תסכול..חדשה ישנה
בן השנתיים מבין מצוין , הוא גם יודע לדבר, אבל..
רב המילים שלו לא ברורות (למשל חולצה-אוצ'ה) .
בד''כ אני מבינה אותו לפי ההקשר או כי אני מכירה את הצורת דיבור שלו, הרבה פעמים אני מנסה לשאול אותו איך היה במעון, מה אכלתם? עם מי שיחקת? וכו'.. והוא מנסה להגיד דברים ואני לא מבינה!! זה פשוט מתסכל כי הוא עושה לי פרצוף כזה של-' תעזרי לי להביע את עצמי' וחוזר על אותה מילה מלא פעמים כדי שאולי אני אצליח להבין משהו.
פשוט תסכול! גם בשבילו וגם בשבילי..
זה הגיל! זה מצוין ואין מה לדאוגפשוט אמא

מבינה את תסכולך אבל תודי להשם שהוא מוציא מילים.

אם את רואה שעד גיל שנתיים וחצי בערך הוא לא מובן בכלל שווה להתייעץ

אבל שנתיים זה עוד בסדר גמור. מניסיון אישי.

בהצלחה והרבה נחת  

תודה רבה על התגובה!חדשה ישנה
אני לא דואגת שההתפתחות לא תקינה,
אני מנסה לעזור לו להביע את עצמו ולא יודעת איך😖
לגמרי. .. אפילו קצת אחרי שנתיים וחצי.44444
לשאול את המטפלת מה הוא עשה היום ומה התכוון במה שאמרO.K
גם המטפלות יודעות לתרגם אותם לפעמים
ואח"כ לתמלל לו בנחת בבית, הכי חשוב הסבלנות שלך מולו
לנסות עוד מילה ועוד מילה.
לתמלל את הרגשות שלו - יקל עליו, שאת מבינה אותו ואת הקושי שלו
בדיקת שמיעהאור שמח
אני מהתחום וממליצה כן להתחיל לעשות ברור.
לא בלחץ, אבל כדאי לבדוק שמיעה דבר ראשון ולהתייעץ עם רופא הילדים לגבי ההמשך...
חבל שיצבור פערים אם יש מה לעשות
תודה רבה, אבל ממש לא נראה לי שזה העניין..חדשה ישנה
ב''ה שומע מצוין, כל רשרוש מחוץ לבית הוא שם לב.
קצת מוקדם מידיאורי8
כך ילדים בני שנתיים מדברים, כולם אצלי דיברו כך וגם בן השנתיים וחצי מדבר כך וכולם ברוך ה' שומעים ומדברים מצויין. למיטב ידיעתי זו התפתחות נורמלית לגמרי לגיל הזה. בגיל מאוחר יותר יש טעם לבדק אם הילד מחסיר אותיות. לא מכירה בני שנתיים שמדברים אחרת...
זה נשמע די תואם גיל.....44444
יש ילדים שמדברים בגיל מאוחר.
אצלינו במשפחה, גם המורחבת הרבה בגיל שנתיים עוד לא מגיעים לרמה של סיפורים.
אולי משפטים פשוטים והרבה פעמים לא מובנים.
הגיל כזה ממש לא הייתי צופה לפירוט של מה היה במעון ומה עשית?. כן תשובות של כן ולא או מילה וגן זה לא תמיד. .... וגם בהנחה שהשאלות תואמות גיל וממוקדות.
אני לפעמים משחקת אותה שהבנתי בכדי שימשיך להתבטאניקיתוש
בבית אם חשוב לי להבין אותו. רוצה משהו מסויים.
אז אני אומרת לו, מה אתה רוצה? בוא תראה לי...
לאט לאט השפה שלו נעשית עשירה.

זה באמת מתסכל בהתחלה אבל לא להראות לו את התסכול. ולא להראות לו שלא הבנת מה עשה במעון.
מה גם, שגם בגיל מאוחר יותר הם לא ממש מפרטים אלא יותר ככה:
איך היה לך היום? כיף
בדוק 99% עונים ככה עד גיל הטפשעשרה שאז זה מעומעם יותר.
תשאלי אותו אכלת פרוסה עם חומוס? תמקדי שיענה לך בכן ולא.
תלמדי אותו הרבה מילים עם המשמעותסמוי

תלמדי אותו מילים ותגידי לו את המשמעות ותשאלי שאלה שיש בו את המילה הזאת ותשאלי אותו מה למדנו ואתכם והוא יחזור על המילה ולאט לאט הוא יבין גם מתי להגיד שכיף לא וכל מיני כאלה

 

והעיקר-לא להתייאש!! אתאזרי בסבלנות ותראי מה יוליד יוםננה-בננה

תודה. הוא ב''ה מבין ממש יפה, ויש לו אוצר מיליםחדשה ישנה
די מכובד לגילו. העניין הוא צורת ההגייה שלא תמיד מובנת לי. לרב אני מבינה..
נסי לשאול את הגננת היא תבין את ההקשרO.K
כי המילה קשורה למשהו מהגן.
אני כל פעם שואלת מה הם למדוחדשה ישנה
אז אני חוזרת איתו על זה בבית. שופר, רימון וכו'. העניין שהוא נראה לי יותר מספר דברים שהיו עם חברים, שמן הסתם היא לא שמה לב, וגם לא נעים לי לחפור למטפלת כי היא באמצע לטפל בילדים וכו'.
נסי לשאול מידי פעם לגבי מילה או שתיים שלא הבנתO.K
ולא מחייב שהיא לא שמה לב, בד"כ שמים לב מי שיחק עם מי וכו'
מתחברת אלייךבנחת...

גם שלי לפעמים נותן נאום שלם שאני לא יכולה להבין את כל העלילה זה לגמרי נורמלי ותקין כמובן.

אז אני שואלת אותו: "כן? באמת?" ואז הוא מבסוט שהבנתי

אולי אם מתסכל אתכם אפשר מראש לנסות להמנע משאלות שצפויות להתקע בתשובות לא מובנות

גם שלנו ככה.. ^^^+mp8
בן שנה וחצי, אומר מילים בודדות, והשאר- נושא נאומים שלמים בג'יבריש כשאנחנו עונים לו על זה במילים משלנו, וזה ממש מרגיש שיחה...

(וזה מתוק מדבש, אגב... )
היום היינו אצל קלינאית תקשורתאמאשוני
פעם ראשונה עם הבת שלי בת 3.5,
הדבר הראשון שהיא אמרה לנו זה שנתנו לה מתנה גדולה- התחושה שהיא מובנת,
כן, זה דורש סבלנות בלי סוף,
מקווה אצלכם שהכל ילך חלק ותוך כמה חודשים תהיו כבר אחרי,
אבל לבנתיים תהיו שם בשבילו... זה הכי חשוב.
תנסי לחזור אחריו61421

לאט וברור ואם את בטוח מבינה אז גם תרחיבי.

לדוגמא שאמר "אוצה" תחזרי אחריו בטון איטי ברור " אני רוצה ללבוש חולצה עם פסים"

ככה כל דבר שאומר לחזור לאט וברור ולהרחיב.

 

זו  שיטה שמרפאה בעיסוק לימדה אותי. היא קראה לזה הדהוד ואמרה שמנסיון זה מאד עוזר שהדיבור יהפך לברור, לוקח איזה שלוש שבועות שישפיע.

כדי שהוא לא יחוש תסכולמתנת חינם

לדעתי, 

כדאי פחות לחקור אותו אחרי שהוא מספר,

לתת לו לספר חופשי בלי לנסות לפענח מה שאומר.

זה ייתן לו ביטחון להמשיך לספר 

ועם הזמן ילד להיות יותר מובן.

כמו שבבי"ס בתחילה נותנים לילדים לכתוב סיפור חופשי ולא מתקנים להם שגיאות כתיב או ניסוח,

העיקר הביטחון והרצון להמשיך לכתוב,

כך במיוחד בבית - תנו לו לספר, תחייכו, תשבחו באופן כללי מידי פעם לפי מה שכן הבנתם.

 

כשמחזירים ילד כל הזמן אחורה, לדייק במילים או בצליל,

זה עלול לסגור אותו.

בגיל שנתיים זה עדיין בסדר, אפילו שנתיים וחצי.

מן הסתם בחוץ/במסגרת יידרש יותר להיות מובן וזה לא קל בכל החזיתות.

תודה.חדשה ישנה
מעצמו הוא אף פעם לא מספר , משגע אותי שהוא עובר את רב היום עם אנשים אחרים ןאיןמלי שמץ של מושג איך עבר עליו היום, המטפלת לא יכולה להגיד לי מה באמת הוא הרגיש וכו'. היא מבחינתה אומרת לי-היה מצויין, אכל טוב, ישן טוב, שיחק יפה. היא מסתכלת על הזווית שלה-היה לי ילד נח. אבל מהזווית שלו אני מרגישה שהוא כל הזמן במלחמה על המקום שלו בחברה, הוא כל הזמן מגיע עם מושגים- זה לא שלך , זה שלי, זה שלנו, זה לא שלנו . והוא אף פעם לא נראה לי מחייך במעון. ובבית הוא הילד הכי חייכן בעולם, כל הזמן צחוקים ושטויות.. שם הוא רציני כזה.
אז אני שואלת אותו איך היה? מה עשיתם? הייתם בחצר? עם מי שיחקת? אני כן מבינה את רב הדברים שהוא אומר, אבל יש פעמים שאני מרגישה שהוא אומר דברים חשובים לו, שהרביצו לו, שהמטפלת צעקה (הוא רגיש ולא רגיל לזה כי הוא בכור, )ואני לא עד הסוף מבינה אותו אז זה לא שייך להגיד- וואו! איזה יופי! אם הוא סיפר שיונתן לקח לו את הסוס...
הבנתם את העניין? ברגיל שהוא סתם מקשקש ומדבר לא נורא אם לא הבנתי את כל המשפטים, אבל כשהוא סוף סוף מוציא איזה מידע קטן על מה שעבר עליו במהלך היום, אז אני ממש רוצה להבין גם כדי לעודד אותו לשתף...
זה באמת מטרידמתנת חינם

ילדים במסגרות באמת מתמודדים הרבה על המקום שלהם ויש שימוש רב במילים שלי, שלנו וכו'.

 

אם את מודאגת מהשינוי במצב הרוח שלו וזה נראה לך קיצוני בהשוואה לבית, אולי נסי לדבר עם אימהות אחרות ולהתרשם.

לפעמים ילדים מתנהגים שונה במקום אחר, לא כי רע להם אלא כי הם מתאימים את עצמם לסביבה ולכללים, שזה טוב.

אני חושבת שאפשר בגבול הטעם הטוב, לומר למטפלת שחשוב לך לשמוע גם על דברים פחות נעימים שקורים לילד בגן כדי שתוכלי לדובב אותו בבית לספר מה קרה. כשתדעי מה קרה, תוכלי לכוון אותו.

לי אישית זה נשמע תואם גיל לגמרי למרות הקושי שלך.44444אחרונה
זה מתסכל אבל זה שלב בהתפתחות.
לגבי מושגים כמו "שלי" "שלך" "שלנו" הם תואמי גיל לגמרי.
זה גיל שהם מתחילים ממש לתקשר ולשחק אחד עם השני וזה חלק האינטראקציה ביניהם שתואמת גיל לחלוטין. זה הגיל שבו מתחילות התמודגויות חברתיות.
אגב "זה שלי" זה הכי קלאסי לגיל שנתיים. אצל ילדים שהם לא בכורים לפעמים זה הצמד מילים הראשון
אני קלינאית תקשורתאמפי 5
אני קלינאית תקשורת שעובדת עם הקטנטנים
אז ככה: בגיל שנתיים:
מצופה מהילד לצרופים של 2 מילים בדיבור החופשי. (יש תמיד את המקדימים והמאחרים קצת)
הילד מתחיל להגביר את קצב הוספת מילים חדשות.
הדיבור בהחלט לא תמיד ברור, במיוחד שמדבר בהפקות ארוכות. תהליך המובנות משתפר לקראת גיל 3 (שגם אז עדיין יש צלילים שעדיין לא מצופה שיהגה נכון).
בגיל הזה יש התקדמות משמעותית ביכולת ההבנה והחשיבה של דברים שלא נמצאים באופן מוחשי ליד הילד וישנם הרבה חוויות חדשות שהם במעגל רחב יותר בחייו.
תפקיד ההורים בגיל הזה הוא להראות לילד שאתם שמקשיבים לו, גם אם לא תמיד מבינים.
אפשר לנחש לפי סיטואציה.
בשאלות יזומות כדאי לדעת מה הסיטואציה או החוויה שהילד עבר ואז יהיה יותר קל להבין את מה שהוא אומר.
אפשר לחזור באופן יצירתי על מילה שהבנת, כמו " הילד אומר: "רוצה טוס" (כשהוא מצביע על הכוס), ההורה יכול לומר לו " אה, אתה רוצה כוס, אתה רוצה לשתות!", ולהמשיך בזמן שהוא שותה " הנה , עכשיו אתה שותה מיץ מהכוס, איזה כיף לך" וכד'
בשלב הזה מאד חשוב לדבר עם הילד על כל דבר, לנהל איתו שיחות "כמו עם מבוגר", לשאול שאלות חשיבה, לתאר פעילות שאתם עושים וכו.
רק אוסיף שהנורות האדומות בגיל הזה הם:
ילד מתוסכל או אלים. ילד שלא נמצא בהתקדמות מתמדת של הדיבור, ילד עם קושי רציני במובנות. ילד שמראה קשיי הבנה.
בכל מקרה של ספק כדאי להתייעץ עם קלינאית תקשורת, אפילו רק לפעם אחת.
ולגבי בדיקת שמיעה- לא תמיד ילד שאנחנו חושבים ששומע, שומע כמו שצריך. בד"כ הכל בסדר אך לפעמים עדיף בדיקת שמיעה כאמצעי לשלילה.
בהצלחה רבה, ותהני מהדיבור המתוק של הגיל הזה!
תודה רבה על התגובה המושקעת...חדשה ישנה

ב"ה 'לפי הספר' הכל תקין ואף יותר מכך... 

האמת שלא חששתי שיש אצלו בעיה כלשהי, יותר חיפשתי עצות או הזדהות כי כמו שכתבתי למעלה שהוא מספר דברים שעברו עליו במעון ולא מבינה אותו.

הנה, היום גיליתי שאני לא סתם חוששת... יש ילדים בקבוצה שלו (בני שנתיים וחצי) שמפטפטים בחופשיות וסיפרו לאמא שלהם שהמטפלת צועקת וכל מיני כאלה שאני לא אפרט כאן בגלל אאוטינג. מההתחלה היא נראתה לי קשוחהמטורלל

הייתי הולכת לבדיקת שמיעהאפונה

גם הבן שלי היה רגיש לרעשים אבל מסתבר שלא שמע טוב וזה עיכב לו את הדיבור. נוזלים באזניים לדוגמא, זה כמו לשמוע בתוך בריכה.

יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך