אנשים עם IQ של שניצל טירס.חג'דומט

זה שאני עולה לשיעור ה' ולא התגייסתי עדיין זה לא אומר שאני:

 

-לא מאמין בצבא

-מפחד מהצבא

-לא מתכנן לעשות את זה בעתיד

-לא לוקח אחריות על העתיד שלו.

 

אוף.

 

אפאטי

תירס*חג'דומט


גם אני אמרתי כמוך תמיד!אניוהוא
עד שהצבא זימן אותי לדון על דרכי גיוס
ו אחרי שהציעו לי את כל הדברים הכי טובים ברבנות- פתאום התברר שבועות קראו לי שנה מאוחר מידי ואי אפשר כבר לגייס אותי.
מה אתה בא לומר בזה?חג'דומט


שלא יבוש מן המלעיגים עליו בעבודת ה'.אניוהוא
ושאם חשוב לך להתגייס - תשים לב לזמן.

לי היה חשוב - אבל לא ידעתי את המגבלה הקטנה הזו.... (קוראים לה גיל 28)
בסדר..אני בקושי 22..חג'דומט

מה בסך הכל הבנאדם ביקש.. ללמוד קצת תורה..יש לגיטימי יותר מזה??

 

לא יאומן שאנשים מגיעים גם בשם התורה לפעמים ומנסים לעזור לך..עצוב

וחוזר על דברי השו'ע - ואל יבוש מן המלעיגים עליו בעבודת ה'.אניוהוא
אתה אומר את זה על עניין של שידוכיישן?כמעין הנובע
בכלל לא רק.חג'דומט


כמוני כמוך אחיברגוע

עד עכשיו התירוץ שלי היה גיל 22 (בשביל גיוס מקוצר)

עכשיו אני צריך לחשוב על משהו חדש..

 

עצוב שאין כמעט אנשים בציבור שלנו שמעריכים את מי שלומד בישיבה הרבה שנים.

 

אבל אל תקשיב להם

אתה יודע מה הרב שלך אומר

ורק אתה יודע מה הכי טוב בשבילך

ושאתה תורם לעמ"י לא פחות ממי שהתגייס.

 

חילך לאורייתאחיוך

גם נשיםאנונימי (2)

מלא בנות מהציבור שלנו גדלות עם מחשבות כאלה. ואפילו יותר גרועות - שמי שלומד בישיבה ולא עושה צבא זה בגלל שיש לו בעיה רפואית שהוא מסתיר. שבוע שעבר נגמר קשר עם אחת שלא הפסיקה לחשוד בי בגלל שהיא יצאה עם 2 כאלה בעברה. תראו גם כאן הן כתבו על זה למה יש בחורים בישיבות גבוהות - לקראת נישואין וזוגיות

אנשים עם אייקיו של אחריות לאומיתאנונימי (3)
גם החילוני היה רוצה ללמוד מחול
אבל הוא דוחק את רצונו האישי מפני צרכי הכלל.
נקודה למחשבה.
תתגייס לקרבי הסדר ותעשה מה שאתה רוצה אחרי זה.
כשאני אלמד מחול אני אתגייס להסדר.חג'דומט


אל תחשוב שבגלל שזה תורה זה תירוץאנונימי (3)
טוב.
עיין הרב מדן, הרב אלחנן בן נון, הרב סבתו, מלחמת יום כיפור. הרב שנוולד,מלחמת שלג הרב רונצקי סיירת שקד. וכו וכו
אתה חייב להתגייס. שום דחיה של עוד שנה.
העם צריך לוחמים. לא 9 חודשי שירות ברבנות.
לכן קיצרו את שירות החובה. כי יש חוסרחג'דומט

וברור שזה שזה תורה הופך את זה ליותר חשוב ממחול.

 

תסלח לי אם אני פוגע בהערכה שלך למקצוע המחול.

תתגייס ואל תעשה גמרתך לחפור בה.אנונימי (3)
שיקולי כוח אדם תשאיר לרמטכל.
אתה תעשה את חובתך.
זה בדיוק מה שאני מציע לך ידידי.חג'דומט

להשאיר את שיקולי כח האדם לרמטכ"ל.

 

סתם נתון מעניין, אם כבר דיברנו על חוק. יש שלוש מאות פטורים מיועדים לבני הישיבות הציוניות "העילויים" מה שנקרא, מעל גיל 22 לפני צה"ל. הישיבות שלנו לא מספקות את השלוש מאות בחורים מעל גיל 22 האלה.

כרגע יש בערך 150 כאלה.

 

לפיד אישר לי, אתה לא?

 

אני דיברתי על הרצון החפשי שלי למרות שמותר לי להפטר מצה"ל אם רק ארצה בזה.

 

 

עיין מאמרו של הרב ליכטנשטייןאנונימי (3)
זאת תורת ההסדר.
גיוס קל ונעים.
אני לא צריך, אני מכיר ישר והפוך את שיטת ההסדר לכתחילה.חג'דומט

אלא שאני מכיר ישר והפוך גם את הפירות שלה.

 

אלו הם הפירות שלהם. גם אם יצאו כמה אנשים טובים וצדיקים משם.

 

 

 

עד שאתה מנופף ברב שמצאת שאתה חושב שאומר את מה שאתה אומר (מה ששווה מחאה בפני עצמה אבל קצרה היריעה) האם מותר לי ללכת על פי רבותי? אם שמי שלא חושב כמוך פסול מיד.

 

 

 

 

אתה לא מתגייס בגלל פירות כאלהאנונימי (3)
ואחרים או בגלל שיקולים פונקיצונליים כאלה ואחרים ( איכות הלימוד שלך וכו וכו) אתה מתגייס כי אתה נושא בנטל הלאומי כמו כולם. גדול כקטן. יצאו רבנים או לא יצאו רבנים מהסדר זה לא מעניין אותך. זה שיקולים פרטייים. והם נידחים.
לימוד תורה הוא לשאת בנטל.אניוהוא
כשאדם דתי לא מבין את זה - פה הבעיה.
וכשצריך לשכב בארון 2 מטראנונימי (3)
מתחת לפרחים מה תעשה? תגיד שאתה ממית עצמך באוהלה של תורה?
יש כאן מלחמה. וחלק לא בעסק ושכולם יסתדרו.
למסור את הנפש. כאן לא יעזרו הפניות למסלש. כאן צריך לההרג למען העם. אתה מוכן לזה עקרונית למות למען העם? נניח ועכשיו מגייסים אותך לקרבי רק נניח. היית מוכן לקום ולהסתער ולחטוף כדור ח"ו? היית?
סלח לי.מאזין אל הקולות
אתה תהיה מוכן למסור את הנפש על לימוד תורה. ? להיות אברך שחי בדוחק וצמצום בשביל להקדיש את חייו למען הדבר הגדול שהוא עצם חיינו? שהוא כל חיינו? זה ממש מקביל. וזה ממש לא משנה אם הוא היה מוכן לההירג או לא. אני מניח שכן. אבל זה לא הדיון...

