חשוב לי לשמוע את דעתכם...אליה2

בזמן האחרון יש הרבה רעש סביב הנושא של קהילת הלהט"ב, על הזכויות שהם מבקשים ודורשים לקבל, על איך הסביבה צריכה להכיל אותם ועוד ועוד... לדעתי הנושא נוגע לכל אחד שחי כאן, מהדרך שבה הוא רואה את הדברים ועד ההתנהגות שלו בפועל. אז רציתי לשמוע מה דעתכם על כל הנושא הזה... ואני לא מבקשת שתכתבו "לא, זה אסור מהתורה." כן, אני מודעת לזה, ותאמינו לי שגם חברי הלהט"ב הדתיים מודעים לזה.

אני מבקשת שתכתבו מה אתם חושבים על זה שהם דורשים זכויות, דורשים שיכילו ויקבלו אותם. מה אתם חושבים על כל העניין הזה ומה אתם חושבים שנכון לעשות.

אולי עוד מעט אני אכתוב את דעתי, אבל בנתיים אני אשמח לשמוע מה אתם חושביםחיוך

 

 

שמע,לא נשברים!

כן אני וחושבת שיש להם מחלת נפש, אבל לא על זה באתי לדבר 

הענייין הוא 

שההתנהגות שלהם מוגזמת 

לא אכפתי לי שיואהבו עציץ אפילו 

אבל למה מצעדים?! למה דגלים?! למה פרסומות?! 

גם אם היה מצעד של סטרייט שהולכים ברחוב  לא לבושים ומובילים הוללות גם את זה הייתי שונאת 

למה הם משתפים את כולנו בחדר המיטות שלהם?! 

זה פגיע ברגשות של ציבור לא קטן במדינה שפשוט לא מעוניין לראות את זה ,

אבל למי אכפת? העיקר שהם נהנים

*אני בתאליה2


חזרתי בי..נער גבעות מצוי
עבר עריכה על ידי נער גבעות מצוי בתאריך כ' בתמוז תשע"ז 10:26

@משתדל... אמר דברים נכונים.. נכשלתי באהבת ישראל.

הכל טוב, אחי. כל הכבוד.משתדל...


מה זה להט"ב?אנו_נימי (G+)


ראשי תיבותיחידי
לסביות, הומואים, טראנסים וביסקסואלים
או.אנו_נימי (G+)

אין לי מילים לתאר

אותי כל זה מגעילghgh

לא יודע למה...

אנחנו לא מתמודדים עם הלהט"בים באופן נכוןמשתדל...

מאוד קל לנו לשבת על המרפסת ולצעוק: אסור!!! כתוב בתורה... אתם דוחים! חולי נפש, תלכו לפסיכולוג ולטיפולי המרה...

 

זה מאוד עצוב, אבל אנחנו שוכחים משנה מפורשת: "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו".

מישהו כאן פעם הרגיש הזדהות עם מצוקה של הומו דתי? (או אפילו חילוני?)

הוא כל החיים שלו בהתמודדות הרבה יותר קשה מהתמודדות שלנו. אני חי בחברה נפרדת. הוא חי בחברה בה הוא נמשך לכל החברים שלו... / היא נמשכת לכל החברות שלה...

זה חיים של נסיון לא פוסק.

אבל לנו זה לא מספיק. אנחנו גם צריכים להשמיץ אותם בכל הזדמנות, להגיד להם שהם חוטאים וחייבים סקילה.

אני אומר חד משמעית: אנחנו לא יכולים להאשים מישהו שנשבר והחליט להצהיר בגלוי שהוא גאה וחי עם בן מינו. (פעם אחרונה שבדקתי, גיליתי שאני לא בוחן כליות ולב...) 

 

אני לא בא להצדיק יחסים חד מיניים, להפך, אני נגד. נקודה.

אני בא להגיד שאיבדנו את הרגישות שלנו ביחס שלנו אליהם.

וכן, אני דוסמשתדל...

רק נראלי שחשבתי על זה יותר מכל מי שמנפנף ב"דעת תורה"... במחילה

 

בכללי בחיים, חשיבה על משהו יכולה להניב מסקנה שונה ולא פחות "דוסית" ממה שנראה במבט ראשון.

זה לא קשוררבנו

זה נכון שצרעך להיות רגישים אליהם ולעזור להם כל עוד זה במישור הפרטי,
אבל ברגע שזה מגיע למישור הציבורי אנחנו צריכים להוקיע אותם מכל בכל כדי שלא לתת למשהו שהתור קוראת לו בפירוש תועבה להיות בסדר

זה נקודה שלא חשבתי עליהמשתדל...

אבל נראה לי שבמצב הנפשי שלהם הם מרגישים מותקפים כל הזמן, הנושא הזה תמיד נמצא להם מול העיניים וכואב להם. ולכן גם כשמוקיעים אותם במישור הציבורי הם מיד לוקחים את זה למישור הפרטי.

 

ושוב, אני לא מצדיק את המעשה הזה. התורה הרי קוראת לזה תועבה...

הלכה זה הלכה נקודה...Solomonאחרונה
ואם כתו בהלכה למש מחללה מות יומת אז מי שמחלל שבת צריך למות...
..צמאה לך נפשי!!

 הבעיה היא שיש להם בעיה.

רוב רובם יכולים לטפל בבעיה הכואבת הזו, ולפתור אותה. ומי שלא, הוא באמת מסכן.. ושמעתי על אנשים כאלו שהתחתנו כדת משה וישראל עם אישה כמוהם, והביאו ילדים לעולם והם שומרי תורה  ומצוות. אין שום סיבה לנדות אותם או לזלזל בהם, אין שום סיבה לכעוס עליהם, כי זו לא אשמתם. זו בעיה נפשית. אין מה לדון.

אבל... כשבן אדם בא, עם הבעיה הכואבת שלו, והופך אותה לנורמה, ומתגאה בזה, 

זו כבר בעיה רצינית מאוד!

ועל מה הוא מתגאה?? את האמת, זה יכול להידמות קצת לילד שלפעמים.. לא נעים.. אבל בורח לו בלילה... באמת לא נעים.. מה ייעשה המסכן? הוא לא צריך לקבור את עצמו ולהתבייש.. אבל זה לא עניינו של אף אחד! אבל  הוא גם לא צריך לצאת למסע הסברה על הפספוסים שלו, לצאת לצעדות, לתלות דגלים, לצעוק ברחובות..

מבינים אותך, חמוד! כווולם אוהבים אותך ולאף אחד אין בעיה איתך! פשוט, לטובתך, תטפל בבעיה שלך. ואם זו בעיה ללא פתרון אז תלמד לחיות עם זה ונאהב אותך מאוד. באמת. אבל אל תיהיה טיפש ותצא עם זה לרחובות.. זה חסר טעם.

שמעתי גם מאחד הרבנים שנשאל בנושא שאומר שהדבר דומה לקבוצה גדולה של פדופילים שרוצים לעשות שינוי ולהפוך את הפדופיליה לדבר שבשגרה.. והקבוצה המחרידה הזו הולכת למצעדים ברחובות תל אביב, וזועקת על מצבם הנואש, רוצים שינוי, רוצים שייקבלו אותם, רוצים שיבינו שהם לא חריגים..

 

כמובן שלא זו המציאות המדוייקת, וקהילת הלהט"ב אינם אנסים סדרתיים ומקומם לא נמצא בכלא או בבית משוגעים, אבל בדומה לקבוצה שהוזכרה- גם הם בשום פנים ואופן לא יכולים להפוך מציאות עגומה לנורמה. זה לא ייתכן!!

ומי שרוצה להיות כזה בביתו שלו, בלי להפריע לאף אחד,זה עצוב וחבל, אבל זה בינו לבין הבורא. זה שלו.

אבל כשהם עושים לי מצעדים ודגלים ושירים שאלוקים יעזור להם, זה כבר דוחה.

אפילו אם יעשו מצעדי ענק על הרצון של הדוסים עלי אדמות שייקבלו אותם ויכילו אותם, ולא ייסתמו להם ת'פה, זה יהיה (מחילה) מפגר. ממש.

וזה עוד צודק! זה יהיה ממש נורמלי אם לא יתייחסו אלינו כמיסיונרים.

 

בקיצור. מי שלא רוצה לטפל בבעיה שלו, ולא הולך ע"פ התורה, שייעשה מה שהוא רוצה בבית שלו.. אבל שלא יינסה להכניס לי שטויות לראש. תודה.

 

 

כתבת ממש יפה!!מתארחת בעולם


קדושים תהיו. שבת שלום!שה אובד.

אז ככה; כמו שאמרת נכון- התורה אוסרת את זה. יש איסור חמור לשכב זכר עם זכר או נקבה עם נקבה, אך כמו שאמרת נכון- פחות על זה בנו לדבר אלא על איך אנחנו צריכים, אם בכלל, להכיל אותם, להקשיב, או אפילו למישהו שנוגע בדבר- איך הוא צריך להתייחס לעצמו.

ראשית כל, להיות הומו או לסבית, זה לא להיות חולה נפש ח"ו. זה בעיה שאכן מצריכה טיפול אך לא מחלת נפש. מה גם שתרבות המערב ביחד עם כל הגויים הפועלים בנושא מנסים לעשות הכל כדי שהרופאים יקבלו את הבעיה כמולדת, וכך הם בעצם מוכיחים את זה שאין לזה טיפול. אך בריבעון אמריקאי גדול, שעסק בתחילת השנה בנושא הזה, הוכח שחור על גבי לבן ע"י קבוצת פרופסורים שחקרו את הנושא שהבעיה היא לא בעיה מולדת אלא בעיה שמגיע במהלך השנים בעקבות פגיע מינית שעבר האיש (או האישה), יחס מפלה מצד ההורים, רגשי נחיתות, או טראומות כאלו ואחרות במהלך הילדות. יוצא מכך, שמשיכת מינית גבר לגבר או אישה לאישה היא בעיה, לא מחלת נפש, שניתנת לטיפול ע"י פסיכולוגיים, מטפלים או יועצים. האנשים האלה חיים עם בעיה מאוד קשה, בפרט אנשים ששומרים תורה ומצוות. הם חיים עם בעיה קשה של משיכה מינית שגוייה וגם בעיות עם החברה. איך המשפחה שלי תקבל אותי? איך החברים יקבלו אותי? וכולי. במקרה כזה, דרך אגב, שיש לנו קרוב משפחה שכן או חבר שחוו משיכה מינית הפוכה, אנו צריכים כמובן לקבל אותו, להבין אותו, וכמובן לשלוח אותו לטיפול במידת הצורך (מי שצריך, כתבתי פעם מאמר ארוך בנושא הספציפי הזה, של היחס שלנו לאדם מהמעגל הקרוב אלינו שיש לו נטיות הפוכות- בפורום "שלא עשני אישה"- מי שרוצה מוזמן לפנות אלי באישי).

ואני חוזר אל היחס שלנו לגבי הבעיה הזו בחברה הישראלית. אנחנו כמובן צריכים ואף מחויבים להוקיע את ההתנהגות הזו מתוכינו. כי גם מבחינה תרבותית- מוסרית זה לא ראוי ולא מכובד ללכת ברחוב בלבוש שאינו מכובד (מצעד הגאווה). ואני לא אומר את זה בגלל שיש לי כיפה על הראש אלא בגלל שאני בן אדם, ואני חושב שא' ב' של התנהגות של בן אדם זה ללכת מכובד. וללכת עם דגל שמכסה את איבר מינם זה לא מכובד ולא ראוי. דבר שני, מיניות, זה לא משהו שאמור להיות בשלטי חוצות. אהבה, ככלל, זהו משהו שאמור להיות מאחורי קלעים. במיוחד, יחסים כאלו. מלהימשך לגבר בבית ועד ללכת איתו ערום ברחובות תל אביב או באר שבע יש הבדל. וכמובן, גם גבול.

כהמשך אני חוזר ואומר שדעתינו צריכה להיות קודם כל ברורה: יהודי, עובד ה' לא אמור לקבל בכלל את זה שיש מציאות כזו של נטיות הפוכות. אך כמובן, אנחנו לא מתעלמים מהמציאות לכן אנחנו נפגין אהבה כלפי אדם שחוו את זה, ונמליץ לו באהבה גדולה ללכת למטפל או יועץ ולטפל בבעיה.

לסיום, אנו שולחים מכאן את ברכתנו ואהבתנו לכל היהודים שחווים נטיות הפוכות. אנחנו מאוד אוהבים אותך, ומתפללים לבריאותך במהירה. אנחנו ממליצים לך, בחום ואהבה אמתיים, ללכת למחנך, ר"מ, יועץ או הורה שיעזור לך לצאת מהבעיה ולהפוך לאדם בריא וטהור. אוהבים מאוד! 

אממכי בא אורך
עבר עריכה על ידי כי בא אורך בתאריך ט' בשבט תשע"ח 07:26

אני חושבת שזה נובע מכמה מצבים..

 

א.סוג של איזשהו בלבול כזה בגלל שזה גיל שאתה לא יודע מי אתה, מה אתה וכל הדיבורים מסביב וההתעסקות בזה,זה משפיע..

 

ב.לא יודעת למה אבל מנקודת המבט שלי זה נראה כמו איזשהו טרנד כזה שהרבה אנשים כאלה והעולם ממש תומך בזה אז מתנסים..מטורלל

 

ג.לפעמים זו פשוט בעיה אמיתית שאתה לא נמשך לבני המין השני וזה ניסיון עצום (!!) שאלוקים נותן לך..לא יודעת מה עושים במצב כזה,שמעתי על זוגות ששניהם כאלה ופשוט התחתנו אבל אני תוהה אם הם באמת אוהבים אותך את השני..הייתי רוצה לדעת אם יש איזושהי אופצייה לשנות את זה או שהבנאדם יצטרך להישאר עם זה למשך כל חייו..

 

בעניין כל המצעדים וכו, אני ממש ממש מתנגדת לזה ומי שהולך ותומך בזה זה חילול ה' נוראי..

אף סטרייט לא הולך לעשות מצעדי גאווה ככה גם הקהילה (שרוצה לקבל שיוויון) לא צריכה לעשות מצעדים.

 

ובנימה זאת,צריך לאהוב את כללל עמ"י לא משנה מיהו או מה הואחיבוק

 ובעז"ה ה' שנתחזק כולנו באהבת ישראל!!חיוך גדול


אני חושבתמתוסבכת..
שזכותם לאהוב את מי שהם רוצים ולעשות בחדר שלהם מה שהם רוצים עם מי שהם רוצים .. אני מקבלת אותם ואם הבן שלי יהיה הומו או הבת שלי תהיה לסבית אני רק אתפלל שיחזרו לדרך התורה והמצוות ויתגברו על זה בכל דרך אפשרית . אמשיך לאהוב אותם ובחיים בחיים לא אנדה אותם . אבל לתת להם זכויוות וכל זה זה טעות כי אם אנחנו רוצים מדינת הלכה זאת לא הדרך לאפשר להם מצעד הגאווה
אני לא חושבת שזה משהו טוב אבלבאה והולכת
אני חושבת שקצת איבדנו טת זה, כל בני האדם שונים ואין אחד שדומה לשני ולכן ישנם אנשים שנמשכים לבני המין שלהם שזה משהו שהוא נורא, להימשך לחברות/ חברים שלך?, אבל לפני ששופטים אותם צריך לדבר איתם, בסופו של דבר הם בני אדם כמונו רק קצת שונים, ללכת ולצעוק עליהם, מגעילים וכדומה לא יפתור את הבעיה ורק יגדיל אותו ויפגע בציונות הדתית ובכלל.....
אני חושבת שהם עושים מצעגי גאווה כי זה מה שנותן להם כח, כל השנה צועקים עליהם מגדפים אותם אז הם עושים אחת לשנה מצעד להגיד "זה מי שאנחנו ואנחנו לא מתביישים בזה", לא בטוחה שזה מה שצריך לעשות אך זה מה שהם עושים, ובעצם בעקיפין ישנם אנשים שגרמו אולי למצעד לתקיים, זה שהופכים את זה למצעד הוללות וכו' , זה כבר מאבד את המטרה שלהם ופוגע בהם ולכן אני חושבת שזה לא טוב המצעדים אך עכשיו להתחיל להגיד להם שזה לא טוב ולפגוע בהם לא יפתור את הבעיה ורק יחמיר אותה.
שבוע טוב!
לדעתיהגיגים בע"מ

דבר ראשון.

אני לא יכול לדעת איזה מהאפשרויות נכונה ואולי אפשרות אחרת שלא חשבתי עליה:

1) ככה הם נולדו. ויש להם חשק טבעי לזה בניגוד לאנשים אחרים.

2) הם הגיעו למסקנה שיש להם חשק כזה מסיבות מגוונות.ומרגע שהם הגיעו  למסקנה הזאת. המוח שלהם לא יכול לזוז ממנה. ומכל דבר הוא רק משכנע את עצמו יותר בכך

3) לכמעט כל האנשים יש מלכתחילה חשק טבעי לכך אבל בעוד שרוב האנשים לא   מץייחסים לזה מסיבות מגוונות הם כן.

דבר שני

בכל מקרה הם עצמם משוכנעים בהיותם כאלה. וזה עצוב מאוד. הם מפסידים חלק חשוב של חיים.והחרה צריכה לעזור להם בכל דרך שתוכל.  אבל להגיד שהכול בסדר. ובסדר וטוב להתנהל ככה. זה לא עזרה. ואם הם עצמם משתכנעים בזה. זה לא מקל את ההכאב. ומישבאמת חומל אליהם. צריך לא לססייעה לשגגעון. אלה להתנגד אליו מתוך אהבה.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך