מה אומרים לחברה טובה שרוצה ללכת לצבא?נקיק ניסתר


תלוי למה בצבא..א"י השלמהה

אבל נראלי שפשוט להסביר לה מה התורה אומרת על זה..

וגם להגיד לה שזה יחסית הרבה פחות תורם למדינה כאילו שבנות נמצאות בא..

וזה גם לא יפה!!!!! סורי אבל מדים לבנותתת מטורלל

אבל אם נגיד היא רוצה להיות סתם פקידה יעני משו מעפן כזה לא יודעת אם כדאי להתווכח איתה עלזה.

וגם שתשאל רב תתייעץ איתו..

מה התורה אומרת?מאיר.

אני מכיר נניח את הרמב"ם שאומר את זה:

 

"ואחר שחוזרין כל החוזרין מעורכי המלחמה מתקנין את המערכות ופוקדים שרי צבאות בראש העם ומעמידין מאחור כל מערכה ומערכה שוטרים חזקים ועזים וכשילין של ברזל בידיהם הרוצה לחזור מן המלחמה הרשות בידן לחתוך את שוקו שתחלת נפילה ניסה בד"א שמחזירין אנשים אלו מעורכי המלחמה במלחמת הרשות אבל במלחמת מצוה הכל יוצאין ואפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה."

 

והדברים מופיעים גם במסכת סוטה בגמרא:

בד"א במלחמות הרשות אבל במלחמות מצוה הכל יוצאין אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה אמר רבי יהודה במה דברים אמורים במלחמות מצוה אבל במלחמות חובה הכל יוצאין אפי' חתן מחדרו וכלה מחופתה:

 

עד כמה שאני מבין יש שתי בעיות טכניות עם גיוס נשים, האחת היא' כלי גבר על אישה' כלומר לא ילבש והשניה היא בעית ערבוב בין המינים. נותר לי רק לתהות האם זה באמת כלי גבר על אישה, אני חושב שהתשובה היא לא: א. הצבא מספק חצאיות למי שרוצה. ב. אני לא בטוח עד כמה היום מכנסיים הם כלי גבר. 

הבעיה השניה היא בעית ערבוב בין המינים וזו באמת בעיה אבל אם זו הבעיה אז גם לעשות שירות במקום עם גברים עלול להיות בעייתי ולעבוד עם גברים זה בעייתי, וללכת למפגש פורום ופסיפס זה בעייתי אבל הדבר הפשוט הוא שגם בצה"ל אפשר להישמר מערבוב מוגזם בין המינים למי שרוצה בכך. וזהו.

מה התורה שלך אומרת?

המסכת כלה (כמדומני) שציטטת לא מסובר בשום מקום כמו שאתה רוצההדוכס מירוסלב

להגיד פרט למנחת חינוך שהוא דעה יחידאה.

לכן זה אסור מכל וכל ואף אחד מגדולי ישראל לא סובר ככה להלכה.

לא אמרתי שום דבר ממה שאתה אמרתמאיר.

הרמב"ם הוא מספיק גדול ישראל.
אם תרצה מקור של גדול ישראל שאמר את זה בפירוש אז הרצי"ה כתב את זה בבניין הבית עמוד 55

 

הרמב"ם לא כתב שאישה יוצאת למלחמה ואף אחד לא הבין ככההדוכס מירוסלב

ואתה מוזמן להראות לי צילום של דברי הרצי"ה שבהם הוא כותב שאישה צריכה ללכת להלחם במלחמת מצווה

הרמב"ם כתב את זה...הלכות מלכים ד זמאיר.

אתה רוצה להגיד שהרדב"ז לא פירש ככה?

 

הרדב"ז לא כתב שהיא נלחמת. אל תמציא.הדוכס מירוסלב

ישבתי על הסוגיה הזאת בגלל עיוות שהיה פעם בויקיפדיה, וזה תוקן.

המנחת חינוך הוא היחיד בעולם שכותב שאישה נלחמת בפועל במלחמת מצווה. וגם בדבריו אפשר להבין אחרת מסתירה בין מה שכתב שם למקום אחר.

אמרתי שהרדב"ז לא מפרש כמו שכתבתימאיר.

אתה יותר חושב איפה לתקוף מאשר חושב מה אנשים אומרים לך.

 

זה הפשט ברמב"ם וגם המנחת חינוך אומר את זה, וגם זה הפשט בגמרא בסוטה. 

 

חוץ מזה אתן לך טיפ כי אני מבין שאתה איש עם יותר נרווים מבן אדם לחברו, תלמד להתבטא כלפי דעות שונות, בטח כשהם מבוססות, לתקוף ולירות לכל כיוון זה לא יעיל. אני לא מתלהב מזה שאתה תוקפן.

בת לא נלחמת, אך היא בהחלט "תומכת לחימה"על במותיך
שלישות, מודיעין, לוגיסטיקה, קשר, תצפית, חינוך, דוברות ועוד.
גם זה רק דעה אחתהדוכס מירוסלב


התורה שלי אומרת כך:יוסאריאן

'כלי גבר' -לא מדובר על מכנסיים אלא על חרב\רובה.

'כלה מחופתה' -ודאי שאין מדובר על לחימה בפועל אלא סיוע בלבד.

עירבוב בין המינים? אין חיה כזאת, שיוצאים לעבוד ונתקלים בזה הרי זה כורח גמור,

להכריח את עצמך ולהכנס לכך בכח? למה?

יפה מאוד דווקאפעמיים חי
שיהיה לה הרבה יותר טוב בשירות הלאומי. הן מבחינה אישית/נפש חיה.
תעסוקתית/דתית/אישית (+נשית)
שתעשה מה שטוב לה. תפקידך כחברה הוא להיות חברהמישהי=)
לא להיות אמא או מדריכה
^ כן שווה בכל זאת להציג לה בעדינות מה את חושבתמתן תורה
^^^^^^^^^ מדויקיאירוש
אולי בכל זאת לומר לה מה דעתך בעדינות כמו ש@מתן@מתן תורה כתב
יפה כתבתעל במותיך
יש מלא בעיות גם בלי קשר לרק בנותהדוכס מירוסלב


גם בחיים יש מלא בעיות. גם בשוק העבודה יש חילוניםעל במותיך
אז מה?
זה היתר? בגלל שיש בעיות במקומות אחרים?הדוכס מירוסלב

אם יש בעיה במקום העבודה, צריך למצוא מקום שאין

ממש לא כדאי, מנסיון אישי.Daniel379898

כעתודאי, יצאתי עם עודאית המשרתת בקריה עם גברים, וזה יוצר המווון בעיות...

ישנם טיולים מהצבא שדורש מהם להישאר יחד ליומיים בדרך כלל ומתחברים יחד בקורס קצינים וכו'... הצעות ליציאות לא מתאימות מגיעות מהחבר'ה החילונים שלא כ"כ מבינים מבחינה דתית וזה דרש ממני המון אנרגיות.

אני לא הייתי מעוניין לקשר שכזה ואין ספק שאני אחשוב כמה פעמים לצאת עם בחורה כזו.

באופן כללי אני מאוכזב לעצמי מהגברים הדתיים המשרתים בצבא,אין ספק שלרוב יש התרחקות מהדת באופן חד וחלק.

אני מגיע מהמרכז האקדמי לב ושמו לנו דגש איך בין היתר להתמודד עם תפקידים בצבא.

אני אישית איימתי לסירוב פקודה כשזה היה תפקיד ממש בעייתי מבחינה הלכתית וזה מה שהכי חשוב לי, לא משנה איך בצבא במדינה יהודית יקבלו את זה, הבית היהודי נשמר בדבקות בכל יהודי העולם לדורותם ובפרט מאבותיי מתימן אף שחיו בין גויים ואין שום סיבה,חשובה שתהיה, שאני לא אלחם על עקרונות הקדושה בארץ הקודש.

המון אושר והצלחה בעז"ה.

יש הבדל בין "נשים בקרבי" ל"נשים בצבא"על במותיך
בתקופתי עמדתי בקשר דרך מערכת הקשר עם סמב"ציות ומפענחות תצ"א - עבודות משמעותיות בסביבה כמעט לגמרי נשית.

אשה בטנק? בפירוש לא.
אשה בשלישות ובתמיכת לחימה? מצווה גדולה.
איך אתם חולים על להמציא מצוות ולעוות את ההלכה. זה לא יאמןהדוכס מירוסלב

יש מספיק בעיות לנשים בצבא גם בלי קשר לשום ערבוב עם גברים, ככה שלהגיד "מצווה גדולה" זה נורא ואיום.

התורה לא ניתנה לנו כדי שנמציא בה חידושים שלא נאמרו.

מי זה "אתם?"על במותיך
אתה ועוד כמה אנשים שהמציאו פה חידושים שלא נאמרו למשה בסיניהדוכס מירוסלב


כבודו רב?על במותיך
רב גדולהדוכס מירוסלב

כלומר אני רב עם אנשים ואני שמן ליקוק

LOL אתה בסדר אתהעל במותיך
בקיצור, לך לא מתאים נשים בצבא. אז אל תתחתן עם חיילת ואת בנותיך אל תשלח לצבא. אבל חבל לשלול באופן גורף. אדרבא, שיפסיקו לפסול שידוכים על ימין ועל שמאל כאן והעולם יהיה קצת יותר טוב.
אין אף פוסק שמתיר גיוס נשים לצבא... בטח לא בצה"ל במתכונתוהדוכס מירוסלב


חידוש: לא כל אחד שמלמד תורה הוא רב, ולא כל רב הוא פוסקהדוכס מירוסלב

ואין שום פוסק שהתיר את זה, (ואין צריך לומר מגדולי הדור).

זה לא דעת תורהבר מוח

בס"ד 

 

רב ששולח בחורות לצבא לכתחילה

אינו אלא טועה גדול ואכמ"ל כיוון שאני 

לא רוצה להשמיץ פה. 

להגיד לה "בהצלחה ושירות מועיל"על במותיך
אסור לחזק ידי עוברי עברה.י.


בהצלחה!נורופן.
הדעות שלך הן שלך.
שלה הן שלה.
כל עוד היא לא כופרת, מותר לה לעבוד את ה' מתוך ההשתדלות האישית שלה.

ברור שיש נכון ולא נכון
אבל אין פה אמת אחת ברורה כל כך, בטח שלא גורפת.
ואם היא כופרת?מאיר.

הדעות שלך הן שלך ושלה הן שלה?
ואם היא רוצה לעבוד את ה' על ידי אכילת חזיר בכיפור תוך כדי ביצוע אקטים מיניים?

 

יש אמת אחת והיא ברורה, ייתכן ואנחנו רוצים להתכחש לה או לשים לה גדרים או שאנחנו לא יודעים מהי...

#עד_מתי_פוסטמודרניזם

אויש נו באמת.נורופן.
אפשר להפסיק עם המילה הזאת בכל פינה?!

פוסט מודרניזם אעלק.
פשוט די!
בוודאי שצריך לדעת להזהר מדברי שקר. אבל 70 פנים לתורה, ואתה לא זה שיגיד לה מה לעשות. הרב כן, למשל.
אני לא אגיד לה כלום שתעשה מה שתרצהמאיר.
אני גם חושב שאמירה גורפת כמו שהצגת היא אמירה מסוכנת
כתוב במפורשבר מוח

בס"ד

"כל המגלה פנים בתורה שלא כהלכה אין לו חלק לעולם הבא" ח"ו.

אני נגד כל העיקרון שנכתב פה בתגובההדוכס מירוסלב

יש דין ערבות ומצוות תוכחה.

והרבה אנשים שעבדו את ה' מתוך "ההשתדלות האישית" שלהם בסוף יצאו גנבים, שופכי דמים וכו'.

די עם הדיבורי יצר הרע האלה.

די עם דיבורי הקנאות האלה...נורופן.
מי שם אותך כדי לאבחן מה הוא יצר הרע אצלי?

לא כולם צריכים להיות כמוך,
זה לא אומר שהם טועים.
וזה לא אומר שכולם צודקים!!!!!!!(!!!)

זה אומר שאתה בן אדם,
והיא גם,
ואתה לא יותר חכם ממנה,
ושהיא צריכה ללכת לשאול את הבן אדם שראוי לשאול, כי היא הולכת לפי דרכה של תורה (אני מקווה). לא לפי דרכו האישית של פלוני מפונפן.

כל אחד מאיתנו קיבל תפקיד אחר בעולם הזה,
לא כולנו צריכים לעבור באותה הדרך ולמלא משבצות בחיים. אפשר לנשום עמוק.
אויש נו. אם תקראי לשמירה על ההלכה קנאות, זה לא יוריד מערךהדוכס מירוסלב

התורה.

בהצלחה עם הגישה הזונורופן.
ככה כולם ירצו לחזור בתשובה.
חח כאילו הם עושים לי טובה הדוכס מירוסלב


אתה רציני?יוסאריאן

אתה רודף אחרי אנשים שיחזרו בתשובה? 

וחוצמזה, כשאדם חוזר בתשובה הכי מגעילים אותו החפיפניקים

למיניהם, יש לנו תורה ופוסקים שלאורם אנו הולכים, חידש לך המפונפן

שאין פוסק שמתיר זאת?? מה הפילפולים? -את יראת ה'? -איסור גמור 

לשרת בצבא.

זה איסור גמור. לכו תלמדו כברהדוכס מירוסלב


אין שום סיבה להתירבר מוח

בס"ד

את המכשול הזה, אי אפשר 

צבא של בנים וצבא של בנותף

ואי אפשר לשים בנות בלי שיתערבבו

לא נראה לי שיש פה מה לדון...נורופן.
פשוט לא מסכימה..
פשוט לא מסכימה..יוסאריאן

זה לא דיון של הסכמות, זה עניין של הלכה -מותר או אסור, ואין פוסק 

שמתיר (גם לא בקרבי..)

תודה רבי,נורופן.
אני אמשיך לבוא לאינטרנט לשאול אנשים שאין לי מושג מי הם שאלות הלכתיות.
זה בטוח מה שה' רוצה ממני.
זה ממש נראה ששאלת רב חחהדוכס מירוסלב


שיהיה לה בהצלחהיחידי
ושתשמור על עצמה.
כמה סיבותהננב

פטישמה פתאום התורה לא מרשה

חושב האם זה מתאים לך

וישנם עוד סיבות שונות שאפשר להגיד לה

תגידי לה שרק עכשיו התפרסם שאחת משש בנות דיווחו על הטרדהי.

מינית בצבא.  וזה בלי אלו שלא היו מוכנות להודות שהטרידו אותן.  

תגידי לה שיש הלכה ויש דין אחרי 120, ושתחפש מצוות ולא להרוס לעם ישראל בצבא בין גברים חילונים בני 18.

רק גם תגידי לה שבאזרחות המספר לא שונה בהרבהאלגאוי
ובניגוד לצהל, באזרחות הרבה פעמים אין איך לטפל בזה. שתישאר בבית ותתחבא.
איפה היראת שמים בתגובה שלך? כן, גם תגידי לה שמחוץ לצבא יש להי.

להזהר, ושלא תזיק לעם ישראל בצבא. 

מה הקשר ליראת שמים עכשיו?אלגאוי
אתה הבאת טיעון מטומטם. אני הדגמתי לך למה הוא מטומטם. הסוף. יש המון טיעונים מוצלחים נגד גיוס נשים, הטרדות מיניות זה לא אחד מהן.
דעה מניסיון אישי ועוד רעיון חשוב מהתורהמדבר שור

שלום 
היום אני מילואימניק שנמצא די הרבה במערכת הצבאית ורואה את התהליך בהקשרים האלה. 
הרעיון עצמו של לתרום וזה הוא נהדר ומלהיב ביותר, במיוחד בגיל הנערות ... 
הבעייה שהרבה פעמים קורה להגיע לתפקידים יבשים ממש ואז מה שהיה משם לא נראה מפה ... 
ונגיד ואנו אומרים , ' אני לא מנהל את התפקידים, באתי לתרום איפה שיש ' --- נהדר 
קורה המון מצבים בהם בחורה יכולה ממש להיכלא למצבים שיהיו לה מאוד לא נוחים, 
פיסית, צניעותית ונפשית .. 
לא סתם מחתימים בנות היום שהן לא יתלוננו בעתיד על בעיות בפוריות .... 
בהרבה מצבים כאלו יהיה לבחורה המסכנה שבאה עם המון מוטיבציה וכעבור כמה חודשים היא די שבורה, לצאת מהמקומות האלו .... והשריטות בנפש, בחספוס והפגיעות הגופניות זה משהוא שקשה לרכך אח"כ ... 
רק מעלה את זה מדברים שפגשתי. 
לפגוש בחורות מחוספסות שמדברות ממש כמו גבר זאת לא חוויה גדולה. 
************************************************************************************************
רעיון מהתורה -- המראות הצובאות ! 
גברי ישראל נמצאים במצב שהעבודה נהיית קשה יותר ... ויותר ... עד למצב שכבר ישנים בשדה ... 
נשות ישראל מתקנות לעצמן מראות ויוצאות לפתות את גברי ישראל וכך שומרות על הבית! 
שומרות שהגבר שלהן ימשיך ויהיה קשור לבית ולא תהיה התפרקות של האבן בניין הכי יסודית בעם. 
הנשים לא הציעו ללכת הן לבנות לבנים ... למה ? כי מי ישאר בבית? מי ישמור על הבית? 
זאת גדולה להבין את זה! הן לא הולכות מבחירה ! לא קטנות קומה. מגובה קומתן הן לא הולכות. 
כי יש עיקר וטפל . והעיקר זה הבית . 
ובעיות החולפות הן חולפות ... ואם יבואו עוד, גם הן יחלפו . והבית בע"ה ישאר עומד איתן! 
אותן מראות הרכיבו את הכיור , המקום בו הכהנים נוטלים ידיים!
המקום בו יש בירור של פרשת סוטה . 
הקב"ה מנציח את העמדה הנפשית הזו של נשות ישראל באחד המקומות המרכזיים במקדש!
נשות ישראל, האמאות שלנו השאירו לנו צוואה !
לשמור על בניין הבית מכל משמר ! 
והיום שבתים רבים קורסים ועוד לא פחות גרוע, המון בתים לא מצליחים לקום!!!!
כמה רווקות מאוחרת יש היום.... כמה עוד דמעות נשפוך על זה ????
אנו נקראים להצלה  ממש. לשמור על הבית . ולא לפגוע בהקמתו העדינה ...
בגיל 18 קצת קשה לקלוט את זה אולי אבל חייבי לנסות להשמיע ...
בהצלחה!   

נהניתי לקראנפש חיה.
רק הערהאלגאוי
כל מה שכתבת נוגע לבנות בלוחמה. הכותבת כנראה לא דיברה על בנות בלוחמה. אז....
אתה מסית לעבור על דברי חכמים. אתה תהיה אחראי אם היאי.

תדרדר בצבא, או שאתה רק טוב בלתת עצות מהמקלדת?

אני מסית ללא להיות בור.אלגאוי
אתה רוצה להתווכח על גיוס נשים? אני מוכן. אני אפילו כנראה אסכים איתך יותר ממה שאתה חושב. אבל תעשה את זה עם קשר למציאות, לא עם אוסף של הנחות מטומטמות (רוב הבנות, לדוגמא, לא בקרבי) טוענות מטופשות אף יותר.
להוריד להבות ! אנו בחודש הרחמים והסליחותמדבר שור

הדיונים האלו הם מורכבים מאוד ! 
ולכן 
לא ההיתי מציע לאף אחד לצאת עם בולדוזר עכשיו מהבית ... למי שיש אחד כזה .. 
הנתונים היום הם כאלו שחסר כח אדם בצבא . 
חוסר כח האדם הזה מורכב מהמון סיבות מורכבות מאוד. 
כמו כן חסר כח אדם לוחם, ויותר מזה חסר כח אדם איכותי לוחם. 
החברה שלנו עוברת שינוי גדול בשנים האחרונות מבחינת אידיאלים . 
חברות מסויימות ואזורי ארץ שפעם היו מלאים בשאיפות אידיאליסטיות, קצת נחלשות בזה 
וחברות אחרות וחבלי ארץ שונים מתעצמות בזה 
ואנא מכם לא להתחיל לנקוב פה בניחושים , לא לקטרג באנו . 
ובטח שלא לקטרג על בניו של הקדוש ברוך הוא . 
פשוט צריך להסתכל רחב ולהבין שהחברה עוברת שינוי . שינוי גדול מאוד! 
בתוך השינוי הזה כמה סדרים חדשים יצטרכו לנהוג ... 
זה יהיה פשוט לבנות חברה אלוקית שכל הזמן קיימים אילוצים שאנו מכירים אותם? 
לא ! 
אז מה ? 
לא באנו לחוות דעה כל הזמן על תהליכי הגאולה ! 
שזה היום עניין שהוא לגמרי באופנה היום ואותי הוא מתיש כבר ! 
אפשר להתחיל לשחרר את זה , זה לא עוזר לאף אחד ואחת. 
"שמענו אותך, מה אתה מציע? " 
קטונתי מלהציע וקטונתי מלדעת פתרון או לחרוץ דעה ואז להניע את הבולדוזר ... במידה ויהיה לי אחד כזה באזור ... 
צריך להתחיל להיות עסוקים בשאלה, איפה אפשר לתרום? איפה אפשר לחזק , מאיפה מקבלים כח לחזק את האידיאלים .  מה האידיאלים בכלל?  
לחזור לכוון את האוזן לקול האלוקי שמוסר לנו בכל דור משימות חדשות ולהחליט, אני עבד של הקדוש ברוך הוא . יש משימה? אני שליח! 
אני נכנס תחת האלונקה . 
להיפרד מעט מהשיח הקוטבי שרק עסוק בהאם אתה בעד או נגד ולהתחיל להבין את המורכבות ... 
בהצלחה ! 

אחי, אתה נשמע כמו בן אדם נורא נחמדאלגאוי
רק כל הנאום הזה היה קצת... לא קשור לוויכוח
אח שלי!! יכול להיות שאני לא הכי מרוכזמדבר שור

אבל בכל מקרה חשוב להשמיע את הדברים האלה בימינו ... 
בהצלחה רבה רבה !! 

תודה!אלגאוי
לעניות דעתי.... תשובה ל"נקיק נסתר"אנונימית A

ב"ה

 

שלום!

תראי, אני גם נתקלתי בבעיה כזו...

לעניות דעתי, במצב כזה הבת מודעת לבעייתיות ההלכתית בנושא.

היא גם מן הסתם בטוחה שהיא תלך לקרבי כי שם לכאורה הכי תורמים.

ואני גם בטוחה שהכל בא ממניעים אידאולוגיים, ומתמימות שכזו...

 

את צריכה לשדר לה הבנה ואהבה, ולא לתקוף ולייצר כלפייך התנגדות וריחוק.

 

ייתכן שהיא לא מבינה עד כמה יש בשירות הצבאי בעיות,

ואת יכולה לומר לה: 

     "תראי, אני מבינה שאת ממש רוצה ללכת לצבא...

      אני אישית חושבת שזה לא נכון. את יודעת שיש בזה מלא בעיות..."

ולפרט לה אם היא מעוניינת ומתעניינת בהן:

א. צניעות- קשה להקפיד בצבא על נגיעה, התנהגות צנועה ובוודאי על לבוש (אז מה אם חם...)

ב. סמכות של גברלאישה אסור להיות כפופה לגבר אחר מלבד אביה/ בעלה.

   בעבודה זו יכולה להיות גם בעיה (של בוס), אך בד"כ מכיוון שאישה יכולה להתפטר מרצונה ועוד שיקולים שונים, זה מותר. לעומת זאת, אישה שתסרב בצבא לפקודה- גורלה ידוע וזוהי סמכות גברית לחלוטין. אם היתה רמטכל"ית אולי זה היה בסדר

ג. כלי גבר על אישה- אסור לאישה ללבוש חרב וכדומה.

ד.כיבוד הורים- זה כבר תלוי בסוג המשפחה, אך אני מניחה שאם היא דתית, הוריה לא רווים מכך נחת וזה מצווה חמורה וחשובה שידוע לכל שהיא מתוך עשרת הדיברות. גם אם בדברים אחרים הכיבוד הורים שלה חלילה "לא משהו"- כל התגברות קטנה על הקנטות ורוגז כלפי ההורים היא עולם מלא. כמה טוב זה עושה לעולם כולו!

 

פרטי ההלכות מסובכים, ניתן למצוא מידע באתרי הלכה מוכרים כגון "ישיבה"- שם יש גם שו"ת עם רבנים מוכרים וגדולים בתורה ובמידות,

כאשר כל שאלה מופנית לרב מומחה בעניין של השאלה.

 

מומלץ מאוד להפנות אותה לשו"ת באתר זה, כך היא לא תרגיש בושה לשאול- את יכולה לומר לה: "מה אכפת לך לנסות לשאול? את לא חייבת בסוף להקשיב לרב שיענה לך, וככה תדעי לקראת מה את הולכת..."

 

את יכולה להוסיף לה מתוך דאגה אמיתית: "אני פוחדת שאאבד אותך ותשתני בצבא... את יודעת שלא רואים מכאן מה שרואים משם... תראי איך 'פלונית אלמונית' השתנתה..."

 

היום, יש גם מן סחף חברתי בחלק מן המקומות, גם אם הוא בתת מודע. צריך לטעת בחברה שלך את גאוות היחידה ואת הבטחון העצמי. היא מסוגלת לתרום גם כאשר היא לא בצבא.

לא מה שטוב לגברים טוב גם לה.

 

וכמובן- השיקולים הפרקטיים: *כנראה שהיא לא תהיה קרבית (וזה גם לא מתאים בכלל לבנות, כמו שהיא מבינה- גם אם לא אומרת.)

*אין כאן בצבא עניין של שיוויון ופמניזם. בכל העולם כמעט אין נשים בצבא, ובצדק....

*זו התחייבות שאין לדעת אם תוכל להשתחרר ממנה כשתרצה (כנראה שלא תוכל בכלל)

*שירות לאומי תורם לעיתים הרבה יותר, פרט לכך שגם בו יש תפקידי בטחון (ומסוימים מאוד שמתאימים לדתיות)

*יש אווירה שונה לחלוטין ממה שהיא רגילה. גם לבנים דתיים זה קשה. קל וחומר לבנות. האם היא מוכנה להקריב את עולמה הרוחני ובכך חלקיק מהנשמה של כל עם ישראל למען מטרה זו?

 

 

ושאלות אמוניות:

*האם זה מה שה' רוצה ממך? 

*גם אם את חושבת שאת חזקה ולא תדרדרי, האם לא תקלי על עצמך פה ושם? האם באמת תתקדמי במידות וביראת ה' שלך? או שתמצאי את עצמך מעבירה 'דאחקות', מנסה עוד סיגריה, אלכוהול, או הולכת למסיבה לא מתאימה חס וחלילה?

*האם בלו"ז הצפוף, כשיהיה לילה ותהיי סחוטה מעייפות, יהיה לך כוח ללמוד משהו לנשמה? לקרוא קריאת שמע אפילו? כשכולם מסביבך לא יעודדו אותך בלשון המעטה?

* האם כשיצחקו עליך ועל מנהגי האבות את תגני עליהם או עליך? תעריכי אותם או תנסי להצטדק ולהקל מערכם?

 

 

מקווה שתמצאי את הכוח לומר לה הכל באהבה ובנעימות, ולא להתבייש ממנה. זה לטובתה בלבד.

כמובן, תזכרי ששלוחי מצווה אינם ניזוקים.

את יכולה תמיד גם להראות לה את התגובה שלי שתקרא בעצמה

שתשב עם עצמה ותעשה יתרונות וחסרונות ותבדוק שהלב שלה שלם עם כל קריטריון, והיא לא מייפה את המציאות או מחליקה את ההלכה...

 

 

אז בהצלחה!!!

וגם בבחירה שלה- שתהיה נכונה ואמיתית, מהלב! 

 

לא להיבהל מהאורך מומלץ לקרוא אנונימית A


וואי תודה רבה! ממש עזרת לי!!!נקיק ניסתר

נשיקה

בשמחה!אנונימית A

ותתפללי גם שנצליח

יפה מאד. השקעת בתשובה!י.


ובכן, לאאלגאוי
-ההנחה שהיא תלך לקרבי היא הנחה שגויה לחלוטין. קרבי לנשים זה בערך 2 אחוז מכלל התפקידים בצהל כך שכנראה לא.
-לא כל בת שהולכת לצהל היא תמימה, להפך אפילו. במיוחד אחרי אוסף ענק של אנשים שנתרגל נגד הרעיון.
נעבור ל"בעיות":
א. אפשר. בהחלט אפשר. זה לא קל, אבל זה בהחלט אפשרי. במיוחד אם לא הולכים ללוחמה שזה כנראה מה שהיא תעשה.
ב. רגע, מה? אז אישה גם לא יכולה לגור במדינת ישראל שוב החוקים בה נקבעו על ידי גברים ורוב המחוקקים בה עדיין גברים. אם הייתה ראש ממשלה אישה זה אולי היה בסדר.
ולמה שאישה תסרב פקודה?
ואת יודעת, יש גם לא מעט מפקדות בצבא, במיוחד בתפקידי ג'וב.
וברצינות? אישה לא יכולה להיות כפופה למישהו שהוא לא בעלה או אביה? גם כן העצמה נשית.
ג. אין חרבות בצהל. וברצינות, שוב - זה כנראה לא יהיה קרבי אז היא לא תצטרך לשאת רובה.
ד. אני די בטוח שההורים שלה בסדר על זה. אפילו סבבה עם זה.

-אנשים משתנים בצבא, כן. אבל נחשי מה? זה קורה בגלל שפתאום יוצאים מהמסדר הצמודה הלימודים שההורים שלך בחרו לך עד היום ויציאה לחברה מגוונת יותר עם יותר אחריות ולא בגלל שיש אנשים רשעים בצהל ששוטפים לכולם את המוח בעזרת קרני לייזר או משהו.
והיא מסוגלת לתרום גם כשהיא לא בצבא, נכון. אבל, הפתעה, היא מסוגלת לתרום גם כשהיא כן בצבא!
-שיקולים פרקטיים:
*יש הרבה נשים בצבאות ברחבי העולם. רובן המוחלט לא בתפקידי לוחמה אלא בתפקידים משרדיים כמו בצהל.
*ברוכה הבאה לעולם האמיתי. בעולם האמיתי אי אפשר להשתחרר מכל התחייבות מתי שרוצים.
*וגלידת וניל יותר טעימה מגלידת שוקולד. אבל לי בא שוקולד.
*ומה אם היא תעזור למישהו לזכות בחזרה החלקיק שלו?

שאלות רצוניות:
*אולי. או היינו יודעים ב100 אחוז מה ה' רוצה מכל אחד מאיתנו העולם היה מקום טוב יותר.
*זו דמגוגיה. נניח וקרה שהיא הקלה לעצמה (דבר שקורה גם מחוץ לצהל באותה קלות, אבל לא משנה כרגע), הדרך מכאן לסיגריה לסמים לרצח עם הרבה יותר ארוכה ממה שאתה מתארת. הרבההההההההההההההההה יותר ארוכה.
*בהנחה שיהיה לה לוז צפוף, ואני בספק שיהיה לה, עדיין מחויבים לתת לה זמן מסוים לתפילות בבית כנסת. היא תסתדר.
*זה תלוי בבחורה.


וכן, שלוחי מצווה אינם ניזוקים. אבל פה אף אחד לא שלח אותה וזו לא מצווה.
לפעמים אני מחבבת את זה שאתה פה ענבל

בס"ד

 

רק תוספת קטנה בקשר לכיבוד הורים-

גם אם הם לא סבבה עם זה, אין שום חובה לציית להורים בדברים הנוגעים לחיים שלנו. ההורים שלי לא יכולים לקבוע עם מי אתחתן, איפה אלמד או איפה אעבוד גם אם זה יצער אותך עד מחרתיים. כמובן שצריך לכבד ולהשתדל לא לריב, אבל אין שום חובה לעשות כל מה שהם חושבים ורוצים.

ולפעמים לא?אלגאוי
נעלבתי
לפעמים אני מחבבת אותך סתם בכללי ענבל


טוב אז אני לא אעלבאלגאוי
יופי, מזל באמת, עכשיו לא תזרוק עלי עגבניות כשניפגשענבל
אני לא מוסמכת לענות. כפי שכתבתי- תפנה לאתר ישיבה.אנונימית A

ב"ה

 

הם ישמחו לענות לך אם אתה באמת מעוניין בחקר האמת של ההלכה והתורה.

 

(אם לא, אז באמת שחבל על הויכוח. לא כתבתי לשם מחלוקת שהיא אינה לשם שמים)

שוב, אני רק נתתי עצה (מנסיון), אך אין אני מוסמכת, ואם יש דברים שאינם מדוייקים, אני מתנצלת.

 

רק אציין שאני בת, ומכיוון שכך אני מכירה יפה מאוד את הכוונות של החברות שלי.

 

 

יום מקסים!

אתר ישיבה הם לא הפוסקים הבלעדיים.ענבל

בס"ד

 

מה שאלגאוי אמר מתבסס גם על פסיקות רבנים.

את יכולה לא להסכים איתם, אבל את לא יכולה להגיד שזאת לא גם דעה הלכתית.

 

בקשר לשורה אחת לפני האחרונה- גם אני בת ועדיין לא התיימרתי לקרוא כליות ולב של כל הנשים בעולם. כל אחת ורצונותיה וזה ממש לא מתפקידנו לנחש מה כל אחת חושבת. אבל אם את מתעקשת אז נזרום איתך- אני מכירה המון בנות שמתגייסות וכוונותיהן טהורות ותרומתן היא לשם שמיים.

ראי איזה פלא, אני לא מהווה טיעון משמעותי ואת לא מהווה טיעון משמעותי כי שתינו באות מחברות שונות.

 

בקיצור, להגיד שאת בת ולכן את מבינה טוב יותר זה מגוחך, במחילה.

ממתי הפכנו מעם הספר לעם הכוונות הטובות?הדוכס מירוסלב

אחינו בני אדום נוהגים לומר "הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות".

כל עם ישראל בטוחים שהם עושים מצוות. נראה לכם שיש באמת יהודי שיושב וחורש רעות על עצמו ועל אחרים? אני בספק.

 

ועדיין יש יהודים בכלא שרצחו, גנבו וכו'.

ועדיין יש יהודים שמחללים שבת.

ועדיין יש יהודים שחושבים שמצוות תוכחה כוללת בתוכה אלימות...

א. לא הבנתי מה אתה רוצה.ענבל

בס"ד

 

המשפט על הכוונות נאמר נטו כי היא אמרה את המשפט שלה.

 

ב. אתה לא מוכן לקבל דעות הלכתיות כאלה וזאת בעיה אחרת. הדיון איתך הוא חסר טעם לאור העובדה שאתה לא מקבל את פסיקת רבותיי.

הרב ליכטנשטיין התיר לבנות להתגייס???הדוכס מירוסלב

כי אף רב פוסק לא התיר את זה ואני לא זוכר ששמעתי דבר כזה בשם הרב ליכטנשטיין.

 

אם את מתכוונת לחבר'ה שיושבים במדרשות ומלמדים, זה שקוראים להם הרב, לא אומר שהם פוסקים.

מכיר הרבה שקוראים להם רבנים, והם מלמדים עשרות אנשים והם לא רבנים. מכיר איזה אחד שקוראים לו רב והוא אחד הרשעים ורחוק מאוד מלהיות רב מרחק שמים וארץ. אז מה?

בדיוק על זה דיברתי. יום טוב.ענבל


נראה לי שאת צריכה ללמוד מה זה רב...הדוכס מירוסלב

לא כל אברך בעל תפקיד הוא רב, לא משנה כמה אנשים יקראו לו רב. ובטח שלא פוסק.

מי שפוסק בלי לקבל הרשאה עובר עבירה חמורה.

נזכיר את דברי חז"ל הקדושים: "תלמיד שלא הגיע להוראה ומורה הרי זה שוטה רשע וגס רוח, ועליו נאמר כי רבים חללים הפילה".

טוב.ענבל


אני רק שאלהאלגאוי
אז מי מחליט מיהו רב?
מה השאלה? במקור רב הוא בעל תפקיד רשמי, במקורוהדוכס מירוסלב

או רב של עיר מסויימת או ראש ישיבה (בזמן שהישיבות היו הנהגת הדור, כלומר הגאונים).

אח"כ זה היה כל מי שפוסק גדול במשך מאות שנים עד דורנו והיום רב אמור להיות כל מי שהוא פוסק.

 

בדורנו היקר מאוד מחלקים לכולם תארים מופרזים, אז כל מי שמלמד הוא "רב", אבל ודאי שזה לא עושה אותו פוסק.

אני לא נגד לקרוא לאנשים שמלמדים אותך תורה "הרב", זה בוודאי כבוד התורה.

אבל בוא לא נפריז בערכם של דרשנים ומלמדים למיניהם.

 

שמעתי פעם סיפור שאדם שעבר מוות קליני (או משהו כזה) העיד שייסרו אותו על זה שקראו לו רב למרות שהוא לא העמיד תלמידים (להעמיד תלמידים זה לא להעביר שיחות אמונה או דרשות).

לא ענית על השאלהאלגאוי
מי מחליט מיהו רב?
("פוסק", אם אתה רוצה להתקטנן)
שלוםאנונימית A

מי שמקבל הסמכה מרבנים אחרים ועבר מבחני רבנות

אז גםאלגאוי
"חבר'ה שיושבים במדרשות ומלמדים" נחשבים, לא?
אתה יודע מה זה הסכמה לרבנות? לא כל אחד שנמצא במדרשההדוכס מירוסלב

יש לו הסכמה לרבנות. לא היית בישיבות? רוב הר"מים הם בלי הסמכה.

החילוק הוא שאדם ירא שמים יודה שהוא לא פוסק וישלח אותך לפוסק, ואחד שאין לו... וגו'.

נראה לי שאת צריכה ללמוד מה זה רב... - נוער וגיל ההתבגרות

 

אני גדלתי בישיבה שכולם בה היו פוסקים מוסמכים וחלק גם עם הסמכה של רב עיר, וכשהגעתי לישיבה אחרת שהרוב בה היו אומרים לי "לך תשאל רב" לא הבנתי מה נסגר.

 

אגב היום גם רוב המוחלט (אלפים בשנה) מי שלמד רבנות ועבר את המבחנים לא באמת יודע לפסוק.

אז תענה כבר על השאלהאלגאוי
מי מחליט מיהו רב/פוסק?
כאילו, אתה ממשיך לטרטר אותי מסביב על ההבדלים ולתת לי כל מיני אנקדוטות ומשפטים חסרי פואנטה כשהתשובה לא אמורה להיות יותר ממשפט אחד.
ושים לב שהמילת שאלה היא *מי*
אתה יודע מי רשאי לתת הרשאה?הדוכס מירוסלב

אשאל אותך למשל, אדם שמוסמך לערוך קידושין, יכול להסמיך אחרים לערוך קידושין? ברור שלא.

רב שמוסמך לערוך גיטין, יכול לתת הרשאות לערוך גיטין? ברור שלא.

 

סתם אדם, כל תלמיד חכם ואפילו פוסק שרק קיבל את ההרשאה שלו, יכול לתת הרשאה לפסיקה? ברור שלא.

מאז ומעולם אלה היו אך ורק אותם פוסקים שהיו מוגדרים כגדולי ישראל ומקובלים על רוב ככל שאר הרבנים. לא יודע להלכה אם זה אותו גדר של גדול לעניין קריעה וכדומה או סתם פוסק מומחה באותם דינים.

אני יודע שהרשאה לענייני נידה, למשל, אפשר לקבל מפוסקים שנחשבים חשובים בעניין נידה (חשובים - הם פוסקים בעצמם בנידות, ולכל הפחות העמידו תלמידים וחיברו ספרים וכו' והם בוודאי פוסקים עם הרשאה בעוד נושאים). אבל זאת לא הסמכה לרבנות וזה לא היתר פסיקה כללי, אלא רק בנושא מצומצם.

אוקיי, זו התקדמות.אלגאוי
לא 100 אחוז תשובה, אבל 70. אני אאלץ להסתפק בזה כי אני די בטוח שאתה לא יודע יותר מזה.
שלב הבא: יש איפשהו רשימה של האנשים שמוגדרים כפוסקים?
אל תהיה לץהדוכס מירוסלב


אני לא לץאלגאוי
אני מנסה להבין מאיפה אתה יכול לדעת שה"חברה שיושבים במדרשות ומלמדים" הם לא פוסקים כשאתה בבירור לא מכיר אותן ואין לך אף שיטה רציונלית וסבירה לדעת זאת גם אם היית מכיר. במיוחד כשאצלך בישיבה משום מה כולם פוסקים.
זה זלזול בתלמידי חכמים. לא פחות ולא יותר.
צודקת. לא התכוונתי לזה.אנונימית A

מחילה אם כך השתמע.

ואני רק אציין שהעברתי שמונה חודשיםאלגאוי
בפלוגה שהייתה בה מחלקה של לוחמות, מה שכנראה הופך אותי להכי מומחה כאן בתחום.
אני מעוניין בחקר ההלכה והתורהאלגאוי
אבל לא בזו שיתנו לי ב"ישיבה". כמו שאני חושב שאת לא תהיי מעוניינת בשלי.
ויחסיכם למישהי שלא מוסמכת לענות נתת תשובה נורא ארוכה ומפורטת...
...הדוכס מירוסלב

ברצינות העמדת "העצמה נשית" מול ההלכה?

 

לא הבנתי את השורה התחתונה שלך, כי נשמע הפוך ממה ששאר התוכן של ההודעה משדר

ממתי "אישה יכולה להיות כפופה רק לבעלה ולאביה" זו הלכה?אלגאוי
והשורה האחרונה שלי הייתה תגובה להתייחסות שלה למי שמדבר עם בנות כנגד גיוס כאל "שלוח מצווה". לא שלוח, לא מצווה ולא נעליים.
מאז שנאמר "אסור להשתמש באישה, ואפילו בקטנה"הדוכס מירוסלב

אתה לא מעמיד העצמה נשית מול הלכה.

אגב המימרא דלעיל ממסכת קידושין נפסקה להלכה בפשטות, ויש חולקים על הרוחב של האמירה.

במסגרת צבאית שיש עוד אלף בעיות (כלי גבר, הפריצות והערבוביא וכו') בוודאי שלא מעמידים שיקולים מהמוסר של תרבות יוון מול התורה.

זה לא שימוש, זו עבודהאלגאוי
אישה אינה כלי. היא יצור אנושי. ולנשים בהחלט מותר לעבוד.
והפסקה האחרונה שלך לא רלוונטית לדיון.
תגיד לי למדת תורה או שאתה מעדיף לדבר בסיסמאות?הדוכס מירוסלב

לך תלמד את הסוגיא ואת הפוסקים ואל תכתוב שטויות שנכנסו לך לראש משטיפת מוח של מתיוונים. אני לא אתדיין איתך ככה, לא מתחשק לי להגיב לך בצורה שבאמת בא לי להגיב על הגישה הזאת.

תראה, אני יהודי פשוטאלגאוי
הידע שלי בגמרא הוא לא מאה אחוז. אפילו לא מתקרב לזה. אבל אני כן קורא ספרי הלכה כשצריך (הרב מלמד שולטטטט) וכן יש לי כמה רבנים לשאול במקרה הצורך.
ועדיין, היחס הזה של אישה אסור לעבוד כי אסור לה להיות כפופה למישהו אחר הוא משהו ששמעתי היום לראשונה בחיי. לא מסתדר לי.
אז אני אבדוק את זה ואחזור אליך.
כפופה וצבא זה טעם שיש רבנים שסברו אותו וזאת לא עבודההדוכס מירוסלב

בעבודה יש לך בחירה אם להיות שם אם לא, בצבא אין.

בעבודה אתה לא תתן הקשב לבוס שלך, בצבא כן.

וכן הלאה דוגמאות שהן לא מכבודן של בנות ישראל. בצבא יש הרבה יותר מקום לצרות.

 

בכל מקרה, אסור להשתמש באישה לשום דבר שהוא שימוש (תעיין בהלכה ותראה מה זה), ואלה דברים שבצבא עושים.

 

אגב, אני מניח שברור לכולם פה שמערכת יחסים בין גבר לאישה שהם בוס/ית ועובד/ת שהם צמודים וכאלה מחייבים הם בוודאי אסורים ואף בן/בת זוג לא יסכים לדבר כזה

הנחה שגויהאלגאוי
ואם האיסור הוא על שימוש, מה ההבדל בין צבא לעבודה?
אין הבדל. שמעתי ככה גם אני בשיעור של הרב יצחק חי זאגא שליט"אנפש חיה.
לפני תקופה.
אבל זוכרת את האמירה הזו.
שאם ה "כפיפות" לבוס הופכת לבעייתית- אז זה לא מקומה.
בגלל שזה לא צנוע.
צניעות לא אומר הסתגרות טוטאלית.
ואם היא לא הופכת לבעייתית זה בסדר?אלגאוי
לא! רק ששם הוא התעיחס לנקודה של העבודה לדוגמא שאמרו קודםנפש חיה.
שזה לא צנוע שהיא תהיה כפופה למנהל או אדם אחר
חוץ מבעלה.



כי יש שיתופים ודיבור ורצון לעבוד טוב ולעמוד ביעדים
ולא תמיד זה טוב או מצטייר טוב) ממה שאני זוכרת מאותו שיעור זה בערך
יש הבדל בין דיבורים של עבודה לבין אי צניעותאלגאוי
כנל דינמיקה.
כאילו, לא קצת הגזימו?
בגלל שאני לא זוכרת את האמירה במדוייק אני לא רוצה להמציאנפש חיה.
אני מקווה בלינדר אולי למצוא את זה ואז אענה לך בנחת.



אבל לפעמים ככל שעובר הזמן יש קרבה מסויימת שנוצרת
ממילא דיבור ושיתוף פעולה זה מביא לקשר מסויים. שיכול להיות בעייתי לאישה נשואה כי היא אשת איש ( גם לאיש נשוי נדרשת זהירות אבל הוא חילק ביניהם)
לקח לי קצת זמן להבין מה זה הבלינדר הזה ומה עושים איתואלגאוי
וזה, כמובן, תלוי באישה
תלוי לא רק בה. עקרונית- בעיניינפש חיה.
ההבנה אומרת
בגלל מעלת האישה וכבודה היא תהיה בעמדה נפשית שונה וממילא יותר "מחודדת" מהאיש.


כמו שבת מלך יודעת גם בפני עצמה לנהוג בגינונים שמראים על מעלתה וכבודה. ולחוש מה תורם לכך ומה לא.
לא כל כך הבנתי מה ניסית להגיד כאןאלגאוי
שהצניעות לא תלויה רק באישה.נפש חיה.
ושאישה לכשעצמה
יודעת לזהות (או אמורה לדעת מתוקף היותה נבונה)
מה צנוע
ומה פחות.
מה שומר על כבודה
ומה פחות .
כנל בענייני עבודה. כשנוהגים עם שכל ישר לא צריכות לצוץ בעיותנפש חיה.
ואיך זה נוגד את מה שאני אומר?אלגאוי
לא נוגד.... הכל טובנפש חיה.
אמרו לך שיש בעיה ואתה ממשיך להתפלפל באוויר?הדוכס מירוסלב


א. אני יהודיאלגאוי
חצי מהדת שלנו זה להתפלפל באוויר.
ב. אמרו ("אמרו". אמרת) שיש בעיה עם צבא. עדיין לא הצליחו להסביר מה ההבדל ההלכתי בין צבא לעבודה רגילה.
הדוכס מירוסלב

אחלה בחור אתה

הוא בהחלט אחלה בחור. אני עדה.ענבל
(צר לי לבשר לך שיש הרבה בני/ות זוג שיסכימו)ענבל
(יש עוד הרבה אנשים שצריכים לעשות תשובה. אז מה?)הדוכס מירוסלב

את לא רוצה לדעת לאיזה עוד דברים אנשים מסכימים.

דיברתי על אנשים שפויים ויראי שמים

היי, אני שפוי וירא שמים (משתדל, לפחות)אלגאוי
וחושב שלנשים מותר לצאת מהבית, לעבוד ולדבר עם, גוועלד, גברים שאינם בעלן או אביהן במקרה הצורך.
ולא, אני לא צריך תשובה על זה.
^^^^^^ענבל
אתם באמת מרימים ככה להנחתה ?הדוכס מירוסלב


אנחנו עוצרים את הדיון באלגנטיות ענבל
אני שפויה ויראת שמיים וגם אני לא זקוקה לתשובה על זה.ענבל
בס"ד

לא כל מי שחושב אחרת ממך הוא בהכרח משוגע או כופר או מתיוון או וואטאבר.
מז"א? ברור שמי שחושב אחרת ממני הוא מתיווןהדוכס מירוסלב

מילא לקבל דעות של אנשים, אבל לחלוק על הוד כבוד מעלתו פלוני מפונפן?

וואי עכשיו כשאתה אומר את זהענבל
בס"ד

איך העזנו?!
בושה וחרפה!
אני הולכת להמיט כלימה על ראשי
עצות מה לומר להכנס רק מי שרוצה להשתמש לצורך זה לא ממש צנועבינייש פתוח
עבר עריכה על ידי נחל בתאריך כ"ב באלול תשע"ז 11:08
מדברים חופשי על עניינים פחות מתאימים.



גםאלגאוי
בבית מרקחת מוכרים.
וצהל לא מסביר איך להשתמש בהם בכלל. להפך, אפילו. צהל אוסר על מגע פיזי בין שני המינים. מגע! קל וחומר יחסי מין.
אני הייתי בשעור כזהבינייש פתוח

עם תמונות. משהו שצריך להעביר לחיילים לפי הפקודות. הייתי צריך להשתמש בכח בשביל לצאת מהשעור.

מוזראלגאוי
אני אף פעם לא נתקלתי בשיעור כזה או במישהו שעבר שיעור כזה עד עכשיו.
והם מחויבים לתת לך לצאת במקרה ויש פעילות/שיעור שפוגע בדת שלך.
לפני כמה זמן שירת?
התלוננת על זה למישהו?אלגאוי
הסברתי למפקדבינייש פתוח

שהדרך שלנו לעסוק בזה אחרת ושלא נולדתי מהאוויר והוא הודה בטעותו

הייתי קובלאלגאוי
לא את המפקד, אלה שמעליו. זה מקרה שלא אמור לקרות בשום פנים ואופן
מה הכוונה להשתמש בכח??הדוכס מירוסלב


ב"הצלחהענבל
אם זה מה שהיא חושבת שמתאים להאלגאוי
תתמכי בה. ושיהיה לה בהצלחה.
בהצלחה.פיתה פיתה
שתלך למדרשה או מכינה קודם
שזה לא מקום לבנות..אחת מהעם הנבחר

פשוט תדברי איתה ותגידי לה בדיוק מה את חושבת.. אבל אל תכפי עליה שום דבר זה בסופו של דבר החלטה שלה אם ללכת לשם או לא

מקורות - תשובה של הרב שמואל אליהו שליט"א ועוד.אנונימית Aאחרונה

ב"ה

קישורים למעוניינים:

https://www.yeshiva.org.il/ask/?cat=&rc=92&q=%D7%92%D7%99%D7%95%D7%A1+%D7%91%D7%A0%D7%95%D7%AA&page=4&orderby=

הרב שמואל אליהו

 

https://www.yeshiva.org.il/midrash/23705

הרב זלמן מלמד

 

https://www.yeshiva.org.il/midrash/599

הרב אליעזר מלמד

 

מוזמנים לשוטט באתר גם סתם ככה.... https://www.yeshiva.org.il/

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך