קצת באיחוראנו_נימי (G+)

בפרשת מסעי מוזכרים מסעות בנ"י במדבר בדרכם אל ארץ הקודש, א"י. מ"ב מסעות במספר.
המסעות במדבר מהווים תהליך הדרגתי של הכנה והטהרות מטומאת מצריים וגילוליהם כדי שנוכל להכנס ל א"י-"ארץ אשר עיני אלוקיך בה",אך השאלה הגדולה היא-היאך המסע,והתורה ומפרשיה מדגישים, המסע דווקא מהווה דרך לעליה והטהרות?
כידוע,חטאו עמ"י בחטא המרגלים,אשר את תוצאותיו אנו מרגישים עד היום, שכן ידועים דברי המדרש מכיוון שבכו בכייה של חינם קבע להם הקב"ה בכייה לדורות.בגלל חטא זה נוספו לעמ"י עוד ארבעים שנים של שהות ונדידה במדבר,לא רק כדי שיכלו כל אנשי הדור ההוא, שהרי יכל לכלותם הקב"ה בין רגע,אלא כדי להמשיך לעורר בעמ"י את החשק למקום קבע ויישוב,את החשק לא"י מבחינת גשמית אך גם רוחנית.
אך אם נעזוב ונניח שלא חטאו ישראל בחטא נוראי זה, נוותר על פרק הזמן העצום הזה של ארבעים שנה-נותרו שנתיים של נדידה במדבר והתקדמות לארץ. למה נצרך כל כך הרבה זמן להגיע לא"י?
אם נניח שמטרת המסע לנסות את עמ"י ולתת להם את כל חלקי התורה לאט לאט כמו שראינו שכתבה התורה "שם שם לו חוק ומשפט ושם ניסהו",דהיינו שנתן הקב"ה לעמ"י את מצוות כיבוד הורים שבת ודינין -יכל הקב"ה לתת את כל התורה כולה בבת אחת או בהדרגה מהירה ותוך חודשיים,כמו שכתבו המפרשים [שאם אומה אחרת הייתה עושה את מסעם של ישראל היו עוברים את המרחק תוך חודשיים בלבד] היו עמ"י בארץ ישראל? 
למה נדרשים הפרשים,ימי הפסקה כמו ארבעים הימים שעלה משה להר סיני ומסעות רבים כדי להגיע לארץ? הרי ראינו שהדבר רק מזיק,שכן בעקבות עליית משה ושהייתו שם חטאו בנ"י ישראל בעגל!
כותב הרב חרל"פ בספרו על יסוד התפילה במאמר "ויהי בנסוע הארון וגו'":
"בכל פעם שצריכה הנשמה להתעלות לבחינה גבוהה יותר,זקוקה היא לגוף,שבלא גוף אין לנשמה אפשרות להתעלות."
ומסביר הרב כי בכל התעלות שהנשמה מתעלה הגוף מתעלה לבחינת נשמה ואז אין אפשרות להתקדם עוד הלאה. על כן, נדרשת ירידה מסויימת בשביל הגוף כדי לתת אפשרות להתקדמות והתעלות נוספת.אבל, מזהיר הרב חרל"פ:"צריכים מאד מאד להיות זהירים שלא תהפוך הירידה לנפילה גדולה" ואז תואבד גם ההתקדמות הקודמת.
[יש לקרוא את הפסקא השנייה בדברי הרב חרל"פ במילים:"בעת שבאנו למעמד הר סיני וכו'",עד-"מהר ד'."]
כמו כן כותב הרמח"ל בספרו "דרך ה'" כי הקב"ה העמיס על האדם צורך וטורח גדול מאוד-שמו פרנסה,וציווה עליו לעסוק בה ככול צורכו.ואע"פ שדבר זה הוא קושי וירידה לאדם בעת עוסקו בעסקי פרנסתו ומחייתו-נצרכת היא לו,שמסייעת ומגברת השתוקקותו חזרה לעבודתו ית' ומסייעת להתעלותו להבא.
אם כן,שואל הרמח"ל, מה הדרך להמנע מנפילה והשתקעות גדולה מידי בחומר ובעבודה?
דבר אחד מונה הרמח"ל-תפילה.
כאשר מתפלל אדם אל ה' ומשליך עליו כל יהבו ותולה בו הכול,שהרי הכול ממנו ית'! אז לעולם לא תיהיה ירידתו ירידה גדולה ורבה, שכן לא יקע הוא בחומריות העבודה הגשמית שכן מאמין שממנו ית' היא פרנסתו וכל השתדלות שמשתדל בעבודה ובפרנסה מועילים לו לאחר מכן להתעלות מעלה מעלה ולהתקדם בעבודה העיקרית-הלוא היא עבודת ה' ית'.
לאחר (וגם לפני) קבלת התורה הלכו עמ"י במדבר שלושה ימים עד הגיעם לקצה הארץ,אז שלחו את המרגלים ששהו בארץ בארבעים יום והביאו את דיבת הארץ רעה אל העם. הירידה לאחר קבלת התורה, לדברי הרב חרל"פ, הייתה נכונה,שהרי שלושה כלבוד דמי ורק לאחר שלושה אפשר לרדת לבחינת גוף ולהתעלות התעלות גדולה יותר. כמו כן,כותב הרמח"ל  בדרך ה' כי שלושת הצעדים שעושים אנו לאחר התפילה(שמ"ע) הם כפרידה מהקב"ה וחזרה לארציות ולבחינת הגוף-אך עמ"י שלא הבינו זאת נכשלו ונפלו בחטא המרגלים.
חידוש:
יודעים דברי רבותנו העומדים על יסוד התפילה והתיקונים כי הורדת דמעות הרי היאדבר מעליא בתפילה ומתקנת תיקונים רבים ובעיקר בתיקוני היסוד והזק"ל ר"ל. ורציתי לעמוד על מעלת הדמעות ומהיכן מקורן ותיקונן העצום.
כמו שכתבתי לעיל,כאשר חטאו בנ"י בחטא המרגלים בכו בכיה של חינם והקב"ה קבע להם בכיה לדורות והוא על חורבן שני בתי מקדשנו בע"ה מהרה יבנה השלישי בקרוב מאוד.
הרמח"ל בחיבורו דרך ה' עומד על עניין התפילה ומסביר דכל התעלות שרוצה האדם להתעלות בנשמתו חייבת הנשמה את הגוף על כן מחוייבת ירידה לפני עליהף. והאיך נזהרים שלא תהפך הירידה לנפילה? ע"י התפילה שיסדו לנו אנשי כנסה"ג ובהם נביאים, חסידים ת"ח ואנשי מעשה.
 בחיבורו על התפילה, מסביר הרב חרל"פ במאמר ויהי בנסוע הארון וכו' כי עמ"י לאחר קבלת התורה, כדי להכנס ולהתקדש בקדושתה של ארץ ישראל היו חייבים לרדת מעט לפני העליה אליה, ירידה זו בוטאה בשלושת ימי המסע לארץ-אך, בעוונותנו ובעוונות אבותינו, חטאו ישראל בחטא המרגלים,ומסביר הרב חרל"פ כי יסוד החטא היה שלא הבינו וידעו על עקרון הירידה לפני העליה ועל כן נפלו וחטאו.
חטאם של בני ישראל במרגלים היה שלא הבינו את עניין הירידה והצורל להשמר שלא תהפך היא לנפילה-על כן,בכיה שבוכיה אדם בעת תפילתו לאלוקיו בדמעות של אהבה וקדושה מתקן הוא את אותה הבכייה שנקבעה לדורות ונבעה בעצם אי ההבנה של עניין התפילה, דהיינו הטלת יהבו על ה' כי אין מבטח ומשען בלתו, וגרמה לחטא הנורא אשר החריב את עין עולם וקבע יום בכייה לדורות. 
 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך