תוכן הלמידה או היות הלמידה?נגרינסקי
בעקבות התגובה כאן יש כאלה שאומרים שהתוכן של הספר חשוב יותר מהרגשת הסיפוק ויש כ - נוער וגיל ההתבגרות ,
האם אדם שלומד תורה צריך ללמוד במטרה 'לעשות סיום' או שעליו ללמוד בלי לחשוב על כך אלא לתעמק בתוכן? מה הפורפוציות?

האם אדם שלומד מסכת מסוימת צריך להציב לעצמו זמן שבו יגמור את המסכת?
הכוונה, האם המטרה ללמוד בשביל לסיים, או ללמוד בשביל הלמידה עצמה? שהרי אם אלמד רק בשביל הלמידה עצמה ואתעמק רק במסכת אחת, לא אצליח להשיג ידע בדברים אחרים, אם אלמד מסכת בבא מציעא נגיד, אז לא אגש למסכת שבת ולא אכיר את נושא השבת מספיק.
לעומת זאת, אם אציב לעצמי זמן למסכת ואקיף את הש"ס כולו בחפזה, גם אז לא הצלחתי להשיג מספיק תועלת.
מה דעתכם וכיצד אתם חושבים שצריך לפעול?
תלוי באדםאוהב אותך ה

אדם צריך את עצם הלימוד כמובן שחשוב שאחרי זה ידע אז צריך חזרות וברור שצריך הספק ויש עינין בגיל צעיר יותר פשוט ללמוד עם הספק כדי לקבל ניסיון ראשוני אז בגיל צעיר מומלץ ללמוד עם הספק (לגרוס פחות עיון)
 

כמה דברים. נקודות.נחמיה17

א- ברור שאנו לומדים תורה כי ה' ציווה (אני מדבר בכל דבריי על בנים, בנות זה שונה)! ובאנו לעשות את רצון ה'. לא להינות.

אמנם אנו משיגים בזה הנאה ואדרבה- "בפיקודיך אשתעשע" ולאגלי טל היא היא גופא המצוה. ולא אומרים לחלק מהשיטות בלימוד תורה מצוות לאו להינות נתנו. אבל ברור שאנו עושים  את מצות ה' ברה ומתוך זה נהנים ולא הפוך.

 

לכן- צורת לימוד התורה אמורה להיות כרצונו ית' ולא לפי הנאתנו.

 

ב- חובת לימוד התורה היא קיימת תמיד. (איך תמיד זו שאלה יש על זה תלי תלים של סוגיות ובעיקר  מח' ח"ח ואור שמח ) אבל בעקרון- אסור לנו לבטל מדברי תורה. אדם לעמל יולד זה עמל פה בדברי תורה. ודברת בם- בם ולא  בדברים בטלים.

 

ג- ישנם ב' סוגי חובות הלכתיות מצד לימוד התורה-

ידיעת תורה  ולימוד תורה בפ"ע.

 

ידיעת תורה- הקפה (עקרונית) על כל חלקי התורה- מקרא משנה תלמוד. (אני מדבר בחלק הפשט של התורה).

לימוד תורה- חובה תדירית כל הזמן שלא לבטל מדברי  תורה.

[להקנות ידיעה בתורה זה כמובן גם קניית מושגים בעולם התורה. מושגי הלכה וכו' וכן קניית דרך לימוד שני דברים  אותם עושים במסגרת הישיבה]

 

ד- חובה (זה גם על בנות) לקיים מצוות ה' ומתוך חובה זו יש חובה ללמוד על המצוות בהם אנו מצווים כיצד לעשותן. קרי- יש חובה לידיעת הלכה למעשה. שלא נכשל חלילה באיסור ולא נבטל עשה חו"ח.

 

ה- בעניין חובת ידיעת ב' הדברים האחרונים- לא יעזור ללמוד ולדעת אם שוכחים אחרי זה. הגמ' ממשליה את זה לאישה שיולדת וקוברת את ולדיה. אין תועלת בלימוד שנשכח מיד. ולכן חובת החזרה היא חלק בלתי נפרד וידועים דברי חז"ל הלומד ואינו שונה כזורע ואינו קוצר.

 

אחר  ה' נקודות אלו.

 

קביעת יעד בלימוד והספק אמורה לבוא מתוך זירוז.

חובת ההקפה חלה תמיד (ידיעת התורה) ולכן טוב שיהיה היקף מסוים. ומכיוון  שאנו לא רוצים להתעצל במלאכה חס ושלום- אנו קובעים "דד ליין" ליעדים קרובים. אי  אפשר  ללמוד הכל בבת אחת- מתחילים עם מה שעומד מולי עכשיו.

 

מובן שהלימוד  לא בא מצורך הספק  אלא  הפוך- ההספק בא מצורך לימוד.

לכן צריך לדעת מה העיקר.

 

צריך לדעת גם את ההספקים לתכנן טוב. שלא יהיה משהו מוגזם אלא משהו מעשי. (שלא יהיה הספק שיגרום לי להיות עצלן. נגיד לא מומלץ לקחת אפי' משהו גדול למשך זמן ארוך. עדיף הלעשות יעדי ביניים. של  שבוע נגיד. וכ"ש שלא מומלץ לקחת משהו קטן למשך זמן גדול. חבל על הזמן....)

 

כמו כן- צריך שההספקים יהיו מתואמים, בעקבות מה שאמרנו על עיקר ותפל- לתכלית. לידיעה.

ולכן- ללמוד את כל הש"ס בחפזה ולקנות באמת בקשי פרק- זו בדיחה.

ואין עניין בזה.  הגר"א לכטנשטיין לא היה הולך לסיומי ש"ס  (כך  שמעתי) פעם אחת הוא הלך. וזה  היה לסיום של הרב יוסי הורביץ. ואני רוצה לראות מישהו בפורום שתהיה ידיעת תורה ולימוד כמו של הרב יוסי הורביץ אמן ולוואי על כולנו. ( מי שלא יודע מי זה הרב יוסי הורוביץ, שישאל את @תפוז סיני...)

 

צריך שגם יהיה קניין. שתהינה חזרות אין תועלת בלימוד כל הש"ס אם שוכחים את  זה ישר... וסתם חבל.

 

צריך לפעול מתוכנן. מתואם עם זמני הישיבה.

כששאלו את הגרש"ז אוירבאך זצ"ל איך להיות ת"ח הוא ענה להתמיד בסדרי הישיבה. ללמוד כבסדרי הישיבה (אני לא יודע איך זה בישיבות התיכוניות אולי בחלקן באמת צריך יותר מהסדרים. אם  לא בכולם... ....). ללמוד וללמוד.

השאר- לימוד עם הספק קרוב מתוכנן. אם המטרה היא לסיים את הש"ס- נסה לראות כמה זמן אתה יכול להשקיע בזה כולל זמני  הסדרים (בהם תלמד את מה שהישיבה לומדת) חשב את זה ונסה למצוא את הזמן הקרוב ביותר (שהוא גם מעשי, כי בינינו- אין כמעט אנשים שבאמת לומדים דף גפ"ת ב10 דק'....) שתוכל לגמור עד אז פרק. אם לא פרק אז 5 דפים

וכן תחשב 10 חזרות נגיד על כל פרק

(כמות החזרות משתנית בין אדם לאדם, תתייעץ עם הר"מ באופן כללי התייעץ איתו על כל זה, אני נתתי  את מה שהרב קוק אומר שהוא המינימום, לפחות לאח שלו. וכל עוד אתה לא רואה את עצמך יותר מהרב קוק. נראה לי כ"ש עלינו) וכן על זה הדרך עד בע"ה לידיעת כל התורה בקניין שכלי ונפשי להיות איש  תורה באמת תלמיד חכמים המאיר את העולם בתורתו ומהוה מאור לדור.

 

מקוה שעזרתי.... (וואי איזו מגילה.....)

בהצלחה רבה.

וואו יפהתפוז סיני
עשה לי הרבה סדר. תודה רבה!
כמה דברים קטנים-
בנקודה השלישית היה ר"ת פ"ע, מה זה?

שתיים, מי זה הרב יוסי הורוביץ? (נראלי התבלבלת בניק...)

שלוש- שמעתי מרב אבריימי רענן, נראלי שככה קוראים לו, (נין של הרב קוק) בענין ההספק. אמרתי לו שלמדתי הרבה גמרא והכמות שאני זוכר מזערי וזלזלתי קצת בכל הלימוד שלי. הוא מיד אמר שהלימוד עצמו מתחלק לשניים, הידיעה והלימוד, גם אם לא זוכרים יש מעלה גדולה מאוד בעצם הלימוד. אמרתי לו שיכלתי פשוט ללמוד את אותו דף גמרא מליון פעם אם זה רק לשם מעלת הלימוד, או לקרוא תהילים וכדו'. הוא ענה, אתה חושב שאתה לא זוכר את הגמרות... אבל כולם נמצאים שם עמוק בזיכרון. ובפשטות הוא מאוד צודק, כשאני לומד חברותא עם מישהו שלא היה לו חיכוך עם הרבה גמרות שונות זה קשה. החשיבה מצומצמת והוא פחות חי וחושב בראש של גמרא... וכל הזמן קופצות דוגמאות מגמרות שונות (שלכאורה אני לא זוכר) כשהחברותא מאוד מצומצם לסוגיה שבה עוסקים.

בכל אופן, כל מה שאמרת נכון מאוד. למרות הכל יש מעלה גדולה במי שכבר למד ע"מ להספיק וכו'.
לכן יש שני סדרים!!נער גבעות מצוי

יש סדר שבו מעיינים, במסכת אחת, להעמיק ולרכוש עמל ושכל תורה ויש סדר שבו "מריצים" מסכתות בשביל להקיף את ידיעת התורה.

יש חינוך ללימוד ויש את הלימוד עצמוסתם 1...
רשי על עבודה זרה יט איפה שליבו חפץסתם 1...אחרונה

ממקום שלבו חפץ - לא ישנה לו רבו אלא מסכת שהוא מבקש הימנו שאם ישנה לו מסכת אחרת אין מתקיימת לפי שלבו על תאותו

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך