כנסווומיכלייי

היי. אני חבדניקית ואני לומדת בתיכון לא חבד ( בית יעקוב ספרדי ) .. 

 

וכל מה שלא יהיה יוצאים שם נגד חבד... ( לא המורות והמנהלת רק התלמידות !)

ואני לא מבינה אותם ... 

לדוגמא . דיברו על הקטע של הפלאפונים ואז הרבה בנות צעקו לחבד מותר סמארטפונים בלי הגנה או עם ( זה לא משנה להם בכלל בשבילהם זה אותו דבר ) וניסיתי להסביר להם שבתיכון חבד מותר סמארטפון רק אם נטספארק וזה הגנה חזקה מאוד ... ולא מעניין אותם .. חבד פרוצות פאות ארוכות ... חבד זה כת ... 

אני חברה שלהם ובאמת יש להם אישיות חמודה ... אבל עד שמגיעים להתווכח על חבד ..

אמרתי להם שלא כולם ככה בחבד ובכל מגזר וחסידות יש תמיד את השוליים ולבן אדם יש בחירה וזה לא קשור אם הוא חבדניק או שסניק ..... ואני לא החבדניקית היחידה בשיכבה .. וסתם דיברנו על זה וכולםם אמרו שזה מעצבן אותם ובאמת לא באנו לתיכון בשביל להתחיל להתווכח ולהגן על חבד .. באתי ללמוד ! ואפילו אם יש בנות שהדעות שלהם לא כמו שלי אני מכבדת אותם ולא שואלת שאלות ! אבל הם .. לא אכפת להם ! הם שואלות שאלות בלי רגישות ומדברות על בן אדם צדיקק ואני עונה להם יפה .. אבל שניסיתי לשאול אותם שאלה קטנה ומכובדת על ברסלב .. וואאווו איזה צעקות קיבלתי מהם .... קיצור רק ההסתקלות שלי עליהם ואיך שהם מתווכחות איתי נותנת לי להרגיש גאווה חזקה שאני חבדניקית ואין על החבדניקים בעולםםםםםכןנשיקהחיבוק  קיצור אם יש לכם עצות ,תגובות   , בנושא .. אשמח שתשיבו

ממממתכלית הכוסף

פשוט אל תכנסו לנושא הזה...זה באמת סתם ויכוחים מיותרים.

 

אם והיה ונכנסתן- תהיי גאה במה שאת. פאה? הרב'ה התיר. לא רק שהתיר, אפילו חייב לגמרי פאה. והרב'ה היה מענקי הדור הקודם. אז במחילת כבוד הבנות בכיתה שלך...מה הן מבינות ביחס לרב'ה? וחוצמזה כמה מגדולי הפוסקים החרדים האשכנזים מקלים בזה (כגון הרמ"א, משנה ברורה,ר' משה פיינשטיין, החזון איש ועוד), וגם כמה מגדולי הספרדים(כגון הרב בן ציון אבא שאול והרב משאש). וגם ברוב הציבור החרדי ליטאי הנשים הולכות עם פאה. וכן רואים היום בכל השכונות החרדיות בירושלים ובבני ברק נשים עם פאה. ולאו דווקא חבדניקיות. אז שלא יגידו שטויות.

 

סמארטפון? שיתנו סיבה הגיונית למה אי אפשר להשתמש בסמארטפון עם נטספרק....

 

בתכלס- סליחה על הביטוי, אבל הן לא מבינות כלום מהחיים שלהן. סתם יודעות לצעוק. ותלמדי כלל- דברי חכמים בנחת נשמעים. מי שצועק משמע שאין לו משו יותר מדי חכם לומר. אז שיצעקו. תעני להם בשקט ובבטחון.

 

תהיי חזקה בעמדה ובדעה שלך! אשרייך!

 

בהצלחה

נראה לי שהיא דיברה יותר על פאה ארוכה ולא סתם פאה רגילה.ההוד וההדר


דיברתי על שניהם וגם על הפאות הארוכות עניתי תשובה . תקרא עודמיכלייי


זה מה שכתבת:ההוד וההדר

"חבד פרוצות פאות ארוכות"

היה נשמע שזאת עיקר הבעיה כי רק בחב"ד יש את זה.

כנסמיכלייי

חבד פרוצות פאות ארוכות ... חבד זה כת

אמרתי להם שלא כולם ככה בחבד ובכל מגזר וחסידות יש תמיד את השוליים ולבן אדם יש בחירה וזה לא קשור אם הוא חבדניק או שסניק   ככה גם על פאות לא כל הנשים בחבד הולכות אם פאות ארוכות למה להכליל? ושלא נדבר על הליטאיות והספרדיות ....

הנה אני לא מכלילה את כולם תמיד יש את השולייםמיכלייי

ללכת אם פאות ארוכות זה לא דרכו של הרבי ! ! אם הם הולכות ככה הם נוגדות את ההלכה ! ואין לזה שום קשר שהם חבדניקיות |!

חשבתי שהתכוונת שזאת הבעיה. סליחה.ההוד וההדר


תודה!מיכלייי

חיוך

אוקי. ככה:עברי אנכי

אני אשתדל מאוד לא להכניס את הדעתי האישית אאכ אציין.

 

לחבד יש מנהגים מוזרים ביחס לשאר הזרמים. כן.. וזה בסדר. זה כמו שלתימנים יש "סימונים", זה מוזר. אבל זה לא קריטי.

כל אחד ורבותיו שלו.

 

חבד זה כת - זה בכלל בדיחה!!! זה לא באמתתתת!!!!!! מעצבנות

 

יש את האלה המשיחיסטים.. שזה באמת בעיה.

 

חסידות - בכללי דבר מבורך. מה שכן שאולי אפש קצת "להתעצבן" (בכוונה מרכאות) עליו - זה שהרבה חבר'ה ילמדו מלא חסידות.. וכתוצאה מכך פחות גמרא משנה הלכה תנך. ו.. כן. זה דבר שקורה גם בחבד (וגם בברסלב מלא)

 

סתם שידעו שהרב מאזוז בקשר טוב מאוד עם חסידות חבד והוא מעריך אותם מאוד. כמה הוא משבח אותם על זה שהייתה ישיבת חבד בתוניס (למרות שאבא שלו פתח ישיבה חדשה, כי הוא רצה לשמר את מנהגי תוניס ולא חבד, אבל יש שם תורה!!! וזה בזכות חבד!)

 

ו..הוייויו. סמארטפון. (יש פה קצת דעה אישית שלי)

בגדול - סמארטפון לא מסונן זה אסור בתכלית האיסור בלה בלה בלה.

מסונן - חצי נחמה. אבל תחשבו איזה בזבוז זמן מטורף זה!! כל המשחקים והשטויות..

למה צריך סמארטפון??!?!

אם זה לצורך עבודה - כבר התירו גדולי הדור עם מכשירים מאושרים עי הרבנות (רמי לוי וזה)

אההאההאהאהאהההעברי אנכי

אוי ופאה זה בעיייהההההההההההה

 

(דעה אישית לגמרי, עפ רבותי)

אאאסססססססססווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווורררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררר

למה להגיד על משיחיסטים בעיה?סניורה

לא. אני לא משיחיסטית. וכולם יודעים את זה בערוץ.

אבל..

כשמדברים עלים רע זה מחרפן לי את הצורה!!!

מה בעיה בהם???

הם מאמינים שהרבי חי. זכותם המלאה.

זה לא עניין של אף אחד אחר.

ועוד לקרוא להם בעיה????

אולי הייתי צריך לנסח את זה אחרתעברי אנכי

צריך להתרחק מהדעה הזאת

אני מצטט את הרב מאזוז:עברי אנכי

שהדעה של המשיחיסטים יש להתרחק ממנה ויש אנשי חב"ד ישרים ואמיתיים.

 

המשיחיסטים יש להתרחק מהם, אבל חסידי חב"ד הם בסדר גמור ומחזירים רבים לתורה ומצוות.

 

ה"משיחיסטים" טועים בהחלט.

 

 

שלושת הציטוטים הרב מאזוז אמר שהוא ממש קרוב לחסידות חבדעברי אנכי


טוב. על זה אין לי מה להגיד.סניורה

(יש גם הרבה משיחיסטים שמחזירים רבים לתומ"צ)

ברור. הוא לא התכוון שהם לא. פשוט בשאלה שאלו אותו חבדעברי אנכי

ובפרט על המשיחיסטים

אז הוא ענה שצריך להתרק מהדעה הזאת. זה הכל.

למה?סניורה

אני לא חושבת שהרבי חי, כי קשה לי להאמין בזה. ברגע שישכנעו אותי מספיק חזק שזה ככה- אני זורמת.

בקשר לאלה שמגזימים (כולל דיגלון, דגל משיח בכל פינה, יחי בכל מקום וזה) מה אכפת לי? זה בכלל לא כל המשיחיסטים ככה. ומי שיש לו בעיה אם איך שהם, זה נטו בעיה שלו. לי נגיד זה ממש לא מפריע

בגלל זה קשה לי עם הדעה המשחיסטיתעברי אנכי

מחילה שאני שואל על דברי הרב. האם זה לא רחוק מדי? רוב העולם החב"די מאמין שהרבי הוא המשיח. בנוסף יש פסק הלכה כתוב שראיתי שחתם עליו הרב יורם אברג'ל זצ"ל שהרבי הוא המשיח (מלבד המון רבנים אחרים). אני באופן אישי משתדל לא להביע דעתי בעניין, כשיגיע המשיח נדע מי הוא. האם הרב עדיין פוסק שלצרפם למניין הינו בדוחק? הרי גם אם טועים, יש להם על מי לסמוך. תודה הרב ובמחילה אם שאלתי לא ראויה.

הרב המשיב: הרב אדיר הכהן שליט"א

הרבנים שחתמו הוא על שהוא "בחזקת" משיח, וגם זה היה בחיים חיותו. וגם על האר"י ומהרח"ו (רבנו חיים ויטאל) חשבו בזמנו שיהיו משיח, ואחר פטירתם כתב רבי שמואל ויטאל (בשער הגילגולים הקדמה ל"ו) 'כל האדם כוזב' (הובא בספר מקור נאמן חלק א' סימן תתקל"ו).

 

וגם תראי כותב הרמבם בפרקים האחרונים במשנה תורה.. על בר כוכבא...

תשמחי עד לב השמיםתמים

אין לי באמת מושג מה עושים במצבים כאלה.

אבל מה שבטוח זה שאפילו יעבור עלייך כל זה את צריכה להיות מאושרת שזכית להימנות על חסידיו של כ"ק האדמו"ר לעבוד את ה' בדרך הנפלאה של חכמה בינה ודעת וחסידות.

בטח כבר כתבת לרבי מה שעובר עלייך וסמכי על המפקד שדואג לחייליו

לבדוק אחר כל מנהגי חב"ד ולמצוא את ההגיון שבהם...נגרינסקי
מתוך כך, בעת שתדוני עם חברותייך, ידך תהיה על העליונה ותוכלי להסביר להן את ההגיון... אם גם הן יבינו את ההגיון, הדיונים יהיו פחות מתרעמים ויהיה יותר קל לתקדם בדיון...
אם כל התכלית שלדיונים אך ורק התרעומת, לא להגיב... הסבירי להן שבתרעומת דווקא המתרעם אינו מבין בעצם הדיון, שאם כן, היה מנסה לתקדם בדיון... דבר שאינו אפשרי בתרעומת...
ךברוח מהמחלוקתעברי אנכי


בדיוק... ממחלוקת שאינה לשם שמיים...נגרינסקי
שזו התרעומת...
המון פעמיםסניורה

כל המטרה שלהם היא רק התערומת.

ואני יודעת על מה אני מדברת..

אז לא להגיב...נגרינסקי
סופו שלדבר התרעומת היא כביכול הנאה מהתגובה... לא מגיבים, אין הנאה, התרעומת מפסיקה, אפשר לחזור לדון בצורה נורמאלית...
אין אפשרותסניורה

אם מתעלמים הם מקבלים את זה כהכנעה, ואחר כך הם משתמשים נגד

אז שיקבלו כהכנעה... מה אכפת לך?נגרינסקי
איך הם משתמשים בזה נגד? אם הם לא מקבלים תגובה אין להם חומר להאחז בו כדי להביא טענות נגד...
ככה:סניורה

"אין להם תשובה על זה בכלל.

הם סתם עושים כי הרבי עשה, לשום דבר אין מקור."

קיצר.. לא חסר.

אז אם הם טוענים אז זה בצורה אפשרית לדיון,נגרינסקי
אפשר לענות להן ולהסביר להן את הטעות... אם זה לא בצורה שלדיון, התגובה צריכה להיות 'אני מאוד רוצה להסביר לכן מה אני חושבת על הטענה הזו אבל אתן לא מאפשרות לי, לכן עד שלא תפנו אלי בצורה נורמאלית אני נמנעת מממשא ומתן בנושא'...
..סניורה

ת'אכלס צודק.

תודה!

זה לא טוב שעושים את זה לחבדניקיםעברי אנכי
כי הם יהודים!!

מילא לתימנים... אחלה.. אבל חב"ד עשו?
את התימנים הכי טוב פשוט לחטוף...נגרינסקי
תקשיבי. גם אני חב"דניקיתסניורה

ואני מסתובבת די הרבה באזורים שלא משהו אוהבים את חב"ד. כן?

כשהייתי קטנה יותר היו כל הבנים 'הגדולים' (בני 12) עוצרים אותי ברחוב, צורחים עלי בוז חב"ד, יורקים עלי, לא נותנים לי לזוז ו.. לא נמשיך.

זה הגיע למצב שלא הייתי הולכת לבד באזורים האלה (למזלי לא הייתי גרה שם)

לאחר מכן, כשכבר פחדתי ללכת לבד באזורים האלה- פשוט קלטתי. הם מקנאים!!!  מ ק נ א י ם !

מה זה מפריע להם שאני הולכת ברחוב? מה זה מזיז להם בכלל? אתם לא רוצים להצטרף אלינו- לא צריך. אנחנו לא מכריחים.

כשהייתי יותר גדולה למדתי להחזיר להם (כמובן בלי לריב. במיוחד לא מכות למרות שהיו כאלה שהתחילו)

והיום.. כשאני רואה ילדים צוציקים בני גג 12 שמתחילים לריב עם חב"דניקים על זה- אני מתערבת ומדברת איתם כמובן בכבוד, אבל מסבירה להם שכל תלונה שלא תהיה להם- כמה היא לא נכונה.

מדברים בצורה  מזעזעת על הרבי- אני אומרת להם ומסתכלת בעינים "סליחה.. הייתה רוצה שככה ידברו על הרב שך?

כמו שאנחנו לא מדברים ככה על הרבנים שלכם, אתם לא תדברו ככה על הרבנים שלנו. סגור?"

קיצר.. למדתי להחזיר.

 

 

 

תקשיבי. אין הרבה מה לעשות בקשר לתערומת שלהן נגד חב"ד. לימדו אותם מגיל אפס ככה להיות.

את צריכה רק להיות נחרצת בדעתך, ולהיות הכי גאה בעולם שאת חב"דניקית  (כי דוגרי- אין עלינו)

ואם יש להם איזהו שאלות בקשר לחב"ד, תבדקי ותעני להן. אל תפחדי להיכנס לשאלות האלה. 

וכשהן מתחילות לצעוק נגד חב"ד, תזכירי להן איך הן הגיבו לך כשאת שאלת משהו קטן נגד ברסלב.

 

בהצלחה לך

זה עצוב. וואו.עברי אנכי
זה מה שעושים.
וואו.
אני חייבת להדגישסניורה

שזה רק אזורים ממש ממש ספציפים בערים ממש ספציפיות.

רוב המקומות, אולי לא משהו אוהבים אותנו, אבל גם לא עושים עם זה כלום. מקסימום מתווכחים.

 

אבל כן.. נתקלתי בזה לצערי מדי הרבה פעמים

ותקשיביסניורה

@מיכלייי

הכי חשוב זה שאל תפחדי לענות להן!

יש שאלות- מעולה.

תבדקי מה התשובה ותעני להן.

חוץ מזה שהם יראו שאת רצינית, ויש תשובות להכל

זה ממש יחזק אותך!

את תראי כמה שזה נכון! (אם את רוצה בפרטי יש לי דוגמא ממש ממש לא ממזמן שדווקא קשורה פה לערוץ)

כנסימיכלייי

אני לא עכשיו איזה רבנית מובהקת של חבד שיודעת לענות על כל השאלות שלהם ..

 

ההורים שלי הולכים לפי חסידות חבד אז גם אני וזה מה שחינכו אותי בבית ....

אני יודעת לענות על חלקם אבל לא על הכל ...

וזה מעצבן!!!

לא רק את לא יודעת לענות על הכלסניורה

כולנו ככה.

את יכולה להגיד להם שאת צריכה לבדוק מה התשובה, תבדקי ותחזירי להן תשובה.

על הכל יש תשובות

כל כך מוכר, סטיגמות מעצבנות של אנשים שלא מבינים.שיח סוד
מוזמנת לדבר באישי אם באלך
תשמעימבשר שלוםאחרונה
תמיד קורה שצוחקים על זרמים אחרים.
תשאלי אותם איפה אהבת ישראל שהיא לא פחותה מאשר הגנה לסמרטפון.
יש משפט של הרב זצל -האהבה הגדולה לאומתינו לא תסמא את עינינו מלראות את מומיה,אם באמת זה בא מאהבת ישראל אז יש בזה צד טוב-גם אם לא כיף לקבל ביקורת,אבל תזכירי להם שאם יש בדבריהן ביקורת=אז כשם שמצווה לומר דבר הנשמע,כך יש מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע…
הרמא בתחילת שולחן ערוך כותב אל יפחד אדם מן המלעיגים עליו בעבודת ה יתברך,אטלי תתחילי להוכיח להם את דרך חבד שהיא מעוגנת בתורה ובהלכה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך