פחות שואל מבחינה הילכתית יותר איך אתם מסתכלים על מישו(לא בן 30... יותר בן 16...) שמעשן או שיוצא עם בנות...
(מעשן- 3 סיגריות ביום. בנות- חברה.)
דרך אגב- שניהם שליליים...
פחות שואל מבחינה הילכתית יותר איך אתם מסתכלים על מישו(לא בן 30... יותר בן 16...) שמעשן או שיוצא עם בנות...
(מעשן- 3 סיגריות ביום. בנות- חברה.)
דרך אגב- שניהם שליליים...
נגיד ככה- סיגריות מזיקות לגוף בצורה מחרידה
ובנים-בנות בצורה מוגזמת שלא מתאימה לבת/בן ישראל, מזיק לנפש ולחיי הנישואים העתידיים..
בעניי שניהם גרועים.. לא יודעת להגיד מה יותר..
שניהם באיזשהו מקום פוגעים אם בנפש ואם בגוף...
יש גם מצווה "ונשמרתם מאד לנפשותיכם"
כל אחד בסיבותיו.
כמו מה יותר חזק, האוזניות או אגרוף? שני מדדים שונים.
שאל איך לך זה נראה מהצד...
נחמיה17לקח לי זמן לקלוט מה אתה רוצה...
לרצוח או לאנוס?
לחלל שבת או לאכול חזיר?
מי מסוגל לומר שעדיף את האפשרות השניה?
שעדיף לשקר כי ע"פ רוב זה לא מפסיד ממון (לא מדויק)
שעדיף לאנוס כי מזה אפשר להתקדם (גם לא מדויק) וזה עוד דבר שהשוותה תורה.
שעדיף לאכול חזיר כי זה לא כרת. (גם זה מוזר)
עדיף לבן אדם שכל כספו ייגנב ישאר עני מרוד ופצוע- ובלבד שלא תהיה לו חברה.
אוי אפי' יהרג ועל יעבור! (תלוי איזה אופן) מהבחינה הזו היה אפשר לומר שעדיף מעשן.
אבל בכללי- אני לא רואה שאלה זו כשאלה לגיטימית. היא יותר מקנטרת. במחילה. גם אם זו לא כונתך.
כאילו בהנחה שיותר מזעזע לראות מישהו משחק במחשב בשבת מאשר מישהו שמרטיב מעט לכלוך על בגדו למרות שהשני יותר חמור?
אז נגיד שאותי יותר מזעזע לראות מישהו שמיקל ראש עם בת וקורא לעצמו דתי. (כתופעה חברתית).
אבל זה מאוד בגלל שהעישון לצערנו הוא גדר פרוצה גם בקרב אנשים יר"ש (די בגלל שהוא מחודש יותר)
כמו שאדם לא ישאל על מה יקרה אם הוא לא יאכל, כי אוכל זה טבעי שהוא חובה-
כך לא צריך לשאול גם מה יקרה אם לא היה תורה, כי זה צריך להיות ההסתכלות הטבעית שלנו על שאלות.
וזה מה שנחמיה17 קרא לו "שאלה קנטרנית"...
אבל- אם היית לומד את הסוגיא כנראה שלא כ"כ היית מקשה לאסור סיגריות...
אל תסתכל במה שכתוב בפוסק אחד...
וגם דיברתי עם הרבה אנשים- סיגריות ממש א"א להפסיק לרגע גם אחרי הסיגריה העשירית, לא רק אחרי כמה שנים.
לעומת זאת אני מסכים אתך בתוצאה שקשר עם בנות הוא יותר חמור- רק לא מסכים עם הדרך, גם לא עם הדרך של השאלה...
לא מול האיסורא
מבחוץ לדעתי עדיף סיגריות.
כמובן שגם זה לא הכי טוב ולא מצב אידיאלי, גם לא מעודדת אתזה...
שנזכה לעשות תמיד הכי טוב שאפשר ושה' יתן לנו כוחות בשביל זה!!!
הי, אני בת 18 ואני אומרת את מה שאני אומרת מתוך נסיון..
מי שמעשן סיגריות תמיד מצטייר לאנשים כאחד שנמצא בתרבות רעה, וזה יכול להיות נכון(במידה מסוימת), אבל אני חושבת שאנשים קצת מגזימים בכיוון הזה.. זה באמת נורא לא בריא-בדיוק להפך.. וזה הרבה פעמים מתגלגל לסמים קלים, ואז לסמים קצת יותר כבדים.. אבל מי שמעשן באמת, בנינו, הוא יכול להבין שזאת בריחה הרבה יותר טובה מלצאת עם בחורות.
בן בן 16 עוד לא מבין מה ההשלכות של לצאת עם בחורה, הוא עושה את זה מהסיבות הלא-נכונות, ובדרך כלל זה נגמר רע.
זוהי גישתי ואתם מוזמנים לחלוק עליה. P:
בד"כ המניע לעישון הינו יותר חיצוני, לעשות רושם, להיות בחברה, להפגין ולהראות משהו שונה וכדומה.
[המניע שלילי, לא מתחיל ממקום אמתי אלא מרצון להתחקות אחרי אחרים, אף שהמעשה הוא לא כ"כ נורא].
המניע לקשר עם בת-חברה, בד"כ הוא צורך נפשי, פנימי, טבעי, אמתי.
זה הטבע הטבעי של העולם, שאיש מרגיש חסר ובודד ללא אישה. וההרגשה הזו מתחילה כבר בגיל כזה, ואפילו מוקדם יותר. הרבה פעמים זה תלוי בחום, הקשבה ואהבה שהוא מקבל בבית.
[המניע הזה אינו שלילי. אף שהמעשה יכול להראות כשלילי, בגלל שהם צעירים באופי ובמוכנות ללקיחת אחריות של ניהול חיים, ובטח אם הקשר הוא בשביל מגע וכד']
בס"ד
כי בדרכ אני משתדל להסתכל על אנשים כפי שההלכה מסתכלת עליהם.
אבל בענייו הזה , למרות שאין פסק דין משמעותי (הלכתי כמובן) בנוגע לעישון , לעניות דעתי עישון חמור יותר מפני פיקוח נפש.
אני בן קצת יותר מ16.. הייתי מעשן שנה וחצי כל יום בערך 20 סיגריות לפעמים גם 30 ו40..
ניסיתי להפסיק כמה פעמים עד שפעם אחת החלטתי שחלאס! ומאז אני לא מעשן , גם שאני נמצא רוב היום עם חברה שמעשנים בלי הפסקה..
הכל תלוי בכוח הרצון של הבן אדם..
וגם מי שמעשן הוא לא אדם שלילי אולי כשהוא מתחיל לעשן זה שלילי אבל אחרי זה זה כבר מההתמכרות..
אני הפסקתי מסיבות בריאותיות ולא שום דבר אחר..
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!