גמראא! חייבת עזרה!!א"י לעמ'י
כל הבנים שיודעים טוב טוב טוב טוב את הגמרא בבא בתרא.
פרק ראשון. המילה המתחילה "השותפין" ..
אני ממש ממש אשמח אם תעשו ליי סיכום.
למדנו עד הקטע של הגודא והפלוגתא. עם הקלעיים. עם הראייה.

רק אם יש זמן פנוי או סתם משעמם לכם .
תוודה מראש!!
עדיין רלוונטי?ברגוע


זוכר באופן כללי את הגמרא, אם תרצי מורחב יותרארץ השוקולד
וכד', רק תכתבי כאן או באישי.

בכל מקרה:
המשנה מתארת שאם שותפים לחצר רוצים לחלוק את החצר, אז החומה תהיה בגודל המקובל לפי המנהג המקומי. (מפרטת סוגי חומות ורוחב שלהם) והשטח שהחומה תתפוס יהיה שווה מכל צד.

הגמרא דנה בכך ומעלה שתי הבנות שונות:
1. שותפים רשאים לחלוק את החצר, אבל לא חייבים כי אין היזק ראיה בכך שהשותף רואה את החצר שלך.
2. שותפים מחוייבים לחלוק את החצר, כי יש היזק ראיה בכך שהשותפים רואים את חצר השני.

ההבדל בין ההבנות נעוץ בשאלה אם צד אחד רוצה לחלוק וצד שני לא, מי יכול לכפות על מי.

עד לשם?
בעקרון לומדים 8 עמוד. שזה 16 דפים.א"י לעמ'י
את רוצה סיכום של כל הדפים הללו?ארץ השוקולד
בכל מקרה, זה הפוך, בכל דף יש שני עמודים.
אמרו לי שיש מיקודית .. אני אנסה להשיג .. אבל אני רוצהא"י לעמ'י
להבין אתזה ..
לא רק לקרוא .. ולדעת. להבין וככה יותר זוכרים
בלי נדר אשתדל לעזור אם תרצי כשאני כאןארץ השוקולד
אוכל לכתוב יותר מאוחר סיכום נרחב יותר.

לשאלות ממוקדות מוזמנת גם לשאול.

תודה רבה!!!א"י לעמ'י
מניחה שיהיו לי שאלות..
בכיף ממשארץ השוקולד
אגב, יש אפליקציה של פורטל הדף היומי עם הגמרא, סיכומים, עזרים, מאמרים, שאלות ועוד על כל הש"ס.

אפליקציה חינמית ומומלצת מאוד

בהצלחה רבה
תודה רבה.א"י לעמ'י
אקנה תמיקודית אולי יותר ממוקדת ותעזור ..
האפליקציה מאוד ממוקדת, לא מזיק להסתכלארץ השוקולד
את צריכה בהתחחה לבחור דף ואז כל העזרים יהיו לפי הדף שבחרת
והיא טובהה? מפורט שם ?א"י לעמ'י
כן, היא אפליקציה מדהימה ויש בה מלאארץ השוקולד
תורידי ותבדקי אם זה עוזר לך
לכתוב פורטל הדף היומי פשוט ?א"י לעמ'י
כן, בפליי סטורארץ השוקולד
כן.. תודה רבה!! אשריך.א"י לעמ'י
בשמחהארץ השוקולד
לימוד מוצלח ומהנה
הגעתי רק לב: (עיון בכל זאת..נער גבעות מצוי

משנה:

 

שותפים שרצו לעשות מחיצה בחצר (כמו סלון/חדר כביסה בימינו), בונים אותה באמצע, חומר הבנייה תלוי במנהג המדינה, גויל [ 3-3], גזית [2.5-2.5], כפיסין [2-2] או לבינים [1.5-1.5], ולכן, אם הכותל נפל, הם מתחלקים בהריסות.

 

המנהג הזה תופס גם לגבי גינה (ערוגת ירקות), אם נהגו במקומם לבנות כותל בין שניים, האחד מחייב את השני להשתתף איתו.

 

ובבקעה (שדות תבואה, במרחק מהבית), אם לא נהגו, האחד לא יכול לחייב את השני. אבל הוא יכול לבנות כותל בתוך חלקו ומורח טיט (=חזית) מבחוץ, לאות שזה משלו. ואם הכותל נפל, הכל שלו. ואם שניהם רוצים, שניהם עושים חזית (ובאמצע) לאות שהכותל של שניהם, ואם נפל, ההריסות של שניהם. 

 

גמרא:

 

 

דעה 1: המילה 'מחיצה' בתחילת המשנה פירושה המילולי 'כותל' וההוכחה שבמסכת כלאיים כותל נקרא מחיצה ["מחיצת הכרם שנפרצה", ואי אפשר לומר שזה לא כותל חזק, אחרת זה איסור כלאיים]. ואם כל רצונם (השותפים שרצו) זה לבנות כותל, כנראה שזה לא חיוב (=לא נזק. אם זה היה נזק, הייתה חובה לבנות), משמע שהיזק ראייה (=כל הסיבה לבניית הכותל) זה לא נזק!

 

דעה 2:  המילה 'מחיצה' פירושה 'חלוקה', ולא דווקא כותל, וההוכחה מהתורה "ותהי מחצת העדה" מחיצה=חלוקה. ואם כל מה שתלוי ברצונם זה אם לחלוק בכלל או להישאר שותפים, ואם הם מחליטים לחלוק אז הם חייבים לבנות כותל (שרצו לחלוק - בונים [משמע חובה]) = היזק ראייה הוא נזק אמיתי, וחובה עליהם לבנות כותל אם הם רוצים לפרק שותפות בחצר.

 

 

 

 

 

מקווה שעזרתי, בהצלחה.

ואיי. תודהההה!!!א"י לעמ'י
סיכום טוב מאוד, כל הכבודארץ השוקולד
לא מצליח להרדם, נאתגר קצת את הזכרוןאנונימי (2)
מסביר פשט בצורה הכי בסיסית שיש
מקווה שלא שכחתי דיונים חשובים

דף ג
הגמרא שואלת על הדעה השניה למה שרצונם בכלל ישפיע, ולא יוכלו לחזור בהם?
ומתרצת שעשו קניין ולכן זה כבר נקנה מאחד לשני,
ועדיין שואלת הגמרא מה נקנה הקניין? הרי זה סיכום על חלוקה כללית ומה נקנה מאחד לשני? ומתרצת שעשו קניין מפורט איזה צד כל אחד יקח וכל אחד הקנה לשני את זכויותיו בחצי שמקבל ולכן אי אפשר לחזור

יש דיון בגמרא על עובי האבנים כמו שהוא כבר הסביר במשנה, ומרחיבה הגמרא שגויל הוא כמו גזית רק לא מסותת ולכן לוקח עוד טפח לבליטות האבנים, וכפיסים זה לבנים חצויות עם טיט באמצע כדי לדבקם. ואת זה למדו האמורים חרבותיהם(גמרא גמירי ליה)

דנה הגמ למה צריך 5 טפחים לגזית בגובה ד אמות הרי בבית המקדש היה כותל בגובה שלושים אמה ברוחב 6 טפחים(אמה טרקסין) בין ההיכל לקודד הקדשים, ומתרצת שכיוון שיש טפח יתר זה מחזיק הרבה יותר. ובבית שני כיוון שהיה גבוה יותר ולא יכל לעמוד עשו רק פרוכות באמה טרקסין

ג:
אסור להרוס בית כנסת עד שבונים חדש לגמרי שמא יבזבזו את הכסף או ימכרו את החומרי בניין למטרות חשובות כמו פדיון שבויים, אבל בית בנוי אדם לא מוכר(דירתיה דאיניש). אבל יש אומרים שמותר בית כנסת חורפי בקיץ וקיצי בחורף, או אם המבנה בעייתי(חזי ביה תיוהא)
שואלת הגמרא איך יעץ התנא האחרון שהורדוס השאיר להורדוס להרוס ולבנות את בית המקדש ככפרה(הסיפור מובא באורך) עונה הגמ או שמלכות שאני כי גם אם היא אומרת לעקור הר נעקרו אותו, או שחזי היה תיוהה.

שואלת הגמ מה החידוש בלפיכך של המשנה, הרי בכל מקרה האבנים יפלו לרשות שניהם ויתחלקו בינהם כי זה אצלם. טעונה הגמ שהמשנה חידשה שאפילו אם נפל לרשות אחד והיה אמור להיות שלו יתחלק בין שניהם כי שניהם בנו אותו.

שואלת הגמרא מה החידוש בהכל המנהג המדינה, ומתרצת שאפילו המנהג קצת גרוע כמו מחיצת קנים (הוצא ודפנא)

שואלת הגמרא מה זה לשון וכן בבקעה, הרי הדין שונה. עוד מקשה מפירוט המשנה בבקעה שלא נהגו לגדור בה שבסתם כן בוגרים וחייבים, ובגינה זה הפוך(המשנה פירטה רק בגינה שנהגו לגדור , כלומר סתם גינה לא גודרים) ובגינה יש יותר נזק מבקעה כי מגדלים שם יותר זמן גידולים. ומתרצת הגמרא שכונת המשנה וכן בגינה סתם כמקום שנהגו לגדור, וכן בבקעה סתם שהיא כמקום שנהגו שלא לגדור)

שואלת הגמ למה בבקעה יעשו שניהם חזית ולא יעשה כל אחד בנפרד. ומתרצת שככה כל אחד יעשה חזית לכיוונו כדי שיראה שהוא בנה, ואם השני יבוא לחתוך או להוסיף גם בצידו רואים שזה שינוי מאוחר ולא יאמינו לו, לכן מראש עושים בשני הצדדים.
והקשו על זה וכי המשנה מתקנת תקנות לרמאים וענו שכן, שהזכירו באגב תקנות לרמאים.

איפשהו פה בדפים שואלת הגמ אם שיעור הכלים הוא כולל הסיד(הטיח של ימיהם) או לא.
הגמרא מביא מקור תנאי שמדבר על אריח שהוא חצי לבינה של ג טפחים, ואם זה היה הלבינה המינימלית והסטנדרטית היו אומרים סתם חצי לבינה ומספק היינו אומרים שהכי קטנה. אלא שיש לבינה קטנה יותר שהיא משנתינו לשלוש טפחים זה כולל את הסיד ואם כן שיעורי משנתינו זה כותל וסיד יחד

עכשיו יש משנה חדשה בדף ד:
זה מהזכרון..סחטיין אחיאנונימי (3)


פשייייי .. תודה!!א"י לעמ'י
המשךאנונימי (2)
המשנה מדברת על תשלום על הנאה המגיעה ממעשי חבירו.
מי שהקים את חבירו משלוש צדדים בגדר, לא צריך לשלם לו, רבי יוסי(לא סגור על זה) - אם גדר את הרביעית צריך לשלם
יש מחלוקת אמוראים בגמרא מה צריך לשלם, האם לפי עלות הבנייה, או כמו גדר קנים פשוטה שנקנתה במקום זול(דמי קנים בזול)
שזה בעצם גם להקל בהנאה, וגם בתשלום עליה שנבנית רק מקנים, ותשלם כמו מחיר זול שלהם

שואלת הגמרא על מי שאומר שרבי יוסי אמר דמי קנים בזול, הרי גם לתנאי קמא יש חיוב תשלום בצד הרביעי שהרי הוא פטר דווקא המקיף בשלוש. ואם כן במה הם נחלקו? מילא למי שאמר שרבי יוסי אומר לפי מה שגדר, אפשר לומר שתנא קמא סבר דמי קנים בזול, אבל פה במה נחלקו?(משמע לגמרא שרבי יוסי מוסיף ומחמיר ולא ניתן לומר של רבי יוסי דמי קנים ולתק לפי מה שגדר)
מתפרצת הגמרא 3 תירוצים
לתנא קמא משלם רק דמי שומר קרקע שזה פחות מגדר
לתנא קמא משלם רק על הצד הרביעי ולרבי יוסי על הכל
לתנא קמא משלם רק אם גדר בעצמו ולרבי יוסי בכל מקרה. או שהפוך(ופה אפשר לומר שרבי יוסי מקל כי לשונו אם עמד וגדר, חידש שדווקא אם עמד וגדר הניקף)
דף ה
הגמרא מביאה שני סיפורים על רוניא
הראשון רבינא הקיף אותו מארבע כוחותיו ודרש תשלום, הוא לא הסכים כי טען שלא נהנה, הוא שלח את עבדו לגנוב מהם וכשרוניא התעצבן הוא הוכיח לו שהוא נהנה מהגדר ולכן שישלם. הבית דין פסק כרבינא ואמר לו שלם דמי קנים בזול כמו שרבינא הסכים, אחרת הכריח אותך לשלם את עלות הגדר כמו הדין.
הסיפור השני שרוניא קנה שדה ליד שדותיו של רבינא, ורבינא גם רצה גם לקנותה ויש לו קדימות בגלל דינא דבר מצרא, שלשכן עדיף למכור כדי שמחבר שדותיו ובתיו. הבית דין פסק לרבינא כי הוא לא הרוויח הרבה מרצענותו. ולכן כשם שהמוכר מצווה למכור לך בגלל ועשית הישר והטו, הישר והטוב במקרה זה זה לוותר לרוניא המסכן שיהיה לו שדה טובה.

משנה חדשה מדברת על כך שבגובה בו חייבים לבנות כותל עד 4 אמות, כנראה שהיה תשלום מבונה מהשכן אלא אם יביא ראיה שתבע ו הוא סירב לשלם(בחזקת שנתן עד שיביא ראיה שלא נתן)

מעל 4 אמות במקום בו נהנה ממנו גם השני לחייב לשלם. כמו שבנה כותל ממול ועומד להניח עליו ועל ההגבהה גג, כנראה שלא שילם אלא אם יביא ראיה ששילם לו על הכותל(ובגלל שנהנה כל כך ונבנה בשטחו גם קונה ממש את הכותל)- בחזקת שלא נתן עד שיביא ראיה שנתן

גמרא נחלקו אבני ורבא עם רבי יוחנן וריש לקיש על מי שטוען שפרע חוב לפני זמן התשלום האם יש חזקה שאומרת שאדם לא פורע אז או לא.
מתחילת המשנה שבחזקת שנתן מנסים להביא ראיה שפרעתי בתוך זמני נאמן, כי אם טוען שילמתי אחרי הבנייה פשוט שנאמין לו ומה חידשה המשנה? עונה הגמרא בבניית כותל כל שורה וכל הזמן מחייבים בתשלום על הכותל וממילא תמיד זה אחר הזמן, וזה גופא חידוש המשנה.
מנסים להביא ראיה מהסיפא שמדוע יש חזקה שלא נתן אם פרע בזמן? הרי אדם נאמן לומר פגעתי, אלא שכנראה טען פגעתי בתוך הזמן ולכן לא נאמן. ודוחים שזה חיוב לא ידוע, ולכן לא משלם לפני שיתבעוהו.
פוסקת הגמרא הלכה שאדם לא נאמן לומר פרעתי בזמן ו אפילו לנתונים לא טוענים שאביהם עשה כך, לודאי שלא פרע עד כדי כך שגובים מהם בלא שבועה, למרות שתמיד צריך שבועה כשגובים מן היתומים

דף ו.

שאלה הגמ במקום שבו התביעה היא לאחר זמן ואם היה אומר פרעתי בזמן היה נאמן, ואם כן יש לו מיגו(ראיה שהוא לא שקרן, כי אם היה שקרן היה אומר שפרע בזמן) שמתנגש עם החזקה שאדם לא פורע בזמן מה גובר?
מנסים להביא ראיה מחזקת שנתן שמדובר בתוך זמנו ונאמן כי יש מיגו נגד החזקה, אחרת מה החידוש. טעונה הגמרא שהחידוש שכותל תמיד נחשב האחר זמנו(כמו למעלה)
מנסים להביא ראיה מחזקת שלא נתן, שאם זה תוך זמנו פשוט שלא נאמן, אלא זה למרות שיש מיגט החזקה מועילה, ודוחים שמדובר אפילו בזמנו כיוון שזה חיוב לא ידוע אדם לא פורע עד התביעה.
מנסים להביא ראיה מברייתא שאדם מודה לחבירו יום אחד שהוא חייב לו ליום אחרי טוען שאין לו בידו כלום, חייב. אם אמר פרעתי פטור. שאין לך בידי זה פרעתי לפני זמני(והדמיון כי החוב ממון נוצר בזמן הפרעון, ואז בעצם מעולם לא הייתי חייב בפועל) ופרעתיך זה אחר זמני, ואם כן מיגו לא מועיל נגד חזקה שהרי מדובר במקום שיכל לומר פרעתי בזמן. דוחה הגמרא שאין לך בידי זה לא הלוות, ואם כן הוא מודה דלא פרע, ואתמול הודה שלווה ולכן חייב.


חיילך לאורייתא. כל הכבוד.אנונימי (3)אחרונה
ואי וואיי תודה לכןלםםםםםםא"י לעמ'י
ישיבת הסדר בסגנון מכינהSnoopy821

הי

 

מחפש לבן שלי ישיבת הסדר בסגנון קרוב יותר למכינה, פחות לימודי גמרא ושילוב של הכנה פיזית.

 

תודה

לא עולה לי מקום כזהפתית שלג

אם הוא מחפש דוקא הכנה פיזית לצבא הוא יוכל למצוא את זה בעיקר במכינות.

יש מכינות בסגנון קרוב לישיבה, עם רמות לימוד שונות. ישיבות בסגנון של מכינה אני לא בטוח שקיים.

ישיבות לעומת זאת בדרך כלל מתמקדות בהכנה הרוחנית והערכית לצבא ופחות בפיזית.

 

ואם הוא מחפש בעיקר פחות לימודי גמרא, יש ישיבות הסדר שאפשר למצוא בהן את זה. או פחות לימודי גמרא, או הנגשה משמעותית הרבה יותר, וסגנון שונה של התלמידים.

יש בברוכין "ישיבה קדם צבאית"ברגוע

לא מכיר אישית, אבל נשמע מתאים למה שכתבת

עד כמה שידוע לי זה בדיוק להפךהסטורי
(גם לא מכיר מבפנים) מבחינת המסלול זה מכינה, מבחינת התוכן - ישיבה.
מנסה להבין מה בדיוק ולמההסטורי

ומה הוא רוצה?


אם לא מתאים לו לשבת ולשקוד על תלמודו, למה לעשות מסגרת של הסדר?

(כמעט אשאל, מה ההצדקה לעשות פחות מכולם צבא, למי שלא יושב ושוקד על תלמודו?)


כמובן, יש ישיבות הסדר פחות עמוסות ושיש בהן יותר לימודי אמונה וכד'. אולי מעלה אפרים תתאים, אבל צריך לדייק מה רוצים.

תגובהSnoopy821

הוא פחות מתחבר ללימודי גמרא, אני מעדיף שיתגייס במסגרת הסדר כדי שיתגייס ביחד עם החבר'ה גם אם הוא יחליט לחתום ויתור בהמשך.

אם היתה מכינה עם גיוס של החבר'ה ביחד זה היה השילוב המושלם.

ומה הוא מעדיף?הסטורי

סליחה שאני לא בדיוק עונה לשאלתך, אבל עד כאן לא כתבת מילה אחת על מה הוא רוצה, רק על מה אתה רוצה. אם מה שאתה מחפש, זה מה שהוא רוצה, תתעלם מהמשך ההודעה שלי, תבדקו אולי ישיבת ההסדר מעלה אפרים יכולה להתאים.

 

זה יפה וטוב שאתה רוצה שהוא ילמד בישיבה, אבל צריך להפנים שלכיתה א' אנחנו רושמים את הילד, לכיתה ט' בשיח עם הנער, עדיין אנחנו רושמים. לשיעור א' הבחור בוגר ורושם את עצמו למקום שליבו חפץ.

 

טוב מאוד אם יש לכם שיח פתוח וכנה, כזה שאתה מצליח להיות קשוב לבנך ולמה שמעניין אותו, למה שמטריד אותו למה שמשמעותי לו בחיים ואתה גם יכול להכווין אותו, לעזור לו למקד נכון לשוחח על סדרי עדיפויות וכד'.

 

אבל, אין יותר גרוע מהורה שמנסה לכפות על ילדיו הבוגרים את חלומותיו שלו, כשזה לא מתאים לבחור עצמו. לאורך השנים ראיתי יותר מידי פעמים, שדווקא אלו שלהורים שלהם היה מאוד ברור מה הבחור אמור לעשות כשלבחור זה לא התאים - בעטו הכי רחוק וההורים הפסיקו להיות בשבילם כתובת משמעותית, לא רק בנושא הספציפי, אלא בכלל.

 

תגובהSnoopy821

ברור שזה בתיאום אתו, אני לא יכפה עליו משהו שהוא לא רוצה.

מאחר ויש כל כך הרבה ישיבות בסגנונות שונים, חכמת המונים והמלצות אישיות זאת דרך לףשיכולה לעזור לקבל החלטה

אז כדאי שיתייעץ עם הר"מ הנוכחי שלוהסטורי
בד"כ יש להם מושג.


ישיבות גם שולחות נציגים לדבר בישיבות התיכוניות ולהציג את עצמן, שינסה לראות למה הוא מתחבר.


אגב, מאוד ממליץ לעשות שבו"שים אמתיים, של כמה ימים טובים כולל שבת. אם מגיעים למקום רק לכמה שעות, כמו שעושים הרבה חבר'ה היום, לא באמת מתרשמים מאווירה של מקום.

ממה שאני מכיר0IQ4U

נהריה - יש אפילו חדר כושר

איתמר אווירה קרובה מאוד למכינה ישיבתית,

 

 אני לא רוצה להוציא שם רע אבל רוב ישיבות ההסדר אין לימודיפ רציניים אז הם דיי דומות למכינות (יש זמן לאימונים פייזים וכמובן מנטלים והכנה לצבא מכל הבחינות גם ההלכתית וגם תמיכה של רמים בזמן השירות) ... כמעט כל ישיבת ההסדר  בלי 3 סדרי גמרא.... 

 

האלה שיותר קרובות לישיבות גבההות (אווירה יותר רצינית) זה ישיבות כמו מעלה אדמים, הגוש, כרם ביבנה, מדברה כעדן שבי חברון וכו' 
החסרתי הרבה שיובת זה בהערכה גסה מאוד שהשם יסלח לי , כל השאר בערך זה באמצע בין ממש רציני לבין אווירה של מכינה 

יש בדבריך לא מעט אי דיוקים ואולי אפילו הוצאת שם רעהסטורי

יש כשבעים ישיבות הסדר, יש בהן סגנונות שונים ומגוונים. חלקן באמת עם הרבה לימודי אמונה ואווירה יותר משוחררת. בחלק גדול, רבות מאוד ממה שציינת יש בהחלט שלושה סדרי גמרא ולימוד רציני מאוד.


(לא שזה מאוד משנה, שבי חברון היא ישיבה גבוהה, גם מדברה כעדן מוגדרת כישיבה גבוהה, למרות שאפשר לעשות שם הסדר והרוב עושים בשלב מסויים מאוחר מהסדר רגיל).

מה שתגיד .0IQ4Uאחרונה

אך אין בכוונתי להוציא לעז וידוע שיש ישיבות עם יותר או פחות שבאבניקים ואווירה יותר או פחותץ לוחצת וכזה 

מכיר מלא שעשו הסדר משני הישיבות הנל ואני יודע שכל שיעור שם עושים יוצאים הרבה להסדר אח שלי היה איתם במחלקה . לכן אני הזכרתי אותם בתור ישיבות ההסדר , יש לי גם חברים שעזבו ישיבות כמו מרכז ובית אל בשביל לעשות ההסדר...
לכן אני אומר שמבחינתי ישיבה שאפשרי לעשות בה ההסדר בלי לעזוב את הישיבה היא הסדר לא משנה לי איך קוראים לה מבחוץ, לצורך הדוגמא ישיבת איתמר נקראת ישיבה גבוהה 

אך למעשה הרב יהושוע וון דייק יותר מסתם מעודד את הבחורים לעשות ההסדר (יצא לי לעשות איתו שיחה בנדון) ויוצא שבשיעור אולי אחד או שניים עושים גבוהה והשאר ההסדר....

ביינישיםהרשפון הנודד

אשמח לדעת מה נותן לכם מוטיבציה ללימוד גמרא בישיבה?-בתוך אחד שקשה לו ממש ללמוד לימודי גמרא והלכה בגלל שזה מרגיש לי קצת מנותק ממני

היעדים הקבועים, האפשרות להעמיק, החברותאפתית שלגאחרונה
החייאה?טעמי🍫
בס"ד


אז מנסים להחיות את המקום?

יופיטעמי🍫
בהצלחה לנו✨️
איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
באזור ירושליםטעמי🍫

מעדיף לא לפרט

 

אתה?

גם באיזורשמיניסט באמ"ש
לא מפרט
גם באזוראיגנוטוס פברלאחרונה

לא מפרט

למה לא?פתית שלג

רק צריך להתקין בוט שימנע מלכתוב הודעות בזמן הסדרים..

יש כזה, אני יודע איך מתקינים לטלפוןשמיניסט באמ"ש
אגב, איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
זה נראה פורום מענייןמקפיצים נטושים

אולי נחייה אותו?

אני בעדשלג דאשתקד
יאללה לעבודה, תעלה דברים מעניינים ונגיב לך
אני במשבר. עמוק.מקפיצים נטושים

יושב בזמן סד"ע ומסתכל בפורומים של ערוץ 7.

איך יוצאים מזה?

לפי ההקפצות שלךשלג דאשתקד

נראה לי שישבת כאן כבר מסדר בוקר.

אבל יאללה תעלה סוגיה שהיית אמור ללמוד היום, או הסוגייה אחרונה שלמדת לפני המשבר, ונתחיל להתפלפל כמו בני ישיבות.

אני כאן

לאלא סד"ב לא הייתי פהמקפיצים נטושים
בלאגן, צריך לחשוב..מקפיצים נטושים

תחילת גיטין.

תקנת בפנובפ"נ,

מה קורה אם לא קויימה?

סחתן עליך!שלג דאשתקד

זה מסובך אחי,

לפי רבה - אם בית הדין חושש שהגט לא נכתב לשמה, אז אין המון מה לעשות... והחשש מתעצם לגעת תוספות (ב שבני חו"ל חולקים על ההלכה "וכתב לה - לשמה". כמובן ש"לאחר שלמדו" זה יותר קל כמו שהגמרא אומרת בהמשך. (אגב נדמה לי שהראב"ד פוסק כדעת רבה, כלומר שרבה אית ליה דרבא אז תכלס חוששים לשני הדברים).

לפי רבא, בגדול העניין יותר קל, כי הבלגן הוא למקרה שיהיה ערעור (כי אם אין ערעור אנחנו לא חוששים מעצמינו, כי משום עיגונה הקילו בה רבנן, כמו שכותב התוספות בתחילת הדיבור האחרון בדף ב.). עכשיו תראה, בעיקרון רשי בדף ג. נותן שני פירושים מה עוזר הפנוב"נ לפי רבא: 1. מרגע שהשליח אומר, הבעל יתבייש לערער. 2. הבעל עצמו כבר לא יהיה נאמן. ככה שתכלס אם לפי הפירוש הראשון, אז אין כאן עניין גדול.

מצד שני, צריך לקחת בחשבון את מחלוקת התוספות בדף ג. (בדעת ר"י), שגם אם הבעל מערער לא מאמינים לו, לעומת דעת הכפתור ופרח (נדמה לי איפשהו בפרק י) שאם הבעל עודה בלגן אז מאמינים לו ופוסלים את הגט. כך שהאמירה של בפנוב"נ או הכרחית או כמעט חסרת משמעות, ואז זה בעיקר כמו שאומר התוספות ש"בעל מידק דייק" הכוונה שמתלכחילה הוא מדייק ונזהר, וזו המטרה של האמירה.

הקיצור, לפי רבא זו תקנה שבאה להגן על מצבים מסובכים ולא ממש פותרת בעיות ספציפיות. אז זה לא נורא כל כך. אבל לפי רבה זה די בלגן אם הבחור לא אמר... (למרות שבפיכח ונתחרש לא גזרו חכמים, כך שאולי זה לא סוף העולם, כי רוב בקיאים הם).

לכבודך פתחתי את הגמרא בפנים שלג דאשתקד

מתוך רצון לא רק לקשקש מהזיכרון...

אז ככה, אם השליח לא אמר בפני נכתב וכו', זו מחלוקת בין רבי מאיר לחכמים בברייתא בדף ה:, והלכה כדעת חכמים שזה לא נורא רק שיחזור ויעשה את הפעולה ויאמר.


ולגבי השאלה מה קורה אם הבעל מערער אחרי שאמר בפנוב"נ, אז ראיתי שכבר בירודלמי יש התייחסות לזה ונאמר כך: "אמר ר' יוסי: חומר שהחמרתה עליה מתחילה שיהא צריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם, היקלתה עליה בסוף שאם בא ועירער עררו בטל".

וואו, רצינימקפיצים נטושים

מבחינתי באמת הדיון מתחיל מהמח' תנאים הזו;

לפי ר"מ כל המשנה בגיטין ממטבע שטבעו חכמים הגט פסול, שזה מעניין כי לכ' מדאורייתא כשר, בעצם, היא עדיין נשואה ומותרת לבעלה הראשון? רק כי השליח לא אמר בפנופ"נ,
 

לפי חכמים - כשר, אז מה התוקף של התקנה? מה קורה אם לא מקיימים אותה? הכל טוב?!

לא נראה לי שחכמים כזה סבבהשלג דאשתקד

הרי הברייתא בעצמה ממשיכה "כיצד יעשה...". השאלה היא מה קורה אם הוא לא עשה את זה.

מצד שני, באמת לא מובן מה הטעם של רבי מאיר. הרי תכלס מדובר בחשש רחוק, כי רוב הדיינים בקיאים בלשמה (וכאן רבי מאיר לא אמור לחשוש למיעוטא, כפי שמסבירה הגמרא), ומן התורה עדים החתומים על השטר נעשה כמי שמחקרה עדותם בבית דין. אז למה היא פסולה מן התורה?


(נדמה לי שיש תוספות בדף ה על חלק מהנושאים האלה, אבל אני כבר צריך ללכת לישון כדי לקום מחר לסדר בוקר )

אשריך אתהשלג דאשתקד
יאללה תשתף מחר בחידושי סדר בוקר!!
אח... היה שיעור, עם המון חידושיםמקפיצים נטושים

אבל לא מספיק הייתי מרוכז בו,

 

לפתע עלתה לי התובנה שבעצם הסוגיא שלי בסדרי בוקר בשבועות האחרונים היא זו; 'ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה'?!

תקשיב נשמה טהורהשלג דאשתקדאחרונה

מסכת גיטין אחת ה.... פשוט אחת המדהימותתת!!!

יש בה כל כך הרבה פרטים והיבטים, שהסיכוי להתעמק ולהבין הכל, זה כמעט אפסי. תסתכל רק על הסוגיה של רבה ורבא, איך אותה מדנה יכולה לקבל משמעות גם של שאלה הלכתית עקרונית (לשמה) וגם של שאלה עובדתית (קיום השטר) ואתה עומד מול משנה עם 100 דוגמאות (גבולות הארץ? סמוכות ומובלעות? עולי בבל ועולי מצרים - לפי רהינו תם?) ועוד משפטים דו משמעיים ושאלות טכניות של שליח להולכה, הבאה וקבלה; אישה שהביאה, עבד שהביא, בעל שהביא; עד נעשה דיין; עדי חתימה או עדי מסירה (וכמה שיטות מפשרות...). חתיכת סלט לא הגיוני, וזה עוד לפני שכל המצב מתהפך - לאחר שלמדו, מלתא דלא שכיחא וכו וכו.

נראה לך שאפשר לעשות את זה תוך כדי שינה? או תוך כדי ריחיים על צווארו???

עזוב אותך, אל תנסה לבלוע הכל. קח את מה שהכי הכי חשוב בישיבה: האווירה, החידוש, היצירתיות והרעיונות שעולים. אהבת תורה מהברק שלה. זה ימלא לך מצברים וזה מה שחשוב לך עכשיו!!

אתה הרי מכיר את הסיפור על "עולא אקלע לבבל" (בתענית וגם בפסחים), שבהתחלה היה מאוכזב איך אנשים שככה חוגגים לא לומדים תורה, אבל בדיעבד הוא הבין שהאנשים כל כך סובלים שצריך להודות שמישהו בכל זאת לומד תורה...

תשמח שאתה מנסה, שאתה משקיע, שאתה רוצה. תשמר את זה! בסוף תצליח ובענק!!!

ואל תשכח שאתה גם חייב: "וכי עני היית יותר מהלל?" (הסיפור הידוע ביומא)

חברים, אני בסגנון של ישיבות ברמה משכלית מאוד גבוההיונתןzxcv
עבר עריכה על ידי שדמות בחולות בתאריך כ' בשבט תשפ"ה 11:58

אני בן 25 מחפש עכשין ישיבה ברמה גבוהה כמו שיח יצחק באפרת למי שמכיר, 

כרגע מחפש באזור הצפון.

מבקש לא להכנס לדיונים על ישיבות ומה טוב ומה פחות 

אלא לגופו של עניין אם משהו יכול לעזור לי 

תודה רבה לכולם

למנהל היקר שמחק את התגובה שליפשוט אני..

היית יכול כבר לתקן את הטעות בכותרת, על הדרך

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ב בשבט תשפ"ה 16:38

..

אתה מחפש ישיבה בסגנון של שיח?קעלעברימבאר
אם הדגש העיקרי הוא על הרמה ההשכלתית הגבוההקעלעברימבאר

אז בצפון נראה לי זה מעלה גלבוע (לא כזה מכיר אבל נראה לי).

במרכז יותר אז יש את הר עציון, מעלה אדומים, ירוחם, עתניאל, מחנים, אורות שאול בתל אביב.

אם אתה מחפש משהו כמו שיח (סגנון הרב שגר אם אני לא טועה?) אז נראה אולי מחנים או עתניאל? לא זוכר בדיוק. בצפון לא יודע אם יש כזה סגנון אולי יש במעלה גלבוע אבל לא יודע באמת. ולא יודע מה הסגנון בנהריה או עכו

יש לך עוד פרטים על מעלה גלבוע?יונתןzxcv

וכן מחנים

לא יודע עוד. אפשר לבדוק באתר שלהם. אני יכול לשאולקעלעברימבאר

מישהו שאני מכיר שלמד במחניים, אם זה חשוב

או שיש כאן מישהו שמכיר את ישיבת מחנים טוב?קעלעברימבאר

או מעלה גלבוע?

בסגנון שיח יצחק יש את מעלה גלבועפתית שלג
מעלה גלבוע הם בסגנון הרב שגר?קעלעברימבאר
נשמע לי שכןפתית שלג

אבל אני לא מספיק בקיא בהגותו ובישיבה הנ"ל..

אגב ברוח השכלתית רוחנית ויותר שמרניתפתית שלג

יש את ישיבת ראש פינה

בית מדרש ראש פינה 

דוד שלי שם, כדאי לךימח שם עראפת
הצלחת לברר על ישיבה?קעלעברימבאר
מגדל העמקyys

ממליץ מאוד לבדוק את ישיבת חב"ד במגדל העמק.
מקום שלומדים בו ברמה מאוד גבוהה, עם סגנון חשיבה שמדמה את הסגנון המקורי של חסידי חבד לדורות - עם חקירה מעמיקה ודורשת אמת מוחלקת... שווה לנסות!

למה אתה מתכוון רמה משכלית גבוהה?קעלעברימבאראחרונה

אם הכוונה לרמת לימוד גבוהה אז יש את קרית שמונה באזור הצפון והמון ישיבות באזור המרכז וירושלים

ויתוראנונימי404

מישהו יודע אם אני חותם ויתור ואני באמצע מיונים (ספציפית עתודה) אז יגייסו אותי ישר או שהצבא נותן להמשיך להתמיין?

לימוד בשפת אמתפלוני אלמונ

מי שבקיא יודע בכתבי בעל ה"שפת אמת" על התורה והמועדים(ואולי גם בספרים אחרים) ויכול להמליץ על בין 3-4 קטעים יסודיים וחשובים בלימוד תורתו לכבוד יום פטירתו ב-ה בשבט אשמח שישלח בהודעת וואטסאפ(ואם אין אז סמס) למספר 050-220-3441

רלוונטי עד ראש חודש שבט תשפ"ה, תודה מראש

דיכאוןאנונימי404
אני שנה א ואני ממש לא מתחבר להסדר, זה עושה לי דיכאון... מה לעשות? אם אני חותם וויתור ישר מגייסים לצבא?
אם זה עושה לך רע, כדאי לעבורארץ השוקולד
אולי לצבא ואולי לישיבה אחרת, תלוי מה עושה לך רע.


אם זה דיכאון אמיתי, כדאי לשתף דמות מקצועית וגם רופא צבאי.

^^פתית שלג

ואולי למכינה

כדאי להתייעץ עם דמות בעולם האמיתי ..אגוז16
בהצלחה
דרוש כובד ראשנקדימון

ההחלטות שתקבל יכולות להיות משמעותיות ובלתי הפיכות, ולכן קודל כל חשוב שתשים לב לזה ותשקול צעדים בזהירות.


כמו שאמרו פה, ייתכנו כמה סוגי קשיים:

1. קושי בלימוד ובסף הדרישות הישיבתיות - כנראה מרבית האנשים חוטפים איזה שוק כשהם מגיעים לזה, אבל זה טבעי. האם ניסית לדבר עם ר"מ בישיבה שרתה נמצא בה? יכול להיות שבירור פנימי כזה יעזור לך להתפקס ולמצוא את המסלול שיהיה טוב לך.


2. חוסר התאמה עם הישיבה - זה קורה. למרות שחיפשנו ועשינו שבושים, אולי בחרנו לא נכון. יכול להיות שמעבר לישיבה אחרת זה כל מה שאתה צריך. סגנון לימוד אחר, סגנון חברתי אחר, סגנון אחר של גישה, מיקום אחר, וכדומה. אולי ישיבה גבוהה ולא הסדר, אולי מכינה ולא ישיבה. יש כל מיני אופציות, ואולי אתה צריך משהו מהאפשרויות האחרות.


3. רצון לצבא - יכול להיות שפשוט הצבא מדבר אליך חזק. זו גם אפשרות. באופן אישי אני חושב שתקופה בישיבות/מכינות זה חשוב לעיצוב העולם הפנימי שלך (מידות, תפישת עולם, עולם רעיוני), להרחבת ההשכלה התורנית שלך (הלכה, גמרא, ספרות אמונית, וכו), וליציבות מנטלית שנולדת משני הדברים הקודמים.

אגב, אם בעניין הצבא מה שמפריע לך זה העניין של שירות מקוצר, אז זה פתיר. אחרי שתסיים את תקופת הישיבה שלך, אתה בהחלט יכול להתגייס באופן רגיל. אבל בשביל זה אתה צריך ישיבה גבוהה או מכינה.


ואם אף אחד מאלה לא נראה לך מתאים, אולי הבעיה היא אחרת ושווה לשקול לפגוש איש מקצוע. אבל אלה החלטות שלא כדאי לקבל לבד, כדי לא לעשות טעויות אימפולסיביות.


בהצלחה רבה!

^^^ אם כי ההחלטה בסוף שלךארץ השוקולד
תתייעץ עם דמויות שמכירות אותך ואת המקומות אבל ההחלטה שלך
תמיד ההחלטה בסוף היא של האדםנקדימון
אבל מכיוון שמדובר בהחלטה שיכולה להיות בלתי הפיכה ויש לה משמעויות לשנים קדימה אז כדאי לעשות את זה בחוכמה, בשיקול דעת, ועד כמה שאפשר מתוך יישוב הדעת.
מסכיםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך