שאלת צריכה וחיסכוןאמא אוהבת !!
אני סטודנטית+ עובדת
בעלי אברך + סטודנט
יש לנו ילד אחד במעון

ההכנסות:
אני בערך 2500 בחודש (מנסה כרגע להגדיל הכנסה.. קשה במקביל ללימודים)
בעלי - 2000 בערך
(שנינו לפי משמרות אז לא מדויק)
מלגות למינהן - 2000

הוצאות קבועות:
שכד- 1000
ביטוח רכב- 300
מעון- כרגע 2800 מחכים להנחה
לימודים - כ16000 לשנה

מחזיקים רכב. חייבים.

כמה נראה לכם סביר להוציא בחודש על אוכל, דלק והוצאות משתנות?
איפה ניתן לחסוך?
לא נראה שיש לכם איך לחסוך ממה שאתם מרוויחים עכשיו,הלוי
בספק אם אפשר בכלל לסגור עם הוצאות ביחס להכנסות כאלה את החודש.
לדעתי האופציה היחידה שלכם היא למצוא דרך להגדיל את ההכנסה.
יש לך רעיון איך?אמא אוהבת !!
נראה לי שמבחינת בעלי זה מעל ומעבר. גם סטודנט גם אברך וגם עובד.
גם לי ככ אין הרבה כי אני גם לומדת וגם צריכה להיות כל אחהצ בבית עם הילד.. אבל כן עובדת ומביאה 2500(בדכ יותר)
תודה! כמה זוג עם ילד בן שנתיים סביר שיוציא על אוכל?
לא נראה שיש דרך לרבע את המעגל הזהnick

דלק זה בערך 500-1000 ש"ח בחודש. ממש תלוי באופי השימוש וברכב.

ביטוח זה לא ההוצאה היחידה - יש גם אגרה שנתית, טיפולים ותיקונים. ירידת ערך.

לא חישבת הוצאות נוספות שאני מניח שיש לכם - מים, ארנונה, גז, תקשורת ועוד.

 

נראה שההוצאות שלכם עוברות את ההכנסות בלא מעט.

במצב שלכם יכול להיות שלהרוויח יותר זה קשה מדי, ועלול להתבטא בהפסד לטווח רחוק בגלל פגיעה בהצלחה בלימודים.

 

מכיוון שהמצב כנראה זמני(לא נשארים סטודנטים לנצח), לא בטוח שזה כל כך נורא, אבל מחייב התייחסות.

פתרונות אפשריים:

1. ההוצאה שלכם על מעון מאוד גבוהה. במיוחד שכתבת שאת נמצאת עם הילד בצהריים. זה מחיר ללא צהרון?! כתבת שיש הנחה. אם היא תהיה מספיק גדולה זה יכול לתת הרווחה.

2. עזרה ממשפחה אם אפשר. כמו שאמרתי - אתם לא סטודנטים לנצח. בשנת 2017 לעניות דעתי זה לא בושה, ודאי לא במקרה שלכם שאתם תוך כדי בניית יכולת עצמאית לפרנס, ולא מחפשים להתלות על אף אחד לנצח.

3. להפטר מהרכב יפתור את כל בעיותיכם ככל הנראה. לא נראה לי שאת מחשבת נכון כמה הוא עולה לכם, ואני מאוד מתקשה להאמין שזה פחות מ2000 שקל

קודם כל, תודה רבה!אמא אוהבת !!
לגבי הדברים שאמרת.. עד עכשיו השתמשנו הרבה בכספים שהיו לנו כמו הכספי חתונה כדי לא להגיע למינוס (העדפנו "להלוות" מעצמינו ולא להיות במינוס נראה לי שזה מובן) . ועכשיו הם נגמרו ואנחנו לחלוטין רוצים לעמוד במסגרת הזו. ע"מ להבין איך אנחנו עושים את זה רציתי לשמוע מכם על דרכים להצליח לחסוך ואיך.. אם יש טיפים מועילים. ובעיקר כמה לדעתכם אנחנו צריכים להוציא על אוכל בחודש..
לגבי הפתרונותאמא אוהבת !!
על הנחה אנחנו עובדים.

עזרה לצערינו אין בכלל בכלל.

אם מוותרים על האוטו אז מוותרים על אופציית התעסוקה שלי/ שנצטרך לשלם עוד על מטפלת נוספת לאחר המעון. ברור שאני מעדיפה להיות עם הילד . גרים ביישוב מאוד מרוחק וללא אופציה של טרמפים. תכלס מתקזז עם שכד
לא יודע מה הענין פה עם הקניותnick

גם זה תלוי.. אני מניח ש 1000-1500 שקל בחודש זה נורמלי למשפחה בגודל שלכם.

אבל מה זה יעזור לכם לדעת אם אתם כמו כולם שם או לא?

וגם מה זה יעזור לכם להצטמצם בקניות?

לפי מה שכתבת שהשתמשתם בכספי החסכונות - אתם בהוצאות גדולות משמעותית מהכנסות. עכשיו אתם תתחילו לחפור לעומק מתחת לאפס.

צמצומים מתחילים מההוצאות הגדולות. לא מלעבור מקטשופ אוסם לקטשופ שופרסל.

ההוצאות הגדולות שלכם הם: 1. מעון. 2. רכב.

וכדאי מאוד למפות בצורה הרבה יותר מדויקת את ההוצאות וההכנסות שלכם.

 

האם בכלל משתלם לך לעבוד? 

את מרוויחה 2500

מוציאה 2000 על הרכב, ועוד 2800 על הגן(או שהגן הכרחי בשביל הלימודים)

אם התינוק ממש קטן יש אמהות שלוקחות אותו ללימודים - תוכלי לחסוך 4800 שקל בחודש.

הגן בשביל הלימודים כמובן. הוא בן שנתייםאמא אוהבת !!
תודה בכל מקרה..
אולי לבוא לגור ליד הלימודים?משה

יישובים מרוחקים ונסיעות יומיומיות זה פינוק די יקר. שכ"ד שלך הוא כאילו 3000 שקל (כולל הרכב והדלק) ולא 1000.

 

 

בגדול על אוכל זה עניין של הרגלים שלכםבתאל1

אנחנו היינו מגיעים לאזור ה1500 אוכל בחודש.. אבל לפעמים זה קצת מדי... תלוי כמה שבתות אתם בבית.

אנחנו גם כרגע מנסים להקטין את ההוצאות באוכל, אז הדבר שאני מנסה לעשות זה תפריט לכל השבוע

ואז קניה אחת מרוכזת לכל השבוע (או שתיים..תלוי, אנחנו בלי אוטו),

מנסים לראות איזה מוצרים אנחנו לא באמת צריכים וסתם קונים אותם...(אצל כל אחד זה משהו אחר..)

משתדלים לעמוד באיזשהו תקציב שהקצבנו לעצמנו לאוכל.

 

בהצלחה 

אפשר להיות שבעים++ ב-1000 שקל.הלוי
ואפשר גם בפחות מזה.
תלוי מה ואיפה קונים.בתאל1

וחוץ מאוכל יש מוצרים מתכלים אחרים- כמו נייר טואלט נייר סופג, אבקת כביסה, חד"פ אם צריך, טיטולים אם צריך, מטרנה וכד', שקיות סנדוויץ', סבון, שמפו, משחת שיניים, חומרי ניקיון וכו' וכו'

אבל אי אפשר להיות שבעים איתם.. חח ולא תמיד אפשר בלעדיהם.

זה גם תלוי בבנאדםהזדמנות

אישתי בלי 2-3 פעמים בשבוע בשר (אדום-אדום. לא עוף) היא לא מתפקדת. בכלל, ממתי שהיא בהיריון אני עובד במשלוחים מטורלל

אני מסתדר גם ב-200 שקל בחודש

אתה לא באמת מסתדר ב200 שח בחודש...בתאל1

תבדוק את החשבוניות...

רק לחם וחלב פעמיים בשבוע לפחות..

ירקות לסלט 

ירקות לבישול

טחינה או גבינה או משהו בסגנון

פחמימה כלשהי- פתיתים/קוסקוס/פסטה/בורגול

קטניות כלשהן אולי?

ואם אתה לא אוכל בשרי אז תוסיף באחד הקטגוריות כדי שתשבע

ושלא נדבר שאתה גבר ולא אישה וצורך יותר אוכל...

בקיצור...עברת את ה200 מזמן.

אתה פשוט כנראה לא זה שמבשל בבית.

לא רחוק מזההזדמנות

בואי נגיד ככה. אם יוצאים מהקניות עם 300-350 שקל אני יכול להסתדר עם חצי מזה (זה הדבר שאני ואשתי הכי רבים עליו)

סבבה תעשה רשימה נראה אם אתה צודקבתאל1

רק אל תשכח שבסופר אתה ממש לא קונה רק אוכל אלא גם דברים מתכלים אחרים!

אז אולי אתה תשבע במחיר הזה,

אבל לא יהיו לך בגדים נקיים

ולא יהיה לך נייר טואלט או נייר סופג

שמפו וסבון 

ועוד דברים בסגנון

 

דווקא הדברים המתכלים לא משתמשים הרבההזדמנות

נוזל כלים אחת ל... כנ"ל שמפו, כביסה

אם מדברים על אוכל נטו הוא צודק

בקשר לטיטולים ומטרנה דייה לצרה בשעתה ......

כל שבוע יוצא שאתה קונה משהו אחד מהםבתאל1אחרונה

או פעם בחודש את כולם. או פעם בחודשיים חלק מהם... תלוי. זה עדיין נחשב הוצאות "מזון" כי את הכל קונים בסופר.

אי אפשר להוריד את זה מההוצאה.

 

מנסה להעלות רעיוןחדשה ישנה
או את או בעלך אולי תקפיאו את הלימודים, בינתיים תעבדי בעבודה שמכניסה יותר נורמאלי, ובע''ה כשבעלך יסיים ללמוד ויתחיל לעבוד- תתחלפו. או ההיפך, תסיימי את את הלימודים (אולי באמת זה עדיף כי לימודים עם ילדים זה ממש קשה לאמהות, מי כמוך יודעת..)
אם הם לומדים מקצועnick

שמרוויחים בו טוב בסוף הלימודים, אז עדיף להם אפילו לקחת הלוואה מחושבת לכסות ההוצאות העודפות עד סוף התואר.

אם זה תואר אחר - אולי באמת ההצעה הזאת טובה יותר

תודה! אכן קשה מאודאמא אוהבת !!
אבל אין מצב שנפסיק את הלימודים של בעלי , בכל מקרה האתגר זה שהוא אברך..
המסקנות הן לנסות להוריד רכב.. ולחפש מסגרת אחרת לילד. תודה לכולם על התובנות!
אם את ביישובבתאל1

תחפשי אולי סבב אמהות לילדים בגיל שלו,

אולי קצת מאוחר, אבל יש סיכוי שיש עוד אמהות שנתקעו או משהו. 

כל יום אמא אחרת לוקחת את כל הילדים אליה ואז את צריכה להקדיש רק יום אחד (במידה ויש לך כזה)

או לקחת בתשלום מישהי על יום אחד.

 

גיל שנתיים הם חייבים מסגרת.

ואגב ממש ממש לא הגיוני שמעון בגיל שנתיים עולה מעל 2000 שח!!! המחיר של התמ"ת הוא 1800.

גיל שנתיים זה אומר שהוא בקבוצה של הבוגרים.

 

למה לא הגיוני שמעון עולה יותר מ2000?נפשי תערוג
זה עסק פרטי. זכותו לקחת כמה שבא לו

ולא תמיד יש מקום בתמ"ת או יש תמ"ת באיזור
כי מעון הוא בד"כ של התמ"תבתאל1

עסק פרטי... יעשה מה שהוא רוצה כנראה. אבל ברוב המקומות יש תמ"ת.

ו2000 שח לוקחים על תינוקות ולא על פעוטות... ככה מקובל. ולוקחים יותר ילדים מאשר בתינוקות...

יש 9 או 10 ילדים על מטפלת אחת לעומת 5-6 בתינוקות ולכן המחיר.

 

מכירה הרבה מעונות שהם לא של התמ"ת+mp8
וגם בתמת זה לא מחיר אחיד אלא תלוי כל משפחה לגופה.
הבסיס הוא מחיר אחיד. ובבוגרים הוא בערך 1800בתאל1

מי שזכאי ומקבל הנחה זה רק פחות מזה...

הבן שלי היה במעון שנה שעברה כך שמן הסתם לא היו שינויים דרסטיים מאז.

גיל שנתיים ממש לא חייבים מסגרת...בלדרית
אם המסגרת שאת מתכוונת אליה זה מעון של התמ''ת. בגיל כזה הוא יכול בהחלט להינות ולהתפתח אצל מטפלת או איתך בבית.
אפשר למצוא לו סידור לשעות הלימודים ובשאר הזמן להיות איתו ולכבוד מהבית או לקחת ילדים נוספים לטיפול. כך חוסכים נסיעה ומרוויחים זמן עם הילד.

אוכל- רוב הכסף יוצא על בשר ודגים, לחפש מקום זול לקניה מרוכזת. עדיף להכין לבד ולא לקנות מוכן ולא לקנות כמות שתיזרק.
ממש לא.. שלי השתעמם בבית עד גילבתאל1

שנה ותשע.... היה חייב חברה!

ובאמת היה לו ממש כיף במעון.

כן, אבל חייבים זו מילה מוחלטת מדי.בלדרית
את יכולה במקום זאת לומר בני שנתיים יכולים להיות במסגרת ולהינות מזה.
אבל לילד בגיל כזה הכי טוב עם אימא- לא אומרת להיות מסוגרים אלא לפגוש משפחה, ללכת לסופר, לקבוע עם ילדים נוספים.
להשיג מלגה ללימודיםש.א הלוי
ולהקפיא אחד מהם - את האברכות/תואר שלך או שלו עד לסיום של אחד התארים האחרים,
כך שהעבודה במקצוע תכניס יותר ולא תהיה ההוצאה של הלימודים


בנוסף- למנוע הריון, דעה לא פופלרית אבל זו דעתי.
תודה על השיתוףהעני ממעש
עקרונית הוא צודקנפשי תערוגאחרונה

אבל בצוואה צריך לעשות החלטות קשות

דוגמה שהוא נתן,

אם אותה אישה היתה מכינה צוואה

היא היתה צריכה לקחת החלטה מי מהאחים צודק.

ויכול להיות שהצוואה לא היתה נשמרת בסוד (יש כאלה שכן. חלקם לא. ) כך שהסכסוך היה מתחיל עוד שהיא בחיים.


וגם, הרבה פעמים מערערים על צוואה.

לדוגמה הילדה בלי הרכש יכולה לטעון שהבן עם הרכוש גרר את אמא לעשות צוואה כדי שהצוואה תטיב עבורו.


אז כן. צוואה זה טוב

אבל לא תמיד זה פותר מחלוקות 

להתחיל להשקיעצע
עבר עריכה על ידי צע בתאריך כ"ה בניסן תשפ"ו 0:56

אני בחור בן 28 אחרי הסדר וארבע שנות לימודי חשבונאות.

רווק.

עד שבע"ה אתחתן או עד שאחליט לשכור דירה אני לעת עתה כמעט ללא הוצאות  (גר עם הוריי)

אני מתמחה בראית חשבון - משכורת צנועה של כ7.5-8.5 נטו.

וישלי כk100 שח בעוש.


 

מעולם לא השקעתי. (לא, אין הכרח שידע בחשבונאות שווה ידע בהשקעות).

אני מניח שזה שילוב של חוסר ידע (שעדיין קיים).

תהיות אם יש לי מספיק כסף להשקיע.

ומעל הכל החשש/הפחד מלעשות טעות, החלטה לא חכמה, לפצל לא נכון את ההשקעות וכו..


 

רוצה שזה ישתנה ושהכסף יושקע ולא ישחק עוד בבנק..


 

עצות?


 

תודה.

כמה יש לך בעו"ש?ברגוע
תיקנתי. תודה.צע
יותר הגיוני..ברגוע

בהחלט יש לך מספיק כסף להשקיע

 

ממליץ על השרשור הזה: מדריך: איך להשקיע כסף? - נשואים טריים

ובנוסף אתה יכול לקרוא הרבה בבלוג של "הסולידית" או "השקעות לעצלנים" (אולי שווה אפילו לקנות את הספר או לשאול מספרייה)

 

 

תתחיל בלהכניס לקרן כספיתמרגול
עד שתחליט איפה להשקיע. אתה יכול בתוך חשבון הבנק שלך, זה משהו שלמיטב ידיעתי בלי דמי ניהול אז זה לא קריטי.

באופן כללי מאוד, צריך להבדיל בין השקעה לטווח ארוך לבין השקעה לטווח קצר (נניח בשנה שנתיים הקרובות).


דבר נוסף- ככל ויש לך קרנות פטורות ממס רווחי הון, כדאי שתפקיד אליהן את המקסימום האפשרי שיהיה פטור ממס (לאורך שנים, בזכות הריבית דריבית, רוב הסכום יהיה רווח, ועליו משלמים מס רווחי הון של 25%. בקרנות שפטורות מכך- לא תצטרך לשלם אותו)

איך אתה באנגלית?אריק מהדרום
לא טוב בכלל..צע
אני משקיע לפי תכנית 7 הצעדים של דייב רמזיאריק מהדרום
The Total Money Makeover מאת דייב רמזי - סיכום ותובנות | חתול פיננסי

אני יודע שגם עמותת פעמונים לקחה חלק מהתוכנית שלו.


מה שטוב בה שיש תוכנית מאוד ברורה איך לבנות הון ולהגיע לעצמאות כלכלית ואתה יכול לראות בדיוק איפה אתה נמצא על פי התוכנית.


הוא תורגם ממש לאחרונה לעברית כאשר אני איזה 10 שנים לא מבין למה לא מתרגמים את הספר הזה לעברית בעוד שאת אבא עשיר אבא עני כבר תרגמו לפני עשורים.


מייקאובר טוטאלי / דייב רמזי | תולעת ספרים


בכל מקרה יש מלא חומר, תוכנית רדיו, פודקאסט וכו של דייב רמזי והוא מעולה, הוא נחשב לאחד הגורואים הגדולים בארהב של כסף לצד רוברט קיואסקי שאומר לעשות בדיוק ההפך ושניהם יודעים להפוך לעשירים בדרכם שלהם יש להם פשוט הגדרה הפוכה של מה זה להיות עשיר.


השקעה זה בהגדרה סיכוןמשה

כלומר אתה עלול להפסיד על הנייר. ואפילו הרבה. כל השווקים היום בשיא ותמיד יש סיכון לירידה.


אחרי שאמרתי את זה, שב תקרא את הסולידית על השקעות, ואחר כך תשקיע סכום קטן בשביל להרגיש איך זה. אני כמובן לא אמליץ במה כי אין לי רשיון מתאים.

אה כןמשה
כדאי,להתחיל מאג''ח. זה פשוט להלוות כסף למישהו וזה עם סיכון יחסית נמוך אם תיקח משהו מתאים. ושוב לא אמליץ על נייר ספציפי.
קרן ביטחון ולעוף למדדיםכלביא ישאג

אח יקר בלי להמליץ

אין הרבה מה לדעת בשביל להשקיע בצורה שתיקח את המשפחה שלך למקום אחר עוד לפני שהתחתנת

הייתי שואל את עצמי:

המימון לחתונה הוא ממני או מהמשפחה?

משאיר קרן ביטחון , קרן כספית, עם שולי ביטחון שיתנו לך לישון בלילה, גם כשהמניות שלך ירדו בחמישים אחוז. הכל עובר.

אחרי זה, תשים על אחד מהצדדים הרחבים המרכזיים, לא כל כך משנה איזה מדד, (סנפ, תא,שווקים מתעוררים, עולמי), יש ניואנסים. השאלה המרכזית היא , איזה שוק אני מאמין בו לטווח ארוך? איזה שוק בפיזור גדול יגרום לי לישון בלילה ברוגע, וגם אם הכל יקרוס אני לא אמכור?

אחרי שהגעת אליו. משאיר בקרן הכספית כמה שאתה צריך לבלתמים/ הוצאות חתונה

וכל שקל פנוי מעיף למדדים שיתחיל לעבוד בשבילך!

הרווח הוא של מיליונים למי שישקיע בעקביות ויחכה עשרות שנים. כי שוב, השוק תנודתי. צריך להשקיע בשוק שאני מאמין בו שבטווח של שנים רבות הוא יעלה.

ודבר ראשון, זה לפתוח מחשבון ריבית דריבית, ולראות איך זה נראה בטווח רחוק בתשואה של שווקים רחבים (9,10,12 כל אחד יגיד לך משהו אחר, זה תלוי גם בדיבידנדים מה אתה עושה איתם)

הזמן הנכון הוא אתמול אחי!

אבל הכי חשוב, לשים בקרן הביטחון מספיק כדי שתישן בלילה הכי טוב שיש גם כשיבואו ירידות זמניות של 50 אחוז 

אחלה סיכום, אבלשפויאחרונה

שכוייח על ההשקעה בכתיבה והבהירות, אך הערונת קטנה, בתור אחד שקצת מכיר את התחום ולמד לבד מ0, כל מה שכתבת כאן נכון מאוד וטוב למי שמכיר את המושגים קצת ולמי שיש לו יד ורגל בנושא.

במילים אחרות אדם שרוצה להתחיל מ0, כל מה שכתבת ייראה לו כמו סינית עתיקה (אפילו המילים 'קרן כספית', 'קרן ביטחון', 'דיבידנדים' וכו' וכו')

השקעה בנדלן מול מחיר למשתכןכלביא ישאג

שלום לכולם!

עד עכשיו רק קורא פה, והשם משתמש הוא מלפני כמה שנים טובות..


יש לי התלבטות, אני יכול לקנות בית בשוק החופשי, שכרגע עולה 1.39 מליון ובשנים הקרובות יהיה בו פינוי בינוי יחסית בודאות. אחרי הפינוי בינוי הבית יהיה שווה לפחות 2.2-2.4 (במחירי שוק פסימיים של היום, בלי עליית ערך)

מה אתם אומרים, להמשיך לחכות למחיר למשתכן? אני מילואימניק, מה שמגביר מאוד את אחוזי הזכיייה! (1-5)

פרה פרהאריק מהדרום
1. קודם כל מה הכוונה "בוודאות" פינוי בינוי זה משהו שקורה לאט לאט וגורר סחבת מצד היזם ומצד הרשויות המקומיות, האם יש יזם? יש עורך דין? יש אישור של העיריה? יש המון דברים עד שנתינת המפתח המיוחלת לדירה החדשה תתבצע, בינתיים בהחלט יתכן שבזמן שאתה ממתין השקעה בS&P500 תניב לך הרבה יותר.

2. הערכות פסימיות של מי? של מי שיש להם קשר ואינטרסים שסיפרו לך על ההערכות הפסימיות הללו? מי זה המעריכים? שמאי מקרקעין פרטי לא קשור לפרויקט ששילמת לו שנתן לך הערכה לבניין שיבנה עוד עשור נניח? כולל הערכה של שוק הדיור של כלכלן עוד עשור? זה מאוד מסובך לחשב את זה.


3. אאל"ט המקסימום שניתן לקבל בפרויקט דירה בהנחה הוא 200 אלף שקל הנחה כיום, ואתה גם לא זכית בזה כרגע אז אין שום "ודאות" כך שנראה שיש יתרון ברור לפי דבריך לעסקה הראשונה אם אכן יש ודאות ואכן ההערכות נכונות.


4. כל בניין ישן בלי ממ"ד ובלי תקן לרעידת אדמה מכריז על עצמו כמועמד לפינוי בינוי, אני הייתי במקומך סקפטי מאוד ביחס למי שמנסה למכור לי דירה כזאת, אם יש לו כזאת השקעה פסיבית טובה למה הוא מוכר?


בהצלחה

...ברגוע

ההנחה של דירה בהנחה היא עד חצי מיליון או עד 25%, הנמוך מביניהם

מעולה שתיקנת אותיאריק מהדרום
אז עדיין שווה לך העיסקה בפינוי בינוי עם הודאות אכן נכונה וההערכות אכן מדוייקות.

יחד עם זאת יש להעריך מתי תקבל את המפתח בשתי העסקאות הללו בהנחה שאכן תזכה בדירה בהנחה ובהנחה שאכן יתבצע פינוי בינוי.


אגב זוכי ההגרלות הללו בעבר של הדירות המסובסדות על חשבון משלם המיסים התלוננו בעבר על איכות בניה מאוד מאוד נמוכה, אני לא יודע אם זה נכון גם להיום.

לא נשמע לי הגיוניעדיין טרייה

שדירה שעתידה לעבור פינוי בינוי בשנים הקרובות מתומחרת כל כך נמוך ביחס לשווי בסוף הפינוי בינוי. אלא אם כן הכוונה בשנים הקרובות זה לקבל דירה עוד 15 שנה פלוס...

תודה רבה על התגובות!כלביא ישאגאחרונה

דבר ראשון הערכת שווי שוק פאסימית, זה לפי ערך שוק של הדירה שבהסכם שחתום מול הקבלן, היום ממש באותו איזור. אני לא מהבונים על עליית ערך.

תודה רבה לכולם על ההערות המחכימות

ממה שראיתי, דירת מחיר למשתכן יש בה מינימום הנחה, אבל היא מגיעה לעיתים קרובות להנחה של מליון שח ויותר.. (נכון שכשיש גם עליית ערך) אפשר להסתכל על טבלאות של המחירים החזויים וממש לפתוח ביד 2 דירות חדשות מקבלן באותו מטרז ולראות..

יש היום שוק של קונים, וזה בשילוב עם השבחה, יוצר הזדמנויות מאוד טובות בחלק מהערים

אבל כן כמו שציינתם, גם פינוי בינוי אחרי חתימה ואישורי תב"ע, עדיין יכול להתעכב, יכול גם לא לקרות בסוף בגלל "חוסר רווחיות" ליזם ובאופן כללי זה ודאי הרבה פחות מדירה חדשה מקבלן (מחיר למשתכן)

אם היהודים מפילים את הכלכלה העולמיתאריק מהדרום

והגויים שונאים אותם בגלל זה,

זה נחשב אנטישמיות?

אנטישמיות?alogelאחרונה

זה רק עוד קונספירציה

 

קוסמטיקה קוריאנית

 

למכור קרח לאסקימואיםאריק מהדרום
ישנו ביטוי על אנשי מכירות שאומרים עליהם שהם "יכולים למכור קרח לאסקימואים" כביטוי לכושר מכירות טובים.

אני תהיתי למה ללכת עד הקוטב הצפוני של כדור הארץ בעוד שאנשים בכל העולם קונים בקבוקי מים מינרליים.


כלומר עד כמה ההגחכה והאבסורד נובע דווקא למצב הצבירה של הקרח שאמור להיות כביכול כל כך מוצלח.


ולא תגידו מדינות כמו הודו, מקסיקו ומצרים שם המים מזוהמים, סתם מדינות מערביות מוכרות מים, אני זוכר קניתי חצי ליטר מים בשלושה יורו לרגלי מגדל אייפל, סתם מלכודת תיירים אבל לא היה לי מקום אחר להשקות את צמאוני, יכלתי להרחיק כמה מטרים משם ולקנות כנראה בפחות.


ועדיין מקומות שמוכרים 8 אגורות לקוב מים מוכרים בקבוקי מים "מינרליים" כי מה חסר לך מינרלים? מה דעתך לקנות בננה או יוגורט?


וזה לא שאני לא קונה זה פשוט אני מסתובב הרבה בבאר שבע ופתאום מרגיש צמא אבל האם זה מצדיק את הפער של 7 שקלים לחצי ליטר לעומת 8 אגורות לקוב שרק יחכה לי אם אדחה סיפוקים.


ולאור זאת אם יגידו לי שבקוטב הצפוני יש תחנות דלק שמוכרות שקיות קרח, זה לא יפתיע אותי מאוד

זה נכון.משה
אנשים קונים מים מינרליםנפשי תערוג

לבית:

הם יותר טעמים (ואולי גם בריאים) ממי ברז


בחוץ:

אנשים רוצים לשתות ולא רוצים להסתמך על האם ימצאו מים בחוץ ומה איכותם (מה גם שרוב הברזים במרחב הציבורי נמצאים בסמיכות לשירותים מה שמוסיף לתחושת הגועל של אנשים)


האם זה נכון כלכלית?

לא

אבל יש עוד הרבה דברים שהם לא נכונים כלכלית

אבל במקרה של המים זה לא נכון לנסות לצייר את זה בלי כל סיבה הגיונית 

מה לא כלכליoo

ברכישת בקבוק מים להרוות צמא


התנהלות כלכלית נכונה

זה להוציא פחות מההכנסה

(ולחסוך ולהשקיע את העודף)


לא לקנות משהו שצריכים/ רוצים ויש את הכסף עבורו

זה לא התנהלות כלכלית נכונה

זו קמצנות

אין לזה הרבה סיבות הגיוניותלומדת כעת

ברוב המדינות מערביות הם לא הרבה יותר בריאים ממים מהברז

וכן הרבה יותר יקרים.

וגם הרבה יותר מזהמים את הסביבה


הסיבה ההגיונית היחידה לקנות היא אם נתקעים בחוץ בלי מים.

כל השאר (שתייה בבית, בקבוקי מים לאירועים וכד') לא ממש הגיוניים ביחס לכמות שאנשים קונים אותם במרחב 

שמעתי פעם שהפרסומות שהכי משקיעים בהם בטלוויזיהלומדת כעת
הם מים מינרלים. החברות האלו צריכות לעבוד מאוד קשה כדי להסביר לאנשים מה הנקודת בידול שלהם לעומת המתחרים. ולמה לשלם כזה הרבה על מים במקום פשוט לפתוח את הברז.

(נראה לי קראתי את זה בספר של עמית סגל)

יש כמה סיבות לקנות מים מינרליםשוקולד לבן

1. מי הברז למרבה הצער מורכבים ברובם ממים מותפלים, מה שאומר שאנחנו לא מקבלים מהם את הויטמינים והמינרלים שאנחנו זקוקים להם כדי לחיות חיים בריאים. מה גם שגם הירקות מקבלים השקיה ממים מטוהרים כך שגם הם כבר לא מלאים בויטמינים שהם היו צריכים להיות (כן, רוב הויטמינים מגיעים מהשמים, אם הם לא מקבלים הם לא בריאים כמו שהיינו חושבים וגרוע מזה- יש שאריות מסוכנות שכן נכנסות). בנוסף, למרבה האבסורד המדינה מכניסה למי השתייה פלואוריד וזה מאד מאד לא בריא וגורם להרבה נזקים.

למה לא עושים עם זה כלום? כי בסוף חסר גשם וזו דרך להראות שמשתלטים על העניין. האנשים שחיים באיום קיומי פחות חושבים על השלכות לטווח רחוק.

אז יש אנשים שחשוב להם בשביל הבריאות לשלם יותר כסף. הגיוני מאד.

אגב, יש ויטמינים ומינרלים שיש רק במים ולא בירקות.


2. יש אנשים שפשוט לא אוהבים מים רגילים... לא טעים להם, גם להם שווה להשקיע בשביל שהם יצליחו לשתות מספיק בשביל הבריאות (גם הגיוני..)


3. יש גם כאלו שקונים (בד"כ הבקבוקים הקטנים יותר) את המים בשביל הבקבוק, נוח להם בקבוק כזה והם משתמשים בו הרבה. בסוף זה יותר זול מבקבוק פלסטיק..

זה יותר טעיםרקאני

ואם אני בחוץ ואני צמאה אני לא אלך לחפש ברז

שווה לי להוציא 8-10 ש"ח מידי פעם כדי להרוות את צמאוני

במקרה השבוע היתה נזילת מים בבניין שלנונפשי תערוג

בניין בן סביב 40 שנים.

הצינורות בתוך הבניין לא נראים כמו משהו שרצוי לשתות ממנו.

כך שגם אם הצינורות של הרשת העירונית תקינים, מהמונה הראשי זה אך ורק באחריות בעלי הדירות.

ויש סיכוי לא נמוך. כמו אצלנו. שבניין מתוחזק יחסית. הצנרת שלו רקובה לגמרי.

אחרי שראיתי את מה שיצא משם. אני שמח שיש לי בר מים עם סינון בבית.


מצרף צילום של פנים הצינור.

מה אתה רוצה זה ברזל סידן ומינרליםחתול זמניאחרונה
מישהו מכיר את הקורס של דניאל דמאריאורנית
למסחר בשוק ההון וקריפטו?
כן, הוא מוכר פנטזיותנקדימוןאחרונה
מי שרוצה לדעת לסחור בשוק ההון צריך ללכת לכל הפחות למכללות מוכרות שבהם לומדים במשך שנה אינטנסיבית את התחום.


היום יש הצפה של שרלטנים וקוסמים שמבטיחים "ידע מהפכני" ו"סודות שהם הראשונים שגילו" לגבי כסף קל ומהיר בשוק ההון. זו אחלה דרך לעשות כסף על חשבון אנשים תמימים. יותר כסף מאשר בשוק ההון.


אין דבר כזה כסף קל, כמו שאין תרופת קסם, או חיטוב גוף בשבוע. בבקשה אל תיפלי לפח הזה.

קניית דירהסוף טוב
אשמח אם תכתבו כל מה שאתם יודעים על התהליך...


חושבים על זה וממש לא יודעים מה ואיך..

מדריך של ליאור שפירא:ברגוע
שאלה מאוד מאוד כלליתJochaSchwartz

אתם שואלים על טכנית? מימון? איך לבחור מקום מגורים?

 

מה זה התהליך? איפה אתה נמצא בתהליך?אריק מהדרום
יש לך הון עצמי? יש דירה שאתה מעוניין בה? יש לך יועץ משכנתאות? יש עו"ד? איפה אתה בתהליך?
עונה..סוף טוב

יש איזור מסויים וכמה אופציות ביד 2.

יש הון עצמי כלשהו.

לא יודעים איך לחלק- מה לדירה ומה להמשך החיים..

לא יודעים איזה יועצים צריך..

כתבת פה על יועץ משכנתאות ועו''ד. יש המלצות?

מה עוד צריך?

יש לי המלצות על שני יועצי משכנתאותאריק מהדרום
בפרטי
תודה רבה!!סוף טוב
למגורים? השקעה?מרגול

זה שונה.

וההון הקיים, איפה יושב כרגע? (עוש? קרן כספית? משהו סולידי בשוק ההון? לא סולידי?)


ובעיקר, למה דירה?

זה עניין כלכלי או שזה עניין של נוחות וביטחון ותחושה אישית?

יועץ משכנתאותJochaSchwartzאחרונה
אני יועץ משכנתאות, מוזמן בשמחה לשיחה
שר אוצר נעל ביתאריק מהדרום
האם האוצר מתכוון לבטל הטבות מס על הפנסיה? האם האוצר מתכוון לבטל הטבות מס על הפנסיה?
קראת את הכתבה?ברגוע

לא כתוב שם בכלל מה סמוטריץ מתכוון לעשות, כתוב רק על המלצות של כלכלנים באוצר.

כל שנה מחדש הם מנסים לבטל הטבות מס בהשתלמות או בפנסיה, זה אף פעם לא מתקבל.

לא הבנתי למה הטבות המס לפנסיה לא משיג את מטרתו?ארץ השוקולדאחרונה

אם כבר, האם הוא יבטל נקודות זיכוי להורים?

משום מה את זה הוא הרחיב, האם זה כי במקרה לציבור בוחריו יש יותר ילדים?


זה גם טענה בעייתית לומר שההטבה רגרסיבית, כי סוף סוף משלמים מס הכנסה על קצבת פנסיה גם, זה בסך הכל הטבה המאפשרת לאנשים לחיות ברמת חיים דומה בפנסיה למה שהיה להם כאשר הם עבדו.

אולי יעניין אותך