אם אתה,כדתי, לא מבין את הצורך בגדולי תורה, שכן, חבל על כל שניה, גם על שנה וחצי-אז אין פה מה לדון. אין נקודות ממשק.

@חג'דומט, מחזק את ידיך!!! זה ממש לא מובן מאליו. ממש. מעריך מאוד אחי...
תעשו מה שאתם רוצים.אנונימי (3)
ותכתוב בשם עצמך. אם אתה מאמין במה שאתה אומר.חג'דומט


אל תלעיז. ואל תתגייס. ביי.אנונימי (3)
או,הנה הגיע הפטור שרציתי.חג'דומט


אני לא גדול תורה.אנונימי (3)
סתם לקטע: ירידה בביקוש לקרבי הנמוך מזה עשוראנונימי (3)

נתוני גיוס חודש יולי, מחזור הגיוס הקרבי הגדול של צה"ל שהסתיים זה עתה, העלה את מפלס הדאגה בקרב קברניטי הצבא וזאת בעקבות נתוני הגיוס המעידים על ירידה חדה במוטיבציה לשרת ביחידות קרביות.

על פי נתוני הגיוס שהובאו ב'ידיעות אחרונות', 68.8 אחוז מהמתגייסים ביולי 2016 ביקשו לשרת בקרבי לעומת 67 אחוז בקיץ.

מבחינת נתונים מדובר בשפל של עשור כאשר הפעם האחרונה בה נרשם נתון כה נמוך היה מיד לאחר מלחמת לבנון השנייה. ראוי לציין כי ב־2010 הביקוש לשירות קרבי זינק לשיא של 80%, אך מאז שנה אחר שנה הוא חווה ירידה ועומד כיום כאמור על פחות מ-70%.

 

מנתוני אכ"א עולה כי הבעיה נמשכת כבר שלושה מחזורי גיוס רצופים: בגיוס מארס 2017 רק 71.5 אחוז מהמתגייסים ביקשו לשרת בקרבי לעומת 72.5 אחוז במארס 2016, ובגיוס נובמבר 2016 השיעור היה 69 אחוז לעומת 71 אחוז בנובמבר 2015.

הרב צבי יהודה סבר אחרת!קוראי שמו
איני מזלזל חלילה בתלמידי החכמים שהזכרת כאן ובשאר התגובות, אבל, גדולי מקימי עולם המורה הציוני והבולטים שבהם, כיוונו שעם כל ההערכה האמיתית להסדר ולמה שהוא בנה, מי שיכול לגדול בתורה, צריך להשתקע בה לכמה שנים רצופות.
בינייהם מרנן הרב צבי יהודה, הרב שפירא, הרב ישראלי, הרב נריה ועוד רבים.
עולם התורה הציוני, נבנה מתלמידיהם (גם חלק נכבד מראשי ישיבות ההסדר, את בניהם הם עודדו ללכת לישיבות גבוהות).
חלקם תלמידי הרצי"ה ותלמידי הרב נריהאנונימי (3)

הם ההוכחה שאפשר ללמוד וללחום והכל בסדר. 

חלקם מכהנים ברבנות מגיל מאד צעיר. 

תנוח דעתך שנה וחצי לא עושה את ההבדל בין להיות רב רציני לבין להיות מטאטא רחובות

 

 

 

רגע, תחליט אם אתה רוצה להמשיך את הדיוןחג'דומט

שלא תברח אם תשמע משהו שלא יהיה לך נעים.

בחלק הזה של השרשוראנונימי (3)

בוודאי שלא. 

זה יבזה את הת"ח שהזכרתי. 

כי כידוע הנייר סובל הכל. 

אז בוודאי שנעצור כאן. 

 

השואה מזעזעתקוראי שמו
אדם שלומד מחול עושה מה שהוא רוצה.
אדם שלומד תורה, עושה מה שהקב"ה רוצה. סוגיית התלמוד והמעשה היא סוגיא גדולה, אבל ההשואה בין לימוד תורה והישתקעות בלימוד, לבין לימוד חול חשוב ככל שיהיה מזעזת.
וכששניהם עושים צבא ויוצאים לקרב שניהםאנונימי (3)

מתעלים לדרגת צדיקים. 

אבל תגיד איי ההוא לומד מחול? אז מה? הואצדיק יותר ממני וממך.

כי הוא מוכן למות למען אומתו. 

אני לא אגיב על זה כי זה בדיוק הדיון שרצית לנטוש.חג'דומט


אל תבוש מפני המלעיגים עליךאנונימי (4)
|אנחה|קמנו ונתעודד

בס"ד

 

אוף אוף אוף.

אנשים לא מבינים מה זה תורה.

אז איך זה שראשי ישיבות נלחמו בכל מלחמות ישראל?אנונימי (3)

מה, רבנים גדולים "לא מבינים ערכה של תורה"? 

מה הם לא קלטו שפשוט אסור בתכלית האיסור להפסיק את הלימוד לשנה וחצי כי זה פוגע בלימוד (במלעיל)!!?

ומה היה במלחמות דוד ויהושע ? חלק ישבו בישיבות ולמדו? לא. נלחמו כמו גדולים. 

מאיזה צד להוכיח לך את זה: נשיאה בנטל? מלחמת מצווה? 

נ.ב. התורה שלהם לא נגמרת בסף בית המדרש. התורה שלהם מגיעה לכל תחומי החיים האישיים, הלאומיים, והעולמיים. 

הרב לומד ע"מ לעשות. לא רק ע"מ ללמד הלאה.

להלחם באויבים. זה תורה. להשכין שלום בין נצים ומקללים. זה תורה. בין תאבי כבוד ומדון, מחלוקות על כספים. זה תורה. להכנס למציאות הכי תחתונה הכי גשמית הכי מגושמת ולהראות שגם למצב הזה יש לתורה הכוח לעלות ולהאיר. 

תורה לא נגמרת ומתחילה פלפולים בבימ"ד. הפלפולים מטרתם לצאת ולעבוד עבודה בחוץ במציאות הנמוכה. להעלות אותה. זה לא חוכמה להאיר את הקודש. הקדוש ממילא.

נ.ב. מהיכן לומדים קדושת בית כנסת? (תשובה: ממחנה צבא ד'. כן. כן. מה שאתה שומע)

מחנה צבא ד' קדוש הרבה יותר מכל בימ"ד. 

אתה חושב שרק איפה שיושבים ונדמים כמלאכים זה קודש. 

ואני אומר לך לא. איפה שיש בוץ וקללות וריבים בין זוגות בית דין ומסירות נפש תחת אש שמה נמצא קודש. הקודשים. 

ואם אומרים לך שצבא זה לא איי איי ולא יקרה כלום אם תעשה שירות של שלושה חודשים 

ברבנות כי אתה מתופשי התורה  - זה חמור מאד. 

אבל תגיד אבל יש בנות שם, ויש ככה ואחרת, וסתם לא עושים כלום בצבא, וכל החוכמות הנפלאות. 

כל זה לא מעניין. 

נשיאה בנטל של הדם יחד עם כולם. 

מלחמת מצווה. 

כיבוש הארץ. 

הכל נדחה מפני זה. 

מאיפה ההזיה הזאת לא לעשות צבא? 

המקום היחידי שבו עמ"י חי יחד. ומת יחד. 

די להזיה הזאת.

 

שים לב לנושא של הדיון ותצמד אליוחג'דומט

אנחנו כולנו בעד שירות צבאי.

 

הדיון הוא על דחיה ממושכת.

 

אם אתה רוצה אפשר לפתוח שרשור אחר בנושא הזה.

דחיה ממושכת = צבא לא רציני= מריחה אחת גדולהאנונימי (3)

של עצמך ושל אחרים. אתה תהיה לוחם שנה וחצי בגיל 25?

את האמת. אתה תהיה באותו כושר? 

האם אתה מוכן ל___ בקרב? 

תחשוב על זה.

האם זה גם שיקול: להיות בכושר שיא ע"מ לשרת את ד' בצורה הכי טובה. 

להסתער יותר מהר ויותר טוב האם זה לא פחות חשוב מללמוד עוד תורה"כמו שצריך"

זאת שאלה שאף אחד כאן לא טורח להתמודד איתה. 

וזה עוד שיקול פרקטי -פרטי שהוא פסיק בתוך השיקול הכללי. 

בא נגדיר את הנקודהחג'דומט

אני חושב שלימוד תורה חשוב פי אלף יותר משירות צבאי שגם הוא חשוב מאד.

 

נראלי שאפשר להתחיל מכאן את הדיון.

ואני אומר: שיא התורה זה מחנה צבא ד.אנונימי (3)

התורה כשהיא בביהמ"ד היא רק בכח.

בצבא התורה יוצאת לפועל בשיא תפארתה.

שתורה זה לא ספריה עם חוכמה נהדרת.

 תורה זה דיון עם קללות בבית דין. זה שיא התורה. 

 הסתערות כשאתה מתאמץ להרוג את אויבי ד' זה שיא התורה. 

אתה מצצמצם את התורה לגודל של ראש סיכה. 

התורה היא מאגר ידע שצריך לגרוס אותו. נהדר. 

התורה מטרתה להעלות את המציאות ולהגיע לכל פינה.לא רק לאומית אלא עולמית. 

זה תורה. 

לומדים קדושת ביכנ"ס ממחנה צבא. האם אתה קולט את עוצמת הענין. 

בדיוק כמו שא-לוקים ניצב בעדת ק-ל עם הדיינים. ד' נמצא עם הלוחמים ממש. 

האם אתה קולט את עוצמת העניין? 

 

התורה זה לא רק הצבא. זה כל החיים הלאומיים והפרטייםחג'דומט

הרבה הרבה יותר מצבא.

 

לכן כשעובדים בראש מערכתי ומתוכנן מבינים שצריך למלא את קומת הרוח באנשי רוח גדולים מאד מאד שלא באו לישיבה לשנה, התגייסו, חזרו חלקית אחרי שנה וחצי במקרה הטוב, ועשו פסיכומטרי בשיעור ה'.

 

 

יהיה אדם שיהיה חלק מהשכבה הזאת באוכלוסיה. אלו יהיו האנשים הכי טובים שלנו. מדינת ישראל נמצאת בשגשוג חומרי מדהים, וצריך שגשוג רוחני באותה המידה לפחות.

מבחינת זה היום אנחנו בערך ברמה של העליה השניה או השלישית..

אני מרגיש שאנחנו לא מדברים באותו מישור. להתראות.אנונימי (3)


תקרא מה שכתבת. אתה סותר את עצמך.אנונימי (3)
צבא הוא הוצאה מהכח לפועל של התורה.
איך אפשר להגיד שתורה יותר חשובה מצבא כשצבא הוא הוא התורה. תורה זה לא רק עיון בבימד. תורה אמיתית זאת תורה שנלחמת בשדה הקרב. שמשכינה שלום בבית דין.
אצלך בראש צבא הוא דבר חשוב אבל הוא לא תורה. עובדה שאתה אומר התורההיא הכל לאומיים ופרטיים וכו וכו. ושניה אחרי אומר שתורה יותר חשובה מצבא. זה חוסר הבנה מה זה תורה. ואומר את זה בנאדם שבקושי יודע רשי. אז תלך לראש ישיבה שעשה צבא והוא ציוני ותשאל אותו אם אני צודק.
רגע אחדנקדימון
כשבחור רק בגיל 18 נפגש באמת התורה ובגיל 19.5 כבר מתגייס,איפה פה בדיוק יש שירות צבאי מתוך תורה?
ההיפך המוחלט, אצל בחור כזה התורה היא רק מאגר מידע וגם זה בדלות. הוא מבין באמת מה זה תורה?!
פוק חזי בציבור המתחדש של הציונות הדתית היכן ומי הם אנשי תורה.. רבים מהבחורים שעשו מסלול הסדר רגיל היום בקושי פותחים דף היומי, איפה פה חיים מתוך תורה שאתה מתהדר בהם?
זה עניין של רצינות אישית. מההסדר של שנות ה60 וה70אנונימי (3)

יצאו כל שכבת הרבנים של היום. ורבותיכם הם תלמידיהם.  

פוק חזי שזה עניין אישי. ולא צריך לתלות את זה באף אחד אחר אלא בי.

וכולם התגייסו ב19 וחצי. 

וכולם נכנסו לרבנות בגיל 25-30 גג.

אף אחד מהרבנים שלי לא יצר ממהסדר. וגם לא רבותיהם.חג'דומט

שנה וחצי לפני הצבא עד גיל 25 זה יוצא חמש וחצי שנים בישיבה.. בתור עולה לשיעור ה', זה לא הרבה...

 

אתה בטוח בנתון הזה? זה אומר שאף אחד מהם לא למד בישיבה יותר מעשר שנים מקוטעות.

 

 

להיפך, יש כאלה מיוחדיםנקדימון
רוב רבותינו הם יוצאי מרכז הרב,
ושם כידוע ההסדר היה רק(!) אחרי 10 שנים.
בהסדר כזה אכן אתה צודק.
אבל ההסדר העיקרי בימינו אינו כזה, ואי אפשר לגדול ככה בתורה, רק יחידי סגולה.
דיון עקר. אני אגיד אפשר אתם תגידו אא.אנונימי (3)

תעשו מה שאתם מבינים. 

תלמד עשר שנים. ותתגייס בהתחלה לשנה וחצי. 

זה ההמלצה שלי. 

תעשו מה שאתם רוצים. 

אם היה חשוב לכם מאד מאד ללכת לצבא הייתם מתייסרים ונקרעים מעניין עשיית הצבא הדלה והמאוחרת 

אבל זה לא מזיז לכם יותר מדי. פוטרים את זה ב:

נו סתם מבזבזים שם את הזמן. 

תורה היא מעל הצבא (כשבעצם צבא זה הוצאה של ביהמ"ד לפועל. זה מטרת התורה. שיוציאו אותה לפועל לא רק שילמדו אותה). 

נשים 

וכו וכו

עם יד על הלב אתם לא מתחבטים בזה יותר מדי.

ואתם צריכים לשאול את עצמכם למה דחיית הצבא לא קורעת אתכם. למה הדחיה באה לכם בקלות רבה מדי. 

ופוטרים את זה בעניני תכנון מערכתי ושאר ירקות וכו' עיין לעיל. כשבכלל מי שאל אותך 

אתה ראש אכ"א? אתה שר הביטחון? 

יש משימה לאומית. וגם מצווה גדולה. תן כתף. אתה בתוך משימה אחרת. תדחה אותה. לשנה וחצי. 

לך תשאל רב שנכנס להוראה בגיל מוקדם ושעשה צבא (ודווקא אל תשאל רב של הסדר מרכז) 

ותשאל אותו. 

רבני ישובים ושכונות שאני מכיר עשו צבא ואפילו היו קצינים. 

אין לי בעיה שיהיו 100 מובחרים שיעשו הסדר מרכז בתנאי שהם עוברים בדיקה שהם באמת יכולים להיות ראויים לקצפת של הקצפת. חוץ מהם - כולם שנה וחצי. 

תעשו מה שאתם מבינים. להתראות. 

הדיון ללא תוחלת ותכלית. 

כשאני אומר צבא זה שיא התורה עונה לי שתורה כוללת הכל אבל יותר חשובה מהצבא. זה חוסר הבנה של מה שאמרתי. אני מרגיש שלא ניסיתם להבין מה אני אומר.

להתראות. 

 

רגע שנינקדימון
א. אנחנו נקרעים יותר מהידיעה שרוב מוחלט של הציבור שלנו לא נשאר עם התורה כמרכז חיים דומיננטי, ולכן ההימצאות בישיבה לאורך תקופה של יותר משנה וחצי נהיית חשובה בעינינו וקודמת לצבא. הצבא לא מתבטל בעינינו אלא רק נדחה קצת. (הדוגמא של הסדר מרכז אכן לא מתאימה לכולם והדיון פה הוא סה"כ על דחייה ארוכה יותר מאשר רק שנה וחצי.)
ב. אני מסכים שצריך להוציא לפועל את התורה לכל תחומי החיים, אבל בשביל זה צריך קודם תורה.
ג. אמנם אנחנו לא ראשי הצבא אבל זה גם לא רלוונטי, כי אנחנו הולכים בדרכי רבותינו שהם יודעים לעשות שיקולים רחבים יותר וכוללים במחשבתם גם את הצבא.
ד. אתה טוען שלא הבנו את כוונתך ואני אשמח מאוד שתסביר אותה. זה דיון מאוד ישוב.
אני גם אשמח שתתייחס לשאלות שכתבתי לעיל. תביא לי היגיון, בנתיים אתה מביא רק את המסקנות שלך ומצפה שנקבל את זה ככה, כתורה מסיני.
בא נעמיק את הדיון.
יש לך רב כמו שאמרת. ובידיואנונימי (3)
אתה מםקיד את ההכקעה ואין בלתו. אז מה הטעם בדיון. דעתי: שנה וחצי צבא. תעשה מה בא לך. כמו שאומרים.
אתה אינך הולך בעקבות רבך?נקדימון
לא אמרתי שרבי ואין בלתו וגם לא כל הכרעה מקובלת עלי,
אבל, בדברים שהידע והמידע שלי לוקה בחסר (במקרה שלנו הבנת היחס בין תורה לצבא) אני נותן משקל גדול למה שהרב אומר. מה עוד, שזה נשמע לי הגיוני.
דעתי: שנה וחצי צבא אבל אחרי לפחות 3 שנים ישיבה.
נעשה מה שבא לנו. כמו שאמרת.
מתאים לי שנה וחצי אחרי 3. סגרנואנונימי (3)
קיבלת נקדימון
עכשיו אולי שכנעאנונימי (3)
את ידידנו להתגייס השנה. הוא שעור ה.
לך הוא יותר יקשיב.
אני לא מכיר אותונקדימון
ייתכן שטוב מאוד שיישאר עוד בישיבה.
מה עוד שליתר דיוק כתבתי לעיל שדעתי היא ׳לפחות׳ 3 שנים ישיבה לפני הצבא.

*מקווה שלא הנמכתי לך את מצב הרוח
אתה מבין. כשירות לוחםאנונימי (3)
לקרב זא עשיית התורה על הצד הטוב ביותר זא עשיית רצון ד' היא בכלל לא שיקול אצלכם כי הכנסתם לכם לראש. שתורה זה רק לימוד תורה בזמן שבאמת בוחן מסלול והסתערות בקרב זה תורה בהידור. זה נקודה שלא נמצאת לכם ברדאר בכלל.
איזה לוחם הוא יהיה עוד 3 שניםאנונימי (3)
???
הוא יוכל לרוץ עם אלונקה?
וכידוע הרציה זצלאנונימי (3)
קרא למדים בגדי קודש אם עדיין לא השצכנעת שצבא זה תורה מהודרת.
לצטט את הרצי"ה עד הסוףנקדימון
הוא גם זה שקבע שבישיבת מרכז הרב לומדים קודם 10 שנים.
אל תצטט חצאי דברים שנוחים לך.
ראיתי וראיתי לוחמים...מאזין אל הקולות
בגיל 23,24,25, ואפילו נשואים, שעשו שירות משמעותי ןקרבי, והיו הכי שפיצים באלונקה .
זה טיעון קצת מצחיק. הרי הספורטאים הטובים בעולם-תקופת השיא שלהם הוא בגיל 27/28. שם הם הכי פורחים...

אם כבר, בחור ישיבה בגיל כזה כבר יהיה נשוי, כבר יהיה אברך, ויעדיף להתגייס לג'וב כי לא נוח עם הבית...אבל זה תלוי בנאדם..

והטיעון-צבא זה תורה-זה נכון. ואנחנו מעריכחםומעריצים חיילים שמוסרים את הנפש. אבל-יש יחידים, שאין אותם מספיק,שראוי שימסרו את הנפש על לימוד. כי גדולי תורה חסרים לנו בהחלט. וגם אותם אנחנו מאוד מעריכים...
וכן,אולי יותר-לא דווקא כי זה יותר חשוב מזה. כל אחד עובד את. ה' בדרכו... יותר בגלל שאלו יחידי סגולה. ואילו קצינים ממגזרינו, לא חסר..ורבות המכינות והישיבות גבוהות לפני צבא.
(סתם דוגמא, כלוחם בגדוד- המפ והמגד התחלפו לאחרונה. גם המחליפים וגם המתחלפים-דתיים)
הם לענד לא חושביםאנונימי (3)
כמוך.
בהצלחה לכולם.
מסכיםנקדימון
נדמה לינקדימון
שהחלטת לבד מה אנחנו חושבים, ומהו רצון ה׳ בהידור.
כתוב לענד לא?אנונימי (3)
לעיל כתבו שפירות ההסדר לא משהו.
בהצלחה לנו.
אכן, איפה הסתירה?נקדימון
אין לי כרגע כח להמשיךאנונימי (3)
להתראות.
אתה וודאי מבין לבדנקדימון
שחיים שלמים שלא באים מתוך לימוד תורה מעמיק והפנמה אמיתית של דברי רבותינו באמונה ובמוסר,
אינם יכולים להיקרא חיי תורה. צריך קודם להתמלא כראוי ורק אז אפשר להתחיל לדבר על חיי תורה.
ומעבר לזה, צריך להבין מה זה תורה לפני שמתחילים לזלזל במי ש"רק" לומד.
לא,אי אפשר להגביל את הלימוד בכלל.חג'דומט

זה כמו להכנס לים אבל רק לרדודים.

נכון, אבלנקדימון
א. לא אמרנו שמתנתקים מעטלם התורה אחרי הצבא וזה דבר חשוב.
ב. לא לכולם מתאים להגות יומם ולילה, עש אנשים עם תפקידים שונים בעולם הזה.
יש שחיינים מקצועיים, ויש שחיינים רגילים ויש ששוחים כי הרופא ציווה, ויש שחיינים חובבים ויש שאינם יודעים לשחות כלל ויש שחסרי יכולת פיזית לשחות ויש כאלה עם פחד ממים וכן על זו הדרך.
מי יקבע איזה סוג אתה?חג'דומט

אתה בלבד.

 

 

 

איך אפשר לומר למישהו שרוצה להמשיך ללמוד שיפסיק??

אמנםנקדימון
רציתי לומר שאמירות כוללניות חד משמעיות אינן נכונות.

ומי יקבע איזה סוג אתה?
אתהש אבל לא בלבד.
כי אדם קרוב אצל עצמו והראייה שלו מוגבלת בשיקולים רבים שעשויים להיות זרים, לכן ההחלטה צריכה להיות בייעוץ של אדם חיצוני, רצוי שר"מ מהישיבה שלך.
אין אדם לומד אלא במקום שליבו חפץאניוהוא
בהרגשת הלב לא שייך קרוב אצל עצמו.
הרגשת הלב זה ההתעוררות הראשונה לפני שהשכל נכנס עם שיקולי דעת
נעשה פה דיוקנקדימון

'במקום' שליבו חפץ דווקא.
אבל השאלה היא על הכמות וההיקף.

אם אדם טיפש גמור, לכל הדיעות, ירגיש שהוא רוצה לשבת 20 שנה ללמוד (אני מקצין בכוונה) אזי וודאי שלא נאמר שההרגשה שלו קובעת באופן מוחלט - פשוט שלא.
לאדם הזה יש תפקיד אחר בחיים, ולהיות אברך למשך תקופה זה לא צד בתפקיד.
אז הוא עצמו אוהב את התורה וכו' וזה מצויין, אבל כשצריך להכריע בפועל מה לעשות אז יש להתייעץ עם אדם גדול ותלמיד חכם.
הוא הדין לכל אדם, לדעתי. אין לנו את היכולת להסתכל על עצמנו מנקודת מבט אובייקטיבית ולכן בדבר כ"כ קריטי בחיים אדם צריך להיות מודע למגבלות שלו ולהתייעץ עם אדם גדול ותלמיד חכם. ייתכן בהחלט שהרב יגיד לו שדווקא ההסתכלות שלו נכונה, אבל את זה אפשר לדעת רק בדיעבד.

תחשוב על זה ככהה' חייני כדברך
אם כולם מסביבך היו דוחפים אותך ללמוד וללמוד היית מקבל שכר, אבל לא כמו שאתה מקבל עכשיו על כל רגע שאתה נשאר בישיבה למרות הלחץ מסביב. לפום צערא- אגרא.

אשריך לגמרי אחי!! הלוואי ובעם ישראל בכלל ובציונות הדתית בפרט יהיו עוד חברה כמןך
דקה 47 ירום ראשי על אויבי סביבותי. לפעול.אנונימי (3)

נראה לי יש כאן כמה תובנות חשובות.

בראש העמוד יש שרשור ישיבות. יש שם קישור.

https://harova.org/hebrew/shiurim/view.asp?id=354

דקה 52אנונימי (3)אחרונה


ישיבת הסדר בסגנון מכינהSnoopy821

הי

 

מחפש לבן שלי ישיבת הסדר בסגנון קרוב יותר למכינה, פחות לימודי גמרא ושילוב של הכנה פיזית.

 

תודה

לא עולה לי מקום כזהפתית שלג

אם הוא מחפש דוקא הכנה פיזית לצבא הוא יוכל למצוא את זה בעיקר במכינות.

יש מכינות בסגנון קרוב לישיבה, עם רמות לימוד שונות. ישיבות בסגנון של מכינה אני לא בטוח שקיים.

ישיבות לעומת זאת בדרך כלל מתמקדות בהכנה הרוחנית והערכית לצבא ופחות בפיזית.

 

ואם הוא מחפש בעיקר פחות לימודי גמרא, יש ישיבות הסדר שאפשר למצוא בהן את זה. או פחות לימודי גמרא, או הנגשה משמעותית הרבה יותר, וסגנון שונה של התלמידים.

יש בברוכין "ישיבה קדם צבאית"ברגוע

לא מכיר אישית, אבל נשמע מתאים למה שכתבת

עד כמה שידוע לי זה בדיוק להפךהסטורי
(גם לא מכיר מבפנים) מבחינת המסלול זה מכינה, מבחינת התוכן - ישיבה.
מנסה להבין מה בדיוק ולמההסטורי

ומה הוא רוצה?


אם לא מתאים לו לשבת ולשקוד על תלמודו, למה לעשות מסגרת של הסדר?

(כמעט אשאל, מה ההצדקה לעשות פחות מכולם צבא, למי שלא יושב ושוקד על תלמודו?)


כמובן, יש ישיבות הסדר פחות עמוסות ושיש בהן יותר לימודי אמונה וכד'. אולי מעלה אפרים תתאים, אבל צריך לדייק מה רוצים.

תגובהSnoopy821

הוא פחות מתחבר ללימודי גמרא, אני מעדיף שיתגייס במסגרת הסדר כדי שיתגייס ביחד עם החבר'ה גם אם הוא יחליט לחתום ויתור בהמשך.

אם היתה מכינה עם גיוס של החבר'ה ביחד זה היה השילוב המושלם.

ומה הוא מעדיף?הסטורי

סליחה שאני לא בדיוק עונה לשאלתך, אבל עד כאן לא כתבת מילה אחת על מה הוא רוצה, רק על מה אתה רוצה. אם מה שאתה מחפש, זה מה שהוא רוצה, תתעלם מהמשך ההודעה שלי, תבדקו אולי ישיבת ההסדר מעלה אפרים יכולה להתאים.

 

זה יפה וטוב שאתה רוצה שהוא ילמד בישיבה, אבל צריך להפנים שלכיתה א' אנחנו רושמים את הילד, לכיתה ט' בשיח עם הנער, עדיין אנחנו רושמים. לשיעור א' הבחור בוגר ורושם את עצמו למקום שליבו חפץ.

 

טוב מאוד אם יש לכם שיח פתוח וכנה, כזה שאתה מצליח להיות קשוב לבנך ולמה שמעניין אותו, למה שמטריד אותו למה שמשמעותי לו בחיים ואתה גם יכול להכווין אותו, לעזור לו למקד נכון לשוחח על סדרי עדיפויות וכד'.

 

אבל, אין יותר גרוע מהורה שמנסה לכפות על ילדיו הבוגרים את חלומותיו שלו, כשזה לא מתאים לבחור עצמו. לאורך השנים ראיתי יותר מידי פעמים, שדווקא אלו שלהורים שלהם היה מאוד ברור מה הבחור אמור לעשות כשלבחור זה לא התאים - בעטו הכי רחוק וההורים הפסיקו להיות בשבילם כתובת משמעותית, לא רק בנושא הספציפי, אלא בכלל.

 

תגובהSnoopy821

ברור שזה בתיאום אתו, אני לא יכפה עליו משהו שהוא לא רוצה.

מאחר ויש כל כך הרבה ישיבות בסגנונות שונים, חכמת המונים והמלצות אישיות זאת דרך לףשיכולה לעזור לקבל החלטה

אז כדאי שיתייעץ עם הר"מ הנוכחי שלוהסטורי
בד"כ יש להם מושג.


ישיבות גם שולחות נציגים לדבר בישיבות התיכוניות ולהציג את עצמן, שינסה לראות למה הוא מתחבר.


אגב, מאוד ממליץ לעשות שבו"שים אמתיים, של כמה ימים טובים כולל שבת. אם מגיעים למקום רק לכמה שעות, כמו שעושים הרבה חבר'ה היום, לא באמת מתרשמים מאווירה של מקום.

ממה שאני מכיר0IQ4U

נהריה - יש אפילו חדר כושר

איתמר אווירה קרובה מאוד למכינה ישיבתית,

 

 אני לא רוצה להוציא שם רע אבל רוב ישיבות ההסדר אין לימודיפ רציניים אז הם דיי דומות למכינות (יש זמן לאימונים פייזים וכמובן מנטלים והכנה לצבא מכל הבחינות גם ההלכתית וגם תמיכה של רמים בזמן השירות) ... כמעט כל ישיבת ההסדר  בלי 3 סדרי גמרא.... 

 

האלה שיותר קרובות לישיבות גבההות (אווירה יותר רצינית) זה ישיבות כמו מעלה אדמים, הגוש, כרם ביבנה, מדברה כעדן שבי חברון וכו' 
החסרתי הרבה שיובת זה בהערכה גסה מאוד שהשם יסלח לי , כל השאר בערך זה באמצע בין ממש רציני לבין אווירה של מכינה 

יש בדבריך לא מעט אי דיוקים ואולי אפילו הוצאת שם רעהסטורי

יש כשבעים ישיבות הסדר, יש בהן סגנונות שונים ומגוונים. חלקן באמת עם הרבה לימודי אמונה ואווירה יותר משוחררת. בחלק גדול, רבות מאוד ממה שציינת יש בהחלט שלושה סדרי גמרא ולימוד רציני מאוד.


(לא שזה מאוד משנה, שבי חברון היא ישיבה גבוהה, גם מדברה כעדן מוגדרת כישיבה גבוהה, למרות שאפשר לעשות שם הסדר והרוב עושים בשלב מסויים מאוחר מהסדר רגיל).

מה שתגיד .0IQ4Uאחרונה

אך אין בכוונתי להוציא לעז וידוע שיש ישיבות עם יותר או פחות שבאבניקים ואווירה יותר או פחותץ לוחצת וכזה 

מכיר מלא שעשו הסדר משני הישיבות הנל ואני יודע שכל שיעור שם עושים יוצאים הרבה להסדר אח שלי היה איתם במחלקה . לכן אני הזכרתי אותם בתור ישיבות ההסדר , יש לי גם חברים שעזבו ישיבות כמו מרכז ובית אל בשביל לעשות ההסדר...
לכן אני אומר שמבחינתי ישיבה שאפשרי לעשות בה ההסדר בלי לעזוב את הישיבה היא הסדר לא משנה לי איך קוראים לה מבחוץ, לצורך הדוגמא ישיבת איתמר נקראת ישיבה גבוהה 

אך למעשה הרב יהושוע וון דייק יותר מסתם מעודד את הבחורים לעשות ההסדר (יצא לי לעשות איתו שיחה בנדון) ויוצא שבשיעור אולי אחד או שניים עושים גבוהה והשאר ההסדר....

ביינישיםהרשפון הנודד

אשמח לדעת מה נותן לכם מוטיבציה ללימוד גמרא בישיבה?-בתוך אחד שקשה לו ממש ללמוד לימודי גמרא והלכה בגלל שזה מרגיש לי קצת מנותק ממני

היעדים הקבועים, האפשרות להעמיק, החברותאפתית שלגאחרונה
החייאה?טעמי🍫
בס"ד


אז מנסים להחיות את המקום?

יופיטעמי🍫
בהצלחה לנו✨️
איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
באזור ירושליםטעמי🍫

מעדיף לא לפרט

 

אתה?

גם באיזורשמיניסט באמ"ש
לא מפרט
גם באזוראיגנוטוס פברלאחרונה

לא מפרט

למה לא?פתית שלג

רק צריך להתקין בוט שימנע מלכתוב הודעות בזמן הסדרים..

יש כזה, אני יודע איך מתקינים לטלפוןשמיניסט באמ"ש
אגב, איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
זה נראה פורום מענייןמקפיצים נטושים

אולי נחייה אותו?

אני בעדשלג דאשתקד
יאללה לעבודה, תעלה דברים מעניינים ונגיב לך
אני במשבר. עמוק.מקפיצים נטושים

יושב בזמן סד"ע ומסתכל בפורומים של ערוץ 7.

איך יוצאים מזה?

לפי ההקפצות שלךשלג דאשתקד

נראה לי שישבת כאן כבר מסדר בוקר.

אבל יאללה תעלה סוגיה שהיית אמור ללמוד היום, או הסוגייה אחרונה שלמדת לפני המשבר, ונתחיל להתפלפל כמו בני ישיבות.

אני כאן

לאלא סד"ב לא הייתי פהמקפיצים נטושים
בלאגן, צריך לחשוב..מקפיצים נטושים

תחילת גיטין.

תקנת בפנובפ"נ,

מה קורה אם לא קויימה?

סחתן עליך!שלג דאשתקד

זה מסובך אחי,

לפי רבה - אם בית הדין חושש שהגט לא נכתב לשמה, אז אין המון מה לעשות... והחשש מתעצם לגעת תוספות (ב שבני חו"ל חולקים על ההלכה "וכתב לה - לשמה". כמובן ש"לאחר שלמדו" זה יותר קל כמו שהגמרא אומרת בהמשך. (אגב נדמה לי שהראב"ד פוסק כדעת רבה, כלומר שרבה אית ליה דרבא אז תכלס חוששים לשני הדברים).

לפי רבא, בגדול העניין יותר קל, כי הבלגן הוא למקרה שיהיה ערעור (כי אם אין ערעור אנחנו לא חוששים מעצמינו, כי משום עיגונה הקילו בה רבנן, כמו שכותב התוספות בתחילת הדיבור האחרון בדף ב.). עכשיו תראה, בעיקרון רשי בדף ג. נותן שני פירושים מה עוזר הפנוב"נ לפי רבא: 1. מרגע שהשליח אומר, הבעל יתבייש לערער. 2. הבעל עצמו כבר לא יהיה נאמן. ככה שתכלס אם לפי הפירוש הראשון, אז אין כאן עניין גדול.

מצד שני, צריך לקחת בחשבון את מחלוקת התוספות בדף ג. (בדעת ר"י), שגם אם הבעל מערער לא מאמינים לו, לעומת דעת הכפתור ופרח (נדמה לי איפשהו בפרק י) שאם הבעל עודה בלגן אז מאמינים לו ופוסלים את הגט. כך שהאמירה של בפנוב"נ או הכרחית או כמעט חסרת משמעות, ואז זה בעיקר כמו שאומר התוספות ש"בעל מידק דייק" הכוונה שמתלכחילה הוא מדייק ונזהר, וזו המטרה של האמירה.

הקיצור, לפי רבא זו תקנה שבאה להגן על מצבים מסובכים ולא ממש פותרת בעיות ספציפיות. אז זה לא נורא כל כך. אבל לפי רבה זה די בלגן אם הבחור לא אמר... (למרות שבפיכח ונתחרש לא גזרו חכמים, כך שאולי זה לא סוף העולם, כי רוב בקיאים הם).

לכבודך פתחתי את הגמרא בפנים שלג דאשתקד

מתוך רצון לא רק לקשקש מהזיכרון...

אז ככה, אם השליח לא אמר בפני נכתב וכו', זו מחלוקת בין רבי מאיר לחכמים בברייתא בדף ה:, והלכה כדעת חכמים שזה לא נורא רק שיחזור ויעשה את הפעולה ויאמר.


ולגבי השאלה מה קורה אם הבעל מערער אחרי שאמר בפנוב"נ, אז ראיתי שכבר בירודלמי יש התייחסות לזה ונאמר כך: "אמר ר' יוסי: חומר שהחמרתה עליה מתחילה שיהא צריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם, היקלתה עליה בסוף שאם בא ועירער עררו בטל".

וואו, רצינימקפיצים נטושים

מבחינתי באמת הדיון מתחיל מהמח' תנאים הזו;

לפי ר"מ כל המשנה בגיטין ממטבע שטבעו חכמים הגט פסול, שזה מעניין כי לכ' מדאורייתא כשר, בעצם, היא עדיין נשואה ומותרת לבעלה הראשון? רק כי השליח לא אמר בפנופ"נ,
 

לפי חכמים - כשר, אז מה התוקף של התקנה? מה קורה אם לא מקיימים אותה? הכל טוב?!

לא נראה לי שחכמים כזה סבבהשלג דאשתקד

הרי הברייתא בעצמה ממשיכה "כיצד יעשה...". השאלה היא מה קורה אם הוא לא עשה את זה.

מצד שני, באמת לא מובן מה הטעם של רבי מאיר. הרי תכלס מדובר בחשש רחוק, כי רוב הדיינים בקיאים בלשמה (וכאן רבי מאיר לא אמור לחשוש למיעוטא, כפי שמסבירה הגמרא), ומן התורה עדים החתומים על השטר נעשה כמי שמחקרה עדותם בבית דין. אז למה היא פסולה מן התורה?


(נדמה לי שיש תוספות בדף ה על חלק מהנושאים האלה, אבל אני כבר צריך ללכת לישון כדי לקום מחר לסדר בוקר )

אשריך אתהשלג דאשתקד
יאללה תשתף מחר בחידושי סדר בוקר!!
אח... היה שיעור, עם המון חידושיםמקפיצים נטושים

אבל לא מספיק הייתי מרוכז בו,

 

לפתע עלתה לי התובנה שבעצם הסוגיא שלי בסדרי בוקר בשבועות האחרונים היא זו; 'ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה'?!

תקשיב נשמה טהורהשלג דאשתקדאחרונה

מסכת גיטין אחת ה.... פשוט אחת המדהימותתת!!!

יש בה כל כך הרבה פרטים והיבטים, שהסיכוי להתעמק ולהבין הכל, זה כמעט אפסי. תסתכל רק על הסוגיה של רבה ורבא, איך אותה מדנה יכולה לקבל משמעות גם של שאלה הלכתית עקרונית (לשמה) וגם של שאלה עובדתית (קיום השטר) ואתה עומד מול משנה עם 100 דוגמאות (גבולות הארץ? סמוכות ומובלעות? עולי בבל ועולי מצרים - לפי רהינו תם?) ועוד משפטים דו משמעיים ושאלות טכניות של שליח להולכה, הבאה וקבלה; אישה שהביאה, עבד שהביא, בעל שהביא; עד נעשה דיין; עדי חתימה או עדי מסירה (וכמה שיטות מפשרות...). חתיכת סלט לא הגיוני, וזה עוד לפני שכל המצב מתהפך - לאחר שלמדו, מלתא דלא שכיחא וכו וכו.

נראה לך שאפשר לעשות את זה תוך כדי שינה? או תוך כדי ריחיים על צווארו???

עזוב אותך, אל תנסה לבלוע הכל. קח את מה שהכי הכי חשוב בישיבה: האווירה, החידוש, היצירתיות והרעיונות שעולים. אהבת תורה מהברק שלה. זה ימלא לך מצברים וזה מה שחשוב לך עכשיו!!

אתה הרי מכיר את הסיפור על "עולא אקלע לבבל" (בתענית וגם בפסחים), שבהתחלה היה מאוכזב איך אנשים שככה חוגגים לא לומדים תורה, אבל בדיעבד הוא הבין שהאנשים כל כך סובלים שצריך להודות שמישהו בכל זאת לומד תורה...

תשמח שאתה מנסה, שאתה משקיע, שאתה רוצה. תשמר את זה! בסוף תצליח ובענק!!!

ואל תשכח שאתה גם חייב: "וכי עני היית יותר מהלל?" (הסיפור הידוע ביומא)

חברים, אני בסגנון של ישיבות ברמה משכלית מאוד גבוההיונתןzxcv
עבר עריכה על ידי שדמות בחולות בתאריך כ' בשבט תשפ"ה 11:58

אני בן 25 מחפש עכשין ישיבה ברמה גבוהה כמו שיח יצחק באפרת למי שמכיר, 

כרגע מחפש באזור הצפון.

מבקש לא להכנס לדיונים על ישיבות ומה טוב ומה פחות 

אלא לגופו של עניין אם משהו יכול לעזור לי 

תודה רבה לכולם

למנהל היקר שמחק את התגובה שליפשוט אני..

היית יכול כבר לתקן את הטעות בכותרת, על הדרך

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ב בשבט תשפ"ה 16:38

..

אתה מחפש ישיבה בסגנון של שיח?קעלעברימבאר
אם הדגש העיקרי הוא על הרמה ההשכלתית הגבוההקעלעברימבאר

אז בצפון נראה לי זה מעלה גלבוע (לא כזה מכיר אבל נראה לי).

במרכז יותר אז יש את הר עציון, מעלה אדומים, ירוחם, עתניאל, מחנים, אורות שאול בתל אביב.

אם אתה מחפש משהו כמו שיח (סגנון הרב שגר אם אני לא טועה?) אז נראה אולי מחנים או עתניאל? לא זוכר בדיוק. בצפון לא יודע אם יש כזה סגנון אולי יש במעלה גלבוע אבל לא יודע באמת. ולא יודע מה הסגנון בנהריה או עכו

יש לך עוד פרטים על מעלה גלבוע?יונתןzxcv

וכן מחנים

לא יודע עוד. אפשר לבדוק באתר שלהם. אני יכול לשאולקעלעברימבאר

מישהו שאני מכיר שלמד במחניים, אם זה חשוב

או שיש כאן מישהו שמכיר את ישיבת מחנים טוב?קעלעברימבאר

או מעלה גלבוע?

בסגנון שיח יצחק יש את מעלה גלבועפתית שלג
מעלה גלבוע הם בסגנון הרב שגר?קעלעברימבאר
נשמע לי שכןפתית שלג

אבל אני לא מספיק בקיא בהגותו ובישיבה הנ"ל..

אגב ברוח השכלתית רוחנית ויותר שמרניתפתית שלג

יש את ישיבת ראש פינה

בית מדרש ראש פינה 

דוד שלי שם, כדאי לךימח שם עראפת
הצלחת לברר על ישיבה?קעלעברימבאר
מגדל העמקyys

ממליץ מאוד לבדוק את ישיבת חב"ד במגדל העמק.
מקום שלומדים בו ברמה מאוד גבוהה, עם סגנון חשיבה שמדמה את הסגנון המקורי של חסידי חבד לדורות - עם חקירה מעמיקה ודורשת אמת מוחלקת... שווה לנסות!

למה אתה מתכוון רמה משכלית גבוהה?קעלעברימבאראחרונה

אם הכוונה לרמת לימוד גבוהה אז יש את קרית שמונה באזור הצפון והמון ישיבות באזור המרכז וירושלים

ויתוראנונימי404

מישהו יודע אם אני חותם ויתור ואני באמצע מיונים (ספציפית עתודה) אז יגייסו אותי ישר או שהצבא נותן להמשיך להתמיין?

לימוד בשפת אמתפלוני אלמונ

מי שבקיא יודע בכתבי בעל ה"שפת אמת" על התורה והמועדים(ואולי גם בספרים אחרים) ויכול להמליץ על בין 3-4 קטעים יסודיים וחשובים בלימוד תורתו לכבוד יום פטירתו ב-ה בשבט אשמח שישלח בהודעת וואטסאפ(ואם אין אז סמס) למספר 050-220-3441

רלוונטי עד ראש חודש שבט תשפ"ה, תודה מראש

דיכאוןאנונימי404
אני שנה א ואני ממש לא מתחבר להסדר, זה עושה לי דיכאון... מה לעשות? אם אני חותם וויתור ישר מגייסים לצבא?
אם זה עושה לך רע, כדאי לעבורארץ השוקולד
אולי לצבא ואולי לישיבה אחרת, תלוי מה עושה לך רע.


אם זה דיכאון אמיתי, כדאי לשתף דמות מקצועית וגם רופא צבאי.

^^פתית שלג

ואולי למכינה

כדאי להתייעץ עם דמות בעולם האמיתי ..אגוז16
בהצלחה
דרוש כובד ראשנקדימון

ההחלטות שתקבל יכולות להיות משמעותיות ובלתי הפיכות, ולכן קודל כל חשוב שתשים לב לזה ותשקול צעדים בזהירות.


כמו שאמרו פה, ייתכנו כמה סוגי קשיים:

1. קושי בלימוד ובסף הדרישות הישיבתיות - כנראה מרבית האנשים חוטפים איזה שוק כשהם מגיעים לזה, אבל זה טבעי. האם ניסית לדבר עם ר"מ בישיבה שרתה נמצא בה? יכול להיות שבירור פנימי כזה יעזור לך להתפקס ולמצוא את המסלול שיהיה טוב לך.


2. חוסר התאמה עם הישיבה - זה קורה. למרות שחיפשנו ועשינו שבושים, אולי בחרנו לא נכון. יכול להיות שמעבר לישיבה אחרת זה כל מה שאתה צריך. סגנון לימוד אחר, סגנון חברתי אחר, סגנון אחר של גישה, מיקום אחר, וכדומה. אולי ישיבה גבוהה ולא הסדר, אולי מכינה ולא ישיבה. יש כל מיני אופציות, ואולי אתה צריך משהו מהאפשרויות האחרות.


3. רצון לצבא - יכול להיות שפשוט הצבא מדבר אליך חזק. זו גם אפשרות. באופן אישי אני חושב שתקופה בישיבות/מכינות זה חשוב לעיצוב העולם הפנימי שלך (מידות, תפישת עולם, עולם רעיוני), להרחבת ההשכלה התורנית שלך (הלכה, גמרא, ספרות אמונית, וכו), וליציבות מנטלית שנולדת משני הדברים הקודמים.

אגב, אם בעניין הצבא מה שמפריע לך זה העניין של שירות מקוצר, אז זה פתיר. אחרי שתסיים את תקופת הישיבה שלך, אתה בהחלט יכול להתגייס באופן רגיל. אבל בשביל זה אתה צריך ישיבה גבוהה או מכינה.


ואם אף אחד מאלה לא נראה לך מתאים, אולי הבעיה היא אחרת ושווה לשקול לפגוש איש מקצוע. אבל אלה החלטות שלא כדאי לקבל לבד, כדי לא לעשות טעויות אימפולסיביות.


בהצלחה רבה!

^^^ אם כי ההחלטה בסוף שלךארץ השוקולד
תתייעץ עם דמויות שמכירות אותך ואת המקומות אבל ההחלטה שלך
תמיד ההחלטה בסוף היא של האדםנקדימון
אבל מכיוון שמדובר בהחלטה שיכולה להיות בלתי הפיכה ויש לה משמעויות לשנים קדימה אז כדאי לעשות את זה בחוכמה, בשיקול דעת, ועד כמה שאפשר מתוך יישוב הדעת.
מסכיםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך