בנים ובנות! מה אתם תחשבו על נערה עם נזם?? כיוםם...בזרימהה

דוסית וזה.. חושבים שיש עם זה בעיה?? אסוציאציות

לאידע....זה נראה של סטלנים כזה......רץ לשום מקום

אבל אני לא נגד..הפוך...סטלנים זה טוב!

לא מכובדבמחשבה

אני נגד

ממש לא לדעתישמחהה!!!!

נערה עם חזות דוסית, חצאית ארוכה וכו, ויש לה נזם, זה מטעמי יופי בלבד וזה ממש בסדר. וכשאנשים יראו אותה זה יסתדר להם עם ה״לוק״ לחלוטין!!

?? מה אני אחשוב על נערה עם חצאית ירוקה?נחמיה17

לא ידוע לי על איסור לשים נזם (גם אם אני חושב שזה לא יפה).

אם היא צנועה והכל.

שיהיה לה כיף בחיים.

אנערףיאירוש
הייתה פעםרגע שלם

שאלה דומה לגבי עגילים שלישיים ורביעיים וכדומה..

שוב אומר את מה שאמרתי, זה מאוד תלוי בסגנון של המקום והאם זה מקובל..

ואני לא חושבת שבת נמדדת בדוסיות שלה אם היא עם עגיל או לא...

אני מכירה בנות מושלמותתתת ודוסות, באמת נסיכות עם עגיל באף, נו?? מה זה אומר עליהן?

לא ממש רואה בזה בעיה, ושוב זה תלוי בסגנון של המקום והאם זה מקובל, בחברה שאני גדלה בה ,

יש ויש... יש כאלו שיסתכלו על זה בעין טובה ויש שפחות.. אבל בכללי אצלנו זה מקובל...

אבל יש מקומות שזה יחשב חוסר צניעות,

כמו שיש ישובים שמקובל לשים שם מכנסיים וזה לא נראה מוזר, ונניח אצלנו זה מאודדדד מוזר אם מישהי באה עם מכנסיים לסניפ וכדומה.. באמת שזה תלוי במקום

קיצור זו דעתי..

לדעתי סבבה כזה...אוהבתותך אחותי


בכלל לא! אין בכך איסור.א"י לעמ'י
בתור בתרוקדת בגשם
זה דבר נורא. באמת.
לא... לא חושב שבעייתי...נגרינסקי
לא מבין למה בכלל לעשות את זה, אבל אם זה מה שהיא רוצה, שתלך על זה...
לא יודע הלכתית.. גם אם מותר.נער גבעות מצוי

זה שייך לדוסית?!

..א"י לעמ'י
לאחת בתנך היה נזם.. רבקה אםאנלא טועה..
גם הגברים פעם נהגו ללבוש שמלה.. אז מה?נער גבעות מצוי


יש כאלה שלובשים עד היום.. השחור הזה הארוך עם החגורהא"י לעמ'י
זה אחר.. אבל היום לא תראי שום דתייה חזקה עם נזם באף!נער גבעות מצוי


ולמה אם כן קיימת אז זה בעייתי?נגרינסקי
זה נראה חילוני, מערבי.. בימינו זה נראה ככה. תודה או לא תודה.נער גבעות מצוי


על פי מה זה נקבע?נגרינסקי
אם בנות דתיות תלכנה עם נזם (נניח שזה עדיין לא נפוץ), בהתחלה אולי זה יכול להיות מוזר ולא שייך אבל אין שום בעיה אם זה יהפוך להיות "אופנתי" כיוון שאין בזה שום איסור... אפשר לומר שזה בעייתי שזה מיוצג כחילוני דווקא, פחות שייך לומר שזה לא שייך לדתיות...
בכל מקרה, זו אינה תרבות שנוצרה אצל המערב, אלא קדמה לה הרבה לפני כן... וגם בהנחה שכן, מה הבעיה לקבל את זה?
נישט שוייך..נער גבעות מצוי

זה מושך צומי! כל כבודה בת מלך פנימה. לדעתי זה ממש כמו ללבוש בגד אדום.. או זוהר.

אז אתה מסכים שזה לא איסור...נגרינסקי
והסיבה כביכול להחמיר היא משום הגבר ולא משום האישה... האישה אם תשים נזם, אין בזה בעיה כי זה לא איסור ואם לשיטתך יש להחמיר, אין לך את הזכות לכפות אותה להחמיר בהחמרות שלך... כמו שאשכנזי לא יכול לכפות ספרדי בהחמרה על קטניות בפסח...
לא יודע, אם יש, אני אסכים שזה איסור.נער גבעות מצוי

וטוב שאמרת כביכול משום הגבר. כי דיני צניעות הם לא בשביל הגבר..

(מזרוחניק, שייך זה עם פתח....)נחמיה17


אדמו"ר אומר שוייךנער גבעות מצוי

וחוץ מזה, מה זה משנה, במילא זו לא שפה..

אני מכירה דתיות חזקות עם נזם באף!!א"י לעמ'י
אתה לא תראה דתייה עם נזםנחמיה17
(עד שתתחיל לצאת) כי לך אסור להסתכל על בנות. אבל זה לא אומר שהן לא קיימות.
אשריך.. אז בכלל בנות..נער גבעות מצוי


סלחי לי אבלבמחשבה
אנ לא אוהבת את הטיעון "גם לרבקה היה נזם"...
רבקה כסתה את עצמה כשראתה בנים...
אי אפשר לקחת רק מה שנח ןבאמצעותו להצדיק את המעשים שלך
תהיי רבקה בכל המובנים, באותה דרגה או לפחות תשאפי לכך ואז נדבר
מההה??א"י לעמ'י
מה הקשר?
למה ישר לשפוט?
למה את מכירה אותי בכלל שאת אומרת אתזה??
איזה חוצפה.
מי שפט?במחשבה
ממש לא שפטתיבמחשבה
זה לא שלרבקה היה נזםנחמיה17
זה זלכולם היה נזם. אין איסור עצמי בנזם אל א שבקוד לבוש היום זה מראה משהו (לא יודע. לא מבין בזה. אבל זה מה שהסקתי מעצם השאלה)
מממ האמת שתלוי בבתמתגעגעת...

אם אני יודעת שהיא דוסית והיא עשתה נזם אז זה כן יראה לי על הדרדרות...

לא חושבת שיש בעיהכן זו אני
אלא אם כן המקום שהיא לומדת בו אוסר על זה ואז זה קצת מראה על מרד..
זה מכוערלא נשברים!
וזה מזכיר את מה שיש לפרות
נזם של חישוק מזכיר פרות... נקודה לאכן זו אני
אני כתבתי את דעתי ודעתי ששניהםלא נשברים!
אני חושב שזה יפהסבא וסבתא.

אני לא דוס במיוחד..

אבל זה יפה!!

לא העגיל, הנקודה.

כתוב במשלי "נזם באף חזיר, אישה יפה וסרת טעם"עברי אנכי

נזם..מתאים לאף של חחזיר.

ואישה ששמה אותו - גם אם היא יפה.. היא לא תראה משו.. חסרת טעם.

מראה ממש לא דוסי..

עיוות של פסוקים...מתיישב בנשמה

הכוונה שם שאישה יפה שאין לה מידות טובות זה כמו לשים נזם זהב(דבר יפה ויקר) באף של חזיר שתחוב כל היום באשפה...

אמממבשר שלום
לא למדתי בכלל את הנושא.
אם זה אסור הלכתית אז כמובן נגד.
אם זה לא אסור,אני חושב שזה עניין אישי של כל בן.
אני אישית חושב שזה פחות ראוי,ולא הייתי רוצה.
אבל מכאן ועד להתחיל לחשוב אם היא צדיקה הוא לא בגלל מרה זה נראה לי טעות,היהדות יותר מקדשת את הרוח.
לא חושב שנכון לשפוט אנשים שאנחנו לא מכירים,חוץ מזה שכדאי לדון לכף זכות ולהרבות אהבה,פחות מחשבות על מי דוס ומי לא
אישית לא מתחבר..ירא שמים!
מרגיש לי מוזנח מדי..
כנ''לasd100

מושך צומי = מחצין. זה רע להיות פוזאיסט.

דוסית עם נזםפיצוחית
לי עצמי לא התחבר לוידעת מי אם אחרים...
לאעדן ירושלים
אבל לפי ההלכה הכל תלוי בחברה היא מסתובבת.
אם זה מקובל בחברתה אין בעיה .אם יראה מוזר ומושך צומי אסור
זה עושה עליה רושם פחות דוס..אחת מהעם הנבחר
סבבהב.שרים
לא רואה בעיה...
סבבה אבל עושה קצת רושם שונהקרובהאחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך