תפתחומהממת!!

יש אנשים שלדוגמא אם הם ביומיום לא הולכים עם מכנסיים (מדובר על בנות בדוגמאקורץ) אז בטיולים מותר לשנות מהכללים הרגילים ולעשות משו שאנחנו לא עושים ביומיום.... אתם חושבים שזה נכון??

אשמח לתגובות

ממש לא נכון, אפילו קצת צבוע.בלון הליום
אז מה אם נמצאים בטיול?! פתאום מותר לשנות מהרגלי לבוש יומיומיים?! ממש לא!
לדעתי ממש ממש לא נכון.בוערת לא"י!!!
עבר עריכה על ידי בוערת לא"י!!! בתאריך י"א בתמוז תשע"ז 00:02
צניעות זאת צניעות, תמיד. לא משנה במצב החיצוני, תמיד צריך.
זה צבוע ממש פעם ככה פעם ככה. תחליט- אתה ככה או ככה.
אין שום סיבה הגיונית לשנות מהרגיל.

אם אני בכללי הולכת עם חצאית ארוכה, ובטיול החלטתי ללכת עם חצאית קצרה או ח"ו עם מכנסיים, זו עדיין עבירה חמורה באותה מידה אם זה לא היה בטיול. ממש לא משנה אם זה טיול או לא, או כל סיטואציה אחרת. אני הולכת בצניעות- אז תמיד. ותמיד זה תמיד, לא מידי פעם ואפילו לא רוב הזמן צנוע ורק חלק לא.
זה צבוע, זה לעבוד על עצמי ועל אחרים בעיניים, וזה משפיע על הנפש.
וכמובן כמובן- ה' יתברך נמצא בכל מקום. בכל מצב. הוא רואה אותנו תמיד. מה אנחנו עושים. אז מה זה משנה אם אני בטיול או לא, ה' רואה מה אני עושה בכל מצב ובכל זמן.
כמובן שלא(הכוונה שזה בעייתי)אנו_נימי (G+)

כל פריקת עול שמובעת גם בדרך עקיפה היא בעייתי ומשפיעה.

לאא ממש לא .א"י לעמ'י
זה נקרא צביעות מגעילה .
זה הכי לא נכון.. על זה נאמר דתי לפי דעתי.. זה תופעה עצובהלא נשברים!
ממש לא!במחשבה

מה ההבדל בין טיול ליום חול?

הלכה זו הלכה, והיא לא משתנה כשיש טיול.

ולכן, אדם שבאמת חפץ לקיימה- יקפיד עליה וישמור אותה בכל עת.

רש"יום אומר שאשה יכולה ללכת במכנסייםשפיפול
בגמרא במסכת שבת.
נדמה לי דף עט או צא
אני לא חושבת שהמכנס שהיה בזמנו של רשי דומה לזה שמוכרים היום.לא נשברים!
אין מצב
אז מותר לאכול חזירשפיפול

כי החזיר בתורה הוא לא החזיר של היום.

ההשוואה ממש לא קשורהבמחשבה


השוואה מדוייקת, נכונה והגיוניתשפיפול


ממש לאבמחשבה

ואין לי זמן לפרט כרגע

אבל אין מה להשוות בין מכנסיים (שאמנם, אין לי מושג איך היו נראים אז, אבל ודאי שלא כמו המכנסיים בימנו)

לבין חזיר

רוצה להגיד לי שהחזיר ישתנה?! לא נראה לי..לא נשברים!
אני חושבת שזה תלוי מה.לב סדוק

לדעתי, זה בסדר להחמיר כשנוח, אבל בטיולים זה יותר קשה אז מקלים.

אבל אם זה משהו שזה לגמרי אסור- זה גרוע.

(אני אתן דוגמא להסביר את ההתחלה... אני נגיד ברגיל הולכת עם חצאיות מקסי, אבל בטיולים לפעמים אני הולכת עם 3\4.. )

כשקשה מקלים? מאיפה הבאת את זה?בלון הליום
כל הגבורה זה לעמוד בניסיון גם כשקשה ולא "לברוח" להיתרים והקלות למיניהם..
נגיד אני רגילה ללכת עם 3\4...לב סדוק

אז מותר לי להחמיר ביום יום וללכת עם מקסי.

אבל בטיולים לחזור למה שאני רגילה.. הובנתי?

כתבת הפוך. שמלכתחילה את הולכת עם מקסיבלון הליום
ובטיולים עם 3/4.

לא חושבת שלזה היתה כוונת פותחת השירשור. יותר בכיוון של מכנסיים בטיול.
כתבתי הפוך, אבל התכוונתי בערך ללכתחילה 3\4..לב סדוק

אין לי כח להסביר עכשיו מה התכוונתי.. אולי יותר מאוחר.

הכוונה שלי היתה:לב סדוק

אם זה דבר שבעיניך ובעיני ההלכה הוא אסור- אז הוא אסור גם בטיול.

אם זה דבר שהוא בסדר בעינייך ובעיני ההלכה, ואת רוצה להחמיר בו(לדוגמא בעיניך ובעיני ההלכה זה בסדר חצאית 3\4, אז אפשר ביום יום להחמיר) אבל בטיול לא חייבים להחמיר.

אלא אם כן זה קיבלתי על עצמי, ואז יש בזה עניין של נדר.

זה ממש לא נכוןחולות
ואצלנו היו מקפידים ללכת עם ציצית גם הטיולים...
הלכה תקםה תמיד.. בכל שטחי א"י...
אם את חושבת שצריך ללבוש חצאית אזghgh

תלבשי חצאית גם בטיול ואם את חושבת שאפשר מכנסיים אז תלבשי אותם גם ביומיום                                           לא מבין איפה ההתלבטות.                

אני לפעמים בטיולים שמה חצאית 7\8 ולא נגררת.פוסעת


אני לא חושב שזה צביעות, ולא פריקת עול.אני77

זה פשוט חוסר צניעות. והלכות צניעות והמוסר שלהם תקף בטיול כמו בכל מקום.

 

מה שנכון זה שיש דברים שהם לא הלכה אלא הנהגה ראויה, ובהם אפשר להקל במקרים מיוחדים.

 

חופש נעים.

בדבר שמצוי במחלוקת הפוסקים ניתןדובל'ה

זה דבר שמצוי במחלוקת הפוסקים ( לא לכסות כלל את השוק = מתחת לברך) .

וכמו בכל חומרה צריך לשקול מתי להחמיר ומתי לא. זה הגיוני בהחלט להקל בנסיבות מסויימות, ובנסיבות אחרות לא. 

מי שקיבל על עצמו להחמיר ומתחרט (או נהג 3 פעמים - מתוך כוונה להחמיר תמיד) צריך התרת נדרים אם לא אמר בלי נדר, ויש דברים שלא צריך התרה כלל.

היא לא דיברה על אורך חצאית,אני77אחרונה

היא דיברה על מכנסיים.

אמנם גם בזה שמעתי שיש מקלים, אבל הם במיעוט קטן מאד, ובדברים שהם דעת יחיד עדיף שלא להקל אם לא שזה הרב שלך. כי אי אפשר לחפש כל קולא שכתב איזשהו רב אי פעם ולהשתמש בה כשלא כ"כ נח לך.

 

בשעת דחק גדולה יכול להיות שיהיה אפשר להקל גם על סמך דעת יחיד, אבל לא נראה לי שטיול יכנס בגדר של שעת דחק גדולה.

 

וכמובן שגם לדעת המתירים- זה גם תלוי באילו מכנסיים מדובר, יש מכנסיים צנועות ויש מכנסיים שלא נראה לי יש מי שיתיר, ואפילו אם הלכתית יש מי שיתיר, מוסרית זה בעייתי מאד.

 

בכל מקרה יש כאן בעיקר שאלה הלכתית, וגם שאלה כמה האדם מוכן להשקיע בשביל לשמור על הדברים שחשובים לו גם כשקשה. (למשל- אני הייתי חולה מאד השבוע, ובכל זאת השתתפתי בתפילות במנין חוץ מאחת שהיתה לי סיבה מיוחדת. ובטיולים אני הולך עם ציצית צמר כרגיל. וגם עם מכנסים ארוכות.)

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך