חולצה 3/4 חצאית מעל הברך.אבקת רוכל
בבקשה תסבירו לי איך זה הגיוני ביום חם לצאת לדייט עם חולצה ארוכה, 3/4 וחצאית מעל הברך?

(לא נכנס לדיון ההלכתי בכלל)

אשמח להסבר לוגי לשילוב הלא ברור בין השתיים.
עכשיו..אבקת רוכל
לא כל כך הבנתי את השאלה.נורופן.
יכול להסביר שוב?
נראה לי שהתכוון לומר שהחצאית לא ארוכה אבל החולצה כןהדוכס מירוסלב

אז מה מרוויחים בזה?

נראה לי שנתפס שחצאית קצרה זה יותר גרוע משרוול קצר מהמרפק, אבל שרוול ארוך מחמם יותר

יש לך הסבר לתופעה?אבקת רוכל
נראה לי שזה חוסר הבנה בנושאהדוכס מירוסלב

צריך להסביר לבנות שזה בדיוק הפוך.

אבל מה תאמר על נשים נשואות עם כיסוי ראש מלא וחצאית מיני או מכנסיים צמודים?

בד"כ זה בגלל שלא מבינים את ההלכות בתחילת הדרך

אני משתדלאבקת רוכל
לא להגיד להן כלום (כי אני לא מסתכל מלכתחילה)..

אבל יש הרבה דברים רקובים -
לדוגמה מנשק/ת מזוזה שלבושה בגופי או גלוח ראש.
או מישהו עם תספורת שהיא גם גלוח ראש וגם מוזרה שמניח תפיליןהדוכס מירוסלב

נניח צלבי קרס באחורה של הראש (מהמגזימים)

דוגמה גרועהאבקת רוכל
נישוק מזוזה זה חיבוב מצווה
לעומת הנחת תפילין מדאורייתא..
לעומת זאת הקפת הראש והשחתת הפיאות היא דאורייתאהדוכס מירוסלב

אבל לא הבנתי מה זה שייך?

אלה ואלה דברים מוזרים של אנשים שעוברים על איסורים ומאידך מקיימים מצוות.

אבסורד, אבל לא סותר

איך זה הגיוניאבקת רוכל
ללבוש חולצה ארוכה וחמה (בשם הצניעות אני מנחש) עם חצאית מעל הברך (כנראה כי קיץ וחם).
אווווקינורופן.
אז ככה.

כמה הנחות יסוד שגויות בעיניי.

א. לא הולכים עם חצאית מעל הברך במכוון כי חם.
ב. חולצה 3/4 לא בהכרח חמה יותר מחולצה קצת יותר קצרה.
ג. הבחירה בחולצה לא נעשית אך ורק על פי שיקול האורך שלה....
אלא על הגזרה, צבע, התאמה שלה למראה הכללי שרצית ליצור...

אני לובשת כל מני אורכים (מהברך אמנם ), ואני לא ישר מחשבת את האורך אל מול מזג האוויר...
יותר סוג בד, אם כבר.
ואיך שזה נראה, שזה קשור למצב הרוח שלי.
מבין ומסכים אבל אין לך את המינמום? איפה הגבולות??אבקת רוכל
שאלה רטורית ודאי שיש לך גבולות,

הכוונה שלי, ברור שיש בחירה עפ הדברים שאמרת אבל האם אין קו אותו לא חוצים? מה זה משנה מה הבד של החולצה אם קצרה או לא מכסה?
נראה לי שהיא התכוונה שלא בהכרח שהיא לובשת חולצה 3/4 בגללהדוכס מירוסלב

צניעות אלא שיקול אופנתי ואז זה הגיוני

מה הקשר מינימום?נורופן.
אתה שואל למה היא הולכת מעל הברך?
ככה. כי בא לה.
אז זה בעצם שיקול אופנתי ללכת עם ארוך בחום?אבקת רוכל
זה לא הבחירה באורךנורופן.
יש בחורות שלא מקפידות בכלל בכלל על הלכות צניעות שהולכות פתאום צנוע, כי הבגד יפה. לא משנה אורך....
היה פה פעםחידוש

שרשור ארוך על אורך החצאית.

ואם עסקינן בחוסר הבנה וחוסר מודעות להלכה, אז צריך לדעת שגם  אחרי הברך זה לא מספיק. צריך חצאית שמכסה הכול. כך כתוב בגמרא ובכל הפוסקים ראשונים ואחרונים, אלא שיש שנראה שטעו בהבנת דברי המשנ"ב וסברו שהוא מתיר עד הברך, אך הבנה זו שגויה כפי שיראה כל מי שיעיין היטב בדבריו. שכך כתב (סימן עה): "ופרסות רגליה (דהיינו כפות הרגליים -תוספת שלי) עד השוק ,[והוא עד המקום שנקרא קניא-בלא בלע"ז (=ברך)] מותר", הוא מדבר על כפות הרגליים בלבד, שמותר עד תחילת השוק, ורק כדי להסביר מהו השוק, כותב שהוא עד הברך. הובא שם גם קישור לאיזה ספר שעוסק בנושא באריכות ומוכיח כנ"ל.

הנה רעיון במה אפשר להתחזק. מי שבאמת חשוב לה להקפיד באופן מלא על הלכות צניעות. 

מה זה קשור אליי?נורופן.
לא קשור אלייךחידוש

סליחה. בקשר לחוסר הבנה שהזכיר פלוני מפונפן

אני סולח לךאבקת רוכל
לי אישית יותר קל להקפיד על שרוול 3/4נעימת זמירות
מאשר על חצאית אחרי הברך. כל אחד נמצא בנקודה אחרת בעבודת ה' שלו ואל לנו לשפוט אנשים לפי החיצוניות במיוחד כי היא לא תמיד משקפת על הפנימיות. שאלה די שטחית וקטנונית בעיני.
זה ממש לא שטחי ולא קטנוניהדוכס מירוסלב

אלה פשוט מושגים שבנות בד"כ לא מתחשבות או מבינות בהן.

קחי את חומרת האיסור של החצאית לעומת של השרוול ותביני למה יותר קל לך ולמה יצר הרע מתרכז במקום אחר.

 

בכל מקרה, אם את בשלבי התחזקות, אשריך. ואל תתחשבי באף אחד.

אבל חשוב מאוד לא לקפוא על השמרים

מה שניסתי להגידנעימת זמירות
שלגברים זה לא צנוע להסתכל על אורך של בגדים של נשים-אז אם זו הייתה שאלה מבחינת בחירה אופנתית זה לא לעניין. ואם זה מבחינה הלכתית-אם לא מתאים למישהו הרמה הדתית שמישהי שהוא יוצא איתה אז לא. אבל ופה האבל החשוב לבוא ולשפוט מבחוץ שאין לך מושג מה זה ניסיון של צניעות כל יום! כל שעה! זה נראה לי ממש לא לעניין.
מסכים עם ההתחלה, בהחלט לא עניין לגבר להתעסק בוהדוכס מירוסלב

עם הסוף לא. מי אמר שלגברים אין נסיון של צניעות? בדור הזה הגברים נשים והנשים גברים

איזה ניסיון בצניעות יש לגברים?נעימת זמירות
ומסכימה איתך שזה דור מבולבל לגמרי והנשים גברים והגברים נשים..
אולי לא שמת לב, אבל גברים הולכים עם מכנסיים מעל הברך וגופיותהדוכס מירוסלב

ברחוב היום. זוועה ותכונת אופי נשית לגמרי.

שלא נדבר על יציאות יותר הזויות כמו בגדים צעקניים ויש כאלה שאפילו שמים איפור. אוי געוואלד!!

לא חושבת שזאת תכונה נשיתנעימת זמירות
חושבת שחם להם וגם זה "באופנה" באמת לעולם לא אדע איך זה להתמודד עם צניעות מבחינת גבר ואני לא מזלזלת בכך. מצד שני אני עדיין חושבת שלשנים ניסיון הצניעות קשה יותר. הרצון להיראות טוב להרגיש טוב עם איך שנראים/לבושים זה לא רק בגדים זה גם איפור תכשיטים נעליים וכו'..
הרצון להראות יפה זאת תכונה נשית, לכן אסרו על גבר להתקשטהדוכס מירוסלב

כי אין לגבר צורך בזה במהות. היום בדור לרוב הגברים כבר יש את התכונה הזאת, לכן חלק מהדברים הותרו (כמובן שלא איפור ושטויות כאלה).

יש גברים היום שיודעים מה זה לרצות להראות יפה, והם לא כל-כך מיעוט...

זה כולל אגב תכשיטים, ביגוד, נעליים, תספורות ולפעמים גם דברים שאסורים (איפור וכו').

המצב איום ונורא

מסכימה איתך לחלוטין בעניין הזה!נעימת זמירות
וזה די מזעזע ולא מוצא חן לראות את זה. כמו בכל דבר בחיים צריך איזון יש גם את הגברים הממש לא מטופחים בעליל וזה גם בעיה.
בחייאתאילתי
מה הקשר בין מכנס קצר ולהראות יפה?? זה לא קשור, מכנס קצר הרבה יותר נוח ופחות חם ממכנס ארוך. זה סתם הוצאת שם רע על החברה שהולכים עם קצר. (שאגב אני ביניהם)
מכנס קצר מעל הברך הוא לא צנועהדוכס מירוסלב

גם לגברים.

"הוצאת שם רע", עפת רחוק, ידידי. גבר צריך להתלבש בצורה ראויה כמו אישה

סלאמתאק. תן לזה מקור.אילתי
לא באמת אכפת לי מהשם הרע הזה.
"שם רע" הדוכס מירוסלב

אתה לא יודע להשתמש בגוגל לבד?

מכנס קצר | שאל את הרב

לבוש צנוע לגברים | שאל את הרב

http://www.moreshet.co.il/WEB/shut/shut2.asp?id=152169

לבוש מינימלי לבנים | מכון התורה והארץ-'למעשה' אקטואליה הלכתית

בכל מקרה מכנס קצר שחושף את הירכיים זה בוודאי לא צנוע. ובטח לא חולצה שעושה טובה שהיא מכסה משהו ("ודאי לא ראוי ללכת עם גופיה ברשות הרבים").

 

וגם כל התשובות האלה לא מתחשבות בפן נוסף של ההלכה שלא נתייחס אליו כאן (כמו טפח באיש ערווה שמובא במפורש ע"י חלק מהפוסקים, שזה מינימום מחייב ועוד דברים בסגנון).

 

אם קשה לך עם הצניעות שלך, אל תתפלא שלא תמצא בחורה דוסית שמקפידה גם על יותר מהמינימום ההכרחי, בהנחה שאתה מקפיד בכלל על המינימום גם.

ובכלל, תפסיקו כבר להתנהג כאילו אתם ילדים קטנים בגיל יסודי. הגיע הזמן להתלבש בצורה מכובדת, אנשים דתיים צריכים לייצג את ה' בעולם, לא להתלבש כמו אנשים שלא התבגרו

ציטוט מהתשובה השניה שהבאתצריך עיון
"כפי שאתה נוכח - אין הלכה אחידה בדברים הללו. כל אדם בוחר כיצד לכבד את ד´ בלבושו. הדבר תלוי גם במוסכמות הסביבתיות: לא דומה מכנסים קצרים בעיר ומכנסים קצרים במושב..."

אתה לא יכול להגיד באופן גורף שזה לא צנוע, תלוי בנורמות (ולא במנהג אחיד לכל הארץ...)
די עם ההבנה השטחית הזאת. זאת בדיוק ההלכה לגבי נשיםהדוכס מירוסלב

ההבדל הוא אך ורק במינימום המחוייב מההלכה, ולא נכנסתי לדברים שהרבנים שם לא התייחסו אליהם בכוונה, ואין כאן מקום להרחיב.

 

בכל אופן גופיה ומכנס שחושף חלקים מוצעים בגוף של גבר ודאי שאף רב לא יתיר, מדובר שם במכנס קצר רגיל שאסור לעלות איתו לש"צ לכל הדעות (מה שנקרא לחלק מהדעות פוחח).

הענין הוא כזהאבקת רוכל
ממש לא מענין אותי הטעם שלה באופנה שלה או באורך בנסטימטרים.
אני מנסה להעריך מה המקום הדתי שהיא נמצאת בו, ובחלק מזה כלול הלבוש.
לא מודד אותה בסרגל ולא בוהה בה.
אל תצאו מהבועה שלכן ותבינו שמה שאתן לובשות לדייט הוא חלק מכרטיס ביקור שלכן.
אז התשובה לשאלה שלך ממש ממש פשוטהשריקה

א. היא לא מקפידה על חצאית מעל הברך

שיקול שלך אם מתאים לך או לא

 

ב. ייתכן שהיא מקפידה על שרוול 3/4

אולי זה משהו שבשבילך מובן מאליו, ואולי זו נקודה להערכה, ואולי גם וגם, ואולי לא מענין.

(ולמה אני אומרת ייתכן? כי אולי היא לא מקפידה. לא כל דבר שבחורה לא מקפידה עליו היא בהכרח לא תלך איתו)

 

זהו. זה כל ההיבט הדתי בענין.

 

ולמה היא מקפידה על שרוול ולא על אורך חצאית?

עבודת ה' *שלה*

יצר הרע *שלה*

 

ובכלל לא סותר אחד את השני.

קל לה בדבר אחד וקשה לה בשני.

ואף אחד מהם לא מבטל את השני.

 

לא חושב שהוא בא להעביר ביקורת, אלא ללמודהדוכס מירוסלב


ואני דברתי על ביקורת??שריקהאחרונה

לא שמתי לב...

 

הסברתי, זה הכל.

מה שכתבתי זו דעתי בענין, לא שום דבר מעבר

לא שאלתי האם להפרד ממנה. שאלתי על ההגיון.אבקת רוכל
אם את מתעקשת לגרור למחוזות רדודים אני לא אלך בעקבותיך
יכול להיות זה לא שיקול הלכתי עבורהO.K
אלא שיקול אופנתי.
יכול להיותנעימת זמירות
ואם זה המצב אז בכל אופן לא צנוע שהוא יסתכל ויבדוק..
זו כבר התמודדות שלו אישית, ולא על זה הוא שאל.O.K
האומנם?אבקת רוכל
את באמת מצפה שהבחור לא יבדוק כמה צנוע את מתלבשת והאם זה מתאים לו?
ברור שיבדוק!נעימת זמירות
אבל אם לא מתאים לו אז שלום. לא צריך לעשות מזה סיפור.
..אבקת רוכל
לא הבנתי.
אם יש לך ביקורת שעשיתי סיפור, תסתכלי ותראי שלא אני עשיתיה

אם את רק בעלמא מציינת שלא צנוע לעשות סיפור אני אגזור ואשמור להבא..
בבקשה תסביר לי למה זה מעניין אותך(;?הפי
כנראה היא לא מהצדיקות שה'ברכ'ה שלהן סמוי מהעין חסדי הים
התגובה הזאת צורמת לי קצת הדוכס מירוסלב


צניעות זה לא רק בלבוש זה דרך חיים ..הפי
וכרגע אתם משיגים פה בידיוק הפוך
בתנ"ך צניעות מופיעה רק כדרך חיים:חסדי הים
"הִגִּ֥יד לְךָ֛ אָדָ֖ם מַה־טּ֑וֹב וּמָֽה־יְדוָ֞ד דּוֹרֵ֣שׁ מִמְּךָ֗ כִּ֣י אִם־עֲשׂ֤וֹת מִשְׁפָּט֙ וְאַ֣הֲבַת חֶ֔סֶד וְהַצְנֵ֥עַ לֶ֖כֶת עִם־אֱלֹהֶֽיךָ".

פשוט הצחיק אותי השרשור, ולא רואה משהו לא צנוע בבדיחה.אני חושב שמי שמהרהר בגלל ברך של אשה, הוא אדם חולה.

אני לא חושב שיש היום איסור הלכתי ללכת עם חצאית מעל הברך.
הבדיחה צנועה אומנם..אך חסרת רגישותנעימת זמירות
בכל אופן אני חושבת באמת שעדיף שכל מגדר יתמקד בצניעות שלו..
אם נגיד המדוייט או בעל יקלל מתי שהם ביחד,חסדי הים
את גם תגידי שכל אחד יתמקד במגדר שלו.

טבעי שאדם ישאל על הצניעות של המדוייטת, שאולי בהמשך תהיה אשתו.
[בשוק]חידוש

"אני לא חושב שיש היום איסור הלכתי ללכת עם חצאית מעל הברך"?!?!

איפה אתה חי?

 כתוב בהלכה שאסור, אז אסור. אף אחד לא שואל אותך

הרמב"ם היה פוסק הלכה, והוא פוסק שזרועות זהחסדי הים
מקום מגולה:
"החובל באשת איש השבת והרפוי לבעלה והצער שלה, והבושת והנזק, אם בגלוי הוא כגון שחבל בפניה ובצוארה או בידיה וזרועותיה, השליש שלה ושני שלישים לבעל". (חובל ומזיק פרק ד הלכה טו)

מה שמביאים מבבלי בכתובות עב:, שאסור לאשה לגלות זרועות, זו טעות, כי המאירי מביא שם שהבעיה היא לא עצם הגילוי, אלא גילוי בצורה ודרך של חוצפא, וכך היא לשון הגמרא "מראה זרועותיה", שהיא עושה פעולה להראות, לא עצם הגילוי.

נכון, שבזמן הגמרא היה המנהג לכסות את זרועות הרגליים לגמרי (בבלי בבא בתרא נז, אבל לא כך היה המנהג בזרועות היד.

בסופו של דבר, הכל תלוי במנהג (דברי חמודות לרא"ש ברכות פ"ג סקל"ז), והיום שאפילו הרבה שומרי תורה ומצוות, מגלים במידת מה את זרועותיהן, הן בידיים והן ברגליים, אז כבר אין איסור.

הנח לבנות ישראל הצדיקות, ועדיף שיקפידו בעיקר במידת הצניעות התנ"כית הפנימית. הערבים מכסים את בנותיהם מכך רגל ועד ראש, ואנחנו יודעים מחז"ל, שהם הכי הרבה שטופים בזימה.
כל הפוסקים סוברים אחרת מהמאירי ואתה תולה בו את כל הבניין?הדוכס מירוסלב

אל תניח לישראל שום דבר, אנחנו לא קראים, יש לנו תורה שבע"פ עם הלכה ומסורת בפסיקה.

ככה נהגו בכל קהילות ישראל מאז ועד עולם ושום דבר לא משתנה בגלל מנהג של אנשים עקומים.

רגע נראלי שפרשתי אותך בטעות אחרת..הפי
כאילו חשבתי שאתה צוחק על הבחורה וכאן בתגובה הזאת שכתבת הבנתי שאתה לא מייחס לזה יותר מידי חשיבות
אז סליחה ממש
אתה באמת שואל?!מור ולבונה
תתחילו להתעסק בגדרי הצניעות שלכם ותפסיקו להתעסק בגדרי הצניעות שלנו.
זה לא הכי צנוע יו נאו...
מסכים עם הנ"להדוכס מירוסלב

אנחנו שוכחים לפעמים שגם לנו יש הלכות צניעות בשו"ע, והן מהראשונות בכל ההלכות

אם לא מתחשק לך להגיב לענין- אל תגיביאבקת רוכל
לנסות בכאילו לחנך אותי לא יעזור כשאני שואל שאלה תמימה.
איזה קטע, התחשק לי לענות בדיוק כמו שעניתי מור ולבונה
לא חינכתי, הסברתי לך שזה לא עניין שלך ואין לך ממש יכולת להבין כי לא מדובר בהסבר לוגי בהכרח.

צא מנקודת הנחה שאין כאן הבנה קוגנטיבית,
יותר עניין של הבנה של נפש האישה או דפוס התנהגות שנובע מדברים עמוקים יותר.
סביר להניח שעד שלא תהיה אישה לא תבין,
כמו שאני לא אבין התמודדויות של גברים (ב"ה) כי אני לא גבר.


בהצלחה בכל אופן.
אני לא מגיבה יותר בשירשור הזה...
Here we go again...איוושה
שוב דיון על סנטימטרים...

גברי הפורום היקרים, כמי שמקפידה על חצאיות 3/4 או ארוכות וחולצות 3/4 גם בימי הקיץ החמים (על אף הסבל הגדול הכרוך בכך) אך סולדת מההתעסקות בנושא הזה, אני קוראת לכם - בבקשה, תתעסקו בעניינכם! לא מתאים לך הצניעות שלה? אל תצא איתה. מקבל את זה? אל תדוש בזה. אין דבר פחות צנוע מהתעסקות בצניעות של בגדי נשים, באמתלה של חשיבות הצניעות!!! זה. לא. צנוע, חלאס!!
^^^^^^^^גלויה
אני בעד להכחיד את השרשור הזה.
ואני בעד להכחיד את הבנות התורניות ששוכחות ללמוד הלכהאבקת רוכל
וככה לא אצטרך לשאול שאלות שמעצבנות אתכם
ואני בעד להכחיד את כל הבנים שלא שומרים עינייםכשמש וכירח .
ככה לא נצטרך להתעצבן מהחוצפה שלהם
אם כי אני מסכים עם הרעיון של ההודעה שלךהדוכס מירוסלב

לא מסכים עם הביצוע.

זאת הלכה, זאת תורה ולכן לכל הפחות מי שנשוי יכול לעסוק בזה בחופשיות.

לא מכחידים חלק מהתורה כי קשה להתמודד איתו

הזכרת לי שיר של דמי לובטו שהייתי ממש נהנה לשמועאורות הכתובה
(סליחה על התגובה הלא קשורה, זה המיטב שהצלחתי להפיק מעצמי)
הלכות צניעות זאת ההוכחה לכך שהקב"ה רצה להכחיד את המין הנשיאברי
ואיכשהו הן פיתחו עמידות לחום...

(שמישהו יעיז לחשוב שאני באמת חושב ככה וזה לא היה בצחוק לגמרי)
איך אתה כותב דברים כאלה?????????????הדוכס מירוסלב

אוי ואבוי...................!!!!!!!!!!!!!111111111

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 

השרשור הזה נהיה אגרסיבי בטירוף..נעימת זמירות
או שאת מפספסת את ההומור הלא מצחיק שלהםאבקת רוכל
חחחח זה היה בצחוק הדוכס מירוסלב


שתי אפשרויותאורה2x
מתוך אלף..
1. עניין אופנתי נטו
2. אולי בגלל שקשה לה להאריך את החצאית היא מקפידה בשרוולים (כדי להרגיש טוב עם עצמה / מול הקב"ה / לשדר לסביבה רמה דתית מסויימת)


*אי אפשר לפסול כל שאלה שעולה כלא לגיטימית, לא חשובה ועוד. הפורום הזה נועד לשאלות כאלה. בדיוק. מכל הסוגים. שחררו..
תודה! מה זאת ועוד שלא התייחסתי לפן ההלכתיאבקת רוכל
או לפן הבקורתי, אלא רק לפן ההגיוני..
לא הגיוני. וחבל לחפש בכך "היגיון"..ד.

[ובכלל, כשאתה פוגש בת שהולכת כך - אל תחפש "הסברים לוגיים", כי זה לא בא משם]

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

אולי יעניין אותך