אז---באלה הידיים

מה ההגדרה של אדם 'דתי'???

מקיים את כל המצוות..נער גבעות מצוי


לא מסכימה. לדעתי זה אדם עם מחיויבות להלכה. אפאחד לא מקייםאניייי

את כל המצוות. זו הגדרה לא הכי מדויקת בעיני, לפחות בדור שלנו.

 

גם אין אדם שמצליח  את כללל המצוות לקיים

וגם אין אפשרות לקיים את כולם..

 

 

אותו עיקרון. תודה.נער גבעות מצוי


זה מה שרציתי לשאולבאלה הידיים

האם גם היום? כל מי שמגדיר עצמו 'דתי' שומר את כל התורה והמצוות בהקפדה??

השאלה אם את מתכוונת לשאול על מי שמגדיר את עצמו כךשריקה

או מה ההגדרה האמיתית של אדם דתי.

 

לא בהכרח כל אדם שמגדיר את עצמו דתי אכן אמור להכנס להגדרה

 

בגדול אדם דתי הוא אדם שומר תורה ומצוות.

נערךאניייי


ההגדרה דתי לכשעצמה - הוא אחד שמקיים את צווי הדת שזה אומרשלמה גר

מחויבות להלכה קלה כבחמורה, וכל לייט שמפשר לא עלינו בהלכה הוא פשוט לא דתי שלם השם יחזירם בתשובה בתוך כל שאר עם ישראל אמן.

וישמור אותנויחידי
מהוצאת שם רע, לשון הרע ואבק לשון הרע
אוי'ש ידידי לא דיברתי אל אף אדם או קהל מסוים דיברתי על דרךשלמה גר


נכון...יחידי
צודק. סליחה אם נפגעת
בשימוש היומיומי, זו חלוקה חברתית גסה.לך דומיה תהילה

לכן כדאי לא להדגיש אותה יותר מדי, אלא שכל אדם ייקח אחריות אישית על יראת השמים שלו.

 

עכשיו כשהיא השתרשה, לבטל אותה זה גם בעייתי (מבחינה חינוכית), אבל זה לא אומר שהיא מדויקת או טובה.

^^^^רק מוסיףכי בשמחה תצאו.

שהחלוקה הזו מתבטלת מאליה,

כאשר אנשים עם כיפה עושים כרצונם,

ונשים בלי סממן של כלום מגדירות עצמן כדתיות.

ולא דברתי על הקסקטים...

 

עדיף לדבר על יראת שמיים, שהיא עניין אישי,

במקום על 'דתי', שנהיה בעיקר מושג חברתי,

שכמעט התרוקן לחלוטין מתוכן מהותי.

 

בהצלחה

אדםיחידי
שמוגדר ע"י עצמו או/ו הסביבה שלו ככזה
לא מספיק רק מצוותסתם לנסות
לדעתי אדם דתי צריך להיות אדם שמאמין בה' *ולכן* מקיים מצוות או לפחות באמת שואף לקיים את כולן
...רגע שלם

שאלה מאוד מורכבת, קצת קשה לדון על זה כאן,

בעניי כל אחת ייקח את זה למקום אחר, כי לכל אחד יש עבודת ה' שונה, ואנחנו בכללי בדור עם המון חילוקי דעות וגם המון מגזרים שונים - חרדים, דתיים לאומיים, חרדל"ים, רפורמים וכו... ולכל אחד יש דעות שונות ודרך אחרת...

אבל בגדול בשבילי להיות דתי זה מלשון- דת, זה להאמין ולבטוח בקב"ה לעבוד אותו מכל הלב , להאמין שהתורה היא ההדרכה הכי טובה לחיים, זה סוג של "הוראות הפעלה",

בכללי להיות יהודי, להיות אדם טוב, עם דרך ארץ....

 

כפי שמשתמע מהשובותיחידי
לכל אחד יש את דרכו והבנתו את הדת.
הרבה אנשים שנחשבים דתיים לא ייחשבו דתיים ע"פ חלק מההגדרות פה (לדוגמה ישעיהו ליבוביץ').
לכן אני לא חושב שזה מושג שניתן להגדרה. ההגדרה היחידה היא שדתי הוא אדם שמחשיב את עצמו ככזה או נחשב לכזה.
מהתשובות*יחידי
על איזה מההגדרות ליבוביץ' בדיוק עבר?אנוניקי


...יחידי
ע"פ ההגדרה של @עובדת ה'!!! הוא לא עובר.
"אבל בגדול בשבילי להיות דתי זה מלשון- דת, זה להאמין ולבטוח בקב"ה לעבוד אותו מכל הלב , להאמין שהתורה היא ההדרכה הכי טובה לחיים, זה סוג של "הוראות הפעלה"...".
הוא לא היה מסכים עם הכל אולי למעט האמירה על הוראות ההפעלה. לשאר הוא היה קורא "עבודה זרה" מן הסתם...
ליבוביץ זצוק"ל הוא צדיק יסוד עולם נחל נובע מקור חכמה.אנוניקי

זה שיש כל מיני אנשים שמוספים עיקרים לרמב"ם שלא היו ולא נבראו. זה לא אומר שצריך לקחת אותם בחשבון.

 

אומנם מקובל לומר שהוא כפר בכמה עיקרים אבל בסדר. כבר מצינו בספר העיקרים בעניין עם הלל וכמדומני קי"ל דהלכה כראב"ד. ואמכ"ל.

 

הוא זלזל בתלמידי חכמים מופלגיםלא שייך

כגון הרב קוק והרב שך.
הגמרא אומרת שמי שאומר "מאי אהני לן רבנו" - מה תועלת יש בתלמידי חכמים (ביטוי מזלזל הרבה פחות מביטוייו של ליבוביץ), נחשב כאפיקורוס!

להבנתי הדלה אפיקורוס ודתי אינם הולכים יחד.

היה לו שפה קשה. אבל גם בימינו יש כאלו (אומנם לא עד כדי כך)אנוניקי


בעלי שפה קשה כאלו נקראים בגמרא אפיקורסיםלא שייך

ואם יש עוד כאלו, אז גם הם...

רח"ל, ליבוביץ היה כופר ובוודאי לא היה תלמיד חכםשלמה גר

צריך לאהוב אותו כמו שצריך לאהוב כל חילוני אבל לא לתת לו תואר תלמיד חכם וכ"ש לא להדביק אליו תואר קדוש רח"ל מזעזע

ציטוטים בבקשה למה לדון לכף חובה?אנוניקי


אני שמעתי במו אוזני מתלמיד שלו שהוא אמר לבעלי נטיותשלמה גר

תוך מגדריות שהם יכולים לקיים משכב זכר, וזה רק דוגמה אחת מתווספת אליה מה שהזכירו לפניי שהוא דיבר בחוצפה כנגד גדולי ישראל וזה כבר עושה אותו רשע, בנוסף לתפיסות העקומות שלו בעניינים שהם עקרי היהדות וכו'.

אין לי שום בעיה אם האהבה אליו כמו אל כל רשע אחר אבל ח"ו לא לכנות אותו בתואר ת"ח או קדוש לא עלינו

ח"ו מעולם הוא לא פסק שמותר.אנוניקי

ראה עמ' 178-179 למשל ב"רציתי לשאול אותך פרופ' ליבוביץ"

מי ששאל אותו על נטיותיו ההפוכות כותב לו עד כמה שקשה לו וכל ניסיונותיו עלו בתוהו וכו' וכו'.

ליבוביץ אחרי שהוא מאריך עד כמה שזה נוגע לליבו המכתב, ועלו רחמיו עליו , וכו' וכו'

הוא כותב כמה העבירה חמורה, "ולא ייתכן למצוא לו היתר מן התורה בגלל טבעו או יצרו של העבריין" הוא ממשיך להזכיר שאם כבר עברת על העבירה אז עדיין בן ישראל הוא, אומנם מצווה לא מכפרת על עבירה אבל גם להפך לא מכבה. וכו' וכו' ומסיים בדבריו של ר' צדוק מלובלין. שלעיתים אדם הוא בגדר אנוס. בטענה שזה יהיה כמגן בשבילו אם לא יפוג הפחד שמא לא יעמוד בניסיון.

 

קיצר דברי הבל ורעות רוח מי שאמר זאת עליו.

 

 

בנוגע לשאר הוא אכן דיבר לא בצורה נאותה תמיד אבל זה היה דרכו. אני לא חושב שהוא יחיד שדיבר בצורה חמורה.... כאשר לבן אדם נוגע לליבו משהו אז הוויכוח מתלהט. אבל כאשר אתה לא בעל עמדה אז כל הדעות שוות בשבילך. ראה צמד אוהדים של קבוצות כדורגל מנוגדת. על אחת כמה וכמה צריך להיות בתורה. ואכמ"ל. (ואני ראיתי שתי ר"י למדנים מופלגים בזמן וויכוח על סוגיה בגמ' כמעט קיללו אחד את השני).

בכל מקרה פשיטא שהוא לא ראה את הרבנים הללו כמו שאתם מציגים אותו (כאילו אולי כן עובדים ע"ז אבל לא שהם רשעים או משהו, לא מהצד השלילי של הביטוי. קשה קצת להסביר במילים אבל זה מאוד מובן) . אין לי בכלל הו"א בדבר.

מה כתבת שאמר בשם ריב צודק מלובלין, אתה יכול להרחיב ?שלמה גר


הוא כתב אליואנוניקי

לפני שהוא כותב שהוא ממליץ לו להתחתן עם נערה אשר תבין ללבו

"אם תחזיקו מעמד - יהיה בכך משום מעשה של קידוש השם.

אם לא יפוג מלבך הפחד שמא לא תעמוד בנסיון ותכשל בעבירה מחמת חולשה במאבק הקשה שאתה נתון בו - הנני מביא לפניך את דבריו העמוקים של אחד ממורי החסידות

(אע"פ שעולם ההגות החסידית בדרך-כלל זר מאוד לרוחי):

"פעמים יש אדם עומד בנסיון גדול כל כך, עד שאי-אפשר לו שלא יחטא... ובזה הוא נחשב אנוס גמור דרחמנא פטריה, וגם בהסתת היצר בתוקף עצום שאי-אפשר לנצחו שייך אונס... יש יצר גדול כזה שאי-אפשר באדם לכופו, והוא אונס גמור ואין בזה עונש אף דעשה איסור, כיון דהיה אנוס. אבל האדם עצמו אינו יכול להעיד על עצמו בזה, כי אולי עדיין היה לו כוח לכוף היצר..." (צדקת הצדיק לר' צדוק הכהן מלובלין, סי' מ"ג)

 

אני מבין וחש את צרת נפשך – מזה, ואת כוונתך הטהורה – מזה, ואין לי אלא לחזק את ידיך בברכה חמה. "

 

תוכל לראות גם פה : http://www.leibowitz.co.il/letters.asp?id=6

גם אם נניח שאתה צודק בעניין משכב זכר, עדיין זה שהואשלמה גר

כפר בעקרי היהדות שכתובים בחז"ל ובראשונים וכן כפר בתורת הקבלה ואמר שהיא אלילית! ל"ע - וכל אלו סעיפים מכך שכפר בתושבע"פ משמיים ולכן הרשה לעצמו לחלוק על הרבה מעקרי היהדות שנאמרו ע"י חז"ל ונתבררו ע"י הראשונים (בדומה לקראי!!),

ונוסף על כל זה הזילזול הנורא שלו עד כדי קללות כלפי גדולי ישראל ענקי עולם קדושי עליון כמו רשב"י, ריה"ל, המהר"ל, הרב קוק, האור שמח, הרב צבי יהודה, הרב שך ועוד גדולי ישראל  - לדוגמה את רשב"י כינה "אלילי" ל"ע ואת שאר גדולי ישראל כינה אותם "תלמידים של קורח" ועוד כינויי גנאי מתועבים, בכלל ראו עליו בחוש שמידותיו מאוד מקולקלות באולפני טלוויזיה היה צורח כמו חמור על מי שאמר דברים שעיצבנו אותו והיה מצרף לזה כנויי גנאי ממש כמו אחרון אנשי האולפני טלוויזה

ועל כל זה ומתוך כל זה יש לנו את דברי גדולי ישראל מכל המגזרים הדת"ל, הלטאי והספרדי שהכריעו בענייינו ואמרו שהוא "כופר ששמר תורה ומצוות" - זה מה שהוא היה!! ממש מציע לך לא ללכת בעקבות הדמות המרשעת הזו.

 

(לא שייך ח"ו רח"ל לומר על דמות שכזו ת"ח או קדוש!!!!)

כפר בקבלה זה מסתמא נכון.אנוניקי

א. לכפור בקבלה זה לא אומר שהוא כופר. ואכמ"ל.

ב. הוא כפר בתושב"ע!? הוא נס על דיגלו את התושב"ע.

עד כדי כך , שכל מקור הקדושה של התושב"כ הוא בעקבות התושב"ע. והיא קודמת בציר הלוגי. ועוד כהנה וכהנה דברים.

ג. כפי שכבר אמרתי אתה יכול לראות במקומות אחרים שהוא מאוד מעריך אותם.

ועל כן אני טוען שזה הוצאת הדברים מהקשרם. הוא רואה בכל ביטוי של קדושה שהיא לא מהבורא כדבר אלילי ואלו הם דבריו שמתגלמים בביטוי קורח כפי שהוא כותב במקום אחר.

 

אני לא הולך אחריו. אבל נראלי שגורמים לו לאוול הרבה יותר גדול ממה שהוא היה. (לא שזה אכפת לו). ואני אכן חושב שהוא היה צדיק. אולי בעייתי אבל צדיק.

 

 

 

 

א. שכחת שאמרתי שהוא כפר בעקרי היהדות ואני מונה במה הוא כפר:שלמה גר

נבואה, השגחה פרטית, שכר ועונש, ביאת המשיח ותחיית המתים, ואז הוספתי ואמרתי שכל אלו נבעו מכפירה אחת גדולה והיא שתורה שבע"פ ניתנה מהשמיים (לא אמרתי שהוא כפר בתושב"עפ - אלא בכך שהיא מן השמיים, ולכן התיר לעצמו לחלוק על דברי חז"ל. ל"ע),

ג. גם אם נניח שבמקומות שהם הסתדרו עם תפיסותיו הוא התיחס אליהם בכבוד - זה לא מזיז כמלא נימה מעוצם רישעותו בכך שקרא לענקי עולם כינויי גנאי מאוד מאוד חמורים - ואם לא ברורה לך קדושת תלמדי חכמים וכ"ש כאלו שהם מענקי עולם אז אני יצטרך להזכיר לך את דברי הגמ' בשבת שהם כמו ספר תורה ממש! ואי אפשר בשום פנים ואופן "להחליק" לו על זה ולהשאיר עליו תואר צדיק רח"ל!!! תבין!!! (גם אם נניח כמש"כ שבשבילו כל מה שלא מהבורא נחשב אלילי הרי היו לו עוד כינויי גנאי אחרים שאמר עליהם, ויתרה מזאת גם בכינוי האליל הוא נקט לגבי אחד מגדולי ישראל הענקיים בזה"ל :"האדם הזה הוא עובד אלילים ממש" הרי כל בר דעת יודע מאיפה המונח עובד אלילים נלקח מספרות הנביאים ושם מדובר על חטא גדול וכי מותר ח"ו לומר כך על ענקי עולם!!! ישתקע הדבר ולא יאמר! ועוד מי התיר לו להוריד ממנו תואר רב ולקרא לו "אדם הזה" בזילזול!!) 

סוף דבר מדובר באדם רשע אין מקום להדחיק את זה - והוא מנותק משלשלת התורה ומי שרוצה להחבר לדת של לייבוביץ' רחמים על נשמתו.

לכפור בקבלה זה כפירה גמורה.הדוכס מירוסלב


אם הוא היה שומע שאתה אומר עליו זצוק"ליחידי
סביר להניח שהוא היה מעיף אותך לכל הרוחות
זה טענת עובדה הוא לא יכול להשפיע על זה בכלום. אז זצו*"ל.אנוניקי


תגובה משונההדוכס מירוסלב

היה לו פה נורא ואיום והוא היה משתלח בכל מה שזז וגם אחותו אמרה עליו מה דעתה...

הוא היה אדם חכם, אבל קשה לומר שהיה תלמיד חכם. קל וחומר לא לומר עליו שהיה צדיק ושארי תארים שנשללים מכל היגיון.

 

אגב, אם אתה חושב שאתה דן אותו לכף זכות, צא ולמד מה מספרים אנשים שהיו שם וחזרו לספר לנו שעל כל כינוי שקרי שהם קיבלו הם סבלו דינים בשמים.

אם אתה כל-כך מעריך את האדם, רחם עליו ואל תתן לו תארים שהוא לא ראוי להם ולא לשמץ מהם

מסכימה מאוד!!!רגע שלם


שאלו אותך מה נראה לךי-מי
ליבוביץ היה דתי, אבל לא מאמין.לך דומיה תהילה

אפשר להאמין ולא להיות דתי, או לא להיות דתי שלם. זה הפער המצוי בין הצהרת כוונות למעשה.

רוב המגיבים יכללו את הדתיות והאמונה יחד, מסיבה הגיונית.

ההיפך הוא סתם מוזר.

 

לא צריך להגזים, לא הכל תלוי בהגדרות אישיות: אתאיסט לא יכול להחשיב את עצמו כדתי. מעשית, הוא יכול, אבל זה מרוקן את המילה ממשמעות. זה נונסנס.

אם היה ברור שהוא אתאיסטיחידי
הייתי עוד דן בזה.
אמנם הציות בקיום המצוות לא היה תלוי במציאותו של אלוהים אצל ליבוביץ׳ אבל לא כל החוקרים חושבים שהוא היה אתאיסט.
השורה האחרונה לא מתייחסת לליבוביץ.לך דומיה תהילה


אמרת שהוא לא היה מאמין..יחידי
מה זה משנה? חח
אה, עכשיו הבנתי.לך דומיה תהילה

לא התכוונתי להיכנס לפרטים, אבל:

 

אמונת ישראל יותר רחבה מ"יש/ אין אלוקים" ויש יותר סעיפים להיפסל עליהם... אנשים יכולים לטעות בהם היום ונלמד עליהן שהם תינוקות שנשבו. ליבוביץ היה מודע ויותר קשה ללמד עליו זכות. יש הבדל בין להגדיר אדם כמאמין, לבין כמאמין בתורת ואלוקי ישראל.

 

לא צריך להסביר למה השיטה שלו לגבי קיום מצוות מוזרה. באופן כללי הוא סותר את עצמו בכמה וכמה אופנים בכמה נושאים מרכזיים, אז לא טרחתי להקדיש לו יותר מדי תשומת לב.

הדוגמה שהבאתי פחות מוצלחת באמתיחידי
פרנץ רוזנצווייג הוא דוגמה טובה לאדם שנחשב לדתי (מאוד) למרות שהיחס שלו להלכה מורכב ולא מבוסס על מחוייבות, לפחות לא במובן שנוטים לייחס לה.

הוציאו כבר ספר על הסתירות אצל ליבוביץ׳? נראה לי שזה יהיה מעניין...
את רוזנצווייג אני לא מכיר יותר מאת השם. ייתכן.לך דומיה תהילה

לצערנו, יש גם גוונים בציבור הדתי שהמחויבות ההלכתית היא גמישה אצלם. ועדיין, גם מחויבות עקרונית היא מחויבות, אז קשה להגיד חד-משמעית שהם לא דתיים. איך הם מסתדרים עם הקונפליקט הזה בחיים הדתיים שלהם זו שאלה אחרת... בכל אופן, הם נכנסים תחת המטרייה של החברה הדתית, גם אם בתור שוליים.

 

זה כנראה יהיה ספר מאוד מעניין, אבל לא מספיק כדי שאקנה.

.....הטוב שבטוב

אדם שרוצה לקיים את כל המצוות,

קשה לקיים את הכל ה' ברא אותנו אם יצר הרע וכך זה.

אבל שיהיה לו שאיפה לקיים הכל

מחוייבות להלכהי-מי
עונה .א"י לעמ'י
מתפלל. מקיים מצוות כהסכמה. שומר שבת .
בנאדם שמשתדל לקיים את כל המצוותבת מלך6


^^^^^^^^^^^^^יאירוש
שמרגיש קשר לדת צסוימתנער מתבגרר
מה זאת אומרתבאלה הידיים

מרגיש קשר?? יש מלא יהודים שלא נחשבים 'דתיים', בעני עצמם או בעני הציבור, ולא בוודאות שומרים תורה ומצוות,

אבל כן,

הם מאמינים ומרגישים קשר. אז הם דתיים?

אני דיברתי בכללי על דתנער מתבגרר
מי שמאמין במ,שהו ןמקיים חלק ממה שהוא עושה הוא דתי.....
הגדרה מאוד פשוטהיש דיבור
ההגדרה של אדם דתי לא קשורה בכלל רק ליהדות אלא לכל דת( בהנחה שהיהדות זו דת שזו הנחה לא נכונה בכלל). ההגדרה של אדם דתי היא אדם שמנהל את חייו על פי מערכת חוקים אובייקטיבית.
--באלה הידיים

"בהנחה שהיהדות זו דת שזו הנחה לא נכונה בכלל"??

למה?

הסבריש דיבור
יש הרבה אנשים שמבלבלים בין 2 מושגים שונים לחלוטין: דתי ומאמין. אדם יכול להיות מאוד דתי אך לא מאמין וכן להפך. אם תרצה אסביר. אך היהדות היא לאום. אומה. היא ישות שנקראת עם ישראל. בשונה מכל לאום אחר שהכלל מורכב מהרבה פרטים עם מכנה משותף שהחליטו שמכנה המשותף שלהם מספיק כדי להתאחד לקבוצה אחת וליצור כלל = לאום, עם ישראל זה בדיוק הפוך. עם ישראל הוא ישות לאומית שמתבטאת בפרטים. מלמעלה למטה ולא מלמטה למעלה. וברגע שמבינים שיש כאן ישות לאומית מיוחדת וברורה היא חייבת להתבטא גם בפן המעשי שזה ארץ, ואורח חיים המכונה דת. וזה הכוונה עם ישראל תורת ישראל וארץ ישראל שכולם קדמו לעולם.
אין אומתנו אומה אלא בתורתיה (רס"ג)לא שייך


תודהבאלה הידיים

אבל בתכלס, אדם יכול לשמור את כל התורה והמצוות בלי להאמין במה שהוא עושה??

 

ודאייש דיבור
3 דוגמאות פשוטות:
1. אדם שמעוניין להנות מחינוך דתי אך זה מחייב אותו להיות כזה על אף שהוא ממש לא מאמין.
2. בציבור החרדי קיימת תופעה נרחבת של אנשים שממש לא מאמינים, אבל אם הם יזרקו החיים שלהם ושל משפחתם ידפקו קשות.
3. אדם שאינו מאמין ומעוניין להינשא לדתייה ולכן מקבל על עצמו את אורח חייה.
שמעתי הגדרה של אחדsomeone

הרבנים המוכרים בציבורינו שכיום דתי זה מי ששומר על שבת, כשרות וטהרת המשפחה... מביא דברים בשמו ולא בא להתווכח

אדם שמאמין בה' ומשתדל לקיים את המצוות.~שירוש~
אם יורשה לי לצטט:אלי--
  • "אין דתי, חילוני, מסורתי או חרדי - יש רק יהודי." ( הרב כהנא זצ"ל הי"ד)

 

וביתר פירוט: לעניות דעתי אין דתי, יש אדם שומר תורה ומצוות , ולא כפי שחילקו כאן בין אדם דתי ואדם מאמין , כי הרי אדם שומר מצוות חייב להיות מאמין! שאלמלא כן הוא לא מקיים את המצווה המרכזית: ידיעת ה'!

 

כמובן שאין צדיק בארץ אשר לא יחטא ובוודאי בימינו, בייחוד שאין לנו בית מקדש עדיין.

ו

יראת שמיים זה העיקר!!!ב.שרים

אדם ללא יראת שמיים אז גם אם הוא יקיים את כל התורה כולה זה לא באמת... אבל אדם שמאמין זה לא משנה עד כמה הוא עושה אבל הלב שלו דתי!

אדם שמחפש אמת ומשתדל לקיים אותה כמה שאפשרלוחם קודש


לענ"ד- אדם שהוא חלק מקהילה דתית.אני77אחרונה

כמובן שהקהילה הדתית עצמה מוגדרת ע"י אי אלו מאפיינים. (למשל האמונה)

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך