בעודה זרה ח עא כותבת הגמרא
" שור שהקריב אדם הראשון קרן אחת היתה [לו] במצחו "
או לשון בני אדם חד קרן צלוי
אומנם יש לחקור את מוצאו של רב הקרן הצלוי
ונראה שתלוי בחקירה שור מהו?
כדכתיב "המקריב שור מגולח מהו?
אמר רבי אני מטיל מום בקודשין ועליו אמר הפסוק ואחות לוטם תימנע"
לפי מאן דאמר שור מגולח שניטלו שיערותיו לאו שמיה שור-
הכי דמי? בחד! ועליו אמר הפסוק "והקרן קיימת לו" קרן ולא קרניים.
ולפי מאן דאמר שור מגולח שנפלו קרניו לאו שמיה שור-
הכי דמי? ברב! ועליו אמר הפסוק "רב לכם בני לוי" והוקש ממונו לגופו על כן מה רב בני לוי אף שוריהם
ולי הקטן ניראה דיליף מהתם "שור ניקר בין עיניו"
אי אמרינן כקרא-בשערותיו דיבר
ואי אמרינן הוקש שור לתפילין-מה "בין" זה ממעל אף "בין" זה ממעל
וצריך עיון רב על כן קורא אני לכם הבקיאין בתורת אל ובתורת קרן שיבואו ויתפלפלו בדברי
[@הנסיך הקטן אל תפלפלי את השירשור החד רב קרני!]
תתייגו כבר את השאר...

))))