שלום. יש פה איזה משכיל? שאלה (ביחס לשאלה שפה כל שנה)נחמיה17

תגידו-

מצוות א"י זה גם בחי' אור המקיף, לא?

(זה לא סוף  השאלה- זו פתיחה. וזה לא קינטור. ממש לא.)

(המשפט למעלה אינו מכבסת מילים.)

מצוות התלויות בארץ?מושיקו


מצות יישוב הארץנחמיה17


איך ההגדרה שלך למצוות ישוב הארץ?כדבר גשמי או רוחני?מושיקו

על פי תורת החסידות, ארץ ישראל היא התגשמות וקיום חכמתו ורצונו של הקב"ה עלי אדמות, ומצות ישוב ארץ ישראל פרושה - כינון החיים בעולם הזה באופן שהם רצונו וחכמתו של ה' יתברך שבתורה. ובלא חיי תורה ומצוות, הרי יתכן הדבר שאדם נמצא בגופו בארץ ישראל, ומכל מקום הוא חי בחוצה לארץ.

ובכן- אנסה לבארנחמיה17

מצות יישוב א" היא דבר גשמי אבל יש פנימיות המצוה.

זה שהמצוות הם עניים מוסרי פנימי [כאן אפתח סוגריים מרובעות: שבא מרצון האל. ורצונו הוא אחד וכו'. אם הבאת את הקישור כדי לפתוח את המושג אלהים אז אני פנאנטאיסט לא פחות ממך (כפי שרשום לי בכ"א. אולי אקוסמיסט פחות ממך...)- אלץ איז דער אויבערשטער.]

אין זה מנתק אותם מעולם המעשה. ע"כ עולם המושגים האמוני שלי.

בחסידות המובן הזה שבין המעשה הגשמי לפן הרוחני- קצת מתערער, במחילה.

אבל בין כך ובין כך- זה אותו הדבר לכא' מצות סוכה ומצות יישוב א"י-

הירושלמי (סוכה, פ"ב ה"ח) לומד את גדר מצות סוכה, שעצם המציאות בו היא מצוה (וזו מצוה של אור המקיף) ממצות יישוב הארץ:" מתני'- כל שבעה ימים עושה אדם את סוכתו קבע ואת ביתו עראי וכו':

גמרא  כתיב (ויקרא, כג) בסכת תשבו ואין תשבו אלא תדורו.  כמה דאת אמר (דברים, יז) וירשתם אותה וישבתם בה.  שיהא אוכל בסוכה ומטייל בסוכה ומעלה כליו לסוכה:"

א"כ ההשואה בעצם מציאות המצוה ככוללת היא ברורה.

האם מזה בעצם ניתן להשוות את מצות סוכה לגבי ההשפעה שלה כאור מקיף ואותו הדבר יהיה כלפי מצות יישוב א"י?

(לי נראה פשוט שכן. אבל אני רוצה לשמוע את דעתך)

מסכימה לגמרי עם החלק הראשוןחיה רוז
זו גם גישת החסידות. הלכה היא פסיקה גשמית לא פחות משורשה הרוחני שקיים בוודאי.

בנוגע לציטוט שהבאת מהגמרא- לכאורה ההקש בין סוכה לארץ ישראל שם הוא בביאור המילה תשבו. מהפסור וירישתם וישבתם מבינים שישיבה זה מגורים ומימלא שכתוב על סוכות תשבו מבינים שזה מגורים גם.

אין כאן התייחסות לאורות שנמצאים כאן או כאן.
"בנוגע לציטוט שהבאת מהגמ' וכו'"-נחמיה17

הבנת מה התכונתי עכשיו?

לא. לעניות דעתי לקחת את הציטוטחיה רוז
למקום לא נכון.

ברור שבארץ ישראל יש אורות עליונים וכן גם בסוכה.

לא הבנתי איך הציטוט שהבאת משווה בין האורות האלו.

לדעתי הציטוט משווה רק את פירוש המילה לשבת. שזה מגורים.

באילו אורות המגורים האלו אפופים? בטוח שיש בשניהם. אבל לא רואה שהגמרא עוסקת בזה.
אבל זה כל העניין. קראי בבקשה את התגובה הקודמת שלי אלייך.נחמיה17

קראי שוב.

 

אור המקיף זה ביטוי פנימי של מצות הישיבה בסוכה כמצוה "עוטפת" את הווי החיים בשבעה ימים הללו.

הציטוט מסביר את גדר מצות הישיבה בסוכה

כלומר- הישיבה היא המצוה שהיא בחי' אור המקיף. שכן הישבה זה לאכול לשתות לישון ובכללי להיות, רק בסוכה. אבל עצם גדר זה ב"ישיבה" בסוכה (שזו המצוה!!!!) נלמד מהישיבה בא"י. הגמ' לא עושה "גזירה שוה" (למרות שגם אם כן הלימוד היה נכון אבל אין לי כח) אלא מסבירה בגדר עניין ה"ישיבה"- זה שוה סוכה וא"י. שבשניהם המצוה היא להיות במצוה. לחיות את החיים בתוך המצוה- אור המקיף.

אולי עוד מעט יבוא מישהוחיה רוז
ויסביר את דברי טוב יותר, כמו שאתה הסברת למושיקו...

בכל אופן,

במישור הרוחני אני מסכימה שאם הגמרא משתמשת בארץ ישראל כדי להסביר ביאור מילה (לא גזרה שווה, צודק לגמרי, סתם השתמשתי במונח לא נכון) זה כי יש קשר רוחני בין הדברים. מהו הקשר? לא אני מחליטה. זה לא חייבת להיות בדיוק אותו אור רוחני.
תמיד יכול להיות חיבור רוחני אחר. לדוגמא- אולי יש אותה דרך לספוג את האור הקיים למרות שהאור שונה?

בנוגע לפשט הגמרא- זה לא מה שנאמר שם.

יש פה תמיהה לשונית. המילה לשבת יכולה להתפרש פשוט כלשבת. ואז מוכיחים שיש מקור בתורה ששם לשבת זה לא תנוחה של הגוף אלא מגורים.

ואז משתנה הבנת המילה לשבת ומבינים שפשט המצווה זה לגור בסוכה.

כל ההסקה לאורות המקיפים היא על אחריותך עד שתביא מקור ..




זה לא שאתה כותב דברים מופרכים. יתכן ואתה צודק. אולם הם לא נלמדים ישירות מהציטוט שהבאת שמביא הוכחה לשונית+בסיס להוכחה לקשר רוחני ללא פירוט והסבר שלו
אני רואה את זה כמוכרח.נחמיה17

משום, וחבל שלא אחזת את עניין אור המקיף, שבחי' אור המקיף נובעת מעצם דין המצה בישיבה כא"י.

 

קול התור, א, ז- "ונודע למשגב דבר רבנו: שתי המצוות שהאדם נכנס בהן שלם בכל גופו הן סוכה וארץ ישראל. ורמז נתן לזה בפסוק ״ויהי בשלם סכו ומעונתו בציון״ 

שוב אתה מביא ציטוט שבשתי המצוותחיה רוז
נכנסים בכל הגוף.

שזו דרך קיום המצווה.

כמו בציטוט הקודם שזה היה דרך המגורים.

עניין האורות יכול להיות נכון. לא כתוב במקורות שהבאת.

אתה רואה כמוכרח. אחרים יכולים לומר שההשוואה היא רק בדרך הקיום ולא בסוג האור.

אין לי מושג מה נכון עד שלא אראה מקור לנקודה זו ספציפית.

אין לי התנגדות לזה.. תבין...

אבל קח לדוגמא- מובא שבלגים יש הארת יג מידות הרחמים. ומובא שגם בחודש אלול. ואז מוסבר בחסידות משל המלך בשדה שמסביר את השינוי באופן ההארה ולמה זה יום טוב וזה ימי חול.

עכשיו- יש לך נקודה השוואתית- הארת יג מידות הרחמים. ויש נקודת הבדל- אופן ההארה.

גם במקרה שלנו- זה שיש נקודות השקה בין המצוות לא אומר שאין נקודות הבדל.

וכיוון שבאלוקות צריך להיות מבין... לא מנחשים ומשערים בנוגע לזה. ופותחים מקורות ברורים שמדברים בדיוק על זה ולא מקורות שמהם מוצאים נקודות השקה אחרות.
את יודעת מה זה "קול התור"?נחמיה17


ספר קבלי מתלמידי הגרא??חיה רוז
מה זה משנה? הציטוט שהבאת אמר דבר אחר ממה שאתה מנסה להגיד.

ואין לי בעיה אם מה שאתה מנסה להגיד. פשוט צריך לראות דברים כאלו כתובים ולא לבנות אותם כבניין על גבי בניין מכיוון שהם לא נוסחה מתמטית....
הגאון אמר את זה ביחס לפן הרוחני של המצוה.נחמיה17

זה לא כתוב בביאורו על השו"ע או במעשה רב, כן?

 

(אתם לא סוקלים מתנגדים, כן?)

לא נוהגת לסקול חיה רוז
בדוגמא שהבאתי לך בנוגע לחודש אלול תוכל לראות שגם הפן הרוחני זה לא העתק הדבק. וזה שיש משהו משיק לא אומר שהכל.

דרך המצווה הגשמית קשורה עם הרוחנית. אנחנו נכנסים כולנו בתוך המצווה-כחומר בתוך הקדושה. אני חושבת שאין מחלוקת בינינו לבין קול התור בנושא.

אבל זה לא מקור כדי שאומר שזה בדיוק אותו אור. זה הכל.

אנחנו מדברים על אלוקות. אי אפשר לדבר בערך... להשוות על פי דעתנו.
תורף בחי' אור המקיף המתגלה בפן המעשי מושק לא"י.נחמיה17

ע"כ דבריי. סליחה.

כיוון שציינת שזה דבריךחיה רוז
אז הכל מעולה

חשוב לדעת פשוט דברי מי בכל פעם.

לא הבנת. האור המקיף לא"י- זו המסקנה שלי.נחמיה17

לכבוד סוכות-

בחי' בינה....

 

אבל הסיבה היא שתורף בחי' אור המקיף המתגלה בפן המעשי מושק לא"י. - וזה נראה  לי מובן.

גם מעולה. אם זו המסקנה שלךחיה רוז
כל עוד עושים הפרדה בין הכתוב לבין המסקנה כדי שאחרים יוכלו להבחין.

ואם אתה לא מפריד בין השניים אז נישאר חלוקים לא נורא..
המשפט "תורף וכו'" זו בעצם הבנה ישירה בקול התורנחמיה17

ובזוהר אחר לימוד הירושלמי.

נישאר חלוקיםחיה רוז
אלא אם כן לא הבאת את כל הציטוט בנושא
בקשתי משכיל והביאו לי משכילה....נחמיה17

יותר  מדי בינה בשבילי אני צריך א געצייג... פשוט.

 

חחח חיה רוז
בכללי משכיל הולך על הבינה...

שם מרחיבים את החכמה.

אבל פעם הבאה תבקש דעת... לא נגיע. זה החלק של הגברים
החסידות מערערת על כל הגישה שלך שהגדרת כאןמושיקו

אולי אתייחס לזה באריכות בהמשך

 

אבל ההשוואה בהחלט אין לה מקום

"בחסידות המובן הזה שבין המעשה הגשמי לפן הרוחני- קצת מתערער"נחמיה17

ע"כ דבר קדשי.

טעות גמורה!חיה רוז
הרבי הדגיש חזור והדגש-

"דבר ה' זו הלכה"

ההלכה הגשמית. הפסיקה הגשמית. שם תופסים את האור האלוקי.

זה גם בסיס לכל שיטת המבצעים של הרבי. שאמנם אין כוונה רוחנית אצל האדם. אבל הוא קיים מצווה במעשה בפועל? בגשמיות?

זה מה שאלוקים רוצה. כך ממשיכים אלוקות בעולם.

אחר כך אפשר להוסיף כוונה? חשוב מאוד.
דברתי על הצד ההפכי.נחמיה17

ולא דברתי על הרב'ה דברתי על החסידים, או על האוירה בחסידות.

זו לא האווירה בחסידות. ואני חיה בתוכהחיה רוז
מי שנמצא סביבי- לרובם הנקודה הזו ברורה והם חיים אותה.

אם מישהו חושב אחרת זה עניינו שלו.
הבנת למה אני התכונתי?נחמיה17

התכונתי על התנועה הנגדית.

או אולי יותר נכון על הקשר שבין החלק הרוחני שבמצוה לצד המעשי.

הדגשה- לא את ה"סתירה" שיש בין הפן המעשי לפן החומרי.

אניל וקח את אבן הבוחן בצד נגדי של  להסביר את המהות מהמעשה.

בשיחות של הרב'ה זה קל. אבל בדברים קדומים יותר מהרש"ב ומעלה- משום מה לוקחים את זה כנוסחה מתמטית הרבה פעמים.

 

הפנימיות לא מחליפה את הפשטחיה רוז
מצוות יישוב הארץ היא גשמית. ויחד עם יש את עניינה גם ברוחניות. וכך בכל מצווה.

הגשמיות נובעת מהרוחניות. נכון. אבל אין פה בחירה בין ה2.

לכן לא נוגע איך *הוא* מגדיר את מצוות יישוב הארץ אלא איך מגדירים אותה פובקי ההלכה.
מחילה שאני עונה פה. אבל זו תשובה אחת לשני הדבריםנחמיה17

השאלה היא בקשר שבין הפן הרוחני לפן הגשמי.

 

האם המעשי זה מעשה סמלי לרעיון רוחני גבוהה והאם בעצם. מעשה המצוה הוא תבנית וקוים לתוכן המצוה.

כלומר האם זו מפה מעשית של המהות.

עד כמה אני רואה את הקשר בין הפן המעשי למהות המצוה?

 

בנוגע לסוכה- בסוכה המצוה היא אור המקיף לא בגלל שככה כתוב בתניא.

המצוה היא אור המקיף כי כך המצוה.

המצוה היא לא אור פנימי כי המצוה היא לא לעשות פעולה מסויימת או עם עצם מסויים. אלא לחיות בתוך המצוה.

 המצוה היא בעצם חיים. אכילה שתיה לינה טיול בתוך סוכה. חיים בתוך מצוה. אור מקיף.

 

לא נוסחה מתמטית, סוכה= אור מקיף. לא כך לומדים חסידות.

 

המצוה בסוכה- זה לא שתהיה לך סוכה. גם לא לבנות סוכה אלא ישיבה בסוכה. מצות ישיבה בסוכה היא אור המקיף. ולכן ביאור העניין הוא שהישיבה בסוכה היא חיים בסוכה שזה חיים בתוך מצוה כמבואר.

ולכן עצם העניין של מצוה בישיבה באופן שהוא כישיבה בסוכה- זה אור המקיף.

זו ההבנה של המצוה כקשורה לפנימיותה ולא כחבילה מנותקת שקיימת רק כי התניא אמר.

נראה לי שהסברת טוב ממני את מה שהתכוונתי להסבירחיה רוז
עיינת בשיחה לפני שכתבת?מושיקו

או לקחת נקודה ופיתחת אותה תיאורטית

 

כי במחילה, אם לא פתחת ולדת את נודא בעיון זה קישקוש גמור ההשוואה הזו

למה?נחמיה17

איזו שיחה?

אני מכיר כמה....

בחלק כ"טמושיקו

יש שיחה אחת מפורסמת על שינה בסוכה.

 

שלומדים אותה אפשר להקיש ממנה על דברים אחרים

 

אי אפשר להקיש ממושג או שנים ששומעים על דברים אחרים

זו שיחה הלכתית כמעט.נחמיה17

אם הבנתי נכון. זה ההסבר על פתגם הריי"צ?

כי הוא לא נראה לי מרחיב שם על אור המקיף מצד עצמו יותר מדי.

המושג אור המקיף מצד עצמו הוא מבואר באורכה בספרי החסידותמושיקו

דף הבית

 

בבקשה..

 

 

אי אפשר להסביר אותו בקצרה

 

תפתח ספר הערכים (האנציקלופדיה תלמודית החסידית )למשל לראות איך מנסים לתמצת את ההסבר על זה.

 

ובכל אופן את תורת חסידות חב"ד אי אפשר להבין ממשפט פה ושם אלא צריך להשקיע בה ולא רק באופן של השכלה

הגישה החב"דית שישוב הארץ כיום זה מצווה שמתבטאית בפן הרוחנימושיקו

זה לא שולל את אלו שמקיימים את זה בפן הגשמי והרבי אף התבטא בחיוב עליהם

זו לא גישה. זו פסיקהחיה רוז
מכיר את המקומות שבהם התורה אומרת מעלה עליו הכתוב כאילו?

המצוות הן גשמיות. והגשמיות היא הכלי והיא הגורם וכו לאור האלוקי.

כאשר אין אופציה לקיים מצווה בפן הגשמי משתדלים להשיג מה שאפשר על ידי עניינים רוחניים מקבילים.

כל העוסק בתורת עולה מעלה עליו הכתוב כאילו הקריב עולה. הרבי עשה שטורעם גדול מלימוד הלכות בית הבחירה שזה פועל ברוחניות את עניין בניין הבית. אז תבוא ותגיד שהגישה החבדית היא שבית המקדש זו מצווה רוחנית היום??? מה פתאום. משתוקקים בחבד לבניין גשמי וקורבנות גשמיים שבהם מתבטא האור האלוקי בשלמותו.

ובנתיים זה מה שיש לנו.. לפעול ברוחניות.

מצוות יישוב הארץ זו מצווה גשמית.
יש מחלוקות בנוגע אליה היום ואתה צודק שהפסיקה החבדית היא שכיום אי אפשר לקיימה.
ולכן נשאר לנו רק הפן הרוחני שלה שלא גורם שנשלים קיום של תריג מצוות. לא קיימנו מצוות עשה. פעלנו עניין רוחני דומה.

והלוואי שמהר מאוד נוכל לקיימה גם בגשמיות - לקיים מצוות עשה- כי גם לפי חבד המצווה היא גשמית.

מי אמר שאי אפשר לקיימה?מושיקו

רפשר להקים ישובים ולהאיחז בארץ

 

הרבי מאוד העריך את מי שעשה את זה עם ביטויים מיוחדים ותמיכה עצומה

 

אבל שיטת חב"ד היא אחרת ביחס לעניני ארץ  ישראל, ששמים את הדגש במצוות ישוב ארץ ישראל על הפן הרוחני שבלעדיו אין שום תוכן במצוה הגשמית (כך מובן מתוכן התשובה של הרבי לגנדי ז"ל)

 

אפשר לראות את היחס בארוכה בשערי ארץ ישראל הוצאת היכל מנחם

 

השאלה היא בפסיקה האם זו המצווה מהתורה או דבר קדוש בלבדחיה רוז
יש לזה נפקא מינה להלכה בנוגע למלחמות וכיבוש הארץ ועוד.

לא כל דבר טוב שעושים הוא קיום מצוות עשה.

בכל אופן, אם זו הלכה גשמית, הרבי מעולם לא יפשיט אותה מגשמיותה. והחלק הרוחני יבוא איתה ביחד.

אם במצווה מסוימת נראה לך אחרת, לדעתי פיספסת משהו.
כנראה לא הסברתי את זה טובמושיקו

יש מצוות שיש דגש יותר על הצד המעשי והגשמי שלהם

 

יש מצוות שהצד המעשי כמעט ולא נחשב ללא הפן הרוחני שעליו עיקר הדגש.

 

אכן זה מצווה גשמית אבל עיקר עשייתה היא בפן הרוחני

 

וזו היתה כוונתי

עדיין חולקתחיה רוז
כאשר המצווה נוהגת כמצוות עשה אזי גם אם מישהו יבנה בית ללא שום כוונה ועניין רוחני הוא יקיים את המצווה.

ויפספס הרבה דברים אחרים.

כאשר מסיבות מסוימות פוסקים מסוימים רואים במצב פחות כפשרות לקיום מצוות עשה, נשאר לנו לפעול בעיקר במישור הרוחני.

מצוות תפילה בהגדרתה היא עבודת הלב וגם עליה יש המון דיונים ביחס שבין הכוונה למעשה.

אבל מצווה שהגדרתה ההלכתית היא גשמית תישאר כזו.
אם זוהי ההגדרה ההלכתית שהיא באופן גשמי כך צריך לקיימהמושיקו

ובפועל שיטת אדמור"י חב"ד שהמצוה הזו ישנה ומקויימת בפן הרוחני "עשה כאן ארץ ישראל"

אבל זו לא הגדרה הלכתיתחיה רוזאחרונה
חחח בדיוק השבת ראיתי בשם הרב גינצבורגברגוע

הוכחה שבחבד יש ישוב הארץ-

חכמה בינה דעת = ישוב הארץ

(בגימטריה כמובן)

כן. גם "משטר אסד".נחמיה17


ברגוע

אתה רומז משהו על חבד?קורץ

בא נגיד שיש בהם ישוב הארץ באותה מידה אם יש משטר אסדנחמיה17

או משטר ישראל

 

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך