ראוי לציין שהכל פה בצחוק, עם הוצאת הרבה דברים מהקשרם. ודו"ק
ביקשוני רבנן לעשות קונטרס מדוייק בעניין השוביניזם (הכגדוחמעהחגזכ"ע בלע"ז) ועל אף שאיני כדאי לכך, ראיתי במרוצת השנים שעמ"י זקוק לקובץ זה.
על כן אזרתי עוז ובע"ה ניסיתי לחבר חיבור היפנה את הקורא למקומות רבות בש"ס בעניין חיזוק השובינזם ועיני הקורא תחיזנה מישרים.
בס"ד נתחיל חיבורא רבא בזכות מלכא קדישא ורבנן חבריא:
בתור התחלה ידוע מה שאמרו בברכות מח בעניין נשים דברניות יעו"ש שכבר שם דיברו חז"ל על מועקת האישה.
וכן עיין בב"מ מז בעניין אשה שתהרוג איש מה אמרו רבנן ז"ל על זה
וכן ב"ב טז. בעניין הבאת מריבה/רביה לעולם
וע"ע ב"ב שם שנולדה לר' יוחנן בת.
וכן אפשר להוציא עוד הרבה מקרים מהקשרם,
וראה למשל סנהדרין טו. רש"י למטה שכותב "איתקש בהמה לאשה"
וכן אין זה פלא שלפרק החמישי במסכת שבת קוראים "במה בהמה" ולפרק השישי שבא אחריו קוראים "במה אשה"
ועל פי כל אלה נלע"ד לתרץ מה שכתוב בגמרא ביומא יא. שכתב בעניין מזוזה שהנשים מתקשתות ברפת בקר ע"ש.
ועיין במשנה בכתובות (לאזוכר איפה) שכתוב שהאיש מתחייב לפרנס והאישה מתחייבת לבשל ולכבס ולתפור עי"ש
ועוד לימדוני רבותיי שמה שאמרו באבות "ואל תרבה שיחה עם האישה" זהו רק לאדם פשוט. אך לת"ח ראוי לזנוח את אשתו כמו משה רבינו ע"ה שעזב את אשתו לאחר מעמד הר סיני.
והקשו לי חברי - שהרי חז"ל לומדים מהפסוק "ולאברהם היטיב בעבורה" - אין הברכה מצויה בבית אלא עבור אשתו. ובכן נ"ל לתרץ כמ"ש מאור הגולה רבינו הבא"ח בעניין ניקוי פירורי הלחם - שאדם המקפיד שלא לזלזל גם בפחות מכזית פירורי לחם יזכה לעושר וברכה. לכן, האישה שצריכה לנקות ולסדר את הבית צריכה להיזהר לא לזלזל בזה.
ומפאת קוצר הזמן איני אוכל לכתוב הכל, וכמו שאמר מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בהסכמתו למשנ"ב אי"מ "ומה שהלב חושב הפנאי עושק"
ע"כ נושא אני בקשה אליכם מרנן ורבנן המשיכו חיבורי והציעו רעיונות נוספים ונזכה להגדיל תורה ולהאדירה.
חילכם לאורייתא!!!

