יאללה אלופים.. לתרום לאלאור הגיבור!מבקש אמונה

https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=957

 

"מבשרך לא תתעלם"

 

קדימההה לא להתקמצן מרחףפטישנשיקה

לא הבנתי מה זה יעזור לתרום לו כסף?כמעין הנובע
יעזור בכמה דברים..מבקש אמונה

א. זה מחזק אותו ואת ההורים שלו שהבריאות שלהם התרופפה מאז המשפט

 

ב. שיצא מהכלא עם סכום יפה להתחיל את החיים בכיף

 

ג. שהחייל הבא לא יפחד לירות ולהשפט

 

ד. שנעבוד על מידת הנדיבות, ואהבת לרעך כמוך 

לא רואה שדווקא כסף זה האמצעי לשם כל זה.כמעין הנובע
יש לך רעיון אחר?מבקש אמונה


כן! לרשום מכתבים ולשלוח ציורים!כמעין הנובע
מה זה ילד בן 4?מבקש אמונה


זה מטומטם לגמרי..אליאב.
למה לא לעשות מפגן תמיכה?
זה גם מחזק גם לא מטומטמם גם אנשים שקרובים אליו יעזרו לו להתחיל תחיים בכיף ולא אנחנו עם סכומי עתק שזה אסור גם החייל הבא לא יפחד לירות וגם נוכל לעבוד על מידת הנדיבות שניתן לאנשים אחרים שצריכים ולא נהיה פזרנים כי זה אסור כנ"ל
זה מחזק, אבל לא שווה להכנס לכלא בשביל זהמבקש אמונה


כנראה מבטלים לו את המענק שיחרור מהצבאאניוהוא
אז הוא יקבל מענק שחרור מאזרחים במקום.
רק כפול פי כמה וכמה...
מי ישמע שהמענק כולל כמה עשרות אלפי שקליםכמעין הנובע
קודם כל המענק כולל כמה אלפי שקליםאנונימית לרגע1

לא צריך לזלזל. זה מסייע בהחלט חייל ששירת את המדינה, 3 שנים, מתחיל את החיים בלי שום סיוע.. למה לא לעזור? [אשת חייל] גם אם הסכום לא כולל כמה עשרות אלפי שקלים..

 

 

אם אני ירה לו כדור בראש כשהוא קשור - גם אני אהיה גיבור?שפיפול

 

 

סתם לדעת.

וודאי!מבקש אמונה

העניין הוא לא איך ירית, אלא במי ירית

אם תירה במישהו שרצח את אמא שלך- תהיה גיבור?בוז
סתם לדעת

ואם הרוצח יהיה קשור? תירה בו?
סתם לדעת

ואם בכלל כיוונת לרגל שלו ולא לראש ובטעות הרגת אותו, אתה רוצח?
סתם לדעת

ובכלל, כתוב בתורה שצריך להשכים להרוג את מי שקם להרגך?
סתם לדעת
למה בכלל להשקיע זמן בלענות להתחכמויות?נורופן.
סתם לדעת.
לא יודעת. מעצבן לי בעיןבוז
ואני בנסיעה בלי משהו יותר טוב לעשות
כותבים תוך כדי נהיגה?אוריה,

סתם לדעת

אני לא הנהג!בוז
נראה לי צריך לבקש סליחה מווייז, כמה שקרים
אל תאכילי את הטרול...מיותריעל מהדרום
בדוגמה עם הרגל,מור ולבונה
התשובה היא בהתאם לכוונה.
ההבדל בין גרימת מוות ברשלנות להריגה או לרצח- תלויה ביסוד הנפשי (בכוונה) של האדם שעשה את הפעולה שגרמה למוות.

והתשובה לשאלה ששאלת קצת מורכבת אבל יתכן והוא לא רוצח.




@מבקש אמונה, מגניב שזה יצא לפועל..
אבל אתה בוודאי יודע שאני נגד וחושבת שהמסר הוא שגוי
אז מה הקו שלך? והאם יש לך ראיות מהתורה?מבקש אמונה


לא הבנתי את השאלות 😅מור ולבונה
אמרת שלדעתך זה שגוי.. תגידי מה כן נכון. (עם ראיות)מבקש אמונה


המסר של הכסף הוא שגוי בעיניי.מור ולבונה
אני לא חושבת שנכון לחנך אנשים לקלות דעת.
תעשו טעות? לא נורא, ניתן לכם כסף על כך.

אתה חולק עלי וחושב שזו לא הייתה טעות מבצעית? אם כן, זו נקודת המחלוקת ואין לי איך לשכנע אותך. אולי אקרא את פס"ד ואם תרצה אתמצת לך אותו בלי נדר.

אני מסכימה עם האמירה שחיילים שמרגישים מאוימים לא צריכים לזלזל בכך, שינהגו לפי הנהלי פתיחה באש וירו ואם הנסיבות יראו שחוו סכנה ממשית, לא יגישו נגדם כתב אישום והם גם לא יכנסו לכלא.
לירות במחבל זו קלות דעת.. ראיות יש?מבקש אמונה


נקודת המחלוקת ...מור ולבונה
אני רואה שאתה להוט ומאמין שכך היה נכון להגיב.
אני לא.
שוב, ראיות אני קצת יודעת אבל לא מספיק בקיאה כדי לרשום ולעמוד מאחריהן ב100%.
אם אקרא את פסק הדין אעדכן מהם.
פסק דין של מי? יש איסור להרוג גוי אויב?מבקש אמונה

כל שכן שיש פה ספק פיקוח נפש..

אם אתה עובר למישור התורני,מור ולבונה
אני לא יודעת לומר לך מהם התנאים של "הקם להורגך השכם להורגו".
וגם אם לפי התורה צריך להרוג, למדינה יש דין אחר כנראה ואני לא חושבת שילדים (בשם דין תורה) צריכים להתחיל את חייהם בכלא.
את אומרת בעצם: לחיות טוב זה קודם לקיום התורהמבקש אמונה

ולהצלת חיי יהודים..

מתנצלת, לא הבנתי מה אתה מבין שאני אומרת.מור ולבונה
א. אני לא בטוחה(סתם מתוך בורות שלי) שיש כאן "הקם להורגך השכם להורגו". צריך לבדוק אם מחבל מנוטרל עומד בהגדרה של הקם להורגך.
ב. גם אם לפי התורה צריך להרוג, לצערי מדינת ישראל לא פועלת לפי הערך הזה.
לכן, להביא את זה כטיעון זה סבבה אבל לא פותר מאחריות אם עברת על נהלי צבא.
ג. טענות ההגנה לא היו "יש כזה דין תורה ולכן הוא היה בסדר" אלא טענות כמו "הגנה עצמית" - אבל, לפי הראיות של המשפט ולפי הסתירות החזית שהציגה ההגנה זה לא החזיק.

גם האנשים שחשבו שהוא לא צריך להיכנס לכלא (בנט לדוג' ואני מסכימה איתו) - חשבו שהוא צריך לקבל חנינה.
טעות הוא עשה אבל לא נרצה להכניס אותו לכלא.
תשובות..מבקש אמונה

א. גם ספק פיקוח נפש דוחה את התורה...

את מדברת על מידת חסידות\מוסריות,  חכמים האשימו את זכריה בן אבקולס שבגלל מוסריות שכזאת חרב בית המקדש  

עייני במשקל החסידות -מסילת ישרים מסילת ישרים כ – ויקיטקסט

 

ב. נו אז מה? הקב"ה יותר חשוב מהם.. כבוד מי חשוב לך 

 

ג. מתוך שלא לשמה יבוא לשמה... לא מצילים חיים רק שזה לשם שמיים.

(אני מקווה שאת יודעת את זה.. אחרת זה חמור מאד)

 

דעת ההמון לא מעניינת אותי...  הוא לא עשה שום טעות

יום שישי.. אין לי זמן לעיין במקור מור ולבונה
א.גם ספק פיקוח נפש אני לא יודעת אם היה...

ב.הדיון עבר לכבוד מי חשוב לי, אבל זה לא רלוונטי.
אני עדיין חושבת שילדים בני 21 לא צריכים לשבת בכלא כי הם לוקחים את הדין לידיים.
מעניין מה רבנים חושבים על המקרה.

ג. שוב מחלוקת. לא בטוחה שיש כאן הצלה

יאללה, שבת שלום ובשורות טובות

יאללה, אני מספיק משועמם בשביל לענות לזהאלגאוי
כנראה שכן, תלוי בנסיבות.
לא, אם הוא קשור אין שום הצדקה לירות בו
אם הוא היה קשור? בהחלט
כן, כתוב. מה הקשר?
גם שמואל שסף את גרונו של אגג כשהיה מנוטרלחסדי הים
זה שונה. זה אחרי משפטנפשי תערוג
דומה להוצאה להורג של אייכמן שעליה אין עוררים ( תמיד יהיו קומץ עוררים,אבל הרוב לא)
מי אמר שהיה משפטחסדי הים
שמואל כעס על שאול במקרה הזההזדמנות

שאול לא היה צריך לחכות

כי שאול יצא עם פקודה להרוג את כולם כולל אגגנפשי תערוג
אתה בתור יהודי יוצא עם פקודה להרוג מחבליוני
שדקר את חבר שלך.

זאת פקודה של ההלכה היהודית.

אז הוא הרג עם משפט, חאלס
עמלק זה סיפור שונה לגמרי, יש ציווי ספציפיצריך עיון
היית יכול להביא ראיה ממלחמת מדיין, אבל לדעתי גם משם לא לומדים הוראה לדורות
רק הבאתי משם את הנקודה, שלפעמים מנוטרל הורגים.חסדי הים
כמובן יכולתי להביא מעוד מקומות. המקום הכי בולט שאחאב שיחרר את בן הדוד וריחם עליו: "וַיֹּאמֶר אֵלָיו: כֹּה אָמַר ה': יַעַן שִׁלַּחְתָּ אֶת אִישׁ חֶרְמִי מִיָּד - וְהָיְתָה נַפְשְׁךָ תַּחַת נַפְשׁוֹ, וְעַמְּךָ תַּחַת עַמּוֹ"



עצם זה, שיש חיוב להרוג את כל הזכרים של המוסלמים שנלחמים נגדנו בארץ ישראל, יש ראיה ממלא מקומות: 'מעשה שכם', ('גור אריה'), מדין (כמו שציינת), דיני מלחמה (פרשת שופטים), דין כיבוש ארץ ישראל (בכמה מקומות), ועוד ועוד ועוד.

לצערינו אנחנו חיים במדינה שלא נוהגת על פי התורה, ולכן אנחנו לא יכולים לעשות כלום היום, אבל כתבתי להלכה ולא למעשה.

הגיעו כבר קרוב ל 250,000ברגוע

עדיף לדעתי לתרום לאנשים שיותר זקוקים לכסף.

מסכיםאניוהוא
לא חושב שזה גבורהצריך עיון
ברור שלא מגיע לו לשבת בכלא, אבל ניפחו את הסיפור הזה קצת יותר מדי.
אני לא חושב שמגיע לו לקבל פרס כספי, עדיף לתרום לעניים או ללימוד תורה.
^^^^^^^^^^^^^ענבל
זה לא פרס, זה לפי חוקהזדמנות

הבעיה שהצבא לא רוצה לתת לו מה שמגיע לו אז אנחנו נותנים

על מה שהוא עשה מגיע לו פרס, הוא הפך לסמל בזכות זה

א. תחליט אם זה לפי חוק או פרסצריך עיון
אם זה לפי חוק מגיע לו במקסימום פחות מחמישים אלף ושיתבע בבית משפט, לא מהציבור.
למה מגיע לו פרס? איזה מעשה גבורה הוא עשה?
די נו !אופטימיות
הוא הגן על עוד נפשות של יהודים שהיו יכולים אם לא היה פועל- גם למות.
אני לא אמחה על חוסר שיתוף הפעולה בנוגע לפרס, כי כל אחד יעשה כרצונו.
אבל, בנוגע לגבורה?! כן. שלא תעמוד ח"ו במצב כזה רק. קל לדבר מהצד!! הוא גיבור.
למה גיבור?צריך עיון
אם הייתי יודע שהוא אידאולוג ושהיריה הגיעה אחרי מחשבה ושיקול של התוצאות הייתי מתייחס אליו אחרת, אבל כאן די ברור שהוא פעל אמוציונלית. מגיע למחבל למות, אבל מי שהורג אותו בלי לחשוב שלא יופתע כשהוא מגיע לכלא, זה ידוע שיש ארגוני שמאל שמחפשים את צה"ל ולא מפתיע שהמערכת תומכת בהם.
אם היית יודע ...אופטימיות
אם היית יודע שהוא אידיאולוג? לא מובן לי מה בדיוק אתה בא לומר. הבחור התגייס לצה"ל כדי לתת מעצמו לעם. מה זה אם לא אידיאולוגיה?

אם היית יודע שהיריה באה אחרי מחשבה? האמן לי שאתה לא יכול לדעת, כי לשפוט יהודי בעבירה פלילית זה לנתח את היסוד הנפשי(כוונה,פזיזות וכו') בנוגע לביצוע עבירה, וזה דבר *בכלל* לא קל.
בדיוק על זה רוב הדיונים והתיקים הפליליים מתנהלים! אז כמעט אף אחד לא יודע את האמת הפנימית.

מספיק שהרג מחבל שהיה יכול לגרום להרג נוסף של נפשות יהודיות! על זה צ"לש!
גם אם לטענת השמאלנים היה אסור לו, עצם לקיחת הסיכון העצמי-אישי שלו לטובת שלום עמו- זו גבורה.

עזוב את ארגוני שמאל, כי לפני כן כתבת את הדברים בשם עצמך. כרגע הם לא נימוק מספיק טוב לעובדה שציינת- למה הוא לא גיבור. באמת...
הייתי בצה"ל, ברור לי שלא כל הלוחמים מגיעים עם אידאולוגיהצריך עיון
נכון שאני לא יכול לדעת בוודאות אבל יש עדויות של חברים שלו ושל תושבים שהיו במקום, נראה מהם שהיה בירי יותר אמוציות ממחשבה וכנראה שהמחבל לא יכל לפגוע בעוד אנשים.

לך ברור שהוא סיכן את עצמו לטובת העם, לי נראה שהוא פעל בלי לחשוב על ההשלכות הרחבות של זה.
כל אחד רואה את הדברים ממקום שונה.אופטימיות
מה שכן, עצוב לדעת שיהודי שהרג מחבל יושב במאסר וזה מה ששומעים.

במאמר מוסגר אוסיף לגבי אידיאולוגיה-
אתה צודק - אבל...
א. אתה לא יודע כמה משקל לאידיאולוגיה הוא נתן בתוכו כחייל בעת פעולה.
ב. א"א לומר שמי שלא נכנס לצבא מאידיאולוגיה- הוא פועל שלא בצדק כשעומד מולו מחבל. כי יש שכל ואפשר להשתמש בו.

מחבל עומד מולך, אם לא תירה בו הוא ירה בך. כנראה שהמחבל לא יוכל לפגוע בעוד אנשים?? טוב, אם אתה מדבר כך אז אולי אין טעם להמשיך להתדיין.

מה שאני חייבת לציין זה שהוא אכן סיכן את עצמו. גם אם הדבר היה כהגנה עצמית, ממילא התוצאה הסופית היא הגנה על העם.
אז סיכן את עצמו זה בטוח. עמד מול מחבל והתמודד.

בשביל להגיע למסקנות בנוגע להשלכות במצב כזה אני לא בטוחה שאפשר להגיע ברגע. זה עניין של שניות.
אתה שופט מהצד, כי אתה אוביאקטיבי לאחר מעשה.
אני מנסה להיכנס לראש שלו.
זה ההבדל.

"אל תשפוט אנשים
תבין אותם, תרגיש אותם" 🙏


(עוררת בי את חוש הייצוג. איך באלי כבר לייצג!! אל דאגה- לא בפלילי) .


ברור שזה עצוב שהוא יושב בכלאברגוע

אבל לקרוא לו גיבור זאת הגזמה לדעתי וסתם מוזיל את המושג "גיבור".

 

הוא לא כ"כ סיכן את עצמו כי המחבל שכב על הרצפה חצי מת.

 

מי שמחסל מחבל עם סכין או נשק ביד הוא הרבה יותר גיבור,

ויש עשרות חיילים ושוטרים כאלה בשנים האחרונות (ובכלל).

הוא גיבור כי הוא חרג מהמוסר מלחמה המעוותיוני
והרג מחבל בשדה הקרב, במקום להגיש לו טיפול רפואי כמו שהמוסר הצהלי מחייב

הוא גיבור לא פחות מהחייל הראשון שסירב פקודה בגירוש (ונבגד ע"י החברים שלו ונשפט וישב וגם קיבל פרס כספי על זה)

הוא גיבור כי בזכותו מאות צעירים הצהירו שלו ילחמו תחת מוסר הלחימה הקיים

גיבור כי במקום שאין גבר הוא היה
הוא לא הראשון שלא מקשיב למוסר הצהליברגוע

פשוט עכשיו הייתה מצלמה באיזור.

 

ויש הרבה שעושים את זה בצורה יותר חכמה,

נראה לך שבמקרה המחבל שכב שם גוסס הרבה זמן בלי שטיפלו בו?

שים לב שברוב הפיגועים בחברון שיורים במחבל ולא רק עוצרים אותו,

המחבל מת בסוף.

אופטי, איך את נכנסת לראש שלו?מור ולבונה
את לומדת מהסיטואציה כדי להבין מהו חשב... איפה הייתה הסכין, איך וכמה זמן המחבל שכב, מה אלאור אמר לחבריו וכד'...

בסוף, הנטל במשפט כזה הוא מאוד ברור
והתביעה הצליחה לעמוד בו.

כל הסיפור הזה יצא מכלל פרופורציה כי הוא נהיה תקשורתי, בלי תיקשורת הוא בחיים לא היה נכנס לכלא לכזו תקופה.

קצת קשה לי שאומרים גיבור על מעשה כזה,
זה מוזיל את המושג. הייתה כאן טעות מבצעית, בלי נהלי פתיחה באש או חשש ממשי (מחבל מנוטרל).

הגבורה שלו בעיניי היא לצלם ביום הכניסה לכלא סירטון לעם ישראל בו הוא אומר תמשיכו להתגייס ולתרום למדינה!
לא אמרתי לגבי עדויות משהו.אופטימיות
ועדויות לגמרי משפיעות- אין על כך עוררין.
התייחסתי לעובדה שהבחור יצא מסכן בסיפור ושהוא גיבור מנקודת המבט שלי.

בפלילי קשה יותר להגנה להוכיח את צדקותה מלכתחילה, כי התביעה לרוב לא תגיש סתם כתב אישום. היא אוספת כמה שיותר ראיות ועדויות ...אבל ה-נקודה היא- המח"פ! את זה היא לא תדע. ינסו לבסס ולהגיע לנטל ההוכחה, שגם לא מותיר וודאות!

בעיני, פעולת מחבל מול אלאור כשמטרתו היא לפגע - לא אמורה להוביל להחלטה שאלאור יועמד תחת סורג ובריח.

מבחינת החוק- כל אדם שלא פעל בהתאם לחוק בנסיבות אלו- יורשע. לא משנה שפעל נגד מחבל. זה כואב לי כי מדובר ביהודי מול מחבל!


@צריך עיון
עכשיו קראתי את מה שכתבת.
לא יודעת לפרטי פרטים את המקרה, לכן מודה שאם הייתי יודעת מלכתחילה שהמחבל שכב חצי מת- הייתי נוטה פחות להגן על "גיבור". כי אולי זו לא הייתה סכנה של ממש והיה אמצעי אחר שניתן לפעול דרכו מאשר להרוג אותו.
אבל- שוב! לא חושבת שהוא עשה דבר שצריך לשבת עליו בכלא, כי המחבל בעצמו היה הורג אותו(בהסתמך על הכוונה שהייתה למחבל בעצם פעולתו).

נכון. דרך יעילה להפקת לקחים ולקביעת נורמה זו הדרך האוביאקטיבית וזה תפקידו של בימ"ש. בימ"ש נכנס גם לראש של האדם בנסיבות העניין ושוקל את הדברים.

אבל- אני מדברת בפורום, מה שאני מרגישה אני כותבת, אנחנו לא בבימש ואני לא נכנסתי מלכתחילה להיבט האוביאקטיבי ולא מעוניינת להיכנס לכובע הזה של מדיניות החוק כרגע, כי ברצוני להביע את דעתי האישית.

אני מדברת על הבחור עצמו! אם היית במקומו(ח"ו)-המחשבה על ההחלטה השיפוטית שנפסקה לו, כלא- זה מה שלא צודק! אפשר להרשיע ולגזור עונש אחר קל יותר.

אני כותבת אחרי לילה ללא שינה אז אני מתירה לעצמי לטעות באותיות .
מכל מקום, ובכלליות מוחלטת- החתימה שלך חשובה גם בהקשרים של הפקת לקחים. אם תראה את בימש העליון בירושלים אתה יכול להבחין בארכיטקטורה המעניינת שמטרתה לאפיין את מערכת המשפט המיוחלת. צורה עגולה בתקרה ובקירות, מה שמסמל מעגל, הרעיון הוא שמעגלים פינות וגם במקום של משפט יש להכניס גם חסד, ולא רק ריבוע אוביאקטיבי. האוביאקטיביות נתונה לצד נסיבות העניין הספציפיות לגופו של מקרה.












אמרתי כמה פעמיםצריך עיון
ברור לי שמבחינת האמת הוא לא צריך להכנס לכלא. הוא עבר על הנהלים אבל הבעיה היא בנהלים.
הפריע לי שמאדירים את הפעולה שלו, לזה התייחסתי כל הזמן.

בהפקת לקחים צריך להיות אובייקטיבים ולהגיד שזה לא מעשה חכם. בהתייחסות אליו אני מבין לגמרי מאיפה זה הגיע ודי מזדהה, לא אמרתי שהוא לא בסדר אלא שהוא טעה (טעות די הגיונית) וברור לי שהייס אליו צריך להיות סלחני.
אם כך- מסכימה.אופטימיות
(פשוט לא נראתה רגישות בדבריך ביחס אליו, אלא התייחסת להיבט האוביאקטיבי כל הזמן. מה שהותיר רושם שאתה רחוק מלחשוב על התנגדות לעונש. )
צריך עיון
עבר עריכה על ידי צריך עיון בתאריך י"ז באלול תשע"ז 12:49
(תודה על ההזדמנות לדיוק)
^^מור ולבונה
מסכן הוא מסכן, כי זו סיטואציה שיצא מכלל פרופורציה בגלל שהיא לא מתנהלת רק בין כותלי ביהמ"ש הצבאי.

אבל מכאן ועד לומר גיבור...לא יודעת.

הסטנדרט שלי הוא שונה להגדרה הזו.
מסכים איתך שזה עצובצריך עיון
א. אני באמת לא יודע בוודאות, אני משער על סמך הנתונים שיש לי
ב. ברור שהוא לא טועה באופן אוטומטי! יש לי שכל ובעזרתו אני מבין מה היה במקרה הספציפי שדנים עליו.

אם מחבל עומד מול מישהו ויכול לפגוע בו ברור שצריך לירות בו וכנראה שצה"ל יגבה מקרים כאלה.
אלאור ירה במחבל פצוע ששכב על הקרקע במשך כמה דקות וכנראה שלא היה עם סכין זמין, לא צריך הרבה גבורה בשביל זה וזו לא פעולה בטווח של שניות.

ברור שאני שופט מהצד, זו הדרך היעילה להפקת לקחים. אני לא שופט אותו אישית אלא מה אמורה להיות הפעולה הנכונה במצב כזה (לדעתי) ומקווה שאחרים יתנהגו ככה.

ותסתכלי שוב, כתוב להרגיש איתם, לא אותם...
קודם כל לא הוא מבקשהזדמנות

איזה מעשה גבורה הוא עשה? יש כאלו עשו יותר אבל הוא אמר דבר אנושי ופשוט "למחבל מגיע למות" מבחינת כמה אנשים זה חטא בלתי יכופר

לא הייתם בארץ באותו זמן? ניסו להציג אותו כפושע שפוגע "בערכי המוסר היהודי" אנשים שלא פתחו תנ"ך בחייהם פתאום הפכו למצפן יהודי

אף אחד כאן לא אמר שהוא עשה משהו נורא ואיוםצריך עיון
החיים הם לא שחור ולבן, זה שחשבתי שלא צריך לתרום לו לא משייך אותי ישר לאלה שתקפו אותו
לא התכוונתי אליךהזדמנות


מסכימה לגמרי+mp8
הוא לא רוצח אבל בטח לא גיבור.
בחור צעיר שפעל מהבטן.
לא להיסחף לשום כיוון.
זה דבר שההלכה מחייבת לעשותיוני
אם הוא לא היה עושה את זה, היה עובר על כמה וכמה מצוות עשה ולא תעשה.

מהבטן?! הוא הרג מחבל.. מזה משנה אם היה מנוטרל או לאאנונימית לרגע1

אתם שמים לב, למה שאתם אומרים?!

מה הבעיה בלחסל מחבל???? 

גם אם הוא לא גיבור - המענק יכול להציל חייםאמושית

כי חיילים שיעמדו בסיטואציות מסוכנות יחשבו פחות אם לירות או לא,

כשהם יודעים שיהיה להם גיבוי חזק מהעם (כולל פרס כספי) אם יישפטו.

לדעתי זו בעיקר החשיבות של המענק הזה.

יש בזה משהוצריך עיון
ועדיין, תרומה זה לא רק תמיכה במקרים עתידיים אלא יותר תמיכה בו
נכון שצריך לתמוך בוברגוע

ובאמת כמעט כל העם תומך בו, הוא ומשפחתו (וגם כל החיילים) יודעים את זה גם בלי הכסף הזה.

אולי גם הכסף הזה יכול לעזור עוד אבל אני חושב שיש פה הגזמה,

גייסו לו כבר מלא כסף גם בפרוייקט הזה וגם בפרוייקטים קודמים.

 

גם תרומה לעניים מצילה חיים, ותרומה לישיבה עוזרת ללימוד תורה.

לגבי גבורה.. זה עניין סובייקטיבימבקש אמונה

כבר נפסק כבית הלל שאומרים בחתונה "כלה נאה וחסודה" אפילו אם היא מכוערת.. ואין בזה שקר

כיון שהיא יפה בעיני החתן

 

גם פה, אולי בשבילך זה לא גבורה, אבל בשבילו זה כן...

דבר תורה בשם אחד הצדיקיםמבקש אמונה

כתוב בגמרא (מכות כב, ב) :כמה טיפשים אלו שקמים בפני ספר תורה, ולא קמים בפני אדם גדול (תלמיד חכם)

כי הם מפרשים את התורה, שהרי כתוב "ארבעים יכנו" והם אמרו שמכים 39

 

ונשאלת השאלה, למה לא הביאו ראיה מהפסוקים שלפני?  

על ספירת העומר כתוב "תספרו חמישים יום" והם פירשו שצריך לספור 49

 

 

אלא התשובה היא, להתפלפל בלימוד לעצמך זה לא חכמה..

אבל מי שמחפש דרכים להקל מצער של יהודי אחר זה אדם גדול

 

תעשו עם זה מה שבא לכם...

יפהברגוע

אבל בזה שאתה מחמיר בלתרום לו אתה מקל בלתרום לאחרים.

 

ולקרוא לו גיבור מוזיל את המושג למי שבאמת מגיע.

כולה 50 שקל...מבקש אמונה

מוכן להתערב שאתה מבזבז סכומים כאלה בלי לשים לב

 

וזה לא הולך לעניים...

חחח אני בייניש אז לא כ"כ..ברגוע

אני רק אומר שאם כבר רוצים לתרום כסף עדיף לתרום לדברים יותר חשובים.

חבל שזה מגיע לכסף וכבוד הלב נסגר.מבקש אמונה

פתאום מפריע שקוראים למישהו גיבור... כאילו אבא לא קורא לילד שלו גיבור על שטויות..

כאילו אתם מתרוצצים כל היום בין תרומה לתרומה..

 

תעשו טובה תגידו שקשה לכם להוציא כסף על יהודי אחר.. זה יתקבל יותר מתירוצים עלובים

סבבהברגוע


הנקודה היאמבקש אמונה

שלא הכרחתי אף אחד לתרום, ולא ביקשתי אישית מאף אחד..

לכן מי שלא רוצה, ניחא לא חייב.. 

 

אבל אם יש אנשים שזו המלחמה שלהם בעד עם ישראל,

למה לבלבל עם עוד דעות? זה סתם מחליש ומבלבל.. ובסוף לא עושים כלום

 

שכל אחד ישמור את דעותיו לעצמו.  

מחילה אם תקפתי בצורה לא יפה זה מתוך צער

 

 

 

 

אוקיברגוע

אני מחזיק מהאנשים פה בפורום שהם כן פועלים למען עמ"י, ותורמים צדקה בקביעות.

כתבת שלדעתך צריך לתרום לו, ואני כתבתי שלדעתי עדיף לתרום למקומות יותר טובים.

לא חושב שזה החליש פה מישהו.

 

ובנוסף יש את העניין שקראת לו גיבור, שזה קצת מפריע לי (מהסיבות שכבר כתבתי).

 

למה שכל אחד ישמור את דעותיו לעצמו?

בשביל מה יש פה פורום?

חבל שאתה תוקף במקום להבין שיש כאלה שחושבים אחרתצריך עיון
מפריע לי שמאדירים מעשה שלדעתי הוא טעות, זה יכול לגרום לאחרים לטעות גם כן ולעודד פעילות שאני מתנגד לה.

ב"ה אני משתדל לתרום יותר ממעשר ולא חסרים מקומות שאני בטוח שהם צריכים את זה יותר ממנו
פחות המבורגר אחד בחיים.. לא יקרה כלוםמבקש אמונה

מה שכן יכול לקרות זה שהפיגוע הבא ימנע יותר בקלות..

 

מצחיק

אתה אומר לי להבין שאחרים חושבים אחרת, אבל אתה לא מוכן לעזור למישהו שחושב אחרת ממך...  

למדתי עוד פרק במוסר.. תודה

אני רואה עשרות מקומות ואנשים שצריכים עזרה בחודשצריך עיון
אם על כל אחד אני אגיד 'פחות המבורגר בחיים' תוך שנה לא ישאר לי שקל.
יש לנו הגדרות כמה צריך לתת, לא פחות ממעשר ולא יותר מחמישית (ככלל, יש יוצאי דופן).
עכשיו יש לי סכום כלשהו לתרום אז הגיוני שאני אעדיף לתרום לכאלה שאני מזדהה איתם, לא?
אם כל מה שחשוב לי היה מסודר כלכלית הייתי מתחיל להתרחב לכאלה שאני פחות מסכים איתם (כל עוד לדעתי זה לא מזיק).
הוא עבר על איסור כלשהו לפי התורה? אם זה לא מצווה..מבקש אמונה


למה מצווה? איזו מצווה?צריך עיון
גם אני לא עברתי על איסור, להעביר לך את הפרטים של החשבון שלי?

גם לתרום למכינה בעלי זה מצווה ובכל זאת לא תרמתי לקמפיין שהיה אתמול, חלק מהעניין של צדקה זה שאני בוחר למי לתת
עזוב את זה כרגע..מבקש אמונה

אמרת שאתה מתנגד לפעילות הזאת.. איזה איסור הוא עשה?

לא אמרתי שהוא עשה איסורצריך עיון
נכון שלפי ההלכה מגיע למחבל למות, אבל יש גם חוקים של המדינה ולדעתי צריך לציית להם חוץ ממצבי קיצון.
אז אתה אומר שחוקי התורה נדחים מפני חוקי המדינה?מבקש אמונה


בפועל גם אתה מתנהג ככהצריך עיון
יש לנו מצווה לכבוש את הארץ, למה אתה לא תופס נשק ויוצא ליריחו/שכם/רמאללה?

להרוג אויבים ולכבוש את הארץ הן מצוות כלליות, לא על כל פרט בפני עצמו
להציל חיים זה על כל פרט בפני עצמו.. אל תתחמקמבקש אמונה

(לגבי השאלה, אני לא בקיא בהלכה הזאת, ומן הסתם זה לא ילך, כי אני לא סופר-מן..

אבל אם אני עובר על התורה זה לא מתיר לאחרים)

 

החיים של מי היו בסכנה?צריך עיון
המחבל כבר שכב פצוע וכנראה בלי נשק
כי כתוב 'וחי בהם'יוני
ויחסלו אותך לפני שתנסה לעשות משהו
או יענו אותך במרתפי שבכ
סבבה, סברה הגיוניתצריך עיון
והרב מוצפי אומר שצריך להרוג מחבל מנוטרלמבקש אמונה

אז מה רצית להגיד בזה?   

לאע *צריך* אלא *חייב*. מי שאומר אחרת מוכן לקחת אחריות עלהדוכס מירוסלב

הקורבנות הבאים שלו?

שאל את הרב מלמדצריך עיון
למה שהוא יענה לי? אולי אני שתול של השב"כ?הדוכס מירוסלב

רק לאחרונה נחשף שהיה אברך במכון מאיר כזה...

שמת לב שהרב הביא שם שמדין תורה חייב להרוג אותו..?הדוכס מירוסלב


מוזר לי ההמשךהדוכס מירוסלב

שהוא אומר שמדינא דמלכותא לא הורגים. זה ממש נגד התורה ובפיקוח נפש.

נראה לי שאלה שורות שהוכנסו כדי שהרב שליט"א לא יגיע לחדרי חקירות...

כנראה הוא חושב שזה לא פיקוח נפשצריך עיון
הוא יכל גם להתחמק באלגנטיות, זה ספר שהוא בחר להוציא
הוא כותב במפורש שזה מדין "מורידין ולא מעלין"הדוכס מירוסלב

שזה דין שאומר שהורגים את מי שהוא תקלה לעם ישראל (קרי פיקוח נפש רוחני או גופני)

גם לי זה היה מוזרברגוע

כי הרב מלמד כן כותב שצריך לסרב פקודה בפינויים.

 

אולי צריך להבין יותר את הדין של "מורידים ולא מעלים",

שזה לא חובה להרוג אותו.

עונהרק שמחה#
א. מורידין ולא מורידין זה לא להרוג. זה להמנע מלציל.
ב. מי שמכיר את הרב מלמד יודע שהוא לא חושש לכתוב מה שהוא מאמין.

לפי זה הרב מלמד פוסק שאין זה סותר דברי תורה, ועל כן דינא דמלכותא דינא.
אני יודע שהרב מלמד כותב מה שהוא חושבברגוע

לגבי א. צריך לברר יותר, כי הלשון של הרב היא:

"אין ספק שמחבל שבא לרצוח יהודים באמצע הרחוב, נכנס לדרגת הרשעות הגבוהה, שעליה נאמר בתלמוד: "מורידין ולא מעלין", כלומר, אם אפשר להורגו, צריך לעשות זאת. ולפחות אין לעזור לו ולהצילו. ואמנם "דינא דמלכותא דינא", וכיוון שאסור על פי החוק להרוג מחבל שכבר לא נשקפת ממנו סכנה, אסור להורגו."

אתה טועה. "לא מורידין ולא מעלין" זה כמו שכתבת בא.הדוכס מירוסלב

זה כתוב במפורש בדברי הרב בקישור ששמת.

מורידין - משתדלים להוריד אותו לבור בכל אפשרות שיש.

 

"ואם אכן לא נשקפת יותר שום סכנה מן המחבל, עדיין יש לברר האם צריך להתערב כדי להציל את המחבל. בתלמוד (ע"ז כו, ב) נאמר, שאת הרשעים הגדולים, שונאי ישראל, "מורידין ולא מעלין". כלומר,  כשאפשר, משתדלים לגרום למותם. ואת הרשעים הפחותים מהם, ולא ניכנס כעת להגדרה המדויקת שלהם, "אין מורידין אבל גם לא מעלין"."

ממה שזכור ליצריך עיון
מורידין זה רק אם יש אפשרות סבירה, כאן כשהחוק אוסר עליך זה אחרת
מה שייך החוק? הוא דיבר על המושג עצמו והוא טעה בהבנה שלוהדוכס מירוסלב


עדיין, זה הדין במקורוהדוכס מירוסלב

זה שהחוק אוסר ואף אחד לא יסבך את עצמו בשביל איזה רשע, לא אומר שהדין נעקר ממקומו. נכון?

ברור שמגיע למחבל למותצריך עיון
השאלה אם יש חיוב להרוג אותו גם במחיר אישי, נראה לי שלא
מה הקשר למחיר אישי?הדוכס מירוסלב

ההלכה היא שמורידין ולא מעלים.

הבחור למעלה אמר שזה לא אומר שצריך להרוג אותו (בשום מחיר).

וזה לא נכון

עדיין, לא יודע מה הדין שםהדוכס מירוסלב

אבל לא נכנסו לנקודה הזאת, ואני מניח, מהמותן, שלכל הפחות לבית דין יש חיוב כזה.

מה הכוונה מקרי קיצון?ברגוע

אתה גם אומר לא לסרב פקודה בפינויים?

לא דומהצריך עיון
כשאתה לא הורג מחבל אתה לא מקיים מצווה שמוטלת על הציבור, במקרה כזה עדיף לציית לחוקי המדינה. לפנות יהודים ח"ו זה לקום ולעשות מעשה אסור, את זה לא עושים.
(וזה מקרי קיצון כי בפועל זה כמעט לא קורה)
נכון שיש הבדלברגוע

אבל אני חושב שבלהרוג מחבל (גם אם הוא מנוטרל)

יש מצווה של "לא תעמוד על דם רעך" שהיא מוטלת עלייך ולא על הציבור.

למה? את מי הוא מסכן עכשיו?צריך עיון
יכולה להיות ממנו סכנה עתידית, לא נראה לי שזה מספיק בשביל לחייב
...ברגוע

א. היו מקרים של מחבל שכבר ניטרלו שקם אח"כ וניסה להמשיך להרוג (כמו במקרה בנווה צוף).

 

ב. אולי זה באמת לא חובה.  ראיתי עכשיו שהרבנים חלוקים בעניין האם צריך להרוג מחבל מנוטרל.

....צריך עיון
א. זו שאלה אם הוא באמת מנוטרל, ותמיד כדאי להזהר
ב. הביאו כאן את הרב מלמד, לא ראיתי רב שפוסק למעשה שצריך להרוג
.....ברגוע

הרב מלמד כן כתב שם: "ברור שכל זמן שנשקפת סכנה מן המחבל, ואפילו ספק קל של סכנה, יש על המחבל דין של רודף. דהיינו מצווה על כל אדם להציל את הנרדפים על ידי פגיעה ברודף."

 

וגם יש פסקים של הרב שמואל אליהו והרב מוצפי

הרב אליהו: אסור להשאיר מחבל בחיים

 

הרב מוצפי על הרב סתיו: 'ה' יצילנו ממנו ומשכמותו' -

אבל לא היה ספק קלאלגאוי
המחבל היה מנוטרל לחלוטין ואלאור ידע את זה.
עובדה שאחרי זה בשלב המשפט הוא ניסה לשקר כמה פעמים בנסיון להוכיח שהיתה.
יכול להיותברגוע

דיברנו פה גם באופן כללי.

תקרא לו גיבור עד מחר, אין לי בעיה עם זה+mp8
רק לא הבנתי בשביל מה המגבית.
הוא יגור ברחוב?
לא יהיה לו ממה לחיות?
הוא ירעב ללחם!?

אני נותנת סכומים יפים לצדקה ולא רואה בהוצאה הספציפית הזו שום ערך.
כתבתי למעלה מה זה יעזורמבקש אמונה
להרבה אנשים כסף יכול לעזור+mp8
אפילו לי.

זה שעלה לכותרות בגלל שיקול דעת מוטל בספק- לא אומר שצריך לתת לו כסף.
העליה לכותרות עלולה לגרום לחולשה אצל אחריםמבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך י"ז באלול תשע"ז 17:14

אבל לא פניתי לאף אחד אישית.. גם לא אליך.

לא חייבים להגיב אם לא רוצים להצטרף... 

 

 

ברגע שפירסמת משהו מותר לכולם להגיב גם אם הם חושבים הפוךצריך עיון
גם אם יש סיכוי שדופקים מישהו אחר בדרך?מבקש אמונה


אני לא דופק אף אחדצריך עיון
אני חושב שבאמת לא צריך לתרום לו סכום הזוי כזה
תבין..מבקש אמונה

א. זה אולי סכום ענק, אבל כל אחד מביא קצת.

נשמע שמפריע לך שמישהו אחר מרוויח?

 

ב. כבר כתבתי במה זה יכול לעזור...

 

אז אתם לא חושבים שהוא גיבור, ואתם לא חושבים שמגיע לו

אבל אתם לא בטוחים נכון?  

 

אז למה לכתוב ואולי למנוע טוב ממישהו אחר?

אולי בסוף תגלה שאתה טועה.. אתה תוכל להחזיר את הגלגל לאחור?

@ברגוע! זה מופנה גם אליך

לא מפריע לי שהוא מרוויחברגוע

מפריע לי שאנשים תורמים לו במקום למקומות יותר חשובים.

וגם מפריע קצת שמוזילים את המושג גיבור.

 

בעולם הזה אף פעם א"א לדעת ב 100% שאנחנו צודקים,

אבל ה' נתן לנו שכל וציווה עלינו לפעול לפיו.

 

ואולי אתה טועה?

איך תחזיר לאחור את הגלגל של כל התרומות?

טוב, תגובה אחרונה לדיון הזהמבקש אמונה

לגבי התרומות,  

כל אחד מפרסם צרה כלשהי שיתרמו והוא לא אמור להוסיף בכוכבית שאולי הוא פחות חשוב ממישהו אחר -  כל אחד אמור לעשות חושבים לעצמו

כך שאין לי מה להחזיר אחורה שום גלגל...  

לעומת פרסום דעה שהמקרה הנ"ל פחות חשוב, שיש מצב שזה גרם נזק.

 

אבל אני אעזוב אתכם...

רק אני מקווה שלפחות תהיו ישרים, שאם לכם, או לחברים הטובים שלכם, או לילדים שלכם

יגידו מחמאות שאולי מוגזמות, אתם תקפצו למחות.

 

בזה הסתיים הדיון כי אין לי כוח יותר.   יום טוב

אני רק יענהברגוע

ברור שאם זה לא צורך חשוב שלא יפרסם בכלל, או שיעצור בסכום מסויים.

ואם אנשים בזבזו שם כסף במקום במקומות אחרים יש מה להחזיר אחורה.

 

גם אני מקווה,

ואם זה הדבר הנכון אז לפחות עכשיו נאמר אותו, אז מה אם במקרה אחר אולי לא נצליח לעמוד בניסיון?

אתה מבין את הגישה שלך?מבקש אמונה

המצאת הלכה, כי לא בטוח שזה נכון למחות..(תביא מקור אחד שצריך.. כנראה שאין)

 

אבל כשזה מדובר ביהודי אחר, נקיים אותה.  מה שבטוח...

לא הבנתי את הנקודה שלךברגוע

ואתה כל פעם חוזר לזה שאני כאילו נגדו.

הסברתי כבר שכל מה שכתבתי זה לא להרע לו, אלא לעזור לאחרים שיותר זקוקים.

 

להבדיל זה כמו שתגיד, למה להתנגד לשחרור 1000 מחבלים על גלעד שליט?

מה מפריע לך שמשחררים אותו?

דיברתי על השורה האחרונה לגבי המחמאות.מבקש אמונה


אוקיברגוע

לא הבנתי מה הבעייה.

אני חושב שככה צריך לנהוג אז אני משתדל לקיים.

אולי כשזה יהיה אישי אני לא יהיה אובייקטיבי וינהג באופן לא נכון.

אז כל עוד אתה לא בטוח תיישם את זה רק על עצמך.מבקש אמונה

כי מאד יתכן שאתה עובר על בין אדם לחברו. 

אבל אני כן בטוחברגוע


לפי מה? תביא מקור שאתה צודק..מבקש אמונה


תביא מקור שאני טועה..ברגוע

ברור שלא כתוב בשו"ע- "אל תקראו לאלאור עזריה גיבור".

 

מיציתי את הדיון

אני לא צריך.מבקש אמונהאחרונה

ואתה מוזמן להפסיק להמציא הלכות מספק ולעבור על "ואהבת לרעך כמוך" 

תודה

אתה לא מבין אותיצריך עיון
נכון שכל אחד נותן קצת, אבל כל הקצת הזה יכול להצטבר להרבה שעושה דברים יותר טובים.

כתבת במה זה יעזור, לדעתי זה יכול גם להזיק ולכן זה *לא טוב* להאדיר אותו בצורה מוגזמת.

לדעתי לא רק שהוא לא גיבור אלא הוא עשה טעות ולכן אני חושב שלא מגיע לו ואין לי בעיה לומר את דעתי ולעמוד מאחוריה.
ההבדל בין חושב לבטוח בנושא הזה הוא בעיקר סמנטי, לדעתי אני צודק.

בכל צעד שאנחנו עושים אנחנו יכולים לטעות, אבל אי אפשר להשתתק מזה.
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

אולי יעניין אותך