ז"א, יש שיטה טובה יותר מלנקד אות אות?
איך מנקדים במחשב? שואלת פה כי ראיתי שהרבה מנקדים...לב סדוק
בטח שישפצלשש!
את מעתיקה לשם את הטקסט שבא לך לוחצת על נקד.
זהו, אחכ רק תעברי לראות שאין טעויות ואם יש את מסמנת את המילה ולוחצת למטה על מילה.
סה טו.
הנקדנים בד''כ מלאים טעויות, לקחת בחשבון
נפתלי הדג
ואיך אני יודע אם יש טעות?נקדימון
לפי העין בעיקרון. אם מפריע לך משהו בעין או לא.פצלשש!
בעקרון לבגרות לומדים בנינים, אז נראה לי שלומדים גם את הניקודלב סדוק
אז ככה שאת כל הפעלים אמורים לדעת.
מעבר לזה יש סל"ק ופל"ג אם שמעת.
וקצת תבניות.
אני למדתי את זה משעורי דקדוק בתחילת החטיבה..
אבל כמו שפצלש אמרה- רואים בעין, זה מספיק.
סל"ק ופל"ג? תוכלי להרחיב קצת?נקדימון
אם אתה מבין קצת בדקדוק אולי תבין מה שאני אומרת.לב סדוק
אם לא אז אתה לא כ"כ תבין כי אני בקושי זוכרת..
סל"ק זה ראשי תיבות: סגורה, לא מוטעמת, קטנה.
פל"ג: פתוחה, לא מוטעמת, גדולה.
זה אומר שהברה פתוחה תנוקד בתנועה גדולה, והברה סגורה תנוקד בתנועה קטנה.
כמעט בטוחה
אני רק לא כ"כ זוכרת תנועות גדולות וקטנות, והברות פתוחות וסגורות..
אולי הם ידעו להסביר טוב יותר
יש לי סיכום על הברות.. די מקיף..שוקו וניל
משו שמצאתי באינטרנט ממש עזר לי..
יש לך נס ששמרתי את המחברתא"ש.
ועדיין זה מסובך לכתוב את כל מה שלמדתי שנה שלמה אבל בערך:
יש אותיות גדולות: קמץ, צירה, חולם (מלא או חסר), חיריק (מלא) ושורוק.
ויש אותיות קטנות: פתח, סגול, קמץ קטן, חיריק (חסר) וקובוץ.
בנוסף יש חטפים: חטף פתח, חטף סגול וחטף קמץ קטן.
פל"ג: הברה פתוחה- הברה המסתיימת בתנועה או באם קריאה
שהיא לא מוטעמת- אין עליה טעם (מלעיל או מלרע)
מנקדים עם תנועה גדולה
סל"ק: הברה סגורה- 1. הברה המסתיימת בעיצור לא מונע (בלי ניקוד כמו בסוף מילה- הר)
2. הברה המסתיימת בשווא נח
3. דגש חזק סוגר את ההברה שלפניו
4. הברה המסתיימת בפתח גנובה
5. ה' מפיק סוגרת הברה
לא מוטעמת- אין עליה טעם (מלעיל או מלרע)
מנקדים עם תנועה קטנה
אבל יש עוד מלא ללמוד: שווא- נע ונח, דגש- חזק וקל, טעם- מלעיל ומלרע
ויש גם משקלים ופעלים והברות מוטעמת
וזה לא נגמר
ב"הצלחה
|משתעל| |משתנק|נקדימון
פפפפא"ש.
אני רוצה עורך דיןנקדימון
תחפש לךא"ש.
I willנקדימון
תרגם:א"ש.
שונאת אנגלית!!!
ותחפש גם שופטא"ש.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
בואי נעצור את הבדיחה כאןנקדימון
וואו, אלופה!!!(:לב סדוק
עשית לי תזכורת מטורפת לחומר של אמצע ז'..
תודה!
חלק קטן בהחלט, מעידה!
רציתי לתייג גם אותךא"ש.
אבל כתבת שאת משתדלת להמנע מלהגיב תגובות מיותרות אז לא תייגתי
חח איזה חמודה
תודה!לב סדוק
צודקת, היה קצת מיותר..
תודה!
ויש גם את ההברות המותאמות והדגמים..שוקו וניל
תודה!לב סדוק
התחלתי לנקד טקסט ככה במחשב אות אות...
בבית האחרון התקלקלה לי האפשרות לנקד,
ואז בדיוק ראיתי את מה שכתבת.
אז השלמתי בית אחרון בנקדן(:
תודה רבה!
אפשר קישור לנקדן כזה?אהבת ישראל!!
תודה!אהבת ישראל!!
אפשר גם לנקד בעצמך עם מקלדת-ניקוד.כמו צמח בר
וואי זה מגניב ונוח בטירוףא"ש.
את זה לא ראיתיאהבת ישראל!!אחרונה
אבל יש מקלדות רגילות (במחשב) שבהם לוחצים על ה "כאפסלוק"
"שיפט" ומספר כלשהו. כל השורה מהימני מה + ועוד ל ~ .
ככה אני מנקדת כשזה דברים בקטנה (או לא בקטנה, אבל בקושי
)
ובכלל אב שלי הורידד פעם איכשהו לוורד- סרגל ניקוד. אין לי ושג איך ולימטב זכרוני הוא גם לא זוכר, אבל זה נפתח לו אוטומטית בוורד עם כל הסרגלי כלים שיש שם..
אם מישהו יודע איך להוריד- אשמח לדעת
חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ
משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן
ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.
נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר
היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מדבראני הנני כאינני
מחפש מוצא, אולי איזו דרך
פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?
שוב נפלתי, מי יקימני?
וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני
מאמין בהסתר, בכל התפאורה
ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה
ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה
וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה
נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור
רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור
שדים וקליפות, פרשת אחרי מות
מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.
והנפש במנוסה, מאלקים התביישה
המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה
והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר
שכחה זהותה, בשטטה במדבר.
"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,
קרבן על מזבח מולדתו.
שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.
"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!
והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"
ואני מהרהר...
הרי בחייו היה כה שחור,
ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"
"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"
"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"
ואני??
אלוהים, יודע תעלומות
– האין אני כופר, פושע וסורח??
ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח
בשבט עברתך מזדעק וצורח?
אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים
בגופה מחוללת
– לכזאת נפשי מייחלת.
ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים
– הנה כל סעיפיי משתוקקים.
אלוהים אתה ידעת,
גופי ונפשי – כבר שבורים...
אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,
קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.
אם זו המשמעות, להיות רק שלך,
טהור, נקי, דבוק בשלימות
– אני כבר לא יכול לחכות למות...
...רחל יהודייה בדםאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
...רחל יהודייה בדם
והפחד.
הפחד מהריק הזה.
הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.
שאבלע בתוכו.
שאבלע את עצמי.
הפחד שיחזור.
הפחד שהוא שם.
אורב. עדיין מחפש אותי.
איזה נאמנות.
אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.
ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.
ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.
והפחד הזה נמצא שם.
ואני מרימה את הראש.
וממשיכה.
לתפוס מקום. שאני אני.
חזקזיויק
...רחל יהודייה בדם
יפה. נסתר. גבוה.טויוטה
תודה.
...רחל יהודייה בדם
יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
מנהל? אפשר להעביר שירשור שלי לפה?תמהון לבב
בלתי אפשרי 😐אני הנני כאינני
כנס להודעה שםארץ השוקולדאחרונה
תלחץ על עריכה, תלחץ על בחר הכל, העתק ואז תפתח שרשור כאן.
(אל תעשה גזור כדי שלא יימחק לך בטעות)
אחר כך אתה יכול שוב לערוך שם ולמחוק את התוכן
תנועהמוריה.
הידית עולה אט אט ובסיבוב יורדת מטה. ועוד סיבוב: למעלה במאמץ ודחיפה חזקה למטה.
היא מתנשפת, אבל לא פוסקת. זוהי מלאכתה ואין לה אלא לעשותה בלי להתלונן. כל יום היא כאן, ניצבת על המשמר. דוחפת, מסובבת, מסיעה את הידית שוב ושוב על צירה בסיבוב.
כל תנועה שלה, כל דחיפה ולו הקטנה ביותר מקדמת עוד ועוד את המנוע, כל סיבוב וחצי סיבוב, מניע את העצם. בסוף כל יום היא מאשרת, אכן נראית התקדמות. היא סוקרת בעיניים מצומצמות את המרחק בין המקום בו היתה בתחילת היום לבין המקום בו היא כעת לאחר עבודה של יום תמים. אז היא מתמלאת סיפוק ונחת. אז היא יכולה לפרוש לנוח, להרוויח בביתה עם היקרים לה ולדעת כי עשתה את מלאכתה להיום.
ישנם ימים שהכל חלק והסיבוב פשוט הוא, כאילו מעצמה מסתובבת הידית. לעומתם יש ימים שהידית שחוקה וקשה לה לאחוז בה, שהיד האוחזת עייפה, או שהגלגל כבד עד מאד. לעיתים קרובות קורה שידיים נוספות בוחשות איתה בקלחת, ומסובבות ידיות הפוכות. אבל כל אלו, כמו אינם נוגעים לה, היא מגיעה בכל יום בשעת בוקר מוקדמת, מתייצבת בעמדתה ומסובבת, והידית נעה, והסיבוב מניע.
היא לא מנסה להיאבק, היא לא מוכיחה לאיש דבר, היא נוכחת ומסובבת ומניעה. אף כוח בעולם לא יוכל לה, אף כוח בעולם לא ימנע ממנה למלא את תפקידה במסירות. אף כוח בעולם לא יעצור אותה מלסובב ולהניע.
ויש התקדמות, וישנה תנועה.
תמיד ישנה תנועה.
° ° °
אלוקי, נשמה נתת בי, והיא אינה פוסקת מלסובב ולקדם אותי.
אתה בראתה, אתה יצרתה, ונפחתה בי והיא מניעה אותי אליך.
כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני לפניך עליה.