עליה להר הבית????????????כוסף

משהו רוצה להסביר לי

איזה עניין וחשיבות [מלבד המצווה] יש לעליה להר הבית?

חוברת "לשכנו תדרשו" הכל מפורט שם. ויש פורום ייעודי.נפש חיה.


מצווה?במחשבה

אסור לעלות להר הבית 

מהה? איזה שטות נאמרה פה עכשיו. מי אמר שאסור? זה חובה אפילוא"י לעמ'י


די לטיפשא בכורמיזא ולחכימא מק"ו....נחמיה17


ואי מה אתה רוצה? זו דעתי. ולדעתי חובה לעלות.א"י לעמ'י


ובכן- יש הבדל בין מה שנהגו והזהירו גדולים מאות שנים פה בא"ינחמיה17

לבין מה שבאו כמה רבנים (ככל שהרשימה "גדלה" כך אחוז הרבנים הגדולים בה פוחת.... אין הרבה גדולים שאומרים לעלות. הגר"ד ליאור ו... בערך זהו...) בדור האחרון ואמרו נגד גדולי הדורות עד כה כולל דברי גדולי הדור הזה ודברי הרבנות הראשית (כן, זה ערך עליון בעיניי ואין לי עצבים להסביר עכשיו).

מי שרוצה ללכת אחרי הרבנים שאומרים לעלות, לא משנה מה הוא חושב. נראה לי כמעט בלתי אפשרי למצוא רב שתחשוב כמוהו בכל הדברים ואני חושב גם שצריך שיהיה לך רב- אז לא תמיד עושים רק את "מה שנשמע לי"...

וכ"ש אם לך הקטנצ'יק פספוס (לא שאני התולעת יותר טוב... חלילה) נראה אחרת וכו' מחובתי מתוקף השמעותי לגדולי הדור והרבנות הראשית למחות במעשיך. אבל חוץ מזה, גם אם לא- אתה עולה? שתוק! מה אתה מעיז בכלל לפצות פה?

כדאי לקרוא את המכתב שכתב בנידון הרה"ג הראשל"צ יצחק יוסף שליט"אלגבי השאלה למה לא לעלות ששאל אותו מישהו (שאני מכיר אגב...)

שנייה, אתה נגד עלייה?א"י לעמ'י


אמרתי את זה מתאים פעם, יש המון רבניםא-ל-ו-ל
שהתשובה שלהם בנושא הזאת היא פוליטית ודחוקה מבחינה הלכתית,
הרבנות הראשית בנושא הזה היא משחקת בובה של הממשלה, נחמיה, דע לך, שאם הרבנות הראשית תכתוב שמצווה לעלות להר (כמו שזה באמת) יעשו להם לא מעט בעיות, ואפילו הרבנים שאוסרים אומרים שמקיימים הרבה מצוות בעליה, אין שום פוסק שאומר שאין מצוות בעליה, יש פוסקים שאומרים שאסור מבעיות אחרות, אבל כמעט כל המצוות שמונים בספר לדוג לשכנו תדרשו, כל הפוסקים מסכימים על רובן.
עזוב את הממלכתיות המשוקצת, לפני הממלכתיות יש תורה.
ולרבנות הראשית אין סמכות על עם ישראל, הם לא המרא דאתרא ולא סנהדרין גדולה, הם רבנים (גדולין מאוד) שהח"כים בחרו, ונגיד אם הרב שמואל אליהו היה קצת פחות "קיצוני" הוא גם היה נבחר.
כמה שטויותבחורצ'יק

כתבת:"שהתשובה שלהם בנושא הזאת היא פוליטית ודחוקה מבחינה הלכתית," רוב הרבנים אוסרים. ח"ו לומר שרוב תלמידי החכמים פוסקים לא לפי האמת אלא לפי הפוליטיקה. מה גם שאפשר לומר זאת על המתירים.
"הרבנות הראשית בנושא הזה היא משחקת בובה של הממשלה", מנין לך? מקורות פנימיים? מה גם שמבחינת הממשלה מותר לעלות. "נחמיה, דע לך, שאם הרבנות הראשית תכתוב שמצווה לעלות להר (כמו שזה באמת) "מה המצווה לעלות? "יעשו להם לא מעט בעיות, ואפילו הרבנים שאוסרים אומרים שמקיימים הרבה מצוות בעליה" בבקשה תציין את הרבנים שאומרים שאסור לעלות אבל יש בזה הרבה מצוות? (ורק בגלל בעיות אחרות לא עולים?), "אין שום פוסק שאומר שאין מצוות בעליה אילו מצוות?, יש פוסקים שאומרים שאסור מבעיות אחרות",הרוב. ולא 'יש פוסקים'." אבל כמעט כל המצוות שמונים בספר לדוג לשכנו תדרשו, כל הפוסקים מסכימים על רובן."
"עזוב את הממלכתיות המשוקצת",מה עניין ממלכתיות לכאן? לעלות להר הבית איננו עבירה פלילית, אלא עבירה רק לפי חוקי תוה"ק ות"ח שיכולים ללמד אותך דבר או שניים באנטיציונות ואנטיממלכתיות מתנגדים בחריפות גדולה לעלייה דוגמה מיני רבות הגר"מ שטרנבוך. הגר"א נבנצאל או שתגיד שהם ממלכתים גם. "לפני הממלכתיות יש תורה." (גם לפני פנאטיות יש תורה - סתם הייתי חייב)
"ולרבנות הראשית אין סמכות על עם ישראל, הם לא המרא דאתרא ולא סנהדרין גדולה" רב העיר הוא לא מרא דאתרא? אז מה זה לדעתך המושג מרא דאתרא, "הם רבנים (גדולין מאוד) שהח"כים בחרו "מאיפה הבאת את החרטא הזאת? אתה כותב את הדבר הראשון שעולה לך לראש ? אתה לא חושב לפעמים למשל שכשמדברים עובדות להביא עובדות? "ונגיד אם הרב שמואל אליהו היה קצת פחות "קיצוני" הוא גם היה נבחר." הרב שמואל אליהו שליט"א הוא חבר מועצת הרבנות הראשית. 

 

לסיכום ניראה לי שאתה ילד עם כוונות טובות אבל מעשיך אינם רצויים וחמורים מאוד. גם עלייה. וגם איך שדיברת על תלמידי החכמים שבדור ובדורות קודמים.

חחחחחא-ל-ו-ל
הצחקת אותי, בשביל לא לאגיע פה לוייכוח ארוך אני מוכן לענות לך על כל הקושיות בפרטי, אבל רק אם בא לך.
לא אני קבעתי שאסורבמחשבה

רבנים רבים אוסרים זאת, וזו גם דעתי. 

ולפני שאת אומרת שדבריי הם שטות, אני מציעה לך לבדוק את העניין

ויש רבנים שאומרים שזה מותר. אז מה?א"י לעמ'י


הממממ מצטער לומר לך שאסור.תכלית הכוסף

הרבנים המתירים הם: הרב מלמד, הרב ליאור, הרב דודי, הרב רבינוביץ', הרב ולדמן ועוד כמה אברכים שכתבו איזה חוברת וזהו בערך....

 

לעומתם האוסרים:מרן הרב, בנו הרצי"ה, הראי"ה הרצוג, הרב אונטרמן, רב אברום, הרב מרדכי אליהו, ר' עזרא עטיה, רב משה פיינשטיין, רב חצקל אברמסקי, רב שלמה זלמן אוירבך, רב שלמה יוסף זוין, הרב אלישיב, הרב וולדנברג, הרב משאש, הרב עובדיה, הרב יצחק יוסף ועוד...

 

אני לא יודע אם למדת את הסוגיה, אבל זה נראה שאת מדברת מתוך מניעים אידאולוגיים. אז לא. לא פוסקים הלכה מתוך מניעים אידאולוגיים. מה לעשות שרוב גדולי הדור פסקו שאסור.

אם את ממש מעוניינת להבין למה אסור את יכולה לפתוח יביע אומר ח"ב יו"ד סימן כ"ו, שם הרב מוכיח בבירור למה אסור. יש גם חוברת של הרב טאו שנקראת "ומקדשי תראו", ממליץ לך לקרוא קצת ממנה...

לא נכוןכוסף

הרב פישטייין מתיר ויש גם את הרב גורן

יכול להיות שהתבלבלתיתכלית הכוסף

בכל אופן זה רוב גדולי ישראל אסרו

הרב עובדיה- אוסר עלייה.א"י לעמ'י


נכון והוא לא היחיד שאוסרבמחשבה

פוסקי הלכה נוספים כדוגמת הרב אלישיב אסרו. ולכן אסור.

זה כואב לי לשמוע שאומרים שאסור.א"י לעמ'י


זה כואב לי לשמוע שאסור לבעול נידה. אבל מה לעשות...נחמיה17

זה כרת!

אמרתי משוו? ולאישה ..(ממשיכה בפנים)א"י לעמ'י

ביום חתונתה. ומתי שהיא מותרת לבעלה.

אבל מה הקשר?

בנים. תעלו.

אם ככה הערבים יראו שלא עולים, הם יחשבו שהרמנו מהם ידיים. 

חלאס!!! הר הבית שלנו.

 

תראי,במחשבה

 

כשרוב פוסקי הדור כגון הרב עובדיה  והרב אלישיב אסרו, אז אין כאן בכלל שאלה.

לי למשל כואב לשמוע שיש כאלו שמשנים את ההלכה ולא מקשיבים לגדולי הדור.

אין כזה דבר גדולי הדורגושניק מצוי
ואם יש אז אשמח לקבל אשימה שלהם
אין דבר כזה גדולי הדור?! אלא מה יש?!תכלית הכוסף


יראה כל זכורך, מצווה גם מצווהנער גבעות מצוי


זה מותר ואל תבללבל את המוח אין שום איסור בכללאוהב אותך ה


אף אחד פה לא ענה לי לעצם השאלה!כוסף

בכל מקרה כמדומני שמי שאוסר מבחינה הלכתית [לאפוקי הר המור וצאצאהם], אוסר רק מחשש שיעלו אנשים שלא טבלו אך אם כולם היו מקפידים על הלכות העליה לא היה בעיה. 

תקנו אם אני טועה

אהבתי את ה"לאפוקי" אשמח אם תדבר בשם הר המור אחרי שתקראנחמיה17

את הקונטרס "ומקדשי תראו" של הרצ"י טאו.

לא הבנתי, זה לא נכון?????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!כוסף


האוסרים ובכללם הר המוריחידי
נדמה לי שטוענים בעיקר שאין וודאות לגבי מקום המקדש ולא מהמרים על כרת.
בכל מקרה, שכל אחד ילך אחר רבו.
טעות!!!!!!!!!!!כוסף

כולם מסכימים שאין כרת ומצדהדין מותר הטענות הם

אם נתיר יעלו אנשים שלא טבלו

וכן את דעת הר המור מבחינה אמונית וכו

לא מדויקdavid7031

הרב אב"י סילבצקי, כנציג תלמידי רב אברום מציג גישה הלכתית שאומרת שיש ספק איפה היה מקום המקדש. אבל הוא די יחידני מהאוסרים 

הרוב אוסרים כי "אנחנו לא ראויים, לא מתאים לא הגיע הזמן" וסיבות מחשבתיות נוספות או "הרב זצ"ל אסר, הרבנות אסרה" וכו'

אי אפשר להקפיד על הלכות עליה,טיפה של אור
כי אנחנו לא בתקופת בית מקדש ואין איפה לבצע את ההלכות הללו .
אם אתה רוצה שאני אתייחס ברצינות לתגובה שלך נא לפרטdavid7031

איזה הלכות אי אפשר לקיים כשאין מקדש, איך זה נוגע לדיון, איפה מקימים הלכות עליה?

הרב אבינר אומר (משהו בסגנון) ש200 מתירים,אבל 200.000 אוסריםבחורצ'יק


אסור לעלות להר הבית לפי רוב הפוסקים!נסימי

הרב מורדכי אליהו זצ"ל,הרב עובדיה יוסף זצ"ל,הרב אלישיב זצ"ל,והמון פוסקים ורבנים ענקיים! לא לעלות! עוד לא הגיע הזמן!

הרב אליהו זצ"ל רצה להקים ביהכ"נ בהר מה שאומר שכוסף

כל איסורו היה רק מחשש שיעלו אנשים שאינם טובלים.

לא בעיה עקרונית הקשורה לעצם העליה

זה הרב גורן נראליdvirm1


גם רק שהרב גורן גם אמר לעלות.נחמיה17


נכון. הרב אליהו אסרdvirm1


הרב לא התיר לעלות!נסימי

משפחתינו מאוד קשורים לרב זצ"ל דודה של אימי היתה עובדת אצל הרב שנים על גבי שנים בעזרה לרבנית בטיפול וסידור והתנהלות ביתם!

ומשפחתינו מאוד מקורבת לרב! 

אז אנחנו יודעים מה הרב התיר ומה לא!

להר הבית מבחינתו- לא עולים!

אז למה הוא היה נשיא אגודת "אל הר המור"david7031

ולמה הוא תמך בהקמת בית כנסת בדרום ההר?

באופן עקרוני הוא לא חשב שאסור אבל באופן מעשי אסר

(זה מה שאני יודע)

הרב לא הסכים להלעת יהודים להר הבית נקודה.נסימי


אתה צודק. אבל נסימי תפסה בעיקר את התכל'ס- הוא אסר.נחמיה17


ומתי יגיע?גושניק מצוי


לא הבנתי מה כתבת?נסימי


להראות נוכחות יהודית בהר הבית...נגרינסקי
לפורום בית המדרש.על הר ה' ששמםאחרונה

אי אפשר לקיים דיון הלכתי רציני כשכל אחד אומר את דעתו האישית

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך