מתוסכלת..כי בא אורך

אני ממש ממש רוצה להתחזק,להיות דוסית אמיתית חדורת אידאלים ומוטיבציה.

אחת שמתפללת כי ככה היא מרגישה קרובה לאלוקים,אחת שתלמד ספרי קודש כי הם הספרים שהיא הכי אוהבת.

שתדבר עם אלוקים בזמנים הכי קשים שלה,ממש להרגיש קרבה לאלוקים.

שתשמע שירים טהורים תמיד,שלא תלך אחר כך בסתר להקשיב לשירים לא מתאימים.

לא רוצה ללכת עם חצאית ארוכה ולדבר כמו עובדת ה' אמיתית כי וואלה מרגיש לי לא אמיתי,צבוע נקרא לזה.

רוצה להיות אחת כזאת שאלוקים הוא מרכז חייה,שאת כל כולה היא מקדישה לו

בלי "אחד בפה אחד בלב".

 

אינלי מושג מה לעשות עם זה,אני קוראת מידי פעם ספרי אמונה ומקבלת קבלות על עצמי

אבל זה לא זה,עדיין לא השתנה משהו בבפנים.

אחרי המעשים נמשכים הלבבות... יכולה להגיד לך על עצמיתורה מעל הכל!

שגם אני פועלת ככה, ובחלק זה עבד וחלק עדיין בתהליך.

בהתחלה זה באמת מרגיש הכי צבוע בעולם, אבל העניין הוא להתמיד...

אחד הדברים שממש עוזרים לי זה להיות במסגרת כזאת, שכולם ככה, או שלפחות ברעיון גם אם לא כולם.

לכן הלכתי לאולפנה דוסית, ולכן כל חופש העבודה של כל השנה לפניו הולכת לפח...

אבל נראה לי שמסגרת זה ממש עוזר...

ב"הצלחה...

תתפללי. תבקשי באמתהפואנטה
ותנסי להמנע מדברים שמושכים למטה
כמה עצותיחידי
ר' צדוק מלובלין כותב בתחילת "צדקת הצדיק" "תחילת עבודת ה' בחיפזון". (מקווה שלא עברתי על איסור לימוד תורה...).
הכניסה לשגרת העבודה חייבת להיות בנמרצות חד פעמית. תקבלי איזושהי החלטה בנושא מסויים שבו את באמת באמת עובדת. זה יכול להיות עבודה על הזריזות. להגיד לעצמך בבוקר מיד אחרי 'מודה אני' שאני עושה הכל בזריזות ובחריצות. ובתחילת כל מעשה שאת צריכה לעשות, בין מכורח ובין מבחירה שלך, את מזכירה לעצמך את זה בראש.

אגב, אני ממש מזדהה עם התחושות שלך. אני הרבה כועס על עצמי על דברים שאמרתי או שכתבתי שהם לא באמת מייצגים את העולם הדתי האמיתי שלי. לכן אני משתדל לשאול את עצמי במשך היום האם אני אמיתי, האם אני באמת באמת חושב ככה.

לדעתי, כדאי לך מאוד למצוא דמות שאת מתחברת אליה. דמות כזו יכולה לשמש מקור כח חיוני להמשך ההתקדמות. תחפשי איזושהי דמות דתית שאת תתחברי אליה והיא תחבר אותך לקב"ה. זה יכול להיות ר' נחמן, האדמו"ר הזקן, הרב'ה מליובאוויטש, הרב סולובייצ׳יק וכו'. בעיקר מומלץ על דמות מהדורות האחרונים (יכול להיות גם מישהו/י שחי/ה) שתמקד אותך ותכוון אותך בסיטואציות של הדור שלנו.

מקווה שתרמתי קצת, וגם לעצמי.
בשורות טובות וצום משמעותי


אה ועוד משהו...יחידי
אני חושב שהיום החינוך של הציונות הדתית מעמיס על התלמיד בקשר לאמונה וכו'.
במקום לשאוף לעבודת ה' אמיתית, שלמה ופשוטה באמת, השאיפה היא לעולם מסובך של אידיאלים ותורות גדולות. חבל. חבל שלשם דוחפים. קודם כל צריכים את הקשר המוכרח לקב"ה, בסוף תדברו על אידיאלים.
בעולם שלנו, דיבור רחב מדי על אידיאלים, מרחיק גם מעולם של דו-שיח עם הקב"ה.

^^^החסידות זה עבודת ה' מדהימהאוהב אותך ה


לא עברת. ציטטת דברי צדיק. לא דברי תורה ממשנפש חיה.
תראי..יחידי
ציטוט מצדקת הצדיק א', א'.
מה זה אם לא "פקודי ה' ישרים משמחי לב"?

אבל אם ציטטת רק את דבריו, זה אומר שציטטת פס'?נפש חיה.
אסור גם הרהור בד"ת...יחידי
כי לכל העם בשגגה.נפש חיה.
סיפור בקשר לענייןיחידי
סיפר הג"ר אברהם שפירא שהרוגצ'ובר היה לומד תורה בתשעה באב כי לא היה יכול להתאפק. ובאבלות על אמו הוא "הידר" לא ללמוד, אבל באבלות על אביו הוא לא "הידר" ולמד. והסביר זאת כך, משום שאמו היתה אשה פשוטה והיא תקפיד אם הוא לא יהדר וינהג כהלכה הקבועה לרבים, אבל אביו שהיה תלמיד חכם, יודע שללמוד זה יותר חשוב... ראש דברך מהרב יצחק דדון עמ' רכה. ועיין בספר דרך שיחה בשם הגר"ח קניבסקי ח"א עמ' תפז: "שהגאון הרוגאצ'ובר למד בתשעה באב, וכשנשאל על כך ענה כי רוצה לטעום טעם גיהנום על לימוד תורה. אכן הטעם האמיתי שלו היה על פי מה שאיתא בירושלמי [מו"ק פ"ג ה"ה] שמי שלהוט אחר התורה מותר ללמוד בזמן האבילות, רק שלא רצה לומר כן על עצמו, ולשואלים אמר תירוץ אחר.
(מתוך שו"ת של הרב אבינר).
וואו ממש מזדההבאה והולכת

דבר ראשון תשני את החיצוניות, תלכי עם חצאיות ארוכות וחולצות שמכסות את המרפק, כמה שזה נשמע צבוע זה באמת עוזר, האנשים שמסביבך יראו שאת משתנה וישנו את הגישה שלהם אליך.

דבר שני לקבל על עצמך קבלות זה עוזר אומנם לאט לאט, אך עוזר אני יכולה להעיד על עצמי שקיבלתי על עצמי להגיד שמע ישראל לפני שאני הולכת לישון או לברך אשר יצר שאני יוצאת מהשירותים, וזה משנה לי משהו, שהדבר האחרון שאני אומרת לפני שאני הולכת לישון זה לדבר עם הקב"ה והרבה פעמים אחרי שמע ישראל אני פשוט חושבת על היום שהיה לי, האם התקדמתי במשהו, האם משהו ישתנה בי?. וכך גם יוצא שבמהלך היום אני חושבת על זה , שלא יקרה מצב שבו אחרי שמע ישראל אני אחשוב עם עצמי ואגיע למסקנה שלא עשיתי / התקדמתי בכלום [במיוחד עכשיו בחופש זה יותר קשה].

לי אישית זה עוזר, תמשיכי לנסות לקבל על עצמך דברים קטנים אולי זה יעזור.

עוד משהו, תנסי פעם אחת שמישהי תפגע/ תעלב אותך [חס וחלילה],לפנות אל הקב"ה ולנסות להבין למה זה קרה לך, אני שואלת אותו ממש שאלות כאילו הוא מולי, למה זה מגיע לי? [כמה שזה לא מכבד], אומנם זה קצת מוזר אבל תנסי לי זה לפעמים עוזר במיוחד שאין לי כוח לדבר עם אף אחד והוא באמת מקשיב לי, על כל הדברים שאני רוצה להגיד.[גם אם קטנוני ותינוקי]

ודבר אחרון, אף אחד לא מושלם תמיד יש לאן להתקדם ולשאוף וזה שאת יודעת מה את רוצה ולאן את שואפת זה כבר שלב בתהליך. 

בהצלחה וצום מועיל!

התבודדותהגיגים בע"מ


לא יכולה..לא מרגישה ככ קרובהכי בא אורך


מהמקום שלךנפש חיה.
נראה לי...יחידי
שזה מתאים רק למי שזה מתאים.
אין מצווה להתבודד ולהיות ברסלבר. זה טוב לאנשים מסויימים
ומה אנחנו נאמר?נער גבעות מצויאחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך