עמונה. גוש קטיף.א נ י .

אותו דבר או שונה לגמרי?

שונה לחלוטין. מכל מיני בחינותנפש חיה.


עמונה- בגץ.. גוש קטיף- ממשלה..ירא שמים!
לא רק מהבחינה הזונפש חיה.
מאיזה עוד בחינות?א נ י .


1. היחס לראשות המדינית 2. היחס לאנשים (רבנים/אחרים "חשובים")נפש חיה.
3. הנהגה

4. הבחינה הלאומית ממנה ניגשנו למאבק.





תיכף אוכלמלהתייחס לכל הנקודות לעיל
אשמח שתתיגי אותי כשאת עונה.. אם אפשר.פנים אחרות.
סבבותנפש חיה.


הנה תשובתי [היא לא מוסמכת ולא כלום...]נפש חיה.

1. היחס לראשות המדינית ["המדינה" לעומת "הממשלה"]- לא כל כך היה ברור מבחינת הציבור.
כלומר- הייתה האמירה "צריך להפריד בין הממשלה [שעושה את הרע] לבין המדינה [שלכשעצמה- טוב שהיא קיימת כמקום שמאפשר שלטון בארץ וכו']

בעמונה- כבר הייתה אמירה מאד חדה בנושא. הבחנה בין הממשלה ולוחמה ברורה נגדה ונגד ההחלטה.


2. היחס לאנשים (רבנים/אחרים "חשובים")- בגוש יצאה פסיקה ברורה של הרבנים הראשיים דאז -ר' אברום שפירא זצ"ל והרב מרדכי אליהו זצ"ל = לא להסכים בשום פנים לפקודה , לסרב לה, האיסור למסור חלקים מא"י וכד'.

קצת אחרי הרבנים הראשיים- יצאו אמירות מפי רבנים שמבחינת ההיררכיה- הם לא נחשבים ראשיים,
והאמירות שלהם- בילבלו את הציבור והביאו למבול של אמירות וספקות בזה. ואז יצא בלגן גדול סביב "מותר לסרב לפקודה" או "אסור לסרב וחייבים לבצע [כי הצבא הוא שלנו כמו שהמדינה היא שלנו]"
היחס לאנשי מועצת יש"ע היה די חיובי- בתור מי שבאים לעזור ולהנהיג את המאבק. תוך כדי התקופה היו חילוקי דעות והיה בכלל דיבור על לפעול בנפרד מהם [כי היו כאלה שהבינו לאן הם במועצה,חותרים עם הגישה שלהם]
בפועל- הייתה סרבנות, הייתה סרבנות "אפורה" [יעני- הראו כאילו משתפים פעולה כשבפועל לא שיתפו ומחו בדרכים שונות אחרות אולי] היה ביצוע ללא סירוב.

בעמונה- הייתה אמירה ברורה מצד הרבנים- וגם אם לא הייתה אמירה אנשים היו יוצאים ופועלים עצמאית, אחרי מה שקיבלו בגוש. כבר לא כל כך התייחסו לאנשים האחרים.



3. ההנהגה- היו את ה "טובים" והיו את ה "אפורים" והיו את ה "רעים" .  גם בעמונה היה ככה.
אבל בעמונה בגלל שהכל היה חד מאד- פחות נתנו משקל לאנשים .
יותר פעלו מהלב. מהבטן.

3. הגישה-
בגוש היה עניין של "לבוא אל העם ולשנות מבפנים" [אגב, גם במערכת השילטון- הייתה אמירה "בואו ניכנס ונשפיע מבפנים לשנות את המערכת]

בעמונה הייתה אמירה "אנחנו לא משנים ולא מבקשים ולא "ממלכתיים"- לא מתחשבים בממשלה ובעם. אנחנו כואבים מאד את מה שקרה בגוש ולכן אנחנו נילחם בצורה יותר חזקה . כמו שראוי להילחם על הבית בארץ ישראל.  גישה גאולית ולא תבוסתנית מראש.
ובאמת - האלימות שהייתה שם - משני הצדדים- משקפת את הפחד של הממשלה ואת ההכנות לנפגעים בנפש [אני מדברת על עמונה הראשונה, מה שמייד אחרי הגוש, העמונות האחרות כבר היו יותר שונות-פחות לוחמניות]

4. הבחינה הלאומית-
בגוש- "יש לנו אהבה והיא תנצח"- אנחנו אוהבים את העם ואוהבים את הארץ ונהיה בהידברות כדי לשמור על שניהם. נילחם על הארץ תוך התבוננות במצב של העם. הממלכתיות הייתה נקודה מאד חזקה שממנה הושפע כל המאבק .
 

בעמונה- אנחנו נילחם כמו פייטרים אמיתיים על הארץ, דווקא כי אנחנו אוהבים את העם. הממלכיתיות כבר הייתה פחות אופיינית.


זה בקצרה. ומנקודת מבטי אז- והיום.

@החיים תותים


תיוג- 
@החיים תותים

 

תודה נשמה! אקרא בהמשך..פנים אחרות.
לא רב אברום ולא הרב אליהו היו רבנים ראשיים בהתנתקותנפתלי הדג
הרבנים הראשיים היו הרב מצגר והרב עמאר, ולמיטב ידיעתי הם לא ממש התייחסו לנושא.
כמו כן, ב'הררכיה הרבנית' המקובלת בעולם הדתי, הרבנים הראשיים ממש לא נמצאים בראש כבר הרבה שנים...
הרב מצגר והרב עמאר היו אחר כך. בעמונהנפש חיה.
מי שהתייחסו לפקודה היו הרב אליהו והרב שפירא.


אחר כך הרבנים היותר "קטנים" בהיררכיה הביעו דעה


והשאר היסטוריה.
.?נפתלי הדג
לא שותף לרבנומטר שלך, אבל הרב אליהו ורב אברום היו רבנים ראשיים בין התשמג לתשנג (1983-1993)
אפשר לבדוק מי דיבר איפה. אני ב 93 הייתי פיציתנפש חיה.
ההתנתקות הייתה ב2005 את יודעתנפתלי הדג
גם הרב אליהו וגם רב אברום בהחלט התבטאו בנושא (כמו גם רבנים אחרים שאני לא יודע אילו ציונים את בוחרת להעניק להם) אבל שניהם כבר לא היו רבנים ראשיים. הרבנים הראשיים היו הרב מצגר והרב עמאר והם לא ממש התבטאו בנושא.
-בגלל שהם התבטאו בנושא הם המשמעותיים כאן-נפש חיה.
לא, בגלל שהחלטת שהם הכי גדולים נפתלי הדג
איפהא נ י .

הייתה גישה נכונה יותר?

בעיניי גישה בריאה יוצר זו זו שפועלת מתוך בריאות וזקיפות קומהנפש חיה.אחרונה
שונה. לגמרי.נער גבעות מצוי


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך