הכל זה לטובה- היא רק קלישאה?א"י לעמ'י
למה שקורה משו חמור, ישר הראש שלי מכוון אותי למילים "הכל לטובה". .
"דמי אחיך זועקים מן האדמה"- הכל לטובה?
למה שהקב'ה יעשה לנו רע, ואחכ נאמר שהכל לטובה?
אי אפשר להבין את דרכיו של הקב"ה .טיפה של אור
הכל לטובה,זה נכון . דברים שנראים לנו מעיקים בעתיד יתבהרו לנו כ"איזה מזל שהם קרו" .

תזכירי לי לפרט על זה עם מחשבה לא של 2 בלילה
כנראהאין קדוש כה

שזה נכון גם אם קשה להאמין בזה.

אנחנו לא רואים למה זה שאנשים נרצחים זה לטובה אבל אנחנו לא מבינים מה אלוקים רוצה....

 

אבל אני לא חושבת שאם קורה משהו חמור צריך לחשוב ישר שהכל לטובה.

אם זה משהו כואב וקשה אנחנו צריכים קודם כל לכאוב את הדבר הזה, לבכות אם צריך לצעוק אם זה משחרר ואחרי שכואבים ונרגעים אומרים שהכל לטובה.

אם נגיד רק שהכל לטובה ולא ניתן מקום לכאב זה לא יהיה לטובה של אף אחד.

^^^ ועוד משהו להוסיף..הלב והמעין.

הכל לטובה זה לא אומר שהכל טוב

יכול להיות דבר רע, עצוב, כואב שאין בו טיפת טוב

אבל מה שיצא ממנו אח"כ זה הטוב, זה ה'לטובה'

יפה. נקודה באמת יפה. אני מאמץ את זה..נער גבעות מצוי


לאט הכל טוב אבל הכל לטובהרוקדת בגשם


הכל מכוון לטובה שלא נראית לנו. והלוואי שנראה את כל הטובות..נער גבעות מצוי


בעקרון..א"י לעמ'י
אני כן אומרת שהכל לטובה ..
אבל זה כבר נראלי פשוט לא הגיוני .
נכון. העולם הזה לא עובד ע"פ ההגיון שלנו. והלוואי שנבין.נער גבעות מצוי


ממש לא סתם. אבל יש מצב בעולם שנבין.. כשהבית בנוי.נער גבעות מצוי

עד כמה שנצליח להבין. אבל יותר מעכשיו...

את צודקת. הקלישאה היא אמיתיתנפש חיה.
אענה לך בערב יותר
לא קראתי תגובות... וזה לא קלישאה...אין על רבנו!

זה רק בעניים שלנו לא טוב.

שעושים לילד זריקה - בעניו זה רע לגמרי! וכל מי שקשור לזה רק רוצה ברעתו!

אבל באמת זה הכי טוב בשבילו !פשוט הוא לא רואה את זה מנקודת מבט שלו... 

זה מה שקשה לנו להבין...מתן דוידסון

שמה שהקבה עושה לנו הכל לטובה למרות שמראייה שלנו זה נראה ממש לא טוב בלשון המעטה כמו שאמרת.

כשאנחנו מסתכלים לדוגמא על הרצח בנווה צוף קשה לנו להביןחיוך קטן גדול
למה נהרגו אנשים צדיקים וטובים
הכל חשבונות של הקב''ה
אבל כשנסתכל אחורה נגיד שמה שריפא קצת את הפצע היה הלוואי בנייה בנווה צוף, בנייה ביהודה ושומרון וכו'
וואי אני ממש לא אוהב שאומרים את זה... ):יחידי
מנסה לענותיחידי
מוכרת אמרת חז"ל "שכר בעולם הזה ליכא". אין שכר בעולם הזה. המשפט הזה מתאר ומסכם בקצרה את הנהגת הקב"ה בעולם, לדעתי. העולם הזה הוא לא עולם האמת, לא עולם של שכר ועונש. עולם בלי. היגיון אנושי. העולם הוא חידה. דרך פעילותו היא תמוהה ובלתי ניתנת להבנה. אם דרך העולם הייתה מובנת, מה זה אומר על הקב"ה? שהוא כמונו?

אני מבין את המשפט "כל מה דעביד קוב"ה לטב עביד" או בגלגולו החדש "הכל לטובה" כאמירה של ענווה ושל הבנת המרחק העצום שלנו מהקב"ה ומדרכיו הנסתרות. הקב"ה בוודאי לא עושה דברים סתם ובהכל נמצא שכל עליון שאי אפשר להשיגו. האם בפועל אני רואה ש"הכל לטובה"? לא. אני רואה הרבה מאוד טוב אלוקי אבל אני חי גם בהסתרות. בעיקר בהסתרות. באי-הבנה אחת גדולה.
יש פסוק מדהים במשלי שממחיש את זה מצויין ואני כרגע לא זוכר אותו. מי שמתחבר לגישה שיקרא את את כתבי הרב שג"ר זצ"ל
וכתבתי את זה בהשראת תורה נ"ב בליקוטי מוהר"ן תניינאיחידי
ממש מסכימה עם כל מה שכתבו כאן וגם רוצה להוסיףאני121

הכל לטובה, חוץ מזה שזה נכון (לא הכל טוב אבל הכל לטובה ) זה גם סוג של משפט עידוד, לדעת שזה היה הדבר הנכון, ושל-ה' יש תוכניות משלו שאחנו לא תמיד יכולים להבין.. אבל בטוח זה הדבר הטוב ביותר שהיה צריך לקרות! מכירה כמה אנשים שזה הגישה שלהם לחיים באמת באמת והגישה הזאת הופכת אותם למדהימים!!

ממליץ לכולם לראות את הסרטון ביוט יוב של הרב דוד חטואל שהואאין כמו ה'

מדבר על האסון שלו

שיחה שהועברה לנו בישיבה לאחר רצח יעקב ונתנאל ליטמן הי"דאין כמו ה'
במילים אחרות- יש מנהיג לעולםנטעע


לא קראתי את כל התגובות...312214471

אבל מה שאני חושבת זה שיש בורא לעולם. והוא בעל הבית בבירה.

והוא יודע מה צריך לקרות ולמה ומה מוביל למה....

להגיש שכל מה שקורה בוודאות יתברר לטובה זה שקר. זה לא אמת . 

יש דברים שהם רעים ביסוד. אבל, אנו מאמינים שרבש"ע הוא טוב והוא רוצה לעשות לנו רק טוב והוא מוביל את המציאות לטוב בוודאות. לעיתים בדרך הוא צריך לעשות דברים כואבים וקשים מאוד.......

שמה שבטוח שיש סיבה וזה מכוון וה' רוצה רק בטובתנו.

לדוגמה- להגיד שהחרבת חבל ארץ נפלא כמו גוש קטיף זה לטובה, זה נראה לי שקר.

זה אסון. זה חורבן. אך וודאי הוא שרבש"ע ראה דברים וסיבות וחישובים שאנו לא יודעים.. 

נכון לזה התכוונתיחיוך קטן גדולאחרונה
יש מנהיג לעולם
הוא עושה את החשבונות שלו
ואנחנו לא צריכים להתערב
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך