דיוןעברי אנכי
אם הכל נכתב נחתם ונשלח אחרי הושענה רבה.
למה אנחנו מתפללים כל הזמן?

חשבתי ותירצתי לעצמי - כדי להכניס אותנו לאווירה של שנה הבאה. שנדע תפילה מהי... וכו וכו וכל מה שקשור לזה. (וגם כי... כל ה3 שבועות האלה הם בשביל שנרגיש עליה רוחנית כל השנה.. אז זה בעצם מה שהתפללנו עליו)

אבל.. למה בח' באב כולם ממשיכים להתפלל שהמשיח יבוא מחר? הרי.. זה כבר חתום והכל... נשלח.

מילא לשנה הבאה... לאיודע.
אתה שואל בכללי או על דברים ספציפיים?שאג
בכללי, א' יכול להיות שנקבע שאחרי x תפילות יקרה משהו
ב' לא מתפללים רק בשביל התוצאה, תפילה זה מפגש אישי עם הקב"ה. לא הולכים לסבתא וסבא בגלל הממתק שהם מביאים, הולכים בשביל לפגוש אותם.

זה מה שעולה לי עכשיו, אתה שואל על משהו יותר ספציפי אולי יהיו עוד תשובות
שיגידו הכל. אני פותח דיון. לא חשבתי מספיק עם עצמיעברי אנכי
תמיד אפשר לשנותאיגלו
גם אם נחתם גזר דין הוא עדין יכול להשתנות על ידי תפילות "ותשובה *ותפילה* וצדקה מעבירים את רוע הגזירה" נחתמנו למה שיהיה אם לא נשנה את מעשינו.
אם מישהו היה רשע גמור ונחתם לשנה רעה, ואחרי חודש עשה מהפך עצום, גזר הדין שלו לא ישתנה לטובה?

גם אומרים שאין לנו עתיד אחד, אלא חמש עתידים שיכולים להיות, זה תלוי במה נבחר. אם נתפלל ממש הגזר דין יוכל להשתנות.

וגם בעיקרון ביהמק אמור להיבנות בשנת 6000, אנחנו מתפללים לביהמק כדי שיקדימו את הקץ...
השורה האחרונה מאוד לא ברורה לנועברי אנכי
ומאוד לא מדויקת לנו.

עיין בפרק האחרון של משנה תורה לרמבם שאמר.. ש... בגדול.. כל זה שטויות...
לא חושבת שנכון לומר שטויות. נתת לי מה ללמוד עכשיונפש חיה.
צדיקמבשר שלום
אתה יכול להגיד איפה כתוב שבית המקדש יבנה בשנת 6000,אם המקור שלך זה פרק חלק-אז כנראה שלא הבנת את הגמרא שם לעומק,וכמובן שגאולה לא ברור שהיא בניין בית המקדש=הקישור שעולה לנו במחשבה אינו בהכרח יקרה
מסכת סנהדריןאיגלו
דף כ"ז ע"א "שני אלפים תוהו, שני אלפים תורה, ושני אלפים ימות המשיח"

(הגעתי לזה מתוך 'דע מה שתשיב לעצמך')
הנצרות זה ימות המשיח?שאג
נוו צדיקמבשר שלום
כתטב שימי העולם הם 6000 שנה,כי העולם נברא ב6 ימים,ואלף שנים בעיניך כיום אתמול כי יעבור.
אלפיים שנות ימות המשיח לא בטוח יגמרו בבניית הבית(יכול להיבנות לפני…)ויכול גם לא להיבנות ח"ו
דף צ"זע מ
ואיך הבנת שהכוונה היא שבשנת 6000 בא המשיח?

בפשט הכוונה שבכל האלפיים השנים האחרונות יהיה המשיח.
והמהר"ל (נצח ישראל כ"ז) בכלל מסביר שאלו 2000 שנה שראויות לביאת המשיח. (ולא לפני כן)
שמעמבשר שלום
הכי חשוב זה שכתבת שמצוות צריכות כוונה-זה לא נכון!!אם תעיין באמת תראה שלא…

לעניין מה שאתה שואל,זו שאלה אמונית של מה תפילה משפיעה אם הרי הכל קבוע?
אז שמעתי שיש אומרים,שהקב"ה עושה תנאי-אם אנחנו נתפלל מספר מסוים של תפילות=נזכה בככה וככה,אם נתפלל פחות=נקבל פחות…
אין תפילה שחוזרת ריקם,התפילה תשפיע עליך בדרך זו או אחרת.
כך גם למשיח,ברור שאם נתאמץ להביא אותו ולחזק את העם כך תבוא הגאולה מהר יותר,קטראים לזה התערותא דלתתא(התעוררות מלמטה-מהעם)
אפ יש עוד שאלות או לא מובן-תשאל ואשתדל לענות
אני חושבasd100

שזה לא ענייננו מתי יבוא המשיח, אלא איך לקדם את זה. רק התעוררות כללית יכולה לקרב את המשיח, וגם זה כמובן תלוי בשאלה למה העם התעורר לתשובה - מיראה או מאהבה, ועוד הרבה דברים. בקיצור- זה לא כ''כ פשוט.

 

בנושא התפילה - תפילה לא גורמת לכך שד' יעשה את רצונך. זאת תפיסה אלילית. התפילה משפיעה על נפשו של המתפלל, זה לא עניין כמותי!!!! התפילה משפיעה עליך והעולם מגיב לזה. אני ממליץ לך לשמוע את סדרת השיעורים של הרב ראובן פיירמן תפילת הנשמה כדי להבין מה זה תפילה.

 

מצוות צריכות כוונה- מאוד חשוב מה שאמרת שזה לא לגמרי ככה, כי אנשים נופלים לתפיסה שמצוות בלי כוונה לא שוות כלום, שהכל תלוי בכוונה = רלטיביזם! הכל תלוי בכוונה ואין לדבר משמעות בלי שאני נותן לו אותה. וזה ממש לא התפיסה היהודית...

צודקמבשר שלום
אבל כן ענייננו מתי יבוא המשיח,אתה מעדיף להגיד שלא עניינך,אולי.
אבל ברור לך שאם נתאמץ נוכל להביא את המשיח,כמובן שלא אני אלא התעוררות של כל הדור,או רובו.
כעניין שנאמר בעיתה אחישנה,לא זכו-בעיתה,זכו-אחישנה.
כמובן שאנחנו יכולים לקדם,אבל כן אכפת לנו מתי יבוא.
נאמר במדרש-שיר שרובנו מכירים ויודעים=בשעה שמלך המשיח בא,עומד על גג בית המקדש=>מכאן שהמשיח כנראה יבוא אחרי בניין הבית,ככה שאם לא נזדרז לבנות את הבית,גם המשיח יתעכב…
אני מתכוון שזו שאלה לא רלוונטית מתי הוא יבוא.asd100

אחד התנאים למשיח שכתובים ברמב''ם הוא שהוא יבנה את המקדש. שמעתי פעם (נראה לי מהרב אבינר שליט''א) שזה לא אומר שהמשיח חייב לבנות את המקדש, אלא שצריך שיהיה מקדש בימיו כדי שיהיה נקרא מלך המשיח.

כןמבשר שלום
הרב זצ"ל מסביר במאמר המספד בירושלים(על הרצל)שהמשיח לא חייב להיות בן אדם פרטי,אפשר גם תנועה או מהלך ציבורי…
אם זה מהלך,ואולי אני יכול בעז"ה להוביל את המהלך הזה:=),ולקרב ככה את בא המשיח
ומה עם ינון ואליה?עברי אנכי
מה אמור להיות איתם?מבשר שלום
ינון ואליה אלו הם כינויים למשיח
אז יקראו לארגון ינון ואליה?עברי אנכי
לאמבשר שלום
אין חובה שיקראו למשיח ינון אליה,זה גם לא נפסק בשום מקום להלכה
זה די השאלה של בחירה חופשית..כן זו אני
כתוב שאדם נידון כל יום...רץ לשום מקום

בר"ה זה סיכום כללי אם כדאי להשאיר אותו בעולם......

עוד משהו חשוב....רץ לשום מקום

התפילות הם בעיקר בשביל הקשר שלנו עם ה' ולא כדי שניענה......

הכל צפוי והרשות נתונהאניייי
אה וגם חרב חדה מונחת על צווארו של האדם אל יתייאש מן הרחמיםאניייי
עבר עריכה על ידי אניייי בתאריך י"ז בתשרי תשע"ח 23:36

והתחברתי ממש למה ש @יחידי כתב..

 

נכון שאני זורקת ססמאות אבל לא נראלי יש יותר מידי מה לפרט.. אם אתה לא מבין מה הקשר בין המשפטים שכתבתי תגיד ואני אסביר

 

@עברי אנכי

אפשר לומריחידי
שנחתם משהו על המצב הנוכחי של הפרט והכלל.
התפילה, במהותה וכשהיא נעשית בשלמות, משנה את המקום של האדם מול הקב"ה, משנה את הציבור או הפרט המתפלל בעצם. ולכן, גזר הדין שנחתם הוא על מה שהיה, עכשיו, כשהפילה שינתה את האדם, בשורש, גזר הדין יכול להשתנות, כי גזר הדין לא התייחס למצב בו האדם הוא הציבור יהיו במצב שונה.
(נדמה לי שרעיונות דומים ביטאו הרב קוק או/ו מניטו. משם לקחתי את רוח הרעיון).
נלמד מהנבואהנקדימון
א. התפילה ביסודה היא פעולת נביאות. בכל מקום בתנ"ך שאנחנו מוצאים תפילה, אנחנו מוצאים שאלה היו נביאים. למשל באברהם, כרשר אבימלך לקח את שרה ממנו והקב"ה נגלה אליו והוא חוזר בתשובה, הקב"ה אומר לו: "ועתה השב אשת האיש. כי נביא הוא ויתפלל בעדך וחיה". התפילה תלויה בעיקרה בנבואה. (א"א לומר שהמילה ׳כי׳ מוסבת על השבת שרה, שהרי א"א לומר שאסור לחטוא עם אשת איש רק אם הוא נביא). אמנם מצינו שחז"ל הרחיבו את התפילה ודרשו ׳עבודה שבלב׳ כך שכל אדם יוכל לשפוך ליבו לפני הקב"ה, ומאוחר יותר אף אנשי כנסת הגדולה תיקנו תפילה קבועה ונוסח מסויים (שוב, אלו היו נביאים שתיקנו) - ומ"מ אנחנו מוצאים בתפילה שורשה מגיע מהנבואה.

עד כאן מעט מדבריו המתוקים של המאור הגדול הרב אורי שרקי.

ב. הרמב"ם מביא (איני יודע את המקורות הקדומים לו, לכן אני מתחיל ממנו) שנבואת טובה שהקב"ה הודיע אינה חוזרת, לעומת זאת נבואת רעה שהקב"ה הודיע יכולה להתבטל ולהתהפך לטובה אם יחזרו בתשובה.
אולי אפשר ללמוד מכאן ולהשליך על השאלה שלך.
טוב שנגזר עליך לא יבוטל, ואילו רעה שנגזרה עליך עומדת קיימת עד שתשנה אותה.
ובעניין ביטול הגזירה אני מכיר שני הסברים לומר:
1. תורה, תפילה ומעשים טובים הם עצמם גורמים לביטול הגזירה באופן ישיר. זה יפה, אבל תוצר של קטנות מסויימת שבאדם, כאילו פורע חוב. אני הייתי מכניס את זה לתחום של ׳תשובה מיראה׳.
2. תורה, תפילה ומעשים טובים גורמים לשינוי מהותי באדם. אנחנו נהיים אחרים, הכאב שלנו על הכאב של הקב"ה (כמשל) והרצון שלנו להופיע את רצון ה׳ בעולם ולתקן עולם במלכות שדי, וכן ההבנה וההכרה את החיסרון שהחטאים מופיעים בעולם, וההבנה וההכרה שהופעת רצון ה׳ מוליכים ומופיעים היתרון והאמת בעולם הזה, כל אלה מעידים שאיננו באותה מדרגה רעועה שעמדנו עליה ביום כיפור, וממילא הגזירות הרעות לא שייכות במי שאנחנו היום. אנחנו התעלינו מעל הגזירה הרעה. זו מעלה אחרת לגמרי. אני חושב שאפשר להכניס את זה לתחום של ׳תשובה מאהבה׳.

עד כאן דברי קדשי. מקווה שזה עונה ומיישב את הדעת.
אשמח שיחדדו אותי.. שבוע טוב.


עריכה:
הרגע ראיתי שדברים דומים כבר כתב כאן לפני @יחידי.
אמו"ר חסיד וירטואלי של הרב שרקי ושמעתי את השיעור הזהנחמיה17

לא הבנתי.

חזקיה היה נביא?

איני יודע (חלש בלימוד תנ"ך)נקדימון

מ"מ הטענה אינה שרק (!) הנביא יכול (!) להתפלל.

הנבואה והתפילה הולכת ביחד מצד טבעם. אין לנו יכולת להבין עד שורש משמעות הנבואה, ומושג התפילה נהיה כ"כ שגור ופשוט בעינינו כך שגם זה מקשה על עצם הדבר. התפילה בימינו היא בעיקר סיעתא פסיכולוגית שהרי אין לנו שום תפיסה בזה. לנביא, תפילה הייתה דיבור עם הקב"ה או במילים אחרות צורה אחרת (נמוכה) של נבואה.

היו קהילות שלימות של בני נביאים בעידן הנבואה, ובפשטות כאשר העם היה נצרך לתפילה היו הולכים לנביאים (עיין שאול שהלך לנביא בשביל האתונות.. סיפור בפני עצמו שיש מה לעיין).

האם היו מתפללים גם בלא נביאים? בוודאי.
ואולי, (כפי שקצת רמזתי לעיל) המושג 'תפילה' משמש רק כשיתוף השם וכהד רחוק.
התפילה של מי שאינו נביא היא ניזונת מתפילתו של הנביא. אולי.
צריך עיון מה זה בדיוק תפילה. כרגע ובפרט בשאלה כאן ההתייחסות היא למושג האינטואיטיבי, ועיקר התשובה שלי הייתה החלק השני.

כתוב בגמראחידוש

"יפה צעקה לעולם בין קודם גזר דין בין לאחר גזר דין"- רה"ש טז עיי"ש

וואי זה ממש שאלה, אבל אני חושבת שהכוונה היא שכשנחתם הדיןאני121

זה יותר על דברים טובים מרעים, כי רעים אפשר לשנות את רוע הגזירה..

חוץ מזה שתמיד טוב להתפלל ואם לא לזה התפילה שלך תלך למקום אחר..

דרך אגב זה על כל דבר- גם אדם שחולה ח"ו או תפילת הדרך.. זה באמת שאלה

באלי לראות מה יענו..

תפילהרועי11

 ה' ציווה עלינו לדעת הרמבם להתפלל בכל יום או לדעת הרמב"ן מדברי חכמים ויש מצווה לשמוע בקול דברי חכמים אז דבר ראשון מתפללים כי ככה ה' אמר. 

 

אבל לעצם העניין כמו שאמרו פה תסתכל בראש השנה דף טז יפה צעקה לעולם בין קודם גזר דין בין לאחר גזר דין... כמו כן יש מחלוקת האם נידון בר"ה או במועדים אחרים או כל יום או כל רגע בגמרא שם ואלו ואלו דברי אלוקים חיים ונראה שהדין המרכזי הוא במועדים הללו אבל יש דין בכל יום ויום במידה מסוימת.

 

אבל חשוב לדעת שהתפילה היא לא רק על צרות.

בספר החינוך - "ומלבד השגת חפצי לבנו, יש לנו זכות בדבר בהתעורר רוחנו וקבענו כל מחשבותינו כי הוא האדון הטוב והמטיב לנו, וכי עיניו פקוחות על כל דרכינו, ובכל עת ובכל רגע ישמע זעקתנו "לא ינום ולא יישן שומר ישראל", והאמיננו במלכותו ויכולתו מבלי שום צד פקפוק, וכי אין לפני מונע ומעכב בכל אשר יחפוץ(ספר החינוך, מצווה תלא – מצוות תפילה) 

 

בנוסף, הצרות באות בשביל שתתפלל.  (מובא בחובת התלמידים - תרגיל את לבך ונפשך להשתפך לה' בשיח ותפלה. הנער, אף הגדול, אם יש לו אך דעה קטנה, חושבים שכל עצמה של התפלה היא הדאגה והצרות שעליה מתפללים, כמו שמבקש העני מן העשיר או כל איש מן מלך בשר ודם אשר בידו להושיעו באיזה דבר. אבל רק איש בער ולא ידע, יכול לחלל כל כך את התפלה ולחשבה רק צרך הדאגות, ולולי הצטרכיותיו לא היה מתפלל חס ושלום. כי באמת התפלה בעצמה, התקרבות הלב והשתפכות הנפש לה' בתפלה, זו היא העקר אשר בתפלה. וראה נא במדרש עוד יותר, לא בלבד שאין התפלה מסבבת מן הדאגות והצרות, רק שלפעמים את הדאגות שולח ה' כדי שנתפלל אליו יתברך. עיין שם)

 

 

הרבי מלובביץ' מסביר שאצל הגויים באנגלית תפילה זה בקשה אצלנו תפילה זה מלשון קשר (נפתולי אל-הים נפתלתי עם אחתי גם יכלתי) קשר עם ה'.        

..פוסעת

"..לא תרצה במות המת- כי אם בשובו מדרכו וחיה, ועד יום מותו תחכה לו, אם ישוב מיד תקבלו"

נכון, הכל חתום ביום כיפור או הושענא רבא, אבל אפשר לשנות. ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה- אפשר לשנות גם דברים שחתומים. הקב"V הוא לא אחשוורוש וגם מה שנחתם אצלו- ניתן להשיב.

פעם אמרו לי איזה משו שנביא שקר תמיד יגיד נבואות פורענות וכשזה לא יקרה הוא יגיד שזה כי העם חזר בתשובה (משו כזה- זה היה מזמן) וכשחוזרים בתשובה אפשר לשנות.

 

וחוץ מזה- התפילה היא דיבור בינך לבין הקב"ה. בלי חציצות. כמו לדבר עם אבא ואמא- אני לא אדבר איתם רק כשאני צריכה משו- אני אדבר איתם כי הם ההורים שלי.

 

משו כזה..

חשבתי על עוד משהו בנושא-אני121

אם ה' קובע בר"ה אז מה עם תינוקות? נגיד שתינוק נופל אז תכלס הוא חסר חטאים בכלל, אז איך הוא נופל? על מה הוא מכפר בכלל??

..עברי אנכי

הוא בא לתקן משו מהגלגולים הקודמים.

זה כבר דבריפ שאנחנו לא מבינים

בכללינקדימון
כפרה זה משהו שאנחנו לא מבינים.
אין הכרח שהנפילהנקדימון
היא תוצר חטא. לנפילה מהבחינה הפיזית למשל, ואולי גם מהבחינה הפסיכולוגית, יכולה להיות השלכה והשפעה על בניין האישיות של האדם, וזה יהיה משמעותי עבורו בעתיד.
לנפול זה דבר רע?שאג
לא הכל בא לכפר, יש דברים רעים שקורים לאדם לטובתו. לדוג' עדיף שתינוק יהיה חולה בצהבת בגיל שנה ואז יהיה לו חיסון טבעי לצהבת ולא בגיל ארבעים שאז זה יהיה יותר מסוכן.
אנחנו לא מבינים עד הסוף את העניין של שכר ועונש, יש כמה קווים כלליים שכן אבל את הפרטים לא. אני לא זוכר את כולם (לפי הרס"ג נראה לי יש 7 קווים כלליים אאל"ט) אבל יש פעמים שאדם יכול לקבל עונש/שכר על דברים שבכלל לא בגללו. לדוג' יש כמה מקרים בגמרא שאומרים שרק בגלל הדור שחטא היו צדיקים שלא זכו לנבואה.

מקווה שאני מובן, אם לא אפשר בשמחה לשאול
על תפיסת התפילה המעוותתasd100

תפילה לא גורמת לכך שד' יעשה את רצונך. זאת תפיסה אלילית. התפילה משפיעה על נפשו של המתפלל, זה לא עניין כמותי!!!! התפילה משפיעה עליך והעולם מגיב לזה. אני ממליץ לך לשמוע את סדרת השיעורים של הרב ראובן פיירמן תפילת הנשמה כדי להבין מה זה תפילה.

 

בקשר לנבואה- זה כתוב בתורה - נבואה רעה יכולה להשתנות, נבואה טובה לא. לכן הנביא הוא נביא שקר עם נבואה טוב לא מתממשת.

זה מה שאמרתי.פוסעת

שאני לא אדבר איתו ואתפלל אליו רק כי אני צריכה ממנו משהו...

עיון תפילה אסור.נחמיה17

(כל סימני הקריאה של מזכירים לי מישהו. בבקשה. תזהר עם לימוד אמונה. בטח מהסוג של הרב ראובן פיירמן שליט"א)

למה אתה מתכוון?asd100

(איזה עוד אמונה אתה רוצה ללמוד?)

גזר דין של רבים יכול להיקרע מתפילת רבים. עיין ר''ה.asd100

וזה אפי' שלא בעשרת ימי תשובה. נראה לי שזה כתוב גם ברמב''ם הל' תשובה

 

לא קראתי מה כתבו אבליהודיה בנשמה

תמיד תמיד אתה יכול לשנות מה שנגזר עליך.
וחוץ מזה שלא בטוח גוזרים על כל שניה ושניה אולי גוזרים בכלליות...

וגם אתה לא מתפלל בשביליהודיה בנשמהאחרונה

לקבל. כמו שאומרים ה' הוא לא כספומט.. מתפללים בשביל הקשר.

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך