תגובה לכל האלה שהיו נגד מסע פולין ..א"י לעמ'י
איך אפשר להיות נגד דבר כזה גדול ומשמעותי?
שלוש אותיות עם המון משמעות על דבר כזה ענק וגדול?
זה מראה שלא אכפת לכם שנרצחו 6 מליון יהודים בשואה וסבלו .
מה שאנחנו יכולים לעשות בשבילם זה לטוס ולראות לפחות מה הם עברו שם.
אז אתם תמשיכו לשבת רגל על רגל שיש לכם הזדמנות לטוב לפולין לראות ולהבין לעומק.
זה מגעיל אותי היחס שלכם לאנשים בשואה. אנשים שלא עשו כלום ורק קמו בבוקר וישר נרצחו למוות.
איך אפשר להיות נגד דבר כזה בכלל?!
זה אחים שלנו!! אז ללכת לקברים שלהם ולהבין ולשמוע את הסיפורים שלהם , כי מהם לא נשמע כבר.
אבל למה לומר אני "נגד ממש" ??
לפרנס תפולנים ? אמרת?@-אני בעצמי-
אתה יודע שיש פולנים שאוהבים את היהודים וממש בכו על השואה כמוך שהם שומעים עלזה?
ידעת אתזה ?
בסדר, אז הם גויים . אבל הם בני אדם לפני כן .. וגם אותם הגעילה ההתנהגות של הגרמנים אל אחים שלנו.
נכון, לא כולם כאלו. אבל יש הרבה . תאמין לי.
ואני בידיעה של זה לא לפרנס את הפולנים זה בידיעה שאכפת לך מהשואה! שאכפת לך מאחים שלך שמתו שם! שאתה רוצה לראות!!
רוצה ללכת לקברי צדיקים!!
אז תגידו שאתם לא בעיניין של לטוס, אבל למה ישר להיות שלילי ולהגיד נגד?!
@קפיץ- בזכותם אנחנו כאן! בזכותם יש לך מדינה!!
זה עורר את עמי להגיד דיי! אנחנו רוצים מדינה! למה שכל הזמן יפילו אותנו לפח? אז גם בזכות השואה ישלך מדינה!!
אבל מוזמנת להבין אתזה באיזה דרך שבאלך .. פשוט תביני את משמעות השואה .
@hodayab היה לי נורא קשה לקרוא מה שכתבת , באמת. "כף רגליע לא תדרוך שם"
לאיודעת, כל מה שנאמר כאן בכללי ולא רק את, זה נראה זלזול בשואה.
אני שמעתי מישו אחד אומר. לא מכאן, הוא אמר, השואה הייתה לפני 70 שנה בכלל, אז למה עדיין יש משלחות לפולין?
ומה שאתם אמרתם נשמעו באותם זלזול כמו שלו.
שואה זה דבר שחשוב לי מאוד. לכן טסתי!
ורק אחרי שעוברים אותו מבינים יותר לעומק את משעמעות השואה!
כל מי שנרצחו שם הם אחים שלכם, שבהסכ רצו לחיות כמוכם. אז לא נראלי קצת הגיוני שאנחנו נחייה פה בצורה הכי טובה שיש שהם שם נלחמו על החיים שלהם והיום הם עפר ואפר זרוק בתוך בור ענק.
תחשבו על מה שנאמר כאן.
היה לי נורא קשה לקרוא את מה שכתבתם .
יום טוב בע'ה !
אני מסכימה עם הרבה ממה שאת אומרת.שיח סוד
אבל לא אהבתי את זה שאמרת שמי שנגד זה אומר שלא אכפת לו שנרצחו 6 מיליון יהודים... זה לא נכון.
אני ממש ממש אשמח לענותמבשר שלום
אלף כל הייתי רוצה להקדים ולהגיד שאני אשכנזי מכל הצדדים-מה שאומר שהמשפחה שלי נספו הרבה מאוד-גברים,נשים וילדים.
סבא רבא שלי ששרד את השואה ואיבד את כל משפחתו-לא הסכים שנכדים שלו יטוסו לפולין-כדי שלא יחזרו לאותה אדמה *ארורה* רווית דם הנמצאת בפולין.
אולי את אומרת "שלא אכפת לנו ששישה מיליון יהודים נרצחו"(ציטוט שלך)
אבל אם תשאלי ניצולי שואה שהיו שם-ולהם כן אכפת מהשואה-רובם הגדול נגד.
אני עדיין לא הבנתי למה נראלך שלא אכפת לי מהשואה?!
בגלל שהדם של המשפחה שלי נמצא אי שם על אדמת פולין--ברור שאני לא אלך לשם,אבל לא כי לא אכפת לי,קשה לי לראות מה עבר על המשפחה שלי כשראיתי את המספר של סבא רבא שלי שהיה באושוויץ-נראלך שלשם אני אחזור?לאותה אומה ואדמה ארורה?!
אז אני מצהיר שאכפת לי מאוד מאוד מזכר השואה,פשוט זו דרך שגויה לזכור את השואה.
לדוג‘ אם היית מציעה(ואני בכלל לא משווה)שכל יהודי היה עושה קעקוע עם מספר,לזכר הנרצחים באושוויץ-ברור שהייתי נגד-אבל לא כי לא אכפת לי מהשואה.
אני מבין שהנושא כאוב וקרוב לליבך-ולכן אני לא יוצא על ההוצאת שם רע המכלילה,השגויה והמזוויעה שאמרת.
די ברור לך שהנרצחים היו יהודים-ואני חושב שכדי לזכור אותם לא פחות-אפשר ללמוד תורה שבוע שלם לעילוי נשמתם-בטוחני שהנפטרים ירצו בכך יותר,אפשר ללכת ליד ושם,לשמוע סיפורים ולראות סרטים,ואפילו ללמוד על ספרי קודש שנכתבו בזמן השואה על ידי רבני וגדולי עולם.
היהדות לא התחילה מאושוויץ-זו קצת טעות להגיד שרק כך אפשר לזכור את היהדות והשואה,בשואה חרבה עד יסוד יהדות אירופה-שהיום קיימת בעוצמות גדולות יותר בבני ברק,ירושלים עיר קודשנו,וכמעט בכל מקום בארץ ב"ה.
אחוז הפולנים שהצילו יהודים קטן מ1%,אז בשבילם שווה להוציא כסף?!
איני יודע אפ את יודעת,אבל הפולנים גם הסגירו יהודים לגרמנים כדי לקבל את כספם,והם היו לא פחות רעים מהגרמנים-(ואני מדבר מסיפור של הנשפחה שלי,באמת!)
הרב צבי יהודה כתב שבגלל השואה הייתה התעוררות והוקמה המדינה-וזה נכון,אבל המדינה לא קמה בגלל השואה.השואה גרמה להתעוררות יהודים,ועקב כך קמה המדינה(לא בצורה ישירה השואה הקימה את המדינה)
גם סבא רבא שלי אמר "כף רגלי לא תדרוך שם",ולא כי הוא מזלזל בשואה.
אלא כי כואב לו על המשפחה,ועל עם שלו שנשחט שם.
כיוון שאנחנו יודעים מה היה שם-אני לא מבין איך יש לך בכלל אומץ לעמוד על אדמה שלפני 80 שנה רצחו שם מיליוני יהודים?!
ליהודים יש הלכה(נפסקה ברמבם,הלכות סנהדרין או מלכים)שאסור ליהודים לגור במצרים-כי אנחנו זוכרים מה היה שם,כך אותו דבר שם-לא צריך לחזור לפולין-רק למטרת פרנסה…
מתוך כבוד וזיכרון לשואה,אני חושב שאת מחזיקה בתפיסה נורא גלותית,מה שהרב זצל ותלמידיו בני הציוניות הדתית ניסו להילחם בה.
אני איני יהודי של פולין,אין זה אומר שאני לא זןכר את העבר של עמי,אבל אני לא חי שם,אני יהודי של ארץ ישראל.
אני מבים שקשה וכואב לך,יכול להיות ואת מכירה,או מהמשפחה או לא יודע מאיפה,ניצול שואה שעבר שם-ותשאלי אותו אם כדאי לטוס לשם למשלחות.
את טסת,אני התנגדתי ולכן לא טסתי-ובכלל לא בטוח שאת חווית את השואה יותר ממני.
את זיכרון השואה,אנחנו נושאים בשם שלנו,והמשך הדורות הוא להיות יהודי דתי כאן בארץ הקודש,לא לטוס לשבוע לפולין.

אני חושב שאת נמצאת במערבולות רגשות,וטוב שכואב לך הנושא הזה.אבל אולי תחשבי שגם מי שלא טס זה בגלל שהוא חושב שכך היא הדרך,ולא בגלל שלא אכפת מהשואה.
ברור שיש דעות לפה ולשם,וכל אחד יעשה כדרכו.

אני באמת מעריך שכואב לך הנושא הזה,וכתבתי באמת באמת לא בשביל לריב איתך,רק בשביל שתביני שהמתנגדים למסע-אכפת להם מהשואנ לא פחות.
אולי לא תסכימי עם כל הטיעונים שלי-אבל הייתי רוצה שתקדישי זמן לענות על מה שאמרתי,לאו דווקא בכתב,רק כדי שתראי שכן אכפת מהשואה.

אני לא יודע לתייג,אני מקווה שתקראי
קראתי.א"י לעמ'י
אין לי מה לומר חוץ מזה שבסדר . אתה צודק לטענתך.
לי חשוב לטוס לפולין וקשה לי לשמוע שאומרים שהם נגד .. אתה צודק . כתבת יפה.
מה שתגידיקפיץ

בזכותם אנחנו כאן! בזכותם יש לך מדינה!!
זה עורר את עמי להגיד דיי! אנחנו רוצים מדינה! למה שכל הזמן יפילו אותנו לפח? אז גם בזכות השואה ישלך מדינה!! 
אבל מוזמנת להבין אתזה באיזה דרך שבאלך .. פשוט תביני את משמעות השואה . 

את באמת אמרת את זה? באמת מאמינה בשטות הזו?

מדינת ישראל לא הוקמה בגלל השואה. ממש לא, אם את מסוגלת להגיד כזה דבר אני מבינה שאת לא למדת הסטוריה, אי פעם בחיים.

אז האמת היא, שאני פשוט לא מתחברת לרעיון של המסע, לא מאמינה לטענה ש"אחרי זה תלמדו להיות יהודים שגאים בזה שהם יהודים, אחרי זה תבינו את הערך של א"י ומדינת-ישראל" המשמעות של המסע היא לא קשורה להקמת המדינה, המשמעות שונה לגמרי. ואם מהמסע הבנת ש"יש לנו מדינה, בגלל מה שקרה כאן" אז צר לי להודיע לך, אבל לא הבנת כלום.

לא אכפת לנו? איפה ואיך הבנת שלא אכפת לנו, כי הדרך שבה הדברים נעשים שגויה בעיני זה אומר שלא אכפת לי? לדעתי זה בדיוק הפוך, בית-הספר שלי מאוד בעד המסעות האלו, ואני עומדת מול המורות\ האחראיים והחברות ואומרת ש"לא, זה לא נכון". דווקא כי אכפת לי, דווקא כי באמת משנה לי הדרך שבה הדברים נעשים ומתקבעים בתודעה.

זה לא שאני לא בעניין של לטוס, בדיוק להפך, הסיבה כמעט האחרונה שמפריעה לי לגבי המסע היא היציאה מא"י, כלומר- אני יודעת שאני ארצה בעתיד לצאת מהארץ. אני לא חושבת שנסיעה לפולין-זה נכון. עצם הנסיעה, לא העניין האישי שלי.

"יש הכנה של 40 שעות" את יודעת כמה זה מעט? ואת יודעת בכמה פעמים היא נעשית לא כמו שצריך, לא באמת מכינה והתלמידים מגיעים ומזלזלים אח"כ? לא מבינים כלום חוץ מ"טיול בחו"ל".

כן, אני נגד היציאה למסע, המסע הזה לא נכון בעיני, תאמיני לי שאני לא יושבת "רגל על רגל" כהגדרתך (חוץ מזה שרוב הטענות שלך מופנות כלפינו "אתם מזלזלים, לכם לא אכפת" ולא לטענות שלנו)

התודעה שמתקבעת במסעות האלו, מזעזעת בעיני, התודעה שמתקבעת היא- כולם רוצים להרוג אותנו, אנחנו צריכים ללכת בארץ ולפחד, אנחנו צריכים לרדת מכל אוטובוס שעולה עליו מישהו שנראה ערבי (אתם מודעים לזה שאין שום בעיה שערבים יחיו פה? אבל אם אתם רוצים להתווכח על זה בואו נפתח שרשור נפרד).

כןן. גם לי יש דעה כמו שלך יש דעה!!!א"י לעמ'י
וזאת הדעה שליי!!!
"התלמידים אחכ מזלזלים בזה וההכנה של 40 שעות לא מכינה"?!
את שומעת את עצמך ?!
אז בואי אני יסביר לך ככה, אנחנו למשלחת שלנו שהייתה לפני שבוע טסנו 49 בנות .
אז ה49 בנות האלו שילמו כל אחת 6 אלף שקל בשביל לטוס לשבוע כי לא באמת אכפת להן מהשואה.. ואחכ גם ככה הן יזלזלו בזה!!
את רציניתת???
בדיוק הפוךך!!! מי שלא יוצא מזלזל! מי שיוצא באמת אכפת לוו!! אז למה שהוא יזלזל בזה??
וההכנה של 40 שעות אמורה להכין תלמידים לקראת מה שהם הולכים לראות .. וכן, אסור לילד לצאת אם הוא פספס אפילו שעה אחת. את יודעת למה ? כי ילדה אחת מהבצפר שלי פיספסה כמה שעות וטסה .. נתנו לה אישור מיוחד . ואחכ היא הייתה צריכה ללכת למליון ואחד פסיכולוגים ונכמסה לדיכאון שוקק חיים.
אז ההכנה כן אמורה להכין. וכן מכינה. עובדתית. אני עברתי אותה! והכיי לא מזלזלים בה שבעולם!
אז תפסיקי להגיד שטויות שאת לא יודעת ..
אף אחד לא ביקש ממך לטוס.

ולדעתי כן בגלל השואה יש לנו מדינה. נכון שלא רק בגללזה.
אבל זה גם חלק מאוד גדול. כמו ש@יאירוש (נראליי זה הוא) אמר.
וחבל לי להרוס לך תחלום, כן למדתי היסטוריה וב"ה עברתי בגרותת עם אחלה לציון שבעולם.
אז חבל לומר סתם שטויות בלי ידיענ לפני כן ..
דייי.מבשר שלום
לא מכוון ספציפית אליך.
לכל מי שדן בזה,כולל אותי.
אם יש חילוקי דעות,הגיוני וככה זה דרך העולם.
אבל לרדת לפסים אישיים זה כבר מחוץ לגבול.
כדאי לנו לדבר ברמה גבוהה המכבדת אותנו כבנים של הקב"ה.
מחלוקת לשם שמיים,סופה להתקיים.ושאינה לשם שמיים אין סופה להתקיים.
יש דעות בעד ונגד לטוס לפולין.
אבל יש כבוד בסיסי בין כולנו.
אין רצון ה‘ שנריב ונצחק אחד על השני בגלל הנושא הזה.
יהי רצון שנזכה לראות כל אחד מעלת חברו ולא חסרונו:-)

מכוון לכל מי שמגיב או הגיב בדיון הזה
אני מגיבה לך לטענותקפיץ

לא אומרת שטויות שאני לא יודעת, כי אני מאוד יודעת.

שילמו ששת אלפים שקל כדי לטוס? את יודעת שיש אנשים שאין להם ערך לכסף? שלא באמת אכפת להם, ותשלום לא באמת מראה משהו על רצינות ובגרות? (אלא אם כן זה אנשים שבאמת אין להם, ואז מן הסתם הם גם בלי קשר למסע הזה בוגרים ורציניים יותר)

כן, ההכנה לא מכינה, למה היא לא מכינה, כי אם ההכנה גרמה לך לחשוב שלראות מבנים משוחזרים זה הדבר היחיד שיכול לגרום לך להבין את הזוועה הזו, אז היא עושה בדיוק ההפך מלהעביר לך משהו על הנושא.

מי שלא יוצא מזלזל? שוב פעם, איך מזה שאני מתנגדת עקרונית: למסע הזה, להתעסקות הזו בזוועה בצורה כזו, ולטענות מטופשות שבגלל השואה קמה מדינת ישראל אני נשמעת לך מזלזלת?

אף-אחד לא ביקש ממני לטוס? אז לא הבנת מילה ממה שכתבתי, אני לא נשארת בארץ כשהשכבה שלי תצא למסע כי אני לא רוצה לטוס. אלא כי אני לא רוצה לצאת למסע הזה.

 

עברת בגרות בהסטוריה? בואי, אני אשמח לשמוע ממך קצת על הרב קלישר, הרצל והתנועה הציונית והעלייה השניה (כולל שנים, כי באופן מפתיע, כל זה קורה לפני 1939)

תקשיבימבשר שלום
אני חושב שאת יורדת טיפה לפסים אישיים.
אין סיבה שאת צריכה לעשות לה מבחן בהיסטוריה.
כל הוויכוח הזה אינו שווה אם מישהו יפגע ממנו.
היא בעד,את נגד.
לא צריך לריב על זה,אנחנו מבינים שלא נצליח לשכנע אותה להיות נגד,והיא גם לא תצליח.
אז חבל על זה זמן וכוח.
מקווה שתביני אותי.
@קפ@קפיץ-
למה את חיה בסרט שאני יענה לך ? משעמם לי ?א"י לעמ'י
אני לא צריכה להוכיח לך שקיבלתי ציון טוב !!
זה לא נכוןגזר אדום
הרבה מהמשפחה שלי נרצחו בפולין, אנו לא יודעים את כל השמות ואת מה שכן לא יודעים איפה ומתי נרצחו. אבל אנחנו עדיין נגד מסע לפולין. אגב, למיטב דעתי יש איסור לצאת מהארץ למעט לימוד תורה, פרנסה ועוד סיבה אחת. זה לא אומר שלא אכפת לנו! אפשר ללמוד לדעת ולהפנים אבל לצאת בגלל רצח עם מהארץ ולתת פרנסה למדינות שהיו חלק בזה?? עד כאן.
לפחות לא היית תוקפנית כמו האחרים פה והיה לי נעים לקרוא.א"י לעמ'י
תודה לך
לא כל נגיעה הלכתית נובעת מרגשות..נער גבעות מצוי

זה חשוב ויפה מאוד הצורך להמחיש ולחיות את עניין השואה. כמו העניין לזכור את חורבן בית המקדש, אגב כך לזכור את הפרעות והצרות לאורך הגלות ובשיאן השואה.

 

אבל כמו שלהר הבית חלקנו לא עולים במצב הנ"ל לצערנו, מסיבה הלכתית, למרות שאילו עלינו סביר שהיינו חיים יותר את חורבנו, כך גם למרות שהמסע לשם יחדיר בנו את השואה, אנו לא טסים מסיבה הלכתית (לטוס לחו"ל זו בעיה מאוד קשה, וזה בכלל לא חד משמעי).

 

וחוץ מהסיבה ההלכתית, מה נרצחי השואה היו מעדיפים? שנחזור לשם ונפרנס את צאצאי רוצחיהם ועוזריהם בשביל שנתעורר לראות מה הם עברו (ואז מה יצא לנו מזה? שאלה אחרת), או שלא נזוז מהארץ ולו לאפצ'י אחד בחו"ל? 

אין לי תשובה ברורה, אבל לא נראה לי שאחת התשובות יותר ברורה מהשנייה.

 

אבל מקובלני מהרב שלי, שיש כל מיני תופעות שנוצרות מחוסר כלשהו ב"חוייה הדתית". כלומר, בנ"א (זה מאוד כוללני ואני לא מכוון לאנשים ספציפיים) לא מספיק חי וחווה חיים מלאים ועשירים מ"המבחר" שיש לו בביהמ"ד/בתורה/בארץ, אז הוא יוצא לחפש חוויות.. חלקן טובות ונכונות ולפעמים באמת הוא צריך אותן להתעורר. אבל המצב האידאלי הוא לחיות גם בלי צורך באיזה "בום" מפוצץ כזה..

 

קיצור, אם המסע לפולין הוא בשביל הנרצחים, אז אני אציץ ביד ושם ואמשיך להקים את המדינה.

 

אבל אם המסע הוא בשבילי (כן, אני ולא אחר), אז באמת אני אטוס לפולין.. (בעז"ה שלא נדע)

היי ילדה נחמדה תירגעי עם התיוגים לא כל מי שנגד לא כפת לואוהב אותך ה

ברור שאני לא יטוס כי 1.אסור לטוס

2. כי לא נכון לטוס תעשי את זה בארץ 3.הרב זלמן ועוד הרבה רבנים לא בעד(וקצת אכפת להם...רק קצת)4.יש עוד כמה סיבות טובות...חשוב לי ממש אבל צריך להבין שמי שאכפת לו אז פשוט פועל בארץ נגד המצב של ימנו...לא חושב שאסור אבל לא נכון...ויש לי משפחה שנרצחה (משפחה קרובה) אז לטענתך לא כפת לי...תאמיני לי שקצת יותר ממך אכפת לי...ומי אמר שלראות מיבנים זהמה שעוזר תלמדי על זה כאן בארץ שלך ואל תפרנסי פולנים וגוים ונאצים ...המסע הזה פשוט לא יעיל ..ללמוד תלמדי בארץ הקודש...

אחימבשר שלוםאחרונה
לא חושב שנכון לעשות השוואה למי יותר אכפת מהשואה.
זה גם פסים אישיים,גם אי אפשר לדעת,והכי חשוב שאין רצון הקב"ה בכך.

שבוע טוב:- )
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך