אני הרבה פעמים בזמן האחרון אני ממש מתביישת להגיד אבל אני מתחצפת להורים שלי ואני ממש לא אוהבת שאני עושה את זה זה פשוט יוצא לי מהפה ואני כל פעם מתחרטת על זה אבל ממש קשה לי אחרי זה לבקש מהם סליחה...
מה לעשות?
אני הרבה פעמים בזמן האחרון אני ממש מתביישת להגיד אבל אני מתחצפת להורים שלי ואני ממש לא אוהבת שאני עושה את זה זה פשוט יוצא לי מהפה ואני כל פעם מתחרטת על זה אבל ממש קשה לי אחרי זה לבקש מהם סליחה...
מה לעשות?
![]()
זה ממש מבאסס
שלום, אנסה להציע משהוא מקוטן מדרגתי
דבר ראשון, מסכת ברכות אומרת, כל העושה עברה ומתבייש בה נמחלין לו כל עוונותיו.
וצריך להבין שהעולם הפנימי והרצון והכוונה של אדם זה דבר עצום.
אז עצם זה שיש בידיך כוונה למחילה, חרטה ותשובה זה דבר גדול מאוד, יש לך לב בשר.
אנו אומרים 3 פעמים ביום לפחות מזמור אשרי יושבי ביתך מזמור עצום עד שאומרים עליו חז"ל
כל אומר מזמור זה כל יום שלוש פעמים - מובטח לו שהוא בן העולם הבא.
ואיזה חלק צריך ממש לכוונן בו -? פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון !
משביע לחם לא נאמר --- משביע רצון .
רצונות טובים זה ברכה עצומה.
עכשיו , איך מיישמים? אך מביעים רצונות למימוש?
טוב, זה תלוי איזה רצון. אבל נגיד משהוא כללי ואז משהוא לעניין הנידון.
כללי, אם אני אדם רציני והרצון שלי חזק אז זה יתבטא חיצונית.
מה זה אומר? שאת הניצוץ הזה של הרצון צריך להגדיל ולהגדיל עד שזה מתפוצץ מאיתנו החוצה.
איך? איך מגדילים רצונות שבלב? ע"י עבודת הלב , תפילה.
אפשר לייחד תפילה על זה או לרכז על זה תפילה בתוך הברכות של תפילת ה 18 , כך חז"ל ממליצים.
עכשיו משהוא קטן לעניין הנידון, למה קשה לי להגיד סליחה? ועוד למה קשה לי להגיד תודה אמיתית?
בעיני יש כמה סיבות, נראה שהיום קשה לנו לפתח שיח אמיתי, כזה מלב אל לב, או יותר נכון, קל לנו לברוח מזה.
לפעמים במקום להתקשר לחבר, להגיד לו " שמע אחי, אז שהיינו שם ופה וזה ... נראה לי שאמרתי משהוא לא קשור ואני רוצה להתנצל ..." אז במקרה הטוב נשלח הודעה ... חבל , זה פספוס . במקרה הרע ניתן לזמן לחלוף..
עוד דבר שמקשה עלינו זה, מידות לא מכוונות. לפעמים הגאווה שלנו עוצרת אותנו. אנו מנסים לשדר כל הזמן שהכל טוב, הכל סבבה . וקשה להודות בטעויות .. צריך ממש לנקות את עצמנו מזה .. אנחנו עושים טעויות וכל אחד עושה קצת טעויות ,
אדם לא נברא כדי שלא יחטא, אלא שכאשר יחטא, ישוב . מרן הרב קוק .
תשובה זה עניין תמידי לכתחילי לגמרי. זה לא רק דבק להדביק חרסינות שבורות שנפלו בטעות. זאת תנועת נפש שברצונה לשוב אל השם, אל מקור הכל וממליא אם יצרנו בפועלינו מחסור מסויים יש רגש ופועל למלא את זה ולשוב לנועם השם .
בהצלחה רבה רבה רבה
צריך להרבות באהבה כמה שיותר וזה חייב להתחיל בתוך המעגלים הקרובים כי אם לא זה לא לגמרי אמיתי ...
נפגש בחצר כולךנו בחצר בית המקדש במהרה בע"ה !!
אולי אפשר ללמוד את מידת ה זהירות במסילת ישרים
שם הרמח"ל מלמדנו על הדרך של עצתיך .
לעשות התבוננות על מקרים שהיו, לתחקר אותם ולתכנן להם תחבולות כאשר מרגישים שמקרים דומים כאלו מגיעים ...
בהצלחה !
פה לקצתללמוד את החשיבות של העניין,
וזה בכל דבר- ככל שיותר מובן לך הסיבה והחשיבות אתה תשתדל יותר.
שנצליח(:
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!