שלום צביקה ע
שלום!
אני מתעניין בלהכיר את תנועת חב"ד.
רציתי לשאול ברשותכם על שגרת חייהם של חסידים בנושא הפרנסה.
בחורים צעירים היום, אחרי שסיימו את זמנם בישיבה, קבוצה שליחות וכו, שבוחרים לצאת ולהתפרנס, מה הם עושים? באיזה סוגי עבודות הם מתפרנסים? אני מתכוון לכאלה שלא בחרו בהוראה, סמיכה, משגיחי כשרות, סת"ם.
האם מקובל לצאת ללמוד תואר? הבנתי שהרבי התנגד לכך, תקנו אותי אם אני טועה.
תודה רבה! ושתהייה שנה טובה ומתוקה
הרבי נגד ללמוד באוניברסיטהפיצוחית

ובמכללות הגדולות ה כן

ברור שלא ללמוד במקום קבוצה איזה תואר

 

אחר כך כל אחד מתעמק במה שליבו חפץ.

 

חבד נראלי עובדים בכל העבודות..(מנסיון וראיה של כל המשפחה)

בין עם זה עו"ד (שזה ספיצפית הרבי מאוד יצא נגד הקטע של המפשט בגלל הפסקי תורה וכו בעניין המשפטים ...) חדשות, רבנות, מורה, מנהל, אקדמאי עובד קבלן, שיפוניק, רופא, וכו.....) תקנו אותיכאילו מוציא לשון

חבל לבזבז את הזמןמושיקו

אפשר ללמוד מקצוע בחצי מהזמן ולעסוק בו כשליחות או במסגרת  שליחות.

 

ובכל מקרה זו שאלה למפשיע

באיזה קטעפיצוחית

לבזבז את הזמן? ובחצי מהמזמן? לידע שלי**

הרבי ורעייתו למדו באקדמיהאלעד

מדוע בזבוז זמן? הפריע לי הביטוי

 

אם אתה מתכוון מבחינה כלכלית, יש כאלה שמעדיפים להשקיע זמן ארוך בלימודים על מנת לזכות במקצוע יציב וריווחי

אם אתה מתכוון מבחינת התורה, לא מצינו מגבלה על בחירת מקצוע כל עוד הוא כשר וטוב

ואם אתה מתכוון מבחינת ההרגשה, יש כאלה שנהנים לעסוק במקצועות הדורשים לימוד, ומוזר שדווקא החסידות תתכחש לאופיו וכשרונותיו של האדם באופן פשוט כל כך

אהממממושיקו

@Admin

 

יוכל להסביר טוב למה לא כדאי ללמוד באקדמיה בארץ.

 

כל ארץ לפי ענינה, ובכל מקרה הרבי נכנס ללמוד לימודים אקדמאים באישור חמיו ועם ידע תורני עצום.

 

מי שרוצה לעשות כמו הרבי שידאג להיות באותה רמה לימודית (לדעת  את כל הש"ס בעל פה וכו')

זו טענה מופרכתאלעד

"מי שרוצה לעשות כמו הרבי שידאג להיות באותה רמה לימודית (לדעת  את כל הש"ס בעל פה וכו')"

 

יכולתי להקשות על כל חסידי חס"ד שנוהגים כמו הרבי בהרבה עניינים שאין להם שייכות (ולא אזכיר את עניין שינה בסוכה) אבל מילא

זו לא טענה מופרכתדובלה

אם אני לא טועה - כמעט בטוח בכך - הרבי עצמו השמיע את הטענה הזו לאדם שהעיז ושאל את הרבי איך הוא אומר לו שלא מתאים ללכת לאוניברטיסה בשעה שהוא עצמו הלך.

 

נקודת העניין הוא שישנם מקרים חריגים בהם כהוראת שעה אפשר ללכת. זה מוזכר בספר התניא, על כך שההיתר היחיד ללמוד חכמות אומות העולם הוא לעשותו קרדום לחפור בו או "שיודע להשתמש בהן לעבודת ה' או לתורתו", כדוגמת הרמב"ם והרמב"ן. הרבי כאמור הגיע לשם אחרי שכבר מילא כרסו בש"ס ופוסקים, והוא ידע כמובן להשתמש בידע זה לעבודת ה'.

ישנן גם עדויות רבות על כך שבזמן ההרצאות באוניברסיטה הרבי החזיק מתחת לשולחן ספר תורני ועיין בו...

 

ישנם דברים רבים אחרים שכן אפשר וצריך ללמוד מהרבי, כפי שהוא עצמו הגדיר - הנהגות שנהג ברבים. כמובן שמדובר בדברים בעלי משמעות בהלכה ובמנהג ולא לזווית השפיץ בנעליים וכדומה..

 

לעצם השאלה, אני מכיר רבים (כולל אני עצמי) שעשו תואר במכללה לצורך פרנסתם, ועובדים במגוון סוגי עבודה, כולל הייטק (נפוץ מאוד!).

חייב להבין משהו...צביקה ע
מה ההבדל בין מכללה לאונברסיטה?
אם אסור לימודי חול אז אסור.. לא?
במכללה מדגישים פן מקצועי בואונברסיטה את העיונימושיקו

שלפעמים גובל בכפירה בדקות או בגסות

הכפירה זו לא הבעיה היחידהמשה

אפשר להתמודד איתה. אפשר להאביס את החומר ולירוק אותו למבחן.

 

יש בעיה מערכתית של אובר-אקדמיזציה שמזיקה לכולם. גם לחילוני שהולך לשרוף 3 שנים בזמן שאבא של חבר שלו עבד באותו מקצוע בדיוק בלי התואר המיותר.

 

 

והם עוד קוראים לישיבות פרזיטים.

הכפירה זה הבעיה החבדיתמושיקו

שלוקחים את המושגים התורניים ישיבתיים ומעוותים אותם.

 

מי שגדל בישיבה באשר היא המושגים שלו שונים ממי שלמד בתיכון רגיל.

 

 

יכול להיותמשה

בכל מקרה, הלוואי והיה היום ארגון עם משקל ציבורי שהיה מכריז מלחמה על האקדמיה, שתכלס דואגת לעצמה בדיוק כמו לשכת עורכי הדין או הסתדרות המורים.

אתה מבלבל פה בין כמה דבריםמשה

בין הביקורת שלי על האקדמיה באופן כללי בארץ, בין הביקורת שלי על האקדמיזציה של מקצועות שאין בהם שום צורך באקדמיזציה,

לבין השלילה של האקדמיה עצמה באופן עקרוני.

 

האקדמיה עצמה אינו מקום שאני שולל באופן עקרוני.

אם אתה רוצה להיות רופא אז כדאי מאוד שתלמד באוניברסיטה. אם אתה רוצה להיות עורך דין אתה חייב.

 

יחד עם זה - יש לי ערימת ביקורת מטורפת על המערכת השמנה והפרזיטית הזו הזו, שדוחפת אנשים למקצועות חסרי חשיבות כמו מדעי הרוח והחברה*, או גרוע מכך מדעי המגדר והבלים אחרים.

וגם את אלו שזקוקים ללימודים ולומדים מקצוע אמיתי - המערכת מאביסה בכל מיני שטויות, למשל מי שלומד הנדסה לסוגיה  חייב לקחת קורסים במדעי ה"רוח".

 

 

 

* יש לזה ביקוש, אבל לא בכמות הזו של סטודנטים.

מוסיף עוד נקודהמשה

בחו"ל המצב הרבה יותר גרוע מאשר בארץ. האקדמיה שם הפכה להיות חממה קומוניסטית של ממש עם הזיות שלא יאומנו.

אלעד,אופטימיות
אני חושבת שאין להשוות בין הדרגה שלנו לדרגה של הרבי. אשקר אם אומר לך שהמחשבה שהרבי בעצמו למד באוני'- לא עלתה לי בראש כשכתבתי את תגובתי (זו שלמטה) , אך בשניה הבנתי שזה לא נכון להשוות בין צדיקים *כאלו אלינו.
הרמה הרוחנית שלהם זו לא הרמה הרוחנית שלנו,
לכן אמרתי שלדעתי הנקודה היא שזה יהיה בהתאם להלכה ולאחר שישנו מטען רוחני מספק שהוא חלק מהאישיות שלנו.
כך אנו באים מתוך מקום של שליחות למקצוע ועם כלים להתמודד בחוץ;)


*הרמב"ם היה רופא
הרבי היה מהנדס(תכנן את הגשר הגדול בצרפת)
הגרא היה אסטרונום
לא טענתי שצריך או כדאי או שיש בכלל מה להשוותאלעד

להפך.

מושיקו ניסה לומר שרק אם נהיה דומים לו ולרמתו הרוחנית והלמדנית נוכל ללמוד גם אנחנו באקדמיה

אני יודעת, התייחסתי לכותרת בפני עצמהאופטימיות
כי זו מחשבה שצצה גם לי...
ואולי @מושיקו התכוון ללימודים באוניברסיטה דווקא?

הרבי לא הלך לאוני' כך סתם, אני מאמינה שלא היה בעבר מוסדות אקדמאים נפרדים ובכלל הוא היה שוקד ולומד המון תורה ונסתר עד שהוא הגיע לרמה שהגיע בכדי "שיאפשר לעצמו" לעשות מה שאנחנו משתדלים להקפיד עם עצמינו ככל שניתן- לימוד מעורב.



לגבי השינה בסוכה, נראה שבא לך לפרוק
בכללי נושא המנהגים מגיע ממקום של התחברות(ברמות שונות)-ביטול לצדיק.
לא קשור לכאן בכלל.
זה היה תשובת הרבי למישהו ששאל אותו את השאלה הזו בדיוקמושיקואחרונה

למה לא ללכת כשהרבי הלך.

 

ובכל מקרה כל מקום לגופו

 

בצרפת הרבי עודד ללכת ולשמור על הזהות היהודית  .

בארה"ב הרבי נלחם כי זה סכנה רוחנית.

בארץ זה סגנון שונה אבל עדיין הכיוון הוא לא חיובי ואפשר לראות  לדוגמא את המלחמה על ה"הדרת נשים" שניסו לסדר מסלולים לחרדים במקומות מעורביםץץ

אנסה לפשט את הדבריםאופטימיות
כשאתה אומר "חסידים" למי אתה מתכוון?
הרבי הרש"ב אמר פעם משפט שתמיד נמצא אצלי בראש והמשמעות שלו היא:"יש דרך חסידים ויש דרך חסידות" . הנקודה היא שחסידות, הטוויית דרך מסויימת- זה משהו אחד. ודרך חסידים- זה משהו אחר. באיזה מובן? במובן זה שיש המון חסידים מכל מיני סוגים ורמות. לא כל חסיד שמגדיר את עצמו ככזה- משקף בהכרח את דרך החסידות.
זה באופן כללי, כדי שתבין שיש הכל גם בחב"ד ויכולות לצוץ גם בחב"ד דעות שונות ביחס לדברים מסויימים.


לגופו של עניין, חב"ד זו תנועה מודרנית יחסית מחסידויות אחרות,אך יש בה דגש על עבודת המידות באופן פנימי ומעמיק וכו'.
יש זמן שמיועד לבניה רוחנית והיה לרבי מאוד חשוב שבחורים ישבו וילמדו תורה ובפרט שירבו במהלך מסלול הלימודים ככל שאפשר.
לאחר שסיימו את מסלול הלימוד התורני(סמיכה/קבוצה/wtvr) ומילאו את עצמם במטען רוחני, ברור שעדיף לעסוק בתורה ולהרבות בה, כי התורה היא חיינו ויש לה ערך עליון, אך אם יש כישורים ושאיפות- אני חושבת שכן יש עניין לממש את הכישורים שה' נתן לאדם לנוכח מטען רוחני גדוש, כלומר לאחר שבחור סיים את המסלול, או אם היה צריך לשבת עוד ולשקוד בתורה בכדי לבסס את עצמו מבחינה רוחנית/תורנית - אז אחרי כן שיצא ללמוד תואר.
בחור שאכפת לו ממצבו הרוחני בכל מקום שלא יהיה צריך לדעתי להרגיש כתנאי לצאת ללמוד תואר, שהוא יכול לצאת ולהתמודד עם החיים ביחס למטען הרוחני שלו, כי הוא לוקח את מה שלמד ומתוך מקום של שליחות יפעל, וכמובן הכל בהתאם להלכה עם כל מה שמשתמע מכך, כגון לקבוע עיתים לתורה באופן משמעותי ולשמור על עצמינו ככל שאפשר(מקום נפרד עדיף.)

המורה שלי לימדה אותנו באחד השיעורים שיחה(דבר תורה) שהרבי מסר כשהוא התייחס לנקודה של לימוד תורה. הפאנצ'ליין היה שעדיף בחור שיעבוד במקצוע (מתוך מקום של שליחות וכו')ויהיה צמא ללמוד תורה בסוף היום כשמסיים את עבודתו, מאשר בחור שכל היום ישב ללמוד תורה ויחכה לצאת מהשיעור ולסיים כבר את היום.

קראתי פעם את הסיפור הזה (כמדומני גם עם הרבי הרש"ב) וממש אהבתי אותו : )
מדובר על בחור ישיבה שבהה בחלון במהלך הלימוד.
הרבי אמר לו משהו כזה: עדיף שתהיה מחוץ לישיבה ותבהה בישיבה ותרצה ללמוד תורה, מאשר שתהיה נוכח בישיבה ותבהה על מה שקורה מחוצה לה.
הנקודה היא שהרגליים יכולות להיות מונחות במקום מסויים, אך הראש יהיה מונח במקום אחר.
מה שחשוב בלימוד התורה ובכלל בחיים זה להיות מחוברים לה' מתוך מה שאנחנו עושים.

לדעתי הנקודה היא "לכתחילה או בדיעבד".
בחב"ד לכתחילה עדיף ללמוד תורה ולהתמקצע בתחום תורני ככל שניתן, ואפשר להבין מדוע. לא מחנכים לצאת מלכתחילה ללמוד תואר, אבל גם לא מסתכלים על זה כפסול. הבדיעבד לא אומר שזה אסור, אלא אפשרי בהתאם לתנאים מסויימים וד"ל.


אני כן מכירה בחורים חבדניקים(לא באופן אישי ממש) שלמדו במכון טל הנדסה ועובדים בהיי-טק, כאלו שלמדו ב Ono מנהל עסקים, היה גם אחד שהציעו לי שלמד בטכניון הנדסה במסלול לחרדים וכו' ..זה פחות נפוץ ללמוד ממש במסלול אקדמי, אבל ישנם כאלו ואני גאה בהם. השאר פשוט עובדים בעבודות שלא מצריכות תואר אקדמאי כהגדרתו.

אצלינו במשפחה ישנם מקצועות חופשיים, אך ברור שפועלים בהתאם להלכה ומתוך מקום של שליחות וקירוב הסביבה עד כמה שניתן.


אני מאמינה שזה הספיק, מקווה שהועלתי.
כן, אני חושבת על להרצות באחד הימים: )
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך