עכשיו עלתה בי תובנה מסויימת...אנו_נימי (G+)

אני מתאר לעצמי שהרבה לא יסכימו איתה. אולי. ככה זה לפחות אצלי.

 

הציבור הדתי לאומי קורא לעצמו "פתוח". הוא פתוח לקבל דעות והשפעות מבחוץ(דעות חילוניות), אבל ממש קשה לו לשחרר אנשים לבחוץ(מסגרות חרדיות).

לקבל השקפה חרדית,פחות קשהמבשר שלום
לקבל.
אבל אם הוא עוזב את המסגרת,זה כמו שהוא יעהפוך להיות חילןני(חלילה לא השוויתי,רק הכוונה שהוא עוזב את המסגרת )
וקשה ועצוב לנו עם כל אחד שעוזב את המסגרת
למה לא לומר שהציבור הדתי לאומי קיים בזכות עצמו?נגרינסקי
(לפחות האידיאולוגיה...)
יענו, הציבור הוא לא הלחמה שלחרדי וחילוני, אלא חרדי וחילוני הם אלה שלקחו כל אחד דבר אחד מהדתי לאומי והעצים אותו בקיצוניות אצלו ונטש את השאר...
חחח בלוף מושלם.אנו_נימי (G+)


תודה...נגרינסקי
אני מקווה שהבנת שזו לא הייתה מחמאה.אנו_נימי (G+)


כן... ודאי שהבנתי...נגרינסקי
לא היה לי הרבה מבחר מה להגיב...
אתה הגבת לי שמה שכתבתי הוא בלוף, אך לא כתבת מפני מה אתה חושב שזה בלוף... כך שלא היתה אפשרות לפתח דיון...

אבל אני מניח שאני יודע למה אתה חושב שזה בלוף... זה יכול להיות משתי סיבות... או שמה שאני מציג כאידיאולוגיה שלציבור הדת"ל זה לא נכון, טעות (ולכן זה בלוף) או שאמנם האידיאולוגיה היא נכונה, אבל לא נכון לייצג את האידיאולוגיה הזו אלא הציבור כציבור טועה ועליו לנטות יותר, נגיד, לצד החרדי....
לא נכון לומר שהציבור התד"ל הוא השורשאנו_נימי (G+)

זה ברור שלא.

דורות של יהודים במדינות המזרח והמערב קיימו אורח חיים חרדי נטו, אומנם היו להם גם כמה השקפות ומחשבות על הארץ, ציונות , אהבת עמ"י וכו' אבל אורח החיים שנוהל- לא היה דת"ל ולא יחס יותר חשיבות ללימוד האידיאלים ולאידיאלים עצמם יותר מהדרך לקיים אותם ובביצוע ממש.

זה בגללמבשר שלום
שהאידיאלים של עם ישראל בארץ ישראל על פי תורת ישראל לא יכלו להתקיים בפולין,הונגריה ומרוקו.
אם תעיין בגמרא-שרבי עקיבא תמך בבר כוכבא אפילו שהיה לא צדיק-מכיוון שהוא הבין ששלטון וכח יהודי בארץ,אפילו שהמולכים לא צדיקים,זה דבר גדול נכבד וקדוש-והוא התממשות חזון הנביאים
המצב שאתה מתאר, הוא במקסימום בדורות האחרונים בארצות אשכנז...נגרינסקי
המצב שאתה מתאר, הוא במקסימום בדורות האחרונים בארצות אשכנז...
ואז הם נקראו חרדים והם עצמם הודו שזו דרך חיים זמנית כהתגוננות מפני ההשכלה שהתפתחה באירופה... עד אז האידיאל העיקרי היה איזון בין חיי החול לקודש ולא היתה התבדלות קיצונית...
זה בארצות אשכנז, בארצות המזרחים המצב היה עד העלייה לארץ... אם יש לך סבא\סבתא שעלו מארצות המזרח, בקש מהם שיתארו לך את חיי היומיום ותראה עד כמה היה השילוב בין בית המדרש למלאכה ועד כמה היה קשר עם הגויים והשלטונות...
כל זה בעניין הפרקטי במציאות...
מעבר לזה, אם תסתכל בכתבי חכמינו עד בערך סוף תקופת הראשונים, תוכל לראות עד כמה העצימו את האידיאל שלשילוב קודש וחול במשמעות שאחד הם...
גם בארצות אשכנז היה שילוב כזהאניוהוא
המהפך התחיל אחרי השואה - שהחזו'א אמר שחייבים לשקם את עולם התורה ולכן כולם הולכים לישיבות .

הבעיה שעדיין לא קם הגדול דור שיגיד שב'ה שיקמנו את עולם התורה ועכשיו אפשר לחזור לשלב תורה ועבודה...
טוב...נגרינסקי
צריך לראות מקור היסטורי או אצל חכמי הדור שלאותה תקופה...
אבל העיקרון נשאר אותו עקרון וזה העיקר... האידיאל החרדי אף פעם לא היה וכשהוא נוצר הוא נוצר כהוראת שעה...

זה לא בעיה...
א. כבר קמו הרב ריינס, הרב קוק וממשיכי דרכיהם...
ב. נתת ל"גזירה" (לא היה לי שם יותר טוב...) הזו רמה שלמשקל הלכתי כמעט... זו לא גזירה הלכתית ואדם יכול לבחור את השקפתו ודעותיו...
גם אם נזרום על טענה שאכן יש לתן ל"גזירה" הזו רמה שלמשקל הלכתי כמעט, אז במקסימום היא רק על יהודי אשכנז שקיבלו את ה'"גזירה", כל שאר עם ישראל צריך להקשיב לחכמיו ולא להיות חרדי...
ג. 'הוראת שעה' היא לזמן מסויים ולתנאי מסויים, לא צריך סמכות רבנית גדולה כדי לבטלה אלא היא עוברת ובטלה מעצמה... אותה הסמכות הרבנית שאסרה, היא שהתירה כעת... בהחלט אפשר לומר שהזמן עבר ויש ציבור יהודי מספיק חזק ויציב...
ד. גם אם משום מה כל הסעיפים הקודמים לא מספיקים, הרי שיש הסכמה שהאידיאל החרדי הוא לא האידיאל האמיתי אלא אידיאל הדת"ל...
אני מסכים אם כל מה שאמרתאניוהוא
אבל הציבור החרדי לא מסכים... ולכן הוא ממשיך באותו אורח חיים...
תכלס נכוןלא נשברים!
חבל שזה כך
הקושי בלשחרר אנשים לבחוץ זה קושי גלותיזית שמן ודבש


מי קורא לעצמו פתוח??נער גבעות מצויאחרונה

עיין בו.. ואולי זה משהו יותר מורכב..

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך