אני מניחה שהוא יהיה בין הקטנים בגן חובה או אפילו הקטן ביותר, עד כה היה שנתיים בטרום חובה.
במהלך החופש ניסיתי לשבת איתו על הכרת וכתיבת אותיות וכדומה, הילד לא מעוניין, ניסיתי כמה פעמים לפני (במהלך השנה האחרונה) אך כשראיתי שאינו רוצה עזבתי את זה.
כעת כשכבר הגיע הזמן של גן חובה אני מבינה שהוא כבר צריך להתחיל כנראה, לא?
הוא יודע לזהות את השם שלו בין שמות רבים (אפילו דומים), יודע לצייר עיגול ומרובע, משולש הוא כבר לא רצה.
מצליח לעבור על השם שלו (כשיש קיווקוים- עובר ממש חלש ולא לגמרי יציב), יודע למנות.
אבל בדרך כלל כשאני מציעה לו שנשב יחד ללמוד אותיות או ללמוד לכתוב את שמו הוא פשוט לא רוצה. לא מעוניין ללמוד.
גם כשמדברים על גן חובה אומר שרוצה להשאר בקטנים ולא רוצה לעלות לגן של גדולים.
הוא ילד עם חשיבה מאוד יצירתית, חושב מחוץ לקופסא ויש לו דימיון מפותח מאוד, ממש רואה את ההבדל בצורת החשיבה שלו מאחיותיו (אולי כי הוא בן?)
מאוד אוהב משחקי הרכבות ובניות למיניהן.
השאלה- האם זה נורא שהוא עדיין לא בקטע של ללמוד? שעדיין אינו יודע לכתוב את שמו בעצמו?
מצד אחד אני נוטה להשאיר שנתיים בגן חובה כי נראה לי שזה ממש צעיר להעלות ילד לכיתה א' כשהוא בן 5 ו-8 חודשים וגם כי לפי איך שזה נראה עכשיו הוא לא יהיה מוכן לאחר שנה אחת.
מצד שני אני חוששת שיהיה לו מאוד קשה כי הוא נכנס עכשיו לגן חובה דיי קשוח שיושבים דיי הרבה על משימות וכו.
מעבר לזה כן הייתי רוצה לגרום לו בשמחה להתעניין בלימוד.
אשמח לשמוע מהורים מנוסים יותר או אפילו מבעלי מקצועות החינוך אם יש פה את דעתם.
תודה לכם


