הייתי אמור לכתוב משהו על יום הכיפורים וזה אבל בסוף לאנחמיה17

נותרו דקות ספורות לפני שקיעה

אוריה מזנק לתוך החדר המבולגן, בתוך ערימת הבלאגן הוא מחפש פריט אחד צינור פלסטיק עם פקק עטוף בבד ועליו חותמת שהיה כתוב בה פעם "תפילין בית אל, זה כל ההבדל" אבל מה שנשאר זה  "  לי   ת  א  " אותיות שנתנו מקור לכמה וכמהה בדיחות  בינישיות שאוריה אהב להגיד.

משמצא את הצינור המיוחל אשר ראוי לקרוא לו "תפידנית" כבקשת היצרן. שעט אוריה במהירות משם הוציא את פרטי הדת שבפנים- זוג תפילין, אבא קנה במיוחד, כשאוריה יתחתן- יוסף לזוג התפילין האלו זוג תפילין נוסף "רבנו תם" ואם יסיים ש"ס אז גם "שימושה רבא", לא שלאוריה אכפת- הוא ליבן את הסוגיה ומבחינתו רש"י הוא אחלה 'ראשון' אבל עדיין משום מה אוריה אהב את העובדה שהתפילין הנוכחיות שלו קטנות. אפשר לשים כובע ולהכנס לבית המדרש כשאף אחד לא שם לב ולהשטייגען ממש עם בבא בתרא ורש"י ור"י ור"ת שאומר שבאמת אין לו תפילין והאחרונים שאומרים שלא צריך והאחרונים שאומרים שכן. ככה זה בימים כתיקונן-  אבל עכשיו?

עכשיו בין הזמנים, הפעם האחרונה שאוריה ראה את התפילין זה היה אתמול, דקות ספורות לפני סוף זמן תפילה (10:26 נכון לשבוע זה) ולמרות שמצות תפילין חביבה עליו במיוחד, יותר מחביבות האות ח' של בת חן מהמערכון- אוריה לא זכה להניח תפילין אלו שוב בשחרית היום, כי אם תכף עובר חצות- אז עדיף להתפלל בלי תפילין.

הלכות שאם  האדם ההלא נכון שומע- זה יכול להחריב את יומו אם לא את חודשו. "דבר זה אסור לאמרו בפני עם הארץ".

אוריה מוציא באחת את רצועות העור המלופפות על קופסאות התפילין ומוציא תפילה של  יד. מניח אותה על ידו השמאלית , המגע הזה כבר נעים. ובעודו  מסדר את התפילין במקום מברך בחפזה "להניח תפילין" מהר מוציא גם את תפילה של ראש- כזאת שרואים דרך החריצים בה. אם בסוף הוא יצטרך לקנות מכונית חדשה- כנראה הוא  ימכור את התפילין ויקנה פחות מהודרות, אם ההפרש הוא יקח את המסדה 6, כמו של השכנים.

אוריה חושב לעצמו לרגע כמה חזרות על 2 דפים הוא היה גומר מ15:00 עד עכשיו לו היה אמצע זמן עכשיו.

"אדני שפתי תפתח" אוריה אומר ספק לעצמו ספק לקב"ה הוא מנסה להסיר את טרדותיו. "ופי יגיד תהילתך"

כאן אוריה קולט מה הוא הוציא מהפה ולמי. הוא חוזר שנית על הפסוק  ומתחיל את התפילה. באיזור ברכת קדושת השם (ככה כתוב ברינת ישראל) אוריה מסתכל בשעון- 4 דקות לשקיעה- הביננו לא הביננו? לא הביננו! ("דבר זה אסור לאמרו לעם הארץ") אתהחונןלאדםדעת, אוריה מנסה להזכר על מה  הוא מדבר בברכה רביעית- נזכר בול בחתימה!  השיבנואבינו טינק! משהו השתנה. אוריה נזכר על מה מתפללים עכשיו. הוא יודע שאין עם מי לדבר על המצב הזה, אבא? אבא לא יבין. לאמא אין מושג מה זה יום בלי תורה. אין לה חובה לזה. אוריה נזכר בטור שאומר שהנוסח הוא  דוקא אבינו כדי לומר לריבונו של עולם שהוא אבינו ומצוה על האב ללמד את בנו תורה. אוריה נזכר בכל הזמן האחרון, כמה הוא למד? איך היתה התחושה בשעות האלה לגשת לפינה נסתרת ולהוריד את התפילין לפני ארוחת הערב? איך זה להיות בתוך יום של תורה בתוך עולם של תורה. של מצוות של ישיבה בבית ה' של הליכה בבית המדרש של עמידה בישיבה... איפה עכשיו?! לפני בין הזמנים הוא קנה חוברת "מחיל אל חיל" של הרב טאו. לא שהוא קווניק, אבל אם יוד'ה אומר- יודה יודע. והר"מ שלו עשה לשיעור שיחה על איך שבבין הזמנים מנתקים את הקרונות מהקטר ורואים איזה מהקרונות נוסע מעצמו ואיזה מהשפעת הקטר בלבד. עברו רק שלושה ימים וכבר מתברר שאוריה כמה שהוא נודע מהר- כשהוא מנותק מהישיבה רואים כמה הוא הקרון בסוף הזה שכשמנתקים אותו- הוא נשאר לבד. טהרה. איפה היא!  אוריה הלך למקוה שלשום, זה לא פשוט בין הזמנים, לימוד תורה. תפילה במניין. שמירת הברית. אוריה מתחיל להרגיש רטיבות בעין. איזה חיצוני הוא נהיה- מה פתאום אכפת לך על הנוזלים שהגוף יכול להפריש?! אוריה מתייסר. על בדל שפתיו, הוא קולט שהוא עוד בסלח לנו. הוא מספיק לומר וידוי לפני החתימה. "והרי נחמתי ובושתי במעשיי ולעולם איני חוזר לברים אלו. יה"ר שתסלח לי על חטאי כי אל טוב וסלח אתה ברוך אתה ה' חנון המרבה לסלוח". אוריה מסיים את תפילתו- תפילה שכל ברכה כאילו נתקנה בשבילו. (סתם אסוציטיבי, כשאדם במצוקה כל דבר שהוא רואה  מזכיר לא את מה שמטריד- אבל אוריה בכל זאת מכוון את מה שמזכירות לו המילים. ומסיים בעושה שלום במרומיו תוך קידה לימין השכינה. בטח גם בצד הזה נמצאת הישיבה שלו... "הוא יעשה שלום עלינו" -אני מתפלל לבד, מי זה עלינו? עמ"י? הוא כבר אומר "ועל כל ישראל" מי עוד איתי? הוא חושב המשפחה,  אולי ובסתר בלב הוא חושב, אולי ה'? שיהיה שלום ביני לבין ה'? אולי) הוא מסיים ביהי רצון על בית המקדש

מביט בשעון- עוד דקה צאת הכוכבים. אוריה פספס שקיעה, לא לכתחילה בכלל. בטח לא לספרדים.. אוריה מתיישב לחלוץ תפילין מהר, אחרי שהוא גומר מפלס את דרכו במעט הרצפה שנשארה בחדר ורץ למנחה אמא כבר מכינה ארוחת ערב- עד שהוא יחזור זה יהיה קר.

אוריה רץ לבית הכנסת תוך כדי מכוון שעון למחר- השכמה ב6:00! אוריה רוצה לעשות  כמה חזרות על 2 דפים

 

****

מוקדש לכל בחורי הישיבות הקטנות שבבין הזמנים עכשיו.

נראה לי זה הסיפור הראשון שלי....נחמיה17

@חוני המעגל פינות

@נפתלי הדג

דעות? אפשר? (הערה- נכתב ממקלדת  דפוקה...)

 

בטח לא תבין כמה חלקים אבל למי אכפת?!

@אהבת ישראל!!

@נפש חיה.

@חלילית אלט

נע... זה על עולם של בינישים...

תודה נחמיה! נהניתינפש חיה.
יפה מאוד! תודה!להבה ירוקה


חזק ביותר חוני המעגל פינותאחרונה
אהבתי את הסיגנון

ח של בת ח- לא הייתי מוכן לזה ...
חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 


 

מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 

...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..
מנהל? אפשר להעביר שירשור שלי לפה?תמהון לבב

(שתיקה רועמת) - ריק ומוסתר

 

זה? במקום שיהיה בפורום השני

בלתי אפשרי 😐אני הנני כאינני
כנס להודעה שםארץ השוקולדאחרונה

תלחץ על עריכה, תלחץ על בחר הכל, העתק ואז תפתח שרשור כאן.

(אל תעשה גזור כדי שלא יימחק לך בטעות)


אחר כך אתה יכול שוב לערוך שם ולמחוק את התוכן

תנועהמוריה.

הידית עולה אט אט ובסיבוב יורדת מטה. ועוד סיבוב: למעלה במאמץ ודחיפה חזקה למטה.

היא מתנשפת, אבל לא פוסקת. זוהי מלאכתה ואין לה אלא לעשותה בלי להתלונן. כל יום היא כאן, ניצבת על המשמר. דוחפת, מסובבת, מסיעה את הידית שוב ושוב על צירה בסיבוב.

כל תנועה שלה, כל דחיפה ולו הקטנה ביותר מקדמת עוד ועוד את המנוע, כל סיבוב וחצי סיבוב, מניע את העצם. בסוף כל יום היא מאשרת, אכן נראית התקדמות. היא סוקרת בעיניים מצומצמות את המרחק בין המקום בו היתה בתחילת היום לבין המקום בו היא כעת לאחר עבודה של יום תמים. אז היא מתמלאת סיפוק ונחת. אז היא יכולה לפרוש לנוח, להרוויח בביתה עם היקרים לה ולדעת כי עשתה את מלאכתה להיום.

ישנם ימים שהכל חלק והסיבוב פשוט הוא, כאילו מעצמה מסתובבת הידית. לעומתם יש ימים שהידית שחוקה וקשה לה לאחוז בה, שהיד האוחזת עייפה, או שהגלגל כבד עד מאד. לעיתים קרובות קורה שידיים נוספות בוחשות איתה בקלחת, ומסובבות ידיות הפוכות. אבל כל אלו, כמו אינם נוגעים לה, היא מגיעה בכל יום בשעת בוקר מוקדמת, מתייצבת בעמדתה ומסובבת, והידית נעה, והסיבוב מניע.

היא לא מנסה להיאבק, היא לא מוכיחה לאיש דבר, היא נוכחת ומסובבת ומניעה. אף כוח בעולם לא יוכל לה, אף כוח בעולם לא ימנע ממנה למלא את תפקידה במסירות. אף כוח בעולם לא יעצור אותה מלסובב ולהניע.

ויש התקדמות, וישנה תנועה.

תמיד ישנה תנועה.

° ° °

אלוקי, נשמה נתת בי, והיא אינה פוסקת מלסובב ולקדם אותי.

אתה בראתה, אתה יצרתה, ונפחתה בי והיא מניעה אותי אליך.

כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני לפניך עליה.

מענייןיוני.ו.אחרונה

אולי יעניין אותך