ה' ישמור!אנונימי (פותח)
איך משליטים סדר ושקט בכיתה?
ריבונו של עולם. בקושי הצלחתי לדבר
עד שכבר לא הייתי מסוגלת וצעקתי.
בסוף צרחתי
ובאיזה שהוא שלב צעקתי על תלמיד שפשוט התעלם מקיומי.

מה למען ה' עושים?
אם יש לך הזדמנותרחפת..
לדעתי הכי טוב לשבת עם מורה ותיקה בטלפון, לפרק סיטואציות ולחשוב על פתרונות שיתאימו לך. הכי טוב אם היא מכירה את הכיתה הזו.
ככה אני מתכוונת לעשות.. מתחילה מחר בעז''ה

זה באמת מורכב ומלחיץ! אז לא להתבייש לשתף, להתייעץ וללמוד להתייעל. בהצלחה יקרה!

בה
שרשור קודםחי(נ)וך

זה נשמע ממש קשה ומתסכל!

 

אני מצרפת פה שרשור מהעבר בנושא. אולי יוכל לעזור לך:

 

משמעת בכיתה - מורים לחיים

 

בהצלחה!

 

11 טכניקות למשמעת טובה יותר

 

המודל מבוסס על

 THE HONOR LEVEL SYSTEM

by Budd Churchward, 1995

 

לפניך 11 טכניקות שאת/ה יכול/ה להשתמש בהן בכיתתך, והן יעזרו לך בניהול כיתה יעיל ושליטה על המתרחש.

 

 

  1.  

o        מקוד תשומת הלב

·          

o        בקש ורכז את תשומת ליבם של תלמידך לפני שהנך מתחיל ללמד.

o        חכה, ואל תתחיל עד שכולם יושבים בשקט, ואז תתחיל ללמד בקול יותר שקט מהרגיל.

 

  1.  

o        הוראות ברורות

·          

o        חוסר ודאות מעלה את אי השקט של התלמידים בכיתה.

o        התחל כל שיעור באומרך לתלמידים מה עומד להתרחש בו, ומה יהיו המטלות שעליהם למלא.

 

  1.  

o        השגחה

·          

o        המפתח לטכניקה זו הוא לנוע, להסתובב בכיתה בזמן שהתלמידים עובדים.

o        בדוק האם כל אחד התחיל, האם כולם בעמוד הנכון, עזור למי שזקוק לעזרה. התלמידים יעריכו מאוד את תשומת הלב האישית שלך ויהיו יותר מרוכזים .

 

  1.  

o        דוגמה אישית

·          

o        "ערכים נתפסים ולא נלמדים". התנהגות סבלנית, מנומסת, נלהבת, משמשת דוגמה לתלמידים.

o        אם אינך רוצה שתלמידיך יצעקו, דבר בשקט…

 

  1.  

o        סימנים לא ורבלים

·          

o        פעמון קטן, שילוב ידיים, עמידה שקטה ורצינית, כל אחד מהם יכול לשמש כ"סימן מוסכם" לבקשת שקט. הם בדרך כלל הרבה יותר אפקטיביים מצעקה…

 

  1.  

o        עיצוב הסביבה הלימודית

·          

o        כיתה צריכה להיות מקום שנעים להיות בו. דאג לקישוט רלוונטי, מעניין וצבעוני, וגם לפינות אישיות של תלמידיך, כגון ימי הולדת ואף תמונות מחיי הכיתה.

 

  1.  

o        התערבויות מתונות

·          

o        מורה יעיל ידאג לכך שתלמיד שהתנהג בצורה לא רצויה, לא יזכה בגין זה להפוך למוקד תשומת הלב של הכיתה.

o        קריאת שמו בשקט, נגיעה בכתפו תוך הסתובבות בכיתה, תגובה שקטה ורגועה, יחזירו אותו למשימתו, מבלי לערב את כולם.

 

  1.  

o        משמעת אסרטיבית

·          

o        תקיפות ולא תוקפנות: גבולות וחוקים ברורים, וחיזוקים מתאימים, הופכים סוג זה של משמעת ליעילה ביותר.

 

  1.  

o        "מסר אני" אסרטיבי

·          

o        מטרת טכניקה זו היא להבהיר לתלמיד מה מצופה ממנו: "אני מבקשת ממך", "אני רוצה ש… ". הדגש הוא על ההתנהגות הרצויה ולא על הבלתי רצויה.

 

  1.  

o        "מסר אני" הומניסטי

·          

o        מסר זה הוא ביטוי של רגשות המורה נוכח התנהגותו של התלמיד. הוא כולל:

·          

o        א. תאור התנהגות התלמיד ("כשאתה מדבר יחד איתי"…)

ב. השפעת התנהגותו על המורה ("אני חייב להפסיק ללמד")

ג. הרגשות שמתעוררות אצל המורה ("דבר המתסכל אותי מאוד")

 

  1.  

o        משמעת חיובית

·          

o        הצג חוקי התנהגות בכיתה בצורתם החיובית, ולא השלילית. לדוגמה: במקום "אסור לריב", "ניישב ויכוחים באמצעות שיחה"; במקום "בכיתה לא לועסים מסטיק", "השאירו את המסטיקים בבית".

o        התייחס אל החוקים כאל ציפיות שאותן אתה מצפה מתלמידיך.

o        השתמש בנדיבות בחיזוקים ובביטויי הערכה להתנהגות טובה: מילה טובה, חיוך, ולפעמים אף פרס קטן, יבטיחו את המשך השיפור.

נערך בידי: מיכלה שחר, נעמי ארנון (תשנ"ט)

ארבעה צעדים למשמעת טובה יותר

אפשר וכדאי לקבוע "מדיניות להתייחסות לבעיות משמעת בכיתה", ולדון בה עם התלמידים בראשית השנה.היא תאפשר לך, המורה, להיות עקבי וצפוי (שתי תכונות שהתלמידים מאוד מעריכים), ולתלמידים לדעת מראש מה "מחיר" ההפרעות, ולכן לבחור כיצד להתנהג…

צעד ראשון: תזכורת

זאת תזכורת ולא נזיפה.

"היה צלצול. כל המחברות צריכות להיות על השולחן". "יוסי ודני, כולם כבר התחילו לעבוד. עליכם להפסיק לדבר ולהתחיל גם".

צעד שני: הזהרה

זאת נזיפה. היא יכולה להיות בעל-פה או כתובה. בשני המקרים, מבהירים לתלמיד את ציפייתנו לגבי המשך התנהגותו, וגם את "חוק מחיקת ההזהרה" אם עד סוף היום הוא "חזר למוטב". הזהרה בעל-פה ניתנת אישית ובשקט. הזהרה בכתב ניתנת לתלמיד ביד, ותוקפה פג בסוף היום. הזהרה ניתנת באסרטיביות ולא בכעס.

צעד שלישי: הרשמה

רק לאחר שמולאו הצעדים 1 ו-2 ישלח המורה את התלמיד עם פתק הרשמה למזכירות ביה"ס. לכל בי"ס "תקנון הרשמות" משלו, ועל המורה לנהוג על פיו.

צעד רביעי: ברור אצל המנהל

צעד אחרון, וכדאי להמעיט בשימושו. מאידך – אם המורה נקט בצעדים

הקודמים, ודבר לא עזר, עליו להיות עקבי ולנקוט בצעד זה.

הערה:

·         קודם קובעים חוקי התנהגות בכיתה, בצורה חיובית, ואחר כך קובעים את הצעדים שננקוט עם המפרים אותם.

·         כדאי לתלות את החוקים ואת הצעדים במקום בולט בכיתה.http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Staj/ThanimPedagogim/Mishmaat/churchwood.htm

 

11 טכניקות למשמעת טובה יותר

 

המודל מבוסס על

 THE HONOR LEVEL SYSTEM

by Budd Churchward, 1995

 

לפניך 11 טכניקות שאת/ה יכול/ה להשתמש בהן בכיתתך, והן יעזרו לך בניהול כיתה יעיל ושליטה על המתרחש.

 

 

  1.  
    • מקוד תשומת הלב
  •  
    • בקש ורכז את תשומת ליבם של תלמידך לפני שהנך מתחיל ללמד.
    • חכה, ואל תתחיל עד שכולם יושבים בשקט, ואז תתחיל ללמד בקול יותר שקט מהרגיל.

 

  1.  
    • הוראות ברורות
  •  
    • חוסר ודאות מעלה את אי השקט של התלמידים בכיתה.
    • התחל כל שיעור באומרך לתלמידים מה עומד להתרחש בו, ומה יהיו המטלות שעליהם למלא.

 

  1.  
    • השגחה
  •  
    • המפתח לטכניקה זו הוא לנוע, להסתובב בכיתה בזמן שהתלמידים עובדים.
    • בדוק האם כל אחד התחיל, האם כולם בעמוד הנכון, עזור למי שזקוק לעזרה. התלמידים יעריכו מאוד את תשומת הלב האישית שלך ויהיו יותר מרוכזים .

 

  1.  
    • דוגמה אישית
  •  
    • "ערכים נתפסים ולא נלמדים". התנהגות סבלנית, מנומסת, נלהבת, משמשת דוגמה לתלמידים.
    • אם אינך רוצה שתלמידיך יצעקו, דבר בשקט…

 

  1.  
    • סימנים לא ורבלים
  •  
    • פעמון קטן, שילוב ידיים, עמידה שקטה ורצינית, כל אחד מהם יכול לשמש כ"סימן מוסכם" לבקשת שקט. הם בדרך כלל הרבה יותר אפקטיביים מצעקה…

 

  1.  
    • עיצוב הסביבה הלימודית
  •  
    • כיתה צריכה להיות מקום שנעים להיות בו. דאג לקישוט רלוונטי, מעניין וצבעוני, וגם לפינות אישיות של תלמידיך, כגון ימי הולדת ואף תמונות מחיי הכיתה.

 

  1.  
    • התערבויות מתונות
  •  
    • מורה יעיל ידאג לכך שתלמיד שהתנהג בצורה לא רצויה, לא יזכה בגין זה להפוך למוקד תשומת הלב של הכיתה.
    • קריאת שמו בשקט, נגיעה בכתפו תוך הסתובבות בכיתה, תגובה שקטה ורגועה, יחזירו אותו למשימתו, מבלי לערב את כולם.

 

  1.  
    • משמעת אסרטיבית
  •  
    • תקיפות ולא תוקפנות: גבולות וחוקים ברורים, וחיזוקים מתאימים, הופכים סוג זה של משמעת ליעילה ביותר.

 

  1.  
    • "מסר אני" אסרטיבי
  •  
    • מטרת טכניקה זו היא להבהיר לתלמיד מה מצופה ממנו: "אני מבקשת ממך", "אני רוצה ש… ". הדגש הוא על ההתנהגות הרצויה ולא על הבלתי רצויה.

 

  1.  
    • "מסר אני" הומניסטי
  •  
    • מסר זה הוא ביטוי של רגשות המורה נוכח התנהגותו של התלמיד. הוא כולל:
  •  
    • א. תאור התנהגות התלמיד ("כשאתה מדבר יחד איתי"…)

ב. השפעת התנהגותו על המורה ("אני חייב להפסיק ללמד")

ג. הרגשות שמתעוררות אצל המורה ("דבר המתסכל אותי מאוד")

 

  1.  
    • משמעת חיובית
  •  
    • הצג חוקי התנהגות בכיתה בצורתם החיובית, ולא השלילית. לדוגמה: במקום "אסור לריב", "ניישב ויכוחים באמצעות שיחה"; במקום "בכיתה לא לועסים מסטיק", "השאירו את המסטיקים בבית".
    • התייחס אל החוקים כאל ציפיות שאותן אתה מצפה מתלמידיך.
    • השתמש בנדיבות בחיזוקים ובביטויי הערכה להתנהגות טובה: מילה טובה, חיוך, ולפעמים אף פרס קטן, יבטיחו את המשך השיפור.

נערך בידי: מיכלה שחר, נעמי ארנון (תשנ"ט)

ארבעה צעדים למשמעת טובה יותר

אפשר וכדאי לקבוע "מדיניות להתייחסות לבעיות משמעת בכיתה", ולדון בה עם התלמידים בראשית השנה.היא תאפשר לך, המורה, להיות עקבי וצפוי (שתי תכונות שהתלמידים מאוד מעריכים), ולתלמידים לדעת מראש מה "מחיר" ההפרעות, ולכן לבחור כיצד להתנהג…

צעד ראשון: תזכורת

זאת תזכורת ולא נזיפה.

"היה צלצול. כל המחברות צריכות להיות על השולחן". "יוסי ודני, כולם כבר התחילו לעבוד. עליכם להפסיק לדבר ולהתחיל גם".

צעד שני: הזהרה

זאת נזיפה. היא יכולה להיות בעל-פה או כתובה. בשני המקרים, מבהירים לתלמיד את ציפייתנו לגבי המשך התנהגותו, וגם את "חוק מחיקת ההזהרה" אם עד סוף היום הוא "חזר למוטב". הזהרה בעל-פה ניתנת אישית ובשקט. הזהרה בכתב ניתנת לתלמיד ביד, ותוקפה פג בסוף היום. הזהרה ניתנת באסרטיביות ולא בכעס.

צעד שלישי: הרשמה

רק לאחר שמולאו הצעדים 1 ו-2 ישלח המורה את התלמיד עם פתק הרשמה למזכירות ביה"ס. לכל בי"ס "תקנון הרשמות" משלו, ועל המורה לנהוג על פיו.

צעד רביעי: ברור אצל המנהל

צעד אחרון, וכדאי להמעיט בשימושו. מאידך – אם המורה נקט בצעדים

הקודמים, ודבר לא עזר, עליו להיות עקבי ולנקוט בצעד זה.

הערה:

 
 

11 טכניקות למשמעת טובה יותר

 

המודל מבוסס על

 THE HONOR LEVEL SYSTEM

by Budd Churchward, 1995

 

לפניך 11 טכניקות שאת/ה יכול/ה להשתמש בהן בכיתתך, והן יעזרו לך בניהול כיתה יעיל ושליטה על המתרחש.

 

 

  1.  

o        מקוד תשומת הלב

·          

o        בקש ורכז את תשומת ליבם של תלמידך לפני שהנך מתחיל ללמד.

o        חכה, ואל תתחיל עד שכולם יושבים בשקט, ואז תתחיל ללמד בקול יותר שקט מהרגיל.

 

  1.  

o        הוראות ברורות

·          

o        חוסר ודאות מעלה את אי השקט של התלמידים בכיתה.

o        התחל כל שיעור באומרך לתלמידים מה עומד להתרחש בו, ומה יהיו המטלות שעליהם למלא.

 

  1.  

o        השגחה

·          

o        המפתח לטכניקה זו הוא לנוע, להסתובב בכיתה בזמן שהתלמידים עובדים.

o        בדוק האם כל אחד התחיל, האם כולם בעמוד הנכון, עזור למי שזקוק לעזרה. התלמידים יעריכו מאוד את תשומת הלב האישית שלך ויהיו יותר מרוכזים .

 

  1.  

o        דוגמה אישית

·          

o        "ערכים נתפסים ולא נלמדים". התנהגות סבלנית, מנומסת, נלהבת, משמשת דוגמה לתלמידים.

o        אם אינך רוצה שתלמידיך יצעקו, דבר בשקט…

 

  1.  

o        סימנים לא ורבלים

·          

o        פעמון קטן, שילוב ידיים, עמידה שקטה ורצינית, כל אחד מהם יכול לשמש כ"סימן מוסכם" לבקשת שקט. הם בדרך כלל הרבה יותר אפקטיביים מצעקה…

 

  1.  

o        עיצוב הסביבה הלימודית

·          

o        כיתה צריכה להיות מקום שנעים להיות בו. דאג לקישוט רלוונטי, מעניין וצבעוני, וגם לפינות אישיות של תלמידיך, כגון ימי הולדת ואף תמונות מחיי הכיתה.

 

  1.  

o        התערבויות מתונות

·          

o        מורה יעיל ידאג לכך שתלמיד שהתנהג בצורה לא רצויה, לא יזכה בגין זה להפוך למוקד תשומת הלב של הכיתה.

o        קריאת שמו בשקט, נגיעה בכתפו תוך הסתובבות בכיתה, תגובה שקטה ורגועה, יחזירו אותו למשימתו, מבלי לערב את כולם.

 

  1.  

o        משמעת אסרטיבית

·          

o        תקיפות ולא תוקפנות: גבולות וחוקים ברורים, וחיזוקים מתאימים, הופכים סוג זה של משמעת ליעילה ביותר.

 

  1.  

o        "מסר אני" אסרטיבי

·          

o        מטרת טכניקה זו היא להבהיר לתלמיד מה מצופה ממנו: "אני מבקשת ממך", "אני רוצה ש… ". הדגש הוא על ההתנהגות הרצויה ולא על הבלתי רצויה.

 

  1.  

o        "מסר אני" הומניסטי

·          

o        מסר זה הוא ביטוי של רגשות המורה נוכח התנהגותו של התלמיד. הוא כולל:

·          

o        א. תאור התנהגות התלמיד ("כשאתה מדבר יחד איתי"…)

ב. השפעת התנהגותו על המורה ("אני חייב להפסיק ללמד")

ג. הרגשות שמתעוררות אצל המורה ("דבר המתסכל אותי מאוד")

 

  1.  

o        משמעת חיובית

·          

o        הצג חוקי התנהגות בכיתה בצורתם החיובית, ולא השלילית. לדוגמה: במקום "אסור לריב", "ניישב ויכוחים באמצעות שיחה"; במקום "בכיתה לא לועסים מסטיק", "השאירו את המסטיקים בבית".

o        התייחס אל החוקים כאל ציפיות שאותן אתה מצפה מתלמידיך.

o        השתמש בנדיבות בחיזוקים ובביטויי הערכה להתנהגות טובה: מילה טובה, חיוך, ולפעמים אף פרס קטן, יבטיחו את המשך השיפור.

נערך בידי: מיכלה שחר, נעמי ארנון (תשנ"ט)

ארבעה צעדים למשמעת טובה יותר

אפשר וכדאי לקבוע "מדיניות להתייחסות לבעיות משמעת בכיתה", ולדון בה עם התלמידים בראשית השנה.היא תאפשר לך, המורה, להיות עקבי וצפוי (שתי תכונות שהתלמידים מאוד מעריכים), ולתלמידים לדעת מראש מה "מחיר" ההפרעות, ולכן לבחור כיצד להתנהג…

צעד ראשון: תזכורת

זאת תזכורת ולא נזיפה.

"היה צלצול. כל המחברות צריכות להיות על השולחן". "יוסי ודני, כולם כבר התחילו לעבוד. עליכם להפסיק לדבר ולהתחיל גם".

צעד שני: הזהרה

זאת נזיפה. היא יכולה להיות בעל-פה או כתובה. בשני המקרים, מבהירים לתלמיד את ציפייתנו לגבי המשך התנהגותו, וגם את "חוק מחיקת ההזהרה" אם עד סוף היום הוא "חזר למוטב". הזהרה בעל-פה ניתנת אישית ובשקט. הזהרה בכתב ניתנת לתלמיד ביד, ותוקפה פג בסוף היום. הזהרה ניתנת באסרטיביות ולא בכעס.

צעד שלישי: הרשמה

רק לאחר שמולאו הצעדים 1 ו-2 ישלח המורה את התלמיד עם פתק הרשמה למזכירות ביה"ס. לכל בי"ס "תקנון הרשמות" משלו, ועל המורה לנהוג על פיו.

צעד רביעי: ברור אצל המנהל

צעד אחרון, וכדאי להמעיט בשימושו. מאידך – אם המורה נקט בצעדים

הקודמים, ודבר לא עזר, עליו להיות עקבי ולנקוט בצעד זה.

הערה:

·         קודם קובעים חוקי התנהגות בכיתה, בצורה חיובית, ואחר כך קובעים את הצעדים שננקוט עם המפרים אותם.

·         כדאי לתלות את החוקים ואת הצעדים במקום בולט בכיתה.http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Staj/ThanimPedagogim/Mishmaat/churchwood.htm

 

11 טכניקות למשמעת טובה יותר
 

המודל מבוסס על

 THE HONOR LEVEL SYSTEM

by Budd Churchward, 1995

 

לפניך 11 טכניקות שאת/ה יכול/ה להשתמש בהן בכיתתך, והן יעזרו לך בניהול כיתה יעיל ושליטה על המתרחש.

 

 

    • מקוד תשומת הלב
    • בקש ורכז את תשומת ליבם של תלמידך לפני שהנך מתחיל ללמד.

    • חכה, ואל תתחיל עד שכולם יושבים בשקט, ואז תתחיל ללמד בקול יותר שקט מהרגיל.

 

    • הוראות ברורות
    • חוסר ודאות מעלה את אי השקט של התלמידים בכיתה.

    • התחל כל שיעור באומרך לתלמידים מה עומד להתרחש בו, ומה יהיו המטלות שעליהם למלא.

 

    • השגחה
    • המפתח לטכניקה זו הוא לנוע, להסתובב בכיתה בזמן שהתלמידים עובדים.

    • בדוק האם כל אחד התחיל, האם כולם בעמוד הנכון, עזור למי שזקוק לעזרה. התלמידים יעריכו מאוד את תשומת הלב האישית שלך ויהיו יותר מרוכזים .

 

    • דוגמה אישית
    • "ערכים נתפסים ולא נלמדים". התנהגות סבלנית, מנומסת, נלהבת, משמשת דוגמה לתלמידים.

    • אם אינך רוצה שתלמידיך יצעקו, דבר בשקט…

 

    • סימנים לא ורבלים
    • פעמון קטן, שילוב ידיים, עמידה שקטה ורצינית, כל אחד מהם יכול לשמש כ"סימן מוסכם" לבקשת שקט. הם בדרך כלל הרבה יותר אפקטיביים מצעקה…

 

    • עיצוב הסביבה הלימודית
    • כיתה צריכה להיות מקום שנעים להיות בו. דאג לקישוט רלוונטי, מעניין וצבעוני, וגם לפינות אישיות של תלמידיך, כגון ימי הולדת ואף תמונות מחיי הכיתה.

 

    • התערבויות מתונות
    • מורה יעיל ידאג לכך שתלמיד שהתנהג בצורה לא רצויה, לא יזכה בגין זה להפוך למוקד תשומת הלב של הכיתה.

    • קריאת שמו בשקט, נגיעה בכתפו תוך הסתובבות בכיתה, תגובה שקטה ורגועה, יחזירו אותו למשימתו, מבלי לערב את כולם.

 

    • משמעת אסרטיבית
    • תקיפות ולא תוקפנות: גבולות וחוקים ברורים, וחיזוקים מתאימים, הופכים סוג זה של משמעת ליעילה ביותר.

 

    • "מסר אני" אסרטיבי
    • מטרת טכניקה זו היא להבהיר לתלמיד מה מצופה ממנו: "אני מבקשת ממך", "אני רוצה ש… ". הדגש הוא על ההתנהגות הרצויה ולא על הבלתי רצויה.

 

    • "מסר אני" הומניסטי
    • מסר זה הוא ביטוי של רגשות המורה נוכח התנהגותו של התלמיד. הוא כולל:

    • א. תאור התנהגות התלמיד ("כשאתה מדבר יחד איתי"…)

      ב. השפעת התנהגותו על המורה ("אני חייב להפסיק ללמד")

      ג. הרגשות שמתעוררות אצל המורה ("דבר המתסכל אותי מאוד")

 

    • משמעת חיובית
    • הצג חוקי התנהגות בכיתה בצורתם החיובית, ולא השלילית. לדוגמה: במקום "אסור לריב", "ניישב ויכוחים באמצעות שיחה"; במקום "בכיתה לא לועסים מסטיק", "השאירו את המסטיקים בבית".

    • התייחס אל החוקים כאל ציפיות שאותן אתה מצפה מתלמידיך.

    • השתמש בנדיבות בחיזוקים ובביטויי הערכה להתנהגות טובה: מילה טובה, חיוך, ולפעמים אף פרס קטן, יבטיחו את המשך השיפור.

נערך בידי: מיכלה שחר, נעמי ארנון (תשנ"ט)

ארבעה צעדים למשמעת טובה יותר

אפשר וכדאי לקבוע "מדיניות להתייחסות לבעיות משמעת בכיתה", ולדון בה עם התלמידים בראשית השנה.היא תאפשר לך, המורה, להיות עקבי וצפוי (שתי תכונות שהתלמידים מאוד מעריכים), ולתלמידים לדעת מראש מה "מחיר" ההפרעות, ולכן לבחור כיצד להתנהג…

צעד ראשון: תזכורת

זאת תזכורת ולא נזיפה.

"היה צלצול. כל המחברות צריכות להיות על השולחן". "יוסי ודני, כולם כבר התחילו לעבוד. עליכם להפסיק לדבר ולהתחיל גם".

צעד שני: הזהרה

זאת נזיפה. היא יכולה להיות בעל-פה או כתובה. בשני המקרים, מבהירים לתלמיד את ציפייתנו לגבי המשך התנהגותו, וגם את "חוק מחיקת ההזהרה" אם עד סוף היום הוא "חזר למוטב". הזהרה בעל-פה ניתנת אישית ובשקט. הזהרה בכתב ניתנת לתלמיד ביד, ותוקפה פג בסוף היום. הזהרה ניתנת באסרטיביות ולא בכעס.

צעד שלישי: הרשמה

רק לאחר שמולאו הצעדים 1 ו-2 ישלח המורה את התלמיד עם פתק הרשמה למזכירות ביה"ס. לכל בי"ס "תקנון הרשמות" משלו, ועל המורה לנהוג על פיו.

צעד רביעי: ברור אצל המנהל

צעד אחרון, וכדאי להמעיט בשימושו. מאידך – אם המורה נקט בצעדים

הקודמים, ודבר לא עזר, עליו להיות עקבי ולנקוט בצעד זה.

הערה:

  • קודם קובעים חוקי התנהגות בכיתה, בצורה חיובית, ואחר כך קובעים את הצעדים שננקוט עם המפרים אותם.

  • כדאי לתלות את החוקים ואת הצעדים במקום בולט בכיתה.http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Staj/ThanimPedagogim/Mishmaat/churchwood.htm

    11 טכניקות למשמעת טובה יותר
     

    המודל מבוסס על

     THE HONOR LEVEL SYSTEM

    by Budd Churchward, 1995

     

    לפניך 11 טכניקות שאת/ה יכול/ה להשתמש בהן בכיתתך, והן יעזרו לך בניהול כיתה יעיל ושליטה על המתרחש.

     

     

      • מקוד תשומת הלב
      • בקש ורכז את תשומת ליבם של תלמידך לפני שהנך מתחיל ללמד.

      • חכה, ואל תתחיל עד שכולם יושבים בשקט, ואז תתחיל ללמד בקול יותר שקט מהרגיל.

     

      • הוראות ברורות
      • חוסר ודאות מעלה את אי השקט של התלמידים בכיתה.

      • התחל כל שיעור באומרך לתלמידים מה עומד להתרחש בו, ומה יהיו המטלות שעליהם למלא.

     

      • השגחה
      • המפתח לטכניקה זו הוא לנוע, להסתובב בכיתה בזמן שהתלמידים עובדים.

      • בדוק האם כל אחד התחיל, האם כולם בעמוד הנכון, עזור למי שזקוק לעזרה. התלמידים יעריכו מאוד את תשומת הלב האישית שלך ויהיו יותר מרוכזים .

     

      • דוגמה אישית
      • "ערכים נתפסים ולא נלמדים". התנהגות סבלנית, מנומסת, נלהבת, משמשת דוגמה לתלמידים.

      • אם אינך רוצה שתלמידיך יצעקו, דבר בשקט…

     

      • סימנים לא ורבלים
      • פעמון קטן, שילוב ידיים, עמידה שקטה ורצינית, כל אחד מהם יכול לשמש כ"סימן מוסכם" לבקשת שקט. הם בדרך כלל הרבה יותר אפקטיביים מצעקה…

     

      • עיצוב הסביבה הלימודית
      • כיתה צריכה להיות מקום שנעים להיות בו. דאג לקישוט רלוונטי, מעניין וצבעוני, וגם לפינות אישיות של תלמידיך, כגון ימי הולדת ואף תמונות מחיי הכיתה.

     

      • התערבויות מתונות
      • מורה יעיל ידאג לכך שתלמיד שהתנהג בצורה לא רצויה, לא יזכה בגין זה להפוך למוקד תשומת הלב של הכיתה.

      • קריאת שמו בשקט, נגיעה בכתפו תוך הסתובבות בכיתה, תגובה שקטה ורגועה, יחזירו אותו למשימתו, מבלי לערב את כולם.

     

      • משמעת אסרטיבית
      • תקיפות ולא תוקפנות: גבולות וחוקים ברורים, וחיזוקים מתאימים, הופכים סוג זה של משמעת ליעילה ביותר.

     

      • "מסר אני" אסרטיבי
      • מטרת טכניקה זו היא להבהיר לתלמיד מה מצופה ממנו: "אני מבקשת ממך", "אני רוצה ש… ". הדגש הוא על ההתנהגות הרצויה ולא על הבלתי רצויה.

     

      • "מסר אני" הומניסטי
      • מסר זה הוא ביטוי של רגשות המורה נוכח התנהגותו של התלמיד. הוא כולל:

      • א. תאור התנהגות התלמיד ("כשאתה מדבר יחד איתי"…)

        ב. השפעת התנהגותו על המורה ("אני חייב להפסיק ללמד")

        ג. הרגשות שמתעוררות אצל המורה ("דבר המתסכל אותי מאוד")

     

      • משמעת חיובית
      • הצג חוקי התנהגות בכיתה בצורתם החיובית, ולא השלילית. לדוגמה: במקום "אסור לריב", "ניישב ויכוחים באמצעות שיחה"; במקום "בכיתה לא לועסים מסטיק", "השאירו את המסטיקים בבית".

      • התייחס אל החוקים כאל ציפיות שאותן אתה מצפה מתלמידיך.

      • השתמש בנדיבות בחיזוקים ובביטויי הערכה להתנהגות טובה: מילה טובה, חיוך, ולפעמים אף פרס קטן, יבטיחו את המשך השיפור.

    נערך בידי: מיכלה שחר, נעמי ארנון (תשנ"ט)

    ארבעה צעדים למשמעת טובה יותר

    אפשר וכדאי לקבוע "מדיניות להתייחסות לבעיות משמעת בכיתה", ולדון בה עם התלמידים בראשית השנה.היא תאפשר לך, המורה, להיות עקבי וצפוי (שתי תכונות שהתלמידים מאוד מעריכים), ולתלמידים לדעת מראש מה "מחיר" ההפרעות, ולכן לבחור כיצד להתנהג…

    צעד ראשון: תזכורת

    זאת תזכורת ולא נזיפה.

    "היה צלצול. כל המחברות צריכות להיות על השולחן". "יוסי ודני, כולם כבר התחילו לעבוד. עליכם להפסיק לדבר ולהתחיל גם".

    צעד שני: הזהרה

    זאת נזיפה. היא יכולה להיות בעל-פה או כתובה. בשני המקרים, מבהירים לתלמיד את ציפייתנו לגבי המשך התנהגותו, וגם את "חוק מחיקת ההזהרה" אם עד סוף היום הוא "חזר למוטב". הזהרה בעל-פה ניתנת אישית ובשקט. הזהרה בכתב ניתנת לתלמיד ביד, ותוקפה פג בסוף היום. הזהרה ניתנת באסרטיביות ולא בכעס.

    צעד שלישי: הרשמה

    רק לאחר שמולאו הצעדים 1 ו-2 ישלח המורה את התלמיד עם פתק הרשמה למזכירות ביה"ס. לכל בי"ס "תקנון הרשמות" משלו, ועל המורה לנהוג על פיו.

    צעד רביעי: ברור אצל המנהל

    צעד אחרון, וכדאי להמעיט בשימושו. מאידך – אם המורה נקט בצעדים

    הקודמים, ודבר לא עזר, עליו להיות עקבי ולנקוט בצעד זה.

    הערה:

    • קודם קובעים חוקי התנהגות בכיתה, בצורה חיובית, ואחר כך קובעים את הצעדים שננקוט עם המפרים אותם.

    • כדאי לתלות את החוקים ואת הצעדים במקום בולט בכיתה.http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Staj/ThanimPedagogim/Mishmaat/churchwood.htm

      11 טכניקות למשמעת טובה יותר
       

      המודל מבוסס על

       THE HONOR LEVEL SYSTEM

      by Budd Churchward, 1995

       

      לפניך 11 טכניקות שאת/ה יכול/ה להשתמש בהן בכיתתך, והן יעזרו לך בניהול כיתה יעיל ושליטה על המתרחש.

       

       

        • מקוד תשומת הלב
        • בקש ורכז את תשומת ליבם של תלמידך לפני שהנך מתחיל ללמד.

        • חכה, ואל תתחיל עד שכולם יושבים בשקט, ואז תתחיל ללמד בקול יותר שקט מהרגיל.

       

        • הוראות ברורות
        • חוסר ודאות מעלה את אי השקט של התלמידים בכיתה.

        • התחל כל שיעור באומרך לתלמידים מה עומד להתרחש בו, ומה יהיו המטלות שעליהם למלא.

       

        • השגחה
        • המפתח לטכניקה זו הוא לנוע, להסתובב בכיתה בזמן שהתלמידים עובדים.

        • בדוק האם כל אחד התחיל, האם כולם בעמוד הנכון, עזור למי שזקוק לעזרה. התלמידים יעריכו מאוד את תשומת הלב האישית שלך ויהיו יותר מרוכזים .

       

        • דוגמה אישית
        • "ערכים נתפסים ולא נלמדים". התנהגות סבלנית, מנומסת, נלהבת, משמשת דוגמה לתלמידים.

        • אם אינך רוצה שתלמידיך יצעקו, דבר בשקט…

       

        • סימנים לא ורבלים
        • פעמון קטן, שילוב ידיים, עמידה שקטה ורצינית, כל אחד מהם יכול לשמש כ"סימן מוסכם" לבקשת שקט. הם בדרך כלל הרבה יותר אפקטיביים מצעקה…

       

        • עיצוב הסביבה הלימודית
        • כיתה צריכה להיות מקום שנעים להיות בו. דאג לקישוט רלוונטי, מעניין וצבעוני, וגם לפינות אישיות של תלמידיך, כגון ימי הולדת ואף תמונות מחיי הכיתה.

       

        • התערבויות מתונות
        • מורה יעיל ידאג לכך שתלמיד שהתנהג בצורה לא רצויה, לא יזכה בגין זה להפוך למוקד תשומת הלב של הכיתה.

        • קריאת שמו בשקט, נגיעה בכתפו תוך הסתובבות בכיתה, תגובה שקטה ורגועה, יחזירו אותו למשימתו, מבלי לערב את כולם.

       

        • משמעת אסרטיבית
        • תקיפות ולא תוקפנות: גבולות וחוקים ברורים, וחיזוקים מתאימים, הופכים סוג זה של משמעת ליעילה ביותר.

       

        • "מסר אני" אסרטיבי
        • מטרת טכניקה זו היא להבהיר לתלמיד מה מצופה ממנו: "אני מבקשת ממך", "אני רוצה ש… ". הדגש הוא על ההתנהגות הרצויה ולא על הבלתי רצויה.

       

        • "מסר אני" הומניסטי
        • מסר זה הוא ביטוי של רגשות המורה נוכח התנהגותו של התלמיד. הוא כולל:

        • א. תאור התנהגות התלמיד ("כשאתה מדבר יחד איתי"…)

          ב. השפעת התנהגותו על המורה ("אני חייב להפסיק ללמד")

          ג. הרגשות שמתעוררות אצל המורה ("דבר המתסכל אותי מאוד")

       

        • משמעת חיובית
        • הצג חוקי התנהגות בכיתה בצורתם החיובית, ולא השלילית. לדוגמה: במקום "אסור לריב", "ניישב ויכוחים באמצעות שיחה"; במקום "בכיתה לא לועסים מסטיק", "השאירו את המסטיקים בבית".

        • התייחס אל החוקים כאל ציפיות שאותן אתה מצפה מתלמידיך.

        • השתמש בנדיבות בחיזוקים ובביטויי הערכה להתנהגות טובה: מילה טובה, חיוך, ולפעמים אף פרס קטן, יבטיחו את המשך השיפור.

      נערך בידי: מיכלה שחר, נעמי ארנון (תשנ"ט)

      ארבעה צעדים למשמעת טובה יותר

      אפשר וכדאי לקבוע "מדיניות להתייחסות לבעיות משמעת בכיתה", ולדון בה עם התלמידים בראשית השנה.היא תאפשר לך, המורה, להיות עקבי וצפוי (שתי תכונות שהתלמידים מאוד מעריכים), ולתלמידים לדעת מראש מה "מחיר" ההפרעות, ולכן לבחור כיצד להתנהג…

      צעד ראשון: תזכורת

      זאת תזכורת ולא נזיפה.

      "היה צלצול. כל המחברות צריכות להיות על השולחן". "יוסי ודני, כולם כבר התחילו לעבוד. עליכם להפסיק לדבר ולהתחיל גם".

      צעד שני: הזהרה

      זאת נזיפה. היא יכולה להיות בעל-פה או כתובה. בשני המקרים, מבהירים לתלמיד את ציפייתנו לגבי המשך התנהגותו, וגם את "חוק מחיקת ההזהרה" אם עד סוף היום הוא "חזר למוטב". הזהרה בעל-פה ניתנת אישית ובשקט. הזהרה בכתב ניתנת לתלמיד ביד, ותוקפה פג בסוף היום. הזהרה ניתנת באסרטיביות ולא בכעס.

      צעד שלישי: הרשמה

      רק לאחר שמולאו הצעדים 1 ו-2 ישלח המורה את התלמיד עם פתק הרשמה למזכירות ביה"ס. לכל בי"ס "תקנון הרשמות" משלו, ועל המורה לנהוג על פיו.

      צעד רביעי: ברור אצל המנהל

      צעד אחרון, וכדאי להמעיט בשימושו. מאידך – אם המורה נקט בצעדים

      הקודמים, ודבר לא עזר, עליו להיות עקבי ולנקוט בצעד זה.

      הערה:

       

       

       

     

ב"האנונימי (4)
קראתי את מה שהעלת כאן והעלו בשאר השרשור והכיתה טיפה יותר רגועה

עדיין יש בעיות אבל זה נקודתי יותר ואצל תלמידים ידועים מראש
פתחת במדויק לפתוח בואילת השחר
ה'.
לפני הכל ואחרי הכל חשוב לזכור שאת כל מה שאנחנו באים לעשות, ובמיוחד בכל מה שקשור לצרכי ציבור, ובייחוד חינוך ילדי ישראל, הכל מכוחו יתברך.
וכאשר באים מתוך אמונה בכוחותינו שבאים ממנו יתברך ובשליחותו, הקב"ה מסייע לנו למלא אותה על הצד הטוב ביותר. הסוד - לפעול עם ה'.
וכל העוסקים בצרכי ציבור באמונה הקב"ה ישלם שכרם - כשעוסקים מתוך אמונה. וידוע כי חינוך והוראה דורשים אמון ואמונה. גם בתלמידנו ובנו, כמורי דרכם.

תפילה.תפילה.תפילה.

מניסיון שלי, אני זוכרת שחוץ מטכניקות ליצירת אווירה לימודית מיטבית (בכוונה לא משתמשת ב'השלטת סדר ומשמעת', כי זה לא המטרה המדויקת שלנו), מה שמאוד משפיע על התלמידים זה התפיסה שלנו את עצמנו. האם אני מספיק בטוחה בעצמי?בתפקיד שלי?במה שאני באה לעשות פה?בשליחות שלי?
חלק מזה זה ההבדל בין האם אני באה להשליט סדר ומשמעת (יוצר תחושה של ניתוק ממטרת העל) או שאני באה לנסות ליצור אווירה לימודית. כי בסופו של דבר מה שחשוב זה לא השקט המופתי, אלא היכולת להתפתח כבני אדם וכלומדים עצמאיים. וכשהמטרה מוגדרת נכון הדרך לשם מתבהרת.
כשזה ישב אצלך נכון, זה גם יעבור לתלמידים.
האיזון הנכון בין סמכות ליכולת להיות מחוברת אליהם.

לגבי עצות מעשיות, ידעתי שיש מי שידאגו להביאן (חי(נ)וך...סמכתי עלייך שיהיה לך מה להביא).

אבל עד מחר...
שבי עם עצמך, תזכרי בעבר ותכתבי לך-
איך היית רוצה שהשנה תראה מהבחינה הזו?(יכולה גם מכל בחינה שהיא גם בהקשרים אחרים, ולא רק מבחינה האווירה הלימודית בכיתה)
אילו כוחות יש לך להשיג את זה?
נסי להזכר בסיטואציות אישיות שהרגשת שהצלחת - מה עשית שם?איך הרגשת?
איך תוכלי לשחזר את ההצלחה הזו גם השנה, ממה כדאי להימנע?
נסי להיזכר במורות שבעינייך הצליחו במה שאת שואפת אליו - מה היית לוקחת מההתנהלות שלהן?

חזקי את עצמך לפני שאת מתחילה את השנה, ותתחילי ברגל ימין, בחיוך עם שלווה פנימית וידיעה שמה שאת עושה זו עבודת קודש (כן,כן גם אם את רק מורה מקצועית לאיזה מקצוע לא הכי חשוב. כי לומדים ממך, מהאישיות שלך ומאיך שאת מגיבה לדברים לא פחות). ובהנחה שאת עושה את המיטב מבחינתך, אל תתרגשי מטעויות ומכשלונות, כי מהם תלמדי הרבה ותגדלי.
ויותר מהכל, תלמדי את התלמידים שלך שזה בסדר להיות לא מושלם. ויש בזה קריאה להתקדם קדימה.וגם את כמוהם תמיד בלמידה.

הצלחה רבה בעז"ה!
מקווה שהועלתי.
וואוו! הועלת גם לי על הדרך.. תודהרחפת..
ב"ה! משמח מאוד לשמוע.אילת השחר

זו זכות להיות שליחה, בתפילה שנאמנה.

ובהצלחה רבה גם לך, יקרה!

ואיך חברה שלי היתה אומרת לי בזמנו: "לכי בכוחך זה והושיעי את ישראל!"

לקחתי רחפת..
חי(נ)וך

 

תודה אילת השחר!

 

כתבת מדהים! גם לי זה מאד עזר. תודה רבה!

 

11 השיטות שצרפתי שם (שעלו לי בטעות מלא פעמים כי לא ראיתי שזה עולה..) זה גם משהו שמישהו העלה פה פעם. זה לא שלי.

 

 

בשמחה רבה!אילת השחר

והתכוונתי שסמכתי עלייך שתביאי משהו, לא מחייב שלך...

האמת רציתי להעלות קישור למה שאת כתבת לא מזמן..אבל כיוונת מדויק יותר.

תודה רבה. מחזקאנונימי (4)
לא פשוט להיות מחנכת בשנת סטאז'
ואילו התוצאות
מתפללת שה' יהיה בעזרי ואצליח להגיע לכל תלמיד ותלמיד וחלילה לא להרוס
לי עזר להכנס בשקט לכיתהאנונימי (3)
לחכות ליד הדלת בשקט ולנעוץ מבטים בתלמידים שעדין לא הבינו שהמורה הגיעה,
במקרה שהם באמת לא שמו לב, ניגשים למתג, והופ, עם החושך כולם שמים לב שהמורה הגיעה..
הכי חזק בינתיים!שואף למעלה
זה צריך להיות מהיום הראשון שיקבלו מורא מהמורה.. לאחר מכן לשחרר במקומות מסויימים.

בפעמים הראשונות - אני אפילו לא משחק עם האור, מצידי שיעבור שיעור שלם, אבל הם יבחינו בי לבד ויגיעו לבד להכרה שצריך להגיע לשקט מוחלט.
לאחר שיש שקט הייתי דורש ניקיון של הכיתה, הרמת עטיפות וכו'.. וכל זה בדיבור נוקב וישיר, אך בקול יחסית נמוך ולא בצעקות.
הדברים הללו מאפסים את הילדים ונותנים להם את התחושה שיש מי ששולט בעניינים.

עצה - אל תצעקי זה מעיד על חולשה.. רק אדם חלש מרים את קולו, החזק יודע להעביר מסרים בשקט (אפילו רק בעיניים)

בהצלחה רבה..
הבעיה שלא מזיז להם שאני שם בשקטאנונימי (4)
כשאני מתחילה לכתוב את המצטיינים זה עובד כמו קסם
אני ראיתי מורה מחליפהלטובה
שנכנסה לכיתה צירה לבבות בלוח לקבוצה שישבה יפה והשתתפה כלומר תחרות בין הקבוצות.. וגם אמרה הרבה מחמאות אישיות. אבל זאת היתה כיתה של בנות אז בכללי יותר קל (אבל היו מורות שהסתבכו). והמורה היתה צעירה ויפה כלומר קורנת וכו' משכה תשומת לב חיצוני ופנימי... אני הייתי שם סייעת מחליפה וספרתי אח''כ למחנכת התפלאתי ממנה.
זאת כיתת בנים, כיתה גבוההאנונימי (4)אחרונה
והם יושבים בטורים
נתתי להם קצת נקודות אבל רק חלקם מתייחסים לזה
התקן תדלוקאנונימי (פותח)
האם אכן צריך את זה לצורך הכרה בהוצאות רכב?
ואם כן, איזה התקן מומלץ? אשמי להמלצות מניסיון בלבד. שיטוט ברשת עד עכשיו לא הניב לי מידע משמעותי, בעיקר פרסומות.
לא צריךמשהאחרונה
זה נוח כי יש לך חשבוניות מרוכזות ואתה לא מאבד אותן.
שיווק דיגיטלי: כרטיס ביקור דיגיטלי לעסקיםlicard

יש כאן עצמאים ובעלי עסקים שמעוניינים בקידום ושיווק העסק שלהם? שרוצים למתג את העסק שלהם בצורה יוקרתית שתמשוך את העין ותזמן לקוחות?

אז אני רוצה לתת לכם המלצה קטנה ממני, בשנים האחרונות עולם השיווק עבר מהפכה משמעותית! השיווק החזק ביותר כיום הוא ברשת. אחד הכלים החזקים והמשפיעים כיום במיתוג, שיווק וקידום עסקים הוא לא אחר מאשר - כרטיס ביקור דיגיטלי.

לפרטים נוספים כנסו לקישור הבא:
https://www.licard.co.il/

אולי יעניין אותך