כל פעם שאני חושבת על בית המקדש אני בוכה... אפילו אם אני באמצע משו ממש שמח עכשיו... נגיד בחתונות וכאלו וזה הכי שמח בעולם ואז מגיעה הקטע של השבירת כוס ואני כולי דמעות.. אמצע תפילת הלל של יום העצמאות כולם מסביבי שמחים ומודים לקב"ה ופתאום חשבתי על זה שאיך אני מסוגלת לצחוק ולשמוח כשלקב"ה אין בית?! איך אפשר?? אני חייבת להגיד שאני בן אדם ממש שמח בעיקרון! אני ממש לא מהאנשים שבוכים כל שנייה.. בקיצור זה מתנגש לי! מצד אחד הכאב הגדול על זה שאין לנו בית מקדש, מצד שני חייב להיות בשמחה! הרי השורש לכל העבירות זה העצבות... אז איך משלבים את זה??
אהלן
משתפת.. אשמח לעזרהצאן קדושים
ב"ה שאת ככה, הלוואי על כולנו!!אהבת עולם!
צדיקה!!
אני איתך ב100 אחוזיחי המלך - גאה
אם מתאים לך את מוזמנת לקרוא:
האדמו"ר מליובאוויטש כותב שיש 2 שלבים בגלות
א. ניקוי החטא - זחב"ש
ב. הכנה לעתיד - קבלה טובה
במשך 1900 שנים היהודים הצטערו על חורבן הבית. כיום תפקידנו הוא לבנותו מחדש.
לפי הרבי מליובאוויטש כבר יש לה' בית:
הבית של ה' אינו פיזי (כברור מאליו). גם בבית המקדש ה' לא גר פיזית. ה' בעצם גר אצלך בלב.
כאשר את עושה את רצון ה' את יוצרת לו מקדש.
ואז כבר אין לך סיבה לעצב. כי ה' גר בתוכך.
בפועל: ככל שתלמדי יותר מהו בית המקדש. ככל שתתאמצי יותר לבנות אותו בלב שלך. ככה תרגישי יותר איך שהוא עומד להבנות.
מניסיון - ככה זה עובד. בהצלחה.
ווואו קודם כל אשרייך!! ושנזכה כולנו!א"י השלמהה
ולא יודעת איך להסביר לך את זה אבל את לא עצובה
בקטע של עצבות לא טובה, זאת עצבות טובה לנשמה!
חסר לנו ואת משתתפת בצער הגדול על זה!
הלוואי על כולנוו
שאלה יפה. תזכירי לי לענות לך
נפש חיה.
וואו זה מצוין!!! זה מדהים!!נער גבעות מצוי
האבילות על חורבן ביהמ"ק היא לא ייאוש ודיכאון. היא שיברון לב על החסר, שמחים על מה שיש, וכאובים על החסר, והכי חשוב, שבתקווה שזה ישתנה.
האמת, שגם אני שאלתי את הרב שמואל אליהו שליט"א את השאלה הזו, זה מה שהוא ענה לי:
האר"י ז"ל בשער הכוונות: דרושי ברכת השחר אסור לאדם להתפלל תפילתו בעיצבון, ואם נעשה כך אין נפשו יכול לקבל האור העליון הנמשך עליו בעת התפילה. אמנם, בעת שמתפלל הוידוי ומפרט חטאיו אז טוב להתעצב בלבד, אבל בשאר התפילה נמשך לו נזק נפלא גדול ע"י עצבותו, אבל צריך להראות לפניו יתברך הכנעה גדולה באימה ויראה, אמנם תהיה בשמחה יתירה וגדולה בכל האפשר האפשר כדמיון העבד המשמש את רבו בשמחה יתירה, ואם משמשו בעצבות עבודתו נמאסת לפניו, וכמעט שעיקר המעלה והשלמות והשגת רוח הקודש תלויה בדבר זה, בין בעת תפילתו ובין כשעושה איזה מצוה משאר המצוות וכמו שאמרו בגמ' מההוא דהוה קבדח טובא (=צחק הרבה) כו' ואמר תפילין קא מנחנא (=תפילין אני מניח). ואל תבוז לענין זה כי שכרו גדול מאוד:
אז קצת צריך להבין מה הרב התכוון בתשובתו.. צ"ע..
וואו!! אשרייך צדיקה!!!בוערת לא"י!!!
יש פה לדעתי קצת טעות בהגדרות. יש הבדל בין עצבות לבין כאב וצער. עצבות זה מקום שכיף לנו לברוח אליו, והוא לא מביא תועלת לאף אחד.
כאב וצער, זה שאנחנו באמת מצטערים על משהו, כואבים אותו, וזה יכול לגרום לטוב, מפה אפשר לפעול לשינוי, לטוב.
תשבי עם עצמך ותחשבי, מה יש פה, עצבות או כאב וצער? לדעתי מה שתיארת זה כאב. כאב מטורף שממנו אפשר להביא לטוב. לשינוי. אפילו שינוי רק של עצמך.
מותר להיות בכאב וצער. זה לא אסור. מצד שני עצבות היא סיטרא אחרא. אסורה בשום מצב. במיוחד בימים האלו, מותר וחובה עלינו להיות בצער על בית המקדש. אבל צריך לבוא ממקום של צער וכאב ולא עצבות. רק את תדעי להגיד לעצמך אם זה עצבות או כאב. כל אחד יודע על עצמו.
זה צריך לבוא ממקום של כאב, שממנו תפעלי. תשאלי את עצמך: מה אני עושה היום בשביל שבית המקדש ייבנה עכשיו? תשתני מזה לטובה בעז"ה יתברך.
המון בהצלחה!!!! באמת אשרייך הכי שבעולם.
שאלה טובה!סמיילי צהוב
מי אמר שבית המקדש יבנה בקרוב?לישועתך קיויתי
אם נבנה אותו הוא יבנהאוהב אותך ה
אההה, לא, זה לא תלוי רק בנו.לישועתך קיויתי
ולצערי אנו כיום לא במצב הזה ואנו צריכים קודם לטפל בדור.
אם רק תאמין,לאנשכחולאנסלח!
זה שאתה אומר שלא ייבנה בקרוב זה רק מרחיק אותו יותר,
זה שאתה לא מאמין בעם שלך זה בכלל גם מרחיק,
ואולי זאת באמת המציאות וצריך לשנות אותה
אבלקודם כל להאמין, אחרי זה גם לפעול ולתקן את העולם..
שיחה על יז בתמוז שמדברת בדיוק על הסתירה בין צער לשמחהביתי יבנה בהאחרונה
אנחנו חולים. אבל הבעיה שלנו שאנחנו לא כמו חולה קלאסי שכל הזמן שקוע בטיפול המחלה. אנחנו כמעט לא מרגישים את המחלה הזו. ביהמ"ק צריך לחיות ולבעור בתוכנו. חלק מקללת הגלות זה שגם שכחנו את ביהמ"ק בנפשנו ואנו לא חיים את זה.
עבודת ה' שלנו בימים אלו צריכה להיות הגברת ההכרה הזו של החיסרון העצום שקיים. המצרים האלו שאנו נכנסים לתוכם זה עוזר לנו להישאב אל התקווה. לצפות לישועה. שואלים אותנו אם ציפינו לישועה. אין הכוונה שסתם אמרנו שאנחנו מצפים, אלא זה משהו אקטיבי. אנחנו פועלים להשלמת החיסרון. הציפייה מעמידה מולנו את החיסרון וזה גורם לנו לפעול להשלמתו. החיים שלנו אינם שלמים. כמעט אין שום חיות. שער השמים סגור, אז מאיפה אנו מקבלים חיים. המציאות היום חסרה. מאז שגלו ישראל מארצם אין לך ביטול תורה גדול מזה. הגלות גרמה ריחוק מן התורה ומכל הערכים הגדולים.
ככל שיותר נרגיש את החיסרון, נשמח יותר בתקווה. זה יום של צער אבל זה לא יום עצוב. זה יום שמח, ובד בבד צריך להצטער. תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב. חייבים לעבוד את ה' מתוך שמחה. התקווה היא ודאית. וככל שיצטער יותר הוא מצפה יותר, והציפייה מביאה לשמחה. ככל שזה יותר מהווה חיסרון אצל האדם והוא יותר מצפה, הוא יותר חי.
אנחנו לא אנשי מעשה אלא אנו אנשי רצון ושאיפות, אח"כ זה בא לידי ביטוי במעשה. זה לא שאנו אנשי מעשה, לבוא ולעשות את מה שה' מצווה עלינו. כמובן שאנו חייבים לעשות את המצוות אבל העיקר זה מה שבפנים. את זה צריך להשלים. הכבישה של האדם לעשות את המצוות אם אין לו שום דבר בפנים, זה לא יחזיק מעמד, וזה גם לא המטרה. אנחנו עצובים על מה שאין אבל שמחים על מה שיש, שזה התקווה והרצון שיש בפנים. מה שצריך לעשות זה לאו דווקא משהו בפועל, כי יכול להיות שעולם המעשה עדיין לא יכול להכיל את המעשים הללו, אבל אין דבר העומד בפני הרצון, כי לרצון אין גבולות, ואין שם דבר המונע ממנו לרצות. כמובן שכשאני רוצה ויכול לעשות ולא עושה, אז זה סימן שאני לא באמת רוצה. אבל באמת את הרצון תמיד אפשר להגביר. אם האדם רוצה ואינו יכול לעשות, אז זה נחשב לו כאילו עשה. אם משהו תקוע בעולם המעשה זה לא פותר אותנו מלרצות.
אם נעשה היום סקר בקהל הרחב כמה רוצים את ביהמ"ק, זה לא עובר את אחוז החסימה. עמ"י בכללותו לא רוצה. אנחנו לא במדרגה של הרצון. זו הסיבה העיקרית שא"א כיום עדיין לבנות את ביהמ"ק. וזו העבודה שלנו להרגיש את הכאב וזה גורם לנו לשאיפת חיים גדולה יותר. כמה שאנו בתהליך של גאולה האומה עדיין חסרה את העיקר, את הרגשת החיסרון. הכאב מייצר תקווה, התקווה מייצרת רצון, וכשיתאפשר, הרצון ייצור מעשה. להקדים את עולם המעשה לעולם הרצון, זו לא הדרך שלנו. לא עובדים בכח. אפשר ללמוד את הסיבות שמחמתם אין לנו את ביהמ"ק ועל זה לעבוד ולתקן. בלי כל המערכת הזו של ביהמ"ק וסנהדרין וכו', אין לנו חיים, זה לא תוספת, זה עצם החיים.
אנו כיום לא רגילים לזה.
זה כמו אדם שנולד בתוך מערה וכל החיים שלו חי שם והוא התרגל לזה, הוא לא ירצה לצאת כי הוא בכלל לא מבין מה יש בחוץ ומה הוא מפסיד, ואדרבה הוא מפחד מהמציאות החדשה שיש בחוץ, טוב לו בחושך שהוא נמצא בו. על דא קא בכינא, על החיסרון הזה, ועוד יותר שאנחנו לא מודעים אליו.
הגמרא במסכת גיטין מספרת על הסיבות לחורבן ובתוך זה את הסיפור על קמצא ובר קמצא.
הגמרא אומרת שבגלל שניהם נחרבה ירושלים. ולכאורה מה שניהם קשורים, ועוד יותר קמצא, שהוא בכלל לא מופיע בסיפור. המילים קמצא ובר קמצא אלו מילות קוד למציאות שהיתה אז בעם. כל העם היו קמצים, קבוצות קבוצות נפרדות אחת מהשנייה, ומי שמחוץ לקומץ לא מוזמן והוא נשאר בחוץ. 'בר' מלשון חוץ, בר קמצא היה מחוץ לקומץ ולא הכניסו אותו, שנאו אותו. בירושלים יש אחדות בין כל הכוחות המנוגדים, ועמ"י גרם לפירוד בין בכוחות ולחוסר אחדות בינהם.
יכול להיות שאדם יגיד שיש לו חברים טובים יותר וטובים פחות, אבל לא יכול להיות שהוא משאיר חלק בחוץ לגמרי, חלק שונה ממנו שלא ינסה להגיע לאחדות איתו.
מה שקרה שם בסעודה זה בעצם תמונה של כל הדור.
בר קמצא יבוא לקיסר ויראה לו שהעם הזה פרוד בתוך עצמו וכל שכן שהוא פרוד משאר האומות. וזה כמובן לא המציאות האידיאלית, כי עמ"י כן צריך להיות מחובר לכל האומות. אומנם יש הבדל, אבל הוא אמור ליצור חיבור תקין של אחדות והשלמה. ובחורבן הבית הם התנתקו לגמרי.
שנאת חינם זו שנאה אידיאולוגית. בלי סיבה. האם כדי שכל צד יברר את המטרה שלו הוא צריך להשפיל ולהוריד את האחר?
ענוותנותו של ר' זכריה בן אבקולס החריבה את בית מקדשנו. אמרו לו שאולי נקריב את הקורבן שהקיסר הביא. ועוד אמרו שאולי נהרוג את בר קמצא שלא ילשין לקיסר שהם לא מקריבים את קורבנו, ואת שתי האופציות ר' זכריה פוסל.
צריך להבין למה דווקא מה שהוא אמר החריב את הבית. אפשר להסביר שמה שאמרו על ר' זכריה זה לחיוב. הוא בעצם אומר שכל הפתרונות החיצוניים שלהם זה לא יפתור את הבעיות מהשורש. עמ"י רקוב משורשו. הוא זיהה את המחלה הזו של הפירוד בין הכוחות השונים בעמ"י. הבית נחרב כי כך ר' זכריה רצה, הוא הבין שזה הפתרון היחיד למצב הנוכחי. הוא היה עניו, כלומר, הוא הקשיב לקול הפנימי, לאמת הפנימית. הוא ראה שהכל רקוב, ולא בפתרונות חיצוניים כאלו פותרים בעיות. הוא לא רצה להקשיב להם. לא ככה מחיים את האומה.
באיזשהו מקום הוא גם קצת טועה כי הוא היה צריך להביא פתרון אחר איך לחיות מחדש את האומה.
מה שאנו צריכים להוציא מזה, זה לא לבקר את הצדדים השונים. צריך לדאוג שיהיה את ההבדל, ושכל קבוצה תגביר ותחזק את הייחודיות שלה, אבל שההבדל הזה יביא לחיבור. זה כח קיומנו ועצמאותנו. לא לפסול, אלא לדאוג שתשמר הייחודיות של כל כח, ובמקביל לאחד ולשלב את כל הכוחות ביחד. לא להיות כמו ר' זכריה מהצד הזה של רק לפסול כל מיני פתרונות, ולא לחפש פתרון אחר טוב יותר עמוק ושורשי.
כל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בשמחתה.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
את יכולה להפסיק להספיםנקדימון
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






