צריך עזרה (במובן מסויים)אנו_נימי (G+)

זו לא עזרה רגשית או משהו כזה פשוט...כתבתי פעולה [זה גם סוג של מאמר אבל...תראו כשתפתחו את הקובץ]

אשמח מאוד מאוד(!!) לחוות דעת,רעיונות לשיפור ודעות חולקות.

להלן הקובץ: שלמות ומושלמות

אהבתי ממש!מתארחת בעולם


לא עברת על זה הא?אנו_נימי (G+)


תודה בכול מקרה!אנו_נימי (G+)


פש...אז את קוראת ממש מהר..אנו_נימי (G+)


יש לי לא מעט לכתוב... אני כותב כרגע לא מדוייקיחידי
אבל כשאני כותב אני לא רואה את הדברים מולי...
נראה לי שכשהרמב"ם כותב חכם הוא מתייחס אל החסיד. היהודי האידיאלי שמוצג בכוזרי דומה לענ"ד לדמות שהרמב"ם מתאר. בכוזרי החסיד הוא המושל. נותן לכוחות החיוניים די צרכם ובכוחות הא-לוהיים נוסק מעלה.

לכן, אני לא חושב שיש הסכמה לגבי דמות החסיד בין הרמב"ם והכוזרי ובין הרמח"ל ושאר גדולי המוסר מתקופת האחרונים. השינוי שחל בהגות היהודית בין השאר הוא בתחום הזה. ההוגים הראשונים למדו מאפלטון ואריסטו שהעולם הוא אדם גדול ושהאדם הוא עולם קטן ובהתאם לכך התוו דרך שבה האדם צריך לנהוג. הדרך הזו, שאפשר לכנותה, כמו שפרופ' שלום רוזנברג קרא לה, קומוניזם. זהו מודל מוקטן לקומוניזם בתוך נפש האדם בה הוא משתמש בכוחותיו העילאיים על מנת להתעלות ולכוחות החיוניים (אכילה, קיום משפחה וכד') נותן את מה שהם צריכים.
לעומת התפיסה הזו, מסילת ישרים נוקט בדרך של הכנעת הכוחות הגופניים יותר ויותר לענ"ד. יש עוד הרבה עיון בסוגייה המעניינת הזו.
לא יודע עד כמה זה קשור ואם אתה מסכים איתי
לא נכון. הרמב"ם מחלק בין החכם לחסיד באופן ניכר.אנו_נימי (G+)

החכם הוא הולך דרך האמצע,החסיד נוטה לאחד מהקצוות. המקורות מובאים לפניך בקובץ ומצוטטים באופן מדוייק.

 

לא למדתי את הכוזרי אז אין לי מושג בדעתואנו_נימי (G+)

(ואני גם לא ממש מתכוון ללמוד אותו,גם לא "רק בשביל להבין את דבריו ולראותם" שכן גם זה דורש ידיעה מעמיקה וקריאה של כל דבריו והבנתם.)

למתי אתה צריך את הדעה? אני לא פנויה הייתי רוצה להתייחסנפש חיה.


כל זמן שהו יהיה טובאנו_נימי (G+)


החילוק בין שלם למושלםמשתדל...

אתה חשבת עליו? 

סליחה אם אני הורס לך את הפעולה אבל אני לא בטוח שהוא נכון.

שלם ומושלם זה מאותו שורש (ש.ל.מ.) רק ששלם זה מבניין "פעל" ומושלם מבניין "הופעל". מושלם זה משהו שעושים/עשו אותו שלם...

לא אני חשבתי עליו.(בלי פסיק)אנו_נימי (G+)

א. אלו דברים שנובעים מחקירה עמוקה שלי וחברותא.

ב. הדברים מדוייקים מדברי הרמח"ל ורבותנו גם ע"י עוד מקורות.

ג. אולי השורש הוא אותו שורש-זה לא נוגד את זה שדרך ההטיה לא משנה את המשמעות,יש הרבה שורשים שהטיה בצורה זו או אחרת משנה את משמעותן.

ד. זה שזה אותו שורש לא נוגד את הרעיון אלא אולי אפי' מחזק אותו. מושלם הוא בהווה שלם הוא בכול זמן(כיוון שזה תואר)ואפשר להמשיך את זה בצורה רעיונית עוד המון. למרות שזה לא מדוייק(כמו כן הטענה שלך,בלי שום כוונה להעליב או לפגוע) לגמרי.

בכול מקרה זה לא הורס ולא בדיוק מדוייק. כשאחשוב על דוג' לטענה ג. אכתוב ואציין אותם.

זה שמושלם זה פועל זה דווקא נגד הטענה שלךמשתדל...

1. מישהו מושלם זה מישהו שעובד, שמתקדם. הוא לא הגיע לתכלית אלא משתלם...

שלם זה סוף, בלי אפשרות להתעלות- זה בעצם הרעיון של ע"ז...

 

2. מאיפה ברמח"ל דייקת את זה?

בכלל ובכלל לא. דבריך לא הגיוניים כלל!אנו_נימי (G+)

1. מושלם זה מצב סטטי. משתלם מלשון שלם!

שלם הוא דבר במצב מסויים שניתן להתעלות עליו ולפאר אותו-דבר מושלם הוא בקץ התכלית!

 

2. מסילת ישירם ודרך ה'-הכול מובא בקובץ.בקשתי לקרוא ואז להציג דעה חולקת...

מושלם זה לא סטטימשתדל...

1. זה פועל סביל. (אתמול העבודה הושלמה, היום היא מושלמת).

כיום משתמשים בזה בתור תואר, ואולי זה אפילו נכון מבחינה לשונית. אבל זה בנוסף לזה שזה פועל. (עשיתי השנה בגרות בלשון...)

 

2. הסתכלתי שוב ברמח"ל שהבאת. הוא לא מזכיר בכלל "מושלמות" אלא רק "שלימות", לא הצלחתי להבין איך דייקת את זה. (זה שהוא לא משתמש ב"מושלמות" נראלי בגלל שזה בבניין הופעל שהוא סביל, מסובך ופחות משומש מאשר בניין פעל שהוא פעיל, קליל ורגיל... (יצא לי חרוז)

אני לא מסוגל לדון בדבר הזהאנו_נימי (G+)

כי אני מוטש ולא נראה לי שיש לי עוד מה להוכיח ולהסביר. אתה תופס את הדברים אחרת לגמרי ממני ומסתכל מהצד מתוך חור המנעול.

אני מרגיש שזה וויכוח ודיון עקר ולכן אני מפסיק.

בתקווה להבנה,אנו.

לילט!

(נתראה בשרשור השני)אנו_נימי (G+)


אגב, הצעה-בוא תפתח שרשור לגביי הדיון ביננואנו_נימי (G+)

ותשאל אנשים מה היה  יותר נכון ומדוייק.

נכון, אולי לא נגיע להכרעה אבל זה יהיה מעניין לראות מה אנשים יכריעו.

נסה לעשות זאת באופן אןבייקטיבי.

בכל מקרה, בהצלחה בפעולהמשתדל...

נראית פעולה איכותית ומושקעת, סחטיין עליך.

תודה רבה!אנו_נימי (G+)אחרונה


עוד כמה דברים...יחידי
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך