פורום נוער וגיל ההתבגרות
בהנהלת: חצילוש
מכתב פתיחה
מה עושים בשביל לקדם את הגאולה?אין כמו ה'
ישוב הארץ זה העיקרתמים
מי שלא נהיר לו יכול לבקש מקורות
מבקשאין כמו ה'
מקורות-תמים
מדרש תנחומא על חטא המרגלים כותב: אמר להם הקב"ה אתם בכיתם בכייה של חינם ואני אתן לכם בכייה לדורות ובאותה שעה נגזר על בית המקדש שיחרב. (חטא המרגלים כמובן היה פגיעה בארץ)
פשט הפסוק- "אתה תקום תרחם ציון כי עת לחננה כי בא מועד. כי רצו עבדיך את אבניה ואת עפרה יחוננו" הסיבה שבא מועד הגאולה הוא בגלל הרצון והתשוקה לאדמה ולאבנים
כך גם מסביר הכוזרי במאמר ה' פסקה כ"ז
מדרש רבה שיר השירים על הפסוק "אם חומה היא" אלו ישראל העלו חומה (כולם יחד) מבבל לא חרב בית המקדש בההיא שעתא פעם שנית
יש עוד אבל אלו היותר קדמונים
אבל ידוע שבית המקדש נחרב בגלל שנאת חינם?תמים
תשובה-תמים
נכון וחז"ל מביאים עוד סיבות כמו שלא ברכו בתורה תחילה וכו'
כל אלה הם דברים שזירזו/ עיצבו את אופן החורבן אבל זה השורש
גם המקור שהבאתי משיר השירים רבה מוכיח שאילו עלו כ"חומה" אפילו אם היה שנאת חינם לא היה נחרב המקדש
וואי תודה רבה הארת את עיניתמים
הרב קוק גם אומר את זה. באורות ארץ ישראל. אחפש.לב סדוק
לא שלא נהיר לי, ברור לי שזה חשוב ממש אבל לא יודע אם זה העיקרסתמישוו
לפחות לא העיקר היחיד.
יש גם הרבה מקורות אחרים ממה שהבאת, צריך להשתפר בעוד הרבה דברים.
יש גם הרבה מקורות אחרים ממה שהבאת, צריך להשתפר בעוד הרבה דברים.
אני חושב שהמקורות שהבאתי (ויש עוד קצת) מספיקים לגמריתמים
אדרבה תעלה מקורות אחרים כדי שאוכל לשאול את רבותי מה דעתם בעניין. אשריך.
בשמחה!סתמישוו
אני לא מכיר כזה הרבה.. אבל אתה מוזמן להגיד מה דעתך בעניין על אלה..
קודם כל בית ראשון חרב בגלל 3 עבירות, אז זה צריך תיקון. ואנחנו לא מושלמים בתחום הזה.
בית שני חרב בגלל שנאת חינם והגאולה תבוא בזכות זה. ככה כותב הרב קוק: "ואם נחרבנו ונחרב העולם עמנו על ידי שנאת חינם, נשוב להיבנות והעולם עמנו יבנה על ידי אהבת חינם". וגם הרבי מלובביץ' כותב: " ואי אפשר לביטול המסובב כי אם על ידי ביטול הסיבה... וכיון שעיקר החטא היה בשינאת חינם תיקונו באהבת חינם".
הכוזרי בהקשר של הפסוק שהבאת מדבר על כיסופים, " ירושלים לא תיבנה כי אם כשיכספו אליה בני ישראל תכלית הכוסף" מדובר על תשוקה פנימית כזאת של רצון אמיתי שייבנה.
וגם הגמרא והמדרשים מדברים על הגאולה ולא בהכרח עוסקים רק ביישוב א"י -
"כלו כל הקיצין ואין הדבר תלוי אלא בתשובה"
"גדולה צדקה שממהרת יום בן דוד וימות גאולתנו" - "שמרו משפט ועשו צדקה כי קרןבה ישועתי לבוא וצדקתי להיגלות".
לא יודי בדיוק מה המקור ואיפה אבל גם העיסוק בפנימיות התורה מקרב את הגאולה, הזוהר, כתבי האר"י הקדוש ועוד.
הרמב"ם אומר שכל מעשה טוב של כל אחד יכול להכריע את העולם לכף זכות.
ויש עוד מקורות.. בפשטות נראלי שהדרך היא להתקרב לקב"ה, ללמוד תורה, להתחזק באהבת א"י ועמ"י.. להשתפר בהכל..
קודם כל בית ראשון חרב בגלל 3 עבירות, אז זה צריך תיקון. ואנחנו לא מושלמים בתחום הזה.
בית שני חרב בגלל שנאת חינם והגאולה תבוא בזכות זה. ככה כותב הרב קוק: "ואם נחרבנו ונחרב העולם עמנו על ידי שנאת חינם, נשוב להיבנות והעולם עמנו יבנה על ידי אהבת חינם". וגם הרבי מלובביץ' כותב: " ואי אפשר לביטול המסובב כי אם על ידי ביטול הסיבה... וכיון שעיקר החטא היה בשינאת חינם תיקונו באהבת חינם".
הכוזרי בהקשר של הפסוק שהבאת מדבר על כיסופים, " ירושלים לא תיבנה כי אם כשיכספו אליה בני ישראל תכלית הכוסף" מדובר על תשוקה פנימית כזאת של רצון אמיתי שייבנה.
וגם הגמרא והמדרשים מדברים על הגאולה ולא בהכרח עוסקים רק ביישוב א"י -
"כלו כל הקיצין ואין הדבר תלוי אלא בתשובה"
"גדולה צדקה שממהרת יום בן דוד וימות גאולתנו" - "שמרו משפט ועשו צדקה כי קרןבה ישועתי לבוא וצדקתי להיגלות".
לא יודי בדיוק מה המקור ואיפה אבל גם העיסוק בפנימיות התורה מקרב את הגאולה, הזוהר, כתבי האר"י הקדוש ועוד.
הרמב"ם אומר שכל מעשה טוב של כל אחד יכול להכריע את העולם לכף זכות.
ויש עוד מקורות.. בפשטות נראלי שהדרך היא להתקרב לקב"ה, ללמוד תורה, להתחזק באהבת א"י ועמ"י.. להשתפר בהכל..
רוצים את זה, נראליסתמישוו
לומדים תורה, מרבים באהבת חינם, מתקרבים לקב"ה..
נראלי שזה בעיקר איזה הפנמה פנימית כזאת של כולנו, מוכנות נפשית, לכסוף לזה.
נראלי שזה בעיקר איזה הפנמה פנימית כזאת של כולנו, מוכנות נפשית, לכסוף לזה.
להרבות אהבת חינם, חזרה בתשובה וציפייה לישועה..נער גבעות מצוי
אחדות בעמ"יאהבת עולם!
לאחד את עמ"י ולקרב ותם לתורה, למצוות ולקב"ה
(גרעינים תורניים, זהות יהודית)
וכמובן התיישבות בא"י השלמה
מוסיפים בתורה, תפילה ואהבת ישראל.תכלית הכוסף
להתחיל לפעול,לישוב הארץ ,הר הבית (שכל הציבור ירצה)אוהב אותך ה
לא לחשוב שהמדינה המדהימה
שלנו תעשה את זה ,כי היא לא תעשה כלום,לאהוב את עם ישראל
לא נראלי שהסמיילי הזה היה במקום..סתמישוו
המדינה עשתה מלא ליישוב א"י.
אני לא ממלכתי אז ...היא עשתה גם הרבה נגד,מחילה זה מטרת המדינאוהב אותך ה
המטרה שלה זה לעשות טוב אז ...אוהב אותך ה
לא הבנתי את הסוף.. וכן,חח הבנתי שאתה לא ממלכתיסתמישוו
אתה אומר שהיא עשתה טוב ...זה לא המטרה שלה?אוהב אותך ה
כוס חצי חצי...נער גבעות מצוי
???אוהב אותך ה
של המדינה? כן.. היא באה לעשות טובסתמישוו
מה אתה אומר בזה?
אתה לא יכול להזתכל ככה על המציאות. זה כמו שבן אדם יגיד שאמא שלו עושה רק דברים רעים ועל הדברים הטובים הוא בכלל לא מסתכל כי ברור שהיא צריכה לעשות טוב, זה התפקיד שלה
אתה לא יכול להזתכל ככה על המציאות. זה כמו שבן אדם יגיד שאמא שלו עושה רק דברים רעים ועל הדברים הטובים הוא בכלל לא מסתכל כי ברור שהיא צריכה לעשות טוב, זה התפקיד שלה
מחילה אבל זה לא מדינה יהודית ...לא על פי ההלכה ,ועושה חילולאוהב אותך ה
ה'
לדעתך..סתמישוו
בכל מקרה, זה דיון אחר
מציאות מדינת ישראל היא קודש,איננו מדברים על הממשלה הנוראה!!!שלמה גר
כך קיבלנו מרבותינו החל מהרב קוק אור ישראל וקדשו ותלמידיו הקדושים ועד מרן פוסק הדור הרב דוב ליאור שליט"א בימנו
(ודרך אגב גם "הממשלה" כיום עושה גם דברים טובים כולם מודים בזה)
מרבים באהבת חינםמי האיש? הח"ח!
וממעטים את שנאת החינם
יפה השם של הניק שלך! חידוש
רכה כמים
לא ככ יודעת... ממה שנראה לישם משתמשת
דברים ששמעתי:
לא יודעת אם זה ממקורות אמיתיים ומאיפה, אבל בכל זאת...
1 כשכל עמ"י ישמרו 2 שבתות ברצף, יבוא המשיח ותגיע הגאולה.
וכדי להגיע למצב הזה צריך הרבה דברים... שהדרך להגיע אליהם היא (לדעתי) ע"י אהבת חינם, יראת ה' וכדומה.
לא בטוחה שזה נכון... אבל נראה לי:
2 יהיה נביא שימשוח את המשיח בשמן (או משהו כזה)
בשביל שזה יקרה, צריך להגיע לדרגה הגבוהה של נבואה!
בכללי אני חושבת שברגע שעמ"י יילך לפי התורה - הגאולה תגיע מאליה,
והתפקיד שלנו הוא לקדם את הדבר הזה ולקרב את היום שזה יקרה - ע"י עבודת ה', אהבת חינם, לימוד תורה, קירוב לבבות ושמירת התורה והמצוות בדקדוק.
סליחה על הבורות, מקווה שעזרתי במשהו...
אבל באמת אחלה שאלה!!
אהבת חינם. אהבת חינם. אהבת חינם.א"י לעמ'י
עוד דבר: מטילים תכלת בציצית. זו דוג' לדבר שהקב"ה החזירי.
לנו אחרי 1000 שנה של גלות בערך, וחלק מהציבור שם, וחלק אדיש. אז במצב כזה איך אתה רוצה שיבנו מקדש? אפילו דבר פחות דרמטי ללא חששות הלכתיים יש כאלה שלא רוצים להחזיר. בכל מקרה ללא תכלת לרוב הדעות אי אפשר לעבוד במקדש(בגדי כהן גדול). בכל מקרה זה יראה לקב"ה שאנו מוכנים לקיים את מצוותיו, גם כאלה שלא היו בנמצא בעומק הגלות, ואז יראה הקב"ה שיש טעם לגאול אותנו
טוב, על זה יש כיום הרבה דיונים ומחלוקות..סתמישוו
אני מתאר לעצמי שאותם רבנים שלא שמים (שהם נראלי רוב רובם הגדול של הרבנים בארץ יודעים מה הם עושים)
אמתשלמה גר
לא קשור...נגרינסקי
החלק ה'אדיש' שלא מטיל ציצית לא מטיל אותו בגלל שהוא אדיש ולמעשה הוא סובר שצריך...
הסוגיא שלתכלת בימינו היא לא ממש פשוטה וברורה ויש עדיין חילוקים ומחלוקות...
מלבד הכי... אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים, סביר להניח שתכלת בציצית זו לא הסיבה שבגללה לא נגאלים... יותר הגיוני להניח שלא נגאלים בגלל שלא תיקנּו מספיק את הדברים שבגללם החורבן והגלות (יותר דברים שבין אדם לחברו)... אבל שוב, אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים...
הסוגיא שלתכלת בימינו היא לא ממש פשוטה וברורה ויש עדיין חילוקים ומחלוקות...
מלבד הכי... אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים, סביר להניח שתכלת בציצית זו לא הסיבה שבגללה לא נגאלים... יותר הגיוני להניח שלא נגאלים בגלל שלא תיקנּו מספיק את הדברים שבגללם החורבן והגלות (יותר דברים שבין אדם לחברו)... אבל שוב, אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים...
תכלת בציצית מרבה השראת שכינה בעולם ממש כמו שעליה להר הביתשלמה גר
מרבה השראת שכינה בעולם - וכידוע הגאולה היא היא עלית השכינה ולכן המטילים תכלת בציצית (כמו שפסקו שלשה מגדולי הדור מרן הרב דוב ליאור והגרז"ן גולדברג והרב מזוז שליט"א) והעולים להר הבית (כמו שפסק מרן הרב דב ליאור ועוד הרבה רבנים) מקרבים את הגאולה!!
ולא סותר שצריך גם להרבות אהבת חינם כלפי כל פרט ופרט בישראל וכדברי הרב קוק המפורסמים וכו'
אכן.כדברי הרב קוק המפורסמים בשו"ת משפט כהן סימן צ"ו.תכלית הכוסף
כבר דיברו בזה הרבנים המתירים ובראשם מרן הרב דוב ליאור שליט"אשלמה גר
שהרב קוק (וה"ה לרבנו הרצי"ה) אסר משום שלא ידעו בזמנו את הגבולות כיום בימנו אחרי המדידות הרחבות שעשה הרב גורן ועוד אנו יודעים את הגבולות - ויש עניין ולא רק מותר לעלות להר הקודש!
הרב גורן בעצמו אוסר להיכנס.תכלית הכוסף
ידידי נראה שלא קראת את ספרו על הר הבית שמאריך להתיר בימנושלמה גר
והביא דבריו מרן הרב דב ליאור יבדלח"א בשו"ת דבר חברון (אם כי שניהם כתבו שייכול שאם לא היו ערבים בהר הבית ולא היה בעית ריבונות יהודית בהר הקודש, אף הם היו מסייגים ואומרים שאף שלפי ההלכה מותר עדיף להמנע מלעלות מחמת שיגרום גם לאחרים שיעלו לא בקדושה, אך לאור המצב לא רק שהם לא מסייגים את ההלכה הטהורה שמותר לעלות בקדושה אלא הם אומרים שיש חשיבות גדולה בלעלות להר הקודש)
רוצה ציטוט?תכלית הכוסף
..שלמה גר
כן![]()
בבקשה.תכלית הכוסף
כתב הג"ר גורן: "קיים ספק גדול ביחס למיקום בית המקדש בתוך הר הבית, ובגין ספק זה אנו אוסרים להיכנס להר הבית", "על אף שמותר לטמא מת להיכנס להר הבית, ואפילו למת עצמו, כמו שפוסק הרמב"ם בהלכות ביאת מקדש, חוששין בחלקו הגדול של הר הבית שמא זהו מקום העזרה, ההיכל וקודש הקודשים" (מעלין בקודש גליון אב תשס"ג עמ' 149).
נראה לי פשוט שאלו דברים קדומים שלו לפני שעשה הבדיקות בהרשלמה גר
כי הרי אנחנו מכירים את ספרו של הרב גורן שבו כותב במפורש להתיר וכן מובא בשו"ת דבר חברון, יתרה מזאת הרב גורן בעצמו עלה להר הבית כל חייו כמפורסם שהם עשו שם מניני יוה"כ ועוד!! (ולא מטעמים בטחוניים או רפואיים). לכן אני לא רואה בזה קושיה אבל בכל אופן אני יכול לשאול רב שבקיא בכל עניני הר הבית ונראה מה הוא יענה
אלו דברים מפורשים.תכלית הכוסף
וכבר ידוע שהרב גורן רצה להעביר פסק במועצת הרבנות הראשית להתיר עלייה להר, ולאחר התנגדות מרן הגר"ע יוסף זצ"ל והגאון רש"י זווין זצ"ל חזר בו והודה שאין לעלות.
וידוע שכל גדולי הדור אסרו ואוסרים.
הנה ציטוט של מרן הרב ליאור שהרב גורן זצ"ל התיר לעלות בטהרהשלמה גר
"אנו מסתמכים על דעת הגאון הרב גורן זצ"ל, שאף הוא היה מגדולי הדור ופסק לאחר מדידת ההר, שמותר לעלות בטהרה להר הבית, במקומות שבוודאי אינם בגדר מחנה שכינה אלא מחנה לוויה. (ואף ישנם במתחם הר הבית כפי שהוא היום, מקומות בדרומו ובצפונו שהם תוספת מזמן הורדוס שאף לא התקדשו בקדושת מחנה לוויה, כפי שיפורט בהמשך)"
אם אתה רוצה לראות הרחבה של מרן הרב ליאור בעינין ההתר והצורך בעליה להר הקודש את המוזמן לראות במקור מתייג דעת הרב ליאור לגבי עלייה להר הבית
אבל מנגד הבאתי לך דברים מפורשים של הרב גורן בעצמו!תכלית הכוסף
ודעת הרב דוב ליאור בעניין ידועה.
אבל אני מקשיב לגדולי הדור. ורוב ככל גדולי הדור פסקו שאין לעלות בימינו.
טוב אני חושב שלגבי "דעת הרב גורן זצ"ל" מלא מלא נתונים צועקיםשלמה גר
כדבריי שהוא זצ"ל התיר לעלות להר בטהרה וביחוד ספר שלם שכתב הוא עצמו בנושא זה הנקרא "הר הבית" ובו מאריך להוכיח את ההיתר לעלות וכדברי מרן הרב ליאור וכמעשיות המפורסמות שמובאות בספר הזכרון עליו.
עיקר הנידון נראה שצריך להיות לגבי מש"כ "אבל אני מקשיב לגדולי הדור. ורוב ככל גדולי הדור פסקו שאין לעלות בימינו" - תראה אתה צריך להבין שהמחלוקת פה נובעת משיקולים לאומיים כמו "שלימות הארץ" שלא עומדים בראש מעיינם של גדולי הציבור החרדי לכן מצופה ממך כדת"ל לקבל את פסקי ההלכה של גדולי הציבור הדת"ל, עכשיו לגבי הרבנים בציבור הדת"ל צריך אתה לדעת שמרן הרב ליאור הוא בהחלט מגדולי פוסקי דורנו (דרך אגב גם ביחס לגדולי הציבור החרדי) וכן מרן הרב נחום רבינוביץ נשיא ישיבת מא"ד שהוא ת"ח עצום בסדר גודל של גדול דור (כך שמעתי מהרב ראם הכהן שליט"א, ולגבי דעת מרן הרב יעקב אריאל שליט"א הוא כתב שהוא לא מביע דעה בעינין) התירו לעלות בטהרה ויש עוד לא מעט רבנים גדולים חלקם דיינים, ראשי ישיבות ותלמדי חכמים גדולים בציבורנו שסוברים שמותר ויש עניין לעלות להר בטהרה (לדוגמה הרב אליעזר מלמד מח"ס פניני הלכה ורה"י בהר ברכה, הרב בניה ברונר אב"ד צפת ונשיא ישיבת ההסדר שם, הרב שלמה לוי דיין בבי"ד ונשיא ישיבת ההסדר בקרית גת, הרב אהרלה הראל לשעבר רה"י ההסדר בשילה ת"ח גדול מאוד גם אם אתה לא מכיר אותו, הרב ראם הכהן ת"ח גדול מאוד רה"י ההסדר בעותניאל, הרב מדן ת"ח גדול רה"י ההסדר בהר עציון, מרן הרב חיים דרוקמן, הרב צפניה דרורי רבה של קרית שמונה ורה"י שם, ועוד רבים אני לא הולך למנות את כולם) וכן גדול הפוסקים בציבור הלטאי הגרז"ן גולדברג שליט"א פסק שמותר לעלות להר בטהרה וכן הרבי מלובבויץ' התיר לעלות להר בטהרה ועוד ולכן היוצא מהאמור שהרוצה לעלות להר בטהרה יש לו הרבה על מה לסמוך וזכות גדולה היא לו, עכשיו כמובן שאם החלטת שאתה מקבל עליך בעניין הזה את דעותיו של הרב יעקב שפירא שליט"א הממשיך את דעתו של מרן ריב אברום זצוק"ל או הרב זלמן מלמד שליט"א ועוד לא מעט רבנים בציבורנו ורוב ככל הרבנים בציבור החרדי שסוברים שיש לאסור שיהיה לך בהצלחה!! 
האמת שכבר קצת התבלבלתי עם דעת הרב גורן זצ"ל. לאמשנה.תכלית הכוסף
אכן אני יודע שיש מתירים לעלות.
ואעפ"כ מכיוון שאני הולך אחר פסקיו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל שאע"פ שנודע בכח דהתירא דיליה, מ"מ הביע אמרתו(יבי"א ח"ב יו"ד סימן כ"ו) לאסור מכל וכל.
וכן פסק מו"ר הרב צב"י טאו שליט"א ואחריו אני הולך.
הנה אני יציין לך תשובה שמתאימה לך אם תרצה תממש אותה למעשה:שלמה גר
שאלה:
אני בחור ספרדי ההולך לפי פסקי הגאון הרב עובדיה יוסף שליט"א. בין היתר אוסר מרן הגרע"י שליט"א לעלות להר הבית.
נפשי בשאלתי האם מותר לי ללכת לפי הרב עובדיה יוסף ברוב הדברים, ובנושא הזה, של עלייה להר הבית, ללכת לפי פסקי הרבנים המתירים העליה?
תשובת מרן הרב דוב ליאור:
תלוי אם קיבלת על עצמך בפירוש את הגאון רבי עובדיה יוסף לכל העניינים או רק לעניינים מסוימים. כמו שמצוי שאדם מחזיק רב מסויים כבקי בהלכות שבת ובהם פוסק כמוהו. אפשר לקבל אדם לנושאים מסויימים ולא לתחומים אחרים, לדוגמא בתחום הלאומי.
- בהצלחה
גם לפי זהתכלית הכוסף
כמו שכתב הרב שמצינו שאדם מקבל על עצמו ללכת אחר רב מסוים בפסקים אך לא בהשקפה.
הרב שלי בהשקפה הוא מו"ר הרב צב"י טאו שליט"א שאף הוא מגדולי הדור, וגם הוא אוסר.
ולכן לא נראה שאממש הלכה זו.
אשרייך שזכית להיות תלמידו של מרן הרב טאו שליט"א מגדולי דורנושלמה גר
אני נעזר רבות בספרי הלאמונת עיתנו על כל יב כרכיהם (כולל הכרך החדש שעוסק בת"ת בנוסף לכרך ג' שעוסק בת"ת) של מרן הרב טאו שליטא, בעז"ה אני אלך לטקס חניכת ביהמ"ד החדש בהר חומה, יש לי דודה שבעלה אברך בהר המור
כל טוב בהצלחה!!![]()
הכותרת שלך קצת מיתגרה, חבל להתחילכוסף
טעות, זה נכתב על אשרייך שזכית וכוכוסף
לא הבנתי מה הבעיה?שלמה גר
עבר עריכה על ידי שלמה גר בתאריך י"ב באב תשע"ז 14:57
א. מקור שהטלת תכלת משרה שכינה?נגרינסקי
ב. מקור שעליה להר הבית משרה שכינה?
ג. גם לאחר החורבן היתה תקופה שהתכלת היתה קיימת וזה לא מנע מהיות החורבן...
ד. תכלת זו צוויה במצוות ציצית, אנו מחויבים בה כשאר מצוות שבתורה... כנ"ל עליה להר הבית... כל המצוות אנו מחויבים בהן בין בגלות בין בגאולה (אם כי, יש את שיטת הרמב"ן הסובר שחיוב מצוות רק בארץ)...
ה. יש מחלוקת הלכתית אם ראוי להטיל תכלת או לא... אנא הבדל בין מחלוקת הלכתית לרעיונית, שהרי גם בהנחה ויש קשר בין הטלת תכלת לגאולה (מחלוקת רעיונית) יש הסוברים שאין להטיל תכלת מבחינה הלכתית (מחלוקת הלכתית) ולכן לשיטתם אין מטילים תכלת אף אם יסברו שכן יש עניין רעיוני... (אמחיש בדוגמא, כגון רב שמצא סברה רעיונית שבאכילת חזיר (בכוונה מקצין לאיסור) יתכפרו עוונותינו, בגלל ההלכה לא אוכלים למרות שברעיון ראוי...)
ג. גם לאחר החורבן היתה תקופה שהתכלת היתה קיימת וזה לא מנע מהיות החורבן...
ד. תכלת זו צוויה במצוות ציצית, אנו מחויבים בה כשאר מצוות שבתורה... כנ"ל עליה להר הבית... כל המצוות אנו מחויבים בהן בין בגלות בין בגאולה (אם כי, יש את שיטת הרמב"ן הסובר שחיוב מצוות רק בארץ)...
ה. יש מחלוקת הלכתית אם ראוי להטיל תכלת או לא... אנא הבדל בין מחלוקת הלכתית לרעיונית, שהרי גם בהנחה ויש קשר בין הטלת תכלת לגאולה (מחלוקת רעיונית) יש הסוברים שאין להטיל תכלת מבחינה הלכתית (מחלוקת הלכתית) ולכן לשיטתם אין מטילים תכלת אף אם יסברו שכן יש עניין רעיוני... (אמחיש בדוגמא, כגון רב שמצא סברה רעיונית שבאכילת חזיר (בכוונה מקצין לאיסור) יתכפרו עוונותינו, בגלל ההלכה לא אוכלים למרות שברעיון ראוי...)
מקורותשלמה גר
א'. לגבי התכלת מפורסמים דברי הגמ' במנחות ובסוטה יז'. "מפני שתכלת דומה לים וים דומה לרקיע ורקיע לכיסא הכבוד שנאמר: ותחת רגליו כמעשה לבנת הספיר וכעצם השמים לטהר.." ופרש"י שם שהכוונה בכך שהתכלת מביאה אותנו לזכור את כיסא הכבוד להורות על מהותה של התכלת שהיא מביאה אותנו לדביקות בשכינה וז"ל: "בא ללמדנו שכל המקיים מצות ציצית כאילו הקביל פני שכינה והכי תניא לה בספרי דאיצטריכו כל הני משום דלא אשכחן קראי אלא ברקיע שדומה לכסא הכבוד הילכך תכלת דומה לים וים דומה לרקיע דתכלת לא דמי לרקיע כל כך אלא דומה לדומה כמו תכלת דומה למראה הים ואנן קחזינן דים דומה למראה הרקיע" (מקור נוסף שהתכלת מביאה לדביקות בשכינה הוא ברמב"ן סוף פרשת שלח)
ב'. לגבי הר הבית צריך אתה לדעת שהשכינה שורה בירושליים בכלל ובצורה הכי עליונה בהר הבית וביהמ"ק כמפורסם ולכן העולה להר חווה דביקות בשכינה - אורות עמוקים של כלל ישראל עד כדי שחוויות אלו מנחות את כל חייו להשפיע לכלל ישראל ולאהוב כל פרט ופרט מישראל
ג'. יל"ע
ד'. התשובה שלמיטב ידיעתי אין שום רב שסובר שאסור להתיר תכלת הם רק סוברים שאין עליהם חיוב להטיל תכלת לא מוודאי ולא מספק (כי הרי יש נידון באחרונים שגם אם הם סוברים שאין זיהוי וודאי מ"מ בדאורייתא חובה להחמיר מספק וענו מה שענו מובא במאמר פתיל תכלת וראה שו"ת דברי מנחם סימן ג' ובקובץ תשובות של הרב אליישיב) ויתרה מזאת הרב יצחק בשו"ת שלו הנקרא "שו"ת הראשל"צ" כותב במפורש שיש עיניין להטיל תכלת (לא רק מצד סיכויי הזהוי הגבוהים אלא גם מצד שיטות ראשונים הרז"ה ודעימה הסוברים שכשאין תכלת גם הלבן פסול עיי"ש) אם כי זה לא חובה וגם בתשובות של ריב אושר ווייס במנחת אשר ח"ב שמעלה שאין חיוב להטיל לא כותב לאסור - ולכן אם היה בוער בנשמתם השראת שכינה היו מסירים כל שיקולי ממון ודומיהם (כך כתוב בקובץ אור ישראל הוו"ד בתושבה הנז"ל של הרב יצחק יוסף שהרב אליישיב בסוף ימיו אמר שכל מניעתו מלהטיל תכלת היא רק בגלל שאם הוא יטיל כל הציבור ירצה להטיל והיות שהתכלת יקרה זה יביא קשיים כלכליים! ועוד טעמים שפשוט לא רוצים לשנות הנהגה וכו') והיו מחמירים בתכלת אף שלטענתם אין חיוב!!
א. תודה...נגרינסקי
ועדיין אני לא רואה את הקשר בין זה לקירוב הגאולה... אז זוכים לדביקות בשכינה, עכשיו איך מביאים את השכינה לשכון אצלינו? (דביקות בשכינה - אדם יחידי עם אלוהיו, שכינה אצלינו - כלל עם ישראל... בעבור הגאולה צריך את כלל עם ישראל...)
חוץ מזה, הרבה מעבר לעשיית דברים טכניים בדברים המוזכרים, השינוי המהותי וההתקרבות המהותית לשכינה היא בכלל בחובות הלבבות (כדברי רבינו בחיי) אפשר גם שתהיה שכינת בית מקדש ועדיין בני ישראל יעבדו עבודה זרה (כמו שמצינו בנביאים בתנ"ך)
ד. תודה על זה... אני לא חקרתי עדיין את עניין התכלת בציצית בימינו ולכן איני יכול להשיב טענות הלכתיות, אך לפי מה שידוע לי, רבים מגדולי הרבנים הורו שאין להטיל תכלת (שוב, איני יודע אם איסור) ועל זה אני מסתמך כשאני טוען לגבי מחלוקת הלכתית...
חוץ מזה, הרבה מעבר לעשיית דברים טכניים בדברים המוזכרים, השינוי המהותי וההתקרבות המהותית לשכינה היא בכלל בחובות הלבבות (כדברי רבינו בחיי) אפשר גם שתהיה שכינת בית מקדש ועדיין בני ישראל יעבדו עבודה זרה (כמו שמצינו בנביאים בתנ"ך)
ד. תודה על זה... אני לא חקרתי עדיין את עניין התכלת בציצית בימינו ולכן איני יכול להשיב טענות הלכתיות, אך לפי מה שידוע לי, רבים מגדולי הרבנים הורו שאין להטיל תכלת (שוב, איני יודע אם איסור) ועל זה אני מסתמך כשאני טוען לגבי מחלוקת הלכתית...
בבקשה - בשמחה רבה!!שלמה גר
לגבי הערתך הראשונה תדע לך שהתשובה פשוטה לזה והיא "שהכלל מתגלה בפרטים" הוי אומר כל אחד ואחת פנמיות הנשמה שלו היא היא הארת הכלל! (כמו שעולה מהרב קוק בהרבה מקומותלדוגמה באגרת תקנה שכותב על "הסגולה" שיש בכל יהודי וכן כתוב במפורש בתחילת הקיצו ורננו להרב החלבן שליט"א) ולכן ברגע שהכלל מתעלה אוטומטית כל עם ישראל מתרומם מכוחו! וצריך להסביר את זה
ולגבי תיקון המעשים אכן צריך לצרף להשראת שכינה דבקות בתורה, ירא"ש ומידות והקפדת ההלכה!!, ויתרה מזאת כתוב ברב קוק שברגע שהאדם מתדבק בכלל ממילא הוא מחפש כל כולו את הגילוי שלו היינו להיות מחובר למוסריות התורה ולברר את הירא"ש עד כדי תיקון המידות והמעשים בכך שהאדם מדקדק בהלכה קלה כבחמורה (אורה"ק ועוד "שבהתעלות הדעת יתרוממו המידות" ראה הסברת הדבר בהקיצו ורננו מאמר ב')
ולכן ככל שיותר יתרבו "בתי המדרש הארץ ישראלים" מיסוד הרב קוק מורה הדורות שרוח הכלל בצירוף לימוד תורה ושמירת ההלכה קלה כבחמורה מרחפת על בתי המדרש האלו ובוגריו יש בהם מן החיבור אל הכלל מה שנקרא בשפתינו "אידאליסטיות" והיא לפעול למען עלוי הכלל מתוך החיבור אליו ומתוך כך אהבה לכל אחד ואחד מישראל הן חרדי הן רשע (מבחינת קירבה פיזית רק הראויים לכך ישדלו לקרבם)
וככל שיתרבו בציבורנו בפרט ובכל עם ישראל בכלל "מצוות התכלת" (שגדולי דור של שלושה מגזרים פוסקים שיש להטילה! ומניתם בשמותם לעיל) ו"מצוות העליה להר הבית" (כמובן שאני מודע לדברים הנוראיים שכתב הרב קוק שפגיעה קטנה בבית חיינו עולה לנו לערך עשרות יישובים אך כיום בימנו כבר הכריע פוסק הדור ורבנים רבים מציבורנו שלא שייך הטעם שעלייתנו תגרום לאנשים שאינם בטהרה לעלות להר וכל עוד שאנו מקפידים על ההלכות ועל הגבולות הרי שיש עניין גדול במצוות מורא מקדש זו ואכ"מל) כן תתגבר הארת השכינה בישראל עד אשר תבוא תקופת תחית הקודש המדוברת בנביא "ומלאה הארץ דעה את השם כמים לים מכסים" ועוד נבואות רבות נאמרו עליה
עכשיו דיברת בהתחלה על התעלות הכלל...נגרינסקי
עדיין לא הסברת מה הקשר בין היחידי ששם תכלת ודבק בשכינה (והקשר בין הטכניות שבהטלת תכלת אל החובה הפנימית) לעם שלם הדבק בשכינה לעם שלם שזוכה לגאולה...
למעשה, פנית לדבר על אידיאל שלקירוב עם ישראל (אחדות) שאין לו קשר כלל למצווה הפרטית שלהטלת ציצית...
למעשה, פנית לדבר על אידיאל שלקירוב עם ישראל (אחדות) שאין לו קשר כלל למצווה הפרטית שלהטלת ציצית...
עניתי לך על זה, אבל גם בלא מה שאמרתישלמה גר
אני מניח שגם אתה מסכים אתי שאפ"י אם התכלת תועיל רק ליחידים סוף כל סוף כל יחיד יכול להשפיע מבחינה מעשית על הרבה אנשים אחרים וככל שהוא יותר עמוק ויותר דבק בשכינה כך הציבור יותר נמשך אליו ויקבל את דבריו! אוקיי!! (בנוסף למה שכתבתי לך לפני זה על ההשפעה הפנימית שהוא משפיע בכל יחיד ויחיד דרך הכלל שהיא כתובה במפורש ברב קוק בכמה מקומות)
אז מה שאתה אומר בכלל לא קשור לציצית דווקא...נגרינסקי
אלא כל השפעה על הזולת להתקרבות אל הבורא...
ויש מצוות אחרות שיותר ברור ומצוי אצליהם (יענו דעות אצל חכמים) קירוב אל השכינה... מה עניין ציצית דווקא?
ומה שאמרת שגם אם ציצית תשפיע רק אצל יחידים וכו', לא עדיף דבר שמשפיע אצל יותר בצורה יותר ברורה?
ויש מצוות אחרות שיותר ברור ומצוי אצליהם (יענו דעות אצל חכמים) קירוב אל השכינה... מה עניין ציצית דווקא?
ומה שאמרת שגם אם ציצית תשפיע רק אצל יחידים וכו', לא עדיף דבר שמשפיע אצל יותר בצורה יותר ברורה?
אני לעולם לא אמרתי על חשבון דבר אחר אלא גם את התכלתשלמה גר
בייחוד שהיא ממש קלה כנודע מדברי הגר"א שבכה בסוף ימיו על שבעוה"ז אפשר בקלות נוראה רק לשים בגד עם פתילות על הגוף ולזכות לשכר עצום כדחז"ל "יפה שעה של תורה ומעשים טובים מכל חיי עוה"ב"
אז שוב... מה עניין תכלת דווקא?נגרינסקי
אני לא מכיר עוד מצווה שכל מהותה היא להשרות שכינה על האדם!!!שלמה גר
עד כדי כך שכתב הארי"זל שעד שלא תגיע הגאולה התכלת תיעלם משום שבגלות הכלל מת כנודע (ונשאר רק בסוד הבלא דגרמי כנודע מהגר"א סוף ספד"צ) - חזינן שדווקא בגלל שמהות התכלת היא להשרות שכינה על האדם היא נעלמה בזמן הגלות ולא שום מצווה אחרת (כמובן חוץ ממצות שקשורות במקדש שחרב)
בנוסף לכך שהיא קלה מאוד כמש"כ מקודם
ק"ש? תפילה? תפילין? כל המצוות שעיקרם עבודת ה' מאהבה?נגרינסקי
עבר עריכה על ידי נגרינסקי בתאריך י"א באב תשע"ז 20:32
כל אלה הם השראת שכינה על האדם! תכלת זו רק צוויה מתוך מצוות ציצית... לא תגיד מצווה בפני עצמה...וכל זה עוד נספח, שהרי אלו מצוות שבין אדם לבוראו (ושוב אני חוזר לעניין ראשון)... שהרי א. היתה שכינה ועל על פי כן היה חורבן... וב. עבודת ה' וכל קיום המצוות היו בשיאן ואף על פי כן היה חורבן...
לפי זה נראה שהדרך לגאולה לא נמצאת דווקא בקיום המצוות האלה... אלא דווקא בין אדם לחבירו... שדווקא על עבירות מהסוג הזה חרב המקדש...
אכן כבר אמרתי מקודם שיש להרבות אהבת חינם לכל אחד ואחדשלמה גר
לגבי שאלתך על ייחודיות מצוות פתיל התכלת - נתחיל בכך שתפילה נתונה במחלוקת בין הראשונים האם היא בכל מצווה מדאורייתא או תקנה מדרבנן לגבי תפילין וק"ש מבואר בראשונים ובספרות המחשבה שעינינם ייחוד השם (לגבי תפילין נאמר "וראו כל עמי הארץ כי שם השם נקרא עליך..." לגבי קרית שמע הדבר פשוט כדברינו בקריאת שמע "השם אחד" וכן מפורש בראשונים וראה בספר שערי עבודה לרבי אהרון הלוי בפרק ב שמרחיב בעינין קריאת שמע המכוון להתבוננות מסוג מסוים עיי"ש) - עכשיו היה מקום לבוא ולומר שעשיית המצוות הללו לא מביאות את האדם להכרה בייחוד השם אלא אחרי שהאדם מכיר בייחוד השם (מכוח חינוך מבית הוריו וכן מכוח לימוד קבלה שמועיל להעצמת אמונה זו כמבואר בספרים) הוא צריך לעבוד לברר את זה לעצמו כל יום בקריאת שמע ותפילין משא"כ במצוות הטלת תכלת בציצית, אמנם מדברי המקובלים עולה ברור שאכן עשיית המצוות הללו מחזקות בקרב האדם את ההכרה בייחוד השם ובלשון הספרות הפנמית התפילין מביאים להארת "המוחין" וכו' לכן אפשר לומר כדברי האוה"ח שישנם דרגות דרגות בהשראת שכינה ובאמת הייתי מצפה ממך שתקשה עליי גם ממשניות באבות האומרות שאפ"י כשאדם אחד לומד תורה השכינה שורה עליו אלא שהתשובה היא שזו בדרגה מאוד נמוכה ורק מצוות פתיל התכלת מביאה להארה גדולה של השכינה על האדם וכן גבי עליה להר הקודש שהוא המקור של השראת השכינה ומשם הולך ומתפשט לכל חלקי הארץ ואפ"י לעולם כולו (ראה אורות א"י ולקוטי הלכות על ההתקשרות לא"י בגולה) וראיה ל"ייחודיות התכלת" מדברי האריז"ל שמשום כך אינה שייכת לגלות כ"א לגאולה וזה לא נאמר על המצוות שהקשית מהם! (לגבי קושייתך והא היה קצת זמן תכלת כשכבר חרב הבית, אין לי תשובה אבל זו קושיה על האריז"ל ולא עליי ולכן אני מקבל את הדברים ורואה בהם ראיה לדבריי רק שלא הבנתי ענין זה לאשורו ואם אצליח בעז"ה להבין היטב אכתוב לך בלנ"ד)
טוב מה שבטוח שוב ושוב זה לא סותר שום דרך אחרת להחשת הגאולה ואדרבה צריך להרבות באהבת חינם פשוטה אבל לא צריך גם להמנע מלטיל תכלת ביחוד שהיא מצווה קלה מאוד רק ללבוש!! אוקיי ידידי!!
עד כמה שאני יודע, זה לא שהם הורו לא להטיל תכלתסתמישוו
וק"ו שאין איסור.. הם פשוט מעדיפים להימנע. אין וודאות של 100% על התכלת היום שהיא היא ( אני לא בטוח אבל ישמצב שהרב שמואל אריאל סובר כך, אבל בלי לזלזל, הוא יחיד) אם הייתה וודאות שזה התכלת נראלי פשוט שהיו מורים לשים.
הרבה רבנים מעדיפים לא להגיד את דעתם בנושא, וזה כולל גם לא לשים תכלת, נראלי כי אין חובה לשים וזה לא ודאי והם יודעים שאם הם יגידו שכן אז זה יחייב אנשים לשים למרות שלא בהכרח יש חובה לשים.
הרבה רבנים מעדיפים לא להגיד את דעתם בנושא, וזה כולל גם לא לשים תכלת, נראלי כי אין חובה לשים וזה לא ודאי והם יודעים שאם הם יגידו שכן אז זה יחייב אנשים לשים למרות שלא בהכרח יש חובה לשים.
שוב, איני מכיר את הסוגיא...נגרינסקי
מה שבאתי לעמוד עליו, שאיני מוצא קשר ממשי בין הטלת תכלת לגאולת ישראל...
גם מרן הרב דוב ליאור סובר שזה וודאי! כך הוא כותב במפורששלמה גר
בשו"ת שלו, וגם הגרז"ן גולדברג שהוא מגדולי הציבור הלטאי וכן הרב מזוז שהוא מגדולי הציבור הספרדי סוברים שיש חיוב להטיל תכלת (לגבי הרב מזוז הוא אמר בשיעור השבועי של פרשת שלח האחרונה שזיהוי התכלת הוא 90 אחוז!!)
שנזכה להטיל תכלת בבגדינו
כן, גם הרב ליאור.. על האחרים לא שמעתי. כנראה, אם אתה אומר..סתמישוו
בכל מקרה, שנזכה להטיל תכלת .. בעז"ה.
אמן
שלמה גר
נראה ליצמא לד'
יש במסכת שבת דף קיט איזה 8 סיבות שבגללם נחרב הבית (שבת, שנאת חינם...)- נראה לי פשוט צריך להשתפר בדברים האלה
הרב חרל"פ בספר משמיע ישועה או משהו בסיגנוןכוסף
כותב שהנקודה העיקרית של דורנו זה ארץ ישראל...
התכוונת "מעייני הישועה"שלמה גר
כן, תודהכוסףאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך.
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






