שמירת נגיעה ..א"י לעמ'י
הייתי במסע פולין . הייתה לנו כזה שיחה של פולנים שבעד היהודים וזה .. ורוצים לשמוע על השואה ולהבין לעומק יותר וכו .. והיו שם גם פולנים בני 17-20
אז שזה נגמר ..
פולני אחד בגיל 18 בערך .. ניגש אלי מסתכל עלי ונותן תיד שלו כדי שאתן לו כיף.
לא נתתי לו . וגם בכלל לא היה לי מושג איך אומרים אתזה בפולנית.
אז הוא יתבייש והלך ..
אני מרגישה ממש רעה אחרי זה .. שהוא ממש ממש התבייש שלא הבאתי לו כיף. כי הוא בא בשיא ההתלהבות שלו. ואם הייתי נותנת לו אז הייתי בבאסה עם עצמי אחכ כל היום של למה עשיתי אתזה .. ופשוט נפלתיי.
מה אתם אומרים?
שניה...יש בעיה קטנה במה שכתבת אתה לא יודע מזה קידוש\חילול ה'אוהב אותך ה

קידוש ה'-לעשות את רצונו(כך הוא מתקדש בעולם)

חילול ה' - לעשות נגד רצונו (כך שמו מתחלל)

זה ההגדרה.

דבר שני הבחור החביב הזה לא חשב שבגלל שהיא יהודיה היא לא נתנה לו כיף-אז גם לטענתך אין בזה חילול ה'

אז ממש חזק וברוך לך הפולני הזה יסתדר בעזרת ה'(אני יתפלל שילך לו טוב)

אני בספק אם חילול ה' יותר גרוע מנגיעה..ירא שמים!
א. המסילת ישרים אומר שבדברים שהם חובה צריך לעשות גם אם זה חילול ה'.. בחסידות לא.. נגיעה זה איסור לכל הדעות (מחלוקת אם מדאורייתא או דרבנן).
ב. הרב קוק אומר במידות הראיה על צניעות שצניעות זה ככ חשוב שאנחנו מוותרים על הנימוס..
במילים אחרות היא עשתה נכון.. הלכה קודמת לחילול ה' ולפדיחות.. כל הכבוד על הגבורה!! את צריכה לשמוח בזה (@א"י לעמ'י).. אולי בפעם הבאה עדיף למצוא דרך להסביר אבל ברור שעשית את הדבר הנכון..
הערה קטנה חשובה, בלי קשר לנושאחידוש

צריך לכתוב חילול השם וקידוש השם

ולא חילול ה' וקידוש ה'

 

אין פה  חילול או קידוש של הקב"ה עצמו חלילה, אלא של השם שלו. זה פשט הביטוי

 

"ולא תחללו את שם קדשי"

 

כדאי להתרגל

קיבלתיירא שמים!
יאאגלים.
זה באמת חידוש
..א"י לעמ'י
אבל אם זה היה חילול ה' אז זה לא היה רצון ה'.. לא ככה?
אנחנו לא יכולים לדעת מה רצון ה'ירא שמים!
אנחנו יודעים מה הוא ציווה אותנו.. זה מבחינתנו רצון ה'.. אין לנו שום סמכות לחרוג מההלכה גם אם אנחנו בטוחים שזה רצון ה'..
בדיוקקא"י לעמ'י
מבחינתו זה רצון ה' .
לכן אמרתי אם זה היה חילול ה' אז הוא לט היה מצווה אותנו בכך.
צדיקמבשר שלום
תלמד ותראה שנגיעה שאסורה היא נגיעה של חיבה שאסורה בלבד.
נגיעה לא של חיבה-דוגמת קופאית בסופר,ואפילו ללכת מכות-לא אסורה מצד שמירת נגיעה-כמובן שלא מרביצים ליהודי,אבל בשביל העיקרון…
חושב שחשוב לחלק בין ההלכה לבין מה שנראה לנו…
מה הקשר?!ירא שמים!
לפי רוב מוחלט של הדעות לחיצת יד אסורה.. כיף אני לא יודע אבל יש סיכוי שגם המתירים יאסרו..
למדת את ההלכה?מבשר שלום
חמה לחיצת יד אסורה?

אני אגיד לך שזה כי יש מחלוקת אם זו חיבה או לא.
כמובן שאני אישית חושב שבעריות כדאי ועדיף לגדור ולעשות סייגים.
אבל אני מדבר מצד ההלכתא…
לא חלקתי עליךירא שמים!
אבל הדיון פה הוא על לחיצת יד..
הוא על כיף ממה שהבנתימבשר שלום
ובכיף אני אישית נגד…
לא אתה נגד.. ההלכה נגד..ירא שמים!אחרונה
לחיצה וק"ו כיף..
בקיצור תסתכל עוד פעם על ההודעה הראשונה שכתבת לי.. היא לא היתה קשורה לדיון..
העיקר הארת הפנים...נגרינסקי
יענו, היית יכולה לחייך ולנסות להסביר לו באנגלית... גם אם הוא לא מבין אנגלית, בהארת הפנים הוא מבין שאין לך שום דבר נגדו...
מה שהיה היה, חבל לתבאס מזה, אבל אפשר ללמוד מכאן לפעמים הבאות אם יהיו...
נגיעה זה לא אביזרהו דגילוי עריות?הכל מהשם


מה שהיה היה.יאירוש
חבל להתעסק בעבר סתם.. זה לא עוזר לאף אחד. להבא אולי כדאי שבסטואציות כאלה תאמרי איכשהו באנגלית בעדינות שזה מסובך לך מבחינת הדת אבל מותר לתת כיף באויר (פתרון באמת לא רע..) או משהו כזה.. בהצלחה! והכי חשוב תזכרי- מה שהיה היה
מעולה שלא נתת לו. גם גוי גם פולני וגם גבר.מישהי=)
אומרים על הרב עובדיה שמלכת אנגליה הושיטה לו את ידה לשלום ולא נתן לה.

אם כבר שואה... הרגואותנו כל השנים על הדברים האלה ...
אז שיתבייש.
בבת ישראל לא נוגעים.
כל הכבוד לך!עדן ירושלים
א הוא גוי
ב אין לך מה להרגיש רע על זה
עמדת על העקרונות שלך- על מי שאת !
נראה לך שאם הוא היה נוצרי הוא היה מוריד את הצלב מהחזה בשבילך ?!
עמדת מאחורי היהדות שלנו
נכון שזה לא נעים לפעמים אבל אם הרב עובדיה יכל לעשות את זה למלכת אנגליה מול כל מצלמות העולם אז אין עם זה בעיה...
עשית נכון.ע מ
לגבי הדיון שהיה פה לגבי חילול השם:
לא נכון לומר שיש בזה חילול השם ובכל זאת אסור כי איסור נגיעה יותר "חזק".
קל וחומר שלא נכון לומר שיש בזה חילול השם ולכן מותר כי חילול השם יותר "חזק".

האמת היא שאין בזה חילול השם.
בחילול השם יש שני רבדים. הראשון הוא שמירה על ההלכה - כאשר יהודי שומר על ההלכה הוא מקדש את השם וכאשר הוא עובר על ההלכה הוא מחלל את השם. השני הוא התנהגות ראויה, יפה, מנומסת, מעוררת הערכה, או איך שתרצי לקרוא לזה (בדברים שלא מחוייבים או אסורים ע"פ ההלכה). אדם שמתנהג יפה מקדש את השם, לעומתו אדם שלא מתנהג יפה מחלל את השם.

כאשר יש התנגשות בין שני הרבדים האלו - הרובד הראשון מכריע. לכן, כאשר אדם עומד בפני סיטואציה (כמו שלך) שבה אם יפעל באופן מכובד וראוי הוא יעבור על איסור ואם הוא יקפיד על ההלכה התנהגותו תתפרש כהתנהגות בלתי הולמת - הוא צריך לשמור על ההלכה ואין כאן חילול השם.
אני אומר שצריך לסגור את הסיפור הזה של מסעות לפולין.מי האיש? הח"ח!

רק נזק.

אל תגיד ככה!!! למה?א"י לעמ'י
כי צריך להיות בוגרים ולהודות באמת.מי האיש? הח"ח!

אין שום סיבה לבצע את המסעות האלו. רק נזקים.

למה נזקים ? איזה נזק ראית עד עכשיו?א"י לעמ'י
אני חזרתי מהמסע בחמישי ב'ה ..
ובאמת שכל אחד ואחד צריך לעבור אותו. נזקים מלשון מסוכן אתה מתכוון?
חוצמזה שאסור שיגלו שם שאנחנו יהודים אז כלום לא מסוכן . . באמת.
זה מסע חשוב וכל אחד צריך לעבור אותו.
אתה עברת את המסע לכן אתה אומר ככה?
ולהיות בוגר זה להגיד שזה מסע חשוב לדעתי
אני חושב שגלשתם פה לדיון חדש,פשוט יהודייי
תפתחו דיון חדש- מסע לפולין חיובי/שלילי?
לא חושבת שזה רצוי ככ ..א"י לעמ'י
כמובן לדעתי אין מה לפתוח על זה דיון אבל אם כבר אז לא פהפשוט יהודייי
אשרייך שזכית לשמור על ההלכה, ולעשות את רצון השם!! זכות אדירהשלמה גר


הרוב פה כתבו דברים נכוניםפשוט יהודייי
לדעתי עשית קידוש השם שלא לחצת לו יד, כמובן שעדיף להסביר באנגלית שזה היהדות וכו' ולחייך אבל בגדול צדקת לדעתי
..א"י לעמ'י
נניח ולא ידעתי לומר אתזה בשום שפה, לא אמרתי ..
אני חושבת שטעיתי באותה מידה שצדקתי. כי יש "אל תלבין פני חברך ברבים. כאילו שופך דמים ..
אז ישמצב שעברתי על איסור זה .. כי הוא נורא התבייש ..
פני חברך זה יהודי. פה אין גדר של שופך דמים.פשוט יהודייי
וכמו שכבר אמרו שאם הרב עובדיה עשה את זה למלכת אנגליה אז....
יש כבוד בסיסי לבנאדם .א"י לעמ'י
יכול להיות בגלל שהוא לא יהודי אז זה מה שמנחם בעיקר . .
וגם הרב עובדיה .
לעשות רצון ה' זה קידוש שמו וזה מה שעשיתפשוט יהודייי
גם אם זה לא מצטייר יפה בעיני העולם
ב'ה .. ישתבח שמוא"י לעמ'י
דוגרילא נשברים!

אם זה באמת הציק לו אז הוא בטוח סיפר למישהו ובטוח מישהו אמר לי תקטע של ההלכה היהודית ושמירת נגיעה אז לדעתי אין חשש 

כל הכבוד שעמדת בנסיון המעניין ש ה' נתן לך. כיף מפולני...י.

זה מגע שקרוב לחיבה , אז נראה שאסור. 

בלתקנצח
גמלי היה מקרה שהלכתי לבית אבות לשמח את החברה שם בחנוכה ובסוף לחצתי ידיים לכמה זקנים שהיו שם וגם זקנה אחת נדחפה ביניהם.. אז לחצתי לה גם את היד. הרגשתי עם עצמי הכי גרוע שבעולם כן. אבל אני יודע שהיא הייתה מאוד נפגעת אם הייתי מתעלם או משהו. ורק שתבינו, זה אנשים חילונים האלה מהקיבוצים של פעם ששרדו את השואה.. אז ויתרתי על השלמות האישית שלי, והיא לא נפגעה.
אז אתה בא להגיד שעשיתי טעות כי הוא נפגע?א"י לעמ'י
הוא גוי. נראלי זה אחרת..נצח
א
כן זה אחרת ..א"י לעמ'י
אני גם חושבת אם הוא היה עכשיו יהודי דתי שלא שומר נגיעה .. לא הייתי מביאה.
זהו. קיצור תרגישי אחלה עם עצמך.נצח
היית בסדר
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך