מה אתם חושבים שהייעוד שלנו בחיים?אני121

בעקבות שיחה ששמעתי בשבת

מה אתם חושבים שהייעוד של אדם?

לחזק אחרים? או שלגור ביישוב למשל וללמוד תורה?

להשתמש בכוחות שה' יתברך נתן לנו בצורה הכי ממצה.לב סדוק


להתבטל לה' ולקיים את רצונו..ירא שמים!
ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה..נער גבעות מצוי

ולהבדיל, היכולת לא להיות מושפע זה להשפיע, אחרת ממילא תושפע (ד"ת של חבר שלי לשבת).

 

אבל כל אחד מה שמתאים לו. לא לכל אחד מתאים לגור בעיר ולחזק את הסביבה למרות שזה מאוד חשוב.

לקרב את ביאת המשיח ואת הגאולהאהבת עולם!

-לקרב את ביאת המשיח ואת הגאולה כל אחד על ידי הכישרונות והכוחות שלו, על פי יכולותיו..

 

-גם להשתמש בכוחות שה' נתן לנו להרבות טוב בעולם

 

-עבודת המידות, לעבוד על עצמנו להיות בני אדם טובים יותר ומתוך כך גם נוכל להשפיע על הסביבה שלנו..

 

אלו המסקנות שלי לאחר חשיבה מעמיקה...

 

 

זה העסיק אותי הרבה זמןתורה ועבודה

שאלתי רב גדול בתורה את השאלה הזו והוא אמר שע"י קיום מצוות כל אחד מגיע לייעוד שלו. יש כאלה שהייעוד שלהם הוא לתקן את המדינה, יש כאלה שהייעוד שלהם הוא לגשר בין חלקי העם או כאלה שהיעעוד שלהם הוא להקים בית נאמן...

בטעותconet
עבר עריכה על ידי conet בתאריך כ"ב בתמוז תשע"ז 21:12
נמחק
אני חושבת שקודם כל האדם צריך לחזק את עצמונערה אחת
וברגע שהאדם יהיה מחוזק הוא יצליח לחזק גם אחרים
שמעתי משפט כזה שממש אהבתי- היה הדבר שאותו תרצה לראות בעולםעציץ


לתקן עולם...לעשות עולם יותר טובSolomon
גם מי שלא גר "ביישוב" לא בהכרח מיועד "לחזק אחרים"מי האיש? הח"ח!

ויש כאלו שלא גרים "ביישוב" וחושבים שתפקידם הוא "לחזק אחרים" ועושים זאת על הצד הגרוע ביותר, ויוצאים רק מחלישים ר"ל ה"י ואכמ"ל וד"ל

אותי מחזק לחזק אחרים.אופטימיות
וזה לא שולל ממני עבודה עצמית/חיזוק עצמי.
הכוונה היא לא רק ביישוב או בגרעיןאני121

זה יכול להיות בכל דבר בחיים..

אולפנה טובה ודוסית או אולפנה שהיא פחות ויש הרבה דוגמאות..

השאלה היא מה הגבול בין הנתינה ללקבל?

אה.אופטימיות
אני לא אניח את עצמי מראש במקום שהוא לא בהתאם לרמה הרוחנית שלי.
נניח מסיבה עם בנות פחות דוסיות- לא אלך בשביל לקרב אותן. אני אשמור על עצמי כי אני לא יודעת מה ילך שם, וזה יכול לחלחל לתוך הנשמה שלי, למרות שאני חזקה ולא מושפעת, זה עלול בעקיפין להשפיע.

אז מראש- חשוב לא לשים את עצמך במקום שאת צופה בו השפעה שלילית.
המשמעות של חיזוק לאחר-לא בהכרח מובילה אותך למקום שלילי. את בוחרת באיזה אופן,באיזה מקום, ובאיזה זמן לחזק ולקרב.

הרי אנחנו נתחכך בחיים עם כאלו שהם לא במעמד הדתי/רוחני שלנו, ולכן לא כל חיכוך כזה הוא רע. ובאופן אישי, הנתינה הרוחנית לאחר מחזקת אותי. כמו הפעלת מועדון ילדים, שיחות עם נשים בדבר חשיבות של מצוות מסויימות ועוד..
מצד שני-אם את כן שמה את עצמך במקום הזהאני121

אז יכול להיות שמשהי תושפע לטובה, בזכותך!! וכל החיים שלה יהיו שונים וגם הילדים שלה בעתיד והנכדים וכו'!!

אני מכירה סיפור כזה שמישהי מאוד השפיעה על מישהי אחרת!! אפילו 2 סיפורים..ואני בטוחה שיש עוד המון ועכשיו כל החיים שלהם יהיו שונים!!!! מצד שני הגיוני שהאנשים שמחזקים צריך סוג של קצת לרדת ברמה הרוחנית בשביל לקרב אחרים.. אוף מסובך, הבנתם?

 

אני עכשיו רואה שאת בת 14אופטימיות
אני חושבת שבגיל הזה כדאי לך לבסס את הרמה הרוחנית שלך, להיות שורש איתן שיוכל להפריח ולהאיר אחרים .

זה לא אומר שאת צריכה להימנע מלעזור ולקרב, למעשה זה לא סותר, תעבדי על עצמך, ויחד עם זאת תתרמי את חלקך בדברים שיש להם משמעות, כמו קירוב ילדים קטנים.(שמפנימים את מה שאת אומרת להם.)

אספר לך סתם כדוגמא , עשיתי מועדון לילדים וכל פעם הדגשתי נושא אחר שחשוב להקפיד עליו, פעם אחת נטילת ידיים לפני שקמים מהמיטה ושאסור לגעת בעיניים לפני שנוטלים ידיים, פעם אחרת נושא השימחה,שמביא אותנו להיות טובים לכלל,כי טוב לנו, וכך כל פעם גיוונתי...באחד הפעמים שהדגשתי את חשיבות עניין שמע ישראל, אחת האמהות של ילד שנכח בפעילות ממש בכתה לי עוד רגע, היא ממש התרגשה שהילד שלה אמר בבית שמע ישראל בלילה לפני השינה ובבוקר. מאז היא מאוד התחברה אלי והיינו מדברות.
אני באה לומר לך שאנחנו יכולים לגעת באנשים ולהדליק להם את הניצוץ האלוקי בדברים פשוטים.
קחי טווח גילאים קטן,תחיי את הנשמות האלו,אין לך מושג איזה שינויים משפחות עוברים בזכות ילדים.

עצם השאלה שלך מעידה על חיבור פנימי לאשיות התורנית שבך, ועדיין אני ממליצה לך לא להרחיק לכת וללכת לבנות שבגילאים שלך, כי בלי להרגיש זה יכול להשפיע. תגדלי טיפה,תתחזקי,תרגישה שאת מסוגלת לעמוד מול אנשים שיערערו על דברייך-כי את בטוחה בדרך שלך..ואז אני אומר לך שיש מקום לצאת לקרב בנות.

יחד עם זאת חשוב לי לציין שאם ה' מזמן לך מישהי שהיא רוצה לדעת.. רוצה להכיל ומנסה להבין ברוחניות-הייתי מקרבת אותה ללא ספק!!!

זה ההבדל בין הדברים,
-להיכנס לזה מראש ולצאת במסע קירוב בנות- לא כרגע כשאת בונה את עצמך. אם תרצי, תוכלי להסתכל על זה כך- תבני את עצמך כדי להיות באמת טובה עבורן!!

-אם יש הזדמנות כזו- לתת את מה שיש לך לטובת קירוב ולהיות עם לב על הדופק במקום שמרגיש לך שזה עלול להשפיע.

-לבנתיים..תקרבי במסגרות שמתאימות לך בהתחשב לבניה האישית שלך..פעילות לילדים או חלוקת נרות שבת..כל דבר אחר שנראה לך טוב.

בהצלחה לך וכל הכבוד על הרצון הטוב!!
זה עניין אישי אצל כל אחת.לב סדוק

סתם לדוגמא של אולפנא- זה השנים לבנות את עצמך. ורוב הבנות לא בשלות להשפיע. עניי עירך קודמים- אני קודם צריכה לעשות חסד עם עצמי.

יש כאלה שמסוגלות להשפיע, אבל הם בודדות.

בנאדם צריך להתחיל בעצמונסימי

כתוב בתפילה "....ללמוד וללמד.." קודם כל ללמוד ואז אח"כ ללמד, אחרי שהוא מחוזק ובנה לו אופי ישר ואישיות טהורה ותורנית הוא יכול לצאת ולחזק

את האחרים ולזכות גם אותם בזה ולקרב אותם! אדם שהוא עצמו לא יודע לשחות 

אך יכול הוא ללמד שחיה? לא יכול..אז ככה זה! שפוט את עצמך ואז את האחרים

טוב אולי זה לא הכוונה לשפוט אבל אותה כוונה שקודם עלייך להתחיל בעצמך

ואז ללמד ולעזור לאחרים! 

שכולנו נזכה ללמוד וללמד לשמור ולעשות ולקיים את כל דברי תלמוד תורתך באהבה!

יכול להיות שבזמן של האולפנה זה נכוןאני121

אבל בעתיד היותר רחוק לא בטוח שזה המעשה הנכון..

כלומר אין בן אדם שיודע ממש ממש ממש את כל התורה, קבלה, משנה, גמרא ועושה את כל המצוות שצריך בעולם הזה כי אחר הוא כבר לא היה כאן בעולם הזה ותמיד יש לאן לשאוף ואיך להישתפר

אז אם רק ברגע שאדם יהיה מושלם הוא יחזק אחרים ייצא שהוא בחיים לא יחזק ואנשים שלכאורה לא מעניין אותם אז הם לא יישאלו אבל אם היו אומרים להם הם כן היו מחזקים בחיים לא יחזקו..

את יוצאת מנקודת הנחה שהתחזקות אישית סותרת חיזוק לאחרים.לב סדוק

מה שלא נכון לדעתי.

ועוד משהו- לחזק אחרים מתבטא בכל מיני צורות.

אפשר לגור בישוב וללמוד תורה כל היום, ובעצם תוך כדי זה אתה מחזק את הילדים שלך.

אתה יכול ללמד ילדים תורה- ואז אתה מחזק אותם.

אתה יכול ללכת פעם בשבוע להניח תפילין ליהודים, כשכל השבוע אתה לומד תורה.

 

(יש עניין שע"י לימוד עצמי מגיעים לחיזוק פסיבי של אחרים.. שנגיד אם אני מתפללת לחזרה בתשובה אז זה חיזוק פסיבי, ואם אני מחלקת נרות אני מחזקת בצורה אקטיבית)

 

אפשר גם לחזק אחרים וגם להתחזק בעצמך. וכל אחד עושה את זה בדרך שלו.

ותאמיני לי שלכולנו יש במה להתחזק אז גם אם אני גרה ביישוב אני יכולה לחזק את כל התושבים הדוסים ביישוב..

נגיד באולפנא- אני באולפנא ממש דוסית, ובכל אופן מרגישה שאני מחזקת ושכל אחת מהחברות שלי מחזקות את הכיתה.

לא משנה שכולנו דוסיות.

 

מקווה שהבנת, כי לא הסברתי כזה טוב. 

לחזק אחרים זה לא לההפך ליהות רבנסימי

וזה לא דווקא קשור לרבנות ולפסיקת הלכות וכו..אין לי כוח להסביר..

עבודה עצמית על המידות ושאיפה לשלמות.אנו_נימי (G+)

הדרכים להגיע וליישם?-עיין רמח"ל מסילת ישרים.

 

יסוד ושורש העבודה התמימה הוא שיתברר ויתאמת אצל אדם מה חובתו בעולמו ולמה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל כל ימי חייו."

לעבוד את ה' בכל מה שיש לךלעשות רצונך!

כל מה שאנחנו עושים זה עבודת ה', אנחנו אוכלים וישנים כדי שיהיה לנו כח לעבוד את ה'

לעבוד את ה'א"י לעמ'יאחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך