדרש" להלכה מעשית.

צניעות זו המצאה של רבנים ולא הלכהשפיפול
והבנים המציאו אותה בגלל שהם מאוד גרועים במידות ולא רוצים לדבר על עבודת מידות שהם נכשלים בה כל הזמן.

בגלל זה הם המציאו את הצניעות שזו שטות מוחלטת ודבר חיצוני ומאוד לא חשוב ועל זה הם יכולים לקשקש עשר שעות ביום.
אני חושב שיש לך טעות חמורה!מתיישב בנשמה

הצניעות היא לא המצאה של רבנים בני דורנו!

ולומר על רבנים גדולים שהם גרועים בעבודת המידותמטורלל

עייני למעלה ותביני שצניעות היא גם עבודת המידות.מתיישב בנשמה

והצניעות לא פחות חשובה מכל מידה אחרת.

ומי שמדבר על להיזהר...

אני לא חי בשקר. אני מאד מאמין בדרך שלי, ולא תורידי אותי ממנה.

אתה נציג של התנועה הרפורמית?מדבר שור

פשוט יש היום המון שתולים הכל מיני מקומות של תנועות שממומנות ע"י קרנות לידידות וכו'.. 

של תנועות שמטרתן לרסק מושגי קודש בעם ישראל . 
אתה מהן? 
משלמים לך לרשום את התגובות האלו? 
את הרעל הזה שאתה שופך פה? 
תעשה לנו טובה. 
יש לנו תורה ואנו חיים לאורה ... כן , גם כשקשה לנו . 
יש יהודים שהחליטו לוותר ולזרוק הכל ואז ממליא האנשים שעוד שומרים על ערכי קודש 
הם כמו מצבה חיה לחולשות שלהם. 
כאילו הוויתם מספרת לאלו שוויתרו שהם חלשי אופי . 
עובדה שיש אנשים שחיים תורה . 
אז אחי ... 
שחרר אתנו בחייאת 
אוהבים אותך  

אני חושבת שאתה לא צודק בזה.נפש חיה.


לא ברור על מה מדובר רק מובן שהצווחות נשמעות כעת ממךמדבר שור

אח שלי  
הדברים שלך חסרי טעם 
יש להם ריח לא טוב .
אתה מפיץ רעל 
לא יודע מה מניע אותך אבל זה בטוח משהוא לא טוב . 

הבנו מה יש לך להגיד , הרעיון די חוזר על עצמו בכל תגובה 
נשמח לך אם תניח לנו 
תודה 

אין טעם להגיב לו, הוא טרול סדרתי. לא יודע למה לא חוסמים אותוהדוכס מירוסלב
אהה.... שוין.נפש חיה.


הסתכלתי בתגובות קודמות שלו... לגמרי טרול...מתיישב בנשמה


אסור בתחלית האיסור לבזות רבניםאנו_נימי (G+)

גם ובמיוחד את בני דורנו, שמעלת הרב יורדת במובן מסויים.

דבר שני-ניתן לך שכל,לא כל דבר צריך לשאול את הרב ויש גם מקום,אומנם קטן אבל חזק-לא לדעה עצמית-אלא ללימוד עצמי ומעמיק של הנושא והסקת מסקנות אוביקטיביות. נקודה ס"פ.

הצניעות היא יסוד גדול ועמוקאנו_נימי (G+)

בכלל התורה כולה-עיין חומש בראשית עם מפרשים.(בסיס ויסוד לכל יהודי)

גם אם לא כתוב בשו"ע עצמו:א. יש עוד מקורות פסיקה כמו רמב"ם ועוד פוסקים(וגמרות כמובן)

ב. ישנו את החלק החמישי של השו"ע.[אם אינך יודע מזה-גגל את העניין].

ואולי...מדבר שור

נראה שמישהוא אחר צריך להיזהר.... 

והפוסל במומו פוסל... 
בנחת אחי \ אחותי 
הכתיבה נשמעת כמו מלחמה גדולה ... 
זה לא בריא לנפש וגם לא נכון 
 

כן? אז אולי תחבר ספר בנושא? אני מאמין שכל גדולי ישראלתכלית הכוסף

יכתבו לך המלצה חמה....שמור על הפה גבר, המבזה ת"ח אין רפואה למכתו. ראה הוזהרת...

צניעות זה ממש לא המצאה של רבנים!!שלום לכם.


צניעות זה מידה בנפשאורפז1

צניעות זה מידה בנפש!

 

בדיוק כמו ענוה, אהבה, וכו...

המידה בנפש מתבטאת במחשבה בדיבור במעשים ובלבוש....

אם תרצי תגידי ואגיב לך אני רואה שנתנו לך תשובות יפות מאדנפש חיה.
אני לא שוכחתצ אותך בכלל.נפש חיה.


לרוב הדברים אשאיר לאחרים להגיב,אני77אחרונה

יש לי משהו אחד חשוב לומר, אני מבקש שתקראי לפחות עד הגלים.

 

הצניעות לא אמורה לקחת מאיתנו אנרגיות ולבזבז אותם על מאבקי צניעות במקום על שאר מידות הנפש.

ולא רק זה, אלא שהאמת היא הפוכה. הצניעות נועדה להגן על האנרגיות שלנו מלהתפזר בחלומות על המין השני (במקרה הטוב, במקרה הרע- מלצאת באופן מושחת ולנהל את החיים שלנו ושל הסובבים אותנו סביב המשיכות הגופניות שלנו.)

 

את אולי לא מודעת לעד כמה הצניעות פועלת את הפעולה הזו, אבל היא עושה את זה מתחת לפני השטח בצורה שקטה ומעולה. ואני משער שאת גם לא מודעת לכמה בעיות מוסריות ונפשיות יש בעולם המופקר שמחוץ לבועה שלנו.

 

~~~~~~~~

רק כדי שהדברים לא יראו מוזרים, כי המציאות נראית לך אחרת, אז אני אסביר למה הם נראים לך אחרת.

יש באדם מידות, שיטות חשיבה, הנהגות, רגשות רבים שמשמשים בתפקידים שונים.

יש מהם כאלו שבונות לאדם מסגרת. מסגרת מיועדת למקד את האדם, ליצור לו חוקים וכללים שיהפכו אותו לאדם בן תרבות, שיודע לשלוט בעצמו ולכוון את עצמו. על ידי זה יש לאדם תשתית כזו שהוא יכול להפוך לאדם עדין יותר, נאמן יותר, חושב יותר, אוהב יותר.

הצניעות היא אחד האמצעים ליצור את אותה המסגרת שהופכת את האדם לבן תרבות.

בעולם ישנם אנשים שחיים בהפקרות, וכנגדם יש אנשים שמנסים להילחם בהפקרות וליצור מסגרות. הרבה פעמים האנשים שנלחמים על המסגרת, ממקדים באמת הרבה מהמאמץ שלהם במסגרת יציבה (ובד"כ הם גם יעשו אותה די קשוחה, אולי מידי) ושוכחים את העיקר-ליצוק תוכן לתוך המסגרת. ללמד את האנשים להיות נעימים, אציליים, וכו'. אז הם שומרים על המתוה הכללי של החיים שיהיה נורמלי, אבל לא מיטיבים לרומם אותו למעלה מזה.

אבל באמת צריך לפעול בשני המישורים. גם ליצור מסגרת, למנוע מהאדם להפוך לבעל חיים משוכלל (הן במובני התאוות, הן במובני האלימות, הן במובני המחויבות שלו לאלוקים). ועל גבי זה להפוך אותו לאדם חברותי, נעים וכו'.

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך