משהו רוצה להסביר לי
איזה עניין וחשיבות [מלבד המצווה] יש לעליה להר הבית?
משהו רוצה להסביר לי
איזה עניין וחשיבות [מלבד המצווה] יש לעליה להר הבית?
אסור לעלות להר הבית
לבין מה שבאו כמה רבנים (ככל שהרשימה "גדלה" כך אחוז הרבנים הגדולים בה פוחת.... אין הרבה גדולים שאומרים לעלות. הגר"ד ליאור ו... בערך זהו...) בדור האחרון ואמרו נגד גדולי הדורות עד כה כולל דברי גדולי הדור הזה ודברי הרבנות הראשית (כן, זה ערך עליון בעיניי ואין לי עצבים להסביר עכשיו).
מי שרוצה ללכת אחרי הרבנים שאומרים לעלות, לא משנה מה הוא חושב. נראה לי כמעט בלתי אפשרי למצוא רב שתחשוב כמוהו בכל הדברים ואני חושב גם שצריך שיהיה לך רב- אז לא תמיד עושים רק את "מה שנשמע לי"...
וכ"ש אם לך הקטנצ'יק פספוס (לא שאני התולעת יותר טוב... חלילה) נראה אחרת וכו' מחובתי מתוקף השמעותי לגדולי הדור והרבנות הראשית למחות במעשיך. אבל חוץ מזה, גם אם לא- אתה עולה? שתוק! מה אתה מעיז בכלל לפצות פה?
כדאי לקרוא את המכתב שכתב בנידון הרה"ג הראשל"צ יצחק יוסף שליט"אלגבי השאלה למה לא לעלות ששאל אותו מישהו (שאני מכיר אגב...)
כתבת:"שהתשובה שלהם בנושא הזאת היא פוליטית ודחוקה מבחינה הלכתית," רוב הרבנים אוסרים. ח"ו לומר שרוב תלמידי החכמים פוסקים לא לפי האמת אלא לפי הפוליטיקה. מה גם שאפשר לומר זאת על המתירים.
"הרבנות הראשית בנושא הזה היא משחקת בובה של הממשלה", מנין לך? מקורות פנימיים? מה גם שמבחינת הממשלה מותר לעלות. "נחמיה, דע לך, שאם הרבנות הראשית תכתוב שמצווה לעלות להר (כמו שזה באמת) "מה המצווה לעלות? "יעשו להם לא מעט בעיות, ואפילו הרבנים שאוסרים אומרים שמקיימים הרבה מצוות בעליה" בבקשה תציין את הרבנים שאומרים שאסור לעלות אבל יש בזה הרבה מצוות? (ורק בגלל בעיות אחרות לא עולים?), "אין שום פוסק שאומר שאין מצוות בעליה אילו מצוות?, יש פוסקים שאומרים שאסור מבעיות אחרות",הרוב. ולא 'יש פוסקים'." אבל כמעט כל המצוות שמונים בספר לדוג לשכנו תדרשו, כל הפוסקים מסכימים על רובן."
"עזוב את הממלכתיות המשוקצת",מה עניין ממלכתיות לכאן? לעלות להר הבית איננו עבירה פלילית, אלא עבירה רק לפי חוקי תוה"ק ות"ח שיכולים ללמד אותך דבר או שניים באנטיציונות ואנטיממלכתיות מתנגדים בחריפות גדולה לעלייה דוגמה מיני רבות הגר"מ שטרנבוך. הגר"א נבנצאל או שתגיד שהם ממלכתים גם. "לפני הממלכתיות יש תורה." (גם לפני פנאטיות יש תורה - סתם הייתי חייב)
"ולרבנות הראשית אין סמכות על עם ישראל, הם לא המרא דאתרא ולא סנהדרין גדולה" רב העיר הוא לא מרא דאתרא? אז מה זה לדעתך המושג מרא דאתרא, "הם רבנים (גדולין מאוד) שהח"כים בחרו "מאיפה הבאת את החרטא הזאת? אתה כותב את הדבר הראשון שעולה לך לראש ? אתה לא חושב לפעמים למשל שכשמדברים עובדות להביא עובדות? "ונגיד אם הרב שמואל אליהו היה קצת פחות "קיצוני" הוא גם היה נבחר." הרב שמואל אליהו שליט"א הוא חבר מועצת הרבנות הראשית.
לסיכום ניראה לי שאתה ילד עם כוונות טובות אבל מעשיך אינם רצויים וחמורים מאוד. גם עלייה. וגם איך שדיברת על תלמידי החכמים שבדור ובדורות קודמים.
רבנים רבים אוסרים זאת, וזו גם דעתי.
ולפני שאת אומרת שדבריי הם שטות, אני מציעה לך לבדוק את העניין
הרבנים המתירים הם: הרב מלמד, הרב ליאור, הרב דודי, הרב רבינוביץ', הרב ולדמן ועוד כמה אברכים שכתבו איזה חוברת וזהו בערך....
לעומתם האוסרים:מרן הרב, בנו הרצי"ה, הראי"ה הרצוג, הרב אונטרמן, רב אברום, הרב מרדכי אליהו, ר' עזרא עטיה, רב משה פיינשטיין, רב חצקל אברמסקי, רב שלמה זלמן אוירבך, רב שלמה יוסף זוין, הרב אלישיב, הרב וולדנברג, הרב משאש, הרב עובדיה, הרב יצחק יוסף ועוד...
אני לא יודע אם למדת את הסוגיה, אבל זה נראה שאת מדברת מתוך מניעים אידאולוגיים. אז לא. לא פוסקים הלכה מתוך מניעים אידאולוגיים. מה לעשות שרוב גדולי הדור פסקו שאסור.
אם את ממש מעוניינת להבין למה אסור את יכולה לפתוח יביע אומר ח"ב יו"ד סימן כ"ו, שם הרב מוכיח בבירור למה אסור. יש גם חוברת של הרב טאו שנקראת "ומקדשי תראו", ממליץ לך לקרוא קצת ממנה...
הרב פישטייין מתיר ויש גם את הרב גורן
בכל אופן זה רוב גדולי ישראל אסרו
פוסקי הלכה נוספים כדוגמת הרב אלישיב אסרו. ולכן אסור.
זה כרת!
ביום חתונתה. ומתי שהיא מותרת לבעלה.
אבל מה הקשר?
בנים. תעלו.
אם ככה הערבים יראו שלא עולים, הם יחשבו שהרמנו מהם ידיים.
חלאס!!! הר הבית שלנו.
כשרוב פוסקי הדור כגון הרב עובדיה והרב אלישיב אסרו, אז אין כאן בכלל שאלה.
לי למשל כואב לשמוע שיש כאלו שמשנים את ההלכה ולא מקשיבים לגדולי הדור.
בכל מקרה כמדומני שמי שאוסר מבחינה הלכתית [לאפוקי הר המור וצאצאהם], אוסר רק מחשש שיעלו אנשים שלא טבלו אך אם כולם היו מקפידים על הלכות העליה לא היה בעיה.
תקנו אם אני טועה
את הקונטרס "ומקדשי תראו" של הרצ"י טאו.
כולם מסכימים שאין כרת ומצדהדין מותר הטענות הם
אם נתיר יעלו אנשים שלא טבלו
וכן את דעת הר המור מבחינה אמונית וכו
הרב אב"י סילבצקי, כנציג תלמידי רב אברום מציג גישה הלכתית שאומרת שיש ספק איפה היה מקום המקדש. אבל הוא די יחידני מהאוסרים
הרוב אוסרים כי "אנחנו לא ראויים, לא מתאים לא הגיע הזמן" וסיבות מחשבתיות נוספות או "הרב זצ"ל אסר, הרבנות אסרה" וכו'
איזה הלכות אי אפשר לקיים כשאין מקדש, איך זה נוגע לדיון, איפה מקימים הלכות עליה?
הרב מורדכי אליהו זצ"ל,הרב עובדיה יוסף זצ"ל,הרב אלישיב זצ"ל,והמון פוסקים ורבנים ענקיים! לא לעלות! עוד לא הגיע הזמן!
כל איסורו היה רק מחשש שיעלו אנשים שאינם טובלים.
לא בעיה עקרונית הקשורה לעצם העליה
משפחתינו מאוד קשורים לרב זצ"ל דודה של אימי היתה עובדת אצל הרב שנים על גבי שנים בעזרה לרבנית בטיפול וסידור והתנהלות ביתם!
ומשפחתינו מאוד מקורבת לרב!
אז אנחנו יודעים מה הרב התיר ומה לא!
להר הבית מבחינתו- לא עולים!
ולמה הוא תמך בהקמת בית כנסת בדרום ההר?
באופן עקרוני הוא לא חשב שאסור אבל באופן מעשי אסר
(זה מה שאני יודע)
אי אפשר לקיים דיון הלכתי רציני כשכל אחד אומר את דעתו האישית
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!