סגנונות של רבניםזוהרת בטורקיז

מה עושים כשיש לי כמה שאני מתחברת אליהם ולתפיסה שלהם?

 

נניח הרב קוק, הרב סלובייציק, לפעמים גם רבי נחמן, ר' צדוק וכ'ו.מתפלפל

 

ויכולה להתחבר לדברים שהרב ליכטנשטיין זצ"ל אומר, וגם נניח הרב אבינר וכ'ו.

לומדים גם וגם?צריך עיון
לא הבנתי את השאלה
זוהרת בטורקיז

הכוונה שנפגשתי עם כמה ביינשים נניח, והם לא ידעו איך להכיל את מירב הסגנונות.

 

לא בקטע רע!

 

זאת אומרת, שמבחינתם זה או או, ופחות גם וגם

באסה להםצריך עיון
גם אני לא מתחבר לכל דבר, אבל להתקבע על דרך ספציפית אחת ולא להבין אנשים אחרים זה בעיה
אנסה להסביר יותרזוהרת בטורקיז

נניח נפגשתי עם מישהו שבמחינתו הרב - זה אומר הרב קוק- או אם נדבר במושגים סטיגמתיים קווניק אז היייתי מגוונת (מדי?) בשבילהם

 

ואם ניפגשתי עם מישהו שיותר בכיון הגוש נניח, אז אני "מידי קווניקית".

 

הבנת?

 

אני באמת שניהם, ומתחברת לדברים חלק מפה וחלק מפה.

 

ואני לא רואה בזה רע,ההיפך.

ואז נוצר מצב שלא מבינים אולי תתפיסה שלי .

עכשיו הבנתי אותךצריך עיון
ובאיזשהו מקום אני גם קצת מזדהה

לאנשים מורכבים שמשלבים כמה שיטות יותר קשה למצוא את עצמם
^^^^^^^^^^^^^כוס ברוח


מצטער, אין לי משהו חכם יותר להגידצריך עיון
את חוזרת בתשובה?סוסה אדומה
זה אחד היתרונות שיש בחוזרים בתשובה, יש להם הרבה יותר יכולת ופתיחות לקבל ולהכיל הרבה גישות ולחיות איתן בשלום...
אולי תחפשי חוזר בתשובה?
אנשים מוזרים שפוסלים על דברים כאלהביתי יבנה בה

לא יודע, בחיים זה לא היה מפריע לי.. העיקר שהיא תורנית

לגבי הרבקוד אבל פתוח
זה דבר ידוע:
הרב - קוק
הרבי - מלובוויץ
רבינו - נחמן
רבי - יהודה הנשיא
רב - אבא עריכה
וכו'


ואני איתך באופן כללי... אצלנו בישיבה לומדים מכל הסיגנונות ביהדות. ותמיד ששואלים אותי מה הסיגנון של הישיבה, אני נתקע בלי תשובה...
מממ אצל הרבה רבינו זה הרב צבי יהודהברגוע


אוקייקוד אבל פתוח
ושכחתי
מרן - הרב עובדיה
מחבר - שו"ע
במקור מרן היה רבי יוסף קארוצריך עיון
נכוןקוד אבל פתוח
אבל מרן זה ספרדי, וחלק גדול מהספרדים הולכים לפי הרב עובדיה
אז תחפשי מחוץ לקופסאכי בשמחה תצאו.

או מחוץ לקו...

 

עכשיו ברצינות, גם אני יכול ללמוד הרבה מאוד סגנונות,

אבל בתכל'ס, ביחס לעלייה להר הבית וכדו',

יש לי את הרבנים שלי, שעל פיהם אני הולך,

גם אם אני מאוד מעריך ומוקיר את הרבנים האחרים.

 

אני מניח שגם את לא בכאוס מוחלט,

אלא יש את הרבנים שלך, שמורים את דרכך,

ואת יכולה להזדהות גם עם גישות שונות,

שזה אחלה, אבל יש בחורים שזה רחב מדי בשבילם.

 

אם זה מה שמפריע לך להתחתן, תנוחי

יש המון חבר'ה כאלה,

ופשוט תמצאי אחד,

ותבני יחד בית

בהצלחה!!

כמעט כולם היום מחוברים להרבה רבניםברגוע

השאלה למי בעיקר.

 

ואפשר גם לחלק לרב באידיאולוגיה, רב בהלכה ורב בעבודת ה'.

אני חושבחידוש

שאין בזה בעיה ללמוד גם וגם רק צריך לדעת שלעיתים יש דברים שלא עולים בקנה אחד, וצריך להיזהר שלא יווצר איזה בלבול וטשטוש בעולם הרוחני

 

ובעניין הפגישות - אני חושב שבכללי בחורי ישיבות יותר מקובעים בקו חשיבה מסויים (קו, גוש וכו') כיוון שזה ההוי שהם חיים בו והם יונקים את עולמם הרוחני מתוך הישיבה לכן טבעי שזב ככה, מה שאין כן אצל בנות שבניית העולם הרוחני נעשה יותר בצורה עצמאית ממילא קל להן יותר להכיל סגנונות שונים

 

בקיצור - באמת אני ממליץ לך לחפש מישהו עם ראש פתוח.

 

בהצלחהחיוך

אתה צודק בהבחנהברגוע

אבל לא לגבי כל הישיבות.

יש ישיבות שפתוחות להרבה שיטות ולא מקבעים את הבחורים על שיטה מסויימת.

אז כנראה שלא עם בחורים משם היא נפגשה...חידוש


כנראה..ברגוע


אז התכוונתי להסביר לה למה הבחוריםחידוש

שהיא פגשה, כאלה

ולא להכליל את כל הישיבות

ברגוע

פשוט היה חשוב לי להבהיר

מסכים מאודחלל הפנוי
ובאמת אלה ישיבות שהם סגורים כל אחד בדעות של עצמו.. וזה בסדר כי יש 70 פנים לתורה.. רק צריך למצוא את האדם הנכון של השילוב, גם מתוך התעניינות וגם לא לפחד לשמוע דעות וללמוד דברים שונים ממה שאתה רגיל..
תגובה יפה👍חיהל'ה
תודהחידוש


משתדלים לחפש מישהו שהוא באותו הראשכשמש וכירח .
יש גם בחורים כאלה

גם אם זה מישהו שנראה שהוא בסגנון אחד ברור, יש מצב שאחרי שיחה או שתיים תגלי שהוא גם באותו ראש שלך.

גם אני כזאת, לדעתי עם כמה שזה קצת "מבלבל" לפעמים, יש בזה משהו מאוד חיובי, לא להיות מקובעים ולקחת את היופי מכל סגנון/רב (וכן יצא לי להכיר בחור אחד שהוא גם היה כזה).
נפגשים עם בחור מאור עציון😜הרוזן!
שזה הגוש?זוהרת בטורקיז

חושב

הגוש זה הר עציוןחידוש


לא הר עציון!הרוזן!
אור עציון של הרב דרוקמן. איפה שאני לומד.
רה"י הוא קצת 'מעל' להבחנות האלה של הקו והגוש...

אבל זה נאמר בבדיחות. אני לא באמת יודע אם דווקא זה מה שמתאים לך.
אור עציון זה של הרב דרוקמןחידוש

ואני לא מכיר

אולי @הרוזן! יסביר לך את כוונתו

הרוזן כבר עשה את זההרוזן!
כתבנו ביחד........חידוש


ואגב בכל ישיבהחידוש

אפילו בהר המור, יש בחורים עם ראש פתוח

וזה דבר שאפשר לברר כבר בבירורים הראשונים עוד לפני הפגישות

גם טפחות ככהקוד אבל פתוח
(פשוט למדתי שם, אין לי שום דבר נגד אור עציון)

וכמו ש@חידוש אמר, יש הרבה גם בישיבות עם דרך מאוד ספציפית כמו הר המור או הגוש...
אור עציון באמת יכול להיות מתאים.טוב ויחיל ודומם
ראש יחסית פתוח ומכיל - אבל לא מתפשר על רמה תורנית.
וגם אחלה חבר'ה בכללי.
לא מבין את הבעיההזדמנות

אז תמצאי מישהו שיכול להכיל מורכבויות כאלו

היום אנשים יותר פתוחים מפעם (ככה נראה לי)

הכי טוב ככהארץ השוקולד
זה גם דרך מצוינת לרכוש מידות והכלה של האחרים

בסוף תמצאי בחור מכיל שיכיר את חשיבות כל אחד👍
נערךהולם במיוחד
תגובה מיותרת
מעולה, גם חשוב ללמוד חכמה מהגויים. הרב סולובייצ'יק,חסדי הים
והרב הנזיר, התבססו על הרמן כהן שמבוסס על קאנט.
מישהו העלה פה פעם את ההצעה של הרב הנזיר לחינוךהדוכס מירוסלב

(כמדומני שזה היה סתם 1, לא מצליח לתייג).

הוא ציין שם שהרב הנזיר לא כתב ללמוד משום פילוסוף גוי כלום, אלא רק מיהודים, גם אם הושפעו מגויים.

ודעת מרן הרב קוק זצ"ל לא הייתה נוחה מזה.

חסמו אותך?דור =)
נשמע מוזרחידוש

הנזיר למד ולימד המון מפילוסופים גויים

מה שהוא נהג לעצמו ומה שהדריך לאחרים, כנראה, אחרת...הדוכס מירוסלב

יש הרבה סיבות לעשות ככה

התכוונתי למישהו אחרהדוכס מירוסלב
משהו היה מוזר לי בציוד שליצריך עיון
מסתבר שעם לינק זה מתייגהדוכס מירוסלב


כן יש בספר משנת הנזיר של מכון נזר דודסתם 1...

קישור למאמר עליו. בספר משנת הנזיר שיצא ממכון נזר דוד בעמוד מט' מופיע הסדר המדוייק כפי שנשמר מכתב ידו.

http://www.daat.ac.il/daat/chinuch/vikuah/al-halimud-2.htm

ברשימה מפורטת של תכנית הלימודים, בראש רשימת הנושאים מופיע:
א. תנך: לפי רוח הנבואה, ובביקורת הביקורת החיצונית.
כלומר לימוד בסגנון ביקורתי אמיתי שאינו סותר את גדלותו הנבואית של התנ"ך, אלא אדרבה מחזק אותה.
ב. מדרש התורה: המידות שהתורה נדרשת בהן, לפי חכמת ההיגיון העברי המיוחד בסגולותיו, בהשוואה להיגיון הכללי.
מציע כאן הנזיר לימוד עיוני מחקרי בהשוואה לגישות האחרות במגמה נעלה, להראות את השוני, להבדיל בין קודש לחול.

בהמשך, הסעיפים על לימוד תורה שבעל-פה קוראים ללימוד מבוא למדרשי הלכה (מכילתא, ספרא, ספרי) וכן מבוא למשנה והתלמוד הכוללים: דרכי המשנה ודיוקה, המשנה הראשונה והאחרונה, הברייתא והתוספתא. סעיף מיוחד קורא ללימוד סדר הדורות ותולדותיהם. התכנית קוראת לשימוש במדעי הטבע לתלמוד: לסדר זרעים - הבוטניקה, לחולין ונידה - הניתוח (ביולוגיה) וכדומה, דוגמאות שנשאלו ישר ממה שלמד הרב הנזיר בהיותו באקדמיה לחכמת ישראל של הברון בפטרבורג. הלימוד המקיף בכל הספרות הרבנית וההדגש על הצדדים ההיסטוריים והמדעיים, גם אם הם אכן נחוצים ונצרכים ללימוד תורה שבעל-פה, הוא בהחלט יותר אקדמי מאשר "ישיבתי" במובן המקובל של המונח. כך גם לימוד "שיטת המשפט התלמודי, בהשוואה למשפט הרומי". הרב קוק לא גילה שום התנגדות לכך.

כמו כן בחלק לא קטן מתכנית הלימודים ב"תולדות הפִלוסופיא הדתית העברית", כולל הנזיר לימוד באסכולה האלכסנדרונית (חכמת שלמה, אריסטובלוס, פילון), והאריסטואית (אמונה רמה, עולם קטן, מורה נבוכים, מלחמות ה', אך לא ספרי אריסטו עצמו!). בצעד קונטרוברסלי במיוחד, כולל הנזיר גם את חשיבות הלימוד של דברי "רבני הרניסנס" באיטליה כולל "דון יהודה אברבנאל, ר' יוסף שלמה דלמדיגו (היש"ר מקנדיא, אישיות השנויה במחלוקת גדולה, אך הרב קוק מכנה אותו "החכם המופלא")), ר' משה בן גרשם חפץ (מחבר ספר מלאכת מחשבת) וכו'". הנזיר לא מפרט למי התכוון בתוספת "וכו'", אך רבים הם רבני הרנסנס השנויים במחלוקת, בדומה ליש"ר מקנדיא וחבריו.

הנזיר אכן מרחיק לכת כשהציע ללמוד גם את הפילוסופיה האשכנזית העברית, והוא מפרט שכוונתו לכתבי רמ"ד (בסוגריים!, ר' משה [דסובר] מנדלסון, הרמבמ"ן!) ורנ"ק (ר' נחמן קרוכמל).

רק כאן הסתייג הרב קוק זצ"ל, כפי שמעיד הרב הנזיר (משנת הנזיר, עמ' מט):
ובשאלי את חוות דעת הרב, ויען ויאמר, אילו הייתי אני מחבר תכנית היתה גם כן כמותה. רק בפִלוסופיא האשכנזית של רמ"ד, וביחוד רנ"ק, פקפק. ע"כ.

נ.ב
שים לב שאין לימוד של מקור ראשני פילוסופי טהור של פילוסוף גוי. אריסטו- מורה נבוכים, אמונה רמה, עולם קטן.

לרב הנזיר היה ,כמעט, דוקטורט בפילוסופיה. דמות מרתקת. ממליץ מאוד לקרוא את היומנים והכתבים שלו. מיוחד מיוחד!!
חכמי המוסר הניאו קאנטיאניים...סתם 1...
היו הרבה יהודים בחבורה הזו.
זמנים מרתקים
כמעט נראה שהרב סולובייצ'יק והרב הנזירארץ השוקולד
הם דוגמא לגויים...
זה מצויין ונהדר. מכל מלמדייך תשכילי.נפש חיה.
מתחברים לתוכן לא לאדם. פנימיות לא חיצוניותסתם 1...
נורמלי לגמרי - נראה לי שיש הרבה בחורים כאלהאורות הנצח
לפחות אצלנו בישיבה הבסיס הוא הרב זצ"ל אבל ברור שמגיעים לר' צדוק (שיעורים ו-ח בערך ,דרך אגב, הוא אחד הקווניקים (; ) ולר' נחמן (שלב עוד יותר מתקדם) וברוכים שגם הרב סולובייציק מאוד חשוב.

הדבר הכי גדול שיש הוא לא הפירודיות אלא לבנות משנה אמונית מכל הראשונים והאחרונים - ומה שמאחד את כולם זה תורת הרב זצ"ל.
תודה רבה!זוהרת בטורקיז
משמח לשמןע
תודה תודה זוהרת בטורקיז
לדעתי זה בסדר לגמרייעלת חן ()
זה מראה כמה שאת יודעת למצוא את הטוב בכל אחד. והרב קוק זצ"ל מדבר הרבה על זה שבכל דעה יש אמת מסויימת.
אל תיהיי מוטרדת מזה, וכשאת ובעלך תקימו את ביתכם בעזרת ה' תעשו לכם רב.
אחוז מזה וגם מזהגרי

בתורה ישנם הרבה רבדים ושבעים פנים לתורה.

זה בסדר גמור להתחבר לסגנונות שונים ולדברים שונים..

שמחים בזהג'ון
זה דבר נפלא
זו בעיה "כללית" ...והוא ישמיענואחרונה

אדם חייב שתהיה לו דעה אישית, "עשה לך רב".

הבעיה מתחילה כשלא מוכנים לקבל את הרבנים האחרים כרבנים "לגיטימיים" (אני מדבר על רבנים יראי שמים כמובן).

 

זו בעיה מוכרת, אנשים יותר מדי מתעסקים במגזרים ובמחלוקות ופחות מסתכלים על האדם כעובד ה' באופן פרטי.

 

אנשים מפחדים/ לא רוצים לקבל מאחרים. מה לעשות, לא תמיד כיף לדעת שאתה לא לגמרי צודק ויש גם כן הרבה טוב אצל אחרים... מטורלל

זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

מעצבן ממשארץ השוקולד
פעם אחת קרה ליאביעד מילוא

התחיל איזה קשר והבחורה נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה

קרה גם הפוךבחור עצוב
דיברתי עם מישהי איזה שבוע ופתאום פשוט נעלמה מעל פני האדמה. לא הגיבה להודעות. כלום.


אחרי חודש פתאום שלחה הודעה משום מקום. הגבתי לה ביובש שתבין שלא מעוניין. 

תגיד לה ברחל ביתך הקטנההפי
ההתנהגות הזו של היבוש לפני חודש לא היתה לעניין
לא בא לחנך אותהבחור עצוב
רק חתכתי וזהו. 
הלוואי עליadvfb
אם אחרי כל הבירורים זה מה שהתגלהintuscrepidam

אזי צריך להודות לה' יתברך ששמר את נפשך.

היה כנראה צריך את הבירור בשביל שני הצדדים, אך ברוב חסדיו ה' חסך לך את כל הפגישות והסבל מהבחור.

ואני לא אומר את זה רק מהצד של הכל לטובה וכו', אלא פה באמת רואים את ההצלה עצמה ישר.

לדעתי החלק שקשה זה שבסיטואציה כזו אפשר לומר לעצמך למה אני שוב פעם בסרט של להתבאס מקשר שהיה רלוונטי והתברר שלא…

התופעה שנקראת "גוסטינג"משה

נפוצה הרבה יותר משנדמה לך. ולתחושתי נשים מעיזות להתנהג ככה יותר מאשר גברים. אבל זה בסדר לטעון גם הפוך.

נשים תמיד צודקות, גברים תמיד טיפשיםצדיק יסוד עלום
בעולם המודרני? כןמשהאחרונה

בעולם הקלאסי זה היה הפוך.

תזכורתadvfb

גם לגברים יש רגשות

 

סופריקה

נכון ומדוייקאדם פרו+
3>advfbאחרונה
עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

ביטחון עצמי כן חובהזיויק
לדעתי
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

אולי יעניין אותך